Srovnávací testy
Je to tak. Přitom jsem se nedávno díval na prodeje aut v Itálii a v TOP5 tam je Clio a Sandero, tzn. auta v kategorii Fiatu Punto. Nechápu, že si v FCA nechávají utíkat prodeje v kategorii, kde ještě nedávno dominovali a teď tam nemají nic. :no:
Wrangler JL je opravdu krásný auto ve všech specifikacích. Zato když potkám novýho Defíka, tak je mi vždycky divně z toho, co z něj v nové generaci v JLR udělali. :no:
Sudruhu tento skvely stroj sa robi aj s 2.3 common rail dizlom pokial by ste chceli a nevyhovuje vam benzin.
Zdá se že ten vůl má dneska dovolenou, tak ho zastoupím, ať nevyjdeme ze cviku. Myslíš samozřejmě naftu DOTOVANOU? 😁 😁
Strašně by mě zajímalo to vaše mrtvo dole. Mám s tímto motorem zkušenosti úplně jiné. Motor nemá hluchého místa. Jedině že by se motor bez multiairu choval jinak.
Nedává se tam ještě 2.2 200k diesel? S tím jsem jel, tedy, až jsme to s woodym spravili 😁 a nebylo to vůbec špatný, když opomenu, že v americké stylovce nemá nafta co dělat, tak jako offroad by to mohla být dobrá volba.
Edit: On ten druhý testovaný je diesel 😁 Sorry, moje chyba, nejdřív si to přečtu
Edit: On ten druhý testovaný je diesel 😁 Sorry, moje chyba, nejdřív si to přečtu
Aby dvoutunové auto s dvoulitrem šlo při zrychlení při výjezdu z vesnice do škarpy kvůli výkonu, to je teprve masakr. 😒]
Je otázka, jestli je 270k dvoulitr vhodná volba do "pracovního" auta. Obecně je mi sympatičtější v podobných vozech spíš větší motor s menším výkonem... viz třeba návrat 3.0TDI do Amaroku.
Ale pořád platí, že jsou hlavně dobré a špatné motory, tak když to bude dobře udělaný, tak asi proč ne... tohle asi nenalítá stotisíce kilometrů.
Ale pořád platí, že jsou hlavně dobré a špatné motory, tak když to bude dobře udělaný, tak asi proč ne... tohle asi nenalítá stotisíce kilometrů.
Alfa používá u 2.0T technologii Multiair (vačka přímo ovládá jen výfukové ventily), Američané nasadili klasický rozvod DOHC.
U Wrangleru je svět v pořádku, že není V6 - nevadí, ve všech parametrech je toto lepší. Willys také používal jen R4. Dynamika suprová. I přes určitý odpor k naftě bych bral 2.2D, kde je dynamika také akceptovatelná, jadrnější zvuk u offroadu nevadí, spotřeba výrazně lepší a za stejnou kupní cenu. Při jízdě nad 70 km/h na terénních pneu je motor stejně to poslední, co je slyšet.
Oproti Jimnymu se jedná o prostorný offroad a na rozdíl od Géčka to není tak drahý, takže s tím majitel opravdu může bez obav do terénu a nebývá to jen "masírka" jako Géčko. :yes:
U Wrangleru je svět v pořádku, že není V6 - nevadí, ve všech parametrech je toto lepší. Willys také používal jen R4. Dynamika suprová. I přes určitý odpor k naftě bych bral 2.2D, kde je dynamika také akceptovatelná, jadrnější zvuk u offroadu nevadí, spotřeba výrazně lepší a za stejnou kupní cenu. Při jízdě nad 70 km/h na terénních pneu je motor stejně to poslední, co je slyšet.
Oproti Jimnymu se jedná o prostorný offroad a na rozdíl od Géčka to není tak drahý, takže s tím majitel opravdu může bez obav do terénu a nebývá to jen "masírka" jako Géčko. :yes:
Chtělo by to nějakou retro verzi Ada edition, bez serva, se švihadly a startovací klikou, k tomu mechanické stěrače a směrovky.
https😐/thumbs.gfycat.com/…anhare-small.gif
Pravdupovediac, čakal som kedy zas Ada obohatí diskusiu svojimi obvyklými "múdrosťami".
Pravdupovediac, čakal som kedy zas Ada obohatí diskusiu svojimi obvyklými "múdrosťami".
Naprostý souhlas. Benzínové turbo o objemu 2.0 je do Wrangleru špatně už z podstaty. Náběh točivého momentu přichází až po dostatečných otáčkách turba, úplně dole je mrtvo. V terénu ale potřebuješ sílu dostupnou okamžitě, proto je V6 Pentastar daleko lepší volba. A to nemluvím o životnosti. Zajímavé je, že i oficiální dealeři Jeepu jsou schopni a hlavně ochotni dodat individuálně i tu V6, byť není v ceníku.
"ale jezdit s touto krabicí po asfaltu a nedejbože po městě - to je fakt zbytečné..... "
Urcite to nie je najvhodnejsie auto do mesta,hlavne ak mas zanho zaplatit cez 60 000 euro.
Za 1/3 cenu mam pre niektorych tiez nevhodne auto do mesta,ale do terenu urcite schopnejsie a to UAZ Hunter.
Urcite to nie je najvhodnejsie auto do mesta,hlavne ak mas zanho zaplatit cez 60 000 euro.
Za 1/3 cenu mam pre niektorych tiez nevhodne auto do mesta,ale do terenu urcite schopnejsie a to UAZ Hunter.
testovat zastaralý benzínový motor?
Výrobce patří pochválit za ruční brzdu a pohanět za jen automatickou převodovku pro ty, co neumí řídit
Výrobce patří pochválit za ruční brzdu a pohanět za jen automatickou převodovku pro ty, co neumí řídit
Twin sparky ok chápu. Dejme tomu ještě 1.4 12v ve brava bravo ale jinak zbytek produkce více než nadprůměrné spolehlivé motory. P.S stilo jsme měli od novoty až po 250 000km. 1.9 multi jet. Nikdy žádný problém. Ostatně jako dalších 8. Produktů z itálie. Tyhle bachorky jak kámoš měl a kámoš říkal fakt neberu
Dobry no 😒]
Az na to ze zakladni Gecko stoji jednou tolik co ten Wrangler. A uz i ten cesky wrangler stoji jednou tolik co ten Americky 😁
Priste muzes naspat ze bys misto Superbu chtel S-Classe 😁
Az na to ze zakladni Gecko stoji jednou tolik co ten Wrangler. A uz i ten cesky wrangler stoji jednou tolik co ten Americky 😁
Priste muzes naspat ze bys misto Superbu chtel S-Classe 😁
Saharu jsem teď viděl vystavenou, prolezl jsem to, a to auto je prostě boží. Vůbec ho nepotřebuju, jako první rodinný auto je to moc "jeep" a jako single auto zase moc nesmysl. Ale... Ta představa, že si z toho v létě udělám polocabrio a celoročně se budu těšit na každou jízdu z toho dělá krásnej nesmysl 😁
Pevne verim, ze ty co tu honoruji za “poctivy motor”, meli tu v6ku 4,0 aspon v Mustangu aby zjistili ze to byl des.
wrangler je jedno z tych aut kde dat 5 hviezd je zrejme povinnost ... neskutocne auto :yes:
ale aj tak mi pride ze za posledny rok je tu tych 5 hviezdickovych aut uz nejako nezvykle vela... to este donedavna nebyvalo zvykom... ( sotva jedno dve za rok a teraz zrazu aj 10..... ) ... a po audine je to dokonca uz druhe testovane 5 hviezdickove auto hned za sebou ... co sa to deje... zmenili sa kriteria na hviezdy? mozno by to chcelo dat 6 hviezd uz ako strop... ( ak to takto pojde dalej )
ale aj tak mi pride ze za posledny rok je tu tych 5 hviezdickovych aut uz nejako nezvykle vela... to este donedavna nebyvalo zvykom... ( sotva jedno dve za rok a teraz zrazu aj 10..... ) ... a po audine je to dokonca uz druhe testovane 5 hviezdickove auto hned za sebou ... co sa to deje... zmenili sa kriteria na hviezdy? mozno by to chcelo dat 6 hviezd uz ako strop... ( ak to takto pojde dalej )
To je fyzika. Malé turbo nemůže při rozjezdu fungovat stejně jako atmosféra dvojnásobného objemu. Zcela tomu odpovídá i moje osobní zkušenost, byť zrovna ne ve Wrangleru.
Jen predesilam, ze ja obecne nemam s downsizingem problem. U beznych aut je to vetsinou v klidu. Navic dvoulitrove diesely jsou uplne v pohode a usporne, takze tam extremni downsizing vlastne ani neni.
Ale.
Kdysi jsme meli v rodine klasickyho hranatyho Jeep Cherokee, to byl benzin sestivalec 4.0L
A o tom to cely je😒br /> 1. mas poctivy Jeep
2. mas tam poctivy benzinovy MOTOR. Nesmrtelny, silny, prijemny, atmosfericky motor.
Jasny ze 2.0 turbo je v pohode co se vykonu tyka, ale podle me je to cely spatne.
V US je zaklad V6 3.6L. A ten tam proste ma byt. Az bude cely auto domlaceny, ujeto 300 tisic, cely to zrezne a nikdo uz to nebude chtit, ten motor si pojede stale spokojene, pohodicka, zadny problem...
Ale.
Kdysi jsme meli v rodine klasickyho hranatyho Jeep Cherokee, to byl benzin sestivalec 4.0L
A o tom to cely je😒br /> 1. mas poctivy Jeep
2. mas tam poctivy benzinovy MOTOR. Nesmrtelny, silny, prijemny, atmosfericky motor.
Jasny ze 2.0 turbo je v pohode co se vykonu tyka, ale podle me je to cely spatne.
V US je zaklad V6 3.6L. A ten tam proste ma byt. Az bude cely auto domlaceny, ujeto 300 tisic, cely to zrezne a nikdo uz to nebude chtit, ten motor si pojede stale spokojene, pohodicka, zadny problem...
Jestli jsem správně pochopil podprahové sdělení z testu /a nejen tohot👋, tak Sahara je "skoroSUV". A myslím, že terénní schopnosti jsou dostatečné pro většinu uživatelů. U nás je legální jen vjezd na polní cestu, takže si myslím, že bych asi volil Saharu.
Nejlepší způsob jak pochopit o čem píšu je to vyzkoušet. V terénu a pod zátěží, třeba ještě s dvoutunovým přívěsem. Nebo si přečíst prakticky jakýkoli test Fordu Ranger Raptor. 2 litry jsou u dvoutunového auta málo.
Procesy se daj změnit 😄 Ty ve výstupní kontrole určitě. Nikdo to neudělal. Mimochodem ty kontrolory vyhodil Mercedes kdysi...
Na to že to má aerodynamiku cihly a 4st automat to jede slušně. A nemá to zvuk traktoru nebo vyčochtanýho Transitu se 600 tis km....
Vždycky když někdo nakopnul dieslový CHerokee nebo Vyoager a ozval se tenhle zvuk, tak sem si říkal, jak mohl do takových aut dá někdo něco tak dehonestujícího.
Vždycky když někdo nakopnul dieslový CHerokee nebo Vyoager a ozval se tenhle zvuk, tak sem si říkal, jak mohl do takových aut dá někdo něco tak dehonestujícího.
Nemusím všechno testovat na vlastní kůži, takovej masochista zas nejsem. Kamarád ja nadšenec do italů, ale osobně přiznal že ta elektrika je trága. Nemam ůvod si myslet že lže. Tím bych to uzavřel.
No to hamunu asi trefi 😁
Nicmene mi to nepripada jako dobrej napad snizovat spotrebni dan na naftu. Naopak bych ji tak o korunu zdrazil. Trh by to akceptoval a statu by se prachy navic hodily.
Nicmene mi to nepripada jako dobrej napad snizovat spotrebni dan na naftu. Naopak bych ji tak o korunu zdrazil. Trh by to akceptoval a statu by se prachy navic hodily.
A docela to i jede a má to parádní zvuk, taky to má asi 200k +/- a to je z roku 1988.. kamarád to má doteď
jde v pohodě sehnat Rubicon s 3,6 Pentastarem, naco si kupovat foukanej 4válec https😐/www.sauto.cz/…rangler/18131113?…
https😐/www.sauto.cz/…rangler/18194691?…
Pro fajnšmekry o 200 táců dráž i pikap Gladiator
https😐/www.sauto.cz/…adiator/18599428?…
https😐/www.sauto.cz/…rangler/18194691?…
Pro fajnšmekry o 200 táců dráž i pikap Gladiator
https😐/www.sauto.cz/…adiator/18599428?…
Takže tedy někde kolem 1500otacek za min bude mít pentastar větší kroutak než tento přeplňovaný 2.0????
Ve Wrangleru už je nějaký pátek 300 konový Pentastar.... 😄 a ve starém Cherokee byl řadový šestiválec 4,0, který byl narozdíl od té prašivé sazometové italské plečky VM Motori 2,5 TD, které praskaly hlavy a rozvody spolehlivý, v tom byl základní rozdíl
Co má předpotopní 4,0V6 od Forda společnýho s R6 v starým Cherokee nebo s moderní 3,6 V6 DOHC ve Wrangleru? Můžeš nám to objasnit? Tento tvůj mozkový výplod?
FCA ted dava do svych 4x4 Wrangler, Gladiator, Ram mod 4H Auto. Neni to diferencial, ale rozvodovka se umi sama elektronicky pripojit, kdyz dojde k prokluzu...
Nevim jak FCA ale GM ktere pouziva podobny system, melo problem s tim ze dochazelo k predcasenemu opotrebeni rozvodovky...
Nevim jak FCA ale GM ktere pouziva podobny system, melo problem s tim ze dochazelo k predcasenemu opotrebeni rozvodovky...
Toto je, zdá sa, nový prvok; pokiaľ viem Command-trac a Rock-trac boli iba 2H-4H part time-N-4L. Keď je teraz aj možnosť 4H Auto, je tam aj medzinápravový diferenciál? Videl som na internete fotografie, kde je na páke iba 4H part time; žeby sa to líšilo podľa konkrétneho trhu?
FCA v IT nabízí Ypsylon, což se dá brát jako náhrada Punta, ale i tak je to neomluvitelné. Fiat dříve dělal spoustu super aut - třeba Croma, Scudo 2.0JTD, Coupe, atd.. Giulia bez kombi, Maserati bude max. s V6... S takhle nedostatečnou nabídkou se německým výrobcům nedá konkurovat.
umí, ve Ferrari a Maserati, jinak bych moc nejásal, že. VM Motori je slavné dost, twinsparky od Alfy sou taky hotovej etalon. A ještě líp jim jde elektrika, když si ve Stylu zapnul mlhovky, tak to začlo stírat a při levým blinkru to houkalo. Kámoš měl 3, a to co popisuju není zas taková nadsázka, spíš je to blízko realitě.
Zlatá amerika.
Zlatá amerika.
ten sazomet byl slavný italský 2,8 CRD od ještě profláklejšího výrobce VM Motori, už nějaký pátek ve vlastnictví FCA. Takž asi tak.
Jeep vlastní FCA od 2009, takže 6letý Jeep, tj 2014 je věc plně v režii italů.
A kde není 3,6 V6 Pentastar, kterej naštěstí italové nevyvinuli, tak stojí veškerá další motorizace za dvě věci 😄
Jeep vlastní FCA od 2009, takže 6letý Jeep, tj 2014 je věc plně v režii italů.
A kde není 3,6 V6 Pentastar, kterej naštěstí italové nevyvinuli, tak stojí veškerá další motorizace za dvě věci 😄
Wrangler je úžasný, mít pro něj aspoň párkrát do týdne využití, hned bych po něm skočil.... ale jezdit s touto krabicí po asfaltu a nedejbože po městě - to je fakt zbytečné..... tam prostě to SUV musí logicky posloužit zásadně lépe....
Ovšem klobouk dolů před motorem a převodovkou (je to ten samý jako má Giulia a Stelvio?). Aby dvoutunový offroad s dvoulitrem zrychloval na 100 pod 8s, to je fakt masakr.....
Stejně je to paradox jak to FCA vede - nedávno tady byl test RAMu - 5*, teď Wrangler 5*.... Giulia a Stelvio jsou taky hodně povedené.... jenže všechno jsou to auta na úplném okraji zájmu..... A v segmentech, kde se dělají velké objemy a i nějaké peníze, tam je to jedna velká bída.... 😢