Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Audi Q3 Sportback 45 TFSI S tronic – Jen méně za více?

63 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
presne tento motor mi tu sedi... pekna je tu aj za elegantna biela farba kasne ( auto opticky zmasivnuje ) aj tie klasicke "strieborne" disky ( 19 rozmer je sice uz big frajerina ale sedia mi tu .. neposobia nakoniec ani nejako neproporcne ani rusivo ) .... na 4,5m podoryse skutocne velmi solidne premiove SUV auto ... jak uz aj klasicku Q3 som chvalil tak aj Q3 sportback a obecne Q-cka od audin maju u mna vsetky paradny dizajn ktory mi k tym autam proste pasuje ( na rozdiel uz od nejakej A8 ci R8 co su docela vizualne lopaty aj vzhladom na danu cenovku )

pochvalit ( dnes uz urcite v tomto ) treba aj dojazdovu rezervu... k tomu 530L megakufor ... auto posodi aj v kabine velmi sviezo a moderne a vzdusne a pritom sa nadalej zaobide bez tabletu cez pol kabiny a milion dalsich patvarov .... alebo aj to oplastovanie blatnikov .... elegantne ... vizualne spickove prevedene... takto sa to robi.... ( chlapci od mazdy by do Ingolstadtu mohli prist na skolenie ) ... akoze Qckove audiny klobuk dole.. od Q2ky az po Q7/Q8 su to vsetko top kary ( aj kasnou aj kabinou aj motoricky ) ...

z celej D3 na dzke do 4,5m dnes za mna najkrajsie SUVecko https://img2.auto.cz/…ull/6438084_.jpg obzvlast tie svalnate zadne partie s tou vystupujucou linkou nemaju chybu ... :yes:
Avatar - white label
white label
Není to bílá, ale stříbrná/šedá, a nejsou to klasické stříbrné disky, ale dvoubarevné - černá/leštěný kov. A 19" kola nejsou u takového SUV/crossoveru žádná velká/big frajeřina, s nimi to má naprosto dostatečnou výšku profilu pneu (255/45), pro tvou představu ještě o 2 mm vyšší, než u běžného rozměru 205/55.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
vyzera to vsetko fajn.. tie 19tky nakoniec ani velke nevyzeraju... a na 4,5m aute.. sila ako sa tu zrazu celkom stratia aj 19tky.. ( tu aj nejake 17tky asi neprichadzaju do uvahy.. snad len v nejakom zaklade do 1 mega ) ... jasne tie disky maju kusok iny odtien na vnutornych zahyboch... ale chvalabohu ze nie su cele tmave ... a je fajn ze aj maska je tu normalna https://img2.auto.cz/…ull/6438075_.jpg a nie nejaka tmava ( a bez viditelneho ramceka ) alebo ze nema zase nejaky ten nekukatelny plochy patvar ako na A8 ci R8 ...

z D3 za mna audi ponuka dnes najvydarenejsi SUV kusok na dlzke okolo 4,5m.. co viac tu treba .. treba tu este nejake Q8 za dvojnasobok?... komu a na co? ked uz Q3 sportback za polovicu vie byt uplna pecka pre vsetko a odviest rovnaku pracu a byt uz uplne top karou na vsetko :yes:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Konečně s tebou jednou můžu souhlasit - když to převedu na škodovku - na co Superba, když na všechno stačí Fabia a může být úplně top károu na všechno. Parádní myšlenka :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak fabia uz je moc mala .. ale Q3 sporback uz vie byt dokonaly kus na vsetko :yes:
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ale prdlajs keď raz budeš mať deti, potom si povieme čo je ideál. Takto zase len teoretizuješ o čom nemáš poňatia.
Avatar - speedfred
speedfred
Ja by som ťa ešte trochu poupravil, načo sa všetky automobilky snažia keď tu máme ASX. Úplný ideál na fšetko. :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ASX je este kusok male ( aj kufrom ) ... samozrejme niekomu na vsetko uz moze stacit.. ale Q3 sporback uz si viem predstavit ako normalne rodinne premiove auto na vsetko ktore musi stacit uz drvivej vacsine teda aspon cca 80tim percentam rodin .... ( samozrejme nebavime sa tu o rodine s 4 detmi teraz alebo naopak o bezdetnej rodine ktorej postaci aj t-cross .. ale vzdy beriem v uvahu rodinny priemer 2 dospeli +2 deti ) ... :yes:

rozmyslam co prave take sikovne ma medved okolo 4,5m ... kedze GLBecko ma predsa len uz 4,6m a GLAcko je zase este len taka hrkalka... u bmw je celkom sikovna X2... ale aj tak Q3 je genialne nastavene ( velkostne presne tam kde tucson sportage tigi a pod ) a dizajn taktiez splna to co by som od auta tohto segmentu a tejto cenovky ocakaval :yes:
Avatar - white label
white label
Seděl si v tom "rodinném" autě vzadu? Vsadím boty, že ne...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
jasne ze nesedel... ale vyzera byt dost priestranne aj vzadu ci? ... :yes:

klasicka Q3 tu asi bude nadalej praktickejsia volba ale verzia sportback sa mi paci tiez a aj kufor ma slusny... otazne je ako je to s miestom nad hlavou vzadu... ale aj ta strecha nevyzera zeby moc klesala uz na miestach kde sa este sedi
https://img2.auto.cz/…ull/6438080_.jpg samozrejme dalej ta cast za sedakmi je skosena ale tak to je uz vsade vlastne ....
webpaja
Vím, že umíš z fotky posoudit nastavení odskoku zadních tlumičů, takže nepochybuji o tom co píšeš :-! :yes:
LORASI
ze vobec pochybujes :-) je zvlastne, ze skoro na vsetky auta ma vlastny obsiahly nazor, pricom v ziadnom z nich nesedel a mnohe ani nevidel v reale :) Q3 sme zvazovali pre manzelku ( konkretne toto 45 TFSI ) ... par dni sme ju jazdili. je mala a nie prave idealna pre rodinu. nie je velmi dovod, preco preferovat Q3 pred Q5. co ma ale zarazilo najviac, z fotiek to nie je vidiet, tak je interier, ktory sice vyzera na prvy pohlad dobre, ale v realne je to vsade kopec tvrdeho plastu v kabine a "neaudi" detailov. interier mi prisiel pekny, vyborne spracovany, ale spartansky ( a to sme sedeli v najvyssej vybave ). je mozne, ze ide o novu vlnu setrenia podobne ako v Golfe.
Freddka
Tahle spoty Q3 vypada super, vzadu ma sterac (!) a uvnitr jakz takz misto.

Diesel OK, benzin 1.5 je asi malo, 2.0 zere proste moc, to je dnes vlastne uz neprijatelne.

Blby je, ze za tu cenu Q3 sportback mas velice slusny Mercedes GLC ...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Q3 je cenově srovnatelná s GLB, s GLC ne.
Freddka
Skutecne?

Q3 sportback 2.0tdi 140kW quattro 1.150

GLC 220d 4matic 1.250 ale ma vic vybavy. Staryje na 1.120
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ok, koukl jsem a jsou si blíž, než jsem si (asi špatně) pamatoval. Rozdíl není velký.
Avatar - xxc
xxc
Má aj isofix vpredu? Keď sme pred rokom zvažovali, tak ceny Q3 boli dosť mimo oproti napr. X1
Avatar - white label
white label
Má aj isofix vpredu (v základu).
ptr078
Co to placas? Vnutri je to velke ako obycajny hatchback + menej priestoru na hlavu vzadu s podpriemernym kufrom. Ked to je tvoj rodinny ideal tak potom ok. Ja sa uskromnim a volim bmw 530i kombi mpaket + nejake drobnosti za cennikovych 1750000
Avatar - Emel
Emel
Zvláštní design těch kol, s tím černým středem... spíš se mi to nelíbí, zrovna na té diamanové fotce.
webpaja
...BMW i MB umí o několik litrů méně. K tomu hlučný podvozek a cena strašlivá. Víc jako 3* bych nedal.

Alespoň, že to má ještě příjemný interiér.
Ota4
Tak cena testovaného kusu je úplně mimo. To je prostě za tigiho moc
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak za tigiho ano... suhlas .. ale Q3 sporback uz predsa len je kusok ine kafe
Ota4
No právě že jenom kousek jiné kafe. . . .
webpaja
Ano, je menší než Tigi.
Ringhofer
Naprostý souhlas!
A navíc: test neodhaluje (ani nemůže), proč auto s takovou cenovkou, s tak velikou spotřebou a s nedokonale fungující DSG koupit.
V souvislosti s tím jsou 4 hvězdy výsměchem autorovi testu samotnému. Takové auto si zaslouží s bídou 2,5 hvězdy, a to za vzhled, za funkčnost matrix-LEDů (v testu nezmíněno) a za příjemné posezení vpředu i vzadu (v testu opět nezmíněno). Ve všem ostatním je snad i Duster lepší...
Avatar - white label
white label
"Několik litrů" je docela široký pojem..., se kterými podobně výkonnými R4 benzínovými motory (BMW/MB) to konkrétně porovnáváš?
2.0 T(F)SI znám (z hlediska spotřeby) z hb/hh a tam zrovna spotřeba určitě není jeho slabinou...
webpaja
Asi bych to nesrovnával s Golfem. Spoustu věcí mohly změnit novější limity atd. 20i i 25i od BMW umí průměry bez odříkání cca za 7,5. Velmi dynamicky v SUV pod 9.
Avatar - Emel
Emel
Fakt? Já měl se starší verzí v Octě průměr něco přes osm, ale velmi dynamicky to bylo za 12 a krátkodobě klidně 15-20... a bral jsem to jako dobrý hodnoty. Za 10 v SUV 4x4 s automatem mi to asi přijde normální.
Nathan Detroit
Asi tak nějak :-!
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ptr078
Ano, nezmysli co nosia automobilkam peniaze. Suv zachranili porsche, babajaga robi aspon polovicu predajov bentley, zachranuju jaguar a mozno zachrania aj aston aj ked pre ten je uz asi neskoro ... Kym sa to vyborne predava, bude sa to vyrabat, aj nova eckova skodovka bude suv
Freddka
Presne tak, po komunisticku to zakazat, hajz*ove kapitalisticky!

Kupovat si co se vam zlibi? To tak! Hrom do toho!

Trabant, Skoda 120L, Zugulik a pro vyvolene Volha.
To vam musi stacit, s*aci!

A ekonomika pojede na 120% minimalne!
ProchyToman
Q3 s cenou jako kdysi mela q7, narazniky, kola a plesk napis 45, jako ze 4,5 litr a ten bambula to koupi :D
Freddka
Jak kdysi, soucasna Q7 zacina na 1.785 takze to je jen o konfiguraci, se nic nezmenilo.
Ringhofer
- chybí jakákoli zmínka o funkčnosti asistentů;
- chybí zmínka o jízdních vlastnostech /kromě informace o tom, že podvozek v dané konfiguraci je na českých silnicích OK;)
- hodnocení čtyřmi hvězdami je v příkrém rozporu s informacemi o autě (cena, nedokonalá DSG, gigantická spotřeba).
Dvě a půl hvězdy jsou pro toto auto maximem, jež může dosáhnout.

Je třeba zvýraznit zaostávání VAG za MB a BMW v oblasti pohonu i podvozku, Zatímco MB i BMW nabízejí benzíny se skvělou spotřebou a skvěle odladěné 8stupňové měničové automaty, VAG v duchu svých "nejlepších" tradic setrvává i u prémiového AUDI na zcela neprémiových motorech, převodovkách, a v rámci nákladových katechizmů ani nemůže prémiově naladit podvozek.
To by mělo v opravdovém testu zaznít.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Konkurenti z řad BMW i MB mají taky dvojspojky.
Hoši, tydle kecy... BMW spotřebu umí, v tom je špička. O tom žádná. Co je na téhle spotřebě gigantického? Je to 169kw, AWD, automat a 1,7t. A průměr podle SM je o litr a kousek vyšší, než u X2
https://www.spritmonitor.de/…udi/1235-Q3.html?…
https://www.spritmonitor.de/…BMW/1686-X2.html?…
"Zcela neprémiové motory" - to snad ani nestojí za komentář.
Ringhofer
Vývoj prodejů mluví za vše. Prý kecy....
Avatar - white label
white label
Nechtěj být směšný, prodeje a technika jsou dvě zcela různé věci.
Podívej se na prodeje MB s neprémiovou technikou a motory od Renaultu.
Nebo se podívej zpátky, jak se svého času prodával takový P206, který prohrával všechny dobové srovnávačky a přesto jasně a dlouho vedl tabulky třídních prodejů. Samotná technika zajímá zlomek kupujících, prodávají/táhnou hlavně loga a nápisy za "přijatelnou" cenu.
Ideálem je dnes "prémiovka" s motorizací "to stačí", a raději si připlatí za nějakou sportovní plaketku, která je vidět i na parkovišti.
Ringhofer
Musím velmi, ale opravdu velmi nesouhlasit.
- Q3 je hezká napohled, ale technika je nepříliš dobrá (spotřeba, nedokonale fungující převodovka).
- Kritika spojky/převodovky už trvá mnoho let, situace se nelepší
-dynamika TFSI je tak utlumené, že i spřátelená média o tom nemohou mlčet

Nic z toho u BMW nebo Mercedesu nenajdete.
A už vůbec není potřeba odvádět pozornost uváděním příkladu P206. O tom vážně není řeč.
Kritizuji, že auto, které je objektivně za dané peníze horší, než konkurence, které dokonce svou oficiální cenu staví výše, než přímá konkurence, má kvality, které si nezaslouží 4*.
Co je na TOMTO konstatování směšného?
Avatar - white label
white label
Směšné je myslet si obecně, že technika a prodeje mají nějakou zásadnější souvislost, tím spíš v této třídě malých crossoverů (zvaných SUV) s "neprémioým" základem, který má dnes už (bohužel) celá D3.
A problémy lze samozřejmě najít i u konkurence, jen to chce sundat klapky z očí. Např. zrovna nedávno tu iudex popisoval dojmy z nové X1, kdy její hdm automat považoval za dvojspojku, vzhledem k tomu jak překvapivě nekultivovaně se projevoval.
Ringhofer
...opakuji znovu: nemluvím obecně! Mluvím a píšu o Q3. Máte něco konkrétního ke Q3?
Avatar - white label
white label
Např. jak trefně poznamenal donPedro, za cenu menší, než je tato konkrétní ("novinářská") konfigurace, můžu mít v této řadě 2.5 R5T, zatímco, dle tebe "technicky vyspělejší" konkurence (BMW/MB), definitivně končí na R4.
A to už v základu (včetně bezpříplatkové šedé Nardo) je RS Q3 Sb nakonfigurována celkově lépe, než tahle Q3 Sb.

P.S. Netuším, proč mi vykáš...
Ringhofer
Ano, to je pravda. Žádné šestiválce se v této třídě nevyskytují. Takže pětiválec je jednookým králem, a díky za něj!
Když mluvím o tom, že MB a BMW nabízejí lepší motorizace, mám na mysli jejich výrazně lépe zvládnutý proces spalování a kultury běhu. Je v mnoha testech potvrzeno, že praktická spotřeba 2lt motorů BMW a Mercedes je výrazně nižší, než u Audi (VW); dále je tato spotřeba méně náchylná na způsob jízdy, To je pak provázeno nižší cenou těchto vozů a 5-letou zárukou v ceně.
Nemohu si pomoci, je zde několik silných argumentů, proč koupit MB nebo BMW a nevybrat Audi. A to nejen v této třídě. Prodeje Audi padají na rozdíl od MB a BMW ve všech třídách a na všech kontinentech.
P.S. Vykám, protože to považuji za elementární slušnost. Vykání podle mého názoru podporuje úctu k názorům ostatních na webu, zatímco automatické tykání vede rovnou k pohrdání ostatními. S těmi, co se znám osobně, si pochopitelně tykám.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nikdo ti nevyvrací, že si snad nemáš raději koupit BMW nebo MB než Audi. Jen některé argumenty kulhají. Počínaje HDM převodovkami, konče tím, že prodeje jsou odrazem horší techniky.
Avatar - white label
white label
MB/BMW zřejmě dělají něco (třeba pro většinu kupců design) lépe, než Audi, ale určitě ty prodeje primárně neodráží použitou (lepší/horší) techniku.
Čím se dostaly prodeje MB na špici D3 především? Právě výrazným rozšířením nabídky v segmentu s "neprémiovým" základem, udělali hvězdu (cenově) dostupnější. Můžeš mít fwd a motor z Renaultu, ale k tomu ti přibalí hvězdu...
P.S. To vykání má význam při verbální komunikaci, ale takhle anonymně na netu...., pokud narazíš na nevychovaného vola, ti to nepomůže. A tady si navzájem tykáme tak nějak "odjakživa"...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Podle mě bude velký důvod horších prodejů cenová politika.
Ringhofer
Ano, to také.
Ale v čem by měly být výhody Audi oproti GLC Coupé nebo X4? Nebo jen Vy a WL chcete vyjádřit, že Q3 není špatná?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Aha, tak proto jsi psal o HDM. Já mám zato, že Q3 stojí proti, X1/2 a GLA.
Avatar - white label
white label
X4 a GLC kupé pod Q3 (sb)?
Nikdo tu netrvrdí, že je Q3 lepší, než její přímá konkurence, to ty tvrdíš opak.
Ota4
To jsou přeci o třídu výše postavená auta. Q3 je proti glb gla x1 x2 ne?
Avatar - Dinar
Dinar
Zase spousta vzletných vět a zase jen ukázka elementárních neznalostí. V této diskusi jsi celou dobu "na ručník". Q3 je konkurentem X1/X2, resp. GLA.
LORASI
take zle to zase nie je :) auto je celkovo fajn, ale na 4* to fakt nie je. lenze ako vzdy ... ide o "koncern" a na auto,cz to automaticky znamena aspon +1* ... urcite to nebude mat nic spolocne s mnozstvom platenej reklamy :-)
Avatar - Alf1k
Alf1k
Nepředpokládám, že někdo soudný při výběru auta zařadí na první místa poznatky a testy pana Kolmana, bez urážky. :-) Navíc dnes umí čím dál víc i starších lidí fungovat s internetem a youtube a je to pro ně mnohem víc easy, než se k testům proklikávat desítkou reklam na auto.cz atd. Úrověň v našem českém rybníčku je bohužel většinově mizerná, osobně jediné plus které vidím tady je sekce moje auto, kde jsem si teď přečetl super info o m340i od pár majitelů a má to určitě větší přínos než generické testy některých “profi” novinářů.
LORASI
s tym absolutny suhlas
Avatar - donPedro
donPedro
Tož nic jinýho toto, takto nakonfigurovaný, Audi Q3 SB není. Barva se mi nelíbí, ezliva má být něco šedýho, pak tedy jedině Ruladské (páč to když se povede, tak to je moc dobrý pití). O konfiguraci, ať už čehokoliv se nema ani valného smyslu se zmiňovati, když se dokážu, i se všema nezbytnejma extrast, vlízt pod 2mega s RSem. A velikos? 4,5m tak akorát, 530l kufru je objem více nežlli dostatečný (tedy pro mne, páč nejsem špeditér), uvitř se díky, své výšce lehce pod 180, cítit stísněně asi taky nebudu. Kdyby radši dostali k testu to RSo ... Tož tak ;-)
Avatar - white label
white label
V podstatě souhlas...
dr.Remorey
Takovy prachy, a přitom taková blbost, že :-[] :D
Mr.Murphy
... nevím, mám asi poslední dobou nějakou schízu že mi všechna auta přijdou strašně předražená.... s ohledem na to, co nabízejí.... a i s ohledem na to, jaká je reálná využitelnost těch aut v českém provozu (ucpané špatné silnice, radary atd.)...

Každopádně tohle auto s délkou 4,5m za 1,25 mio v základu s tímto motorem, no.... :'-( Za stejný prachy je třeba Stelvio 4x4 2.0T 147kW.... a to je o třídu výš a jízdně jsou z toho vrámci třídy testeři nadšení.... (mimochodem, dle papírů váží míň než tahle Audina).
Avatar - Emel
Emel
Už to tu padlo.. ASX pro všechny. Vzhledem k využitelnosti v českém provozu...

PS: dobře, tak vážně... Sportback je trošku napálený. Na druhou stranu... Q3SB 140kW 1.059, 169kW 1.126, Stelvio 147kW 1.259... je otázka, jak to bude s vnitřním prostorem, kufr je prakticky stejný... asi bych si vybral Stelvio, ale samotný srovnání cenovek není nijak šokující.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jo, váha 1,7t je dost šílená, jestli to není překlep.
Avatar - white label
white label
Není to sice "rovných 1700 kg" jak tvrdí autor, ale ani těch skutečně udávaných 1695 kg není bohužel o moc méně. Pro zajímavost RS Q3 Sb má těch kg 1775.
Avatar - white label
white label
Ano, papírově váží to Stelvio o 35 kg méně, jak to bude v reálu těžko soudit.
Stelvio, proč ne, jen těch 200 koní mi na takové SUV (awd/automat) od Alfy přijde na hraně. Těch 280 (nad tím) zní podstatně líp. ;-)