Novinky
Kdyz oktavka stala 650? V dobe kdy se bralo 25tis. Ted ma kazdej 40-50, tak proc by to nenatahli? Mas lepsi podvozek, silnejsi motor. Hlavne nesrovnavat s HH. Oktavku s HH je jako rict ze RS je sportak a tak patri do tridy s M2 a mrdnem tam jeste Mustoše V8, kdyz se prodavaji 😁
To s těmi platy si vystoural kde? Lidi nemaji na prumernou mzdu a podle tebe ma kazdy vic jak prumernou mzdu😂 a s cim by se ORS mela teda srovnavat? Přímý konkurent je treba sportovni verze focusu, i30 atd... A to jsou HH, dokonce focus ma i combika, octavie je sice lift, tak si ji oznac hotlift😂ale zaměření je stejný
Průměrná mzda je zkrátka průměrná mzda. Lépe a přesněji se to bohužel spočítat nedá. Ve Škodovce vloni (2019) dosáhla průměrná mzda 53 775 Kč plus mimořádný bonus 65 000 a jednalo se o dalším navýšení.
http😐/www.novinky.cz/…5-korun-40275241#…
http😐/www.novinky.cz/…5-korun-40275241#…
No tak ve skodovce bere delnik mozna tech 30 cistyho, ale ted se bavime o republikove prumerne mzdě 😀
Tak 800 prej akceptuju ale 900 je pres caru. 😁 Chci videt film ve 4k ale koukat na nej jenom v HD, tak to je uz fakt pres caru 😁
Asi robím chybu, že reagujem, ale skúsim to. 100.000 Kč (4000 eur) nie je zanedbateľný peniaz, ak je to pre Teba nič, gratulujem, si za vodou (aj keď reálne si myslím presný opak, že nemáš predstavu o hodnote peňazí).
A ani len analógiu nevieš vyhrať správne, pretože to 4K je v danom prípade Focus ST (s podstatne vyšším výkonom) a O RS je skôr fullHD.
A ani len analógiu nevieš vyhrať správne, pretože to 4K je v danom prípade Focus ST (s podstatne vyšším výkonom) a O RS je skôr fullHD.
Proč si za tuhle nakoňovanou octavku neřekne škodovka rovnou milion ? I tak by po ni šli "fajnšmekři" z ulice jak slepice po flusu, ma to přece značek RS. Co na tom, že se daji za podobne penize pořidit HH a ne tento pseudo HOT a navic od automobilky s image fasovacich šupliku, ktera nikdy v nabidce HOT model neměla a dodnes nema.
Jaky lidi nemaji prumernou mzdu? U RS se nabavime o prumernejch lidech. Bavime se o aute za 900. Jdi se zeptat na kasu zensky, ktera bere 20 jestli ma zajem o auto za mega. Takze kdyz uz jsme si urovnali, ze RS neni pro lidi s prumernym platem, ani dnes, ani pred tim, ani v budoucnu. Tak srovnavat auto ktery se postavilo primarne pro co nejvetsi prostor, a az potom se resil vykon a prujezdy zatackama, s kratkym golfem gti? A to ze to pisou v novinach? 😁 hele, svez se nekdy v HH, co je opravdu HH. Prijde mi to, ze skatulkuje auta kazdej kdo ma do*** diru. A nebo jinak. Vybiras auto dle papirovych hodnot? 180 kw je min nez 200 a tak je to horsi 😁. Ne, fakt nejsi v casopise rytmus zivota ale na webu o autech.
Nauč sa reagovať na konkrétny príspevok, takto len trieskaš neurčito do vetra (teda niežeby si obsahovo netrieskal i tak). 😉
No, 100tis u auta za mega je ***, to ti slevu daj. Takze brecet ze uz to prehnali za 900 ale za 800 bych to vzal 😁. No a vyssi vykon je ti třeba tobe k cemu? K nicemu, neumis to vyuzit a ani to nepoznas 😁. Leda na papire to ukazes prstem. Jel si nekdy v mustangu 450 koni a pak v mini jen s 200? To je fuk. A nebo hele, ten kdo pujde pro oktavii klidne nahoni lazenim 20kw, ale neudela to kazdej, protoze prostor a rodina! Ale dlabu to, je to rytmus zivota tady 😁 ze zdravim Piestanskeho krocana aka Rytmus hnoje 😁
.... u Supa iV mi to funguje tak že plný výkon (tam je to 160kW, u Octy tedy 180kW) mám jen při aktivaci sportovního módu. Jenže pak auto nejen využívá plný výkon, ale zároveň i dobíjí baterku. Logicky jde tedy spotřeba zásadně nahoru, nejen že ji prošlapete plynem, ale ještě krmíte baterky. U RS čekám že člověk ten výkon bude dojit relativně často, takže aby ten plug-in neměl ve finále vyšší dlouhodobou spotřebu než běžné TSi.... (a to nemluvím o hmotnosti, jejím rozložení atd. atd.).
Samozřejmě, kdo chce denně dojíždět do práce na elektriku a prožene to jen občas, tomu to jakžtakž smysl dávat může.... ale stejně mi přijde scestné kupovat si RS s baterkama....
Samozřejmě, kdo chce denně dojíždět do práce na elektriku a prožene to jen občas, tomu to jakžtakž smysl dávat může.... ale stejně mi přijde scestné kupovat si RS s baterkama....
Dobrá pripomienka. Ono mi už z princípu nejak nejde dohromady športová verzia RS a hybrid zameraný na nízku spotrebu, nejaký ostrý režim ide proti logike auta. Vnímam to tak, že ten hybrid RS bude robiť ramená pri odpale z križovatiek a koniec, teda presne ako píšeš pre človeka, ktorý sa chce tešiť z nízkej spotreby, jazdí väčšinou po meste a len občas, zriedkavo si užije plné zrýchlenie.
Touto logikou potom je na nič aj dieslová Octa RS, na okruh s tým nikto normálny nepôjde, zakrútené okresky tomu tiež dobre nerobia, takže ostáva lepšie sa tváriaci a vybavený rýchly kombík na diaľnice. 😊
No a presne to naftová Octavia RS je, nič viac, nič menej. Hybridná RS bude to isté v ružovom (či skôr zelenom, "ekologickom"). Rozdiel bude v tom, že naftová RS bude kráľom na diaľnici, kde bude vo svojom živle, rýchle auto s dobrou spotrebou, kdežto hybridnej RS asi diaľnica moc sedieť nebude (to je pre hybrid najmenej vhodný revír).
Hybrid bude pre toho čo gro svojho času strávi v meste ako plný univerzál a cez víkend s tým vybehne niekam na chalupu.
teoreticky ano, ale prakticky to, zial, nefunguje u vacsiny modelov. problem je v tom, ze auta PHEV od strednej triedy nizsie su osadzane vacsinou zakladnymi / slabsimi benzinovymi motormi + elektromotorom. kombinovany vykon je super, kym ma bateria stavu. cize PHEV super funguje ako daily car. na dlhych tratiach je to ale celkom pruser, pretoze slabsi benzin a o cca 250 kg vyssia hmotnost auta. vyborny PHEV je napriklad 545e ... ale taka 330e je uz o niecom uplne inom. 190 konovy benzin a 1,9 tonove auto nie je vobec stastna kombinacia.
Mno, ak si niekto kúpi PHEV , jazdí s tým primárne presuny po Autobahne a nadáva potom na vysokú spotrebu, to potom nie je chyba auta, ale toho konkrétneho somára čo si to kúpil. 😊 PHEV dáva zmysel u toho, kto s tým autom väčšinu času jazdí v meste či blízkom okolí, má ho kde nabíjať a občas s tým vyrazí niekam ďalej.
Na druhej strane ak si kupuješ hot kombi, aby si sa občas rýchlejšie zviezol, tak ťa vyššia spotreba netrápi. A keď to auto budeš používať na dochádzanie do práce či rozvoz detí, tak tú rolu v pohode zastane a odmení sa peknou spotrebou a tichom na palube. Ale to zo Supa poznáš sám. 😊
kde chces vykon dojit casto?
behem 10sec ses na kriminalnich rychlostech a stejne te provoz moc nepusti.
na okruh se 99% tehle aut nepodiva.
ja to spis vidim na takovy to pohodovy jezdeni s rezervou vykonu.
behem 10sec ses na kriminalnich rychlostech a stejne te provoz moc nepusti.
na okruh se 99% tehle aut nepodiva.
ja to spis vidim na takovy to pohodovy jezdeni s rezervou vykonu.
Otázka je, či na to "pohodové jazdenie s rezervou výkonu" nestačí aj menej výkonný spaľovák. Rezervu (a dostatočnú) bude mať aj 140 kW TSI za oveľa menej peňazí a v zásade aj dvojlitrová nafta 110 kW.
.... tak po dálnici se dá jezdit do 160 dle GPS bez rizika nějakého velkého bodového postihu.... dynamické předjíždění, občas okresky.... lidi co mají Octu RS už si příležitost k rychlé jízdě vždycky najdou.....
A pochop jednu věc, těch 180kW nemáš u plug-inu pořád.... máš je jen ve sportovním režimu.... a ten je nesmyslný, protože auto v něm dobíjí baterku a hrozně žere..... čili ty jezdíš s normálním hybridem co má koní podstatně míň a musíš přepínat režimy pokud si to chceš užít.... A pak je lepší buď to vzít jen v benzínu a jezdit rychle, a nebo si koupit obyčejnou Octu PHEV a nehrát si na závodníka.....
Vidím u toho svého Supa že ty papírové koně tam prostě v běžném režimu ani náhodou nemám.... předpokládám že ta Octa bude to samé.....
Jako proti gustu.... ať si to každý vyzkouší a pak se rozhodne.... já mám ale jasno - sportovní PHEV je protimluv....
A pochop jednu věc, těch 180kW nemáš u plug-inu pořád.... máš je jen ve sportovním režimu.... a ten je nesmyslný, protože auto v něm dobíjí baterku a hrozně žere..... čili ty jezdíš s normálním hybridem co má koní podstatně míň a musíš přepínat režimy pokud si to chceš užít.... A pak je lepší buď to vzít jen v benzínu a jezdit rychle, a nebo si koupit obyčejnou Octu PHEV a nehrát si na závodníka.....
Vidím u toho svého Supa že ty papírové koně tam prostě v běžném režimu ani náhodou nemám.... předpokládám že ta Octa bude to samé.....
Jako proti gustu.... ať si to každý vyzkouší a pak se rozhodne.... já mám ale jasno - sportovní PHEV je protimluv....
A ty jsi to zkoušel? Je možný, že u Octy, která přece jen je součást rodiny RS, to bude fungovat trošku jinak.
Na té okresce není problém to hodit do sportu. Normal bych tam nechal hlavně ve městě a příměstských zácpách, kde stejně nemá smysl předjíždět.
Docela mě teda popisovaný chování překvapuje... čekal bych, že v normálním režimu se bude auto chovat tupěji, ale když na to stoupnu jak na rejč tak tam tu šťávu pošle...
Na té okresce není problém to hodit do sportu. Normal bych tam nechal hlavně ve městě a příměstských zácpách, kde stejně nemá smysl předjíždět.
Docela mě teda popisovaný chování překvapuje... čekal bych, že v normálním režimu se bude auto chovat tupěji, ale když na to stoupnu jak na rejč tak tam tu šťávu pošle...
No ja neviem, ale takto od stola to vnímam podobne ako Murphy. Pre to, k čomu je hybrid určený sa ako dostatočný javí aj ten štandardný hybrid (tuším má mať 150 kW), aj ten by mal mať na bežné potreby rezervu výkonu. A športovec z toho hybridu aj tak nebude, takže ten hybridný RS sa mi javí ako zbytočný, to už rovno klasické RS.
Já si s dovolením pomůžu tou naftou, což je fakt asi podobnej příklad.
U Octavie 3 RS jasně, pokud možno vzít benzín v manuálu. Ale pokud bych jo musel vzít naftu, tak bych ji vzal taky v RSku - protože slušná výbava, protože to trošku líp jede, protože se mi líbí ten optipaket zvenku i zevnitř (a u O4 třeba tříramenný volant oproti dvouramennému u klasiky)...
Když koukám do konfigurátoru... 1.4TSI PHEV je od Style, za 825t. Výbava je chudší než RS... MatrixLED za 20t, senzory za 8t... ale jo, pořád to ještě docela rozdíl je.
U Octavie 3 RS jasně, pokud možno vzít benzín v manuálu. Ale pokud bych jo musel vzít naftu, tak bych ji vzal taky v RSku - protože slušná výbava, protože to trošku líp jede, protože se mi líbí ten optipaket zvenku i zevnitř (a u O4 třeba tříramenný volant oproti dvouramennému u klasiky)...
Když koukám do konfigurátoru... 1.4TSI PHEV je od Style, za 825t. Výbava je chudší než RS... MatrixLED za 20t, senzory za 8t... ale jo, pořád to ještě docela rozdíl je.
materiály Škodovky říkají že u Supa iV když dáš plný, tak to udělá kick-down a pošle na kola veškerý výkon (benzín+elektro) i v normálním režimu. Ve sportovním to tak má být pořád. Jenže já když dám v normálním režimu plný, tak z 0 na 100 to dělám za 10s, zatímco dle videí na youtube to ve sportovním režimu to auto dělá kolem 7s....
Mám v plánu to ještě pořádně měřit a analyzovat, taky jsem z toho jelen.... ale je prostě fakt že při normální jízdě tam těch 160kW nemáš ani náhodou.... a abych furt myslel na to jestli si ten sport zapnu nebo ne, to mě nebaví.....
ale nechci tady vynášet definitivní soudy.... ještě to fakt všechno proměřím a porovnám....
ale i moje žena mi říkala že to auto je líné a to předtím jezdila tím mým 103kW naftovým Mondeem..... 😲
Mám v plánu to ještě pořádně měřit a analyzovat, taky jsem z toho jelen.... ale je prostě fakt že při normální jízdě tam těch 160kW nemáš ani náhodou.... a abych furt myslel na to jestli si ten sport zapnu nebo ne, to mě nebaví.....
ale nechci tady vynášet definitivní soudy.... ještě to fakt všechno proměřím a porovnám....
ale i moje žena mi říkala že to auto je líné a to předtím jezdila tím mým 103kW naftovým Mondeem..... 😲
Přesně to bych čekal... a pokud to auto neumí, tak je to fakt divný.
Některý auta maj na plynu takovou "zarážku", kterou je potřeba docela silou prošlápnout... nemohlo by to bejt tohle? U Audi (A5 3.0) jsem měl dokonce pocit, že se nechá prošlápnout až po chvilce...
Některý auta maj na plynu takovou "zarážku", kterou je potřeba docela silou prošlápnout... nemohlo by to bejt tohle? U Audi (A5 3.0) jsem měl dokonce pocit, že se nechá prošlápnout až po chvilce...
To TDI mají uvedené blbě - je to 147 kW tudíž nové TDI EVO. Bude dostupné tuším od 44. týdne 2020.
Tak do vetru to neni nikdy, kdyz reagujete. Takze diskuze o platech, hh, cene, atd je u konce? A s tim kdo tu placa za kazdou cenu asi nema cenu debatovat. Jo, 20kw pozna jen ten kdo tu ma nejvic komentu. Jeste cekam az prijde srovnani s cenou asx a mame to dnes komplet 😁
Je to nepřehledný a zbytečný. Možná bys to zvládl, je to jen jedno kliknutí. Za mě poslední koment k příspěvku vytrženýmu z kontextu.
2,3 206kW je víc, než 2.0 180kW. Jestli to Ford dokáže přetavit v nějakou reálnou výhodu na silnici se uvidí... osobně tipuju, že tentokrát jo (ale pamatuju si, že v minulé generaci to nedokázal... tam ale byly oba motory 2.0 a vyšší reálný výkon 2.0TSI oproti papíru se bral jako fakt). Jinak jsou ta auta řádově srovnatelná, vzhledem k výkonu by odpovídající cena ORS byla pár desítek tisíc pod Focusem.
2,3 206kW je víc, než 2.0 180kW. Jestli to Ford dokáže přetavit v nějakou reálnou výhodu na silnici se uvidí... osobně tipuju, že tentokrát jo (ale pamatuju si, že v minulé generaci to nedokázal... tam ale byly oba motory 2.0 a vyšší reálný výkon 2.0TSI oproti papíru se bral jako fakt). Jinak jsou ta auta řádově srovnatelná, vzhledem k výkonu by odpovídající cena ORS byla pár desítek tisíc pod Focusem.
Focus ST má ale velký problém s tím, že motor 2.3 se jim nějak dobře nevešel do motorového prostoru a dole pěkně trčí směrem k vozovce. Běžná světlá výška GTI, RS je 130 mm, Ford se dostal jen na 100 mm, což zavání problémy... (já bych třeba do ST kvůli tomu nešel).
Tak to se jim tam pak nevešel žaden motor. Jinak 103 mm je to při naloženi na max tedy cca 500kg, v neneloženem je to 120 mm.
Takže jak pišu 120mm.
Miromen: Já nerozporuju ty číselné údaje, jen bych každému potenciálnímu kupujícímu doporučil, aby se podíval na ty obrázky v galerii - vždyť ten Focus při náklonu v zatáčce skoro brousí silnici.
Emel: To ale není současná generace Focusu ST nebo kvůli čemu je ten odkaz?
Emel: To ale není současná generace Focusu ST nebo kvůli čemu je ten odkaz?
Ja, ale nevim kde bereš těch 100mm. Když se podivaš na čisla tak je ST nejniž, což i na těch foto tak pusobi a on už standard focus ma 130mm, proto pišu, že se jim tam nevešel žaden motor.
100 mm bylo v původních technických údajích na stránkách Fordu, později tam teprve doplnili 100/120 mm podle zatížení.
Ja mam v PDF puvodni komplet tech. spec. přimo od forda a tam je uvaděno tak jak i teď a to 120mm. Ne ze stranek ford.cz atd, ale přimo co vydal ford při uvedeni ST.
Tak to už opravdu nevím... 😲
Ale je to celkem jedno. Papír snese hodně. Já se jel podívat na nové ST v GTI, takže jsem ten rozdíl ve světlé výšce, co je vidět na fotkách výše, měl možnost vidět na živo. Mě to dokonale odradilo...
Občas je totiž potřeba přejet nerovnost/retardér apod. i s HH.
Ale je to celkem jedno. Papír snese hodně. Já se jel podívat na nové ST v GTI, takže jsem ten rozdíl ve světlé výšce, co je vidět na fotkách výše, měl možnost vidět na živo. Mě to dokonale odradilo...
Občas je totiž potřeba přejet nerovnost/retardér apod. i s HH.
To fakt myslíš, že o 12 mm nižší podvozok robí z Focusu ST nepoužiteľné auto? Kdežto GTI je v pohode? Skutočne si neviem predstaviť menej relevantný argument proti kúpe Focusu.
Ja když přijel s běžnym focusem na salon hondy tak, už z profilu bylo jasně vidět, že ten focus je niže než civic ve verzy sport takže asi tak.
A jinak i fiesta ST ma stejnou světlou vyšku a o te jsem načetl vic než dost a ani jedina zminka o problemu se světlou vyškou. Dokonce slovaci provedli test s najezdem na "nejbrutalnějšiů retarder a ta ho s rezervou pobrala. Pokud se nepletu tak i Type R ma stejnou světlou vyšku jako ST tedy 120mm.
Takže ano papir snese vše, ale v tomhle směru to bude zřejmě sedět.
A to chceš jako tvrdit, že se světlou vyškou ST bude problem projiždět nerovnosti či retardery ? To asi ne, že. Jasně je nizko a na polňačky to nebude, ale na běžne silnice a obrubniky na parkovištich či obchoďacich problem nebude o čemž je dokonce i zminka v jednom testě. Tohle ještě jistě neni uroveň sportovnich vozu či dokonce supersportu.
A jinak i fiesta ST ma stejnou světlou vyšku a o te jsem načetl vic než dost a ani jedina zminka o problemu se světlou vyškou. Dokonce slovaci provedli test s najezdem na "nejbrutalnějšiů retarder a ta ho s rezervou pobrala. Pokud se nepletu tak i Type R ma stejnou světlou vyšku jako ST tedy 120mm.
Takže ano papir snese vše, ale v tomhle směru to bude zřejmě sedět.
A to chceš jako tvrdit, že se světlou vyškou ST bude problem projiždět nerovnosti či retardery ? To asi ne, že. Jasně je nizko a na polňačky to nebude, ale na běžne silnice a obrubniky na parkovištich či obchoďacich problem nebude o čemž je dokonce i zminka v jednom testě. Tohle ještě jistě neni uroveň sportovnich vozu či dokonce supersportu.
Já to nikomu nevnucuju, ale pro mě byla skutečně ta světlá výška STéčka důvod, proč jsem o něm přestal uvažovat.
Myslím, že nemá cenu dál to rozebírat. Jako upozornění pro potenciální kupující, aby se na podvozek nebyli líní podívat, to stačí 😄
Myslím, že nemá cenu dál to rozebírat. Jako upozornění pro potenciální kupující, aby se na podvozek nebyli líní podívat, to stačí 😄
Jen jako ilustrace toho, jak Octavia v minulé generaci dokázala držet krok s minulou generací Focusu, byť měl o 22kW víc. Ve tvém testu je zase teď už minulá generace Golfu.
Jak to bude v současné generaci se uvidí, nová Octa RS ani Golf GTI zatím v žádném pořádném testu nejsou. Už jsem psal že favorizuju Focus, ale... uvidíme.
Jak to bude v současné generaci se uvidí, nová Octa RS ani Golf GTI zatím v žádném pořádném testu nejsou. Už jsem psal že favorizuju Focus, ale... uvidíme.
Tak niečo sa vo vzťahu k novému GGTI a ORS dá predpokladať, nakoľko budú mať ten istý motor ako doteraz (myslím TSI 180 kW, beriem, že základom bol 169 kW, ktorý už nebude, ale tú základnú verziu bez samosvoru aj tak všetci preskakovali a testovali 180 kW). Takže sa dá predpokladať, že aj po príchode G8GTI/O4 RS bude Focus ST mať navrch. Iné to môže byť pri GTI TCR, to má mať 300k (ale zase aj inú cenovku).
Určitě, předpokládat se dá a tipuju to stejně, vítězství na body pro Focus.
Mně jde spíš o ty věci okolo... těch 180kW by mi nakonec asi i stačilo (a případně je tu možnost udělat krok stranou a sáhnout po Cupře ST... akorát teda nevím, kdy bude a za kolik).
Mně jde spíš o ty věci okolo... těch 180kW by mi nakonec asi i stačilo (a případně je tu možnost udělat krok stranou a sáhnout po Cupře ST... akorát teda nevím, kdy bude a za kolik).
Súhlasím, myslím, že výkon 180 kW bude na univerzálny hotlift postačujúci (notabene ak budú pokračovať v dobrej tradícii vyššieho skutočného výkonu) a limitom budú skôr iné veci.
Pri GTI či pri Cupre by som sa pozrel asi aj na silnejšie verzie (budúce TCR či Clubsport, rumors používajú obe označenia), ale tam sa obávam ceny. Ak O RS stojí cca. 33500 eur, tak GTI bude ešte drahšie a TCR tipujem niekde blízko 40t.
Pri GTI či pri Cupre by som sa pozrel asi aj na silnejšie verzie (budúce TCR či Clubsport, rumors používajú obe označenia), ale tam sa obávam ceny. Ak O RS stojí cca. 33500 eur, tak GTI bude ešte drahšie a TCR tipujem niekde blízko 40t.
Mě Golf moc nezajímá, ten nebude jako kombík a krátkej je pro mě a) jako rodinné auto k ničemu a b) pro zábavu bych koukal po něčem úplně jiným. Cupra by mohla mít těch 290-300k v "základu" a v minulé generaci zase o tolik dražší nebyla (ke konci)... no uvidíme, když je Octa RS za 900, tak si moc neumím představit Cupru výrazně přes 1M.
Tak krátky hatch síce neposlúži ako prvé či jediné auto v rodine, ale ako druhé auto ideál. Bežná rodina s viacerými deťmi, kde obaja rodičia pracujú, má dve autá. Dajme tomu prvé je to veľké, praktické, racionálne, na dlhé cesty s celou rodinou, povedzme Superb TDI či Octavia kombi TDI. To druhé už môže byť menší hatch (aj hotheč), auto, ktoré aj trochu pobaví, ale stále musí byť schopné plniť primerane rodinné potreby, teda občas odviezť celú rodinu. Ja síce rozumiem Tvojmu pohľadu, že keď auto pre zábavu, tak predokolkový hatch je stále kompromis, ideál je RWD kupé. Ale práve ten kompromis v živote často musí byť a tam je HH optimálnym kompromisom a naopak nejaké Toyobaru už neposlúži. Hotkombi je úplne ideálny kompromis, ak chceš či musíš mať len jedno auto.
A inak súhlasím, že GTI ako kombi by bolo fajn.
A inak súhlasím, že GTI ako kombi by bolo fajn.
Nojo, ale pokud jedu já někam sám, třeba na služebku, tak jedu tak jak tak Insignií. S tou by manželka po městě jezdila dost nerada... takže by jí doma zbyl Golf GTI v manuálu... což by taky neocenila... a já bych taky jezdil s TDI taky nerad 😄
Já bych potřeboval tři auta... městskýho hopíka, rodinný dostavník a auto pro radost. Když musím dvě z toho kombinovat, tak je to otrava... ale spíš mi to vychází na 2+3 než 1+3. Stejně není moc prostor jezdit jen tak pro radost a dávat Krakow na otočku v BRZ... no nevím, asi by to taky extra požitek nebyl.
Jo, ještě k těm limitům: já doufám, že podvozek ORS bude aspoň stejný jako v minulé generaci, možná o jeden "cvak" víc do komfortu... a brzdy byly už v minulý generaci bez výhrad. Já mám za sebe dva velký otazníky - infotainment a cenu (resp price/value). A pár menších, jako že se mi nelíbí kola.
Já bych potřeboval tři auta... městskýho hopíka, rodinný dostavník a auto pro radost. Když musím dvě z toho kombinovat, tak je to otrava... ale spíš mi to vychází na 2+3 než 1+3. Stejně není moc prostor jezdit jen tak pro radost a dávat Krakow na otočku v BRZ... no nevím, asi by to taky extra požitek nebyl.
Jo, ještě k těm limitům: já doufám, že podvozek ORS bude aspoň stejný jako v minulé generaci, možná o jeden "cvak" víc do komfortu... a brzdy byly už v minulý generaci bez výhrad. Já mám za sebe dva velký otazníky - infotainment a cenu (resp price/value). A pár menších, jako že se mi nelíbí kola.
No vidíš a ja som práve s tým GTI jazdil ako po meste, tak aj dlhé trasy cez pol republiky a v oboch režimoch sa auto cítilo výborne. A aj polovička v ňom rada jazdila (na rozdiel od jeho nástupcu), bolo malé a obratné. A prípadnú neochotu radiť rieši DSG.
Takže u mňa je to skôr to 1+3 a 2. Ale je to tým, že to menšie auto na kratšie trasy používam ja. Ak to máš Ty opačne, potom chápem, že 2+3 pre Teba a 1 pre polovičku. To by som tiež pozeral po nejakej Cupre ST.
Takže u mňa je to skôr to 1+3 a 2. Ale je to tým, že to menšie auto na kratšie trasy používam ja. Ak to máš Ty opačne, potom chápem, že 2+3 pre Teba a 1 pre polovičku. To by som tiež pozeral po nejakej Cupre ST.
Tak pri minulom FST to bolo najmä o chýbajúcom samosvore, teda darmo mal motor 250k, keď ich nedokázal preniesť efektívne na vozovku. GTIP samosvor mal (aj tá výkonnejšia Octavia RS), plus ako píšeš boli to oba s objemom 2,0 a podobným krútiakom, naviac ten výkon TSI bol reálne vyšší.
Aktuálne ale FST samosvor má a naviac je tu výrazne vyšší krútiak vďaka objemnejšiemu motoru, takže teraz ten Focus svojim parametrom aj reálne dostojí.
Aktuálne ale FST samosvor má a naviac je tu výrazne vyšší krútiak vďaka objemnejšiemu motoru, takže teraz ten Focus svojim parametrom aj reálne dostojí.
Octavia RS: 899 900,-
BMW 320😜 1 010 100,-
To je Škoda opravdu velmi sebevědomá!
BMW 320😜 1 010 100,-
To je Škoda opravdu velmi sebevědomá!
140 vs 180 kW, výbava? Do BMW nedávají v základu snad ani směrovky.
Co sleva? Koncernové služebáky jsou všude možně, to je pak 15 +- 5 % sleva.
Co sleva? Koncernové služebáky jsou všude možně, to je pak 15 +- 5 % sleva.
Uváděl jsem srovnání DIESELU, takže výkon je skoro stejný 147kW x 140kW.
Výbava bude určitě lepší u RS, ale fun factor jasně na straně BMW - motor podélně uložený, pohon zadních kol...
Výbava bude určitě lepší u RS, ale fun factor jasně na straně BMW - motor podélně uložený, pohon zadních kol...
Přesně tak.. ale hlavně je to BMW.. takže když někde řeknu, že jsem dal mega za BMW, tak se tomu nikdo divit nebude. Ale když se mě někdo zeptá, kolik jsem dal za oktávku, tak bych musel trapně řeč odvádět jinam, abych nebyl za blba..
Jako když vidím, že se reálně nechá sehnat 320d 😁rive s automatem a na 5 let / 100 000km předplaceným servisem za 1 069 000 Kč, tak bych neváhal ani vteřinu a těch cca 100k si za BMW připlatil.
Jako když vidím, že se reálně nechá sehnat 320d 😁rive s automatem a na 5 let / 100 000km předplaceným servisem za 1 069 000 Kč, tak bych neváhal ani vteřinu a těch cca 100k si za BMW připlatil.
... on to není jen ten trochu zprofanovaný "fun factor", ale reálně je ta zadokolka zásadně líp vyvážená, díky delšímu rozvoru bude stabilnější a zároveň díky kratším převisům agilnější.... nebude to tahat za volant a celkově je ten zážitek prostě někde úplně jinde.... Teď jsem vysedl z dvoulitrové Giulie v benzínu a to auto už v základu prostě jezdí úplně jinak než kdovíjak vyšperkované obyčejné auta..... Pravda, spousta lidí to není schopna poznat, buď jsou dřeva, nebo nikdy neřídili nic jiného....
...v nadpisu se hovoří o atletovi, obrázek ukazuje kombíka s relativně malými koly. Pak to bude spíš koulař. 😉
Černý kola vypadaj blbě skoro bez výjimky. Bohužel ani ta druhá varianta 18" není o moc lepší
https😐/img2.auto.cz/…0/6448487_v0.jpg?v=0
Ucházející jsou ty dvoubarevný 19", ale žádnej zázrak to teda taky není... je to taková variace na původní Extreme, který ale na rozdíl od těhle měly ty paprsky souměrný a asi se mi to líbilo víc
https😐/img2.auto.cz/…-octavvia-v0.jpg?v=0
https😐/i.refresher.sk/…RS230_01edit.jpg
(akorát u O3 už u 19" zůstalo moc málo gumy, u O4 jsou kola větší a vypadá to celkem ok)
Kupodivu jsem teď RS potkal na nějakejch stříbrnejch, co v konfigurátoru vůbec nejsou...
https😐/img2.auto.cz/…0/6448487_v0.jpg?v=0
Ucházející jsou ty dvoubarevný 19", ale žádnej zázrak to teda taky není... je to taková variace na původní Extreme, který ale na rozdíl od těhle měly ty paprsky souměrný a asi se mi to líbilo víc
https😐/img2.auto.cz/…-octavvia-v0.jpg?v=0
https😐/i.refresher.sk/…RS230_01edit.jpg
(akorát u O3 už u 19" zůstalo moc málo gumy, u O4 jsou kola větší a vypadá to celkem ok)
Kupodivu jsem teď RS potkal na nějakejch stříbrnejch, co v konfigurátoru vůbec nejsou...
Včera jsem potkal asi tři RS, všechny na základních kolech a jsou prostě opět zapadlá v blatníkách. Poslední Octa, která uměla nosit skoro cokoliv byla MkII. ;-\
Spíš mám pocit, že se trošku snaží přední (i zadní) masku roztáhnout co nejvíc do šířky, aby to auto působilo širší než je... podobně, jako je to vidět u některých nových Audi... a podobně jako u Audi je to trošku na úkor elegance. Ale ještě jsem neměl příležitost si RS prohlídnout nějak v klidu.
Ty stříbrný kola co jsem viděl byly taky dost zapadlý... ale to zřejmě vůbec nebyly kola na RS (minimálně nejsou v konfigurátoru), tak bůh ví.
Ty stříbrný kola co jsem viděl byly taky dost zapadlý... ale to zřejmě vůbec nebyly kola na RS (minimálně nejsou v konfigurátoru), tak bůh ví.
Jsou zapadlý a ještě ke všemu jsou ty kola v poslední době podle mě naprostá designová marnost napříč koncernem od audi A3 po třeba tuhle Octávku. Větrník na pár způsobů.
http😐/az749841.vo.msecnd.net/sitessksk/alv1/95a97cec-9529-43ce-bc66-4d168a5f26b1/Skoda_Octavia_RS_Cennik.e8fbe95d87f0a3ba8ae71065de486b93.pdf
A to ponúka Octavia dvojliter so 180 kW, kdežto Focus za výrazne menšie peniaze dáva 2,3ku s 206 kW. Tu niet vôbec o čom rozmýšľať.
Proste Škoda to cenovo hrubo prestrelila (paradoxom je, že toto sme zvykli hovoriť práve pri športových Fordoch a zrazu je ST vzorom nízkej ceny).
Inak ja by som osobne ze tú výbavu ST plus nepriplácal, napr. by mi stačili 18" disky (ST+ má 19"), ani kožené sedačky by som nepotreboval, LEDky a vyhrievané sedadlá by som si priplatil samostatne (spolu 35t a som na 879t za kombík).
Už je konfigurátor... a třeba modrá Race je bez příplatku... to máš dalších třeba 15-20t k dobru. Blbý je, že tam je jen jeden design 18" a ten se mi moc nelíbí... ještě v tý dvoubarevný jakž takž.
Sériová výbava jinak dostatečná... v základu 18", vyhřívaný sedačky i sklo, bezdrátový androidauto, senzory vpředu i vzadu... celkem bez výhrad.
Přihodit asi DCC (25), možná akustický skla (9) a bezdrátový nabíjení (6)... ale asi by se dalo i bez toho. Za 3t nouzovka.
Podle mě je to napálený o nějakejch 50t... ne tolik, abych se případně nešel zeptat a projet.
PS: měl jsi pravdu, červená Velvet je za +6t... což červená Velvet byla i u O3, tam ale byla taková tmavší.
Focus ST to má tak, že v základu jsou zřejmě LED potkávačky+denní... kombinovaný teda asi s halogenovejma dálkovejma? Pak jsou "Přední LED světlomety a zadní LED světla" za 20t pro ST a sériově pro ST Plus... a pak jsou ještě adaptivní LED s vykrýváním segmentů, které se připlácí 12t i pro to Plusko (a pro ST nejsou dostupný).
2. full LED (v ST za príplatok 1155 eur alebo v ST+ sériovo)
3. adaptívne LED (len v pakete design spolu s 19", píšu o nich: adaptívne Full LED svetlomety s prediktívnym svietením využívajúcim prednú kameru + adaptívne prisvietenie do zákrut + adaptácia na rýchlosť vozidla a klimatické podmienky).
Osobne by mi stačili full LED.
Inak fajn je pri O RS, že modrá race je bez príplatku. To ale bude znamenať, že modrých RS bude ešte viac ako v minulosti a už len z toho dôvodu by som volil inú farbu, zrejme červenú velvet. Pri Focuse by som tiež volil práve červenú ruby.
Pro mě Focus asi oranžová... kombík bych zvážil i v modré. Ty jsou ale obě za 30t... červená je za 20t... tu bych asi mohl taky.
FullLED by mi taky asi případně stačily, ale pokud to vykrývání segmentů funguje dobře (třeba jako u Insi), tak se na to rychle zvyká... 12t bych za to dal. Ono je otázka, jestli ty adaptivy nejsou třeba i silnější.
Já jsem o nové RS uvažoval jako o nástupci svého Passata, ale takhle to opravdu nepůjde. Naštěstí na výměnu nechvátám a můžu vyčkávat. Když se budou auta špatně prodávat, oni zlevní. A nebo zkrachují. Ať si vyberou sami.. Snad se trochu probere i česká měna, to samo o sobě by cenu mohlo tak o 50 tis. snížit.
Každopádně je smutné, že auta výrazně zdražují zrovna v době, kdy je třeba nastartovat ekonomiku. Spousta firem díky tomu raději obměnu aut odloží..
Takže asi tak...
Vystihnú to azda len slová klasika: vám musí je.bať, chalani...