Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia RS má české ceny. Kolik stojí atlet z Mladé Boleslavi?

Čtvrtá generace “eresa” ukrývala vlastně poslední dvě velká tajemství - kolik stojí a jak jezdí. To první nám dnes prozradila, objevila se totiž v konfigurátoru.
Zpět na článek
16. 7. 2020 09:07
16. 7. 2020 09:13
16. 7. 2020 09:31
16. 7. 2020 10:12
16. 7. 2020 10:27
16. 7. 2020 11:58
7. 8. 2020 08:43
16. 7. 2020 09:44
16. 7. 2020 12:50
17. 7. 2020 07:04
16. 7. 2020 09:27
16. 7. 2020 09:35
16. 7. 2020 09:56
16. 7. 2020 10:03
16. 7. 2020 10:10
16. 7. 2020 10:23
16. 7. 2020 10:30
16. 7. 2020 10:52
16. 7. 2020 16:44
16. 7. 2020 13:12
16. 7. 2020 14:44
16. 7. 2020 15:53
16. 7. 2020 10:52
16. 7. 2020 13:06
16. 7. 2020 11:20
16. 7. 2020 12:32
16. 7. 2020 13:29
16. 7. 2020 09:47
16. 7. 2020 09:58
16. 7. 2020 11:54
16. 7. 2020 09:52
16. 7. 2020 10:20
16. 7. 2020 11:42
16. 7. 2020 10:47
16. 7. 2020 11:10
16. 7. 2020 11:19
16. 7. 2020 12:40
16. 7. 2020 14:29
16. 7. 2020 13:33
16. 7. 2020 14:22
16. 7. 2020 14:47
16. 7. 2020 16:10
16. 7. 2020 16:14
16. 7. 2020 16:26
16. 7. 2020 16:33
16. 7. 2020 17:07
16. 7. 2020 11:56
16. 7. 2020 11:23
16. 7. 2020 12:26
16. 7. 2020 12:57
16. 7. 2020 13:24
16. 7. 2020 16:38
16. 7. 2020 18:12
7. 8. 2020 09:14
Avatar - iudex
16. 7. 2020 09:07
Uff...
Uf, tak to je mastné. 890t, to je cca. 33500 eur, sakra veľa za hotl-lift s výkonom na spodnej hranici triedy (HH). Kde sú tie časy, keď O III RS stála nejakých 640t Kč. ;-\ Ešte faceliftovaná OIII RS pred 3 rokmi začínala na 26980 eur. OK, mala menší výkon 169 kW, ale bola proste dostupná za tú cenu, teraz je najlacnejšia eReSa drahšia o 6500 eur.
http://az749841.vo.msecnd.net/sitessksk/alv1/95a97cec-9529-43ce-bc66-4d168a5f26b1/Skoda_Octavia_RS_Cennik.e8fbe95d87f0a3ba8ae71065de486b93.pdf
Rozbalit vlákno
26
16. 7. 2020 09:13
Re: Uff...
To víš, koncern je nenasytný a někdo ty průsery zaplatit musí :-(
Avatar - iudex
16. 7. 2020 09:31
Re: Uff...
Inak zaujímavé je porovnanie Octavie RS kombi s priamym konkurentom Focusom ST kombi: O RS stojí 929900 Kč, F ST: 843900 Kč.
A to ponúka Octavia dvojliter so 180 kW, kdežto Focus za výrazne menšie peniaze dáva 2,3ku s 206 kW. Tu niet vôbec o čom rozmýšľať.
Avatar - Loptos
16. 7. 2020 10:12
Re: Uff...
Ahoj, nemal si moznost porovnat Focus s TypeR? Neriesim dizajn, sam Civic vlastnim a vyhovuje mu velkostostou atd, ale 182koni zacina byt malo a focus mi pride ze ma zaujimavy pomer cena/vykon ale TypeR zacali konecne robit v civilnejsej verzii. Diky
Avatar - iudex
16. 7. 2020 10:27
Re: Uff...
Žiaľ neviem slúžiť. Popravde u mňa by ale CtR do úvahy neprichádzala kvôli dizajnu, aj keď verím, že jazdne je lepší, ostrejší ako FST.
Avatar - miromen
16. 7. 2020 11:58
Re: Uff...
Zjednodušeně řečeno uživatele se zkušenostma pišou, že TypeR je vice se hodici na okruhy pro svou přisnost a přesnost a ST je vic ostřejši a hravějši takže vhodnějši na běžne cesty.
Avatar - Beefcake
7. 8. 2020 08:43
Re: Uff...
Veru, niet o com premyslat. Dedo mal Skodu otec mal Skodu, aj syn ju bude mat. A ved vzdy bola lacna :'-(
Avatar - netcar.xx
16. 7. 2020 09:44
Re: Uff...
Zase ten zasr@nej koncern. Nebejt ho, tak jsme mohli mit uz ctvrtej facelift Favorita a mozna ze by byla na trhu jeste i 120 Tour.
16. 7. 2020 12:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 7. 2020 07:04
Re: Uff...
Ale prd, jen jsou aktuálně nenažraný. Octavia prostě levná není, oproti minulé generaci zdražila razantně a nic zásadně lepšího nenabízí... ale jak říkám dieselgate a elektroofenzivu koncernu musí někdo zaplatit, když se s tím zrovna nedaří ;-)
Avatar - Emel
16. 7. 2020 09:27
Re: Uff...
Zdražuje všechno. Ford zatím drží celkem sympatické ceny za Focus ST, kombík za 844... ale pak záleží na výbavě, v základu nejsou třeba vyhřívaný sedačky ani LED světla a asi bych ve finále stejně potřeboval to Plusko za 930t. 800+ jsem čekal, asi spíš třeba 830t než 890t... ale je to se samosvorem a asi slušně vybavené... 800 bych asi dal.
Avatar - iudex
16. 7. 2020 09:35
Re: Uff...
No práve 800t by človek akceptoval, ale takmer 900t je už cez čiaru. A ten Focus, ako píšeš možno nie je tak vybavený, ale proste je a kto si na serepetičky nepotrpí, je Focus oveľa dostupnejší. A ak zoberieš vyššiu výbavu ST Plus, stále si na rovnakej cene ako základná O RS. A stále je tu ten podstatne vyšší výkon a lepšia dynamika. Pri Outbacku asi podružná vec, pri hotheči (hotkombi) naopak prvoradá.
Proste Škoda to cenovo hrubo prestrelila (paradoxom je, že toto sme zvykli hovoriť práve pri športových Fordoch a zrazu je ST vzorom nízkej ceny).
Inak ja by som osobne ze tú výbavu ST plus nepriplácal, napr. by mi stačili 18" disky (ST+ má 19"), ani kožené sedačky by som nepotreboval, LEDky a vyhrievané sedadlá by som si priplatil samostatne (spolu 35t a som na 879t za kombík).
Avatar - Emel
16. 7. 2020 09:56
Re: Uff...
Serepetičky ne, ale LED světla považuju za standard a auto bez lepších světel bych v týhle cenový prostě nekoupil. Vyhřívaní sedaček bych třebas i oželel přinejhorším.

Už je konfigurátor... a třeba modrá Race je bez příplatku... to máš dalších třeba 15-20t k dobru. Blbý je, že tam je jen jeden design 18" a ten se mi moc nelíbí... ještě v tý dvoubarevný jakž takž.

Sériová výbava jinak dostatečná... v základu 18", vyhřívaný sedačky i sklo, bezdrátový androidauto, senzory vpředu i vzadu... celkem bez výhrad.

Přihodit asi DCC (25), možná akustický skla (9) a bezdrátový nabíjení (6)... ale asi by se dalo i bez toho. Za 3t nouzovka.

Podle mě je to napálený o nějakejch 50t... ne tolik, abych se případně nešel zeptat a projet.

PS: měl jsi pravdu, červená Velvet je za +6t... což červená Velvet byla i u O3, tam ale byla taková tmavší.
Avatar - iudex
16. 7. 2020 10:03
Re: Uff...
K tým svetlám: chápem to tak, že ST má sériovo LEDky, len v slabšej verzii. Cenník píše o LED dennom svietení, LED stretávacích svetlách a LED hmlovkách a halogénových diaľkových, za príplatok sú full LED. Ale súhlas, tiež by som priplatil za fullky.
Avatar - Emel
16. 7. 2020 10:10
Re: Uff...
U Octavie žádná lepší světla v konfigurátoru nejsou, takže tam si naopak myslím, že budou adaptivní LED ve standardu. Ostatně i O3 RS je měla.

Focus ST to má tak, že v základu jsou zřejmě LED potkávačky+denní... kombinovaný teda asi s halogenovejma dálkovejma? Pak jsou "Přední LED světlomety a zadní LED světla" za 20t pro ST a sériově pro ST Plus... a pak jsou ještě adaptivní LED s vykrýváním segmentů, které se připlácí 12t i pro to Plusko (a pro ST nejsou dostupný).
Avatar - iudex
16. 7. 2020 10:23
Re: Uff...
Jj, je to tak. Sú tri druhy svetiel:
1. stretávacie, denné a hmlové LED a diaľkové halogény v sérii
2. full LED (v ST za príplatok 1155 eur alebo v ST+ sériovo)
3. adaptívne LED (len v pakete design spolu s 19", píšu o nich: adaptívne Full LED svetlomety s prediktívnym svietením využívajúcim prednú kameru + adaptívne prisvietenie do zákrut + adaptácia na rýchlosť vozidla a klimatické podmienky).
Osobne by mi stačili full LED.
Inak fajn je pri O RS, že modrá race je bez príplatku. To ale bude znamenať, že modrých RS bude ešte viac ako v minulosti a už len z toho dôvodu by som volil inú farbu, zrejme červenú velvet. Pri Focuse by som tiež volil práve červenú ruby.
Avatar - Emel
16. 7. 2020 10:30
Re: Uff...
ORS - napsal jsem to blbě, každá metla je bez příplatku, jen ta červená a jedna černá je +6t. Bohužel je těch barev zatím málo, zelená třeba není, žlutá taky ne... dvě černý, šedá stříbrná bílá, červená a modrá.

Pro mě Focus asi oranžová... kombík bych zvážil i v modré. Ty jsou ale obě za 30t... červená je za 20t... tu bych asi mohl taky.

FullLED by mi taky asi případně stačily, ale pokud to vykrývání segmentů funguje dobře (třeba jako u Insi), tak se na to rychle zvyká... 12t bych za to dal. Ono je otázka, jestli ty adaptivy nejsou třeba i silnější.
Avatar - iudex
16. 7. 2020 10:52
Re: Uff...
Oranžovú na ST som videl naživo a sklamala, na veľký kombík určite nie a aj na krátkom to nie je ono, v reále pôsobí tak vyprašivelo, oranžová na Megane RS je o triedu lepšia. Takže buď modrá performance, alebo červená ruby. S ohľadom na cenu červená ruby. Inak je zaujímavé, že modrá performance bola na začiatku za cenu bežnej metalízy, t.j. 495 eur. Až následne zdražila na cenu tej oranžovej, teda na trojnásobok (1495 eur). ;-\
Avatar - fOE
16. 7. 2020 16:44
Re: Uff...
U te oranzove barvy sakra zalezi na svetle. Takovy "lehce pod mrakem, ale pritom slunny letni den" (popis jak noha, ja vim :D ) tomu slusi nejvic, jindy jak pises vypada tak nejak mdle.
Avatar - twistedTSD
16. 7. 2020 13:12
Re: Uff...
V některých testech zaznělo, že ty základní full LED za moc nestojí. Určitě bych si je chtěl vyzkoušet, kdybych měl o Focus zájem.
Avatar - Ozzman
16. 7. 2020 14:44
Re: Uff...
Už jsem ti chtěl na ten slabý výkon Ors něco napsat v souvislosti s Outbackem :D :D
Avatar - iudex
16. 7. 2020 15:53
Re: Uff...
Vedel som, že to môžeš čítať, preto som to tam výslovne spomenul. :D
Avatar - wakantanka
16. 7. 2020 10:52
Re: Uff...
mno emisné pokuty niečo stoja a tu to vidno asi najviac
16. 7. 2020 13:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 7. 2020 11:20
Re: Uff...
Dát skoro milion za oktávku.. vlastně ani nevím, jestli to je známka úspěchu, nebo hlouposti. Ty ceny mi přijdou trochu mimo, ale zase chápu, že Dieselgate a COVID musí zaplatit zákazník.

Já jsem o nové RS uvažoval jako o nástupci svého Passata, ale takhle to opravdu nepůjde. Naštěstí na výměnu nechvátám a můžu vyčkávat. Když se budou auta špatně prodávat, oni zlevní. A nebo zkrachují. Ať si vyberou sami.. Snad se trochu probere i česká měna, to samo o sobě by cenu mohlo tak o 50 tis. snížit.

Každopádně je smutné, že auta výrazně zdražují zrovna v době, kdy je třeba nastartovat ekonomiku. Spousta firem díky tomu raději obměnu aut odloží..
Avatar - wakantanka
16. 7. 2020 12:32
Re: Uff...
Ono to padne, ja o tom nepochybujem. Je to novinka, nebude dopyt, pôjde cena dole. Aj na fleetové zľavy treba urobiť priestor. Vždy sa ľahšie cena spúšťa ako zdvíha jedno u čoho.
Avatar - Snooob
16. 7. 2020 13:29
Re: Uff...
No ja som akurát včera konfiguroval Kodiaq a cena "mojej" uvažovanej konfigurácie (nič extra: KODIAQ LIVE PLUS 2,0 TDI 110 kW 7° Automat 4x4) išla hore o cca 5000€ oproti cene mesiac dozadu.

Takže asi tak...
Vystihnú to azda len slová klasika: vám musí je.bať, chalani...
Avatar - KANKUNEN
16. 7. 2020 09:24
Vzpomínáte na Fabii RS TDI
Normálně ji ve Škodovce zabili benzínem. V Top Gearu to natřela Miníkovi
Rozbalit vlákno
0
16. 7. 2020 09:45
kde jsou ty casy?
Kdyz oktavka stala 650? V dobe kdy se bralo 25tis. Ted ma kazdej 40-50, tak proc by to nenatahli? Mas lepsi podvozek, silnejsi motor. Hlavne nesrovnavat s HH. Oktavku s HH je jako rict ze RS je sportak a tak patri do tridy s M2 a mrdnem tam jeste Mustoše V8, kdyz se prodavaji :D
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Đawson
16. 7. 2020 10:03
Re: kde jsou ty casy?
To s těmi platy si vystoural kde? Lidi nemaji na prumernou mzdu a podle tebe ma kazdy vic jak prumernou mzdu😂 a s cim by se ORS mela teda srovnavat? Přímý konkurent je treba sportovni verze focusu, i30 atd... A to jsou HH, dokonce focus ma i combika, octavie je sice lift, tak si ji oznac hotlift😂ale zaměření je stejný
Avatar - pradeda777
16. 7. 2020 11:39
Re: kde jsou ty casy?
Průměrná mzda je zkrátka průměrná mzda. Lépe a přesněji se to bohužel spočítat nedá. Ve Škodovce vloni (2019) dosáhla průměrná mzda 53 775 Kč plus mimořádný bonus 65 000 a jednalo se o dalším navýšení.
http://www.novinky.cz/…5-korun-40275241#…
Avatar - Đawson
16. 7. 2020 12:02
Re: kde jsou ty casy?
No tak ve skodovce bere delnik mozna tech 30 cistyho, ale ted se bavime o republikove prumerne mzdě 😀
Avatar - Đawson
16. 7. 2020 12:26
Re: kde jsou ty casy?
Ano, průměrná mzda je 34 tis. . Ve skodovce maji samozrejme vic, stale ale nikde nevidim 40-50 tis na coz sem reagoval.
Avatar - pradeda777
16. 7. 2020 12:38
Re: kde jsou ty casy?
Na to se musíš zeptat toho borce, který to tvrdí.
Avatar - Katikakus
17. 7. 2020 08:12
Re: kde jsou ty casy?
Lide s prumernou mzdou nekupuji nova auta.
16. 7. 2020 09:47
tvl
Tak 800 prej akceptuju ale 900 je pres caru. :D Chci videt film ve 4k ale koukat na nej jenom v HD, tak to je uz fakt pres caru :D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
16. 7. 2020 09:58
Re: tvl
Asi robím chybu, že reagujem, ale skúsim to. 100.000 Kč (4000 eur) nie je zanedbateľný peniaz, ak je to pre Teba nič, gratulujem, si za vodou (aj keď reálne si myslím presný opak, že nemáš predstavu o hodnote peňazí).
A ani len analógiu nevieš vyhrať správne, pretože to 4K je v danom prípade Focus ST (s podstatne vyšším výkonom) a O RS je skôr fullHD.
16. 7. 2020 11:54
Re: tvl
To nebyl dobry primer, 4K ma oproti full HD ctyrnasobny pocet pixelu, zatimco 800 vs 900 je narust 13%
Avatar - miromen
16. 7. 2020 09:52
MIO
Proč si za tuhle nakoňovanou octavku neřekne škodovka rovnou milion ? I tak by po ni šli "fajnšmekři" z ulice jak slepice po flusu, ma to přece značek RS. Co na tom, že se daji za podobne penize pořidit HH a ne tento pseudo HOT a navic od automobilky s image fasovacich šupliku, ktera nikdy v nabidce HOT model neměla a dodnes nema.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - miromen
16. 7. 2020 11:42
Re: MIO
Jsou ti co vi a bohužel ti co si mysli, že ano.
16. 7. 2020 10:33
lidi nemaji
Jaky lidi nemaji prumernou mzdu? U RS se nabavime o prumernejch lidech. Bavime se o aute za 900. Jdi se zeptat na kasu zensky, ktera bere 20 jestli ma zajem o auto za mega. Takze kdyz uz jsme si urovnali, ze RS neni pro lidi s prumernym platem, ani dnes, ani pred tim, ani v budoucnu. Tak srovnavat auto ktery se postavilo primarne pro co nejvetsi prostor, a az potom se resil vykon a prujezdy zatackama, s kratkym golfem gti? A to ze to pisou v novinach? :D hele, svez se nekdy v HH, co je opravdu HH. Prijde mi to, ze skatulkuje auta kazdej kdo ma do*** diru. A nebo jinak. Vybiras auto dle papirovych hodnot? 180 kw je min nez 200 a tak je to horsi :D. Ne, fakt nejsi v casopise rytmus zivota ale na webu o autech.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
16. 7. 2020 10:47
Re: lidi nemaji
Nauč sa reagovať na konkrétny príspevok, takto len trieskaš neurčito do vetra (teda niežeby si obsahovo netrieskal i tak). ;-)
16. 7. 2020 13:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
16. 7. 2020 15:20
Re: lidi nemaji
Vyhodí ho dveřmi vrátí se oknem. Cicero bez koulí.
16. 7. 2020 10:38
180 je min nez 200
No, 100tis u auta za mega je ***, to ti slevu daj. Takze brecet ze uz to prehnali za 900 ale za 800 bych to vzal :D. No a vyssi vykon je ti třeba tobe k cemu? K nicemu, neumis to vyuzit a ani to nepoznas :D. Leda na papire to ukazes prstem. Jel si nekdy v mustangu 450 koni a pak v mini jen s 200? To je fuk. A nebo hele, ten kdo pujde pro oktavii klidne nahoni lazenim 20kw, ale neudela to kazdej, protoze prostor a rodina! Ale dlabu to, je to rytmus zivota tady :D ze zdravim Piestanskeho krocana aka Rytmus hnoje :D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
16. 7. 2020 10:47
Re: 180 je min nez 200
Tak pokud nejsi schopný použít tlačítko Reagovat v diskusi, tak je jasný, že nepoznáš ani rozdíl 20kW ;-)
Avatar - speedfred
16. 7. 2020 11:25
Re: 180 je min nez 200
On nepozná ani rozdiel 450 vs 200 poníkov z jeho mokrých plagátovych snov.
16. 7. 2020 10:49
Plug-in RS podle mě nemá smysl...
.... u Supa iV mi to funguje tak že plný výkon (tam je to 160kW, u Octy tedy 180kW) mám jen při aktivaci sportovního módu. Jenže pak auto nejen využívá plný výkon, ale zároveň i dobíjí baterku. Logicky jde tedy spotřeba zásadně nahoru, nejen že ji prošlapete plynem, ale ještě krmíte baterky. U RS čekám že člověk ten výkon bude dojit relativně často, takže aby ten plug-in neměl ve finále vyšší dlouhodobou spotřebu než běžné TSi.... (a to nemluvím o hmotnosti, jejím rozložení atd. atd.).

Samozřejmě, kdo chce denně dojíždět do práce na elektriku a prožene to jen občas, tomu to jakžtakž smysl dávat může.... ale stejně mi přijde scestné kupovat si RS s baterkama....
Rozbalit vlákno
19
Avatar - iudex
16. 7. 2020 11:00
Re: Plug-in RS podle mě nemá smysl...
Dobrá pripomienka. Ono mi už z princípu nejak nejde dohromady športová verzia RS a hybrid zameraný na nízku spotrebu, nejaký ostrý režim ide proti logike auta. Vnímam to tak, že ten hybrid RS bude robiť ramená pri odpale z križovatiek a koniec, teda presne ako píšeš pre človeka, ktorý sa chce tešiť z nízkej spotreby, jazdí väčšinou po meste a len občas, zriedkavo si užije plné zrýchlenie.
Avatar - wakantanka
16. 7. 2020 12:36
Re: Plug-in RS podle mě nemá smysl...
Touto logikou potom je na nič aj dieslová Octa RS, na okruh s tým nikto normálny nepôjde, zakrútené okresky tomu tiež dobre nerobia, takže ostáva lepšie sa tváriaci a vybavený rýchly kombík na diaľnice. :)
Avatar - iudex
16. 7. 2020 14:09
Re: Plug-in RS podle mě nemá smysl...
No a presne to naftová Octavia RS je, nič viac, nič menej. Hybridná RS bude to isté v ružovom (či skôr zelenom, "ekologickom"). Rozdiel bude v tom, že naftová RS bude kráľom na diaľnici, kde bude vo svojom živle, rýchle auto s dobrou spotrebou, kdežto hybridnej RS asi diaľnica moc sedieť nebude (to je pre hybrid najmenej vhodný revír).
Avatar - wakantanka
16. 7. 2020 19:18
Re: Re: Plug-in RS podle mě nemá smysl...
Hybrid bude pre toho čo gro svojho času strávi v meste ako plný univerzál a cez víkend s tým vybehne niekam na chalupu.
16. 7. 2020 20:52
Re: Re: Plug-in RS podle mě nemá smysl...
teoreticky ano, ale prakticky to, zial, nefunguje u vacsiny modelov. problem je v tom, ze auta PHEV od strednej triedy nizsie su osadzane vacsinou zakladnymi / slabsimi benzinovymi motormi + elektromotorom. kombinovany vykon je super, kym ma bateria stavu. cize PHEV super funguje ako daily car. na dlhych tratiach je to ale celkom pruser, pretoze slabsi benzin a o cca 250 kg vyssia hmotnost auta. vyborny PHEV je napriklad 545e ... ale taka 330e je uz o niecom uplne inom. 190 konovy benzin a 1,9 tonove auto nie je vobec stastna kombinacia.
Avatar - wakantanka
17. 7. 2020 08:58
Re: Re: Plug-in RS podle mě nemá smysl...
Mno, ak si niekto kúpi PHEV , jazdí s tým primárne presuny po Autobahne a nadáva potom na vysokú spotrebu, to potom nie je chyba auta, ale toho konkrétneho somára čo si to kúpil. :) PHEV dáva zmysel u toho, kto s tým autom väčšinu času jazdí v meste či blízkom okolí, má ho kde nabíjať a občas s tým vyrazí niekam ďalej.
17. 7. 2020 10:13
Re: Re: Plug-in RS podle mě nemá smysl...
suhlasim. ale existuju PHEV, ktore su "vsepouzitelne" ... vyssia stredna trieda a vyssie. tie su osadene 6 vlacovym benzinom a elektromotorom. su skvele ako na jazdu po meste, tak aj na dlhe cesty
Avatar - wakantanka
17. 7. 2020 12:01
Re: Re: Plug-in RS podle mě nemá smysl...
no ale aj stoja iné peniaze :) thats the different :)
Avatar - wakantanka
16. 7. 2020 11:01
Re: Plug-in RS podle mě nemá smysl...
Na druhej strane ak si kupuješ hot kombi, aby si sa občas rýchlejšie zviezol, tak ťa vyššia spotreba netrápi. A keď to auto budeš používať na dochádzanie do práce či rozvoz detí, tak tú rolu v pohode zastane a odmení sa peknou spotrebou a tichom na palube. Ale to zo Supa poznáš sám. :)
16. 7. 2020 11:15
Re: Plug-in RS podle mě nemá smysl...
kde chces vykon dojit casto?
behem 10sec ses na kriminalnich rychlostech a stejne te provoz moc nepusti.
na okruh se 99% tehle aut nepodiva.
ja to spis vidim na takovy to pohodovy jezdeni s rezervou vykonu.
Avatar - iudex
16. 7. 2020 14:13
Re: Plug-in RS podle mě nemá smysl...
Otázka je, či na to "pohodové jazdenie s rezervou výkonu" nestačí aj menej výkonný spaľovák. Rezervu (a dostatočnú) bude mať aj 140 kW TSI za oveľa menej peňazí a v zásade aj dvojlitrová nafta 110 kW.
16. 7. 2020 16:31
Re: Plug-in RS podle mě nemá smysl...
.... tak po dálnici se dá jezdit do 160 dle GPS bez rizika nějakého velkého bodového postihu.... dynamické předjíždění, občas okresky.... lidi co mají Octu RS už si příležitost k rychlé jízdě vždycky najdou.....

A pochop jednu věc, těch 180kW nemáš u plug-inu pořád.... máš je jen ve sportovním režimu.... a ten je nesmyslný, protože auto v něm dobíjí baterku a hrozně žere..... čili ty jezdíš s normálním hybridem co má koní podstatně míň a musíš přepínat režimy pokud si to chceš užít.... A pak je lepší buď to vzít jen v benzínu a jezdit rychle, a nebo si koupit obyčejnou Octu PHEV a nehrát si na závodníka.....

Vidím u toho svého Supa že ty papírové koně tam prostě v běžném režimu ani náhodou nemám.... předpokládám že ta Octa bude to samé.....

Jako proti gustu.... ať si to každý vyzkouší a pak se rozhodne.... já mám ale jasno - sportovní PHEV je protimluv....
Avatar - Emel
16. 7. 2020 16:37
Re: Plug-in RS podle mě nemá smysl...
A ty jsi to zkoušel? Je možný, že u Octy, která přece jen je součást rodiny RS, to bude fungovat trošku jinak.

Na té okresce není problém to hodit do sportu. Normal bych tam nechal hlavně ve městě a příměstských zácpách, kde stejně nemá smysl předjíždět.

Docela mě teda popisovaný chování překvapuje... čekal bych, že v normálním režimu se bude auto chovat tupěji, ale když na to stoupnu jak na rejč tak tam tu šťávu pošle...
Avatar - iudex
16. 7. 2020 16:55
Re: Plug-in RS podle mě nemá smysl...
No ja neviem, ale takto od stola to vnímam podobne ako Murphy. Pre to, k čomu je hybrid určený sa ako dostatočný javí aj ten štandardný hybrid (tuším má mať 150 kW), aj ten by mal mať na bežné potreby rezervu výkonu. A športovec z toho hybridu aj tak nebude, takže ten hybridný RS sa mi javí ako zbytočný, to už rovno klasické RS.
Avatar - Emel
16. 7. 2020 17:10
Re: Plug-in RS podle mě nemá smysl...
Já si s dovolením pomůžu tou naftou, což je fakt asi podobnej příklad.

U Octavie 3 RS jasně, pokud možno vzít benzín v manuálu. Ale pokud bych jo musel vzít naftu, tak bych ji vzal taky v RSku - protože slušná výbava, protože to trošku líp jede, protože se mi líbí ten optipaket zvenku i zevnitř (a u O4 třeba tříramenný volant oproti dvouramennému u klasiky)...

Když koukám do konfigurátoru... 1.4TSI PHEV je od Style, za 825t. Výbava je chudší než RS... MatrixLED za 20t, senzory za 8t... ale jo, pořád to ještě docela rozdíl je.
Avatar - _Karel_
16. 7. 2020 18:27
Re: Plug-in RS podle mě nemá smysl...
Podobně je trochu nesmyslné naftové RS, nebo dokonce Kodiaq RS. Zákazníci chtějí, zákazníci dostanou.
16. 7. 2020 17:09
Re: Plug-in RS podle mě nemá smysl...
materiály Škodovky říkají že u Supa iV když dáš plný, tak to udělá kick-down a pošle na kola veškerý výkon (benzín+elektro) i v normálním režimu. Ve sportovním to tak má být pořád. Jenže já když dám v normálním režimu plný, tak z 0 na 100 to dělám za 10s, zatímco dle videí na youtube to ve sportovním režimu to auto dělá kolem 7s....

Mám v plánu to ještě pořádně měřit a analyzovat, taky jsem z toho jelen.... ale je prostě fakt že při normální jízdě tam těch 160kW nemáš ani náhodou.... a abych furt myslel na to jestli si ten sport zapnu nebo ne, to mě nebaví.....

ale nechci tady vynášet definitivní soudy.... ještě to fakt všechno proměřím a porovnám....

ale i moje žena mi říkala že to auto je líné a to předtím jezdila tím mým 103kW naftovým Mondeem..... :-O
Avatar - Emel
16. 7. 2020 17:13
Re: Plug-in RS podle mě nemá smysl...
Přesně to bych čekal... a pokud to auto neumí, tak je to fakt divný.

Některý auta maj na plynu takovou "zarážku", kterou je potřeba docela silou prošlápnout... nemohlo by to bejt tohle? U Audi (A5 3.0) jsem měl dokonce pocit, že se nechá prošlápnout až po chvilce...
16. 7. 2020 17:57
Re: Plug-in RS podle mě nemá smysl...
jj budu na tom voze ještě pracovat a ověřovat to.... ;-) jinak když uvážíš že to má 1700kg bez posádky tak ta 1.4T to bez pomoci elektromotoru prostě nemůže důstojně dát, to je jasný.....
16. 7. 2020 11:10
147 kW a ne 140
To TDI mají uvedené blbě - je to 147 kW tudíž nové TDI EVO. Bude dostupné tuším od 44. týdne 2020.
Rozbalit vlákno
0
16. 7. 2020 11:11
tak do vetra
Tak do vetru to neni nikdy, kdyz reagujete. Takze diskuze o platech, hh, cene, atd je u konce? A s tim kdo tu placa za kazdou cenu asi nema cenu debatovat. Jo, 20kw pozna jen ten kdo tu ma nejvic komentu. Jeste cekam az prijde srovnani s cenou asx a mame to dnes komplet :D
Rozbalit vlákno
25
Avatar - Emel
16. 7. 2020 11:19
Re: tak do vetra
Je to nepřehledný a zbytečný. Možná bys to zvládl, je to jen jedno kliknutí. Za mě poslední koment k příspěvku vytrženýmu z kontextu.

2,3 206kW je víc, než 2.0 180kW. Jestli to Ford dokáže přetavit v nějakou reálnou výhodu na silnici se uvidí... osobně tipuju, že tentokrát jo (ale pamatuju si, že v minulé generaci to nedokázal... tam ale byly oba motory 2.0 a vyšší reálný výkon 2.0TSI oproti papíru se bral jako fakt). Jinak jsou ta auta řádově srovnatelná, vzhledem k výkonu by odpovídající cena ORS byla pár desítek tisíc pod Focusem.
16. 7. 2020 11:31
Re: tak do vetra
Focus ST má ale velký problém s tím, že motor 2.3 se jim nějak dobře nevešel do motorového prostoru a dole pěkně trčí směrem k vozovce. Běžná světlá výška GTI, RS je 130 mm, Ford se dostal jen na 100 mm, což zavání problémy... (já bych třeba do ST kvůli tomu nešel).
Avatar - miromen
16. 7. 2020 12:05
Re: tak do vetra
Tak to se jim tam pak nevešel žaden motor. Jinak 103 mm je to při naloženi na max tedy cca 500kg, v neneloženem je to 120 mm.
Avatar - miromen
16. 7. 2020 12:43
Re: tak do vetra
Takže jak pišu 120mm.
16. 7. 2020 12:51
Re: tak do vetra
Miromen: Já nerozporuju ty číselné údaje, jen bych každému potenciálnímu kupujícímu doporučil, aby se podíval na ty obrázky v galerii - vždyť ten Focus při náklonu v zatáčce skoro brousí silnici.

Emel: To ale není současná generace Focusu ST nebo kvůli čemu je ten odkaz?
Avatar - miromen
16. 7. 2020 13:03
Re: tak do vetra
Ja, ale nevim kde bereš těch 100mm. Když se podivaš na čisla tak je ST nejniž, což i na těch foto tak pusobi a on už standard focus ma 130mm, proto pišu, že se jim tam nevešel žaden motor.
16. 7. 2020 13:14
Re: tak do vetra
100 mm bylo v původních technických údajích na stránkách Fordu, později tam teprve doplnili 100/120 mm podle zatížení.
Avatar - miromen
16. 7. 2020 13:20
Re: tak do vetra
Ja mam v PDF puvodni komplet tech. spec. přimo od forda a tam je uvaděno tak jak i teď a to 120mm. Ne ze stranek ford.cz atd, ale přimo co vydal ford při uvedeni ST.
16. 7. 2020 14:17
Re: tak do vetra
Tak to už opravdu nevím... :-O
Ale je to celkem jedno. Papír snese hodně. Já se jel podívat na nové ST v GTI, takže jsem ten rozdíl ve světlé výšce, co je vidět na fotkách výše, měl možnost vidět na živo. Mě to dokonale odradilo...
Občas je totiž potřeba přejet nerovnost/retardér apod. i s HH.
Avatar - iudex
16. 7. 2020 14:29
Re: tak do vetra
To fakt myslíš, že o 12 mm nižší podvozok robí z Focusu ST nepoužiteľné auto? Kdežto GTI je v pohode? Skutočne si neviem predstaviť menej relevantný argument proti kúpe Focusu.
Avatar - miromen
16. 7. 2020 14:31
Re: tak do vetra
Ja když přijel s běžnym focusem na salon hondy tak, už z profilu bylo jasně vidět, že ten focus je niže než civic ve verzy sport takže asi tak.
A jinak i fiesta ST ma stejnou světlou vyšku a o te jsem načetl vic než dost a ani jedina zminka o problemu se světlou vyškou. Dokonce slovaci provedli test s najezdem na "nejbrutalnějšiů retarder a ta ho s rezervou pobrala. Pokud se nepletu tak i Type R ma stejnou světlou vyšku jako ST tedy 120mm.
Takže ano papir snese vše, ale v tomhle směru to bude zřejmě sedět.
A to chceš jako tvrdit, že se světlou vyškou ST bude problem projiždět nerovnosti či retardery ? To asi ne, že. Jasně je nizko a na polňačky to nebude, ale na běžne silnice a obrubniky na parkovištich či obchoďacich problem nebude o čemž je dokonce i zminka v jednom testě. Tohle ještě jistě neni uroveň sportovnich vozu či dokonce supersportu.
16. 7. 2020 15:15
Re: tak do vetra
Já to nikomu nevnucuju, ale pro mě byla skutečně ta světlá výška STéčka důvod, proč jsem o něm přestal uvažovat.
Myslím, že nemá cenu dál to rozebírat. Jako upozornění pro potenciální kupující, aby se na podvozek nebyli líní podívat, to stačí :-)
Avatar - miromen
16. 7. 2020 18:04
Re: tak do vetra
Tak samozřejmě pokud je to pro tebe překažkou tak neni o čem. Ja taky nejsem přiznivcem co nejnižši světle vyšky a docela se divim těm a že jich neni malo co jdou s vyškou ještě niže i už u tak sniženych aut.
Avatar - Emel
16. 7. 2020 13:33
Re: tak do vetra
Jen jako ilustrace toho, jak Octavia v minulé generaci dokázala držet krok s minulou generací Focusu, byť měl o 22kW víc. Ve tvém testu je zase teď už minulá generace Golfu.

Jak to bude v současné generaci se uvidí, nová Octa RS ani Golf GTI zatím v žádném pořádném testu nejsou. Už jsem psal že favorizuju Focus, ale... uvidíme.
Avatar - iudex
16. 7. 2020 14:22
Re: tak do vetra
Tak niečo sa vo vzťahu k novému GGTI a ORS dá predpokladať, nakoľko budú mať ten istý motor ako doteraz (myslím TSI 180 kW, beriem, že základom bol 169 kW, ktorý už nebude, ale tú základnú verziu bez samosvoru aj tak všetci preskakovali a testovali 180 kW). Takže sa dá predpokladať, že aj po príchode G8GTI/O4 RS bude Focus ST mať navrch. Iné to môže byť pri GTI TCR, to má mať 300k (ale zase aj inú cenovku).
Avatar - Emel
16. 7. 2020 14:47
Re: tak do vetra
Určitě, předpokládat se dá a tipuju to stejně, vítězství na body pro Focus.

Mně jde spíš o ty věci okolo... těch 180kW by mi nakonec asi i stačilo (a případně je tu možnost udělat krok stranou a sáhnout po Cupře ST... akorát teda nevím, kdy bude a za kolik).
Avatar - iudex
16. 7. 2020 16:10
Re: tak do vetra
Súhlasím, myslím, že výkon 180 kW bude na univerzálny hotlift postačujúci (notabene ak budú pokračovať v dobrej tradícii vyššieho skutočného výkonu) a limitom budú skôr iné veci.
Pri GTI či pri Cupre by som sa pozrel asi aj na silnejšie verzie (budúce TCR či Clubsport, rumors používajú obe označenia), ale tam sa obávam ceny. Ak O RS stojí cca. 33500 eur, tak GTI bude ešte drahšie a TCR tipujem niekde blízko 40t.
Avatar - Emel
16. 7. 2020 16:14
Re: tak do vetra
Mě Golf moc nezajímá, ten nebude jako kombík a krátkej je pro mě a) jako rodinné auto k ničemu a b) pro zábavu bych koukal po něčem úplně jiným. Cupra by mohla mít těch 290-300k v "základu" a v minulé generaci zase o tolik dražší nebyla (ke konci)... no uvidíme, když je Octa RS za 900, tak si moc neumím představit Cupru výrazně přes 1M.
Avatar - iudex
16. 7. 2020 16:26
Re: tak do vetra
Tak krátky hatch síce neposlúži ako prvé či jediné auto v rodine, ale ako druhé auto ideál. Bežná rodina s viacerými deťmi, kde obaja rodičia pracujú, má dve autá. Dajme tomu prvé je to veľké, praktické, racionálne, na dlhé cesty s celou rodinou, povedzme Superb TDI či Octavia kombi TDI. To druhé už môže byť menší hatch (aj hotheč), auto, ktoré aj trochu pobaví, ale stále musí byť schopné plniť primerane rodinné potreby, teda občas odviezť celú rodinu. Ja síce rozumiem Tvojmu pohľadu, že keď auto pre zábavu, tak predokolkový hatch je stále kompromis, ideál je RWD kupé. Ale práve ten kompromis v živote často musí byť a tam je HH optimálnym kompromisom a naopak nejaké Toyobaru už neposlúži. Hotkombi je úplne ideálny kompromis, ak chceš či musíš mať len jedno auto.
A inak súhlasím, že GTI ako kombi by bolo fajn.
Avatar - Emel
16. 7. 2020 16:33
Re: tak do vetra
Nojo, ale pokud jedu já někam sám, třeba na služebku, tak jedu tak jak tak Insignií. S tou by manželka po městě jezdila dost nerada... takže by jí doma zbyl Golf GTI v manuálu... což by taky neocenila... a já bych taky jezdil s TDI taky nerad :-)

Já bych potřeboval tři auta... městskýho hopíka, rodinný dostavník a auto pro radost. Když musím dvě z toho kombinovat, tak je to otrava... ale spíš mi to vychází na 2+3 než 1+3. Stejně není moc prostor jezdit jen tak pro radost a dávat Krakow na otočku v BRZ... no nevím, asi by to taky extra požitek nebyl.

Jo, ještě k těm limitům: já doufám, že podvozek ORS bude aspoň stejný jako v minulé generaci, možná o jeden "cvak" víc do komfortu... a brzdy byly už v minulý generaci bez výhrad. Já mám za sebe dva velký otazníky - infotainment a cenu (resp price/value). A pár menších, jako že se mi nelíbí kola.
Avatar - iudex
16. 7. 2020 17:07
Re: tak do vetra
No vidíš a ja som práve s tým GTI jazdil ako po meste, tak aj dlhé trasy cez pol republiky a v oboch režimoch sa auto cítilo výborne. A aj polovička v ňom rada jazdila (na rozdiel od jeho nástupcu), bolo malé a obratné. A prípadnú neochotu radiť rieši DSG.
Takže u mňa je to skôr to 1+3 a 2. Ale je to tým, že to menšie auto na kratšie trasy používam ja. Ak to máš Ty opačne, potom chápem, že 2+3 pre Teba a 1 pre polovičku. To by som tiež pozeral po nejakej Cupre ST.
16. 7. 2020 15:45
Re: tak do vetra
Protože šlo o papírové hodnoty. V reálu se totiž u i toho nejslabšího TSi s udávanými 220PS jednalo o 260-270PS a 380Nm.
Avatar - iudex
16. 7. 2020 11:56
Re: tak do vetra
Tak pri minulom FST to bolo najmä o chýbajúcom samosvore, teda darmo mal motor 250k, keď ich nedokázal preniesť efektívne na vozovku. GTIP samosvor mal (aj tá výkonnejšia Octavia RS), plus ako píšeš boli to oba s objemom 2,0 a podobným krútiakom, naviac ten výkon TSI bol reálne vyšší.
Aktuálne ale FST samosvor má a naviac je tu výrazne vyšší krútiak vďaka objemnejšiemu motoru, takže teraz ten Focus svojim parametrom aj reálne dostojí.
16. 7. 2020 11:23
Diesel
Octavia RS: 899 900,-
BMW 320d: 1 010 100,-

To je Škoda opravdu velmi sebevědomá!
Rozbalit vlákno
5
16. 7. 2020 12:26
Re: Diesel
140 vs 180 kW, výbava? Do BMW nedávají v základu snad ani směrovky.

Co sleva? Koncernové služebáky jsou všude možně, to je pak 15 +- 5 % sleva.
16. 7. 2020 12:57
Re: Diesel
Uváděl jsem srovnání DIESELU, takže výkon je skoro stejný 147kW x 140kW.
Výbava bude určitě lepší u RS, ale fun factor jasně na straně BMW - motor podélně uložený, pohon zadních kol...
16. 7. 2020 13:24
Re: Diesel
Přesně tak.. ale hlavně je to BMW.. takže když někde řeknu, že jsem dal mega za BMW, tak se tomu nikdo divit nebude. Ale když se mě někdo zeptá, kolik jsem dal za oktávku, tak bych musel trapně řeč odvádět jinam, abych nebyl za blba..

Jako když vidím, že se reálně nechá sehnat 320d xDrive s automatem a na 5 let / 100 000km předplaceným servisem za 1 069 000 Kč, tak bych neváhal ani vteřinu a těch cca 100k si za BMW připlatil.
16. 7. 2020 16:38
Re: Diesel
... on to není jen ten trochu zprofanovaný "fun factor", ale reálně je ta zadokolka zásadně líp vyvážená, díky delšímu rozvoru bude stabilnější a zároveň díky kratším převisům agilnější.... nebude to tahat za volant a celkově je ten zážitek prostě někde úplně jinde.... Teď jsem vysedl z dvoulitrové Giulie v benzínu a to auto už v základu prostě jezdí úplně jinak než kdovíjak vyšperkované obyčejné auta..... Pravda, spousta lidí to není schopna poznat, buď jsou dřeva, nebo nikdy neřídili nic jiného....
Avatar - miromen
16. 7. 2020 18:12
Re: Diesel
To, že zadokolky funguji jinak je jasne, ale že by měly byt automaticky zabavnějši to taky ne, i když obecně ano. Oproti te alfě nebo zmiňenem bavu bude řada HH zabavnějšich , jen nesmiš koukat po HH od koncernu VW o octě rs ani nemluvě. A tahani za volant, to do jiste miry "musi" byt.
16. 7. 2020 13:18
Nadpis a obrázek...
...v nadpisu se hovoří o atletovi, obrázek ukazuje kombíka s relativně malými koly. Pak to bude spíš koulař. ;-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Emel
16. 7. 2020 13:40
Re: Nadpis a obrázek...
Černý kola vypadaj blbě skoro bez výjimky. Bohužel ani ta druhá varianta 18" není o moc lepší
https://img2.auto.cz/…0/6448487_v0.jpg?v=0
Ucházející jsou ty dvoubarevný 19", ale žádnej zázrak to teda taky není... je to taková variace na původní Extreme, který ale na rozdíl od těhle měly ty paprsky souměrný a asi se mi to líbilo víc
https://img2.auto.cz/…-octavvia-v0.jpg?v=0
https://i.refresher.sk/…RS230_01edit.jpg
(akorát u O3 už u 19" zůstalo moc málo gumy, u O4 jsou kola větší a vypadá to celkem ok)
Kupodivu jsem teď RS potkal na nějakejch stříbrnejch, co v konfigurátoru vůbec nejsou...
16. 7. 2020 14:30
Re: Nadpis a obrázek...
Včera jsem potkal asi tři RS, všechny na základních kolech a jsou prostě opět zapadlá v blatníkách. Poslední Octa, která uměla nosit skoro cokoliv byla MkII. ;-\
Avatar - Emel
16. 7. 2020 14:53
Re: Nadpis a obrázek...
Spíš mám pocit, že se trošku snaží přední (i zadní) masku roztáhnout co nejvíc do šířky, aby to auto působilo širší než je... podobně, jako je to vidět u některých nových Audi... a podobně jako u Audi je to trošku na úkor elegance. Ale ještě jsem neměl příležitost si RS prohlídnout nějak v klidu.

Ty stříbrný kola co jsem viděl byly taky dost zapadlý... ale to zřejmě vůbec nebyly kola na RS (minimálně nejsou v konfigurátoru), tak bůh ví.
Avatar - Alf1k
16. 7. 2020 15:22
Re: Nadpis a obrázek...
Jsou zapadlý a ještě ke všemu jsou ty kola v poslední době podle mě naprostá designová marnost napříč koncernem od audi A3 po třeba tuhle Octávku. Větrník na pár způsobů.
Avatar - Emel
16. 7. 2020 15:29
Re: Nadpis a obrázek...
Líbí se mi ty antracitový na Scoutu:
https://cdn.skoda-storyboard.com/…F2-1920x1280.jpg
Avatar - Blue Sun
17. 7. 2020 08:08
Re: Nadpis a obrázek...
Spíš bezkoulař...
Avatar - Beefcake
7. 8. 2020 09:14
Awd
Naozaj je 4kolka len s dechtom ?!?
Rozbalit vlákno
0