Čtvrtá generace “eresa” ukrývala vlastně poslední dvě velká tajemství - kolik stojí a jak jezdí. To první nám dnes prozradila, objevila se totiž v konfigurátoru.
Uf, tak to je mastné. 890t, to je cca. 33500 eur, sakra veľa za hotl-lift s výkonom na spodnej hranici triedy (HH). Kde sú tie časy, keď O III RS stála nejakých 640t Kč. ;-\ Ešte faceliftovaná OIII RS pred 3 rokmi začínala na 26980 eur. OK, mala menší výkon 169 kW, ale bola proste dostupná za tú cenu, teraz je najlacnejšia eReSa drahšia o 6500 eur.
http://az749841.vo.msecnd.net/sitessksk/alv1/95a97cec-9529-43ce-bc66-4d168a5f26b1/Skoda_Octavia_RS_Cennik.e8fbe95d87f0a3ba8ae71065de486b93.pdf
Inak zaujímavé je porovnanie Octavie RS kombi s priamym konkurentom Focusom ST kombi: O RS stojí 929900 Kč, F ST: 843900 Kč.
A to ponúka Octavia dvojliter so 180 kW, kdežto Focus za výrazne menšie peniaze dáva 2,3ku s 206 kW. Tu niet vôbec o čom rozmýšľať.
Ahoj, nemal si moznost porovnat Focus s TypeR? Neriesim dizajn, sam Civic vlastnim a vyhovuje mu velkostostou atd, ale 182koni zacina byt malo a focus mi pride ze ma zaujimavy pomer cena/vykon ale TypeR zacali konecne robit v civilnejsej verzii. Diky
Zjednodušeně řečeno uživatele se zkušenostma pišou, že TypeR je vice se hodici na okruhy pro svou přisnost a přesnost a ST je vic ostřejši a hravějši takže vhodnějši na běžne cesty.
Ale prd, jen jsou aktuálně nenažraný. Octavia prostě levná není, oproti minulé generaci zdražila razantně a nic zásadně lepšího nenabízí... ale jak říkám dieselgate a elektroofenzivu koncernu musí někdo zaplatit, když se s tím zrovna nedaří ;-)
Zdražuje všechno. Ford zatím drží celkem sympatické ceny za Focus ST, kombík za 844... ale pak záleží na výbavě, v základu nejsou třeba vyhřívaný sedačky ani LED světla a asi bych ve finále stejně potřeboval to Plusko za 930t. 800+ jsem čekal, asi spíš třeba 830t než 890t... ale je to se samosvorem a asi slušně vybavené... 800 bych asi dal.
No práve 800t by človek akceptoval, ale takmer 900t je už cez čiaru. A ten Focus, ako píšeš možno nie je tak vybavený, ale proste je a kto si na serepetičky nepotrpí, je Focus oveľa dostupnejší. A ak zoberieš vyššiu výbavu ST Plus, stále si na rovnakej cene ako základná O RS. A stále je tu ten podstatne vyšší výkon a lepšia dynamika. Pri Outbacku asi podružná vec, pri hotheči (hotkombi) naopak prvoradá.
Proste Škoda to cenovo hrubo prestrelila (paradoxom je, že toto sme zvykli hovoriť práve pri športových Fordoch a zrazu je ST vzorom nízkej ceny).
Inak ja by som osobne ze tú výbavu ST plus nepriplácal, napr. by mi stačili 18" disky (ST+ má 19"), ani kožené sedačky by som nepotreboval, LEDky a vyhrievané sedadlá by som si priplatil samostatne (spolu 35t a som na 879t za kombík).
Serepetičky ne, ale LED světla považuju za standard a auto bez lepších světel bych v týhle cenový prostě nekoupil. Vyhřívaní sedaček bych třebas i oželel přinejhorším.
Už je konfigurátor... a třeba modrá Race je bez příplatku... to máš dalších třeba 15-20t k dobru. Blbý je, že tam je jen jeden design 18" a ten se mi moc nelíbí... ještě v tý dvoubarevný jakž takž.
Sériová výbava jinak dostatečná... v základu 18", vyhřívaný sedačky i sklo, bezdrátový androidauto, senzory vpředu i vzadu... celkem bez výhrad.
Přihodit asi DCC (25), možná akustický skla (9) a bezdrátový nabíjení (6)... ale asi by se dalo i bez toho. Za 3t nouzovka.
Podle mě je to napálený o nějakejch 50t... ne tolik, abych se případně nešel zeptat a projet.
PS: měl jsi pravdu, červená Velvet je za +6t... což červená Velvet byla i u O3, tam ale byla taková tmavší.
K tým svetlám: chápem to tak, že ST má sériovo LEDky, len v slabšej verzii. Cenník píše o LED dennom svietení, LED stretávacích svetlách a LED hmlovkách a halogénových diaľkových, za príplatok sú full LED. Ale súhlas, tiež by som priplatil za fullky.
U Octavie žádná lepší světla v konfigurátoru nejsou, takže tam si naopak myslím, že budou adaptivní LED ve standardu. Ostatně i O3 RS je měla.
Focus ST to má tak, že v základu jsou zřejmě LED potkávačky+denní... kombinovaný teda asi s halogenovejma dálkovejma? Pak jsou "Přední LED světlomety a zadní LED světla" za 20t pro ST a sériově pro ST Plus... a pak jsou ještě adaptivní LED s vykrýváním segmentů, které se připlácí 12t i pro to Plusko (a pro ST nejsou dostupný).
Jj, je to tak. Sú tri druhy svetiel:
1. stretávacie, denné a hmlové LED a diaľkové halogény v sérii
2. full LED (v ST za príplatok 1155 eur alebo v ST+ sériovo)
3. adaptívne LED (len v pakete design spolu s 19", píšu o nich: adaptívne Full LED svetlomety s prediktívnym svietením využívajúcim prednú kameru + adaptívne prisvietenie do zákrut + adaptácia na rýchlosť vozidla a klimatické podmienky).
Osobne by mi stačili full LED.
Inak fajn je pri O RS, že modrá race je bez príplatku. To ale bude znamenať, že modrých RS bude ešte viac ako v minulosti a už len z toho dôvodu by som volil inú farbu, zrejme červenú velvet. Pri Focuse by som tiež volil práve červenú ruby.
ORS - napsal jsem to blbě, každá metla je bez příplatku, jen ta červená a jedna černá je +6t. Bohužel je těch barev zatím málo, zelená třeba není, žlutá taky ne... dvě černý, šedá stříbrná bílá, červená a modrá.
Pro mě Focus asi oranžová... kombík bych zvážil i v modré. Ty jsou ale obě za 30t... červená je za 20t... tu bych asi mohl taky.
FullLED by mi taky asi případně stačily, ale pokud to vykrývání segmentů funguje dobře (třeba jako u Insi), tak se na to rychle zvyká... 12t bych za to dal. Ono je otázka, jestli ty adaptivy nejsou třeba i silnější.
Oranžovú na ST som videl naživo a sklamala, na veľký kombík určite nie a aj na krátkom to nie je ono, v reále pôsobí tak vyprašivelo, oranžová na Megane RS je o triedu lepšia. Takže buď modrá performance, alebo červená ruby. S ohľadom na cenu červená ruby. Inak je zaujímavé, že modrá performance bola na začiatku za cenu bežnej metalízy, t.j. 495 eur. Až následne zdražila na cenu tej oranžovej, teda na trojnásobok (1495 eur). ;-\
U te oranzove barvy sakra zalezi na svetle. Takovy "lehce pod mrakem, ale pritom slunny letni den" (popis jak noha, ja vim :D ) tomu slusi nejvic, jindy jak pises vypada tak nejak mdle.
Dát skoro milion za oktávku.. vlastně ani nevím, jestli to je známka úspěchu, nebo hlouposti. Ty ceny mi přijdou trochu mimo, ale zase chápu, že Dieselgate a COVID musí zaplatit zákazník.
Já jsem o nové RS uvažoval jako o nástupci svého Passata, ale takhle to opravdu nepůjde. Naštěstí na výměnu nechvátám a můžu vyčkávat. Když se budou auta špatně prodávat, oni zlevní. A nebo zkrachují. Ať si vyberou sami.. Snad se trochu probere i česká měna, to samo o sobě by cenu mohlo tak o 50 tis. snížit.
Každopádně je smutné, že auta výrazně zdražují zrovna v době, kdy je třeba nastartovat ekonomiku. Spousta firem díky tomu raději obměnu aut odloží..
Ono to padne, ja o tom nepochybujem. Je to novinka, nebude dopyt, pôjde cena dole. Aj na fleetové zľavy treba urobiť priestor. Vždy sa ľahšie cena spúšťa ako zdvíha jedno u čoho.
No ja som akurát včera konfiguroval Kodiaq a cena "mojej" uvažovanej konfigurácie (nič extra: KODIAQ LIVE PLUS 2,0 TDI 110 kW 7° Automat 4x4) išla hore o cca 5000€ oproti cene mesiac dozadu.
Takže asi tak...
Vystihnú to azda len slová klasika: vám musí je.bať, chalani...
Kdyz oktavka stala 650? V dobe kdy se bralo 25tis. Ted ma kazdej 40-50, tak proc by to nenatahli? Mas lepsi podvozek, silnejsi motor. Hlavne nesrovnavat s HH. Oktavku s HH je jako rict ze RS je sportak a tak patri do tridy s M2 a mrdnem tam jeste Mustoše V8, kdyz se prodavaji :D
To s těmi platy si vystoural kde? Lidi nemaji na prumernou mzdu a podle tebe ma kazdy vic jak prumernou mzdu😂 a s cim by se ORS mela teda srovnavat? Přímý konkurent je treba sportovni verze focusu, i30 atd... A to jsou HH, dokonce focus ma i combika, octavie je sice lift, tak si ji oznac hotlift😂ale zaměření je stejný
Průměrná mzda je zkrátka průměrná mzda. Lépe a přesněji se to bohužel spočítat nedá. Ve Škodovce vloni (2019) dosáhla průměrná mzda 53 775 Kč plus mimořádný bonus 65 000 a jednalo se o dalším navýšení. http://www.novinky.cz/…5-korun-40275241#…
Asi robím chybu, že reagujem, ale skúsim to. 100.000 Kč (4000 eur) nie je zanedbateľný peniaz, ak je to pre Teba nič, gratulujem, si za vodou (aj keď reálne si myslím presný opak, že nemáš predstavu o hodnote peňazí).
A ani len analógiu nevieš vyhrať správne, pretože to 4K je v danom prípade Focus ST (s podstatne vyšším výkonom) a O RS je skôr fullHD.
Proč si za tuhle nakoňovanou octavku neřekne škodovka rovnou milion ? I tak by po ni šli "fajnšmekři" z ulice jak slepice po flusu, ma to přece značek RS. Co na tom, že se daji za podobne penize pořidit HH a ne tento pseudo HOT a navic od automobilky s image fasovacich šupliku, ktera nikdy v nabidce HOT model neměla a dodnes nema.
Jaky lidi nemaji prumernou mzdu? U RS se nabavime o prumernejch lidech. Bavime se o aute za 900. Jdi se zeptat na kasu zensky, ktera bere 20 jestli ma zajem o auto za mega. Takze kdyz uz jsme si urovnali, ze RS neni pro lidi s prumernym platem, ani dnes, ani pred tim, ani v budoucnu. Tak srovnavat auto ktery se postavilo primarne pro co nejvetsi prostor, a az potom se resil vykon a prujezdy zatackama, s kratkym golfem gti? A to ze to pisou v novinach? :D hele, svez se nekdy v HH, co je opravdu HH. Prijde mi to, ze skatulkuje auta kazdej kdo ma do*** diru. A nebo jinak. Vybiras auto dle papirovych hodnot? 180 kw je min nez 200 a tak je to horsi :D. Ne, fakt nejsi v casopise rytmus zivota ale na webu o autech.
No, 100tis u auta za mega je ***, to ti slevu daj. Takze brecet ze uz to prehnali za 900 ale za 800 bych to vzal :D. No a vyssi vykon je ti třeba tobe k cemu? K nicemu, neumis to vyuzit a ani to nepoznas :D. Leda na papire to ukazes prstem. Jel si nekdy v mustangu 450 koni a pak v mini jen s 200? To je fuk. A nebo hele, ten kdo pujde pro oktavii klidne nahoni lazenim 20kw, ale neudela to kazdej, protoze prostor a rodina! Ale dlabu to, je to rytmus zivota tady :D ze zdravim Piestanskeho krocana aka Rytmus hnoje :D
.... u Supa iV mi to funguje tak že plný výkon (tam je to 160kW, u Octy tedy 180kW) mám jen při aktivaci sportovního módu. Jenže pak auto nejen využívá plný výkon, ale zároveň i dobíjí baterku. Logicky jde tedy spotřeba zásadně nahoru, nejen že ji prošlapete plynem, ale ještě krmíte baterky. U RS čekám že člověk ten výkon bude dojit relativně často, takže aby ten plug-in neměl ve finále vyšší dlouhodobou spotřebu než běžné TSi.... (a to nemluvím o hmotnosti, jejím rozložení atd. atd.).
Samozřejmě, kdo chce denně dojíždět do práce na elektriku a prožene to jen občas, tomu to jakžtakž smysl dávat může.... ale stejně mi přijde scestné kupovat si RS s baterkama....
Dobrá pripomienka. Ono mi už z princípu nejak nejde dohromady športová verzia RS a hybrid zameraný na nízku spotrebu, nejaký ostrý režim ide proti logike auta. Vnímam to tak, že ten hybrid RS bude robiť ramená pri odpale z križovatiek a koniec, teda presne ako píšeš pre človeka, ktorý sa chce tešiť z nízkej spotreby, jazdí väčšinou po meste a len občas, zriedkavo si užije plné zrýchlenie.
Touto logikou potom je na nič aj dieslová Octa RS, na okruh s tým nikto normálny nepôjde, zakrútené okresky tomu tiež dobre nerobia, takže ostáva lepšie sa tváriaci a vybavený rýchly kombík na diaľnice. :)
No a presne to naftová Octavia RS je, nič viac, nič menej. Hybridná RS bude to isté v ružovom (či skôr zelenom, "ekologickom"). Rozdiel bude v tom, že naftová RS bude kráľom na diaľnici, kde bude vo svojom živle, rýchle auto s dobrou spotrebou, kdežto hybridnej RS asi diaľnica moc sedieť nebude (to je pre hybrid najmenej vhodný revír).
teoreticky ano, ale prakticky to, zial, nefunguje u vacsiny modelov. problem je v tom, ze auta PHEV od strednej triedy nizsie su osadzane vacsinou zakladnymi / slabsimi benzinovymi motormi + elektromotorom. kombinovany vykon je super, kym ma bateria stavu. cize PHEV super funguje ako daily car. na dlhych tratiach je to ale celkom pruser, pretoze slabsi benzin a o cca 250 kg vyssia hmotnost auta. vyborny PHEV je napriklad 545e ... ale taka 330e je uz o niecom uplne inom. 190 konovy benzin a 1,9 tonove auto nie je vobec stastna kombinacia.
Mno, ak si niekto kúpi PHEV , jazdí s tým primárne presuny po Autobahne a nadáva potom na vysokú spotrebu, to potom nie je chyba auta, ale toho konkrétneho somára čo si to kúpil. :) PHEV dáva zmysel u toho, kto s tým autom väčšinu času jazdí v meste či blízkom okolí, má ho kde nabíjať a občas s tým vyrazí niekam ďalej.
suhlasim. ale existuju PHEV, ktore su "vsepouzitelne" ... vyssia stredna trieda a vyssie. tie su osadene 6 vlacovym benzinom a elektromotorom. su skvele ako na jazdu po meste, tak aj na dlhe cesty
Na druhej strane ak si kupuješ hot kombi, aby si sa občas rýchlejšie zviezol, tak ťa vyššia spotreba netrápi. A keď to auto budeš používať na dochádzanie do práce či rozvoz detí, tak tú rolu v pohode zastane a odmení sa peknou spotrebou a tichom na palube. Ale to zo Supa poznáš sám. :)
kde chces vykon dojit casto?
behem 10sec ses na kriminalnich rychlostech a stejne te provoz moc nepusti.
na okruh se 99% tehle aut nepodiva.
ja to spis vidim na takovy to pohodovy jezdeni s rezervou vykonu.
Otázka je, či na to "pohodové jazdenie s rezervou výkonu" nestačí aj menej výkonný spaľovák. Rezervu (a dostatočnú) bude mať aj 140 kW TSI za oveľa menej peňazí a v zásade aj dvojlitrová nafta 110 kW.
.... tak po dálnici se dá jezdit do 160 dle GPS bez rizika nějakého velkého bodového postihu.... dynamické předjíždění, občas okresky.... lidi co mají Octu RS už si příležitost k rychlé jízdě vždycky najdou.....
A pochop jednu věc, těch 180kW nemáš u plug-inu pořád.... máš je jen ve sportovním režimu.... a ten je nesmyslný, protože auto v něm dobíjí baterku a hrozně žere..... čili ty jezdíš s normálním hybridem co má koní podstatně míň a musíš přepínat režimy pokud si to chceš užít.... A pak je lepší buď to vzít jen v benzínu a jezdit rychle, a nebo si koupit obyčejnou Octu PHEV a nehrát si na závodníka.....
Vidím u toho svého Supa že ty papírové koně tam prostě v běžném režimu ani náhodou nemám.... předpokládám že ta Octa bude to samé.....
Jako proti gustu.... ať si to každý vyzkouší a pak se rozhodne.... já mám ale jasno - sportovní PHEV je protimluv....
A ty jsi to zkoušel? Je možný, že u Octy, která přece jen je součást rodiny RS, to bude fungovat trošku jinak.
Na té okresce není problém to hodit do sportu. Normal bych tam nechal hlavně ve městě a příměstských zácpách, kde stejně nemá smysl předjíždět.
Docela mě teda popisovaný chování překvapuje... čekal bych, že v normálním režimu se bude auto chovat tupěji, ale když na to stoupnu jak na rejč tak tam tu šťávu pošle...
No ja neviem, ale takto od stola to vnímam podobne ako Murphy. Pre to, k čomu je hybrid určený sa ako dostatočný javí aj ten štandardný hybrid (tuším má mať 150 kW), aj ten by mal mať na bežné potreby rezervu výkonu. A športovec z toho hybridu aj tak nebude, takže ten hybridný RS sa mi javí ako zbytočný, to už rovno klasické RS.
Já si s dovolením pomůžu tou naftou, což je fakt asi podobnej příklad.
U Octavie 3 RS jasně, pokud možno vzít benzín v manuálu. Ale pokud bych jo musel vzít naftu, tak bych ji vzal taky v RSku - protože slušná výbava, protože to trošku líp jede, protože se mi líbí ten optipaket zvenku i zevnitř (a u O4 třeba tříramenný volant oproti dvouramennému u klasiky)...
Když koukám do konfigurátoru... 1.4TSI PHEV je od Style, za 825t. Výbava je chudší než RS... MatrixLED za 20t, senzory za 8t... ale jo, pořád to ještě docela rozdíl je.
materiály Škodovky říkají že u Supa iV když dáš plný, tak to udělá kick-down a pošle na kola veškerý výkon (benzín+elektro) i v normálním režimu. Ve sportovním to tak má být pořád. Jenže já když dám v normálním režimu plný, tak z 0 na 100 to dělám za 10s, zatímco dle videí na youtube to ve sportovním režimu to auto dělá kolem 7s....
Mám v plánu to ještě pořádně měřit a analyzovat, taky jsem z toho jelen.... ale je prostě fakt že při normální jízdě tam těch 160kW nemáš ani náhodou.... a abych furt myslel na to jestli si ten sport zapnu nebo ne, to mě nebaví.....
ale nechci tady vynášet definitivní soudy.... ještě to fakt všechno proměřím a porovnám....
ale i moje žena mi říkala že to auto je líné a to předtím jezdila tím mým 103kW naftovým Mondeem..... :-O
Přesně to bych čekal... a pokud to auto neumí, tak je to fakt divný.
Některý auta maj na plynu takovou "zarážku", kterou je potřeba docela silou prošlápnout... nemohlo by to bejt tohle? U Audi (A5 3.0) jsem měl dokonce pocit, že se nechá prošlápnout až po chvilce...
jj budu na tom voze ještě pracovat a ověřovat to.... ;-) jinak když uvážíš že to má 1700kg bez posádky tak ta 1.4T to bez pomoci elektromotoru prostě nemůže důstojně dát, to je jasný.....
Tak do vetru to neni nikdy, kdyz reagujete. Takze diskuze o platech, hh, cene, atd je u konce? A s tim kdo tu placa za kazdou cenu asi nema cenu debatovat. Jo, 20kw pozna jen ten kdo tu ma nejvic komentu. Jeste cekam az prijde srovnani s cenou asx a mame to dnes komplet :D
Je to nepřehledný a zbytečný. Možná bys to zvládl, je to jen jedno kliknutí. Za mě poslední koment k příspěvku vytrženýmu z kontextu.
2,3 206kW je víc, než 2.0 180kW. Jestli to Ford dokáže přetavit v nějakou reálnou výhodu na silnici se uvidí... osobně tipuju, že tentokrát jo (ale pamatuju si, že v minulé generaci to nedokázal... tam ale byly oba motory 2.0 a vyšší reálný výkon 2.0TSI oproti papíru se bral jako fakt). Jinak jsou ta auta řádově srovnatelná, vzhledem k výkonu by odpovídající cena ORS byla pár desítek tisíc pod Focusem.
Focus ST má ale velký problém s tím, že motor 2.3 se jim nějak dobře nevešel do motorového prostoru a dole pěkně trčí směrem k vozovce. Běžná světlá výška GTI, RS je 130 mm, Ford se dostal jen na 100 mm, což zavání problémy... (já bych třeba do ST kvůli tomu nešel).
Miromen: Já nerozporuju ty číselné údaje, jen bych každému potenciálnímu kupujícímu doporučil, aby se podíval na ty obrázky v galerii - vždyť ten Focus při náklonu v zatáčce skoro brousí silnici.
Emel: To ale není současná generace Focusu ST nebo kvůli čemu je ten odkaz?
Ja, ale nevim kde bereš těch 100mm. Když se podivaš na čisla tak je ST nejniž, což i na těch foto tak pusobi a on už standard focus ma 130mm, proto pišu, že se jim tam nevešel žaden motor.
Ja mam v PDF puvodni komplet tech. spec. přimo od forda a tam je uvaděno tak jak i teď a to 120mm. Ne ze stranek ford.cz atd, ale přimo co vydal ford při uvedeni ST.
Tak to už opravdu nevím... :-O
Ale je to celkem jedno. Papír snese hodně. Já se jel podívat na nové ST v GTI, takže jsem ten rozdíl ve světlé výšce, co je vidět na fotkách výše, měl možnost vidět na živo. Mě to dokonale odradilo...
Občas je totiž potřeba přejet nerovnost/retardér apod. i s HH.
To fakt myslíš, že o 12 mm nižší podvozok robí z Focusu ST nepoužiteľné auto? Kdežto GTI je v pohode? Skutočne si neviem predstaviť menej relevantný argument proti kúpe Focusu.
Ja když přijel s běžnym focusem na salon hondy tak, už z profilu bylo jasně vidět, že ten focus je niže než civic ve verzy sport takže asi tak.
A jinak i fiesta ST ma stejnou světlou vyšku a o te jsem načetl vic než dost a ani jedina zminka o problemu se světlou vyškou. Dokonce slovaci provedli test s najezdem na "nejbrutalnějšiů retarder a ta ho s rezervou pobrala. Pokud se nepletu tak i Type R ma stejnou světlou vyšku jako ST tedy 120mm.
Takže ano papir snese vše, ale v tomhle směru to bude zřejmě sedět.
A to chceš jako tvrdit, že se světlou vyškou ST bude problem projiždět nerovnosti či retardery ? To asi ne, že. Jasně je nizko a na polňačky to nebude, ale na běžne silnice a obrubniky na parkovištich či obchoďacich problem nebude o čemž je dokonce i zminka v jednom testě. Tohle ještě jistě neni uroveň sportovnich vozu či dokonce supersportu.
Já to nikomu nevnucuju, ale pro mě byla skutečně ta světlá výška STéčka důvod, proč jsem o něm přestal uvažovat.
Myslím, že nemá cenu dál to rozebírat. Jako upozornění pro potenciální kupující, aby se na podvozek nebyli líní podívat, to stačí :-)
Tak samozřejmě pokud je to pro tebe překažkou tak neni o čem. Ja taky nejsem přiznivcem co nejnižši světle vyšky a docela se divim těm a že jich neni malo co jdou s vyškou ještě niže i už u tak sniženych aut.
Jen jako ilustrace toho, jak Octavia v minulé generaci dokázala držet krok s minulou generací Focusu, byť měl o 22kW víc. Ve tvém testu je zase teď už minulá generace Golfu.
Jak to bude v současné generaci se uvidí, nová Octa RS ani Golf GTI zatím v žádném pořádném testu nejsou. Už jsem psal že favorizuju Focus, ale... uvidíme.
Tak niečo sa vo vzťahu k novému GGTI a ORS dá predpokladať, nakoľko budú mať ten istý motor ako doteraz (myslím TSI 180 kW, beriem, že základom bol 169 kW, ktorý už nebude, ale tú základnú verziu bez samosvoru aj tak všetci preskakovali a testovali 180 kW). Takže sa dá predpokladať, že aj po príchode G8GTI/O4 RS bude Focus ST mať navrch. Iné to môže byť pri GTI TCR, to má mať 300k (ale zase aj inú cenovku).
Určitě, předpokládat se dá a tipuju to stejně, vítězství na body pro Focus.
Mně jde spíš o ty věci okolo... těch 180kW by mi nakonec asi i stačilo (a případně je tu možnost udělat krok stranou a sáhnout po Cupře ST... akorát teda nevím, kdy bude a za kolik).
Súhlasím, myslím, že výkon 180 kW bude na univerzálny hotlift postačujúci (notabene ak budú pokračovať v dobrej tradícii vyššieho skutočného výkonu) a limitom budú skôr iné veci.
Pri GTI či pri Cupre by som sa pozrel asi aj na silnejšie verzie (budúce TCR či Clubsport, rumors používajú obe označenia), ale tam sa obávam ceny. Ak O RS stojí cca. 33500 eur, tak GTI bude ešte drahšie a TCR tipujem niekde blízko 40t.
Mě Golf moc nezajímá, ten nebude jako kombík a krátkej je pro mě a) jako rodinné auto k ničemu a b) pro zábavu bych koukal po něčem úplně jiným. Cupra by mohla mít těch 290-300k v "základu" a v minulé generaci zase o tolik dražší nebyla (ke konci)... no uvidíme, když je Octa RS za 900, tak si moc neumím představit Cupru výrazně přes 1M.
Tak krátky hatch síce neposlúži ako prvé či jediné auto v rodine, ale ako druhé auto ideál. Bežná rodina s viacerými deťmi, kde obaja rodičia pracujú, má dve autá. Dajme tomu prvé je to veľké, praktické, racionálne, na dlhé cesty s celou rodinou, povedzme Superb TDI či Octavia kombi TDI. To druhé už môže byť menší hatch (aj hotheč), auto, ktoré aj trochu pobaví, ale stále musí byť schopné plniť primerane rodinné potreby, teda občas odviezť celú rodinu. Ja síce rozumiem Tvojmu pohľadu, že keď auto pre zábavu, tak predokolkový hatch je stále kompromis, ideál je RWD kupé. Ale práve ten kompromis v živote často musí byť a tam je HH optimálnym kompromisom a naopak nejaké Toyobaru už neposlúži. Hotkombi je úplne ideálny kompromis, ak chceš či musíš mať len jedno auto.
A inak súhlasím, že GTI ako kombi by bolo fajn.
Nojo, ale pokud jedu já někam sám, třeba na služebku, tak jedu tak jak tak Insignií. S tou by manželka po městě jezdila dost nerada... takže by jí doma zbyl Golf GTI v manuálu... což by taky neocenila... a já bych taky jezdil s TDI taky nerad :-)
Já bych potřeboval tři auta... městskýho hopíka, rodinný dostavník a auto pro radost. Když musím dvě z toho kombinovat, tak je to otrava... ale spíš mi to vychází na 2+3 než 1+3. Stejně není moc prostor jezdit jen tak pro radost a dávat Krakow na otočku v BRZ... no nevím, asi by to taky extra požitek nebyl.
Jo, ještě k těm limitům: já doufám, že podvozek ORS bude aspoň stejný jako v minulé generaci, možná o jeden "cvak" víc do komfortu... a brzdy byly už v minulý generaci bez výhrad. Já mám za sebe dva velký otazníky - infotainment a cenu (resp price/value). A pár menších, jako že se mi nelíbí kola.
No vidíš a ja som práve s tým GTI jazdil ako po meste, tak aj dlhé trasy cez pol republiky a v oboch režimoch sa auto cítilo výborne. A aj polovička v ňom rada jazdila (na rozdiel od jeho nástupcu), bolo malé a obratné. A prípadnú neochotu radiť rieši DSG.
Takže u mňa je to skôr to 1+3 a 2. Ale je to tým, že to menšie auto na kratšie trasy používam ja. Ak to máš Ty opačne, potom chápem, že 2+3 pre Teba a 1 pre polovičku. To by som tiež pozeral po nejakej Cupre ST.
Tak pri minulom FST to bolo najmä o chýbajúcom samosvore, teda darmo mal motor 250k, keď ich nedokázal preniesť efektívne na vozovku. GTIP samosvor mal (aj tá výkonnejšia Octavia RS), plus ako píšeš boli to oba s objemom 2,0 a podobným krútiakom, naviac ten výkon TSI bol reálne vyšší.
Aktuálne ale FST samosvor má a naviac je tu výrazne vyšší krútiak vďaka objemnejšiemu motoru, takže teraz ten Focus svojim parametrom aj reálne dostojí.
Uváděl jsem srovnání DIESELU, takže výkon je skoro stejný 147kW x 140kW.
Výbava bude určitě lepší u RS, ale fun factor jasně na straně BMW - motor podélně uložený, pohon zadních kol...
Přesně tak.. ale hlavně je to BMW.. takže když někde řeknu, že jsem dal mega za BMW, tak se tomu nikdo divit nebude. Ale když se mě někdo zeptá, kolik jsem dal za oktávku, tak bych musel trapně řeč odvádět jinam, abych nebyl za blba..
Jako když vidím, že se reálně nechá sehnat 320d xDrive s automatem a na 5 let / 100 000km předplaceným servisem za 1 069 000 Kč, tak bych neváhal ani vteřinu a těch cca 100k si za BMW připlatil.
... on to není jen ten trochu zprofanovaný "fun factor", ale reálně je ta zadokolka zásadně líp vyvážená, díky delšímu rozvoru bude stabilnější a zároveň díky kratším převisům agilnější.... nebude to tahat za volant a celkově je ten zážitek prostě někde úplně jinde.... Teď jsem vysedl z dvoulitrové Giulie v benzínu a to auto už v základu prostě jezdí úplně jinak než kdovíjak vyšperkované obyčejné auta..... Pravda, spousta lidí to není schopna poznat, buď jsou dřeva, nebo nikdy neřídili nic jiného....
To, že zadokolky funguji jinak je jasne, ale že by měly byt automaticky zabavnějši to taky ne, i když obecně ano. Oproti te alfě nebo zmiňenem bavu bude řada HH zabavnějšich , jen nesmiš koukat po HH od koncernu VW o octě rs ani nemluvě. A tahani za volant, to do jiste miry "musi" byt.
Černý kola vypadaj blbě skoro bez výjimky. Bohužel ani ta druhá varianta 18" není o moc lepší https://img2.auto.cz/…0/6448487_v0.jpg?v=0
Ucházející jsou ty dvoubarevný 19", ale žádnej zázrak to teda taky není... je to taková variace na původní Extreme, který ale na rozdíl od těhle měly ty paprsky souměrný a asi se mi to líbilo víc https://img2.auto.cz/…-octavvia-v0.jpg?v=0 https://i.refresher.sk/…RS230_01edit.jpg
(akorát u O3 už u 19" zůstalo moc málo gumy, u O4 jsou kola větší a vypadá to celkem ok)
Kupodivu jsem teď RS potkal na nějakejch stříbrnejch, co v konfigurátoru vůbec nejsou...
Včera jsem potkal asi tři RS, všechny na základních kolech a jsou prostě opět zapadlá v blatníkách. Poslední Octa, která uměla nosit skoro cokoliv byla MkII. ;-\
Spíš mám pocit, že se trošku snaží přední (i zadní) masku roztáhnout co nejvíc do šířky, aby to auto působilo širší než je... podobně, jako je to vidět u některých nových Audi... a podobně jako u Audi je to trošku na úkor elegance. Ale ještě jsem neměl příležitost si RS prohlídnout nějak v klidu.
Ty stříbrný kola co jsem viděl byly taky dost zapadlý... ale to zřejmě vůbec nebyly kola na RS (minimálně nejsou v konfigurátoru), tak bůh ví.
Jsou zapadlý a ještě ke všemu jsou ty kola v poslední době podle mě naprostá designová marnost napříč koncernem od audi A3 po třeba tuhle Octávku. Větrník na pár způsobů.