Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia RS má české ceny. Kolik stojí atlet z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Combi RS
Škoda Octavia Combi RS
Škoda Octavia Combi RS
Škoda Octavia Combi RS
61 Fotogalerie
Diskuze (110)

Čtvrtá generace “eresa” ukrývala vlastně poslední dvě velká tajemství - kolik stojí a jak jezdí. To první nám dnes prozradila, objevila se totiž v konfigurátoru.

Sportovní varianta čtvrté generace Škody Octavia se oficiálně představila před několika týdny, krátce poté jsme si ji v multifunkční hale mladoboleslavské automobilky mohli prohlédnout naživo. Stále jsme ale nevěděli, na kolik tato novinka přijde, což si můžeme vynahradit teď. “Ereso” se totiž objevilo v konfigurátoru a my známe české ceny všech motorizací.

Základ tvoří jednotka 2.0 TSI o výkonu 180 kW kombinovaná se šestistupňovou manuální převodovkou, jež stojí minimálně 889.900 Kč. Za sedmistupňovou samočinnou převodovku se připlácí 50.000 Kč, shodný zůstává i příplatek 40.000 Kč za variantu kombi pro všechny motorizace.

Provedení s turbodieselem 2.0 TDI s výkonem 147 kW je o deset tisíc dražší, v základu tedy přijde na 899.900 Kč. Naftový agregát se však standardně pojí se sedmistupňovou samočinnou převodovkou, tady byste manuál poptávali marně. Připlatit si ale můžete za variantu s pohonem všech kol, jež je dražší o pětapadesát tisíc a stojí 954.900 Kč.

Video placeholder
Škoda Octavia, Kréta • Zdroj: Škoda

Na vrcholu nabídky je pak umístěno první plug-in hybridní “ereso” s motorem 1.4 TSI iV, jemuž vypomáhá elektromotor a celkový výkon soustavy činí 180 kW. Tato verze se pojí výhradně se šestistupňovou automatickou převodovkou a stojí 939.900 Kč. 

Připomeňme, že spalovací motor tu dodává výkon 110 kW, elektromotor pak dalších 85 kW. My ale již z dřívějška víme, že tato čísla nejde jednoduše sčítat. Souhrnný výkon 180 kW a 400 newtonmetrů točivého momentu znamenají, že plug-in hybridní “ereso” zrychlí z klidu na stovku za 7,3 sekundy a pokračovat může na 225 km/h. Díky 13kWh akumulátoru ujede až 60 kilometrů na elektřinu (dle WLTP).

Standardní výbava čítá 18” kola z lehkých slitin, Matrix LED světlomety, sportovní vyhřívaná sedadla vpředu, sportovní kryty pedálů, parkovací senzory vpředu a vzadu, přední mlhové LED světlomety s funkcí přisvěcování do zatáček, digitální příjem rádia, bezdrátový systém SmartLink a tak dále… komu by to nestačilo, ten si může připlatit například za adaptivní podvozek (+25.000 Kč), sportovní a top ergonomická přední sedadla potažená alcantarou (+48.000 Kč) či třeba větší 19” kola (až 10.500 Kč).

Vstoupit do diskuze (110)