Škoda Octavia RS má české ceny. Kolik stojí atlet z Mladé Boleslavi?
Čtvrtá generace “eresa” ukrývala vlastně poslední dvě velká tajemství - kolik stojí a jak jezdí. To první nám dnes prozradila, objevila se totiž v konfigurátoru.
Sportovní varianta čtvrté generace Škody Octavia se oficiálně představila před několika týdny, krátce poté jsme si ji v multifunkční hale mladoboleslavské automobilky mohli prohlédnout naživo. Stále jsme ale nevěděli, na kolik tato novinka přijde, což si můžeme vynahradit teď. “Ereso” se totiž objevilo v konfigurátoru a my známe české ceny všech motorizací.
Základ tvoří jednotka 2.0 TSI o výkonu 180 kW kombinovaná se šestistupňovou manuální převodovkou, jež stojí minimálně 889.900 Kč. Za sedmistupňovou samočinnou převodovku se připlácí 50.000 Kč, shodný zůstává i příplatek 40.000 Kč za variantu kombi pro všechny motorizace.
Provedení s turbodieselem 2.0 TDI s výkonem 147 kW je o deset tisíc dražší, v základu tedy přijde na 899.900 Kč. Naftový agregát se však standardně pojí se sedmistupňovou samočinnou převodovkou, tady byste manuál poptávali marně. Připlatit si ale můžete za variantu s pohonem všech kol, jež je dražší o pětapadesát tisíc a stojí 954.900 Kč.
Na vrcholu nabídky je pak umístěno první plug-in hybridní “ereso” s motorem 1.4 TSI iV, jemuž vypomáhá elektromotor a celkový výkon soustavy činí 180 kW. Tato verze se pojí výhradně se šestistupňovou automatickou převodovkou a stojí 939.900 Kč.
Připomeňme, že spalovací motor tu dodává výkon 110 kW, elektromotor pak dalších 85 kW. My ale již z dřívějška víme, že tato čísla nejde jednoduše sčítat. Souhrnný výkon 180 kW a 400 newtonmetrů točivého momentu znamenají, že plug-in hybridní “ereso” zrychlí z klidu na stovku za 7,3 sekundy a pokračovat může na 225 km/h. Díky 13kWh akumulátoru ujede až 60 kilometrů na elektřinu (dle WLTP).
Standardní výbava čítá 18” kola z lehkých slitin, Matrix LED světlomety, sportovní vyhřívaná sedadla vpředu, sportovní kryty pedálů, parkovací senzory vpředu a vzadu, přední mlhové LED světlomety s funkcí přisvěcování do zatáček, digitální příjem rádia, bezdrátový systém SmartLink a tak dále… komu by to nestačilo, ten si může připlatit například za adaptivní podvozek (+25.000 Kč), sportovní a top ergonomická přední sedadla potažená alcantarou (+48.000 Kč) či třeba větší 19” kola (až 10.500 Kč).
- 172,8%
- 29,3%
- 36,9%
- 43%
- 58%