Novinky
jiras_
0
Jen takový dotaz - spalováním toho zázraku produkuje auto méně CO2, ok. A pří jeho výrobě vznikne O2 méně, než je rozdíl HVO vs. nafta+její výroba?
MERO vyrabi StBak ve svy chemicce v preolu v lovosicich a ovlada 3/4 trhu s bioslozkou v nafte u nas, tedy jestlize je 6% podil bioslozky a proda se 5mld litru nafty, StBak doda cca 200mil litru MERA.
MERO je biopalivo prvni generace, tedy se vyrabi primo s toho co roste na poli, a nici vam vase naftove motory.
HVO je (pravdepodobne) biopalivo druhe generace a vyrabi se z biologickeho odpadu, tedy napr. fritovaci oleje nebo snad i odpadni drevni hmota, je tedy mnohem setrnejsi k zivotnimu prostredi.
HVO StBak vyrabet neumi, umela to napr firma oleo chemical, o kterou mel StBak zajem, ale kdyz mu ji majitel neprodal, tak na ni kleknul a majitel skoncil ve vezeni.
nevim jestli HVO motorum prospiva, kazdopadne je z hlediska zivotniho prostredi prijatelnejsi nez MERO, protoze MERO se dela primo z plodin ktere rostou na poli misto brambor, kdezto HVO z bioodpadu.
k zavrseni absurdnosti je potreba dodat, ze od roku 2020 neni pridavani bioslozek do paliva v EU povinne, snizovani CO2 v doprave lze dosahnout jinym zpusobem (CNG, elektro).
prodlouzeni povinnosti pridavat bioslozky do paliva prolobovane StBakem v 2009 u nas si StBak zajistil hlasovanim nejdriv v roce 2015 a podruhe vloni...
pripravovane snizeni spotrebni dane na naftu bude znamenat jeji vetsi spotrebu, tedy i vetsi spotrebu bioslozky, jejimz hlavnim dodavatelem je StBak.
ANO, bude lip...
MERO je biopalivo prvni generace, tedy se vyrabi primo s toho co roste na poli, a nici vam vase naftove motory.
HVO je (pravdepodobne) biopalivo druhe generace a vyrabi se z biologickeho odpadu, tedy napr. fritovaci oleje nebo snad i odpadni drevni hmota, je tedy mnohem setrnejsi k zivotnimu prostredi.
HVO StBak vyrabet neumi, umela to napr firma oleo chemical, o kterou mel StBak zajem, ale kdyz mu ji majitel neprodal, tak na ni kleknul a majitel skoncil ve vezeni.
nevim jestli HVO motorum prospiva, kazdopadne je z hlediska zivotniho prostredi prijatelnejsi nez MERO, protoze MERO se dela primo z plodin ktere rostou na poli misto brambor, kdezto HVO z bioodpadu.
k zavrseni absurdnosti je potreba dodat, ze od roku 2020 neni pridavani bioslozek do paliva v EU povinne, snizovani CO2 v doprave lze dosahnout jinym zpusobem (CNG, elektro).
prodlouzeni povinnosti pridavat bioslozky do paliva prolobovane StBakem v 2009 u nas si StBak zajistil hlasovanim nejdriv v roce 2015 a podruhe vloni...
pripravovane snizeni spotrebni dane na naftu bude znamenat jeji vetsi spotrebu, tedy i vetsi spotrebu bioslozky, jejimz hlavnim dodavatelem je StBak.
ANO, bude lip...
Je to tak. Jinak za podvodem na Kamila a Michala z Oleo Chemical stal dnes jiz mrtvy Jindrich Vareka, majitel firmy RAVAK a jeho synove, kteri pro STBaka Babise delali a delaji spinavou praci - napr, i v pripade firmy Kajgr, kde byl postup velmi podobny jako v pripade Oleo Chemical.
https😐/www.forum24.cz/…rika-podnikatel/
https😐/www.forum24.cz/…-a-dostal-6-let/?…
https😐/www.forum24.cz/…rika-podnikatel/
https😐/www.forum24.cz/…-a-dostal-6-let/?…
jj, potvrzuje to co pisu - o oleo chemical mej zajem StBak a od toho se zacaly odvijet problemy tyhle firmy
Oleo jsem, bohuzel, sledoval v primem prenosu - Kamila velmi dobre znam, takze vim i o dalsich detailech teto kauzy, ktere se do medii nedostaly. Je strasne, kdyz nevinny clovek skonci ve vezeni jenom proto, ze se odmitne podridit mocnemu hajzlovi. Tehdy jsem prestal verit ve vymahatelnost prava v teto zemi, dokud bude u moci ta STBacka svine.
vybavuje se mi film Starici natoceny podle skutecneho pribehu, kdy byvaly politicky vezen, odsouzeny prokuratorem vasem k trestu smrti zmirnene benesem na dozivoti, se vase, ktery ma na svedomi napr generala Heliodora Piku, rozhodne zavrazdit pote, co soud vase osvobodi kvuli promlceni jeho zlocinu.
ve filmu se mu ho opravdu podari zavrazdit, ve skutecnosti umira par hodin pred planovanou exekuci na infark a komunisticka svine vas v klidu doziva nekde v sanatoriu...
tehdy vsichni dokoukali az do konce titulku a pri odchodu nikdo ani nepipnul.
nevim jak ostatni, ale ja litoval, ze toho vase nepopravil i v realu, kdyz soudy na nej byly kratky
ve filmu se mu ho opravdu podari zavrazdit, ve skutecnosti umira par hodin pred planovanou exekuci na infark a komunisticka svine vas v klidu doziva nekde v sanatoriu...
tehdy vsichni dokoukali az do konce titulku a pri odchodu nikdo ani nepipnul.
nevim jak ostatni, ale ja litoval, ze toho vase nepopravil i v realu, kdyz soudy na nej byly kratky
V tom případě je zajímavé že Bureš "dovolil" konkurenci přimíchávat HVO.
A to v množství 30% což je opravdu rána a obrovské množství.
BENZINA je myslím ve vlastnictví Poláků, se kterými se Bureš v minulosti těžce nepohodl. Chtěl je podrazit a oni se nedali.
Nebo se pletu?
PS - hyrogenaci rostlinných tuků mám v malíku. 😄 V Setuze jsem byl na praxi. Překvapuje mne že to Burešovic fabriky neumí, je to jednoduché. Vysoká teplota (na pracovišti je 70 stupňů), niklový katalyzátor, vodík, rostlinný nebo živočišný tuk ...............
Kuřákům vstup zakázán.
A to v množství 30% což je opravdu rána a obrovské množství.
BENZINA je myslím ve vlastnictví Poláků, se kterými se Bureš v minulosti těžce nepohodl. Chtěl je podrazit a oni se nedali.
Nebo se pletu?
PS - hyrogenaci rostlinných tuků mám v malíku. 😄 V Setuze jsem byl na praxi. Překvapuje mne že to Burešovic fabriky neumí, je to jednoduché. Vysoká teplota (na pracovišti je 70 stupňů), niklový katalyzátor, vodík, rostlinný nebo živočišný tuk ...............
Kuřákům vstup zakázán.
jak pises, benzina je polska ...
HVO se tyka jen vervy, tedy zadny zasadni mnozstvi
ale StBak to urcite musi citit jako ohrozeni, protoze to je zacatek
HVO se tyka jen vervy, tedy zadny zasadni mnozstvi
ale StBak to urcite musi citit jako ohrozeni, protoze to je zacatek
To není obyčejná hydrogenace rostlinných olejů. Hydrogenací olejů získáš z kapalného rostlinného oleje ztužený tuk (Ceres Soft apod) ... a to se do aut nedá vůbec použít.
HVO je hydrogenace a krakování zároveň ... získají se tím uhlovodíky. Delší řetězce jde použít místo nafty, kratší řetězec je propan.
HVO je hydrogenace a krakování zároveň ... získají se tím uhlovodíky. Delší řetězce jde použít místo nafty, kratší řetězec je propan.
Ještě v těch svojich chemičkách vyrábí AdBlue.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
To je fakt nechutne.
Co přesně? Buď konkrétní.
Samozrejme Buresove tahy. A v neposlednej rade aj nepochopitelne plany zlacnit decht.
Snížení spotřební daně u nejpoužívanějšího paliva motorových vozidel je pochopitelné a správné. To, že ty máš auto s neekologickým muzeálním zážehovým motorem je přechodně jen tvůj problém - nicméně věřím, že se ještě zákazu benzínových motorů v dopravě dožiju.
Toho se taky obavam, predpokladam, ze to bude tak 5 let po zakazu dieselu...
Toho se nedožiješ 😄 Diesel je motor budoucnosti
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
určitě, jen jim zakázat vjezd do měst, aby nezhoršovaly situace s jedovatými NOx, přízemním ozonem a benzoapyreny. Na kraji měst odstavit a pak hezky pěšky/na kole/elektrikou nebo benzínem 😒] .
Ještě jim napálit vyšší silniční daň, protože obecně jsou těžší než benzinová auta a víc ničí silnice.
😒] 😒] 😒]
Ještě jim napálit vyšší silniční daň, protože obecně jsou těžší než benzinová auta a víc ničí silnice.
😒] 😒] 😒]
Chtěl bych se zeptat, jestli se nafta bude vozit i do Slezska? V článku se o této zemi vůbec nepíše...
To nikoho nezajima. Ziji tam vetsinove hlupaci, co si zvolili Burese, Pitomia a rude i oranzove komance, kteri je ted hodili pres palubu. Nejlepsi by bylo se teto casti uplne zbavit a dat to Polakum.
😁 😁 😁 to jsme se zasmáli. Nejlepší je hodit všechny co tu u nás ve Slezsku žijí do jednoho pytle. Osobně neznám nikoho kdo volil komunisty ani Pitomia ani Bureše, zato znám spoustu lidí, kteří těmto uskupením nemohou přijít na jméno 😉
A ještě rozšiřují koronu 😁
Ale no tak, politiku bych sem netahal. Občas tankuju u Orlenu (i když ne naftu, ale Efectu 95), takže by mě složení paliv zajímalo. A taky je možné, že Benziny ve Slezsku (či jinde u polských hranic) jsou zásobovány z polských rafinérií.
Tak je to správné a tak to musí byť! 😄
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Být ekologičtější a zároveň motoru dopřát dobré palivo - to je teoreticky možné u benzínu pomocí biosložky ETBE a u nafty HVO. Ale jen teoreticky, protože by Babiš přišel o zisky. Nicméně za vše vlastně může EU, zapomněl jsem.
Molky, minimálně v olomouckém kraji, mají Diesel se složkou HVO všechny. Ono to není tak jednoduché, jak se snaží tvrdit článek, ale to nechám být (s Babišem to nemá co dělat)... Každopádně i Morava si může tenhle diesel dopřát. A myslím, že se zaváželo i na Ostravsko.
Mimochodem, pokud si nejste jistí, nebo nevíte a chcete vědět, jestli benzinka, kam jezdíte, naftu s touhle biosložkou prodává, stačí se zeptat a požádat o ukázání dodacího listu na stanici. Na to má každý právo.
Mimochodem, pokud si nejste jistí, nebo nevíte a chcete vědět, jestli benzinka, kam jezdíte, naftu s touhle biosložkou prodává, stačí se zeptat a požádat o ukázání dodacího listu na stanici. Na to má každý právo.
Co se da natankovat na Morave a co v Cechach vime. A co ve Slezsku?
Co je nám do Polska? To že nějaká enkláva patřila pár let ke Slezskemu vojvodství neznamená že je Slezsko (tzn.zeme etnických Slezanů).
Bylo by to jako tvrdit že náš stát je Německo protože pár let k Německu Patřil
Bylo by to jako tvrdit že náš stát je Německo protože pár let k Německu Patřil
Hlupakum doporucuji se seznamit s historii.
Tak Já třeba jezdím často na Opavsko a když místním řeknu že opavské knížectví bylo součástí Slezská pouze 129 let tak jsou hrozně překvapení A nejvíc ti kteří o sobě vykřikují jací jsou slezane historii vlastního kraje vůbec neznají.
A jinak vás asi trochu zklamu ale opravdu u nás etnicti slezané kromě individuálních přistěhovalců nikdy nežili.
Takže jako jsou Čechy zemí Čechů Morava zemí Moravanů tak Slezsko je země Slezanů ale to se opravdu netýká našeho území
Takže jako jsou Čechy zemí Čechů Morava zemí Moravanů tak Slezsko je země Slezanů ale to se opravdu netýká našeho území
Ale týká. Nicméně Slezsko bylo trochu jiné než Morava a Čechy.
Btw. Čehy i Morava byly domovem i Němců. Podobně jako Slezsko. Už jen toto Vaše vyjádření je takové...
Btw. Čehy i Morava byly domovem i Němců. Podobně jako Slezsko. Už jen toto Vaše vyjádření je takové...
TVL 2x v diskuzi nejaky nacionalni kecy o slezsku, to je zas nejaky predvolebni flejm nejakejch nacku nebo co?
To sou dneska zpusoby tahat to uz i do mist, kde si UPLNE NORMALNI LIDI jako my chtej pokecat o autech, dieselech, bioslozkach a podelanejch smradlavejch estebacich u moci! 😄 😄 😄
Samy nicky co neznam, samy kecy o nativnim etniku nebo co, hrom do toho, je mi z vas na bliti. Bezte si najit normalni praci a ne za smradlavy prachy nekde na auto diskusnich forech roztacet pitomy agitky o prdu.
Nikoho to tady nezajima.
Bezte si to resit jinam.
To sou dneska zpusoby tahat to uz i do mist, kde si UPLNE NORMALNI LIDI jako my chtej pokecat o autech, dieselech, bioslozkach a podelanejch smradlavejch estebacich u moci! 😄 😄 😄
Samy nicky co neznam, samy kecy o nativnim etniku nebo co, hrom do toho, je mi z vas na bliti. Bezte si najit normalni praci a ne za smradlavy prachy nekde na auto diskusnich forech roztacet pitomy agitky o prdu.
Nikoho to tady nezajima.
Bezte si to resit jinam.
A jak je na tom Liberecký kraj - počítám že to bude z Pardubic? A ještě by mě zajímalo jak je na tom kvalita prémiové nafty na MOL vs Verva Diesel?
Velka skoda, ze toto uz davno neplati. Verva diesel obsahuje vsude Fame.
Nevite nekdo jestli se da natankovat nekde v CR nafta s HVO?
Dekuji
Nevite nekdo jestli se da natankovat nekde v CR nafta s HVO?
Dekuji
Prosím tě tohle jsi sehnal kde? Máš nějaký zdroj? Trend byl postupný přechod na HVO všude. ÖMW používá HVO u Maxxmotion dieselu. MOL snad už taky. Údajně i KM Prona i když neuvádí složení. Faktem je, ale i to, že není Verva jako Verva. Když natankuju občas jinde, tak motor jede hůř a žere víc a je víc hlučný a pak zase pohoda. Naposledy jsem to cítil při tankování kdesi u Tábora a pak to divně dunělo a až jsem nabral ve Slovinsku Maxxmotion, tak se vše zklidnilo a zlepšilo. Jsem si jistý, že se pořád lže a šidí dál. Ideálně hned po skončení kontroly. To se dá čekat, že tam další dlouho nepřijede, tak proč se nenapakovat, že?
Na můj dotaz proč Verva diesel neobsahuje HVO,
Máte pravdu, že v minulých letech obsahovala Verva Diesel okolo 30 obj. % HVO, nicméně od jeho přídavku se ustoupilo z důvodu špatné dostupnosti a vysoké ceny. V blízké budoucnosti se znovuzavedení nafty pouze s HVO nepředpokládá.
V současné době přidáváme do obou našich naft biosložku FAME (fatty acid methyl esters neboli methylestery mastných kyselin), jejíž koncentrace je maximálně 7 obj. % (označení B7 ve čtverci). Verva Diesel ve srovnání s konkurencí dosahuje i přes absenci HVO nejvyššího cetanového čísla (60 jednotek), které zaručuje vyšší výkon, účinnost a točivý moment motoru, redukuje tzv. klepání, zlepšuje studené starty, zajišťuje nižší spotřebu a méně emisí.
Je nutné říci, že FAME mají ve standardním nerozloženém stavu oproti HVO značnou výhodu – podporují mazivost, která je u dnešních vznětových motorů nesmírně důležitá. U mazivosti platí, že čím menší číslo, tím lepší schopnost paliva mazat a chránit části vstřikovacího zařízení před opotřebením. Norma pro naftu vyžaduje 460 µm, moderní vznětové motory dokonce jen 300 µm. Mazivost obou našich naft se pohubuje okolo 170 µm. Prémiové nafty s HVO sice ve většině případů obsahují i mazivostní přísady, nicméně v žádném případě nedosahují takové mazivosti jako nafty s biosložkou FAME!
Negativní vlastnosti FAME jsou v našich naftách eliminovány kvalitními aditivy (zejména antioxidanty a detergenty), která pro nás na míru vyvíjí společnost VIF. Dovolím si podotknout, že levnější nafty konkurenčních společností nemusejí zmíněná aditiva obsahovat.
V případě jakýchkoliv dalších dotazů jsme Vám plně k dispozici a neváhejte se na nás obrátit.
S přáním mnoha ujetých kilometrů
Ing. Ladislav Červený
Specialista kvality paliv | Fuel Quality Specialist
ORLEN Unipetrol RPA s.r.o. - BENZINA, odštěpný závod
Milevská 2095/5, 140 00 Praha, Czech Republic
Máte pravdu, že v minulých letech obsahovala Verva Diesel okolo 30 obj. % HVO, nicméně od jeho přídavku se ustoupilo z důvodu špatné dostupnosti a vysoké ceny. V blízké budoucnosti se znovuzavedení nafty pouze s HVO nepředpokládá.
V současné době přidáváme do obou našich naft biosložku FAME (fatty acid methyl esters neboli methylestery mastných kyselin), jejíž koncentrace je maximálně 7 obj. % (označení B7 ve čtverci). Verva Diesel ve srovnání s konkurencí dosahuje i přes absenci HVO nejvyššího cetanového čísla (60 jednotek), které zaručuje vyšší výkon, účinnost a točivý moment motoru, redukuje tzv. klepání, zlepšuje studené starty, zajišťuje nižší spotřebu a méně emisí.
Je nutné říci, že FAME mají ve standardním nerozloženém stavu oproti HVO značnou výhodu – podporují mazivost, která je u dnešních vznětových motorů nesmírně důležitá. U mazivosti platí, že čím menší číslo, tím lepší schopnost paliva mazat a chránit části vstřikovacího zařízení před opotřebením. Norma pro naftu vyžaduje 460 µm, moderní vznětové motory dokonce jen 300 µm. Mazivost obou našich naft se pohubuje okolo 170 µm. Prémiové nafty s HVO sice ve většině případů obsahují i mazivostní přísady, nicméně v žádném případě nedosahují takové mazivosti jako nafty s biosložkou FAME!
Negativní vlastnosti FAME jsou v našich naftách eliminovány kvalitními aditivy (zejména antioxidanty a detergenty), která pro nás na míru vyvíjí společnost VIF. Dovolím si podotknout, že levnější nafty konkurenčních společností nemusejí zmíněná aditiva obsahovat.
V případě jakýchkoliv dalších dotazů jsme Vám plně k dispozici a neváhejte se na nás obrátit.
S přáním mnoha ujetých kilometrů
Ing. Ladislav Červený
Specialista kvality paliv | Fuel Quality Specialist
ORLEN Unipetrol RPA s.r.o. - BENZINA, odštěpný závod
Milevská 2095/5, 140 00 Praha, Czech Republic
Josef Marak
Příspěvek podléhá schvalování.