Kromě svižné verze RS a dobrodružně laděného modelu Scout přijíždí na český trh i dvě úsporné a ekologické varianty modelu Škoda Octavia: G-Tec a E-Tec.
a kdyz jeste rozeberu cenu, tak CNG v aktivu prijde na 614tis, predpokladam s manualem.
plug-in prijde na 825tis, ale to je s automatem a ve style.
takze kdyz dorovnam CNG do style s automatem, jsem na 780tis, coz mi proti 825 az tak super neprijde, a s ohledem ze to je 96kW vs 150kW u plug-inu uz vubec ne.
Nádrž na benzín u G-tec jen na 9l? To bylo i dřív? To mi přijde dost málo.
Opravdu potřeboval mild hybrid speciální verzi? Nenašel bych důvod připlatit si za něj byť jen korunu. Za mě - když už ho tam potřebujete cpát kvůli plnění stupidních norem, neobtěžuje s tím zákazníky stupidním názvem, který evokuje elektrický pohon, přitom jde jen o větší baterku.
Jo, bylo to tak. Zvětšila se nádrž na plyn a zmenšila se na benzín, myslím už u O3G. Je to málo... holt se počítá s jízdou na plyn a máš rezervu necelých 200km na benzín. Třeba v Srbsku je dle UAMK jen jedna plnička CNG... takže pokud bych měl plynovou nádrž prázdnou, tak bych tankoval třeba 4x na to, abych těch 500+km přejel, každých třeba 130km... do toho režimu bych spadnout nechtěl. Pokud ale zvládnu v Maďarsku před čárou dotankovat CNG, bude všechno ok.
Jsou to ale jen česká čísla... díval jsem se do tiskové zprávy, tam to ale Škoda neudává.
Asi stojí...
- Škoda to nemusí vyvíjet sama, protože to je sdílená technologie pro celou skupinu.
- CNG má tuším cca. o 25% nižší emise CO2 a pomůže snižovat flotilový průměr
- Popularita CNG spíš poroste
- Pestrost nabídky je určitě ku prospěchu modelu
otazka kolik plynovejch oktavek se prodalo v minuly generaci, jestli se to vubec vyplati a jestli by nebylo lepsi usili vyvojaru smerovat do hybridu.
600tis za tohodle lenocha mi prijde dost.
a ja kazdopadne radsi sahnu po hybridu, kteryho muzu nabijet doma, nez hledat benzinku s plynem, nebo kazdych 100km tankovat benzin
a spousta zenskejch ma problem natankovat benzin, a ted by mely tankovat plyn s 200 atmosferama ??
Proboha i v tom odkazu co jsi sem dal se píše pouze že obsah toxických látek je menší a není napsáno kolik jestli to o procento nebo o tři.
hodnotu CO2 uvádí o 15 až 20 procent nižší tak počítám že zhruba o tolik bude nižší i ten obsah toxinů
Tech 200 atm v ty tlakovy lahvi vubec nicemu nevadi. Jestli si myslis ze to vybuchne jako granat tak mi jmenuj jeden priklad kdy k necemu takovymu nekde na svete doslo. Rozhodne je to bezpecnejsi nez posadit dite na 50 litru benzinu.
Takze zadny toxicky emise se nekonaji. Je to v soucasne dobe vyborna ekologicky setrna alternativa k benzinu a nafte. Navic je bezpecnejsi pri havarii. Tu tlakovou lahev pri nehode fakt neprorazis.
Kapacita je podľa údajov čo som našiel 600Wh, Corolla 1,8HSD používa asi 720Wh batériu a hlavne v meste s tým dokážu oveľa viac. Čo sa reálnej spotreby týka, tak zmysel bude mať spiritmotor. V tom teste aj bolo spomenuté, že sa snažili maximálne využiť plachtenie. Ale to sa v hustej premávke často nedá a bez toho sa rozdiel výrazne zmenšuje.
Nevím o jakých propagačních materiálech motáš, podle stránek VW k novému Golfu má 1.5 eTSI nižší spotřebu než 1.5 TSI s manuálem.
Můžeš to okecávat miliónem tratí jak chceš, ale výsledek rozhodně není prašť jako uhoď, je 1,2 litru v tom videu na mixu různých tras.
S jakými pracuje proudy baterka je lehké si dovodit, při rekuperaci přijímá 12 kW a při podpoře spalováku vydává 9 kW při napětí 48 V, takže pracuje s proudy cca 200-250 A. A kapacitu má samozřejmě mrňavou, 1kWh.
Kde jsi přišel na to že CNG je čistě? Pořád je to fosilní palivo s toxickými emisemi.
Jestli chceš dokázat opak tak to dokáž tím že si zavedes výfuk do kabiny a vezmeš rodinu na projížďku..
1.2 litra pri snahe o maximum plachtenia. Ak by s manuálom vyraďovali, tak zrazia rozdiel na 0,5. V meste rozdiel len 0,2 a to je tam batéria s 80% kapacity ako v fullhybride od Toyoty.
A proto podle WLTP má TSIe vyšší spotřebu než 1.5 TSI. Aspoň tak to bylo v propagačních materiálech G8.
Pro rozdíl spotřeby ti najdu milion specifických tras, ve kterých bude TSIe uspornejsi a stejně tak milion dalších, kde bude TSI. Ve výsledku o bude prašť jako uhoď.
Další věc je, že i když mu přidá "uchvatnych" 50Nm při volnobehu ( kdo jezdí na volnobeh? ) na jak dlouho zvládne pomáhat? Nikde jsem nenašel jakou kapacitu má baterka a s jakým proudem pracuje.
Proč by to nepoznal? 50 Nm, které dodává v nízkých otáčkách je jako pomoc spalováku znát. Spalovák má v 1000 ot. 80 Nm, s pomocí elektromotoru má 130 Nm, což je přes 50% krouťáku navíc, ve 2000 ot. dává 1.0 TSI cca 39 kW, s pomocí elektromotoru má 48 kW, tedy nějakých 25% výkonu navrch. Takže spalovací motor to nepozná, ale řidič, pokud není totální poleno, v pružností v nízkých otáčkách určitě ano. A úsporu ve spotřebě 1,2 litru (u 1.5 TSI) pozná také, čas 30:50 https://www.youtube.com/watch?…
ja sem teda pesimistickej, ze by to rostlo
ze svyho pohledu mam obavu ke vsemu, kde je takhle vysokej tlak.
posadit dite nad nadrz s 200atm, na to bych nemel koule. samozrejme, podobny to muze bejt s AKU v podlaze, ale tam mas prece jen aspon nejakej malej cas na reakci kdyz k necemu dojde.
tankovat CNG mi prijde slozitejsi nez benzinu nebo pripojit kabel, ale je fakt, ze sem CNG ani LPG nikdy neprovozoval.
kdybych ja mel vsadit na pristich 5 let, tak bych kazdopadne vsadil na plug-in, u kteryho se navic dojezdovy kilometry ciste na elektriku budou postupne zvysovat.
navic, sice CNG bude lehce pod emisnim limitem 95g, ale flotile pomuze daleko min, nez hybridnich 30-35g, kde se na 1 hybrid muzou prodat dejme tomu 3 benzinaky typu 1.5tsi nebo minimalne 5 naftaku typu tdi 110kW, takze z tohodle pohledu pro automobilku bude mnohem zajimavejsi prodavat hybrid nez CNG, a muze byt pro ni lepsi hybrid "zadotovat".
a nezapominejme na to, ze hybridy by meli byt dotovane nebo zvyhodnovane statem, takze ve vysledky by hybrid moh byt levnejsi nez slabsi CNG, i kdyz u nas asi ne
Auto pro,, šetřilky,, aklidne řidiče kolenovrty. LPG tankovat neni problem nebo obsluha CNG jsou dost často samoobslužné a kolikrat vytahnout pistoli chce ramba.
9 l je k vuli emisim auto pak ma emise jen z cistciho cng...
Nadrze poresily kompozitem a plnici a prepousteci ventily? Nebo zas budou litat desetitisíce za nové a co ta vlečka a cng furt leze nahoru....