Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia odhaluje ceny alternativních pohonů G-Tec a E-Tec

Ondřej Mára
Diskuze (28)

Kromě svižné verze RS a dobrodružně laděného modelu Scout přijíždí na český trh i dvě úsporné a ekologické varianty modelu Škoda Octavia: G-Tec a E-Tec.

Začněme od poměrně dobře známé verze G-Tec, která je schopna spalovat kromě benzínu i stlačený zemní plyn – tedy CNG. Pod kapotou tak nalezneme čtyřválcový motor 1.5 TGI o výkonu 96 kW (130 k), pracující v tzv. Millerově cyklu, který slibuje vysokou hospodárnost i ekologický provoz.

Zásoby plynu jsou uloženy ve třech tlakových nádržích, umístěných pod podlahou zavazadelníku, s celkovou kapacitou 17,33 kilogramu plynu. Kromě toho je vůz osazen i devítilitrovou nádrží na benzín, která přijde vhod při startování v teplotách pod -10°C, po doplnění CNG nebo jako nouzové řešení.

Při provozu na CNG si motor řekne o cca 3,4 až 3,6 kg CNG/100 km a dojezd na jedno naplnění by se měl pohybovat okolo 500 kilometrů. Při provozu na benzín se spotřeba pohybuje okolo 4,6 l/100 km, což by mělo znamenat dojezd 190 km. Kombinovaný dojezd je tak podle předběžných údajů necelých 700 km.

Charakteristickými znaky verze G-Tec jsou specifický vzhled virtuálního kokpitu a plaketka na zádi. Objem zavazadlového prostoru se pak kvůli instalaci tlakových lahví zmenšil na 455 litrů u verze liftback a 495 litrů u modelu kombu.

Škoda Octavia G-Tec bude dostupná ve výbavových stupních Active, Ambition a Style za cenu startující od 613.900 Kč.

Malý hybrid

Nové generace Škody Octavia je navíc prvním modelem v rámci značky, který nabídne i mild-hybridní motorizaci s označením E-Tec. Základem je motorizace 1,0 TSI o výkonu 81 kW, která je kombinovaná se sedmistupňovou převodovkou DSG, 48V řemenovým startér-generátorem a 48V lithium iontovou baterií.

Energie získaná rekuperací při brzdění pak může posloužit ke zlepšení dynamiku vozu při akceleraci díky využití točivého momentu elektromotoru, případně umožní plachtit se zcela vypnutým spalovacím motorem. Výsledkem je tak nepatrně lepší dynamika, nižší spotřeba i nižší emise CO2.

Škoda Octavia E-Tec je na českém trhu dostupná ve specifikaci Active, Ambition a Style. Cena začíná na částce 553.900 Kč.

Ondřej Mára
Diskuze (28)

Doporučujeme

20. 7. 2020 10:14
Re. Cng
Proboha i v tom odkazu co jsi sem dal se píše pouze že obsah toxických látek je menší a není napsáno kolik jestli to o procento nebo o tři.
hodnotu CO2 uvádí o 15 až 20 procent nižší tak počítám že zhruba o tolik bude nižší i ten obsah toxinů
18. 7. 2020 18:25
Re: CNG
Tech 200 atm v ty tlakovy lahvi vubec nicemu nevadi. Jestli si myslis ze to vybuchne jako granat tak mi jmenuj jeden priklad kdy k necemu takovymu nekde na svete doslo. Rozhodne je to bezpecnejsi nez posadit dite na 50 litru benzinu.
18. 7. 2020 18:23
Re: CNG
Budes se divit ale to je vseobecne znamy fakt ze je spalovani CNG ciste :D

https://www.cng.cz/…formace/ekologie

Takze zadny toxicky emise se nekonaji. Je to v soucasne dobe vyborna ekologicky setrna alternativa k benzinu a nafte. Navic je bezpecnejsi pri havarii. Tu tlakovou lahev pri nehode fakt neprorazis.
18. 7. 2020 14:15
Re: G, E tec
Kapacita je podľa údajov čo som našiel 600Wh, Corolla 1,8HSD používa asi 720Wh batériu a hlavne v meste s tým dokážu oveľa viac. Čo sa reálnej spotreby týka, tak zmysel bude mať spiritmotor. V tom teste aj bolo spomenuté, že sa snažili maximálne využiť plachtenie. Ale to sa v hustej premávke často nedá a bez toho sa rozdiel výrazne zmenšuje.
18. 7. 2020 12:12
Re: G, E tec
Nevím o jakých propagačních materiálech motáš, podle stránek VW k novému Golfu má 1.5 eTSI nižší spotřebu než 1.5 TSI s manuálem.

Můžeš to okecávat miliónem tratí jak chceš, ale výsledek rozhodně není prašť jako uhoď, je 1,2 litru v tom videu na mixu různých tras.

S jakými pracuje proudy baterka je lehké si dovodit, při rekuperaci přijímá 12 kW a při podpoře spalováku vydává 9 kW při napětí 48 V, takže pracuje s proudy cca 200-250 A. A kapacitu má samozřejmě mrňavou, 1kWh.