Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Octavia odhaluje ceny alternativních pohonů G-Tec a E-Tec

28 komentářů

Avatar - _Karel_
_Karel_
Nádrž na benzín u G-tec jen na 9l? To bylo i dřív? To mi přijde dost málo.
Opravdu potřeboval mild hybrid speciální verzi? Nenašel bych důvod připlatit si za něj byť jen korunu. Za mě - když už ho tam potřebujete cpát kvůli plnění stupidních norem, neobtěžuje s tím zákazníky stupidním názvem, který evokuje elektrický pohon, přitom jde jen o větší baterku.
Avatar - Emel
Emel
Jo, bylo to tak. Zvětšila se nádrž na plyn a zmenšila se na benzín, myslím už u O3G. Je to málo... holt se počítá s jízdou na plyn a máš rezervu necelých 200km na benzín. Třeba v Srbsku je dle UAMK jen jedna plnička CNG... takže pokud bych měl plynovou nádrž prázdnou, tak bych tankoval třeba 4x na to, abych těch 500+km přejel, každých třeba 130km... do toho režimu bych spadnout nechtěl. Pokud ale zvládnu v Maďarsku před čárou dotankovat CNG, bude všechno ok.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Petko27
Malá nádrž je aj z dôvodu, aby auto mohlo byť homologizované ako monovalentné - to znamená že na emisnej robíte len emisnú na plyn.
Avatar - SKAY
SKAY
9 l je k vuli emisim auto pak ma emise jen z cistciho cng...
Nadrze poresily kompozitem a plnici a prepousteci ventily? Nebo zas budou litat desetitisíce za nové a co ta vlečka a cng furt leze nahoru....
Avatar - Mikesus
Mikesus
Hlavně mildhybrid, obzvlášť s 48v, je výpomoc motoru jak stehno. To ten motor ani nepozná.
Avatar - _Karel_
_Karel_
No právě. Motor to nepozná, zákazník to nepozná. Ale manager se může pochlubit uvedením nového modelu.
Šimpanz
Proč by to nepoznal? 50 Nm, které dodává v nízkých otáčkách je jako pomoc spalováku znát. Spalovák má v 1000 ot. 80 Nm, s pomocí elektromotoru má 130 Nm, což je přes 50% krouťáku navíc, ve 2000 ot. dává 1.0 TSI cca 39 kW, s pomocí elektromotoru má 48 kW, tedy nějakých 25% výkonu navrch. Takže spalovací motor to nepozná, ale řidič, pokud není totální poleno, v pružností v nízkých otáčkách určitě ano. A úsporu ve spotřebě 1,2 litru (u 1.5 TSI) pozná také, čas 30:50
https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - Mikesus
Mikesus
A proto podle WLTP má TSIe vyšší spotřebu než 1.5 TSI. Aspoň tak to bylo v propagačních materiálech G8.
Pro rozdíl spotřeby ti najdu milion specifických tras, ve kterých bude TSIe uspornejsi a stejně tak milion dalších, kde bude TSI. Ve výsledku o bude prašť jako uhoď.
Další věc je, že i když mu přidá "uchvatnych" 50Nm při volnobehu ( kdo jezdí na volnobeh? ) na jak dlouho zvládne pomáhat? Nikde jsem nenašel jakou kapacitu má baterka a s jakým proudem pracuje.
Šimpanz
Nevím o jakých propagačních materiálech motáš, podle stránek VW k novému Golfu má 1.5 eTSI nižší spotřebu než 1.5 TSI s manuálem.

Můžeš to okecávat miliónem tratí jak chceš, ale výsledek rozhodně není prašť jako uhoď, je 1,2 litru v tom videu na mixu různých tras.

S jakými pracuje proudy baterka je lehké si dovodit, při rekuperaci přijímá 12 kW a při podpoře spalováku vydává 9 kW při napětí 48 V, takže pracuje s proudy cca 200-250 A. A kapacitu má samozřejmě mrňavou, 1kWh.
Niemand
Kapacita je podľa údajov čo som našiel 600Wh, Corolla 1,8HSD používa asi 720Wh batériu a hlavne v meste s tým dokážu oveľa viac. Čo sa reálnej spotreby týka, tak zmysel bude mať spiritmotor. V tom teste aj bolo spomenuté, že sa snažili maximálne využiť plachtenie. Ale to sa v hustej premávke často nedá a bez toho sa rozdiel výrazne zmenšuje.
Niemand
1.2 litra pri snahe o maximum plachtenia. Ak by s manuálom vyraďovali, tak zrazia rozdiel na 0,5. V meste rozdiel len 0,2 a to je tam batéria s 80% kapacity ako v fullhybride od Toyoty.
topten
otazka kolik plynovejch oktavek se prodalo v minuly generaci, jestli se to vubec vyplati a jestli by nebylo lepsi usili vyvojaru smerovat do hybridu.
600tis za tohodle lenocha mi prijde dost.
a ja kazdopadne radsi sahnu po hybridu, kteryho muzu nabijet doma, nez hledat benzinku s plynem, nebo kazdych 100km tankovat benzin
a spousta zenskejch ma problem natankovat benzin, a ted by mely tankovat plyn s 200 atmosferama ??
Avatar - SKAY
SKAY
Auto pro,, šetřilky,, aklidne řidiče kolenovrty. LPG tankovat neni problem nebo obsluha CNG jsou dost často samoobslužné a kolikrat vytahnout pistoli chce ramba.
topten
a kdyz jeste rozeberu cenu, tak CNG v aktivu prijde na 614tis, predpokladam s manualem.
plug-in prijde na 825tis, ale to je s automatem a ve style.
takze kdyz dorovnam CNG do style s automatem, jsem na 780tis, coz mi proti 825 az tak super neprijde, a s ohledem ze to je 96kW vs 150kW u plug-inu uz vubec ne.
Avatar - SKAY
SKAY
Tak jetu hyb. corolla st :yes: za ty penize
h.onzyk
A nemusim ji ani dobíjet ze zásuvky :yes:
Avatar - Emel
Emel
Letos 406 z 8000, loni 900 z 20t... řádově je to kolem 5%, na 10 naftových a 10 benzínových je jedna CNG.
topten
hm, si tak rikam, jestli tech 5% automobilce stoji za to.
ja mit vyrobek, kde jedna varianta dela 5% prodeju z nej, tak to snad radsi zrusim
Avatar - Emel
Emel
Jsou to ale jen česká čísla... díval jsem se do tiskové zprávy, tam to ale Škoda neudává.
Asi stojí...
- Škoda to nemusí vyvíjet sama, protože to je sdílená technologie pro celou skupinu.
- CNG má tuším cca. o 25% nižší emise CO2 a pomůže snižovat flotilový průměr
- Popularita CNG spíš poroste
- Pestrost nabídky je určitě ku prospěchu modelu
topten
ja sem teda pesimistickej, ze by to rostlo
ze svyho pohledu mam obavu ke vsemu, kde je takhle vysokej tlak.
posadit dite nad nadrz s 200atm, na to bych nemel koule. samozrejme, podobny to muze bejt s AKU v podlaze, ale tam mas prece jen aspon nejakej malej cas na reakci kdyz k necemu dojde.
tankovat CNG mi prijde slozitejsi nez benzinu nebo pripojit kabel, ale je fakt, ze sem CNG ani LPG nikdy neprovozoval.
kdybych ja mel vsadit na pristich 5 let, tak bych kazdopadne vsadil na plug-in, u kteryho se navic dojezdovy kilometry ciste na elektriku budou postupne zvysovat.

navic, sice CNG bude lehce pod emisnim limitem 95g, ale flotile pomuze daleko min, nez hybridnich 30-35g, kde se na 1 hybrid muzou prodat dejme tomu 3 benzinaky typu 1.5tsi nebo minimalne 5 naftaku typu tdi 110kW, takze z tohodle pohledu pro automobilku bude mnohem zajimavejsi prodavat hybrid nez CNG, a muze byt pro ni lepsi hybrid "zadotovat".
a nezapominejme na to, ze hybridy by meli byt dotovane nebo zvyhodnovane statem, takze ve vysledky by hybrid moh byt levnejsi nez slabsi CNG, i kdyz u nas asi ne
frite
A posadit dítě na 50l prudce hořlavé kapaliny s e😜losivní parami si troufnes?
ryccardo
Tech 200 atm v ty tlakovy lahvi vubec nicemu nevadi. Jestli si myslis ze to vybuchne jako granat tak mi jmenuj jeden priklad kdy k necemu takovymu nekde na svete doslo. Rozhodne je to bezpecnejsi nez posadit dite na 50 litru benzinu.
ryccardo
Furt mi to dava vetsi smysl nez behat nekde se snurou k zasuvce. CNG je cisty a pritom rychle tankovatelny.
frite
Kde jsi přišel na to že CNG je čistě? Pořád je to fosilní palivo s toxickými emisemi.
Jestli chceš dokázat opak tak to dokáž tím že si zavedes výfuk do kabiny a vezmeš rodinu na projížďku..
ryccardo
Budes se divit ale to je vseobecne znamy fakt ze je spalovani CNG ciste 😁

https😐/www.cng.cz/…formace/ekologie

Takze zadny toxicky emise se nekonaji. Je to v soucasne dobe vyborna ekologicky setrna alternativa k benzinu a nafte. Navic je bezpecnejsi pri havarii. Tu tlakovou lahev pri nehode fakt neprorazis.
AntiSkoda
I můj starý ford s 2litrovym dieselem najede víc km na nádrž než tenhle předražený hnuj
frite
Proboha i v tom odkazu co jsi sem dal se píše pouze že obsah toxických látek je menší a není napsáno kolik jestli to o procento nebo o tři.
hodnotu CO2 uvádí o 15 až 20 procent nižší tak počítám že zhruba o tolik bude nižší i ten obsah toxinů