Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Odbory Škoda Auto: Není jasné, kam bude nový šéf Škodu směřovat

Otázku budoucího směřování mladoboleslavské automobilky Škoda Auto řeší odbory Škodovky ve svém týdeníku Škodovácký odborář. V srpnu má být zvolen nový předseda představenstva za končícího Bernharda Maiera.
Zpět na článek
17. 7. 2020 15:38
17. 7. 2020 20:25
17. 7. 2020 15:38
odbory
odbory tak tlacily na rust mezd, az VW rekl dost a ted skodovce pristrihne kridelka.
to ze vlada se o skodovku nezajima je logicky, vlada ma plny ruce prace jak vysekat StBaka ze stretu zajmu. proto i podcenili koronavirus, i kdyz uz v lednu EU vyzyvala staty EU aby se pripravily a ODS interpelovala vojtecha kvuli pripravenosti na cinskej virus, tak se vlada na vse vykaslala.
ze snu je vytrhli az italsti lyzari v pulce brezna. nebyt lyzaru, bylo by to tady mnohem horsi.
dnes jsme na tom nejhur ze statu stredni evropy pokud jde o aktivni pripady
Rozbalit vlákno
1
17. 7. 2020 20:25
Re: odbory
Nikdo platy nezmiňoval. A nezáviď, že jinde po republice dělají lidi za platy jak z pětadevadesátého je jejich problém. Ve Škodovce mají ty "super" platy tak možná na lince, ve vývoji žádná sláva nejsou, to je lepší Conťák, Valeo atp. VW vadí jiné věci, že je škodovka rovnocenou volbou s falschwgenem a má marže jak Audi. Reálně jim vadí vlastní neschopnost, jen to nechápou nebo si to nechtějí přiznat. Paradoxně když zlevní a vyřeší marže, ale pak první problém ještě naroste. A do portfolia technologií těžko přispějí, když to Němci nedají z ruky a radši se v tom budou plácat nebo outsourcovat do Indie a Číny (a plácat se taky). Schade žádný zázrak, jen tam ještě vládne docela rozum, zbytek VW už je mimo a řeší problémy hodné nějaké zašívací neziskovky. Zlatý doby, kdy se řešilo, jestli dezén kusu plastu někde u kotníků je echt gut a ladí s dezénem obložení kufru, dělat s nima teď je za trest...
17. 7. 2020 16:29
To je složité.
Škodovka je a.s., čili soukromá firma. Nevím, jestli a jaký podíl má stát. Podle složení představenstva, kde je vždy jen jediný Čech, a to kádrovák, si nemyslím, že stát může moc radit. Platy tam jsou na naše poměry moc pěkné, ale ve srovnání s VW v Německu, opravdu nic moc! Nových a nových aut, praček, TV, atd. se vyrábí stále víc. Teď se ukáže, jestli je to nezbytné nebo zbytné. Celosvětově jde totiž o zdroje, které jsou omezené. Podle USA má 60-80% celosvětových zdrojů Rusko. Ekonomicky a vojensky jde nahoru Čína a Indie také nezůstává stranou. Tzv. vyspělé státy mají problémy sami se sebou. A o to tady zřejmě jde. Kdo ovládne trh a kdo zůstane pozadu? Nevím, jestli ČR si se svojí zahraniční politikou (kterou dělají zřejmě starostové) může moc foukat?
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Emel
17. 7. 2020 17:15
Re: To je složité.
Stát žádný podíl nemá, kecat by do toho eventuálně mohl... ale asi moc nechce a ani nemá důvod.
Rusko nemůže mít zdaleka 60% celosvětových zdrojů, ať už se tím myslí cokoli.
Avatar - _Karel_
17. 7. 2020 18:04
Re: To je složité.
Pamatuju, že "naše" americká ministryně Madeline v televizi fňukala, že není spravedlivé, aby rusové měli tolik surovin.
Avatar - speedfred
17. 7. 2020 18:21
Re: To je složité.
Niečo v tomto znení si pamätám aj ja, a vypadá to že robia všetko aby to tak nebolo.
Avatar - _Karel_
17. 7. 2020 18:30
Re: To je složité.
Jj. Pokud máš moc ropy a se.eš na lidská práva, je potřeba platit volební kampaň americkým prezidentům a pak můžeš v podstatě cokoli, klidně i zabíjet a čtvrtit nepohodlné novináře na ambasádě, a nikomu to nevadí.
17. 7. 2020 18:34
Re: To je složité.
hele koko*tiku, amici maj vic ropy nez rusaci a diky amikum pred 8 lety spadla cena ropy z $120-$140 na soucasnejch cca $50-$70.
a russaci jen utiraj nudli z nosu, protoze jejich prijmy jsou z poloviny zavisly na rope a plynu a kdyz cena ropy spadla, tak jsou rusaci kde??
no prece v pr*deli
Avatar - _Karel_
17. 7. 2020 18:42
Re: To je složité.
Díky za nesouvisející info, íkváčku :yes:
17. 7. 2020 18:50
Re: To je složité.
jak nesouvisejici?
tvrdis, ze ministryne zahranici USA povazuje zanespravedlive, ze rusaci maj tolik surovinovych zdroju a pritom to vylezlo z hlavy nejakyho ruskyho mago*ra a ty tady ten blabol opakujes
nikdy sem te nepovazoval za kdovijak bystryho, ale za az takovyho pitomce sem te teda fakt nemel
17. 7. 2020 18:31
Re: To je složité.
smankote, tak to sou neskutecny blaboly
ve skutecnosti to bylo tak, ze nejakej russackej general FSB "oskenoval" Albrightove hlavu a tam tuhle myslenku nasel. hahahaha.
a ty ses takovej pitomec, ze to dal siris a mozna tomu i veris
17. 7. 2020 17:16
Re: To je složité.
no ja nevim
rusko zabira neco malo pres 10% zemsky souse, nechapu proc by melo mit 60-80% vsech zdroju.
kdyby se vzala jen ropa a plyn, tak to ani nahodou, ale je jasny, ze nejde zdaleka jen o tohle. mozna nejaky suroviny jo, ale obecne pochybuju.
a navic tezit jde i z mori a oceanu, tak me to prijde jako hodne velkej ulet.
kdo konkretne o tech 60-80% mluvi??
Avatar - Ada je zase tady
17. 7. 2020 17:15
Když ve škodovce už neumí udělat slušné auto
tak je mi to docela jedno.

Když říkám slušné auto, tak mám na mysli to, co už Škoda neumí:

SUV, nebo raději zvednutý kombík, 4x4, diesel 140kW, který vydrží půl milionu km s manuální převodovkou, s ruční brzdou, uzávěrkou diferáku, s přístroji, které mají čísla rovně, a ne šikmo, či vzhůru nohama, se zadními sedadly, která jdou sklopit do roviny, bez šmatlacích obrazovek, bez bonzovací krabičky, poskytující tajné službě on-line polohu vozu a možnost odposlouchávat hovory v kabině a bez extravagantního vzhledu vně i uvnitř....
Rozbalit vlákno
1
17. 7. 2020 17:18
Re: Když ve škodovce už neumí udělat slušné auto
az na ten dyzl, jo to bych taky bral ...
17. 7. 2020 18:54
Tak určitě...
Každá změna na postu vrchního šéfa přináší firmě nejistotu!
Také před příchodem Maiera pociťovali škodováci značnou nejistotu...
Dělat z takové změny politikum může jen ten, kdo nemá zrovna kalé důvody. A nebo ten, co si je vědom toho, že svým dosavadním počínáním zavedl škodovku a škodovkáře tak trochu na hranu: NEJDE o to, že by snad škodovka vydělávala na autech málo; JDE o to, že by mohla vydělávat více, pokud by platy zaměstnanců nevyletěly v minulém roce tak dramatickým způsobem nahoru. TO, a jenom TOTO, se šéfům ve Wolfsburgu nelíbí. Nikoliv rostoucí prodeje škodovek, nikoliv (údajně) vyšší marže než u Audi, ale jen a jen precedens s platy. Podobnou situaci v Seatu před (myslím) šesti roky mohl VW řešit snadno: rozpoutal veřejné úvahy o prodeji tohoto výrobce komukoliv, třeba Číňanům, a postupně nastal klid na práci. Se škodovkou tohle tak snadno udělat nemohou: takové investice do výroby a do R&D (hlavně) nepoznala jiná značka koncernu v posledních 5 letech.
Položte si ruku na srdce: nechali byste ve funkci ředitele, který přidal zaměstnancům z roku na rok 40% na platech a bonusech? A ještě předtím také nikoliv zanedbatelné nárůsty? Vždyť v té době už byla na stole platba za Dieselgate a také za elektromobilitu. Já to spíš vidím na to, že se Maier utrhl ze řetězu... a obavy ze změny kurzu pod novým šéfem jsou zcela na místě. Roboty na start!
Rozbalit vlákno
1
18. 7. 2020 15:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.