Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Odbory Škoda Auto: Není jasné, kam bude nový šéf Škodu směřovat

Diskuze (16)

Otázku budoucího směřování mladoboleslavské automobilky Škoda Auto řeší odbory Škodovky ve svém týdeníku Škodovácký odborář. V srpnu má být zvolen nový předseda představenstva za končícího Bernharda Maiera.

Metaforický text spekuluje, zda nový šéf představenstva bude firmu rozvíjet. Vyplývá z něj, že pokračují spory o místo výroby jednotlivých modelů. Odbory v té souvislosti vyčítají české vládě, že se o situaci v automobilce nezajímá.

"Smutné je, že o to, co se ve Škoda Auto děje, se vůbec nezajímá naše vláda. Mnohdy Škodu naopak dehonestuje. Soustředěná pouze na řepku, párky, kuřata a na žonglování s koblihami si nechává utéct skutečný poklad, kterým je nádherný šperk této republiky a mnoha generací," píše týdeník v narážce na automobilku.

Firma bez odůvodnění oznámila Maierův konec ve funkci před týdnem. Podle německého listu Handelsblatt jsou v pozadí mocenské spory v koncernu Volkswagen. Delší dobu se píše o tom, že Volkswagenu vadí úspěchy Škodovky, jejíž modely nad očekávání konkurují ostatním automobilům koncernu.

Předseda podnikové rady Jaroslav Povšík už dřív uvedl, že Volkswagen Škodě závidí úspěch. Podle něj nevychází Volkswagen Škodě vstříc a nejmodernější technika se do škodovek dostává se zpožděním nebo vůbec. V médiích se objevily také informace, že Škoda svými úspěchy předbíhá i Audi, což pro koncern není dobré.

Nový šéf Škody bude s představenstvem řešit i budoucnost jednotlivých modelů. "Uvidíme, jak statečně družina z představenstva společnosti Škoda zabojuje o Superb, který se má spolu s modelem Karoq přesunout do Bratislavy," uvádí text. "Uvidíme také, jak zabojují o Kodiaq, který má jít do Německa, či o dlouhou Fabii, kterou lidé mají tolik rádi," odkazuje text v odborářském týdeníku na kombi verzi Fabie.

Poukazuje i na to, že volba předsedy představenstva Škoda Auto je výhradně v rukou představenstva. "Jaký úkol dostane nový předseda představenstva? Škodovku rozvíjet, nebo ji srazit na kolena, zabrzdit a pak za to dostat jinde ještě lepší trůn?" vznesly odbory řečnickou otázku.

Video se připravuje ...

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39.000 zaměstnanců, z toho v ČR téměř 34.000 lidí.

Diskuze (16)

Doporučujeme

17. 7. 2020 20:25
Re: odbory
Nikdo platy nezmiňoval. A nezáviď, že jinde po republice dělají lidi za platy jak z pětadevadesátého je jejich problém. Ve Škodovce mají ty "super" platy tak možná na lince, ve vývoji žádná sláva nejsou, to je lepší Conťák, Valeo atp. VW vadí jiné věci, že je škodovka rovnocenou volbou s falschwgenem a má marže jak Audi. Reálně jim vadí vlastní neschopnost, jen to nechápou nebo si to nechtějí přiznat. Paradoxně když zlevní a vyřeší marže, ale pak první problém ještě naroste. A do portfolia technologií těžko přispějí, když to Němci nedají z ruky a radši se v tom budou plácat nebo outsourcovat do Indie a Číny (a plácat se taky). Schade žádný zázrak, jen tam ještě vládne docela rozum, zbytek VW už je mimo a řeší problémy hodné nějaké zašívací neziskovky. Zlatý doby, kdy se řešilo, jestli dezén kusu plastu někde u kotníků je echt gut a ladí s dezénem obložení kufru, dělat s nima teď je za trest...
17. 7. 2020 18:54
Tak určitě...
Každá změna na postu vrchního šéfa přináší firmě nejistotu!
Také před příchodem Maiera pociťovali škodováci značnou nejistotu...
Dělat z takové změny politikum může jen ten, kdo nemá zrovna kalé důvody. A nebo ten, co si je vědom toho, že svým dosavadním počínáním zavedl škodovku a škodovkáře tak trochu na hranu: NEJDE o to, že by snad škodovka vydělávala na autech málo; JDE o to, že by mohla vydělávat více, pokud by platy zaměstnanců nevyletěly v minulém roce tak dramatickým způsobem nahoru. TO, a jenom TOTO, se šéfům ve Wolfsburgu nelíbí. Nikoliv rostoucí prodeje škodovek, nikoliv (údajně) vyšší marže než u Audi, ale jen a jen precedens s platy. Podobnou situaci v Seatu před (myslím) šesti roky mohl VW řešit snadno: rozpoutal veřejné úvahy o prodeji tohoto výrobce komukoliv, třeba Číňanům, a postupně nastal klid na práci. Se škodovkou tohle tak snadno udělat nemohou: takové investice do výroby a do R&D (hlavně) nepoznala jiná značka koncernu v posledních 5 letech.
Položte si ruku na srdce: nechali byste ve funkci ředitele, který přidal zaměstnancům z roku na rok 40% na platech a bonusech? A ještě předtím také nikoliv zanedbatelné nárůsty? Vždyť v té době už byla na stole platba za Dieselgate a také za elektromobilitu. Já to spíš vidím na to, že se Maier utrhl ze řetězu... a obavy ze změny kurzu pod novým šéfem jsou zcela na místě. Roboty na start!
17. 7. 2020 18:50
Re: To je složité.
jak nesouvisejici?
tvrdis, ze ministryne zahranici USA povazuje zanespravedlive, ze rusaci maj tolik surovinovych zdroju a pritom to vylezlo z hlavy nejakyho ruskyho mago*ra a ty tady ten blabol opakujes
nikdy sem te nepovazoval za kdovijak bystryho, ale za az takovyho pitomce sem te teda fakt nemel
Avatar - _Karel_
17. 7. 2020 18:42
Re: To je složité.
Díky za nesouvisející info, íkváčku :yes:
17. 7. 2020 18:34
Re: To je složité.
hele koko*tiku, amici maj vic ropy nez rusaci a diky amikum pred 8 lety spadla cena ropy z $120-$140 na soucasnejch cca $50-$70.
a russaci jen utiraj nudli z nosu, protoze jejich prijmy jsou z poloviny zavisly na rope a plynu a kdyz cena ropy spadla, tak jsou rusaci kde??
no prece v pr*deli