Prodeje nových aut na evropských trzích byly v prvním pololetí roku 2020 silně ovlivněny pandemií koronaviru. Na vybraných trzích se prodeje propadly o polovinu.
sice nejde o standardní situaci, ale i tak, kdyby někdo před 20 lety řekl, že Škoda Auto bude v Evropě porážet v prodejích značky jako Ford, Opel, Fiat, tak by byl za blázna :D
Už aby VW koupil Alfu a udělal z toho normálně fungující automobilku. Je čtvrtá od konce, za ní je jen Alpine, Smart a v Evropě končící Lada, naopak před ní i DS, Lexus, Lancia/Chrysler, Jag apod. Rád bych si ji koupil, ale to, co tam nyní předvádí, je prostě k pláči. Předražená Giulia pro metrosexuály, která musí mít slevy 30 %, aby ji někdo koupil, oplácané Stelvio a zastaralá Giulietta, která sice designově pořád funguje, ale interiér je zoufalý.
Slabší je jenom tvá logika. Mezi založením VW (z donucení fašisty), výrobou zbraní v Mazdě (z donucení fašisty) není absolutně žádný rozdíl. A nemáš pravdu, že KAŽDÁ automobilka. Například Ford odmítl vyrábět pro US Army, protože Henry byl největší nácek Ameriky a každý rok posílal Hitlerovi dary k narozeninám a slepě jej obdivoval. A nejen to, v době kdy psal Hitler Mein Kampf založil Henry pobočku Ford Germany, která se posléze zapojila do vyzbrojování Německa včetně využívání nuceně nasazených do svých továren. Takže nejenže Ford nepodporoval vlastní zemi ve válečném úsilí, ale dokonce veřejně podporoval Hitlera a materiálně celý nacistický režim.
Pri valecnem stavu a po prechode na valecne hospodarstvi fakticky KAZDA firma vyrabi bud material nebo ty prumyslove primo zbrane pro podporu valecneho usili. Kazda, z donuceni. Byt ale zalozen prave NSDAP a primo coby projekt podpory narodne socialniho smerovani treti rise... to je jeste trosicku jiny level.
Takze i kdyz koment nahore je ve vztahu k dnesnimu VW tak trochu infantilni, tak tva reakce na nej je taky z tech slabsich. ;-)
Stačilo by aby jejich showroom nevypadal jako prodejna žigulíků, zapracovali na reprezentativním personálu, který projde aspoň základním kurzem prodeje a měli financování lepší než žižkovská zastavárna.
Úspěchu jasně, úspěch je prostě to, co Škodovka dokázala... a to je dílo šikovných lidí tady a rozumného vlastníka v Německu.
Bez propadu Fiatu by to ale nestačilo... 1990 měl Fiat 10% evropského trhu a 1,339t prodaných aut. Ještě 2000 to bylo 1,128t a 7,5%. Loni 630t a 4% (Škodovka cca. 750t). https://carsalesbase.com/europe-fiat/
Takze Ford byl nacek...
... a asi taky komunista, bo se zapojil i do industrializace SSSR. A nejspis trosku i demokrat, neb vetsina jeho aktivit zustala v demokraticke casti sveta. No a nakonec jeste trpel disociativni poruchou identity, neb v "jeho tovarnach", kde treba jednu fabriku na pneumatiky americani v ramci valecne pomoci SSSR presunuli cihlu po cihle do SSSR uplne celou, byli nucene nasazeni do valecneho usili jak na strane Hitlera tak na strane SSSR, a nakonec (ne nucene, bo jinej kraj jinej mrav) vlastne i ti v USA.
Ano, Ford odmitl vyrabet pro US Army, a tak celou valku vyrabel pro US Marines a US Air Force, desetitisice letadel, jeepu, leteckych i jinych motoru. Co taky jineho s dlouhou chvilkou po tom co ti president dekretem zakaze vyrabet osobni auta?
Vsuvka o Fordovi pobavila, tim spis ze ukazala jaky je rozdil mezi vznikem, fungovanim a az naslednou / vynucenou transformaci spolecnosti na podporu valecneho usili, a jeji prime zalozeni za ucelem podpory jedne (nikoli jedine) zvrhle ideologie. Ford s necim nesouhlasil, za tenhle nesouhlas byl pocastovan jinak nez navstevou popravci cety, coz by ho cekalo v Nemecku, a ke kooperaci byl sice prinucen, ale civilizovane. Jujiro Matsuda ktery stal za prerodem mazdy ve vyrobce dopravnich prostredku a nasledne i zbrani, nebyl nikdy obzalovan ani odsouzen za podil na WW2, naopak byl po skonceni valky rehabilitovan. Nasledne se zapojil do rozvoje Hirosimy a prilehle prefektury, cemuz venoval zbytek sveho povalecneho zivota, a za co mu tam v tom dnesnim demokratickem Japonsku do dnes stoji socha. No a pak tu mame Roberta Leye, cloveka, ktery se vysvihnul vydavanim protizidovskych novin, udelal karieru jako blazen v do 12 let koncentrovane tisicilete risi, aby pred vyvrcholenim sve triumfalni kariery radeji spachal sebevrazdu pri cekani na rozsudek Norimberskeho tribunalu.
Furt nevidis rozdil, ani maly? Pokud ne asi dalsi debata postrada smysl.
Bohužel mám podobnou zkušenost, byť jsem koukal na vedle Alfy stojící Jeep, když jsem se dotázal, zda lze vzít mě auto na protiúčet odpovědí mi bylo, jaké mám auto, říkám A4 a reakce prodejce, to říká iaždý, kontroval jsem, je to v čr koupená 5 let stará A4, aby nedošlo k mýlce, reakce prodejce: budeme to muset ověřit, No tak jsem z toho salonu odešel se smíšenými pocity ke konkurenci.
Ono by zatím úplně stačilo, aby k dvoulitrovému benzínu nabídli taky 6st. manuál a prodeje by hned šly nahoru. A pokud by k tomu přidali ještě kombík Giulia Sport Wagon, v Evropě by se prodeje této řady minimálně ztrojnásobili!
Bohužel jsem nedávno absolvoval návštěvu showroomu Alfy a musím říct, že to nemá ani úroveň mainstreamu. I kdyby někdo Alfu chtěl, tak musí být hodně velký fanoušek aby prošel obchodním procesem, respektive musí si to prodat asi sám sobě :D