Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Toyota Corolla 2.0 TS GR Sport – Nečekaně milé překvapení

355 komentářů

Avatar - _Karel_
_Karel_
A kde jsi přišel na 700? Stojí 880.
2003 je pravěk, kdeže jsou ty doby.
Avatar - iudex
iudex
Tak tých vecí by sa našlo. Jednak sú to vlastnosti, v ktorých je Octavia všeobecne lepšia, ako je vnútorný priestor, najmä priestor vzadu, veľkosť kufra. Výbavy a konfigurovateľnosť a individualizáciu si spomínal. No a potom je tu konkrétne hot verzia. 245 turbokoní bude dynamicky nie o triedu, ale o dve triedy ďalej, ako hybrid (založený na atmosfére) so 184k. Proste rozdiel 61 koní je dramatický a to ostatne potvrdzujú aj dynamické údaje (180/8,1 vs 250/6,4). O naladení podvozka ORS sa ešte moc nevie, dá sa ale očakávať, že bude ostrejší, agilnejší. Súčasne na rozdiel od testovaných bežných Octavií bude mať multilink (čo by malo trochu vyvážiť tvrdšie naladenie zníženého podvozku). DSG síce máva svoje muchy, ale je to bezpochyby rýchlejšia a efektívnejšia prevodovka ako CVT.
Samozrejme spotreba výkonného turbobenzínu bude neporovnateľná s hybridom, to sú zase dve triedy v prospech Corolly. No a tiež klasická palubovka vs. neergonomický komplet dotykáč.
Proste napriek označeniu Sport sa Corolla s Octaviou RS míňa, jedno je pre ekológov, ktorí preferujú úspornú jazdu a druhé pre tých, čo sa chcú ostrejšie zviezť a na deci benzínu nehľadia.
Ak už by som chcel porovnávať, tak Octaviu hybrid, resp. RS hybrid. To sú priami konkurenti.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ne, kompaktní kombíky dnes vážně nemají na délku 4370mm, to vás nepraští do očí?

Velice pěkně nakonfigurovaný auto, i ty černý kola jsou pěkný. V rámci toho, že se mi Corolla spíš nelíbí, je tahle specifikace fajn :yes: . Hybridní pohon dobrý, spotřeba skvělá, cena v rámci výbavy a aktuálních cen konkurence mi taky přijde ok. Pokud bych volil rozumem, našel bych málo argumentů proti.
Edit: Když kouknu do ceníku, Toyka nabízí dodatečnou ochranu laku nějakou křemíkovou vrstvou, jestli to funguje, pak smekám a paráda a vůbec..! Navíc za pěknou cenu 7500,-. Tohle by v dnešní době posraných vodových laků, který poškrábe i stopořené stéblo trávy, měli nabízet všichni.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jak se všichni ohání vmax. Pokud člověk nejezdí německo, tak je to naprosto nerelevantni údaj.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Rychlejší bude, s "lepší" ucukanou a nekomfortni převodovkou a ještě s nespolehlivosti navrh.
V čem je praktičtější?
Avatar - pradeda777
pradeda777
Píšeš...."když se jede pohoda, tak je to ok". .....no a tom ta Corolla je..... :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ona totiž tahle Toyota nemá CVT.
Ale jinak ano, CVT je variator.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tohle nemá variator. Chtělo by se to už konečně doucit používané převodovky.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Tož já ji také jel a CVT mě nijak navadilo. Asi to bude tím, že už roky jezdím s CVT Yarisem a už jsem si na tu věc zvykl...... ;-)
Avatar - iudex
iudex
Tak súčasnú RS nikto z nás asi ani nevidel, nieto jazdil. Ale v koncerne platí, že športové sedačky v HH sú fakt špičkové a nedajú sa porovnať so základom. To platilo pre Golf GTI aj Octaviu RS. Takže ak máš skúsenosti s bežnými sedačkami a nepáčili sa Ti, OK, ale to nemá žiadnu výpovednú hodnotu o kvalite sedačiek v RS.
Ale v zásade súhlasím, Corolla GR Sport nie je žiadne športové auto, to len ten názov blbo podsúva. Preto by som ho s hot verziou Octavie vôbec neporovnával, relevantné bude porovnanie s bežným hybridom. Ale i tam bude mať Octavia drobnú dynamickú výhodu (204k vs 184k). Výkonnejší neznamená lepší vo všetkom, to iste nie, záleží, aké máš priority. U mňa je výkon veľmi vysoko, možno rovno na prvom mieste, takže pri rovnakej cene má u mňa principiálnu výhodu výkonnejšie auto.
Každopádne táto Corolla sa mi veľmi páči, sám som ju chvíľu zvažoval a určite by som sa na ňu dôkladne pozrel, ak by som vyberal niečo ekologickejšie, resp. úspornejšie (a oproti dízlom by mala u mňa výhodu už z princípu).
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mne to vypne EV při 120. Je to pak dost znát na spotřebě, když člověk jede 130 nebo 120 a už se přepíná do EV.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Octa lepší auto, a v čem jestli můžu vědět. Od škody jsme právě odešli k Toyotě, protože to byla jedna velká bída a katastrofa. Pár dalších predvadecek jsem zkoušel a nic se nezměnilo. Tak by mne zajímalo, v čem je lepší. Já tam našel jen výhodu individualizace.
Avatar - Dinar
Dinar
Pořád všechno hodnotíš jen pohledem zpoza vlastního volantu. Co není "použitelné" pro tebe, může být, a buď si jist, že je, použitelné pro x jiných.
Avatar - Mikesus
Mikesus
a pak ti fandové, překáží na semaforech tak, že dalších x aut nestihne na zelenou projet. jj to už jsme tu jednou řešili.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Se mi nyní zdá velmi solidní. No, mohla by přijít nová GT86 - klidně s boxerem 2.4 turbo.
Corolla je povedená, není přerostlá a u kombíku chválím i outdoorové provedení Trek. :yes:
Akorát zrychlení 0-100 nad 8s v TOP motorizaci není dobré, zvlášť, když Toyota umí sportovní Yaris 1.6T s výkonem kolem 270 koní...
I když je Superb iV vůz z větší kategorie (i cenově), hybridních kombíků v nabídce moc není a určitá část zájemců může mezi nimi vybírat. Byť "nerad", díky převodovce a výkonu by spíš u mě vyhrál Sup. iV, popř. Passat GTE...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Vůbec neberu osobně. GR sport u Toyoty je stejné jako sportline u Škodovky. Když chceš porovnávat RS, tak toyota má GR, nikoliv GR sport. Je to možná pro méně chápavé nepochopitelné, souhlasím, že to je nelogické, ale tak to je.
Kdybys občas něco přečetl, už jsem tu minimálně 3x psal, že hybrid není určen jako sportovní, a dokonce se to píše ve všemožných recenzích. Ale to by chtělo číst.
Tak to zkusím znovu, i když je to Touring Sports GR sport, nemá to se sportovním autem nic společného.
DSG znám v hodně variantách a když pominu poruchovost a nekvalitu škodovek, potažmo celého VW, tak právě tu cukání u DSG je katastrofa ( čest pár šťastlivcům, zatím z asi 7 různých pokusů cukala každá, a to byly buď předváděčky, nebo nová auta s max 30tis km. ). Tohle mi potvrdilo i dost známých automechaniků, že to prostě tak je, i když se to zlepšuje.
Chápu, že chválíš co nafasuješ, koho chleba jíš, toho píseň zpívej. To známe.
Taky jsme do firmy kupovali škodovky, dokud nebyly v servisu častěji než na silnici a za 5 let provozu na neuznaných reklamacích a nutných opravách ( ne spotřebky ) se do každého auta dalo kolem 300tis. To, že se musí něco v servisu řešit každý měsíc mi přišlo normální a taky jsem si říkal, že má dobrý podvozek. Než jsme vyzkoušeli něco jiného, pak člověk pochopí, jak je slepý.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nabídka Hyundaie je asi bezkonkurenční, a ano, i za poloviční cenu bude jezdit do práce, na nákupy....
Navíc proti tvému starému vozítku toho má kupu. Ale nic z toho nemusíš ocenit.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Aha, takže bezestupňová je pro tebe variator. Hehe to je legrační, hlavně že víš jaké brzdy musí být na jakou rychlost .
Avatar - nyvlja
nyvlja
Očividně nemá cenu se vyjadřovat. Ale nedá mi to a zkusím to znovu.

Ano, by jela, protože tam není další převod jako u Lexuse, což ale neznamená, že to auto je dimenzovaný na 180.

Brzdy budou pro 2.0 větší než pro 1.2, která jede na vmax víc. Proč? Protože se předpokládá větší využití výkonu + je auto těžší.

A co se týká otáček, tam už nemá smysl se vyjadřovat vůbec, protože si s tím očividně nikdy nejel :-D To auto nemá problém jet na 1500 otáček při 130km/h. A to právě kvůli tomu "variátoru" jak píšeš.
Avatar - nyvlja
nyvlja
To samozřejmě platí, pokud auto víc než 180 nejede. Nicméně ta Corolla by jela, jen prostě kvůli CVT nemůže, nemá druhý převod jako Lexus. Takže tvoje reakce je nesmysl :-D
Avatar - Mikesus
Mikesus
1.8 TSI jsem ještě neměl s DSG, ale 2.0 TDI 140 i 110 kw a oba cukali hrozně. Dokud se jede tak, jak předpokládá převodovka tak ano, ale stačí parkovat nebo popojizdet v koloně a hladkost je pryč. Radši pár vteřin vysavač než celodenní cukání.
Nicméně na dálnici je určitě diesel příjemnější a tam DSG ani cukat nemůže když neradi.
A to podtaceni, dík za připomenutí, to je taky hrůza, hlavně u nafty.
ryccardo
Kdyz do auta na sportovni svezeni to cvt asi neni. Tam je dsg daleko lepsi varianta. Cvt je fajn na normalni klidnou jizdu. Ale vykonove to auto vypada dobre. Skoda ty nesmyslne omezeny maximalky. To si myslim nezaslouzi.
Avatar - Mikesus
Mikesus
4500 otáček, a to bylo kdy? k tomu se přiblížím snad jen když chci vystartovat ze semaforů a podržím to až do 80km/h, jinak v provozu to na 4500 vytočíš tak na pár vteřin a hned to padá dolů.
Takže i kdyby to bylo od nuly, což není, ale zvyšuje otáčky postupně, tak to je v 4500 v cca 60km/h, když dáš kickdown a do 100 nad 4500otáček jsi 4 vteřiny.
Jel jsi v tom vůbec?
https://youtu.be/I7DQU9jJ1Sg?t=10
Avatar - Mikesus
Mikesus
Klidně se někdy sejdeme a ukážeš mi to fungující DSG a zjistíš jak často se dvoulitr dostane k vysavacovemu zvuku.
Naposledy jsem s novým DSG jel před koronakrizí v Passatu 2.0 TDI r.v.2019 a stále se to nezměnilo. Nemám problém změnit názor, jen těch cukavych DSG už mám vyzkoušeno v asi 7 různých motorech a verzích. Nafty i benzínu, starší i novější a moc velký pokrok v tom zatím nebyl. Pořád čekám, kdy to bude a opět zkouším nové znovu a znovu zatím jen se zklamáním.
Avatar - Mikesus
Mikesus
jj, to bude určitě dobré srovnání. Já jsem zvědav, jak to bude se spolehlivostí, když hybrid má turbomotor, kterého pustí do vysokých otáček, když je studený, případně ho bude vypínat každou chvíli.
Avatar - speedfred
speedfred
Súhlas. Nech to CVT či eCVT a ak náhodou chceš po tom nejaký “odpich” tak je to zvukovo/hlučnostou nepríjemné. Pre mňa nekomfortné, do mesta ale OK.
To isté platí aj o Camry.
Hybriďáci ale idú o stále o tom svojom pri Toyotách. To už fakt radšej Octu/Sup iV.
Avatar - Mikesus
Mikesus
ty hodnoty co píšeš, jsou spíše prestižní, než použitelné.
Avatar - skejpa
skejpa
Jel jsem jí projet protože to se prostě nedalo odolat. Jede solidně (lépe než jsem čekal), je hezká, uvnitř taky příjemnější jak Octavia. Ale to CVT 8-s :no: Bože to je tak strašná převodovka, že to prostě člověk, který rád řídí nemůže překousnout. Nejhorší automat co znám. Když se jede pohoda, tak je to ok. Ale jak se na to šlape, tak je to šílený a zvuk motoru je taky hroznej. Ne, CVT patří do skůtru ale ne do auta.
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes: oceňuju, že už roky tvrdíš to samé, už před lety coby vlastník Golfu VI jsi tvrdil, že koncernové turbomotory jsou bezcharakterní a bez zvuku, auta nekomplexní a nudná, sedadla blátivá..... celé roky pevný jako skála, Áda milujunaftu je proti tobě korouhvička, Focusimiromene. :yes: :D
Avatar - iudex
iudex
Pre indického opi.čieho boha, ktorému to furt nedochádza: "Tento uživatel je na vašem hate-listu, jeho příspěvky jsou skryté." ;-)
Avatar - Dinar
Dinar
U současné generace modelů je to logické, ta auta na vmax.180 km/h nikdo ještě nestavěl. Problém té stoosmdesátky je, že pokud se stane normou, a tím nemyslím, že hned zákonnou normou, ale pokud z ní bude časem úzus např. pro hybridy, pak další generace modelů už tou nízkou maximálkou můžou utrpět, resp. je jistota, že utrpí, těch komponent, které se dají dimenzovat na menší zátěž, pokud je konstrukční vmax. místo 250 jen 180 km/h je spousta.
Avatar - Emel
Emel
Ale stačí, aby přijela nějaká auta... a je po ptákách ;-)
http://img4.auto.cz/…2019/11/0-60.jpg
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ten vystouplý tvrdý plast u řidiče mohl být alespoň měkčený, jako je u spolujezdce. Ale o koleno bych strach neměl, za více než rok ani já ani nikdo, kdo sedal poprvé na vyzkoušení, nikdy nepraštil. To spíš bacha na hlavu, je to níž než je zvykem. Obrubníky jsou opravdu zákeřné, hlavně předek je hodně nízko.
Vzadu málo místa rozhodně není. Ano není to superb, aby se házela noha přes nohu, ale ani 188cm nemá problém si za sebe sednout bez dotyku s přední sedačkou. Nad hlavou je to tak akorát, víc už může být problematické, a to i vpředu.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Vyjimky mely urcite poryv vetru do zad ;-)
Avatar - pradeda777
pradeda777
Já nenadávám.....pouze konstatuji..... :-!
Avatar - pradeda777
pradeda777
Tak tak....kompaktní kombíky už nejsou na délku vůbec kompaktní. Jsou to už docela solidní jezevčíci.... :-!
Avatar - iudex
iudex
Osobne by som s obmedzením na 180 km/h nemal v bežnom (nešportovom) aute problém. Je pravdou, že na bežných cestách fakt nie je moc kde ísť rýchlejšie, osobne som najrýchlejšie išiel cca. 220 km/h, aj to bolo na okruhu, nie na bežnej ceste.
Skôr ako problém by som vnímal úspory, ku ktorým by výrobcu toto obmedzenie zvádzalo. Teda že si povedia, že auto s obmedzenou maximálkou nemusí mať tak dimenzované súčiastky, pneumatiky, brzdy, podvozkové komponenty atď. A pri dnešnom obmedzovaní nákladov a šetrení každého centu je nepochybné, že by k tomu došlo. A osobne by som radšej jazdil s autom dimenzovaným na 250 kmh než na 180 kmh, aj keby som nikdy neprekročil povedzme 160ku.
Avatar - iudex
iudex
Presne, hybridná Octavia (1,4TSI+baterky = 150 kW) je jasným najbližším konkurentom hybridnej Corolly (2,0+baterky = 134 kW). Octa má papierovú výhodu 16 kW/20 koní, ale ako plugin zrejme vyššiu hmotnosť, ktorá logicky "zožerie" niekoľko koní. A zrejme bude oveľa menej ostro naladená ako RS iV so 180 kW (aj na zachovanie odstupu od RS). Na túto porovnávačku by som bol dosť zvedavý (a tipujem, že sa jej dočkáme v blízkej dobe).
Avatar - nyvlja
nyvlja
Falkeny? Mám je taky a je to podobná hrůza jako třeba EcoContact 6 od Continentalu. S těma eko gumama si člověk nepomůže.

Paradox je, že na sedanu, nehledě na motor, jsou Dunlop Sportmaxx...
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Moje auto se stejnou prevodovkou a velmi podobnym motorem umi pri 130 rovnych 0 otacek benzinoveho motoru - prave diky tomu, ze ta prevodovka neni variator. Mas jeste co studovat, nez se zacnes dohadovat o technickych detailech s majiteli techto technickych reseni ;-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
A kde to u nás chceš jezdit? Buď je takový provoz že to nejde, a když je volněji, už tam číhají dálniční superby
Avatar - _Karel_
_Karel_
Souhlasím, že při zadání "pravidelná sportovnější jízda" bude okta logičtější volbou, ale praktičtější?
Avatar - Mikesus
Mikesus
A ty se douč rozumbrado. Tohle má eCVT ( když už jsi koukal do prospektu, chtělo by to umět číst), což není variator, ale planetová převodovka.
Něco na zmírnění tvých neznalostí
eCVT:
https://youtu.be/MsvVD0FaF28
https://youtu.be/E_xCssR8qQI

CVT:
https://youtu.be/xHWqlfDZnmQ
Mig_35
Včera jsem se vracel z Makarske, 1000 km za cca 8,5 hodiny přes Maďarsko. V Chorvatsku na dálnici jsem policajty nepotkal, jel jsem jako prase celou dobu a nejvyšší rychlost byla cca 200, udržitelná jen par sekund. Potom brzdění, čekání než uhne, a zase znovu. Kdybych měl maximalku 180, byl bych zpátky tak o deset minut později... Tohle reálně může omezovat jen auto kupujícího v Německu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Název je neštastný doslova, a pak "inteligenti" očekávají sportovní auto od normálního kombíka.
A to jim možná ani nedošlo, že tenhle GR sport může mít i 1,8hybrid, tedy 90kw.
Kdokoliv z normálních lidí, pokud by chtěli sportovnější auto, budou vědět kde hledat a nebudou koukat na slovo "sport"
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano, dálnice je nejčastěji kolem 1800-2000 otáček, 1500 je spíš minimum.
Brzdy jsou ok, ale ty eko pneu co tam dávají jsou hrozné
Avatar - Mikesus
Mikesus
Snažíš se tady hazet čísla a sám nepoznáš co tam je za převodovku? Hybridy od toyoty nemají variator.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nechci znovu rozebírat cuká/necuká, klidně cuká. Ale pokud není polámaná, tak efekt cukání je minimální, můžeš to brát jako drobný nekomfort, nevěřím, že by tě to mohlo denně silně iritovat. Ty z toho pořád děláš, jako by u toho vypadávaly zuby.
Na druhou stranu, zvukový nekomfort eCVT nebude horší, než třeba u vytočené R4 nafty a taky s tím jezdí půlka Evropy. Pak už je jen otázkou, jak často mám naftu vytočenou ke 3t ot. a jak často se vytáčí hybrid.
Avatar - Mikesus
Mikesus
jasně, jak jinak. Koukám, že tvé výmysly stále pokračují. To ti to nestačilo posledně?
O žádné konkrétní motorce jsem nikdy nemluvil, mluvil jsem o obecné statistice. Taky bys mohl vědět, že já yarise nemám. A pro tvoji informaci, abys měl těch výmyslů méně, hybrid nejde tůrovat.
Chápu ale, že když člověk už nemá argumenty, snaží se vymyslet cokoliv, aby si udržel "důstojnost". Jen těm méně chápavým nedochází, že lži a výmysly naopak důstojnost snižují.
Avatar - Mikesus
Mikesus
S tím souhlasím. Ovšem můžeš to říct, že to je stejné i tady, že ty komponenty nejsou dimenzované na nějakou rychlost?
Tvrdit, že někdo ( vsadím boty, že VW by byl první ) by ušetřil náklady a komponenty nadimenzoval na nízkou rychlost, i když vůbec neví, jestli tomu tak je, je docela amatérské.
Avatar - Mikesus
Mikesus
motory a převodovky mají obě auta. Takže když to porovnám se sportline, to má taky sport v názvu, tak to musí být sportovní. Je to jen marketing a zálěží na inteligenci jedince, jestli jim ten název žere.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale tohle není žádné sportovní priblizovadlo. Octavka má výhodu v individualizace, tedy i výkonnějšímu motoru. Ale to že má něco silnější motor, neznamená že je lepší, jen rychlejší.
DSG rychlejší než eCVT, a to jak? To fakt myslíš vážně? To jako že radi rychleji?
A už kromě toho prostoru má i sedačky, které nejsou za trest?
Avatar - Mikesus
Mikesus
On hybrid není na sportovní svezení. To že to pojmenuji GR sport, neznamená že to sport je. Asi tak jako sportline u škodovky.
Maximalka 180 je naprosto nepodstatny údaj, pokud člověk nejezdí na autobahnu
Avatar - Dinar
Dinar
Jel jsem jak v současné corolle tak octavii a nejen, že interier corolly vypadá výrazně starší (taky je) a designově zdaleka ne tak povedený jako v nové oct., je také méně prostorný a sedačky menší. Neříkám, horší nebo lepší, každému vyhovuje něco jiného, ale menší, kratší užší. A pokud někdo označí sedačky akt. octavie jako "za trest", buď v tom autě neseděl nebo trollí.
Avatar - Dinar
Dinar
Prostě máš rád toyoty, ok, ale tyhle pindy o "pochopení", "prohlédnutí ze slepoty", "objevení Pravdy", na téma, "škodovky jsou nekvalitní šrot", to je přesně to, proč tě jako diskutéra nelze brát vážně.
Avantime
Priplatili sme tú ochranu na nové Verso, vyzeralo to fajn aj že to odpudzuje vodu, ale stačilo jedno ručné utretie auta po umytí do sucha a bolo to v ťahu. Potom už lak vyzeral ako zamastený.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zatím čerpán jen z recenzí, kdy si stěžovali, že se na začátku nezahříval a při potřebné zátěži se hned vytočil spalovák, nebo naopak po zátěži se hned vypnul.
Třeba to už odladili, ale rozhodně ani u atmosféry by to nebylo ideální, ovšem ne tak fatální jako u turba.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Díky.
jediné co mne mrzí, že AVS dali k dispozici až teď a že nejdou dát do executive.
Zatím je to v rámci možností dobré.
Avatar - Ozzman
Ozzman
270 se dá v Německu samozřejmě jet a i bezpečně, možná né kde, ale kdy, jen takto letět 10 minut v kuse by minimálně strašně fyzicky a psychicky náročné (ono i těch 200-230 je záhul, když není zrovna ideální 3-4 proudá rovina bez aut). Lidské oko a mozek pak nestačí tak kvalitně vyhodnocovat chování ostatních aut a sledovat. Navíc jak píšeš, když se někomu objěvíš za zadkem za 3 vteřiny, může se dívat sebevíce a přehlédne tě. Mám nedávnou zkušenost na magistrále u hlaváku na moto, kdy jsem jel cca 100km/h, což je (nebudeme rozebírat jaká je tam Vmax povolena) nad limit a za mnou se objevil supersport (nějaká Honda 1000CBR, pak jsem ho na semaforech dojel)na který jsem stačil lehce zareagovat tím, že jsem mu chtěl uhnout, ale než jsem změnil směr, oblétl mne rozdílem cca dvojnásobku rychlosti z leva (byl jsem v levém pruhu a chtěl do prava, on podjížděl pravým a pálil mi dálkové, abych uhnul), nestačil bych udělat ani ťuk a stočit to trochu prudšeji, jsme oba K.O. A to prosím nebylo úplně prázdno a vynořil se zpoza aut.
Niemand
No moc tomu nerozumieš a to, že zvládneš hodiť pár vzorčekov do kalkulačky na tom nič nemení.
Brzdy musia byť dimenzované na to, aby zabrzdili plne naložené auto so 750 kilovým prívesom v 12% klesaní. Oproti tomu je jednorázové brzdenie aj z 220 km/h drobnosť. Ak nejazdíš okruhy, tak brzdy na modernom aute ťa nezradia.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Docela by mne zajímala ta dynamika mezi 180-200 u toho litrového TSI, to už chce pořádnou rovinku ne? Já nemám silné auto, ale když na okresce předjíždím, tak málokdy tlačím plyn nad cca 140, to už je dle mne risk, hlavně, když je tam více aut a nikdy nevíš, kdy nějaký blbec nekouká do zrcátek. Do riskantního předjíždění se pak nepouštím vůbec, radši počkám.
Avatar - Emel
Emel
...nebo https://www.youtube.com/watch?… ... takhle by měl fungovat rozjezd s automatem a silnějším benzínem... pánové v Opelu, dívejte se :-)
ryccardo
Hoši problém bude, že se každý bavíte o jiným způsobu jízdy. Ten Prius není zase takový vysavač jak se tady píše, ovšem pouze v módu normální jízdy typu "v klidu se tam přemístím" pokud jezdíš stylem brzda plyn a ždímeš z motoru každýho koně, tak se z toho CVT samozřejmě stane utrápený vysavač jak píšeš, neb výkonu má poskrovnu, a když budeš to auto ždímat a požadovat po něm dynamiku, tak bude motor holt točit. Mě osobně nevadí ani motor vytočenej na 6000, ale ne konstatně. Prostě přidám vytočím přeřadím.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tohle je úplná kravina. Možná by se to dalo aplikovat na slabší 1.8, ale ten dvoulitr na dálnici má sakra sílu a kdyby si nevěděl, že nemá omezovač, tak ti to vůbec nedojde a naháníš s tím turbodiesly. Ať chceš, nebo ne, těch 180k pod kapotou je a to na cca 1.5t těžkém autě není zase tak marná hodnota. Takže totožný 180k kombík, co má Vmax 220 nemusí jet do 180ti rychleji, ba naopak. Běž se s tim svézt.... největší slabinou auta je odhlučnění (= váha navíc) a pro někoho zvuk CVT, né dynamika.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jezdím služební Octavií 3FL 2.0 TDI a zvuk motoru v nízkých otáčkách je podobný traktoru. Ale za to nemůže ten motor, ale Škodovka.. třeba v A3 je stejný motor jiná káva...
adamzprahy
Tohle chce zkusit. To podezření bych měl taky. Ale zároveň mám zkušenost, že třeba Lexusy dimenzované jsou. Např. Lexus ES je při 180 km/h (maximálka) srovnatelně v pohodě jako BMW 5er. Byl jsem skeptický, ale je to fakt v pohodě :yes:
DonVito
To jo. :-)

No, ale Alfa jela i proti vetru ;-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
tak tvojí alfě bych překážel asi s čímkoliv na okresce. To bych uhnul při první příležitosti.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já upozorňoval na špatný údaj, to auto má o 30cm víc.
Jinak - netuším, co tě pořád dokola trápí - máš Yarise a to je prcek. Kdo má problémy s parkováním tak si může pořád koupit malý auto. To ta X5 byla tak hrozná ve srovnání s Yarisem, že pořád nadáváš na SUV a velikost aut?
Avatar - _Karel_
_Karel_
24t eur už je skoro dvojnásobek oproti těm 370t., to už je sakra rozdíl. Ale to co zmiňuje Xylo už není zdaleka žádná holota, teda výbavou. Pokud chceš aspoň trochu motor, tak 1,4T a je to pořád skvělých 400t. Divím se, že jich nejsou plný silnice.
Avatar - iudex
iudex
Pozrel som si náš cenník toho i30 a moje nadšenie trošku opadlo. Moja konfigurácia (kombi 1,5TGDi, N-ine, automat) je od 22840 eur. K tomu fullLED (nie sú štandardom) a metalízu a som na 24330 eur. Stále o niečo lepšie ako konkurencia, ale tiež už žiadna lacnota.
Btw. ten základný motor 1,5 má vzadu torzku (doteraz som bol v tom, že i30 aj Ceed majú všade multilink).
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jj falkeny. Na Aurisu byly Dunlopy taky a na Camry je dávají též. Nevím proč na Corollu tohle.
Avatar - nyvlja
nyvlja
Toyota má vše předimenzované. Brzdy by bez úprav ubrzdily výrazně víc, pneumatiky chodí standartně s indexem W, co víc dodat.
Té atmosféře pomáhá elektromotor, který má lehce přes 200nm a přes 100 koní od nulových otáček...
Vzhledem k tomu, že v tom párkrát do měsíce jezdím dálnici, tak mám pocit, že to budu vědět líp než někdo, kdo v tom nejspíš v životě neseděl :-) Samozřejmě si to můžu pamatovat spatně, třeba to netočí 1500, ale 1800 - minimální rozdíl, zanedbatelné. Nicméně to bys musel vědět, jak ta převodovka funguje.
Avatar - iudex
iudex
Ono ja síce som tiež kritikom DSG, ale treba rozlišovať, o akú DSG ide a s akým motorom je spojená. A práve v HH v konbinácii so silnými TSI fungovali dvojspojky dobre.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Papírový rozdíl 0,2 s je opravdu jen kosmetický. U Octy bych se nepřenesl přes interiér a u Corolly přes CVT. Takže bych "lovil ve vyšších vodách". :-)
Současná Volva jsou sice krásná a rychlá, ale až moc velká a tabletoidní. (např. V60 T6 i T8)
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Nejdřív jsem na ni zapomněl - přeci jen RS zkombinovaný s hybridem?? Ale většina zájemců spíš bude chtít pohodlnější auto, popř. s lehčími outdoorovými ambicemi. Hybridy z konc. VW mají v mých očích výhodu v použití klasičtější převodovky a turbomotoru, kde je jakási šance na případné zvýšení výkonu. U Corolly tohle nejde.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tu ochranu jsme kdysi dávali na Avensis, nechal jsem to dát i teď na Corollu, ale že by to mělo nějaký přínos, o tom moc přesvědčen nejsem.
Na Camry už jsme to ani nedávali.
Šimpanz
Jestli někomu seberou papíry pro vysokou rychlost je jen a jen jeho problém. Takže si své teorie a kázání nech pro sebe, nejsme v Číně. Ferrari se prodávají a budou prodávat bez ohledu na to jestli tady popíšeš deset stran velkými písmenky.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 9:57 hlavně závěr = určitě pár minut?

No 160 km/h na chvíli při předjíždění = to naprostej souhlas. Znám teda případ kdy i za zvýšenou rychlost PŘI PŘEDJÍŽDĚNÍ dali policajti pokutu ale to je IDIOCIE. Tam je to prostě SPRÁVNĚ. Ale tyhle rychlosti samozřejmě HRAVĚ dá třeba ten 2,5 litr 218 koní v Camry a spol. Stejně jako naprosto pohodovou FAKT DLOUHODOBOU jízdu přes celý německo tou maximálkou. Myslim že to je v reálu spíš o POCITU = už mám pár km naježděno a lidí co reálně jezděj výrazně vyšší rychlostí = moc neni
No a pro ty tu je víc než široká nabídka = pro hodně přes 90% lidí = je Vmax 180km/h myslim naprosto postačující

Doplním k těm 110-120 km/h = to jezdí Prius se spalovákem R4 1.8 i JEN na elektřinu ;-)

Mimochodem čím jezdíš? Zrychlit třeba z 80ti na 160km/h na okresce = není problém ani pro ty hybridy s e-CVT ale trochu motor to už chce
Avatar - Ozzman
Ozzman
Cha, bulvární nadpis, tak to bude lajků! :D

Osobně jsem rád, jak se Toyota začíná opět dostávat mezi auta, která jsou zajímavá i něčím jiným, než spolehlivostí. Corolla to rozsekla, auto C segmentu, které je především hezké a dobře jezdí, líbí se mi i nová Ravka, nový Yaris (zatím z fotek) už tolik ne, ale budiž.

Projel jsem mimo 1.6atmo všechny motorizace Corolly.

Do města 1.8 HSD (nejplynulejší rozjezdy a dynamika v nízkých rychlostech), pro cenu a komfort velmi příjemná 1.2T (kdo někdy jel jen hybridem, běžte to zkusit, je to totálně jiné auto, připomínající trochu starší francouze, hlavně komfortem a měkce nastaveným podvozkem) a na dynamičtější jízdu 2.0HSD z testu.

Jako fanoušek naftových kombíků musím říct, že to auto opravdu 180k má a dynamika tomu odpovídá, i na dálnici. Že je tam omezovač? Ano, je, ale díky elektromotoru to auto zabere i v prudkém kopci. Umí být i rychlá na okresce a zároveň úsporná ve městě, dobře se řídí a má i komunikativní řízení. Toto vše je super a pokud má být ekobudoucnost alespoň taková, jako to podává Toyota, nebudu mít problém s tím žít.

Na druhou stranu, odhlučnění je slabé (což vynikne zejména i v kontrastu s 1.2T, kde se tak nelpí na váze, jako u hybridu a nebo s premianty třídy, viz pár odstavců níže), někomu vadí vytočené CVT (v praxi mi to po chvíli ani tak nevadí až na nějaké akcelerace v připojováku), interiér je pohledný, ale najdou se i nějaké levnější detaily, stejně jako na obrazovce infotainmentu, který je na dnešní dobou minimálně grafikou zastaralý (což o to, tyto detaily má skoro každé auto).

A já se ptám, když Toyota postavila takto dobré auto, proč mu nedopřeje nějakou opravdu ostřejší verzi? Přímo se k tomu vybízí, Toyota má s takovými auty bohatou zkušenost, takže nějaky +/- 200k benzinový motor, trochu si pohrát s podvozkem ? Vždyť Toyota dělala i ostré Yarisy už před GRMN, které jsou hnusné a opak toho, co si kdo představí pod sportovním autem ! Tak proč ne toto?

Všichni tady srovnávají s O4, kterou jsem ještě nejel, ale snad až na ORS a po zkušenostech s všemi předchozími Oktávkami nevěřím, že by minimálně běžná verze byla o tolik lepší. Já bych jako většího soupeře, kterému bych já dal v C segmentu přednost, viděl Fokus 4, v této cenové ve verzi ST. To je totiž auto, které jízdně kraluje třídě ať se vám to líbí, nebo ne... a zvládne to i s "pitomým" litrovým Ecoboostem, nota bene jako ST :) Já vím, jsem s tím už otravnej, ale to auto je fakt hodně dobrý, běžte to zkusit :).
DonVito
Krome telefonistu, jeste ty, co cekaji, az se rozjede ten pred nima a pak tam teprve zacnou saltovat jednicku. :-)

Myslim, ze ty hybridy se rozjizdeji rychlejc uz proto, ze je to automat a staci proste slapnout na plyn...
DonVito
https://www.auto.cz/…y-edition-128296

Z nuly na 50 je HSD top.
Az na vyjimky :-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tady to je taky výbavový stupeň a ve většině výbavy vlastně jen design paket.
Aktuálně to nahradilo výbavový stupeň Selection.
Xylo
Vycházím ze základní ceny uvedené v článku. Upřímně řečeno jsem tuhle konkrétní Corollu neprohlížel, protože mi cena připadá úplně mimo. Nějak nechápu co víc to má oproti tomu vozítku na radost, které jsem pořídil v pravěku ;-) . Nikdy jsem hybridu od Toyoty nepřišel na chuť a za aktuální ceny mi to připadá úplně padlé na hlavu. Pro mě osobně má smysl třeba i30 s 1.5 motorem v Comfortu a červené za ceníkových 370 tisíc, což je podle mého názoru dost obdobná nabídka mé pravěké Corolle ....
Xylo
700 tisíc mi tedy připadá poměrně hodně. V roce 2003 jsem si koupil Corollu v 3-dvéři (červenou) v 1.6 VVTI a když jsem s ní občas jezdil (měl jsem jedno nebo dvě služební/firemní auta), tak jsem se výborně bavil, protože to jelo super a podvozkově to bylo taky super. Tehdy mě stála 359 tisíc, což bylo dáno tím, že v té době už "letěly" kombíky a nafta.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Moc ne = ty snad dodnes nevíš že elektromotor zabírá od NULOVÝCH otáček? A že okamžitě NAPLNO?

Takže v době kdy jakýkoli spalovák jde do otáček hledat výkon = těch elektrických 82 koní a 207 Nm = už dávno jede. Naplno = to je ten rozdíl

Zkouším to už pár let s 2 různejma hybridama = a i ten slabší je na semaforech v 99% případů nejrychlejší. S tím nic nenaděláš

RAVka a dneska už i Camry maj https://www.motortrend.com/…st-drive-review/ k normálnímu spalovacímu 2,5 litru bonus OKAMŽITĚ a NAPLNO zabírající elektromotor 105kW/270Nm/ na přední a 50kW/139Nm na zadní nápravě. S tím nic nenaděláš = prostě takovej náskok díky technice
BONUS ty motory s OKAMŽITOU reakcí navíc okamžitě NAPLNO jejich palivo je ZADARMO + další bonus jsou bezúdržbové a mají narozdíl od spalovacích téměř nulovou poruchovost. Eště drobný bonus zlepšují rozložení hmotnosti mezi nápravy a k tomu vlastně patřící bonus zlepšují těžiště
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ad tvoje první věta - já se vůbec nehádám, jak říkám - horší než vytočená nafta to nebude. Mě jde auto do nepříjemných otáček jen při kickdownu, a to není moc časté ( u mě). Většinu situací pokryje ve spektru otáček, které nejsou příliš obtěžující. Jak často se do nepříjemných otáček dostanu u hybridu bude záležet na jeho výkonu. U 2,0i by to nemuselo být tak často, ale netuším a) od jakých otáček je vysavačový efekt nepříjemně znatelný b) jak často se do takových otáček podíváš.

O DSG už se moc nechci dohadovat, myslím si, že ti vadí tak nějak z principu, "princezna na hrášku", nechme to být. ;-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Sportovnejsi octa bude , hlavně i z důvodu, že na limitu za chvíli dojde baterka a hybrid ztratí znatelný výkon. Pak je tu další věc, a to termomanagement baterky. Za nějakou dobu se zahřeje a omezi se její využívání.
Třeba je praktičtější, protože má skrabku ve vicku nádrže.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A jak často se vytaci hybrid? Nad kolik tis.otacek je pro tebe vytáčení?
Ještě jsem neměl možnost jezdit s DSG, které by necukali tak, že to opravdu nebylo iritujici, buď při parkování, nebo popojíždění v kolonach nebo při "nečekaném" pridani nebo ubrani plynu než převodovka čeká. Neříkám, že každá varianta to dělala v každém režimu, ale vždy alespon v jednom to dělala kazda
Šimpanz
Nazývej si to klidně prestižní, nerelevantní nebo třeba zbytečné. To je ale čistě tvoje optika, podle které by se dalo lehce dojít k závěru, že všechno co má víc než 20kW, všechno co tím pádem jede rychleji než 130, všechno co je vybavenější než Panda v základu, všechno co používá jiné materiály v interiéru než pytlovinu a umakart je zbytečné a nerelevantní. To je ovšem optika socialistického plánovače, který rozhoduje, co je pro lidi užitečné, použitelné a co je zbytečný přepych. Bohužel drtivá většina lidí (alespoň v Evropě) to má jinak a ty nerelevantní a nepoužitelné věci/vlastnosti aut vyžaduje a záleží jenom na obsahu jejich peněženky jestli si koupí auto s Vmax 200 nebo 300 km/h nebo jestli si nechají na sedačkách pytlovinu či koženku nebo si připlatí za pravou kůži z argentinských býčků. A úplně stejně to mají třeba s bydlením, jídlem, elektronikou nebo čímkoliv dalším. Nad vilou na Hauspalce za 500 mega mohu také mudrovat přesně ve tvém stylu, že zahrada je moc velká, že její úprava do japonského stylu je zbytečnost, že vyhřívaný 50m bazén vyvedený v italském mramoru je nerelevantní, když mohu za 5 minut být ve veřejném bazénu, že 8 ložnic normální rodina nevyužije, že přistávací heliport je zbytečné plýtvání místem a garáž pro 12 aut je nesmysl. A že byt 3+1 v paneláku je vlastně ideál.
Avatar - Dinar
Dinar
Turbomotor točí z principu více než atmosféra? Nebo turbo ten motor někam pouští? Do otáček? Co je tohle zase za blábolení?
Studené atmosféře škodí vypínání "každou chvíli" méně než turbomotoru? A to proč jako?
Klidně může být, že hnací řetězec toyoty bude spolehlivější než hnací řetězec škodovky, ale to zdůvodnění, co píšeš, to je jak z mateřinky.
Avatar - Mikesus
Mikesus
já nikám neběhám, z toho mně bolí záda. :-!
"Ale" ve své větě jsem napsal jedno, jako takovou vsuvku, tak nevím, kde ty "ale" bereš.
Nesmysly jsi psal posledně, stejně jako teď. Tůrování hybridu, zdržující nějaká R1 ( já ji ani nepoznám, natož abych o ni mluvil ), pak spíš ty sám ze sebe udělal pitomce, když i další minule potvrdili, že i motorky dokáží zdržovat na semaforech.
Zkusím pro méně inteligentní ( ti co chápou psaný text se omlouvám za zbytečné opakování ) znovu.
Statistika ze silnice a plaubní kamery. Kolona na semaforech a motorky, které se cpou mezi auta. Pouze ty, které se cpou, dost z nich zůstává taky v koloně nebo jedou cyklopruhem, kde nikoho neomezují.
nacpou se jako první na semafor a postaví před auta. Pak těch, co zdržují ( omezují v rozjezdu při zelené ) jsou tak 2/3 v případech, kdy to mohu porovnat, tedy když jsem aktuálně první auto na semaforu. Od poslední naší diskuze na toto téma jsem si dělal poznámky. Vyšlo to ještě hůř, bylo to cca 2 měsíce (?) a od té doby 5:1. Čest tomu jednomu, který byl opravdu schopen se rozjet hned.
Rozhodně jich je méně než řidičů aut, kteří na semaforech zdržují, ale ti se s auty nemůžou proplést celou kolonou dopředu a tam pak zdržovat, jen na ně prostě vyšla řada.
Když už se někam nacpu, tak jedu, a ne že budu na vyhlídkové jízdě a ať se ostatní třeba po*
Šimpanz
Ničím se neoháním, jenom konstatuji, že Octavia nabízí PHEV s lepší dynamikou a za stejné peníze. A kdyby Vmax byl tak nerelevantní údaj jak píšeš, tak se nedělají auta, která jedou 200, 250, 300 nebo i více. Nerelevantní je jenom pro majitele aut Toyota, protože ti jinou volbu už skoro nemají a u těch je to jenom slepá obhajoba vlastní garáže.
Avatar - Dinar
Dinar
Zůstal bych ve třídě, jako soupeře bych viděl spíš octavii RS combi v tom hybridním provedení. Bude o něco málo dražší, ale zas je to plug-in hybrid a dynamické hodnoty jsou o dost lepší.
topten
to i obycejna hybridni oktavka ma 7.7, RS 7.3
navic ta tojota s variatorem jako kombajn
flyeris
Dobrý deň, mal by som jednu otázku pre zástupcov redakcie. Nechcem rýpať ani nič citovo zafarbovať, ide mi o dáta.

Často uvádzate, že autá hodnotíte v rámci triedy. Predpokladám, že sa myslí trieda veľkostná, nie cenová (to by sa muselo porovnávať Gčko s 911kou, atď.).

Nedávno testovaný MB CLA 220 je rovnaká veľkostná trieda, ako teraz testovaná Toyota Corolla 2.0 TS GR Sport. Ide síce o iné karosárske verzie, ale predpokladám, že ani hatchback od Toyoty, resp. Shooting Brake od Mercedesu by si neodniesli iné hodnotenia, keďže žiadny z plusov a mínusov sa netýka konkrétne špecifík karosérií, takže je to porovnateľné skóre.

MB dostal 3,5 *, Toyota 4,5 *. To je rozdiel 1 hviezdy z 5, t.j. 20 %.

Pýtam sa teda napriamo a budem rád, ak dostanem podobne priamu odpoveď: Je Mercedes-Benz CLA kupé 220 o 20 % horšie auto ako Toyota Corolla 2.0 TS GR Sport?
JosefBrofsky
Vyděl ty peníze počtem zaměstnanců a zjistíš, že to je jedna měsíční výplata koncernu, i-d-i-o-t-e.
JosefBrofsky
Jdi už s tím "stbákem" do p-r-d-e-l-e, k-r-e-t-é-n-e.
Avantime
Torzku majú vzadu od faceliftu už všetky výbavy i30 okrem N Line. ;-\
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tady ten Gr sport je i pro 1,8, o tom by to nikdo nepsal, že to je sportovní. Jen proto, že to umožní i pro silnější hybrid, neznamená že to je sportovní auto.
Avatar - hugino
hugino
Vidíš aký má Toyota Corolla úspech, koľko je tu diskutujúcich.To pred tým nebývalo a to je dôkaz že nová Corolla vyzerá fakt dosť dobre a ľudí zaujíma.Dobre si vybral aspoň je v segmente C väčšia kokurencia a ozaj je si z čoho vybrať.Stále si myslím že toto je klúčový segment pre väčšinu rodín pretože nie každý chce SUV hlavne čo sa týka penazí a pokiaľ automobilka nemá v tomto segmente model bude to mať dosť ťažké prežiť viď Lancia,Nissan alebo Alfa Romeo.Pretože v našich končinách tieto autá splnajú podmienky rodinného auta na každodenné použitie a aj na dovolenky. :-)
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
https://www.youtube.com/watch?…

poriadny 2 l motor vyzera takto
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kde jezdíš běžně 50-160 km/h?

Ne že by s tím co popisuješ mělo e-CVT problém https://www.autohled.cz/a/toyota/camry nebo v https://autobible.euro.cz/…alerie-157040-1/ problém je že krom tý planetárně jediný německý anomálie a i tam je strašně dálničních km zón kolem měst max. 120 km/h a pokuty viz já 15:46 = se tak NIKDE jezdit NEMŮŽE = a nad těma pokutama za vyšší překročení se ošklíbaj i němci i když maj průměrnej plat 100.000 kč
ryccardo
Tak to mám přesně stejně. Normálně jezdím po dálnici do 160 jen málo kdy víc, ale občas když přede mnou ani za mnou nic nejede to rozjedu klidně na 200 jen pro radost z jízdy a fakt nemám náladu aby mi to na 180 zvadlo. Omezení na 160 je vůbec extrém. Takový je v mých očích k ničemu. To jsme prostě v roce 1990 a době Favorita. Nicméně má to jednoduchý řešení, takový auto si prostě nekoupím. Vyrábět si ho můžou pro někoho jinýho ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
:D Mne z mokra vyrazily obě nápravy naráz, na rozdíl od Corolly :D
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :D

Funguje to = má fakt DOBRÝ poradce :-)

Trochu blbý je že každejch plus deset tisíc milionů pro něj https://www.novinky.cz/…nasobil-40331365 je tak 100 a víc miliard mínus pro nás = máme SAKRA DRAHÝHO imigranta předsedou vlády
Avatar - Ozzman
Ozzman
Že je to super, budu jezdit levněji, tak se nebudu muset tolik kontrolovat, až budu šlapat na plyn, třeba budu častěji jezdit přes 200 :D A Andrejovi to tam hodím u příštích voleb ;)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Avatar - Mikesus
Mikesus
Škodovek ve firmě jsme měli dohromady kolem 15. Děkuji, znova už nechci, i když pořád věřím, že se zlepšují ( šrot nejsou, ale ani modly, jak se o nich mluví ) a proto je pravidelně zkouším znovu a znovu.
Já diskutuji s argumenty a vlastní zkušeností. Někdo na argumenty reaguje urážkami bez vlastních argumentů.
Toyota má také své mouchy, ale nemusím aspoň jezdit každý měsíc do servisu.
Niemand
To asi nie. Potom to ako to dostane zabrať pri občasnom kick-downe zavisí od tolerancii v motore a ako moc je citlivý. A tu by som si skôr vsadil na atmosferický plnený motor.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jen tě poopravím, Superb, Arteon a Mondeo jsou liftbacky (Mondeo tedy do 2019 bylo jako sedan ve verzi HEV nahrazeno kombi).

Ale já mluvil spíše o C segmentu, kde až na Corollu,Mazdu 3 a Civica moc na výběr není, z Evropských aut zbyl Mégne a Tipo, oboje lowendovější a v Turecku vyráběné verze svých plnohodnotnějších (teda u Tipa je hrůza i kombi a HB) sourozenců, vyráběných v Evropě.

Přišli jsme o Fokus sedan, Astru sedan, Jettu, Lancer, Imprezu, Peugeot (tam byl naposledy v Cčku 306 sedan v Evropě), Leon (Toledo - to poslední byl lift), Almeru, C4 sedan (dobře, té škoda neni :D )..
Niemand
Čo sa motora týka, tak všade mimo EU sa miesto 1,2T montuje dvojliter čo je v Európskej RAV4. S tým motorom by to už mohlo byť naozaj auto aj na občasnú zábavu. Ale 1,2T ma nezaujal na toľko, aby som mu dal prednosť pred hybridom.
Avatar - Emel
Emel
Ono tomu možná "pomáhají" různé systémy přibržďování kol, které jsou při trošku ostřejším tempu schopné brzdit nonstop...
Niemand
To závisí od riadenia pohonnej sústavy. Ale hybrid od Toyoty pod určitú teplotu vždy štartuje na benzín a až po zahriatí príde k častému zhasínaniu spaľováku. Ale väčšina Plug-in hybridov spaľovák neštartuje a ide na elektriku. Ak prudko pridáš, tak v záujme bezpečnosti ho naštartuje a dovolí vysokú záťaž aj keď je spaľovák studený.
VII
Musí to být kombi, ale jinak mu to je fuk. SUV nepotřebuje je mu 50 a sportuje, takže ze sedačky ještě vstane. A proč chtít téměř ve všem horší auto.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já za svou taky ne https://www.hifi-voice.com/…udrzet-v-kondici :*)

Už sem dočet Clio = DOBRÝ :yes: :-)

JEN na město mě nadchl končící Yaris R4 1.5 = to sem fakt nečekal. Ale ten Auris hybrid je pro to co je = řekněme celá oblast Středočeskýho kraje a Praha = pro mě lepší. Do prodejů v česku se vrátil běžnej ne-plug-in Prius, za bohužel době odpovídající cenu = tak ten CHCI zkusit.
VII
Německý průzkum řidičů. Dle tebe by tam jezdilo spousta hovad, ale evidentně jim to funguje, když mají nejbezpečnější dálnice.

Většina Němců se totiž po domácích dálnicích prohání v průměru rychlostí až (tedy nikoli průměrnou rychlostí, ale průměrným maximem) 194 km/h. To opravdu již není nízká rychlost, přičemž studie de facto naznačuje, že takové Volvo bude mít s omezovačem nastaveným na stoosmdesátku v Německu problém nezklamat.
A to se bavíme jen o většině, další významné skupiny řidičů zachází ještě dál. Každý desátý člověk totiž uvedl, že jezdí tempem až 240 km/h či vyšším. V případě mužů jde dokonce o 25 procent z nich, přičemž průměrným přiznávaným u pánského publika je 207 km/h. Ženy pak sice tímto směrem míří méně často, ovšem ani ty nelze brát jako mobilní šikany. Průměrně přiznávaná maximální rychlost využívaná něžným pohlavím totiž v Německu činí oněch „volvovských“ 180 km/h.

A pořád se dá fičet i delší dobu ;-)
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Ozzman
Ozzman
Manuál, atmo benzinový motor, tažný.... a dokonce unikátní vzor na sedačkách jak si objevil! :D No, asi pro něj jedu! :D
Avatar - Ozzman
Ozzman
http://suchen.mobile.de/…uge/details.html?…

Kdyby si chtěl, tak tady je jedna vyvoňená na prodej :D
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale já takhle nejezdím často, většinou jedu tempomat 120-140, ale někdy předjíždím, tak to přišlápnu a mam tam 160-170, když pak na té dálnici nikdo není, tak se jen občas svezu a chvíli jedu 200. Německem jsem najezdil, troufnu si říct mnohem víc KM, než ty a taky se tam samozřejmě nedá jet na max, když je volněji, jedu 160-180 tempo, ale někdy jsou tam takové nepříjemné úseky se zatáčkami a nepřehledné, že si víc ani netroufnu. Do toho provoz a omezení... ve výsledku nejedu o moc rychleji, než v ČR.

10 minut 270 v kuse? No, to bych chtěl vidět kde a taky se tam svézt :D. Tak já jsem rád za 5 minut kolem 200-220 a to jde tak někde v oblasti RUHR, kde jsou 3 pruhy, ale dost často taky silný provoz.Pak ještě dříve u Mnichova, ale tam jsem už několikrát byl rád za 5km/h v koloně :D

Takhle by se dalo jezdit v Polsku, tam jsou krásné a rovné dálnice, bohužel limit je tam 140 :D Párkrát jsem se taky svezl... zatím bez pokut, na rozdíl od Němců...
Avatar - Ozzman
Ozzman
To máš samozřejmě a hlavně bohužel pravdu :/
VII
Můžeš tak jet na jakékoli dálnici, pokud jsi ochoten porušit zákon. Já jezdím do práce po dálnici 40km a za celý rok, jsem policejního Superba potkal celkem jednou. Konkrétně předevčírem a předtím rok nic, takže tuhle báchorku o číhajících Superbech vedou jenom lidi, co si tím zdůvodňují omezení maximální rychlosti u hybridů a elektromobil + teď i Volvo.
To stejné silnice první třídy. Půlka aut tam na přehledných úsecích jezdí 110-120 a v životě jsem na takové okresce neviděl měřit policajty, ale všude čtu a slyším, jak tam chytají jednoho piráta za druhým.
Avatar - iudex
iudex
Tak má pravdu, že moderátori sú tam rozhodne najslabší v rámci slovenských autowebov, pozerám to, len ak už mám všetko ostatné pozreté.
Avatar - Emel
Emel
Ne, běžně ne... ale měl jsem takové období, kdy cca. 10 nádrží v řadě bylo přes 10, nebo teda 9,8 a víc abych byl přesný. Inu... volnější cesty, levnější benzín...

PS: jak to tak po sobě čtu, připomíná mi to Cimrmana: Cimrman má na pravé noze srostlé prsty. Ne všechny, samozřejmě. Jenom dva. Má prostě mezi malíkem a palcem takovou blánu.
Avatar - Emel
Emel
Tady jsou naměřený zrychlení špatný napříč značkama. Můžeš zkusit youtoube kanál autocentrum.pl, tam je spousta měření s Racelogicem... třeba
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - iudex
iudex
V zásade nikto tu ani nekritizuje samotnú Corollu, konečne pekné auto od Toyoty, s dobrými jazdnými vlastnosťami, ktoré (konečne) dokáže aj trochu pobaviť, konečne so silným hybridom, kde nebude človek trpieť nedostatkom výkonu ako pri 1,8ke, vo verzii kombi aj praktické, a to všetko za fajn cenu (u nás kombi GR sport za 28740 eur). Ani to nie je málo, ale pri porovnaní konkurencie človek zistí, že jediné lacnejšie auto s podobným či vyšším výkonom je Proceed GT. Včera som na Topspeed pozeral test Golfa a krátka verzia s 1,5TSI 110 kW a manuálom stála 26500. Akýkoľvek porovnateľný koncernový kombík by stál ďaleko cez 30t. Zrejme by som nakoniec v rámci triedy skončil v tom Focuse kombi (niečo takéto: https://www.fordskladom.sk/…1151-novy-focus/ ), ale Corolla TS by určite bola vo výbere.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
ryccardo
Utrápeně :D
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak ti jsou ještě rychlejší ! A nejrychlejší jsou z Rohlíku!
Avatar - hugino
hugino
Na Moje Auto som si pozrel aj tvoju recenziu a aj ty ju máš velmi pekne nakonfigurovanú a aj velmi dobre napísaná recenzia.Hlavne že si spokojný tak nech slúži. :yes:
Reco
Kamarat robi detailing, tak som mu na novom aute dal spravit keramiku od Optimum gloss coat. Ked sa auto umyva, tak zase treba na to sampon, ktory obnovuje tie vlasnosti, ale treba to chapat ale v kontexte lepsieho vosku a nie mechanickej ochrany a clovek s tym bude v pohode. Ked to malo tak 2 tyzdne a vtak sa na to vykadil, tak to skoro same stieklo z auta, trochu rozprasovaca a bolo po h0vne a nebolo treba ani nic utierat. Aj vodu a dalsie veci to odpudzovalo dlhsie ako predchadzajuce skusenosti s voskom. Teraz je rok po a myslim, ze na tom nic uz nie je. Kazdopadne v com ma to sklamalo - skrabance ani oderky to nezastavi. Beriem, ze nema schopnosti vyriesit notorickych obuchavacov, ale cakal som, ze proti kamienkom to cosi viac vydrzi (nevydrzi) a ze aj nejaky ten nahodny skrabanec ostane na tej keramike a nie na laku. Na auto by som si to druhykrat dal - vravim v kontexte vosku lebo staci mi auto urobit raz rocne oproti vosku, ale clovek musi byt uzrozumeny, ze je to len lepsi vosk. Aspon teda v tejto triede a to bolo tusim 10ml za 100€. Vyhoda je ozaj jednoducha a rychla aplikacia. Inak ak to chces seriozne riesit proti skrabancom od konarov a tak podobne, tak asi len poriadna folia - 2-3k€
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Řešili a došli k tomu, že důvodem není volba převodovky a že "ti fandové" to nejspíše nejsou. ;-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
spíš stačí, aby byla voda po kotníky a pozná se, kde má 4x4 výhodu :D
Avatar - hugino
hugino
Konečne urobila Toyota aspoň podla mna po designovej stránke aj auto pre mladšie ročníky a nie len pre 60+. Ináč Toyote to vraj bolo dosť vyčítané že ked robili celosvetový prieskum o kupcoch Toyoty tak im vyšlo že ich kupujú staršie ročníky a tak to novou Corollou chceli zmeniť a myslím že sa im to podarilo.Mne osobne sa velmi páči ale má dosť ALE.Chýba mi v ponuke povedzme 1.5 turbobenzínový motor s cca 150 k+ lebo tá 1.2 t 116 k je podla mna slabá /hybrid ma nezaujíma/,z prístrojovky jej trčí taká divná hrana do priestoru takže pri nastupovaní pozor na koleno,má dosť nízky podvozok takže pozor na obrubníky a takisto na relativne velkom rázvore je vo vnútri hlavne vzadu a nad hlavou málo miesta a to v hatchbacku je vzadu ešte menej a ešte cena .Po Mazde 3 je Corolla druhé japonské auto v tejto triede ktoré sa mi fakt dosť páči a v tejto testovanej konfigurácii vyzerá super.Ale ja by som si v tomto segmente momentálne určite kúpil nový Leon 1.5 tsi 150 k FR.To je momentálne pre mna TOP 1 v segmente C za cca 22 000 Eur a ešte by som voči Corolle dosť ušetril. :yes:
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Napis mi SZ, kde priblizne bydlis. Klidne te svezu svym autem, pokud to bude rozumne blizko. Sice je slabsi a pomalejsi nez Corolla, ale princip je stejny. Uz jsme to takhle udelali s ryccardem a celkem to klaplo, myslim.
ptr078
Ja som si to daval pred 4mi rokmi, kombi nizsej strednej rok 200e, 2rocna 300e a 5rocna ochrana 1000e. Vybral som si strednu cestu, dostal som k tomu sprej, bolo potrebne raz za cas prestriekat a utriet na zachovanie vlastnosti. Myslim, ze efekt je viditelny, odpudzuje to prach a necistoty, chrani lak, ale pri dalsom novom aute to skombinujem minimalne s foliou na predny/ zadny naraznik, kapotu. A to preslo par rokov, takze dnesna chemia bude este kvalitnejsia a robi to uz viac ludi, takze mozno najdes aj lepsiu ponuku
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Proc? To by se mohla rozpustit!
Avatar - Mikesus
Mikesus
těch 160 už by mi přišlo taky často limitující, člověk by s tím už musel počítat, u těch 180 ( reálně 190 u Corolly ) kromě vyzkoušení, jsem nikdy nebyl omezen zatím.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Neřekl bych navíc = snad nepatrně lepší spotřebu? Ale trochu JINAK = třeba pro MĚ je to zajímavější. Já kombík nechci a sedan Corolla mě nebere = Prius je pro MĚ ideál

A obecně zájem o auta s nízkými emisemi a malou spotřebou nejspíš poroste i u nás. Dřív bylo něco jako Prius tady v kraji většině s něčím typu TDI spíš k smíchu = odhaduji že teď by se MOHL i reálně trochu prodávat.
Ostatně prodeje Toyoty tu celkově poslední léta ROSTOU = tak prostě rozšiřuje nabídku

EDIT Bohužel trend by mohl narušit slovenský estébák https://www.echo24.cz/…dane-nema-logiku + https://zpravy.aktualne.cz/…1110cc47ab5f122/ je s nim fakt sranda DŘÍV https://www.idnes.cz/…35_ekonomika_kop asi pomůže největší firmě v česku co přitom nikdy nebyla v TOP plátců daní a současně její majitel patří do TOP 3 nejbohatších nějakej Agrofert a chce ty ztráty asi schovat do toho půlbilionu co letos zasekne a stovek miliard co si během výjímečnýho stavu odhlasoval pro příští roky
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takže úmyslné překračování rychlosti a ohrožování ostatních v provozu, nebo jízda na okruhu?
V reálném provozu irelevantní, na okruh nejsou taková auta.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jenomže 200 a 270 - to je přece obrovskej rozdíl. Jak v rozdílech rychlosti s někým pomalejším, tak v možnosti změnit směr, zabrzdit...
Pravděpodobnost toho, že si tě někdo z pomalejších buď nevšimne a vlítne ti tam, nebo všimne, ale neodhadne, že u něj budeš za 3 vteřiny......

Mám na to názor a souhlasit s ním nemusíš.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo = kdo CHCE šidit = bude třeba i víc. To jsem myslel tím = a bohužel taky naopak
Tohle prostě NENÍ primárně o Vmax = na Aurisu byly origo Dunlopy Vmax 270 km/h :D
A zavěšení kol co TĚ zaujalo trklo :-) lepší než maj prémiový auta s Vmax 250km/h

Viz já dřív rozsah ošizenosti aktuálního Golfu až trochu nebere hlava = když vezmeš v úvahu kolik se ho desetiletí prodává = už vůbec ne.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Teda já se snažím řídit "přej, bude ti přáno", ale jezdit ve veřejným provozu 270kmh - takový řidič je u mě hovado. Ve chvíli, kdy předjíždí ostatní, může být rozdíl rychlostí klidně 180kmh, to je o hubu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ani ne = paradoxně je to v reálu dokonce spíš naopak. Silně předimenzované všechno a vyšší živostnost atd. maj právě ty Toyoty hybridy = co to omezení Vmax 180km/h maj už generace

A bohužel taky naopak :-|
VII
Hele to je věčná diskuze. Jak psal někde dole Ozzy, občas když jedu po dálnici tak si to rád přišlápnu a jedu pár minut 180-200. Není to furt, běžně jezdím 150-170, ale párkrát do měsíce mám chuť se projet rychleji.

Pro mě je důležité, že můžu. Neříkám že 180km/h je málo, většině lidí to stačí, ale mě by vadila ta samotná podstata umělého omezení.
Co vidím jako opravdu málo je 160km/h, které bude mít např. ID3 nebo Enyaq. To už mi přijde nebezpečné, protože 160 tam mám občas i na okresce při předjíždění.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No to nás porušuje hodně = já jezdim běžně ca 140 km/h. Ale řeč je o běžnym ježdění NAD 180 km/h = a to už tak běžný není

110-120 km/h = ti 4válec 1.8 jede s prstem v nose žejo. Ono v pohodě jede i těch 180 km/h = diskuze je o tom jestli je to naprosto nedostatečná rychlost

Jinak viz já 9:36
Avatar - Mikesus
Mikesus
Fakt a jak to víš? Já si toho ještě nevšiml, že by carrera někdy překážela.
Aha, ty jsi kouknul do vestecke koule, nebo preferuješ čajové lístky? Raději si nejdřív něco zjisti, než budeš něco plácat.
GeekStar
U těch Toyot zas je aspoň předpoklad, že to bude fungovat. To bych u Volva moc nedoufal. Znám jedno, které od nová najelo pár set kilometrů a od té doby je už několik týdnů v servise, nedobíjí baterku a nikdo neví, co s tím.

Přeci jenom Toyota ty hybridy seká už deset let po milionech, ostatní se většinou pořád ještě víceméně rozkoukávají.
Avatar - _Karel_
_Karel_
On ten název vypadá dost podobně jako GRMN, to je trochu chyba Toyoty, že to vzbuzuje větší očekávání. Podobně jako je (podle mě) chyba Kodiaq RS, který to "RS" devalvuje. Sport line je jen výbavový stupeň, který jde i k nejslabším motorům a i to "line" napovídá, že je to jen design paket.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak to by mě fakt zajímalo - jestli by tě moje auto iritovalo cukáním, nebo se můj typ DSG chová fakt líp. Ale moc času už na to není, začátkem září budu prodávat. Třeba se někdy později alespoň svezu s Corollou. Uvidíme.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - kari.laz
kari.laz
To už známe, tebe na semaforech brzdí i litrová R1 a pokaždé když někde jedu a je tam srovolaný asfalt, vím, že jsi to tam tůroval se svým CVT yarisem. Co tam máš dál? Tenhle kec už je totiž celkem ohraný a hlavně nepravdivý. Jediné, co brzdí v rozjzdu je nepozorný řidič.
Avatar - skejpa
skejpa
Mikesus, ty to bereš vše, zdá se mi, dost osobně. Ale já to tak neberu. Nevlastním v osobním vlastnictví ani jedno z těch aut. Ale jel jsem v obou a prostě ta Octavia, respektive DSG a turbo dvoulitr je daleko sportovnější než mrtvolné CVT. Chápu, že na normální jízdu je CVT asi v klidu ale když se chci za volantem pobavit, tak je DSG lepší volba. A pro mě je výkon a zábava víc, než cukání DSGčka v koloně...
Avatar - kari.laz
kari.laz
Třeba v tom, že to RS má motor a a převodovku? A ne ten kompromis v Toyotě? Když už tedy budeme porovnávat verze se "sport" v názvu " .
Avatar - kari.laz
kari.laz
Pro papriky ploužící se bez emočně k cíli je to jedno. Kdo má rád auta, podívá se jinam. Bohužel skupina opravdových fandů motorismu obecně je čím dál tím menší.
Avatar - skejpa
skejpa
Já mám služebák Octu 2.0TDI DSG 2018 a ano, malé cukání tam občas je ale mě to třeba vůbec nevadí. Naopak mi vyhovuje, že řadí krásně rychle.
Ale eeeeee vytočenej vysavač v 4500ot./min mě teda vyloženě sral tak moc, že je to pro mě hlavní důvod to auto prostě nekoupit.
Ale jak je vidno - sto lidí sto chutí ;)
Avatar - iudex
iudex
Tak keby sa na Slovensku (alebo v EU) predávala Corolla s dvojlitrom v americkom naladení, tak by to bolo fajn (dynamika stále o chlp slabšia ako moje auto, ale to sú zanedbateľné desatinky). Ale nepredáva sa, takže je zbytočné špekulovať, čo by bolo, keby. Tiež je otázne, či by ten motor európske normy neotupili a neubrali mu výkon. Ale opakujem, tu ten motor nie je a na 99,99% nebude.
Inak keby som mal snívať o zámorských motoroch, ktoré v EU nie sú, tak radšej Mazdu 3 s 2,5turbo. :-)
Avatar - iudex
iudex
Jj, to Mondeo som tu dával aj ja, za 21900 to bola kúpa roka. Porovnaj si to s 96 kW Golfom za 23500.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak u nas to spíše po umytí vypadá, že se leskne více než bez toho, ale to odpuzování vody mi přišlo jen na začátku. Po pár měsících už mi přišlo, že ne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak ono to je i u Toyoty, když člověk nechce/nepotřebuje kombik, za cenu vybavené Corolly s dvoulitrem máš Camry v podobné výbavě.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Občas si projedu hezké okresky, tam volím spíš manuální režim převodovky, s tím souhlasím, že to má člověk lépe pod kontrolou.
Dálnici naopak dám tempomat a víc neřeším, to pak točí 1500-2500
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Je to prostě název výbavy = a výkonem je už dost v pohodě. To plácání že Vmax 180 km/h nestačí = CHTĚL bych vidět záznam jak rychle OPRAVDU kritici nedostatečný rychlosti +50 km/h nad maxima = fakt V REÁLU jezdí :-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
kéž by tu vzdálenost u nás kontrolovali.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No a co teprve popisky v tabulce, jako třeba: "Motor - Vznětový přeplňovaný" ??? Masakr tady...
Avatar - hugino
hugino
A dobre si urobil.Keď už som ochotný dať okolo 30 000 Eur za auto tak by som išiel do vyššej triedy aj keď za cenu možno nižšej výbavy čo tiež nemusí byť pravda a ešte ak sa ti podarí vychytať skladovku ako minule napr predajca Fordu myslím že v Trnave ponúkal Mondeo 1.5 Ecoboost 4 válec 162 k vo velmi slušnej výbave za 21 900 Eur tak to ozaj nie je o čom.Bola tam zľava myslím okolo 8 000 Eur.
Niemand
Tento motor má 170 koní a na niektorých trhoch sa páruje aj s manuálom. Na rozdiel od Subaru to u Toyoty neznamená verziu bez asistentov, takže by to mohli predávať aj v EU. Dynamika je na úrovni tvojho auta. Čo myslím stačí a to auto by už bolo zaujímavé aj s manuálom.
Ondris
Dneska jsem jel 250 km tam a 250 zpátky - tam funglovkou SIII 2.0 TDI DSG, zpátky ojetým SII 2.0 TDI MAN. Rozdíl ve zvuku/hluku je obrovskej, bohužel v neprospěch novýho Supa.

Ne, že bych o tom nevěděl předtím, ale když jsem měl po dlouhý době přímý srovnání, byl jsem zase zklamanej.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
To nebylo na mokru, to bylo v bazenu ;-) A tvoje predni naprava dosahla na okraj bazenu driv, nez ta zadni na Corole ;-)
Avatar - iudex
iudex
I´m with you ;-) Focus = ST.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To není AK BY ten motor se tam dává https://www.motorreviewer.com/engine.php?… a rozdíl ve výkonu proti 1.2T je dost výraznej to BUDE ZNÁT

Ne podle přímýho srovnání ale měl sem půjčený jak 1.2T 85kW tak 1.6 97kW a bylo to znát = v případě 2litru jde o daleko větší rozdíl
Avatar - iudex
iudex
A že nejaká Corolla s 1,2T existuje. Všade sú reklamy na hybrid, ktorého cenovka je predsalen inde, takže ako píšeš tí badžetoví kupujúci na Corollu ani nepozrú.
Avatar - Ozzman
Ozzman
V ČR aktuálně pro stejnou verzi:

MT - 92kw 1.0, 1.5 Diesel a 2.0 Diesel
AT - 110 i 134KW 1.5, 2.0 Diesel

To je fakt divný, takže možná jen omezili nabídky pro východní trhy :D
Avatar - Emel
Emel
alebo.
Avatar - iudex
iudex
Je to 114 kW (mildhybrid, to isté čo je v Pume). Nominálne to je celkom fajn, ale nie ako náhrada za 1,5ku, notabene tú výkonnejšiu.
Aktuálne u nás má Focus len 1,0EB s 92 kW a 1,0EB so 114 kW a potom jediný dízel 1,5 s 88 kW: https://fordcms.blob.core.windows.net/media/Slovakia/Pricelist/2020/Focus%2020.03.PDF
Teda buď berieš litrovú malorážku, alebo 2,3 liter v ST, nič iné nie je. Týmto u mňa Focus zabili ako rodinné auto. :no: :no: :no:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ono taky záleží, jestli si ho musíš objednat s CéVéTé, jako u Subaru, nebo mají i manual :D

edit: takže v USA mají 1.8 atmo (140ps) i 2.0 atmo (170ps) a s CéVéTé... takže máš pravdu.
Avatar - Emel
Emel
Dobře vypadá pořád jen ta Prime. Jestli běžnej Prius před nebo po faceliftu... to je asi celkem jedno.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
DIky za info, ani jsem si nevsiml ze je Prius znovu v nabidce. Kupodivu se mi tahle faceliftovana verze libi vyrazne min nez ta puvodni :/
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
OK, Ja to uvedu na pravou miru - Prius z 80 na 160 asi na okresce zrychli, ale fakt neznam v CR okresku, kde bych to chtel zkouset. Nebudeme si nic nalhavat - tohle neni auto na divoke predjizdeni nakladaku pred neprehlednou zatackou. Uz se mi nejednou stalo ze jsem chtel predjizdet, ale s rodinou v aute a rychlym odhadem toho kam realne dohlednu a kam az by mohlo dojet auto v protismeru, kdyby se objevilo, jsem si to zase rozmyslel.
VII
Jenže tam taky píšou že:
Každý desátý člověk totiž uvedl, že jezdí tempem až 240 km/h či vyšším. V případě mužů jde dokonce o 25 procent. Což může být i těch 270.

Já neříkám že nesouhlasím, taky bych 10 minut 270 v kuse nejel a ano může to být nebezpečné.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jestli modernější počítáš vše dotykové, tak to určitě. Ale infotainment je určitě modernější, tam je Toyota pár let za opicema.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ovšem na semaforu nemáš šanci :D
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne ta jednadvojka zaujala spíš tím klidným a komfortním projevem. Takové to auto pro člověka, který za rok najede třeba 10-15 tisíc max, nejezdí denně a má rodinu. Není to brzda provozu, na chalupu o víkendu to dojede naprosto s přehledem, na rozbité české okresce se hezky pohupuje, dobře a jednoduše (až přeposilovaně bych řekl) se ovládá a jednou za rok k moři, nebo v zimě na hory ? Úplně v klidu :) Stát to 350 tisíc, i30 nemá šanci.
Niemand
Na Corollu sedan sa tiež dávajú Dunlopky.
VII
V60, C-klasse, BMW 3, A4, Passat, Arteon, Superb, Mazda 6, Insignia, Peugeot 508, Citroen chystá novou C5. Nemyslím si že nabídka je malá, jen prodeje klesají na úkor SUV.
Jo asi přijdeme/ přišli jsme o: Talisman, Mondeo, Optima, i40 ale ti stejně paběrkují, až na relativně slušně se prodávající Mondeo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mívali jsme menší sedany, Žigula (Barik by mne pochválil, ale já si ho pamatuji už jen matně, hlavně díru v podlaze.. :D), Felicii (jednu z prvních vyrobených, to byl úkrok k HB) a pak Cordobu, Jettu a pak už jen SUV ( a já kombíky).
Niemand
No zrovna bŕzd sa báť nemusíš tie musia zbrzdiť plné auto so 750 kilovým vozíkom v 12% klesaní. To je vyššia záťaž ako jednorázové brzdenie z vysokej rýchlosti.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je nemilé, pokud vím, tak první Ceedy zase mívaly problém s lakem, ale motoricky snad až na nějaké věci fungovaly a fungují. To máš dobré, že tvůj táta by něco takového chtěl, můj už je na SUV, což mne moc nebere a nemotivuje, si půjčit (mohl mít přesně takového Fokuse, jako dával Iudex, jen v jiné barvě, ale nechtěl ho) . Kdyby měl ProceedGT, tak mu ho beru pořád :D.
VII
Zvažovali jsme Proceed GT pro tátu, ale pak jsem narazil na tohle video a přešlo mě to.
https://www.youtube.com/watch?…
Po 25 000km odřené sedačky, nesedící nárazník, filcem musel oblepit půlku kabiny ať to nevrže a nedrnčí. Všechno bych zkousnul, ale ty sedačky fakt ne.
Avatar - iudex
iudex
Jj, z koncernových trojičiek sa aj mne rozhodne najviac páči Leon, ako krátky, tak aj kombi. Fakt škoda, že Cupru vyčlenili samostatne, čím ju určite nenormálne predražia.
Ak hovoríš o strednej triede, no to je práve problém. Ono v zásade každé kombi nižšej strednej, ktoré má motorizáciu a výbavu ako stredná trieda (rozumej silnejší motor, automat a dobrú výbavu) je niekde okolo 30t eur a to už si v revíri strednej triedy. https://www.mazdaihned.sk/car/k6ufehwi/
https://www.fordskladom.sk/…142-nove-mondeo/
Tiež som pozeral takéto kompaktné kombíky a skončil som nakoniec v strednej triede.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Na rovince to problém nebude, s trochou dobrého větru 170 drží na rovince (fakt rovné, žádný kopeček!) i mé staré Clio 43kw :D (byť je to rychlost, v které mám pocit, že se buď rozpadne, nebo odstartuje do jiné dimenze), ale myslel jsem spíše tu dynamiku.

Tak já na to předjíždění občas také musím přidat víc, ale snažím se nemít zas takový rozdíl proti ostatním autům, protože už se mi mockrát stalo, že jsem musel dost nepříjemě brzdit, nebo dokonce uhýbat. A na jakou rychlost předjížím, to nevím, mám automat :D A v Cliu na trojku, to dá 120, když není kopec, nebo dokonce kopec dolů, tak to docela i jede, pak už nemá smysl na plyn šlapat, nic moc se neděje :D
Avatar - Emel
Emel
Polské pokuty jsou nicméně rozumné... jestli si to dobře pamatuju, platil kolega cca. 2500Kč za +80 (po odečtení tolerance).
Avatar - Emel
Emel
Sedačka spolujezdce ve vůni... a moje oblíbená modrá...
https://i.ebayimg.com/…tNeLc4Y/$_20.jpg
VII
Golfem 1.0TSI ;-)
Když jedeš z Mohelnice do Hradce, tak na těch dlouhých rovinkách často předjíždím vláčky táhnoucí se za kamionem a to pak máš 150 hned i s tím litrem, když to točíš do plna.
Ano těch 180-200 opravdu jedu jen pár minut. přece jen je to už objektivně rizikovější, zvláště v zemi, kde řidiči čumí místo do zrcátek do mobilu a všude jsou ty Superby žejo.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Avatar - hugino
hugino
Tiež som sa bol pozrieť na G VIII a hlavne spredu a prístrojovka teda nič moc.To môj dva a pol ročný G VII po fl sa mi zdá kvalitnejší.VW začal dosť šetriť a je to poznať.A ešte nehovoriac o prakticky plne dotykovom ovládaní ono na efekt je to pekné ale praktičnosť a hlavne bezpečné ovládanie počas jazdy bude asi dosť velký problém keď aj na jednoduché úkony musíš ísť do dotykového menu.Takisto mali vystavený 1.5 tsi 130 k za cca 24 500 Eur /šialená cena / a ešte mu nelícovali predné vodičove dvere.Takže momentálne ak koncern tak jednoznačne aspoň za mna nový Leon 1.5 tsi 150 k FR.Aj nová Octavia vyzerala voči G VIII o dosť hodnotnejšie.Ale späť ku Corolle vyzerá super ale cena okolo 28-30 000 Eur tak to už radšej Insigniu,Mondeo alebo Passat a mám väčšie auto. :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
" Je ohavná, budete se za ní stydět, ale váš pes v kufru ji bude milovat.. Toyota Corolla"
Avatar - Ozzman
Ozzman
Preceed GT jsem zkoušel a mne se moc líbil, jak by obstál v přímém srovnání s nabitou Corollou, to nevím, ale líbil se mi tam i ten 7DCT automat. Bohužel i když jsem zezačátku ten typ karoserie neměl rád a dnes mi příjde už zkousnutelný, pořád nevím, jestli bych to já osobně mohl akceptovat místo klasického kombíku. Proč tato verze nelze koupit i do normálného Ceedu SW, to netuším.

Ten vínovej Fíkus je parádní, za mne top barva, sluší i Mondeu (chtěl jsem ji, ale teď jsem po dlouhé době viděl bílou perleť na totožném kousku, jako mám a člověče, asi bych chvíli přemýšlel, jakou barvu volit i proti té červené :D). Touto kombinací jsem jezdil (jen byl modrý) a vlastně i přes R3 bych v Csegmentu nepotřeboval jiné auto. Snad jen volič automatu kolečkem je zhovadilost, co mi hlava nebere.
Avatar - iudex
iudex
Ty máš bežne priemer nad 10? To máš nejaké pokazené alebo čo :-[] ( ja sa nad 10 priemer dostanem, len keď idem na Slovakiaring).
Avatar - iudex
iudex
Geniálne, nepochopené tvary. Ale zase čekuj to obrovské zadné sklo. To musel byť výhľad dozadu. :-)
Avatar - iudex
iudex
Ufff, už som aj zabudol, aký des bola Corolla kedysi. 8-s V kontexte uvedeného sa mi súčasná Corolla páči zrazu násobne viac. :D
Mmch. cez víkend som staticky obzeral nový Golf. Dizajn je podobne ako na fotkách trochu (dosť?) fádny a nezaujímavý, to platí najmä pre štandardné verzie (R-line vyzerá lepšie, to by bola nevyhnutná podmienka u mňa). V bielej na 17kach auto, o ktoré ani nezavadíš pohľadom. Aj keď tie svetlá nevyzerajú naživo tak kórejsky, ako na fotkách, ale stále tomu spredu chýba maska, ktorá by dala tomu predku nejaký charakteristický výraz. Zozadu je to lepšie, tam ma iritujú "len" imitácie výfukov. Zvnútra podľa mňa vidieť šetrenie, pôsobí to oproti G7 tak, ako to povedať, mainstreamovo, priemerne, pocit vyššej kvality je preč, proste GTIho termín "supermainstream" stratil opodstatnenie. S vypnutými displejmi je to čierny plasťák. No a bonus bol konkrétny kus (1,5TSI 96 kW manuál, biela pastelová, 17ky), ktorý stál cca. 23t eur. Proste pomerne slabé (96 kW), nevybavené a vizuálne absolútne neatraktívne auto za cenu plne vybaveného, 150 kW Ceedu GT.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Třeba takovej vytocenej Tranzit 2.4 tddi, to je palba! :D
Avatar - Ozzman
Ozzman
Necertifikované měření :-[] Emelův graf je z Racelogicu! :D

Ale je fakt, že ta 1.8 je rychlejší, měřili jsme stejným přístrojem pak i 2.0Corollu a nikdy jsme se na hodnoty Aurisu a Priusu s Corollou nedostali :)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jedinému autu, kterému Mikesus překáží je Hamunův Auris :D

A beze srandy, má tu městskou akceleraci o pár desetin vteřin rychlejší :D
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, pro mne jo, to je totiž šance, kdy Mikesusovi ujedu i s těžkým kombidieslem :D
Avatar - Ozzman
Ozzman
Proč myslíš, že mám Mondeo pořád v garáži? :D Abych ho nemusel mýt, je tam hezky zakonzervované :D
Avatar - Mikesus
Mikesus
Alfa měla víc výkonu než všechny hybridy na letišti dohromady :D
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jej. A určitě bílá že jo? Bílá dodávka je skoro vždy nejrychlejší.
Xylo
Počkám si na nějaké elektro až bude za podobnou cenu. Můj stávající Lancer je pořád v kondici.
roubicek25
Tak to je pekna hloupost...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já jezdím furt na ryby, a běžně projedu okolo nějakých keříků atd. Žádný tlustý větve, auto mi poškrábe fakt kde co. S A6 jsem ten problém neměl, asi ještě poctivý laky.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Možná by si ji měl umýt víckrát, než 1x ročně :D
ptr078
Sam som si daval na nove auto nano keramiku a myslim, ze to pomaha, ale netreba cakat zazraky. Toyote +, ze to ponuka
Avatar - miromen
miromen
U HH je to docela dost na škodu, alespoň pro ty co radi usedaj za volant a od auta něco chtěji. Jinak maš dobrou paměť, protože to byla mnou často vytykana věc co se tyče motoru a to nejen u 1.2TSI a to bezcharakteronst včetně zvuku a než jsem poznal turba jinych vyrobcu tak jsem to měl za vlastnost všech turbaču, holt nezkušenost. A G6 měl u sport sedadel bočni oporu rozhodně nadstandardni na běžny model.
Takže opět si silně neuspěl, ale snaha byla.
Avatar - iudex
iudex
Tak z omylu, že atmo dvojliter môže byť v r. 2020 nejaká zábava Ťa mohol vyviesť Levorg či Impreza. Je fakt naivné dúfať v nejakú dynamiku či zábavu z atmo dvojlitra (až na výnimky typu Toyobaru). Ja tipujem, že subjektívne nebude ten dvojliter moc živší ako 1,2 turbo.
Avatar - Emel
Emel
Úmyslné překračování rychlosti, fuj fuj, to zní ošklivě... a přitom to děláme všichni tady... ne? :-)
Avatar - _Karel_
_Karel_
A PHEV od Toyoty snad bude startovat na benzín a pojede na něj až do zahřátí? Pitomost. Takže to není o Toyotě, ale o HEV/PHEV
Niemand
Keď jazdím s rodinou prekážal by som ti aj v Panamere, lebo po 3 rýchlych zákrutách do zadu podávam vrecko.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zajímavý = sedan střední třídy považuju při součtu VŠECH hledisek včetně ekonomickýho za to NEJ co může být = víceméně KONČÍ :-O
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
V Německu = tam to bylo vždy normální. Jen dneska ČASTO většinou kvůli provozu = už ani tam ne. Mluvím o (ex)majiteli všeho od Bentley Ferrari Lamba po AMG a já nevím co

Bohužel dnešní realita kdy desetiletí ROSTE počet aut docela strmou rychlostí ale počet km silnic a dálnic už dáááávno nestíhá = dneska i v tom Německu je auto s Vmax 180 km/h celkem v pohodě dostačující :-|
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale ono to JDE všude = o tom to není ale v reálu to prostě problém je. Prostě něco jako na 99% planety je těch Vmax 180 naprosto postačujících = dokonce na odebrání řidičáku

Kdo CHCE rsp. kdo OPRAVDU jezdí přes 200 = no tak nabídka je široká

U nás je to vnímání maximální rychlosti asi trochu ovlivněný že sousedíme s Německem. Ale i tam už bejvá dost plno = s autem s maximálkou 180km/h ani tam už nejsi žádnej louda. Ale to víš sám = možná tam máš najeto víc km než já = odhadneš jakou průměrnou rychlostí jezdíš do toho Bruselu? Jak dlouho jezdíš rychlostma +200 km/h?
Před RAVkou sme tam byli naposled s 2.2HDi a i když sme se z Frankfurtu snažili jet úplně na max = tak to spíš bylo odtrhnout se ze skupiny pomalejších na chvilku zrychlit někam k maximu tacho 230 km/h ale to už seš v další skupině aut a musíš zpomalit. Neteta si pochvaluje když zvládnou jet třeba 10 minut 270 km/h = to je dneska velká sláva
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je až NEuvěřitelný myšlení = ŽE si někdo myslí že to někomu až takhle nemyslí :*) :D :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Podle mě HLAVNÍ rozdíl mezi hybridama s e-CVT a -násobně dražšíma co sou rychlejší je i to že s tou Toyotou Lexusem to můžeš dělat x-krát denně měsíce roky furt pryč. Když se takhle budeš = budiž mi prominuta má naprostá netaktnost = když se takhle budeš rozjíždět týden s dotovanou naftou a manuálem = skončíš v servisu ;-)

Ty rokY sou potvrzený praxí = fakt to dělám(e) furt pryč a samozřejmě žádnej problém https://www.idnes.cz/…auto_ojetiny_fdv

K místnímu NEpochopení o e-CVT což tu předvedlo VÍC lidí = vím že ty NE :-)
Je to abych citoval testy nejsametověji řadící převodovka. Je to automatická převodovka s nejmenší poruchovostí. KDO chce sportovní auto = no tak to je ten zlomek lidí = a pro ty sou jiný auta https://autobible.euro.cz/…e-cim-dal-lepsi/ a https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 a jiný hybridy https://www.garaz.cz/…ri-sf90-21004298 :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Najednou mi Multipla nepřipadá tak špatná... asi neni náhoda, že pochází ze stejné doby, co? :D
Avatar - Emel
Emel
Ty jsi ignorant... sleduj tu hru tvarů v zadní části kombíku
https://s1.cdn.autoevolution.com/…Wagon-3598_2.jpg
Avatar - Ozzman
Ozzman
Taková smutná žába :/ :D
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak já se přiznám, že když je volná dálnice a jsou k tomu podmínky, občas chvílku kolem 200-210 jedu (né v Cliu, aby bylo jasno :D) , tady bych narážel na ten limit 180, což není málo a stačí to, jen bych pořád jel "nadoraz" a to by mne asi iritovalo. Ale to je tak 1x do měsíce, když je volno, asi bych to nakonec taky přežil..... pak zase musím jet 120, abych srazil spotřebu :D
Avatar - Emel
Emel
Před 15 lety si měli designéři právo odpočinout, poté co koncem 90. let stvořili legendu
https://images.app.goo.gl/LP2BAMB2u1uAhzXJ9
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ano, zase běháš odezdi ke zdi. Udělal jsi ze sebe pito*mce tvrzením, jak tě brzdí motorky při rozjezdu na semaforech. To že se budeš kroutit jak žížala po dešti na tom nic nezmění. Samé ALE, ALE, ALE. Prostě si to přiznej, že to je nesmysl a jestli se ti to jednou dvakrát stalo, tak z toho nemusíš dělat pravidlo. A která že obecná statistika tohle říká? :D:D:D
Avatar - Beefcake
Beefcake
Dalsi japonec so 4.5 :-[]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
kola nekola... to uz je detail... ale inak krasne auto ... ked si zoberieme kde bola corolla pred 15 rokmi v europe ( co by u nas nenapadna seda myska ) a teraz je to taka naloz... neskutocna premena :yes:
Avatar - Emel
Emel
Jj, výkon je priorita :-)
Corolla s dvoulitrem se mi líbí, k novému RS mám jistý výhrady... no, ale kdyby ta dvě auta měla fakt stát stejně a někdo by mi dal na výběr, tak bych si troufnul vybrat od klávesnice.
Avatar - fOE
fOE
Na papire, ano, ale minimalne ve zdejsich testech ony div ne zazracni hodnoty kterejma hyri brozury od koncernu se sem tam nepotvrdi (posledni testovana Schade byla snad o vteriny pomalejsi nez co udavala brozura). Takze papir snese vse, ja si radeji pockam na srovnavaci test (se stejnym ridicem, za stejnych podminek), ktery se tady imho primo nabizi. ;-)
Avatar - _Karel_
_Karel_
Hm, tak to je špatně, to by keramická ochrana určitě udělat neměla. Ba měla by vydržet mnohem mnohem víc, co se týče tvrdosti. Buď kecají ti, co keramiku nabízí, nebo to, co nabízí Toyka není moc kvalitní.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Řeknu to takhle. Otiral jsem zaschly ptaci trus mokrým hadrikem, žádné tlačeni a stejně to je na první pohled vidět jaké to nechalo skrabance. Osobně bych to znovu nedaval.
Když to člověk umyje, více se to leskne než bez toho, ale to je tak zatím vše co jsem zaznamenal.
Avatar - wikinko
wikinko
jasbe mikesus, tebe s tvojim hybridom zavadzia na krizovatke aj carrera gt.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jasně, jen asi ne úplně šťastně zvolený název.
Mě je zrovna tohle jedno, pokud bych chtěl sportovnější auto, tak bych hledal jinde, naopak tohle by moje aktuální potřeby plnilo - pokud bych chtěl kombíka.
Alfonz666
pravda je taková, že ty peníze dneska už nemají skoro žádnou hodnotu...
Avatar - skejpa
skejpa
Praktičtější ve smyslu větší - víc místa. A díky absenci baterek bude velmi pravděpodobně i lehčí.
Šimpanz
Netřeba chodit do hybridní RS, je i běžná verze Octavie iV se slabším PHEV než má RS, která dynamicky bude stále rychlejší než tato Corolla. 0-100 7,9 sec. Vmax 220 km/h a ve Style stojí 825.400 Kč
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To si HLUBOCE NEpochopil = zkus to eště jednou + co to je za kecy o Číně? Tamní rychlostní limity který sou včetně dálnic nižší než u nás no ono sou nižší i v 19 státech Evropy než u nás = si na mysli určitě neměl

Prostě penthouse nebo vila sou ŠPATNEJ příklad = ty auta mít taky MŮŽEŠ, jen je NESMÍŠ využívat

Sám bych chtěl https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 nebo hybrid https://www.garaz.cz/…ri-sf90-21004298 ale je to o POCITU = ne o tom že někam dojedeš rychlejš. A z TOHO DŮVODU je tak nějak smysluplnější KDYŽ UŽ dát megapeníze tak za luxusní svezení typu https://www.auto.cz/…zalezitost-93064 než čistě za rychlost. Jestli si někdy nastupoval vystupoval z nějakýho opravdovýho supersportu typu Ferrari = je to další drobný MÍNUS ale to už sem zašel asi moc daleko :-!

Vim že je to DRSNÝ jako FAKT DRSNÝ = ale víceméně jakoukoli trasu ujedeš za STEJNOU dobu v Priusu i Ferrari. Jen s rozdílem DRSNĚ ROZDÍLNÝCH celkových nákladů + a samozřejmě emisí ale na ty teď kašleme :-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes:

Bohužel ani v tom Německu už zas tak moc ne = ale jo TAM to STOJÍ za zvážení. JEN tam
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je naprostý nesmysl. Špatný příklad. Ty NESMÍŠ jezdit zdaleka ani těch 180km/h = že je to elektronický omezení jinak dostatečně výkonnýho třeba https://lexusenthusiast.com/…or-engine-issue/ je něco jinýho

Můžeš si klidně koupit auto s V8 nebo i V12 a je jich na výběr dostatek = od osobáků po supersporty = ale FURT pojedeš STEJNOU maximální rychlostí jako ten Prius

Takže KDYŽ dražší auto = popravdě dává víc smysl Rolls Royce pro svůj luxus, než Ferrari = bohužel ale je to tak. Vilu nebo luxusní penthouse v reálu využiješ víc = než auto co jezdí přes 300 km/h
Mluvím i z praxe = majitele NĚKOLIKA aut co to uměly a je to navíc brilantní řidič = přes 300 jel za poslední desetiletí jedinkrát. U nás jako v 99% států světa je to navíc na okamžitý odebrání papírů
ryccardo
On kdyby ten sportline u Škodovky měl 180 koní tak bych od něj taky sportovní svezení čekal. Když do toho v AZNP fláknou 70 koňovýho chcípáka, tak je jasný, že je to jen optický paket. Tady je těch 180 koní ale vlastně k čemu? Maximálka jak u Fabie Junior a CVT, který se do ničeho jinýho než nudnýho přemisťovadla fakt nehodí.
ryccardo
Tak jako u 180 konovyho auta je to dost malo mit omezovac na 180 kmh
Avatar - LeonST
LeonST
Jezdím teď občas se služebním Supem III 2.0 TDI 140 kW 4x4 DSG a Octavií 1.8 TSI 132 kW DSG. Necuká ani v náznacích, podtáčí a zbytečně podřazuje, ignoruje manuální režim, nevyužívá optimální spektrum otáček, ale řazení je hladké a plynulé, rozjezdy bez problémů.

2.0 TDI CR 135 a 140 kW má dostatek síly od nízkých otáček na rozdíl od atmosférického motoru dopovaného baterkou jí má pořád, i při vysokém zatížení a ve vysokých rychlostech, to vše při velmi rozumné konzumaci paliva. Všechno podstatné v běžném provozu lze zvládnout od 1700-3000 otáček, svým zvukovým projevem nijak neobtěžuje. Nad 3 tis. už se nezapře, ale rozhodně to nepřipomíná vysavač.
topten
by jela, ale nejede
od toho se nejspis odviji spousta veci
treba otacky motoru pri 130, dimenzovani brzd (pro 220 musej byt o 50% vic dimenzovany nez pro 180), pneumatiky, mozna i spousta veci kolem motoru, protoze na trvalych 180 ti staci nejakych 60-70kW, na 220 minamalne 110 kW
topten
auto s maximalkou 220 bude i ve 130 nejspis pohodovejsi nez auto s maximalkou 180.
navic kombinace atmosfery a variatoru na palube auta nic dobryho prinyst nemuze. aspon ne z dnesniho pohledu
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Avatar - Mikesus
Mikesus
A taky se s ním určitě lépe parkuje. Ale to porovnání s corollou mne stále zajímá.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takže Mondeo v garáži, aby ho nikdo neviděl, že se za něj stydíš? A s Cliem po poli, aby tě náhodou taky nikdo v něm neviděl? :-[] :-[] :-[]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele trochu mimo = nemusím koncernoVWý auta ale sakra CO se to s nima poslední dobu děje https://www.garaz.cz/…m-testu-21004449 ?

Pokračování viz já 23.7. 17:19 = neni to už nějak moc nebo to přijde jen mě?
flyeris
Viem si predstaviť, že M235i ako auto so športovými ambíciami už by bolo vo vlastnej "triede," podobne ako by bolo napríklad CLA35, už nehovoriac o CLA45(s). Aj cena je už inde, a teda asi by nikto nezvažoval kúpu Corolla vs. M235i (CLA35).

Viem si ale pokojne predstaviť, že niekto bude zvažovať Corolla vs (CL)A220/(CL)A200... A potom sa dozvie, že to je auto o 20 % horšie, tak len som sa chcel presvedčiť, že to tak skutočne je a chápem to dobre...
Avatar - iudex
iudex
Určite to redakcia hodnotí ako píšeš, teda redakcia rozlišuje prémiu a mainstream, inak by nemohol 304k bavorák (M235i) dostať len 3,5*.
Ale vyjadrenie redakcie by bolo fajn.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, vždyť jsem to psal
Avatar - Ozzman
Ozzman
Teď jsem si přečetl ten Edit - to je hodnocení ostatních, mám málo fotek, nemohu mít každé auto v TOP10 :D Takže za fotky jsem dostal nižší známku, právem si myslím. Včera jsem s ním jezdil po poli, takže musím dopsat recenzi :D
Avatar - iudex
iudex
Veru, miromen je úplným vzorom názorovej stálosti. Som zvedavý, aké auto si kúpi ďalšie a ako sa (zase) zmení jeho hodnotenie. :D :-[]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo MĚL by jít = spíš do basy ale ta tvoje verze by NÁM spodním 10ti milionům prospěla

Hele nechtěl by si eště chválit ČNB https://zpravy.aktualne.cz/…408ac1f6b220ee8/ s těma je taky sranda. Sice neni jejich cíl vydělávat ale PRODAT za málo a pak v době vrcholných cen nakupovat.. :yes: :*)

Jo a MOC rád mám i vtípky důchodce na Hradě https://vikend.ihned.cz/…-vnucka-peroutky

ANO mám rád černej humor https://www.idnes.cz/…05401_domaci_rik?…

Moc rád https://www.e15.cz/…z-tendru-1371748:D :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes: :D :-!

Nojo výplata v Agrofertu https://www.info.cz/…ovarne-agrofertu je 65 kč hrubýho

Asi bych si chtěl taky posílat 2 miliardy ročně jen na dotacích + samozřejmě zadávat zakázky SVÝ firmě, teda pardon firmě SVÝ ženy :D

Nebo aspoň to co říkáš = jedny měsíční výplaty firmy = ze státního. Sakra ono ze státního je vlastně Z NAŠEHO :-O

A hlavně nastavovat procesy https://hlidacipes.org/…iopaliv-v-cesku/ daně https://zpravy.aktualne.cz/…1110cc47ab5f122/ jak MĚ to vyhovuje :yes: :-)

Hele KOHO volíš?
Hele za KOLIK makáš = neni to náhodou za 65 kč na hodinu? :-!
flyeris
Myslím si, že cenníkový cenový rozdiel 100k CZK pri rozumne nastavenom leasingu a zľavách môže spôsobiť fakt, že niekto tieto dve autá môže posudzovať pri svojom výbere a bude riešiť, či chce alebo nechce hviezdu na kapote.

S vyššími triedami sa tie nožničky asi budú viac otvárať, ale práve pri kompaktoch sa asi najčastejšie môže stať, že ľudia budú riešiť, či vstúpiť do prémie alebo zobrať mainstream.
flyeris
Môže byť. Podľa tabuľky pri článkoch Mercedes v týchto rôznych karosárskych variantách prehráva len v "podélný prostor vzadu" a v kufri.

Ak to tvorí 20 % hodnotenia, okej, ale rád by som to videl od redakcie.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Je to docela dost jiný = až překvapivě. Rozhodně na Ozzyho zrychlovací testy kdy nevěřil že něco jako hybrid 1.8 může být většinou nejrychlejší = by se víc hodil ten hatchback :-)

Ne že bych to počítal = a je to vlastně smutný = ale ten 100kW hybrid hatchback je v pražském reálu FAKT většinou nejrychlejší
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A jakej rozdíl v tom je? Myslím že tyhle hranice se dávno přirozmazaly. Prémie nemá vyšší kvalitu snad nabídne větší volbu výbavy. Často ale dokonce slabší techniku
Avatar - Emel
Emel
Podle mě to jsou dvě třídy - prémiový kompakt a mainstreamový kompakt.
Avatar - Mikesus
Mikesus
řekl bych, že roli hraje i karoserie, tedy prostor uvnitř a přepravní kapacita. To se zajisté taktéž hodnoti. Myslím si, že HB a kombík by na tom mohli být různě.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Já s HB vlastně asi taky ještě nejel, ani corolla ani auris.
Avatar - Mikesus
Mikesus
jj, dělají to až tady. Teď v Praze to dělala pro Toyotu specializovaná externí firma, předtím nám to dělala přímo Toyota ve Varech.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Napadá mě, jestli nebude problém v tom, že to dělají místní mechanici coby "předprodejní servis"? Předpokládám, že to s tím nejezdí z Japonska. Špatnou, nebo dokonce úmyslně ošizenou aplikací se dá asi hodně zkazit.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nám to dělali na Avensis a teď na Corollu, každé auto jinde a výsledek stejný. Možná mám moc velké očekávání.
Avatar - Mikesus
Mikesus
já se k těm 160 občas při předjíždění přiblížím.
Avatar - Mikesus
Mikesus
jj. já to auto na startu natáhnul o pár centimetrů :D...než to zadní nápravě došlo, že se má taky rozjet.
No bazén to byl tedy, pár věcí jsem chtěl vyzkoušet, ale v tom mokru to bylo fakt k ničemu. Tam mi blikalo ASR až do 90km/h
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Souhlas = v 90ti až 100% případů kdy si udělám na dálnici MINIMÁLNÍ verzi trochu odpovídajícího odstupu NĚKDO tam vjede = protože to vyhodnotí ŽE tam JE místo :-O :*)

OPAK je při popojíždění v městské koloně TAM si naopak nechávají mezery = které by na dálniční rychlosti NEpřipustili :D :-!
Avatar - miromen
miromen
Vždyť focus se pořad děla s 1.5EB a to jak 110 tak 134kw jen přišel o podstatnou věc a to manualni převodovku. Jinak st line by měl opět byt s viceprvkem i u HB stejně jako active či vignale, jen nevim, jestli už tomu tak je či ta změna teprve přijde.
Niemand
Na pokojne jazdenie mam 1,8 HSD. Polovicu času strávim v meste a občas to za cenu hluku zvládne aj na diaľnici. 2,0 by mal výkonovú rezervu, ale rýchla jazda ma s tým aj tak nebavila. Čo sa 1,2T týka, tak neurazí, ale nie je tak dobrý, aby sa mi kvôli nemu chcelo po meste radiť.
Avatar - Ozzman
Ozzman
U nás zatím v konfigurátoru je, i slabší 110kw, ale jen s AT.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra