o nová auta a celkový úpadek průmyslové výroby v Evropě. Evropská společnost je už stejně tak pitomá, že tu bude za 100 let islámský středověk a to bude pro přírodu to nejlepší. Akorát ty emise se zbraní budou vadit až budou bojovat čERNOŠI s arabama o Francii.
Nezapomeň nám tu ty odborníku vysvětlit, že žádné limity za tohle nemůžou, že žádné pořádné motory, převodovky a auta obecně v Evropě nekončí proto, že nesmyslné manipulativní jednání jim v tom brání, ale že si za to mohou automobilky, že nedokáží vyrobit slušný motor co nevypustí téměř žádné emise. Vždyť přeci je to dle tebe tak jednoduché, jen chtít, co? Víceválcové motory, žádné elektrické berličky, převodovky na úrovni a emise 25g, proč ty automobilky vlastně nechtějí? ;-\ a pak nám dodej, že 1,0 R3 je naprosto dostačující motor pro všechny. Zapomněl jsem ještě na něco z tvých "mouder"?
samozřejmě, že teď bych se tady mohl se všema pohádat nebo to rozebírat, Nemám na to ale dneska náladu.
Ale já teď chci jenom poukázat na to, že JE CO rozebírat. Takhle má vypadat článek na autowebu (nemusí bejt o veteránech nebo supersportech, abch ho ocenil). Sice je téma mrazivé a k naštvání, ale je aktuální.
KOLMANE KOUKEJ, JAK SE TO DĚLÁ, A SROVNEJ TO SE SVEJMA CAMCAMA!!! :-!
Pokud chceš věcnou a racionální diskusi, tak je nutno uznat, že stále nejlepší a nejekologičtější pohonnou variantou osobního auta je diesel. A bude tomu tak i nadále.
Muzeální zážehový motor je samozřejmě žravý a ekologicky (vysoké emise CO2) zcela nepřijatelný. Těším se na zákaz benzínových motorů. Elektromobily skončí samy - je to nesmysl a z hlediska ekologie faul. V zájmu státu by z ekologického hlediska mělo být co nejdéle udržet v provozu úsporné (= nízké emise CO2) diesely v osobních autech a nevyrábět nové verky s ekologickou bombou (akumulátor s těžkými kovy), který potřebuje zbytečnou energetickou infrastrukturu (její výstavba také nějaký ten zbytečný CO2 vyprodukovala) a špinavé elektrárny na uhlí. Rovněž zbytečná výroba aut, které mají nahradit plně funkční dieselová auta vyprodukuje úplně zbytečné emise.
Čím starší dieselová auta, tím nižší povinné ručení - to je v zájmu celé společnosti! A naopak - čím výkonnější benzínové motory (včetně hybridů), tím větší platby. A zvednout spotřební daň na benzín alespoň na dvojnásobek! Ti, kteří benzín potřebují do sekaček na trávu a motorových pil, to vydrží. A jezdit s neekologickým benzínovým motorem nepotřebuje nikdo!
Osobně si nemyslím, že na vině technologické změny je nějaká EU. Běžně to bývá tak, že největší firmy si prolobují/prosazují zákony, které omezují snadný vstup novým firmám na "jejich" trh. Poté co EU nasadila tvrdší limity na vypouštění škodlivin vznikající spalováním nafty nebo benzínu (což není žádná novinka - omezování olova v benzínech už 70. léta, první katalyzátor v Cadillacu 1975), se automobilky přizpůsobovaly různým způsobem - VW a spol. pomocí "vyladění" motorů v rámci testování, Toyota učila řidiče jezdit úsporněji, korejci nasadili širokou paletu technologií, aby byli připraveni na jakýkoliv další směr, který převládne. Podle mého osobního názoru (který může být mylný) jsme na konci cyklu používání spalovacích motorů a dále se budou více prosazovat elektrovozy poháněné elektřinou z baterií. Nabídka aut se spalovacím motorem bude omezenější a může se zdát, že budou i dražší a méně zajímavá pro petrolheadskou komunitu. EV by naopak z luxusního zboží s nedostatky za vysoké ceny by měly být dostupnější v široké škále velkostí, dojezdů a cen. Zároveň to bude velká pomoc pro ekonomiku, protože se během krátké doby obmění kompletně vozový park, což by mělo průmyslu poskytnou tržby pro další období.
Jinak je článek klasickej mix faktů a žvástů. X modelů z toho končí protože sou prostě starý Sharan/Alhambra skončí po 11 letech bez nástupce a) protože zlý brusel nebo b) https://www.autoforum.cz/…okraji-vyhynuti/ protože si poslední desetiletí lidi spíš koupí SUV?
EDIT správná odpověď na článek bude asi v závěru = obří seznam končících modelů motorů VW a ať koukám jak koukám https://autobible.euro.cz/…u-znackou-sveta/ nikde NIC = a vo TOM to asi celý je
Že ale ten brusel na největší nejhodnotnější automobilku světa MÁ vliv :yes::-)
Co je na velmi nepřesném a manipulativním článku skvělého? Vždyť je to jen ufňukaná snůška autorských mindráků, vycházející z oznámených ukončení výroby, a házející vše na EU. Přitom ukončení mnoha motorizací je spíš výhodou (1,6 TDI, 0,9 TCe, 2,0 TDI 140 kW), protože to fakt nejsou dobré motory nebo nemají smysl vůči jiným verzím.
Fabulace o tom, jak lidi koupí PHEV a přitom ho vlastně ani nechtějí nabíjet, je vyložená lež, vycházející z jednoho dokola omílaného článku z jednoho regionu v Británistánu...
Přesně tak, pro 5 lidí není potřeba auto velikosti Multivanu.
R. Chvála chválí osobní dodávky a něco na tom bude.
U Stellantisu :-) je výběr hodně široký: Doblo, Berlingo, Rifter, Talento, Spacetourer, Traveller, Zafira Life a další. :yes::yes:
To pak musíš mít min. 2 auta:
1) to, které POTŘEBUJEŠ = Alhambra / S-Max (ten naštěstí nekončí) / nějakou polidštěnou dodávku
2) to, které CHCEŠ = jakékoliv pro zábavu
Moje volba by byla (pokud by byl v nabídce) hybridní Citroen Berlingo a Maserati GranCabrio.
Kdo má max. 2 děti a chce se slušně svézt, lze to řešit 1 autem - např. M-B C43AMG kombi.
Ako napisal blue sun. male MPV su nahradzane osobnejsimi malymi dodavkami typu berlingo, rifter a pod. Predaje naznacovali ustup preferencii zakaznikov. "velke" MPV tiez nemaju extra predaje a vytlacaju ich z jednej strany SUV z druhej strany velke dodavky. V cenovke sharan/alhambra ti zacinaju auta ako Pro ace verso, Traveller, Spacetourer, transporter, caravellla alebo este drahsie, ktore si spomenul sam. A vsetko to budu auta pre siedmych ovela priestrannejsiee ako sharan ci alhambra. Pripadne si pri kompaktoch ako spomenute PSA + touran, kde 3 isofixy strcis do druhej rady a mas este velky kufor. A je aj mozne, ze sa dockame variacii druhej rady u SUV tak, ze si budes moct vybrat ci chces 2+1, alebo 3 sedacky. Naviac tie modely nekoncia, koncia len niektore motory, a to zvecsa prave tie nie moc dobre, takze naozaj sa ziadna tragedia nekona.
Tak zacit komenty pod motorama islamem, zamotat do toho francii s black meeeen a kebabem, pridat spetku lasky k prirode a okorenit upadkem. Tos prisel na velkou vec, ze clovek je ***, diky, co tam je dal?
Auto je homologovane na emisnu triedu, ktora je aktualne v platnosti. Takze auto bezproblemov prihlasis. V opacnom pripade by si mal problem pri prihlaseni starsieho auta vzdy bezohladu na krajinu. Co sa tyka ale lokalnych obmedzeni, to ti nikto povedat nevie = iba z toho mozu plynut nejake problemy v buducnosti pri predaji, inak nic.
Konci nejakej, 1,4, 2,0tdi a podobne a co jako? To mam rychle bezet a koupit? Tvl, dyt si dneska muze kazdej koupit v8 5,0 tak co brecite. A nebo se vodstehuj kdyz je to tak hruza.
Auto neplnící NAŠI evropskou normu Euro 6d-ISC-FCM musíš poprvé zaregistrovat DO 1.1.2021 = jedno jestli v Česku na Slovensku nebo v Německu
Není to o výkonu jak tu pár lidí NESMYSLNĚ píše = ale jen o emisích. BiTDI není až tak moc povedený motor byť papírový výkon není špatný. Náhrada EVO je přes trochu menší výkon LEPŠÍ motor
Po testu Q7 60TFSI si troufam rict, ze je to dustojna nahrada V8 TDI. Redakce kritizuje od stolu, pritom by bylo lepsi se s tim povozit.
60 tfsi ujede prvnich 50km s minimalni spotrebou benzinu. Prvnich 150-200km se vejde do 10l jizdnim stylem odpovidajicim tak 11l u V8 tdi a ani pak neni zasadne uzranejsi. Pruzny zrychleni v rychlostech 40-150km/h je opravdu masivni a neni nijak zasadne pomalejsi nez SQ7. Coz ostatne dokazuji merene casy Cayennu e hybrid. Oproti nemu ma horsi cas 0-100, coz je ale dano absenci lounchcontrolu. A ruku na srdce, on to nekdo z vas pravidelne pouziva?
A pak 60tfsi je sice tezka almara, ale oproti SQ7 neni tak strasne tezka na cumak ale pusobi vyvazene.
Co je prusvih je nemoznost objednat aktivni stabilizatory a nataceni zadnich kol. Auto je bez nich nervoznejsi. Nekdo tu ale psal, ze to casem pujde.
Celkove V8 tdi bylo zajimavy, ale tohle neni realne nijak horsi.
Při prodeji může hrát roli snad jen to že ten motor není nic moc. Ale je to nový stále ještě nabízený motor = takže pokud bude prodávat auto za pár let = na 99% žádný problém mít nebude
A musí doufat že budoucí kupující nečet v posledním SM odpověď M. Vaculíka na dotaz PROBLÉMY ŠKODY KODIAQ = je toho požehnaně od motoru přes pohon 4x4 po DSG nebo ÚMYSLNĚ špatně výrobcem nastavený výměny náplní
Která nahrazuje OBĚ dřívější (nic moc) nejvyšší výkonove varianty = což není až tak neobvyklé
Zlou EU do toho zatáhne leda.. Karel
EDIT taky autor článku AAA kari.kari.laz AAA fostek AAA samozřejmě Karel :D
Přitom emisní normu Euro 6d-ISC-FCM tý ZLÝ EU zvládaj i supervýkonný diesly Alpiny D3 261kW a D5 300kW = tolik k ne moc povedenýmu a proto končícímu BiTDI
Nojo JE to možné nicméně ještě letos v březnu Dacia tvrdila https://automix.denik.cz/…ci-20200311.html a asi už by se něco objevilo alespoň zamaskovaný prototyp = nebajkařil spíš tvůj zdroj?
:yes::yes::yes: :D:D:D
Vzdyt ja vim Ado, diesel forever...
V tvych prispevcich je alespon humor.
Co rikas novymu elektrickymu mercedesu?
700km dojezd
Za chvili uz to bude na tvou vysnenou Plzen-Ostravu.
A jednou dojde i na svaty gral antiEV - Chorvatsko. ;-)
Ja vim, ty ho ale budes chtit dat na otocku... :-)
EDIT výhoda lepšího rozložení hmotnosti + nižšího těžiště u hybridů je fakt pecka = byť fyzika to podle značek nerozlišuje = pro někoho se to možná u Audi bude chápat líp než u Toyoty :-!
Text článku je profesionála nedůstojný = byť si příznivce jistě najde
No v Evropě tohle co je teď viz článek v módě kritizovat běží nepřetržitě už 50 let. Mimo Evropu ještě déle + tady sou pro jistotu do textu zamíchaný normálně přirozeně končící modely = asi aby jich celkem bylo víc
Jediná výpovědní hodnota je ten VW = ten prostě dlouhodobě viz Dieselgate s emisemi zaostává = ale to se ví. Stejně jako co a jak diesel = všechny kecy a diskuze by v mžiku ukončil návrat k tržním cenám
MPV je právě super - výkonově a jízdními vlastnostmi jako klasika a uvnitř ohromný prostor. Dát děcko do sedačky je taky podstatně jednodušší u vysokého MPV. Málokdo mi svítí do očí, protože sedím výš. Jsou tam výchytávky jako posuvné sklopné zadní sedačky i opěradlo sedadla spolujezdce. MPV je nejlepší volba. SUV jsou sice zvenku velká ale uvnitř je to bída.
Zdravím. Mám takový dotaz. Cca před dvěma týdny jsem si pořídil nový Kodiaq RS. Jak bylo v článku, motor 2.0 Bi TDI končí. Teď se jen trochu bojím jestli to pro mě nebude v budoucnu něco znamenat? Nebudou s tím problémy? Třeba při prodeji? Přistí rok plánuji přihlásit auto v Německu, tak abych vůbec mohl, když nebudu mít motor co splňuje ty jejich normy Co2?
isty cas som rcf ako vikendove auto vlastnil a ten motor bol proste uzastny...krasny zvuk a zatah ..s prevodovkou spolupracoval velmi dobre ....s tym autom sa dalo zazit kopec zabavy....ale trest nastal ked si chcel zadat trasu do navigacie pocas jazdy...alebo vseobecne ten infotainment bol hrozny..co bolo super boli sedacky a mark levinson soundsystem
Levné pneu umí udělat své = ale tohle bude víc. Je to od miniaut po Superb = to nebudou jen pneu
Navíc tedy jen tipuji = spíš nebudou mít stejné pneu od Seatu Mii přes Golf po ten Sup. Ono už loni v největších losích testech co se každoročně dělají v Dánsku měly všechny koncernové vozy VČETNĚ drahého AUDI problémy = a to určitě nemá stejný typ pneu jako ty mainstreamová levná auta
EDIT už jsem to našel https://www.automobilrevue.cz/…ousky_47564.html viz NUTNOST vyřadit u škodovek AEB = současná koncernoVWá nemoc je zdá se software. Zřejmě v kombinaci s poddimenzováním podvozku a možná levnějšími pneu = SW to pak už nezvládá? Na to že to je docela MASAKR MASIVNÍ pVWoblém = tak zatím jsem nikde nenarazil na nějaký rozbor PROČ to je
Děkuji za přehlídku TVÝCH názorů. Ale nic z toho jaksi... není ode mne, je mi líto. Ale když máš potřebu ze sebe dělat stále hloupého, bránit ti nebudu.
To je rozhodně PLUS a já osobně sem hotovej z https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 kterej navíc jak správně říká Vaculík krom daleko lepšího dávkování PROTOŽE atmosféra "i po letech budete mít čisté sání a ventily bez sklonů k jejich podpálení tím se konkurenti pochlubit nemohou". Nicméně ten MB 350 CGi myslím až TAK mimořádný nebyl a náhrada je viz třeba jen ten odkaz VELMI slušná
Jo..tradični spolehlive motory atmosfery nahrazuji komlikovanejšimi turbomotory. Fun faktor jiz zda se mlade nebere.22 lez jsem mel atmo v honde a mitsu.do ted na ne vzpominam.a bohužel mluvit do aut chce trochu i tech.vzdelani.Bohužel v eu sedi jen byrokrati nebo aktiviste...svoboda rozhodovani je tamtam..vid hezky nazor od Hondy na elektromobilitu.
Nedelejte si takové iluze. Tlačena elektromobilita dotacemi a zakony je nesmysl. Už ted auta podražila, též bydleni a podobně.Skuste pri 2-3 detech a prumernem prijmu vydelat na slusne mpv..kterych je mene nebo je nahrazuji radobo dodavky.jo vozovy park..ano mam 8 leteho smaxe a jiz na novy nedosahnu..(700t kc start).
Jen snite a veřte v euroekosocializmus.
Škodovka a celý koncern mě nějak extra nezajímá tak to nesleduju, ale to jako vážně skončí jediný "menší" naftový motor bez absolutní náhrady a Scala , Kamiq atd... už diesel mít vůbec nebudou? To jako vážně? Je jasný že benzín už asi převládá ale určitě dost lidí by si tam ten diesel koupila , zvlášť do auta na delší trasy ...
Nějakej ten VW nechápu, když PSA dává diesel pořád i do auta jako Peugeot 208 , tak asi to lidi chcou ...
Ber můj příspěvek jako nadsázku. S Multivanem či Véčkem máš jistotu a nemusíš obíhávat autosalony s autosedačkama. :-)
Vím, že jsou jiná auta, kde ten prostor je. Problém je ale, když je člověk trochu náročnější, tak tyhle auta začínají postupně vypadávat a stejně ti zůstane ve výběru jen Multivan či Véčko.
Ber to trochu jako nadsázku. ;-) S Multivanem či Véčkem máš jistotu a nemusíš obíhávat autosalony s třema autosedačkama, kolik ti tam zbyde místa po nasazení...
I když pro mne jiná alternativa není, páč chci jen automat s 4x4 a se šoupačkama.
Však o BiTDI jsem nepsal, jen o 140 kW verzi, kterou si obecně lidi moc nepochvalovali kvůli minimálnímu odstupu od 110 kW. Proto říkám, že ta nikomu moc chybět nebude.
Asi myslí tohle https://autobible.euro.cz/…aut-stale-patri/ verze 147kW a hlavně je to proti minulé generaci sakra POVEDENÝ motor = nahrazuje dřívější dvě 140 a 176kW = naopak ne moc povedené
No nahrazuje vlastně vše od NEpovedeného 1.6 TDI po NEpovedené 176kW BiTDI = a zdá se že velmi dobře
To je furt ten samý motor = popravdě v ještě lepším autě :-)
V LC je ten 2UR-GSE kombinovaný s 10st. Aisinem = řadí rychleji než 2spojky. Ve starším RC-F Track Edition je ještě 8st. = nicméně ještě jednou M.V. "něco podobného tedy že bude velmi spolehlivá platí i o 8st. převodovce, která zvládá jak měkké rozjezdy, tak nekompromisní poslušnost na pokyny pádel"
No o tom Culda píše = je to furt starej motor 2UR-GSE používanej už v prvním Lexusu IS-F a krom -10kW a -10Nm aby s katalyzátory plnil aktuální emise = je furt fantastickej. Měl k němu text před časem jako ojetině a tohle byl citát z aktuálního testu RC-F Track Edition = pocitově SKVĚLÝ motor "kupte si ho než ho taková zakážou" a to je u téhle kategorie spíš výjímka https://automix.denik.cz/…et-20180606.html absolutně spolehlivý
Navíc v minulý generaci se všichni shodli že lepší než BiTDI je verze 140kW a než ta je lepší verze 110kW = a to neni vtip. I když černej humor docela JO :-!
2.0 TDI evo 150 kW je viz odkaz tak povedenej = že prostě žádný BiTDI neni potřeba.
No za aktuální sérii nehod na železnici = po 7 letech vlády ANO a ČSSD + předtím víc jak rok Zemanovy vlády Zemanova poskoka ministra, předsedy vlády dnes guvernéra ČNB = prý může opozice https://www.e15.cz/…-vymluvy-1371804 takže.. :*)