Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Podpora elektromobilů? Navýšení jejich počtu nás na dotacích může stát miliardy

Počet elektromobilů na českých silnicích sice čile roste, většímu rozšíření se ale zřejmě nevyhneme bez jejich zadotování. Stálo by nás to však miliardy.
Zpět na článek
24. 7. 2020 15:57
24. 7. 2020 15:59
25. 7. 2020 18:43
24. 7. 2020 18:39
24. 7. 2020 20:22
24. 7. 2020 20:27
25. 7. 2020 11:04
25. 7. 2020 18:58
26. 7. 2020 11:40
24. 7. 2020 20:26
24. 7. 2020 21:39
25. 7. 2020 11:03
25. 7. 2020 11:38
25. 7. 2020 11:51
25. 7. 2020 18:59
25. 7. 2020 18:55
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 15:17
To je krásná hloubková analýza :))
No prostě buď budeme dotovat dieslový auta https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit a protože na tom má OSOBNÍ ZÁJEM náš slovenský vládce tak asi jo https://ct24.ceskatelevize.cz/…-az-o-dve-koruny

Nebo EV. Prostě buď naftu NEBO lokálně BEZemisní auta. Co chce Andrej estébák jako skoromonopolní dodavatel adBlue co má vejvar na každym prodanym litru nafty = to se ví
Rozbalit vlákno
10
Avatar - KANKUNEN
24. 7. 2020 15:25
Re: To je krásná hloubková analýza :))
A já topím na chatě ještě víc dotovanou naftou s názvem LTO. Dotují mi ji šejci , rafinerka i pumpař z vlastního. :-)
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 15:29
Re: To je krásná hloubková analýza :))
Sice nevím jak to souvisí. Sice nevím jak ti to šejci dotují. Ale doufám že používáš aspoň nízkosirnou verzi ;-)
24. 7. 2020 15:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 16:02
Re: To je krásná hloubková analýza :))
No jestli na těch petkách nebo mazutu má nějakej osobní vejvar https://www.seznamzpravy.cz/…-miliardy-108008 tak se nedivím :-!
24. 7. 2020 16:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 16:59
Re: To je krásná hloubková analýza :))
No právě = Itálie po 13ti nebo kolika letech pod Berlusconim = je úplně v háji :-O

A bude se z toho 2násobek těch let dostávat :D
A neni to ani pro nás ostatní evropany vůbec sranda https://www.novinky.cz/…nt-sumy-40331225

Když píšu že každejch +10 miliard navýšení soukromýho majetku vládnoucího slovenskýho estébáka nás spodních 10 milionů stojí 100 a víc miliard = tak to neni až takovej černej humor. Humor to vlastně neni vůbec ;-\
Avatar - Mikesus
24. 7. 2020 16:46
Re: To je krásná hloubková analýza :))
Asi tak, jestli dotovat/zvyhodnovat naftu nebo EV, je prašť jako uhoď. Jedno je dobré na dlouhé dálniční přesuny a absolutně nevhodné do města, druhé presne naopak.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 16:54
Re: To je krásná hloubková analýza :))
Dneska sem to už psal = a zrovna ty to určitě víš. Není to jedno = naftu dotujeme desítky let a nic = prostě dotujeme provoz. U EV je to jinak = tam už teď narážíme na hranici rentabilnosti https://elektrickevozy.cz/…it-novou-tovarnu a dost možná je pravda že Tesla při letošním kvůli covidu odloženém Battery Day představí průlom. A někde pod 70 USD/kWh baterie = ztrácí spalovací motory smysl. Jinými slovy po pár letech vývoje UŽ asi JSME na bodu kdy není nutné dotovat

To o čem v té skoro příkladně špatné analýze ve videu mluví je podpora ROZJETÍ = to je něco jiného. A jestli obecně podporovat emise ála nafta nebo lokálně NULA emise = to je snadná volba.

Většina z nás nejezdí delší trasy http://www.hybrid.cz/…ch-do-chorvatska
Avatar - Mikesus
24. 7. 2020 17:34
Re: To je krásná hloubková analýza :))
Nafty se zvýhodňuje, aby se snížilo CO2, bohužel to ve výsledku tak pravda není a ještě na úkor jiných jedovatých látek. Právě díky tomu zvýhodňování urazily diesely obrovský vývoj. Evropa tvrdila, že to je eco, tak výrobci do toho investovali. No zjistilo e před pár lety, že ten vývoj byl docela dlouhý než to opravdu eco aspoň trochu bylo. Teď do toho lejeme ještě adblue, aby to bylo vůbec schopno plnit emise. Takže zvýhodňování EV by mělo za cca 20 let vývoje dospět k podobnýmu posunu.
Když už podporovat, určitě lokálně bezemisni, případně zrušit zvýhodňování všem a nechat to na trhu. Nebo naopak zdanit podle znečišťování a vhodnosti provozu ještě víc . Tedy diesel ve městě nebo EV na dálnici. I když vlastně to EV může jet 90 po dalnici a nemusí platit vyšší zdanění. Ale to je jen takové malé zadumání.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 17:43
Re: To je krásná hloubková analýza :))
Já vím = problém je že i to CO2 je vlastně překroucené = až do stojanu pro nás je to na kila a kilo/tuna benzínu má MÉNĚ CO2 než nafta. Prostě bez dotování a problematický převod na litry = nafta a naftový motory totálně prohrávaj. Dražší na výrobu míň výkonu vyšší poruchovost a těžší což taky není zrovna plus = JEN mínusy

No a stačí stovky miliard furt pryč desítky let = a část lidí má dieslový auta za.. to co Áda a WinDiesel a nechce se mi mezi tyhle 2 dávat Ozzyho ;-)
Avatar - lordlord
24. 7. 2020 15:57
kuk
stát má ze zdanění paliv slušný příjem, proč by si měl pod sebou řezat větev podporou elektroaut...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 15:59
Re: kuk
No to má dokonce NĚKOLIK důvodů = tady bohužel převýšily osobní zájmy slovenskýho exkomunisty estébáka = takže sme za ANO docela dost zaostali. Už nedoháníme svět co nám za komunismu utek, ale zase trochu ztrácíme = v tomhle třeba že sme se propadli na předposlední místo v Evropě

Dostávaj se před nás ve víc věcech už i země jako https://ct24.ceskatelevize.cz/…ni-budou-nejmene

A to plánuje eště pořádný klíny do ekonomiky zarazit https://video.aktualne.cz/…115ac1f6b220ee8/
25. 7. 2020 18:43
Re: kuk
Stát má na daních z paliv cca 100 miliard ročně. A část těchto peněz půjde na EV. Prašť jako uhoď to není.
24. 7. 2020 16:38
Panecku, to je informacni hodnota
Podil elektromobilu v roce 2018.

Jeste mohli uvest podil v roce 1998...

Ale jaky je podil v 2020???
A jaky je trend?

Proc si pod kazdym clankem acz musim relevantni unformace dohledavat sam???????

Tady uvadim odkaz na relevantni informace (ne z r. 2018) o prodeji EV v Cechach.
https://elektrickevozy.cz/…ne-aktualizovano

A jestli takove odkazy bude chtit nekdo blokovat, tak by se mel radeji zamyslet, co na acz vlastne psat.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 16:49
Re: Panecku, to je informacni hodnota
Když koukám na ty prodeje Citigo-e https://www.garaz.cz/…m-testu-21004449
24. 7. 2020 16:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 7. 2020 16:56
Re: Panecku, to je informacni hodnota
Myslim, ze Honda e a Mini budou jinde.

Bohuzel i cenove...
Avatar - Mikesus
24. 7. 2020 17:35
Re: Panecku, to je informacni hodnota
No já si to taky myslím, že kvalitou podvozku asi taky. Ale jsou na úplně jiné ceně.
Avatar - Mikesus
24. 7. 2020 17:25
Re: Panecku, to je informacni hodnota
Tak tohle jsou auta především do města, na to bych zas tolik nehledel. Tady si myslím že to bude spíš problém eco pneumatik, jestli je tam tedy dávají.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 17:28
Re: Panecku, to je informacni hodnota
Máš pravdu a nepůsobilo by to tak zle kdyby předtím https://www.motor1.com/…se-test-results/ a předtím https://www.auto.cz/…assat-gte-134634 a nevyšlo najevo že https://www.autoforum.cz/…hniku-nezaberou/
Avatar - Mikesus
24. 7. 2020 17:36
Re: Panecku, to je informacni hodnota
Tak zbylým samozřejmě je neodpustitelné, u toho prcka bych i primhouril oko.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 17:39
Re: Panecku, to je informacni hodnota
No ale ono to asi nebude náhoda že VŠICHNI od mrňouse po Superb TO je ten problém VWšecno je špatně
Avatar - Mikesus
24. 7. 2020 20:20
Re: Panecku, to je informacni hodnota
Kdo někdy vyzkoušel koncern a něco jiného k tomu pro přímé srovnání, moc se divit asi nebude.
Teď to ještě dost zhorsili. Ale lidí to stejně koupí a budou si chrochtat, jak je to skvělý výrobek.
25. 7. 2020 18:05
Re: Panecku, to je informacni hodnota
Listoval som v obchode v novom Autobilde. Je tam rebríček 10 najspoľahlivejších áut na trhu. Vraj podľa počtu porúch do najazdenia 100 tisíc km. Zaujímavé, väčšina tých bezporuchových áut je z dielne VW Group...
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2020 20:33
Re: Panecku, to je informacni hodnota
Jj to je FAKT ZAJÍMAVÝ :-!
Avatar - Mikesus
25. 7. 2020 21:59
Re: Panecku, to je informacni hodnota
JJ, taky si všímám, že v německých statistikách je VW ten nejspolehlivější, zatímco z jiných zemí patří k tomu nejhoršímu.
https://www.reliabilityindex.com/…ility/search/311
https://www.reliabilityindex.com/…ility/search/300
https://www.reliabilityindex.com/…ility/search/309
Avatar - Hammunasakra
26. 7. 2020 08:08
Re: Panecku, to je informacni hodnota
Překvapivě i zdroj ACZ přiznáVWá že nic moc https://www.auto.cz/…l-vas-vuz-110827

https://www.autoforum.cz/…vw-dal-tre-bidu/ zajímavý je, že o problémech konstrukcí koncernu a poruchovosti atd. čtu = no vlastně od VWždy. A na nemalou část lidí to VŮBEC NEmá vliv = viz problematické DSG kdy dodneš najdeš v téměř VŠECH testech včetně nových Audi převodovka CUKÁ apod. = a tady dodnes diskutující MŮJ kus necuká takže to jsou možná nějaké VÝJÍMKY
24. 7. 2020 17:42
Dotácie na nákup elektroaut sú vyhodené peniaze
Som zvedavý na cenu Dacie Spring a na to čo to urobí s trhom elektroaut. Jedine masovo dostupný malý elektromobil do mesta mi dáva zmysel. Keď bude za dostupnú cenu nie je treba ho dotovať. Radšej nech tie peniaze dajú do budovania infraštruktúry, dotácie nech idú firmám ktoré pre svojich zamestnancov postavia nabíjačky a pod.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 17:43
Re: Dotácie na nákup elektroaut sú vyhodené peniaze
Jj to může být zajímavý zlom :yes:

Vtip kdyby po letech ohlašování https://auto.ihned.cz/…h-60-miliard-eur nepřišel v Evropě komerční průlom od VW ale Dacie :D
24. 7. 2020 18:39
kde brat
kdyz naftu zarizej spotrebni dani stejne jako benzin, tak z kazdyho litru nafty stat vybere na spotrebni dani o 12.84*1.1-10.95 = 3.174kc vic x 5mld litru = 15.87mld + DPH od neplatcu (dejme tomu polovina projety nafty) = 1.66635mld
celkem tedy cca 17.5mld za rok navic, za roky 2021-2025 x5 = 87.5mld navic.
kdyz kazdej elektromobil zadotujou 250tis, tak se dostane na 350tis elektroaut.
jestlize se rocne u nas proda 250tis aut, za 5 let 1.25mil, tak tech 350tis elektroaut by byl podil 28%.
1/4mega dotace by byla dost slusna, bohate by stacilo odpustit DPH, dejme tomu s limitem 250tis..

tahle vlada ale planuje spotrebni dan na naftu jeste o 2kc snizit, aby StBak babis prodal vic bioslozky do nafty
ANO, bude lip
Rozbalit vlákno
20
Avatar - WinDiesel
24. 7. 2020 20:22
Re: kde brat
Opičíš se po Humus Sakra-ovi.
Stejné chyby, stejné známky :no:
Avatar - Mikesus
24. 7. 2020 20:27
Re: kde brat
A co tam má špatně?
Avatar - Blue Sun
25. 7. 2020 11:04
Re: kde brat
Nekope do elektromobilů, jak je dnes módní.
Na druhou stranu, je s tím stejně trapně otravný jako Sakra.
25. 7. 2020 18:58
Re: kde brat
To není kopání. Je to jen o tom, že na palivech má stát z daní ročně cca 100 miliard a část těch peněz chce dát na EV. Jsou to naše peníze a proto to lidem vadí.
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2020 20:32
Re: kde brat
Náš stát ročně prošustruje za NIC MINIMÁLNĚ těch 100 mld. a to je velmi optimistická varianta. Realita bude asi to co tvrdí švihlá Švihla https://talk.youradio.cz/…-nezamestnanosti která to odhaduje na ca 300 000 000 kč ročně

TOBĚ vadí že v dobíjecí infrastruktuře jsme předPOSLEDNÍ v EU a chtěl by si podpořit estébákovy zájmy kterej má vejvar na nafta adblue a benzínu = chtěl by si aby sme byli úplně poslední? Nebo co? :D

Hele zatím NIKDO z vás ODPŮRCŮ nevymyslel co jinýho = všichni ste zůstali u NECHAT TO JAK JE alespoň za MĚ. Ty máš nějaký řešení?
26. 7. 2020 11:40
Re: kde brat
"nase penize"
ty ses komous telem i dusi

stat vybira rocne o 400mld vic nez pred 6 lety
kdyby StBak tolik nerozfrcaval v dobe ekonomickeho boomu, mohly se spotrebni dane klidne snizit na minimum pozadavku EU a jeste by dost zbylo
Avatar - Hammunasakra
26. 7. 2020 12:19
Re: kde brat
Zajímavý je že reálný komunistický VELMI špatný spravování "našich peněz" stejným lidem většinou nevadí
Avatar - Mikesus
24. 7. 2020 20:26
Re: kde brat
Spotřeba by určitě o něco klesla, ale i kdyby to nakonec stačilo na 20% trhu, byl by to obrovský přínos pro ovzduší ve městech.
24. 7. 2020 21:27
Re: kde brat
Osobáky na elektrinu a autobusy a všetko nad 3,5 tony na plyn, ako som niekde čítal - ani to by nemusela byť pre čistotu ovzdušia a v konečnom dôsledku pre naše zdravie zlá vízia. Lenže vízia a realita bývajú ešte dosť od seba vzdialené...
Avatar - Mikesus
24. 7. 2020 21:39
Re: kde brat
Kamiony jezdící především tranzit a po dálnicích klidně ať zůstanou na naftu. Tam by to smysl mít i mohlo.
Avatar - Blue Sun
25. 7. 2020 11:03
Re: kde brat
Já bych klidně bral jako ideální variantu PHEV. V obci na elektřinu, mimo obec může jet na benzin či naftu. Nemusíme mít čisté elektro, jen vhodně řízený systém...
Avatar - Mikesus
25. 7. 2020 11:38
Re: kde brat
Určitě je to taky možnost. Ovšem jak zajistit nabíjení, aby opravdu v tom městě jezdili bezemisně.
Avatar - Blue Sun
25. 7. 2020 11:51
Re: kde brat
Nedělám si iluzi, že je to řešení pro zítřejší den. Spíš pro budoucnost v horizontu pár let, ale cesta to je. I hybridní auto si dovede nabít baterku pro pár kilometrů jízdy čistě na elektřinu samo, takže totéž zvládne i PHEV, navíc tu kapacitu má větší. To už ostatně dokázali mnozí vlastníci. Na průjezdy městy při běžném cestování to celkem stačí, a svět není jen Praha.
25. 7. 2020 18:02
Re: kde brat
Hybrid je dočasné riešenie, a dva pohony v aute sú plytvanie - jeden je tam určite navyše.
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2020 21:08
Re: kde brat
Hybrid JE dočasné řešení = delší než "dočasný pobyt" sovětských vojsk co jednotně schválili českoslovenští komunisté = ale jo JE dočasné :-)

Dva pohony jeden navyše = to není o hybridech = ale PHEV
25. 7. 2020 18:01
Re: kde brat
V prvom rade by aspoň polovica kamiónov nemala na cestách vôbec byť. K čomu je dobré, keď Turek vezie tovar do Nórska, Rumun do Francúzska a v Bratislave sa ma pýta na cestu Španiel? Ten tovar mal byť naložený na vagónoch a ísť po železnici. Ale nie, my každú štipku tovaru musíme vláčiť krížom-krážom individuálne, lebo to je najlepšie... Ak chceme riešiť emisie, treba riešiť hlavne systém. Čo na tom, že polovica kamiónov jazdí skoro iba po diaľniciach? Pod nosom nám nesmrdia, ale to neznamená, že tie spaliny vo vzduchu nie sú. Mimochodom, keď tie kamióny jazdia predovšetkým tranzit, prečo ich denne desiatky stretávam na úzkych cestách mimo mesto aj v meste?
25. 7. 2020 18:59
Re: kde brat
Vízia je taková, že lidé budou bez aut a bez práce.
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2020 20:35
Re: kde brat
Trochu konkrétněji?
25. 7. 2020 18:55
Re: kde brat
Pán by chtěl vyšší daně?
24. 7. 2020 21:48
NEDOTOVAT !!!
Hlavně nedotovat, budou to vyhozené peníze. Současná elektromobilita je nesmysl zapříčiněný dlouhým obdobím blahobytu, bez válek a starostí. A těch pár libtardů, patrně navíc registrovaných, ať si ten "zelený pokrok" zaplatí ze svého.
Rozbalit vlákno
3
24. 7. 2020 23:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 7. 2020 18:03
Re: NEDOTOVAT !!!
A ten smog a hluk v mestách ti zmysel dávajú?
25. 7. 2020 19:01
Re: NEDOTOVAT !!!
A lidé nám kvůli tomu umírají pořád dřív a dřív.