Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podpora elektromobilů? Navýšení jejich počtu nás na dotacích může stát miliardy

24. 7. 2020 • 03:54
71
55
Zobrazit náhledy (71)
Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV

Počet elektromobilů na českých silnicích sice čile roste, většímu rozšíření se ale zřejmě nevyhneme bez jejich zadotování. Stálo by nás to však miliardy.

Elektromobilita se z různých důvodů stává trendem, který je i na českém trhu nevyhnutelný. Na rozdíl od jiných států však u nás nefungují plošné dotace na jejich pořízení. Pokud však má být splněn Národní akční plán čisté mobility počítající s výrazným nárůstem podílu elektroaut, bez finančního zvýhodnění elektřinou poháněných automobilů to nepůjde.

Elektřinou poháněná auta sice zatím zůstávají marginálií, za rok 2018 činil jejich tržní podíl pouhých 0,27 %, Národní akční plán čisté mobility ale počítá s tím, že jejich podíl do roku 2025 vyroste až na 4,1 %.

Lze však něco takového splnit? A jsme vůbec schopni plně přejít na elektromobilismus? A kolik by nás stálo „zadotovat“ takový přechod? Na to odpoví jeden ze starších dílů pořadu Kdo to platí internetové televize MALL.TV.

Související články

Témata
Avatar - Hammunasakra
26. 7. 2020 12:19
Re: kde brat
Zajímavý je že reálný komunistický VELMI špatný spravování "našich peněz" stejným lidem většinou nevadí
26. 7. 2020 11:40
Re: kde brat
"nase penize"
ty ses komous telem i dusi

stat vybira rocne o 400mld vic nez pred 6 lety
kdyby StBak tolik nerozfrcaval v dobe ekonomickeho boomu, mohly se spotrebni dane klidne snizit na minimum pozadavku EU a jeste by dost zbylo
Avatar - Hammunasakra
26. 7. 2020 08:08
Re: Panecku, to je informacni hodnota
Překvapivě i zdroj ACZ přiznáVWá že nic moc https://www.auto.cz/…l-vas-vuz-110827

https://www.autoforum.cz/…vw-dal-tre-bidu/ zajímavý je, že o problémech konstrukcí koncernu a poruchovosti atd. čtu = no vlastně od VWždy. A na nemalou část lidí to VŮBEC NEmá vliv = viz problematické DSG kdy dodneš najdeš v téměř VŠECH testech včetně nových Audi převodovka CUKÁ apod. = a tady dodnes diskutující MŮJ kus necuká takže to jsou možná nějaké VÝJÍMKY
Avatar - Mikesus
25. 7. 2020 21:59
Re: Panecku, to je informacni hodnota
JJ, taky si všímám, že v německých statistikách je VW ten nejspolehlivější, zatímco z jiných zemí patří k tomu nejhoršímu.
https://www.reliabilityindex.com/…ility/search/311
https://www.reliabilityindex.com/…ility/search/300
https://www.reliabilityindex.com/…ility/search/309
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2020 21:08
Re: kde brat
Hybrid JE dočasné řešení = delší než "dočasný pobyt" sovětských vojsk co jednotně schválili českoslovenští komunisté = ale jo JE dočasné :-)

Dva pohony jeden navyše = to není o hybridech = ale PHEV

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku