Podpora elektromobilů? Navýšení jejich počtu nás na dotacích může stát miliardy
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Škoda Citigoe iV • Zdroj: Petr Homolka / Auto.cz
Počet elektromobilů na českých silnicích sice čile roste, většímu rozšíření se ale zřejmě nevyhneme bez jejich zadotování. Stálo by nás to však miliardy.
Elektromobilita se z různých důvodů stává trendem, který je i na českém trhu nevyhnutelný. Na rozdíl od jiných států však u nás nefungují plošné dotace na jejich pořízení. Pokud však má být splněn Národní akční plán čisté mobility počítající s výrazným nárůstem podílu elektroaut, bez finančního zvýhodnění elektřinou poháněných automobilů to nepůjde.
Elektřinou poháněná auta sice zatím zůstávají marginálií, za rok 2018 činil jejich tržní podíl pouhých 0,27 %, Národní akční plán čisté mobility ale počítá s tím, že jejich podíl do roku 2025 vyroste až na 4,1 %.
Lze však něco takového splnit? A jsme vůbec schopni plně přejít na elektromobilismus? A kolik by nás stálo „zadotovat“ takový přechod? Na to odpoví jeden ze starších dílů pořadu Kdo to platí internetové televize MALL.TV.