Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: První jízda elektrickým VW ID.3: Revoluční pacholek příjemně překvapil

Pochválit elektrické auto, které měsíce řeší softwarové strasti a jeho cena má daleko ke slibované lidovce, to si říká o slušný lynč dole v diskuzi. Já si ale nemůžu pomoct, první jízda v ID.3 byla vlastně milým překvapením.
Zpět na článek
29. 7. 2020 19:06
30. 7. 2020 09:02
29. 7. 2020 19:07
29. 7. 2020 19:15
29. 7. 2020 19:14
29. 7. 2020 19:17
29. 7. 2020 19:35
29. 7. 2020 19:48
29. 7. 2020 20:07
29. 7. 2020 20:11
29. 7. 2020 20:29
29. 7. 2020 20:30
29. 7. 2020 20:55
29. 7. 2020 21:52
30. 7. 2020 23:05
31. 7. 2020 07:51
31. 7. 2020 08:42
31. 7. 2020 14:12
29. 7. 2020 20:54
29. 7. 2020 23:39
29. 7. 2020 19:16
29. 7. 2020 19:23
29. 7. 2020 19:43
29. 7. 2020 19:59
29. 7. 2020 20:13
29. 7. 2020 20:20
29. 7. 2020 20:23
29. 7. 2020 20:32
29. 7. 2020 20:44
29. 7. 2020 21:01
29. 7. 2020 21:23
30. 7. 2020 00:47
30. 7. 2020 00:40
29. 7. 2020 20:30
29. 7. 2020 20:35
29. 7. 2020 20:36
29. 7. 2020 21:08
29. 7. 2020 21:28
29. 7. 2020 23:23
29. 7. 2020 21:09
29. 7. 2020 21:24
29. 7. 2020 21:56
29. 7. 2020 22:14
29. 7. 2020 22:27
29. 7. 2020 22:44
29. 7. 2020 23:06
30. 7. 2020 08:30
30. 7. 2020 09:32
30. 7. 2020 12:02
30. 7. 2020 12:51
30. 7. 2020 18:25
29. 7. 2020 20:55
29. 7. 2020 19:33
29. 7. 2020 20:44
29. 7. 2020 21:14
29. 7. 2020 21:42
29. 7. 2020 22:02
29. 7. 2020 22:03
29. 7. 2020 22:19
29. 7. 2020 22:20
29. 7. 2020 22:30
29. 7. 2020 22:31
29. 7. 2020 22:33
29. 7. 2020 22:46
29. 7. 2020 22:58
29. 7. 2020 23:53
30. 7. 2020 00:04
30. 7. 2020 00:18
30. 7. 2020 00:24
30. 7. 2020 09:46
31. 7. 2020 08:21
30. 7. 2020 07:39
30. 7. 2020 08:10
30. 7. 2020 12:37
30. 7. 2020 13:35
30. 7. 2020 15:44
30. 7. 2020 09:12
30. 7. 2020 14:19
30. 7. 2020 14:50
30. 7. 2020 16:12
30. 7. 2020 16:53
30. 7. 2020 17:02
30. 7. 2020 17:34
30. 7. 2020 15:48
30. 7. 2020 15:50
30. 7. 2020 17:54
30. 7. 2020 18:33
30. 7. 2020 18:46
30. 7. 2020 18:52
30. 7. 2020 19:00
30. 7. 2020 19:06
30. 7. 2020 19:13
30. 7. 2020 19:17
30. 7. 2020 19:26
30. 7. 2020 19:28
30. 7. 2020 19:42
30. 7. 2020 19:48
30. 7. 2020 19:56
30. 7. 2020 20:02
30. 7. 2020 19:19
30. 7. 2020 19:24
30. 7. 2020 18:59
30. 7. 2020 19:12
30. 7. 2020 19:19
30. 7. 2020 19:24
30. 7. 2020 19:48
30. 7. 2020 19:50
29. 7. 2020 19:06
Vzdyt
Apríla už bylo ne?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2020 09:02
Re: Vzdyt
Možná zavolat fosteka a říct: TRHEJ? :D

Ne zas tak špatně napsaný to neni = to tu byly DALEKO horší. Ne úplná objektiVWita = to je prostě základní charakteristický prvek ACZ = něco jako nikdy nekončící chybovost v tabulkách i textech :-)
Avatar - Mikesus
29. 7. 2020 19:07
pedály
Ty značky na pedálech, to už je fakt dementní.
Jako dát tam symbol "pause" a "play", to je z mé strany bez komentáře raději. Ještě aby pro jistotu dali do návodu, že to neznamená jednou zmáčkout "pause" na pozastavení a jednou zmáčnkout na opětovné pokračování. :D
Rozbalit vlákno
1
29. 7. 2020 19:15
Re: pedály
Marketing.

Ja s tim problem nemam.
Avatar - _Karel_
29. 7. 2020 19:14
Jízda
Tak nevím, Stando. V závěru čtu "jízdně je to velmi, velmi povedený EV". V textu ale nic tak úžasného stran jízdních projevů nevidím. Moc vám to celkově nevěřím, sorry.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Mikesus
29. 7. 2020 19:17
Re: Jízda
Možná to bylo myšleno jako komfortně. Tam vyzdvihuje klid a pohodu na palubě.
29. 7. 2020 19:35
Re: Jízda
To tak komfortní asi bude, ale nudný bez náznaku jakékoliv dynamiky už na první pohled. A na ten druhý z něj sálá naprostá láce, auto za víc jak milion... to je hustý ;-)
Avatar - Mikesus
29. 7. 2020 19:48
Re: Jízda
Kdo kdy vyzkoušel nějaké eco pneumatiky, tak moc dobře ví, co to dělá v zatáčkách. A to bych se do nějakých rychlejších průjezdů nepouštěl, a to věřím, že je tam určitě dávat budou.
29. 7. 2020 20:07
Re: Jízda
Tak s tím naprostý souhlas. Vůbec se divím, že ty pneu projdou testy. Doporučuji jezdit hooodně opatrně a po sjetí vyměnit za něco použitelného.
29. 7. 2020 20:11
Re: Jízda
No je fakt, že ty eco verze pneumatik jsou pomalu nebezpečný... hlavně, že v testech ušetří pár gramů emisí a člověk se na nich může klidně zabít ;-\
Avatar - Mikesus
29. 7. 2020 20:29
Re: Jízda
Ony dost kloužou i při brzdění. Člověk to doslova cítí pod zadkem. Fakt si nedokážu představit, jak hrozné musí být někdy ty čínské zázraky.
Avatar - Blue Sun
29. 7. 2020 20:30
Re: Jízda
A co teprve čínské eco pneu. :-D
Avatar - xxc
29. 7. 2020 20:55
Re: Jízda
Ja mam eco pneumatiky a drzia celkom dobre. Pri vyssej rychlosti su aj zabavne, lebo klzu a auto ide bokom :-)
29. 7. 2020 21:52
Re: Jízda
Ty mas skutocne "zvlastne chute"
30. 7. 2020 11:20
Re: Jízda
na suchu jsou úplně v pohodě ...
31. 7. 2020 07:51
Re: Jízda
Asi ako ktoré. Mal som pred nejakým časom Michelin Energy Saver a viac také svinstvo neobujem. Aj za sucha úbohá priečna stabilita, stačil náznak nejakej šotoliny či piesku na ceste a už to kĺzalo do strany. Za dažďa v zákrutách celkom mimo. Vtedy som pochopil poniektorých vodičov, jak sú pekelne rýchli na rovinkách, ale zákruty prechádzajú so stiahnutým chvostom.
Avatar - Mikesus
31. 7. 2020 08:42
Re: Jízda
Já je dostal na auto z výroby. Mam s nimi první zkušenost a musím říct, že i když v testech patří k těm lepším eco, na suchu je to takový průměr, ale na mokru to klouže pekelně. A při brzdění i na suchu je znát, že to začne dost brzy klouzat a nastupuje ABS.
31. 7. 2020 14:12
Re: Jízda
Presne ako píšeš. Naviac sú tie gumy dosť tvrdé a nekomfortné, prišli mi aj o niečo hlučnejšie.
29. 7. 2020 20:48
Re: Jízda
To auto je podvozkově na úrovni Golfu, což pro mě bylo velké překvapení. Možná je to zbarvené tím, že jsem od ID.3 neměl co do jízdy nějaká velká očekávání a o to víc mě to překvapilo. Každopádně, když budete chtít, dám vám vědět termín českého testu a můžeme se projet společně. :-)
Avatar - _Karel_
29. 7. 2020 20:54
Re: Jízda
Díky za fajn odpověď :-)
29. 7. 2020 23:39
Re: Re: Jízda
Autogeful chvalil jazdne vlastnosti, nizke tazisko. Kritizoval 20ky kde to uz je menej komortne, plasty a system
29. 7. 2020 19:16
Fake vyfuky
Jaky ze EV maji fake-vyfuky?

Ja nasel jen naznaky na e-Golfu.
A tam je pricina jasna.
Rozbalit vlákno
3
29. 7. 2020 20:41
Re: Fake vyfuky
Z posledních testovaných to mělo naznačené třeba Audi e-tron i Mercedes EQC.
29. 7. 2020 21:17
Re: Fake vyfuky
https://www.auto.cz/…a-o-elektrotruny?…

No mas pravdu.

Ja si toho ale ani nevsimnul.
U toho E-tronu je to hodne lehky naznak.
29. 7. 2020 21:17
Re: Fake vyfuky
https://www.auto.cz/…a-o-elektrotruny?…

No mas pravdu.

Ja si toho ale ani nevsimnul.
U toho E-tronu je to hodne lehky naznak.
29. 7. 2020 19:17
Dalo se to čekat
Jak už jsem psal pod testy jiných EV různých značek, na ACZ se EV začnou chválit až ve chvíli, kdy vyjede se svým zázrakem VW. A ejhle, nemýlil jsem se. Takže máme novou modlu, nejlepší EV na světě. Já v testu nenašel nic navíc, co by nenabízela snad i levnější konkurence. Ale tak na zdejší objektivitu jsme zvyklí.

Ale stejně mě nejvíc pobavil odstavec o " zajímavém problému". Takhle okecat průser, to je kumšt, to umí jen zdejší redakce. :-D
Rozbalit vlákno
69
Avatar - Mikesus
29. 7. 2020 19:18
Re: Dalo se to čekat
ale zase to vem z druhé strany. Mají zdarma testovací řidiče.
29. 7. 2020 19:32
Re: Dalo se to čekat
Rikal jsem si to samy.
Zaplatpanbu tyhle hovadiny jsou u testu VW zakazany. :yes:
Diky Teslo, ze jsi prinutila vyrabet EV Volkswagen.
A ze diky tomu o nem pise Standa... normalne.
Nize par perel z testu Zoe:

Hašení požáru jsme si nevyzkoušeli, na ostatní časté otázky ale už odpovědi známe.

Samotná jízda v elektromobilu nenaštve asi nikoho. Sice chybí ten vrčící motor pod kapotou se změnami otáček při řazení...

Bohužel nyní můžeme přijít s méně příznivým výpočtem. Pokud se totiž započítají i tepelné elektrárny, které nepatří největšímu tuzemskému dodavateli (ČEZ), jsou už průměrné emise CO2 z elektřiny vyráběné v Čechách kolem 520 g/kWh. Při zimní spotřebě například 18 kWh/100 km to už znamená 93,6 g/km.

Pokud k tomu navíc připočtete těch 4,66 procenta ztrát v přenosové energetické síti, muselo z komínů českých uhelných elektráren vylétnout 115 g CO2 na každý kilometr, který jsme v zoe najeli už v zimním období. A to už jsou u emise dosažitelné u úsporných moderních dieselů i v reálném provozu (odpovídá jim zhruba 4,5 l nafty na 100 km). Zkrátka emisní nula započítávaná elektromobilům Evropskou unií je ten největší technický nesmysl v celé historii automobilismu.
29. 7. 2020 19:34
Re: Dalo se to čekat
Jo, tyhle diskuzní moudra patří k mým nejoblíbenějším. Následující testy jste předpokládám nečetl: https://www.auto.cz/…ktromobil-134310
https://www.auto.cz/…y-stranou-130496
https://www.auto.cz/…ktromobil-127591
29. 7. 2020 19:41
Re: Dalo se to čekat
Ahoj Martine.

Odkazama to neokecas. :-)
Cetl jsem ty testy vsechny.
U id.3 je vyzneni uplne jine.
M. j. pochvala hned v uvodu. :yes:
Ty uvody u ostatnich EV jsou vsechny uvody pochybovacne (s otaznikem) / negativni.
U VW je to presne naopak.
Najednou vyzniva ta elektromobilita dobre.
Jen tak dal.

Z testu Kona:
Jistě, pořád nemůžete do srovnání přidat auta s konvenčním spalovacím motorem, protože stojí polovinu. A bude potřeba vyřešit mnohem palčivější otázky, především pak co se týče kapacity přenosové sítě při masivním nástupu elektromobilů či využití obnovitelných zdrojů. V Česku pořád platí, že elektromobil má výfuk v Prunéřově.

(Ne) Prekvapive to v tomhle testu chybi.
A bude chybet i v dalsich testech EV.
Kdyz ne, budete sami proti sobe...
29. 7. 2020 19:59
Re: Dalo se to čekat
Co má společného kritika přenosové sítě s tím, jak je dobrý testovaný elektromobil? Nechápu... Hyundai je podle testo výborný elektromobil, i pro něj ale platí obecná a známá elektromobilní omezení, což ale jeho kvality nijak nesnižuje. Pokud by toto bylo zmíněno i v ID.3, tak by to znamenalo, že ID.3 je tím pádem horší elektromobil?
Kritice bych rozuměl, pokud by nebyla u ID.3 zmíněna negatia jako bakelitovej interiér, vysoká cena, problémy se softwarem... Všechno tam je. To nové, o čem jsme zatím ještě neměli možnost psát, je jízdní projev toho auta. Na to se Standa logicky zaměřil nejvíc a zde došlo evidentně k tomu příjemnýmu překvapení - jezdí to překvapivě dobře.
A pokud jde o formulaci se zajímavým problémem. Uznávám, že to může někdo cítit tak, jak to píše kolega futurista. Třeba já tam ale cítil jasný sarkasmus a když jsem to četl, docela mi cukly koutky. Ale jak říkám, pochopit lze oběma způsoby.
29. 7. 2020 20:01
Re: Dalo se to čekat
Ne, pochopit to lze u VW jen pozitivne. :yes:

A proc u ostatnich EV jsou zminovana veskera negativa?

A zde ne?

Kdybyste takto psali o EV od zacatku, tak nevytvorite bandu EV hateru.

Jak jsem psal jen tak dal a u vsech znacek!
29. 7. 2020 20:17
Re: Dalo se to čekat
Chápu, co tím chceš říct, že to může vypadat tak, že v dřívějších testech - byť jinak s dobrým vyzněním, jsme obecný negativa elektromobility zmínili a tady ne. Tedy může čtenář nabýt dojmu, že se ID.3 netýkají... No, asi to tak pochopit lze, když se budu hodně snažit, na mě je to už trošku krkolomná konstrukce, ale dejme tomu. Já po xtý nepotřeboval číst o energetickým mixu apod., chtěl jsem se hlavně dozvědět, jak to jezdí.
Na takový ty obecný a krásný nástrahy spojený s každodenním provozováním elektromobilu určitě upozorníme v klasickém testu - jak a kde nabíjet, že to je pořád dost pakárna. Pokud tedy nemáte nabíječku vedle práce, jako se to poštěstilo nám. O tom jsme taky už psali.
Abych to zakončil, poznámku beru, byť tedy za mě lehce přitažená za vlasy, protože zvlášť v kontextu posledních testů nemám úplně pocit, že bychom koncern glorofikovali. Psal jsem to i já ve srovnáváku s golfem - ještě sedmičku jsem bral za komplexne vynikající auto, kterýmu opravdu těžko něco objektivně vyčítat. Ale nyní... No níc, začínám bejt ukecanej. Snad jsem se vyjádřil aspoň trochu jasně.
29. 7. 2020 20:23
Re: Dalo se to čekat
No dobre.

Jen jeste co ten nejvic nejlepsi podvozek Golfu vedle Mazdy?

Co Focus a Civic?
Avatar - Mikesus
29. 7. 2020 20:31
Re: Dalo se to čekat
Tam to byl asi úlet, nezmínit focus a civic, ale G8 jsem ještě nejel, tak i když mi to přijde divné, nechci říkat že takový podvozek není.
29. 7. 2020 20:59
Re: Dalo se to čekat
Taky mi to prijde divne, obzvlast v tomto kontextu:

https://www.motor1.com/…se-test-results/
29. 7. 2020 20:40
Re: Dalo se to čekat
Zrovna dneska jsem jezdil focusem, kombik, litrovej ecoboost, celkem obyčejná specka. Hrozně příjemný auto, hlavně uvnitř lepší než golf. Kdo by to byl řekl, že se toho dozijem... I podvozkove příjemný, golf ještě pohodlnější, Focus strašně ochotně zatáčí, řízení mi přišlo podobne mdlý jako u golfu. U civicu jsem byl úplně nadsenej nepřekvapivě z type-r, obyčejné verze mě neoslovily. Jezdil jsem tříválec a tam mi podovozek přišel disharmonický, hodně uhoupany, podobně jako koncern s vlečkou. Aktuálně tedy za mě pořád nejlíp podvozkové golf s viveprvkem, Focus horší o trošku (nejvýš o trošku), trojka zábavnější než Focus s golfem, ale min pohodlná.
29. 7. 2020 20:45
Re: Dalo se to čekat
Zajimavy. Na Civic X s trivalcem mame uplne opacny nazor. :-O

A prirovnani ke koncernove vlecce je hruba urazka.

Lepsi nez koncernova vlecka je i ta v Civicu 9.

Civic X je uplne jina liga nez vlecka!

Uhoupany? Tomu ja rikam pohodlny.
A koncernova vlecka (treba minula Oct.) je tvrda jak prkno.
V cem je to proboha podobny???

G8 jsem nejel, ale s predchozi Oct. mam najeto dost a Civic s trivalcem je MNOHEM komfortnejsi a kdyz jedes pilu (jestli se tomu tak da rikat s trivalcem) tak je jisty a zabavny! Hranice je uplne jinde nez u Oct.

Sorry, ale na zaklade tohoto prispevku o kvalitach podvozku G8 silne pochybuju.
Focus dobre zataci, ale Golf je lepsi...
Civic X je jako koncernova vlecka...
Wtf.

Edit. k disharmonickemu podvozku Civicu:
Ke sportovnějšímu stylu přitom civic láká, neboť velmi tuhá karoserie spolu s harmonicky :-O vyladěnými tlumiči zajišťují perfektní jízdní vlastnosti a velmi dobrý komfort i na rozbitých silnicích.
https://svetmotoru.auto.cz/…oti-trendum.html
Avatar - Mikesus
29. 7. 2020 20:09
Re: Dalo se to čekat
V tomhle se musím Machiho zastat. Ještě jednou jsem si testy pročetl a obecně nemám problém s formulacemi a výtkách v nich. Samozřejmě jsem daná auta nezkoušel ( tedy kromě Kony a nezmíněného Soulu ) tak nemůžu říct, že to co je o nich psáno, je skutečně fakt. Ale jako celek a obecné hodnocení je pro mne akceptovatelné.
Ano, zde nenapsali nevýhody elektromobility, ale to zde snad všichni ví. Spíš je otázka, jestli je nutné to opakovat stále dokola, jako třeba vždyť víme.... místo na zaměření se přímo na auto.
29. 7. 2020 20:24
Re: Dalo se to čekat
Presne.

O tom to je.
29. 7. 2020 20:31
Re: Dalo se to čekat
Akurát článok je vždy o tom, čo obsahuje a nie o tom, čo beztak vieš, alebo si domyslíš.
Avatar - Mikesus
29. 7. 2020 20:34
Re: Dalo se to čekat
ano, pak tu ale máme milion příspěvků o dotované naftě a podobné věci. To je úplně stejné a dokud se některá z nevýhod nezmění, nemyslím si, že je potřeba pitvat v každém testu.
Jen souhlasím s tím, že zmínit něco ve smyslu "negativa elektromobility stále zůstávají" by vhodné bylo.
29. 7. 2020 20:51
Re: Dalo se to čekat
V tomto prípade je problém v tom, že negatíva, existujúce pri EV, sa u iných značiek spomenú alebo aj vytiahnu do popredia ako negatívum - u VW sa to prejde mlčaním. Tým pádom článok vyznie, ako keby u VW neexistovali. U tohto článku tie "ale", ktoré všade inde sú, skrátka chýbajú. A nech si Michal Machala píše čo chce, neverím, že to nie je zámerne.
Avatar - _Karel_
29. 7. 2020 20:57
Re: Dalo se to čekat
Souhlas do písmene.
30. 7. 2020 12:25
Re: Dalo se to čekat
Jistě, že to všichni ví. Jde ale o to, proč to (s nadsázkou) ve 100 testech elektromobilů bylo a zabralo to půlku testu a nyní to ve 101. testu elektromobilu najednou není.
29. 7. 2020 20:53
Re: Dalo se to čekat
Asi to bude stejně jako s tím hrachem proti zdi, ale... zrovna já s elektromobily vůbec nemám problém. Baví mě poznávat možnosti nové techniky a všechno kolem toho. Jediné, co mi na nich vadí, je ta násilná tlačenka.

Zkuste můj test e-tronu, EQC, nebo třeba srovnávák elektrického Citiga se Zoe. To teď máme na dlouhodobý test a za mě je to taky hodně dobré elektroauto.

A jestli jste v tom "zajímavém problému" nenašel ironii, tak je to nejspíš moje chyba. Dopsal jsem tam ještě jednu větičku, aby to bylo jasnější. Samozřejmě by něco takového bylo dost bizarní u start-upu, natož u takového automobilky.
29. 7. 2020 21:03
Re: Dalo se to čekat
Stando, jen tak dal.
Avatar - kari.laz
30. 7. 2020 09:13
Re: Dalo se to čekat
Mě obecně vadí, že vy jakožto automobiloví novináři by jste měli být fanoušci do aut, milovat řízení dbát na to, aby auto bylo autem a ne naprosto degradovat na podstatu. Vy se vlastně chováte jako šéfkuchař který se rozplývá nad polévkou z pytlíku a ještě řekne, že to je dobré a doporučí to ostatním. Elektro není nová technika, ta je stará jak hnědé uhlí a princip naprosto stejný. Elektromotor napájený baterií. To ze to auto naprosto degraduje jízdní projevy, protože je těžké, v zatáčkách bídné a jediné co umí a to ještě jen trochu je zrychlit v přímce, ale jen do doby, než mu dochází dech. Ne jako u spalovacího motoru, kde naopak s rostoucími otáčkami roste výkon, motor má svůj charakter a průběh a to co kus to jiný. Tohle je pouť která dělá z lidí ještě větší neřidiče, než už jich spousta je teď. Tohle je recept na to aby lidé neřídili za chvíli vůbec. Opravdu jako automobiloví novináři vidíte v tomto budoucnost? To není ani jako alternativa, to je jen chabý doplněk automobilosmu vhodný do města na rozvržení jídla a podobně. Neměli by jste vy jako první bránit automobilové hodnoty a ne podporovat jejich zkázu?
A ano jel jsem elektromobilem, aby nedošlo k mylné domněnce, že nevím, o čem mluvím.
Opravdu je z vývoje v automotive v poslední době jednomu smutno.
Avatar - Blue Sun
30. 7. 2020 09:59
Re: Dalo se to čekat
Auto je autem, pokud splňuje základní předpoklad, a to je přeprava z místa na místo. Je to jen prostředek k usnadnění přepravy a zlepšení její kapacity. A to elektromobily jsou. To, že si z aut lidi udělali (jako ze všeho) zdroj zábavy, sportu a požitků, je (stěží) druhořadé.
Avatar - kari.laz
30. 7. 2020 10:45
Re: Dalo se to čekat
Tohle je přesně ten pohled lidí, kterým je to uplně u zadele a díky kterým jsme se dostali tam, kam jsme se dostali. Dneska nikdo auto nebere jako "auto", ale čistě jako nějakou "pikslu " která je jakkoli připraví z A do B. Skoro nikdo už na auto nenahlíží jako na zábavu, na něco co se člověk těší řídit, obsluhovat, pečovat o to.
Elektromobily jsou všechny na jedno brdo. Za zvuku bzučení se zvyšuje frekvence bzuku spolu se vzrůstající rychlostí. To je jediná emoce, která tam je. Ano ty silné v přímce vystřelí jak z praku, ale je tahle jediná vlastnost to jediné, co člověka učiní za volantem štastného? Nebo je člověk šťastnější, když i v té nejméně zábavné disciplíně, jako sprint z místa, si to zrychlení zaslouží tim, že musí správně odhadnout plyn na startu, ti o hodně šťastnéjší ještě mohou pracovat ze spojkou a pak si správně řadit, zlepšovat se a ne jen dát podlahu a s unuděnou silnou v koutku čekat, až se to samo rozjede.
Já chci být v autě řidič a ne jen "pasažér za volantem" . A směr elektroaut, které z člověka dělají jen pasažéra mi je silně proti srsti.
Doby, kdy se člověk o auto staral, hyčkal si ho, udělal si základní servis a vybudoval si k tomu určitý vztah je dávno pryč. Dneska vezme člověk své přibližovadlo, odveze ho, ať mu to umyjí, ať mu nandají zimáky, ať mu dolijí vodu do ostřikovačú....lidi jsou líní a bohužel čím dál více neschopní.
Už nebude žádná rozmanitost, výběr...bude jen sterilita uzpusobená neschopnosti protože zkrátka spoustu lidí jinak nebude schopno auta obsluhovat. A to nemyslím nějak útočně, to je jen konstatování faktu. Řidičský průkaz jen na automat a dokonce se zvažovalo ještě speciální jen na elektromobily. Protože těm, kteří takovéto oprávnění požadují jde jen o to mít štempl na to, že se můžou v něčem přepravovat na místě řidiče ale vice nepožadují a takových bude čím dál více.
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2020 11:32
Re: Dalo se to čekat
No to je hezký popis tvých pocitů = jak to souvisí s celkovou realitou?

Aut je ca 2 miliardy. Ropy je z logických důvodů konečný množství. A velká skupina lidí má auto na tu přepravu z A do B. Kdo chce to co ty = pro toho tu sou auta typu viz já 9:19

A není problém aby byly dál = jde o ty zbylý 2 miliardy

Mě zase baví https://www.hifi-voice.com/ ale holt VĚTŠINA lidí klidně poslouchá přes.. co třeba ty? Popravdě většině lidí je fuk čím jedou = hlavně co nejlevnějš. PROTO hodně lidí v Evropě rádo naftu, když bude za tržní cenu a bude dotovanej benzín pojedou na benzín. Výhoda EV sou nižší servisní náklady nižší poruchovost samozřejmě nulový emise + ta ropa, kterou nemáme a její zpracování spotřebuje tu elektřinu = co můžeš poslat do toho auta rovnou. Ne s bonusem těžby a přepravy a zpracování v rafinérii a přepravy na místo kde jí nabereš = protože běžná denní cesta tj. do/z práce a na nákup by bez rozptyl oxidu dusíku, oxid uhelnatý, pevný částice a uhlovodíky nebyl dost in = jak píšeš :-)
No tak dle všeho pro VĚTŠINU lidí planety = by byl naprosto ok = hlavně že levnější

No a pro nás pár nadšenců do toho hifi nebo aut = je tu to hifi a auta viz já 9:19

Čím jezdíš a čím nejlepším si jezdil = že tě auto tohohle typu http://www.hybrid.cz/…ch-do-chorvatska uvádí do tohohle stavu?
Avatar - kari.laz
30. 7. 2020 11:53
Re: Dalo se to čekat
A napsal jsem snad něco jiného, než ty? Že lidem je úplně šumafuk čím se dopravují? A to vede k zániku automobilismu takového, jaký jsme znali. Automobil prostě bude už jen pixla která jakkoli dopraví člověka z A do B a jestli bude pod kapotou našnupaný hranostaj v kolečku jako pohon bude uživatelům úplně jedno. Motorismus obecně byl koníček, srdeční záležitost. Takhle už to cítí bohužel minimum lidí a bohužel to tak necítí ani minimálně část zdejších novinářů.
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2020 12:02
Re: Dalo se to čekat
Pokud bude auto pixla jako v mém odkazu 9:19 nemám problém = a můžeš ho mít dál jako koníček. Neumím posoudit KDY to byl masový koníček?
Mimochodem to že něco je v nějaké době rozšířená masovější třeba zábava a pak jen okrajová = je běžné. Představení nahrávky typu http://www.musicweb-international.com/…ESSD90021-34.htm už prostě budou taky jen klesat = tohle byl zřejmě vrchol opery = historický. Ale furt a eště dlouho = si na ní nebo na klasiku obecně budeš moct zajít = byť to bude asi už jen upadat

Auto je v základu to co tu padlo = ať je ti/mi to libý nebo ne = prostředek pro přepravu. ŽE může být i viz já 9:19 docela hodně zábavný https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 to je jiná. Pro většinu je nejdůležitější asi ta cena rsp. náklady a možná spolehlivost. No a když tě to baví můžeš si koupit třeba https://www.hifi-voice.com/…agicke-silenstvi byť je to objektivně kravina = ale MOC příjemná :-)
Avatar - Blue Sun
30. 7. 2020 12:30
Re: Dalo se to čekat
Ty to stále popisuješ, jako kdyby automobilismus posledních sta let byl jen o zážitcích za volantem... a přitom to bylo vždycky o tom "dostat co nejvíce XY z bodu A do bodu B za co nejméně času".
30. 7. 2020 12:38
Re: Dalo se to čekat
Ale takhle je to přeci se vším. Drtivá většina lidí neřeší do detailu všechny vlastnosti a emoce z řízení auta, focení, poslechu hudby, sledování obrazu... Vždy je tu úzká vybraná skupina nadšenců a drtivá většina lidí, kteří chtějí něco dobrého, ale nechtějí se v tom více hrabat. Pro většinu lidí to není koníček a ani nebyl.
Avatar - kari.laz
30. 7. 2020 12:43
Re: Dalo se to čekat
Naopak. Hodně lidí se o aut azajímalo, mebylo jim jedno co to má z amotor, jak to jezdí. Dneska přijde "do krámu" a řekne..."hmmm, tak já nevím...tak mi zabalte támhle to červené"
Jasně že to nebylo vždy u všech, ale ta skupina lidí, které to zajímalo byla hodně velká, dneska je téměř na vymření.
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2020 12:47
Re: Dalo se to čekat
Ta doba co popisuješ byla KDY?
Avatar - Blue Sun
30. 7. 2020 13:55
Re: Dalo se to čekat
Tohle přestalo platit (v ČR) s pádem socialismu, kdy auta začala být široce dostupná. Na západě to pak přestalo platit velmi brzy po druhé světové válce.
Ty to vidíš jen ze svého pohledu a máš pocit, že vás bylo spousta. A realita byla vždycky opačná.
Avatar - Blue Sun
30. 7. 2020 12:29
Re: Dalo se to čekat
Ano, to je přesně pohled 98 % lidí na světě. Auto je dopravní prostředek, prostředek obživy, logistický a přepravní stroj, a pak teprve možná zábavní zařízení. Je mi jedno, že ty hledáš štěstí za kulatou lopatou, že je pro tebe auto Svatou plechovkou. Realita je naštěstí jiná.
A že ty chceš? To naštěstí nikoho vůbec nezajímá. Pravěk zajímá jen archeology a děti. Prvních je pár a druzí z toho velmi rychle vyrostou.
Avatar - kari.laz
30. 7. 2020 12:47
Re: Dalo se to čekat
To že ty jsi absolutní automobilový analfabet, kterému by stačilo omezení na 160 a R3 motůrek neznamená, že to tak mají všichni. To jaký ty máš vztah a postoj k autům zde víme všichni. Proto tvůj názor je naprosto nepodstatný, ale přiznám se že můj celkem taky, protože já jsem přesně z té opačné skupiny, která je hodně malá a nadále se zenšující. Zatím co tobě se blíská na lepší časy "bezpohlavní přemisťovadla" skupině lidí, kteří mají postoj jako já nastává doba temna.
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2020 12:50
Re: Dalo se to čekat
Viz já 9:19 tomu říkáš temno? Jen pro tebe https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/vyjmenovana-slova-po-l/rozlisovani-dvojic/vyznam2.htm

Na lepší časy se blýská nepotřebě ropy = to je dobře. Taky dramaticky nižším a nakonec nulovým lokálním emisím = to je dobře. A nevím kolik ti je = ale do konce života budeš moct na 99,9% = jezdit s čímkoliv z toho seznamu 9:19 apod.

Tak KDE je ten problém? PROČ tolik emocí? Boj s emisemi aut je tu od roku 1959 = nikdy nevyvolával TAKOVÝ emoce jako dneska = přitom viz já závěr minulýho odstavce
Avatar - kari.laz
30. 7. 2020 13:35
Re: Dalo se to čekat
Hammuno, jsi už prosím tam, kam ani slunce nesvítí a neplevel každou diskuzi kopírováním stejných kok*otin pořád dokola pod každý příspěvek.
Pravda se z toho stejně nestane, i když to nakopíruješ 386x. Půlka lidí tě má na HL a půlka se ti směje. Píšeš jak retardovaný morče po lobotomii, mUseL=jSi Mít%= VelkÝ proBléM v DěTstVí =žE tě To tak = PoZnameNalo.
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2020 13:44
Re: Dalo se to čekat
TAKHLE se to dělá = když neumíš nemáš jak odpovědět :yes: :D

Žijeme v super době https://www.auto.cz/diskuse/76302/1#… žejo? :-)

Taky vidím TEMNO a VELKÝ = ale viz odkazy v tvý hlavě

EDIT a ne kvůli tomu že ti tam blíská :-!
Avatar - kari.laz
30. 7. 2020 14:26
Re: Dalo se to čekat
Hammuna=HL=NEMUSÍŠ se SNAŽIT reagovat
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2020 14:53
Re: Dalo se to čekat
Nojo viz odkaz ŽIJEME v super době na auta = který z nich je tvůj favorit?

Nojo viz minulej příspěvek = to je tak když neumíš nemáš jak odpovědět. Jen buď přiznat že si napsal blbost NEBO něco jako ty teď :-)

Černej humor = kolik lidí ODPOR k REALITĚ a odkazy na FAKTA který se jim nehodí do krámu nebo přímo popírají co tvrdí = "řeší" HL :yes: :D :-!
Avatar - Mikesus
30. 7. 2020 18:27
Re: Dalo se to čekat
Když už tam posíláš někoho, proč tam nejdeš sám. A s Hamunou se tam nebudeš muset zatěžovat.
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2020 18:50
Re: Dalo se to čekat
Nech to být = mám obecnou zkušenost že když příliš zatlačím = směr realita = tak VĚTŠINA co se jí tim zbortí představy rsp. už to nejde dál okecávat = přepne do podobného režimu

Je VÝJÍMKA když je to jinak
Avatar - Mikesus
30. 7. 2020 18:57
Re: Dalo se to čekat
Správně je psáno "výjimka" s krátkým "i", ale to jen poznámka, když by tě někdo chtěl chytat kvůli gramatice :D
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2020 19:02
Re: Dalo se to čekat
Tos mě dostal = já vím sám sem to x-krát různým lidem říkal :D
Avatar - kari.laz
30. 7. 2020 19:38
Re: Dalo se to čekat
Já nemám takovou semaforovou raketu jako ty, nejrychlejší stíhačku na silnici na téhle planetě a nejspíše i galaxii a to HYBRIDNÍ TOYTOTU, proto se chvíli zdržím, než tam za vámi dorazím.

PS: předpokládám, že těch 5/6 motorek, co tě na silnici zdržuje už se zvedlo na minimálně 9/10 :D :D :D
Avatar - Mikesus
30. 7. 2020 19:45
Re: Dalo se to čekat
další úmyslná lež nebo si jen nepamatuješ?
I Emel ti oponoval, že plácáš blbosti.
A zatím to zůstalo na 5/6 od začátku korony. Teď moc po Praze nejezdím.
BTW, myslel jsem, že ty bys přeci nezdržoval, že jsi kdykoliv rychlejší než hybrid. Navíc to aktuálně je 5/6, takže někdo rychlejší být musí.
Avatar - Blue Sun
30. 7. 2020 13:52
Re: Dalo se to čekat
Ty víš, jaký je můj postoj k autům? Ne, nevíš nic, ale šíříš tu stále dokola své pomatené lži. O bezpohlavnosti zjevně víš své z osobního života, když ji tak vytrvale šíříš...
Avatar - kari.laz
30. 7. 2020 14:24