A pokud nechceš kombíkem hopsat jen po městě, tak si vezmi diesel, čipni to a budeš se jen smát. Sežere to jen trochu močky navíc, ale ta stojí 10 korun litr, takže nic. Auto po čipu jede, jako když bys odpojil přívěsný vozík se šutrem.
ani do 20 tisic rocne sa neoplati.... az niekde pri 30 tisic rocne sa ti navratnost vyssej nakupnej ceny pri tej nizsej spotrebe na palive vrati.. aj to v case ked uz vacsina bude riesit dalsie nove auto ( 7-8r )
kolega ma este tu predoslu astru.. s 1,4 atmo.. tu tazku kravu... jazdi 25 tisic rocne.. a aj tak pocital ze navratnost investicii za dizel by mal po 10 rokoch... dodnes by sa mu to nevratilo a to uz riesi dalsie nove auto... takze bezna rodinka co spravi cca 15 tisic rocne ( praca ... nakupy .. chalupa.. dovolenka raz rocne povedzme k moru ) tej sa dizel skutocne v rodinnom kombiku nadalej nevyplati... uz ine je ked to ma nejaky pan podnikatel a jazdi 40 tisic rocne... jasne.. jemu ten dizel skutocne uz nieco moze usetrit
Ja by som povedal ešte vyššiu hranicu, do cca. 20t. Tieto benzínové malorážky vedia jazdiť za 6-7 litrov, takže cenový rozdiel sa spotrebou vráti pomerne neskoro. Keď píšem o spotrebe, kamarát vyfasoval služobnú Octaviu 1,5TSI 110 kW a vraj jazdí za 5,7 na sto. S predošlým TDI jazdil za 5,1.
lenze "tim vic to nalozis" mozno na jeden dva vyjazdy rocne, zvysok je max na nakupy a ine vybavovacky...pri 95ke je rocna uspora nafty cca 300€ (bez mocoviny a extra spotreby kvoli vypalovaniu DPF co by som musel robit casto zbytocne), navratnost 7-8 rokov fakt nie je extra lakava zalezitost
plus nafta je casto spojena s drahsou vybavou...euro k euro a hned je rozdiel niekolko tisic (priemerna domacnost na slovensku nasetri 1000 € zhruba za 10 mesiacov)
No nevím. Určitě nepojede líp 1.5dCi než 1.3TCe, ani 1.6CRDi než 1.5TGDI. Pokud bys byl nucený vzít 1.0TGDI, tak možná... jenže cenově si klidně můžeš vzít ten silnější benzín.
Ak má kombík slúžiť ako rodinné, tak by som segment B (Clio a spol.) preskočil a vyberal v nižšej strednej.
V rámci badžetovej voľby by som volil buď i30 so základným motorom 1,5 81 kW, alebo Ceed SW s 1,4TGDi (ak by som našiel skladovku za dobrú cenu).
Ak by až tak o korunu nešlo, volil by som i30 vo výbave N-line a s motorom 1,5TGDi, alebo Focus ST-line s motorom 1,5EB (to už len v rámci skladoviek, lebo ho nahradil jednoliter).
Ak by som teraz nakupoval pomer vykon/cena tak skladovka i30/ceed v benzine. Inak mi rozmer nizssej strednej v kombi pride ako ideal. Na Slovensku sa da prevadzkovat na kazdodenne jazdenie aj vatsie auto ale od nas na zapad to uz je coraz menej prijemne
Nedá sa generalizovať, záleží od konkrétnej krajiny a hlavne či je to mesto alebo vidiek. Veľké mestá typu Paríž sú naozaj len pre malé autá, ísť v Paríži vovnútri boulevard péripherique autom väčším ako hatchback je za trest. Mimo veľkých miest ale nevidím nejak problém aj s väčším autom, resp. nevidím odlišnosť od našich končín.
A foe ako človek žijúci na západe s veľkým autom to asi potvrdí.
NL a BE jsou v nekterych vecech trosku extremni (venkov UK jsem nezazil, ale asi to nebude jine), ale ani cesty nizsich trid v DE nejsou staveny nijak zasadne siroke, i tam to muze nasince prekvapit. Kde u nas jsme se naucili ze i silnicka treti tridy je v rekneme plnohodnotnem profilu v obou smerech a cloveka obleje pot jen kdyz tam potka kamion nebo autobus, tak pravda, na zapade se takova cesticka postavi uzsi, klidne jen pro jedno auto a jednoho cyklistu s tim ze kdyz neco pojede oproti tak "jsme prece lidi" a uvidime se a vyhneme se. Ze by to bylo ale neprijemne nebo omezujici bych to nenazval. Tim spis ze i ta cesta treti tridy ma hezky novy povrch, clovek kdyz vidi tak zvoli stopu a tu si pak muze v klidu drzet, narozdil od nas kde je sice papirove sirsi cesta, ale co nevidela 20 let rekonstrukci (zato v tom case videla desetitisice pretizenych kamionu) a tak toho pouzitelneho asfaltu bez der je tam nakonec mene nez na te holandske uzkokolejce. :-) Me treba ty diry co, ted nejaky vhodny eufemismus, co "obcas potkam" na nasich cestach stresuji mnohem vic. ;-)
Já jako rodinné a co nejlevnější Megana s 1,33 tce, skladovky jsou pod 400 a za ty peníze se daji nedostatky ozelet a motor mi přišel o třídu lepší než tgdi.
Tak motor Meganu je asi najlepší zo všetkých základov, furt je to štvorvalec turbo, teda má výhodu nad fúkanými trojvalcami, aj atmosférami. Ale ten motor je aj asi aj jediným výrazným kladom, ostatné vlastnosti taký priemer až podpriemer (vnútorný priestor).
Takže v tejto dileme i30 vs Megane za cca. 350t by som sa napriek motoru asi rozhodol pre i30: https://www.sauto.cz/…/megane/17861980?… https://www.sauto.cz/…dai/i30/18804159?…
To je spíš vliv prosklení a designu, reálné rozdíly jsou minimální. Všechna auta téhle kategorie jsou reálně čtyřmístná, žádné nenabízí komfortní cestování pro pět lidí. A o kufrových úletech už se tu psalo mnohokrát...
Průser současné generace Meganu, kterým velmi doplatil na prodejnost, je přehnaně snížená karoserie - střechu by měl mít tak 5 cm výš, než má. Přístupnost jeho kabiny je totiž fakt bídná. Potom by mu stačil i rozvor, kterým disponuje (u kombi prodloužený). ;-\
S kabinou Méganu jsem neměl problém, ani nepozoruju zásadní rozdíl vůči minulé generaci. Fakt je, že nejsem žádný dvoumetrový bůček, takže takové drobnosti jsou asi pod mou rozlišovací schopnost. Ale takový extrém je malá část populace.
Poté, co jsem dětské sedačky montoval do třídveřové 206, do minulé 208 nebo do Clia mi to ani nepřipadá problematické. Ale pokud jsi zvyklý na Berlingo, pak chápu, že to bude problém.
To mas pravdu, ale tyhle věci by mi při napjatem rozpočtu vadily méně, než třeba ten motor a fakt, ze mne se Mégane vlastně líbí :) jasný , ze má gumové řazení a řízení , není extra prostorný, ale cena a motor a asi i sympatie vetsi, než ke korejcum by u mne vyhraly
Musel by som si to osahať osobne, poznám len tie najvyššie výbavy (Megane GT/Ceed GT), ale tam na mňa pôsobil lepšie Ceed, najmä zvnútra (motoricky presne naopak, 1,6TCe v Megane je o triedu lepší motor ako 1,6TGDi v Ceede).
Mne sú obaja Kórejci sympatickí, u nás to napr. nemá Hyundai tak pošramotené ako u vás z Vošického čias.
Rodinné auto... záleží na velikosti rodiny a její rozmazlenosti. I Clio nebo Fabia kombi může fungovat jako rodinný vůz, pokud od něj nečekáš schopnosti každý týden odstěhovat půl domácnosti na chalupu a zpět.
Je to o penězích. Celkem si umím přestavit Fabii kombi jak rodinné auto, ale když je za stejné peníze i30 kombi... tak bych do toho asi nešel. I když ta Fabie pak bude mít asi nižší provozní náklady.
Trošku,ale když se podíváš na silnice tak 80% nehod způsobují dementi v octavkach.. si myslí jaký mají super nadupaná auto s trihnkem kterýmu se po 30t km uvaří motor.. super ! Úspěch ? To kupují jen lidi co nemají mozek..
Stačí poslouchat Octávky, když tě na ulici míjejí. Tříválcové vití u nich slyšíš opravdu zcela výjimečně. A pak je tu taky zdravý rozum většiny zákazníků! ;-)
Za loňský rok u nás je Octa cca. 50% nafta, 50% benzín (0,5% CNG).
U toho benzínu bych tipoval tak půlku 1.0TSI... což by dávalo 25% prodaných Octavií s litrem.
Statistiku nemám, běžně dostupná není... ale zkusím třeba někde něco pohledat.
Když vidím vovci hnuj,tak beru nohy na ramena a utíkám se schovat protože je dost pravděpodobné že začne někoho předjíždět, trápí ten trihrnek co to dá,pak se mu zadře mixér,sejme protijedoucí auto a umřou 4 chodci, protože vovce řídí jen bezmozci..
No to možná jo.. jo tak jo.. 1.5 tsra*ka ktera se po 30 tis. Km zadře.. a to nemluvím o rádoby poskakující dsg co se poděla po GO tsi :-D fakt super kauf.. lidi fakt nechoďte do stáda a mějte rozum :)
Tak jsem se podíval na poslední nehody na zpravodajském webu našeho okresu a v nehodách je Škoda Superb, Ford Galaxy, Opel Zafira, Hyundai i20, Toyota Avensis a Kia Stinger. Možná by to chtělo na hraice okresu vylepit cedule, že bourat smí jen řidiči v Octaviích, aby to věděli.
:yes:
To pausalizovani je často zajímavé. Napíšou tam spise o vážnějších nehodách? Je to určitě lepší statistika než ta původně vyrcena, ale pochybuji, ze přesná statistika existuje, i když pojišťovny si je asi vedou.
Logicky bude mít nejvyšší podíl na nehodách ta značka a model, kterého se prodá nejvíce. Škoda má u nás tržní podíl přes 30% a Octavia je nejprodávanejší model, takže procentuelně ve všech nehodách bude i ta Octavia obsažena nejvíce.
Nahrubo jo.
Jinak by se to dalo různě pitvat...
Možná jde spíš o celkový počet aut na silnicích než tržní podíl na nových registracích.
A možná bude počet nehod ještě spíš úměrný počtu najetých kilometrů než autům v provozu.
A pak by se v tom daly hledat nějaké výjimky... jako že auto jezdící po dálnici má méně nehod na kilometr než městské auto.
Statistika je věda :-)
Vzhledem k tomu, že Škoda je převážně firemní záležitost tak i ty kilometry a dalo by se říci i styl jízdy, by nahrávaly tomu, že i tak se bude objevovat častěji v nehodách. Ale samozřejmě, že těch faktorů je mraky, co tohle ovlivní.
Fabfuj mi ani tak nevadí,ale asi si ten Nick změním :-D i když sem předjel ve 140 rozjetou fabku a manik to psichycky nedával a začal mě troubit a snažit se dohnat.. žebrák :-D
kombiky s najvacsim kufrom a zas len litre....pani, kto z vas, kto ma rodinu naklada do kufra normovane tehlicky? to je problem merat v kombikoch rozmery kufra? a*b*c, min max? to je 6 udajov, ktore o velkosti poviedia viac ako litre. ste banda amaterov, co iba prebera udaje z katalogu.
Pridal by som este aj dake prakticke porovnanie, trebars kolko standartnych bedniciek piva (alebo mineralky) sa tam zmesti. A to po plato, po strop, a po strop so sklopenymi zadnymi sedackami.
Hentie litre, co si tam vyrobcovia uvadzaju, to su uz skoro take hausnumera, ako spotreba. Niekto tam zarata aj priestor pod podlahou, rezervu, kapsy v podbehoch, alebo aj odkladacie priestory vo dverach a schranku pred spolujazdcom. Tazko potom porovnavat. A clenitost kufra tiez ma svoj vyznam.
Pravda je ako obvykle niekde medzi. Rovnako nemám rád absolutizovanie objemu kufra, viď tá Octavia, na papieri poráža(la) konkurenciu rozdielom triedy a potom si v praxi zistil, že ten o 100 litrov menší kufor Focusu bol praktickejší, lebo bol širší a teda si tam narval veci, ktoré do Octavie proste na šírku nevošli (darmo bol kufor dlhší a teda objemnejší).
Na druhej strane v praxi neprevážaš len neforemné krabice či sady kufrov, ale často je to kopec menších vecí, takže je užitočné mať aj tie výklenky a schránky, kde sa tie drobnosti dajú šupnúť.
Ma to byt rodinné, tak než pivo spise kočárek, postýlka nějaké tašky, k tomu přepravka pro rodiny s malými dětmi a pak treba nějaké kufry, tašky, velké plyšáky a každý si přidejte co vozite na zimni/letní dovolenou pro rodiny s většími dětmi.
Když by to byla auta na nákupy, tak ať se to meri klidne na basy piva. :D
presne tak! v pohode nech ostane udaj o litroch ako ich udava vyrobca. nech sa paci. ale ak redaktor moze zmerat sirku na sedadlach, vysku nad sedakom, priestor pre kolena, tak preco nie kufor??? hlavne ked X testov tu je zameranych prave na rodinne pouzitie.
pozri sa kolko aut je tu v testoch prezentovanych ako "rodinne". zdaleka to nie su iba osobne dodavky. ale ked chces vediet, ci ti do auta vojde tvoj vacsi kociar, ostava ti iba behat s metrom po showroome alebo bazari...lebo redaktor profesional iba odpisal udaj v litroch od vyrobcu
jo. ale skusanim v showroome stravis den. porovnanim tabuliek par minut. a redaktori to auto predsa meraju, ved tu maju tabulky s rozmermi. za tie redakciu chvalim, uz mi boli viackrat uzitocne. len ten kufor este chyba. pritom v ramci triedy to moze byt rozdiel aj 23cm (114cm vs 91cm, focus - auris). to je cely jeden cestovny kufor.
...je mezi kombíky segmentu B použitelná jen a pouze Fabia Combi, i ta ale vyhoví, jen pokud vzadu cestují hlavně menší děti v sedačkách. Jinak je zdaleka nejlepší volbou nějaký kombík nižší střední třídy. Bezkonkurenčně nejlepší poměr ceny a užitné hodnoty v tomto segmentu podle mého názoru v současnosti nabízí Fiat Tipo Kombi a Hyundai i30 Kombi. :yes:
Tipo je z nabídky nejhorší auto s interiérem plastové čínské elektroniky z 90tek. Jediné v čem je slušnější je měkký podvozek. S nabízenou 1.4 je to lemra a s konkurenceschopnym 1.4 t je zbytečně drahý.
Ano, ten základní motor je fakt slabý a plasty v kabině taky, ale přesto to auto nabízí až překvapivě pohodlné a přitom jisté svezení a celkově je krásně robustní. Uvidíme, co přinese chystaná modernizace... ;-)
P.S. Skvělou volbou byla minulá generace Leonu, doprodávaná za super ceny, teď už ale tato skladová auta asi budou vyprodaná, tak snad ještě skladovky odcházející Octávky...
tipo je navyse na to co ponuka aj hodne predrazene.. aspon u nas .., tam nie je problem ho mat v cene golfa a pritom nebude v nicom od neho lepsie ani vykonnejsie ...
osobne sa mi z tejto ponuky najviac pozdava i30 s tou 1,5tkou... po facelifte uz skutocne aj dobre vyzera ale hlavne mlada rodina tu dostava nadalej slusny 4 valcovy spolahlivy zaklad v technologicky novom aj solidnom aute a za naozaj ferovu cenu... na bezne furikovanie po meste aj do prace to bude urcite postacujuce a hlavne spolahlive riesenie ( povedzme ak dana rodina neplanuje o 3 roky opat menit auto ale kupuje ho uz na dlhsie ) ..... viem si to auto uplne predstavit aj ako vlastne rodinne auto v buducnosti ( ci uz nove alebo jazdene ) .. nebude to sice uz o nejakej dynamike ani zrychleni ale tak priority takehoto dostupmneho kombika su proste uz kusok ine ako nejakeho mrstneho hatchu ci povedzme nejakeho styloveho crossoveru to je jasne ... tu ide hlavne o jednoduchost praktickost a spolahliovost... ale aj tak si dovolim tvrdit ze faceliftom uz i30 aj nabrala kusok na style a uz to nie je taka seda myska ako bola... normalne paci sa mi.. :yes:
tento problem ma okrem fiatu u nas aj ford... nikto netvrdi pritom ze maju zle auta... ale na tak cenovo citlivom trhu ako je ten nas s tymi ich cenami ozaj nemozu byt uspesni ....
pamatam ked este v roku 2011 stal focus II po facelifte s duratecom 1,6 s euro 4 u nas 16 tisic eur v trend zaklade... to aj golf sa dal kupit uz silnejsii vtedy a s generacne novsim motorom aj astra civic ... aj auris.. lancer ( 1,6tka euro 5 ...14 tisic ) .. a pod... . preslo takmer 10 rokov pozries do cennika.. a... a nic sa nezmenilo.. ford opat siroko daleko najdrahsi .. snad len nova mazda 3 ho uz preskocila... lebo ta v poslednom case hra uz akusi radobypremiovu hru.... akurat mi pride ze ju hra tak akurat sama so sebou... co beznym zakaznikom o nepremiovky ako mazda uz nemusi byt po voli
Súhlas. V dnešnej dobe je asi najlepšou voľbou Hyundai i30.
Mazda bohužiaľ "zarúbala" poriadne vysoko. Dovolím si povedať, že stratila časť zákazníkov, ktorí by ju kúpili, ale nie za také ceny ;-\
voci predoslej 3ke som nemal pol slova.. bola aj krasna ( bol to vrchol kodo stylu ) ..a zaroven za dane prachy este ok... ale ta nova je za mna uz v zaklade hodne vysoko posadena cenovo a to ma aj relativne priemerny motor a aj priestorovo priemernu kabinu... proste nic svetoborne ... a k comu ta tona vybavy uz v zakalde beznemu cloveku ktory ani netuzi po tom v nepremiovke... napriklad tu novu CX-30 vidis na cestach? ja vobec... ale pri pohlade na cennik sa ani nedivim.. lebo to uz za to opat mozes mat kusok ine auto
CX-30 občas vidím na cestách - a divím sa tomu, kto ju za tie ceny kupuje. Mazdy išli všeobecne hore. Od CX-3, cez Mazdu 3 - ktorá bola pri zahájení predaja za 19 990€ a dnes nepochopiteľne od 21 340€. Prečo tak zdvihli cenu? Idem o chvíľu na prehliadku, spýtam sa :).
Aj keď mám moju Mazdu 3 r.v. veľmi v obľube, novú by som nekúpil - je až nehorázne drahá voči konkurencii.
Vnímanie hluku silne závisí od toho, na čom človek jazdil predtým. Keď mal hlučné auto, môže byť "Korejec" pre neho tichúčky. Ak by som jazdil Mercedesom S-classe = bude pre mňa skoro každé auto neprimerane hlučné ;). Ja som vyrastal na Škode 100 - moje vnímanie hluku je tým poznačené ;)
Mně z toho nějak vypadává jako jediná rozumná volba do 400 000,- ta Dacie Logan MCV 1,5dCi... Clio a Fabii přeskočím, byť z Felicie by to asi byl také pokrok. Pokud bychom měli limit 500 000,- je to již jiná káva... Tipo je žel jenom na půl cestě mezi Dacii a třeba Meganem, nedávám ten plastový interiér FIATů, za ty prachy je Megane lepší volbou. Do 308 SW jsem si pár let dozadu sedl s vážným úmyslem ji koupit, podíval se před sebe, prostudoval středový tunel a vystoupil. Už to není aktuální, ale zajímala by mne nová Astra 1,5CDTi, neměl jsem ještě tu čest. Z Korejců dávám přednost značce Kia, TGDi bych přeskočil, CRDi se jim povedli lépe.
Tak pořád lepší být na půli cesty než u té Dacie zůstat, ne?
Zrovna Logan kombi se mi asi vizuálně líbí od Dacie nejmíň, ten zadek je takový... nijaký. A ani Stepway to úplně neřeší.
Napůl cestě ale za plnou cenu? Proto asi lidi Tipo přeskakují...
Ano, i já bych měl s Dacii psychologický problém, ale řeč čísel je neúprosná. Nevím jestli jsem pochytil kuloární informace správně, ale Logan komplet rodina (Sandero i MCV) čeká modelová obměna. Jinak to 1,5dCi třeba na rozdíl od těch benzínových litrů třeba bez problémů dává (rozuměj řidič to necítí) naplno běžící klimatizaci a naložené auto. I s vysypaným ceníkem do 400 000,- to tu dlouho nebude...
Jo, tý úvaze rozumím. To je vždycky problém těch budget aut... stačí, aby někdo z běžných hráčů začal hrát trošku agresivnější cenovou politiku (jako třeba dneska Hyundai) a rázem mají ty Rapidy a Tipa problém.
Jinak... Tipo 737ks u nás není žádný zázrak, jasně. No ale taky si vem, jak tu Fiat posledních x let likviduje svoje postavení a pověst... a trh má v tomhle velkou setrvačnost. Třeba Astra s 800 na tom není o moc líp.
Žiadnych znalcov, maximálne tak nostalgikov. Nevidím jediný dôvod uprednostniť Tipo pred dvojicou Kórejcov. Ceed/i30 sú ďalej čo do kvality spracovania a materiálov (Tipo je v tomto jasný lowcost), techniky a motorov (Tipo prehráva čo do základnej atmosféry, tak aj v rámci silnejšieho turba). Jediné, čím môže Tipo osloviť, je nízka cena, ale tá je porovnateľná s tými Kórejcami.
No dobře, TY ho nevidíš, ale spousta jiných lidí ho vidí! ;-) Vetřelec Korejec mi nesmí do baráku už z principu, jeho volbu považuju za zradu evropského autoprůmyslu. ;-\
Volit mezi Fiatem a H/K, volím menší zlo. Ke korejcům mám sice dost negativní vztah kvůli Vošickému, šel bych do Hyundaie. Kvalitou a zpracováním to jasně vyhrávají.
ked ale pojde ciste o litre vs cena tak ceed ma este o vyse 100L vacsi kufor ako megane... pritom maju podobne rozmery a od meganu nakoniec aj lepsie vyzera .. sila
mne tu nakoniec ale i30 s 1,5tkou pride tak akurat.. aj cenou aj kufrom... aj motoricky uz slusny zaklad... aj celkovo velmi solidne auto spracovanim a svojim know how... za mna i30 ... :yes:
Až do chvíle ked bude človek chciet predať tú Daciu a príde na to , že ju predať nemôže....resp. že tie autá strácajú hodnotu....dosť strmo....
Dacia možno tak ako firemné vozidlo , lenže...keď som vyberal ja tak rozdiel medzi daciou duster a kiou sportage 1.6 crdi bol cca 3 000 eur...a v kii sa na rozdiel od dacie cítim ako v inej galaxii....motorovo ale aj technicky......
Mám trošku pochybnost o tom Loganu, jak říkám, tenhle model se mi moc nezdá. Ale jinak si myslím, že po Dokkeru, Dusteru nebo asi i Sanderu se jen zapráší.
Je to přesně tak. Tyhle tři modely jsou bestsellery i v rámci ojetin a navíc jejich hodnota oproti předpokladům nijak závratně neklesá. A jestli chce kolega výše osobní příklad, tak můj Dokker šel z domu po 4 letech a 3 měsících za 225t. Pořizovací cena 310t, takže na samotném autě byla ztráta cca 27,5%. To rozhodně není zlý... a v absolutní částce už vůbec ne.
Tohle bych tedy netrumfnul, prodával jsem Aurise po 3 letech a 80 tis. km za 380, původní 450 ( i když zde byla hodně vzdálená od ceníkové ceny, tam by byl jinak rozdíl dalších 150t ).
Myslíte, že co se týče toho hluku, vyplatí se zainvestovat třeba do: https://www.2din.cz/…odhlucneni-auta/ nedávno jsem o této firmě četl pár recenzí, tak přemýšlím že do toho taky půjdu,ten hluk od kol mě vadí..