Súhlas, 250 a 294 kW už nebude citeľný rozdiel, rozhodne nie taký, ktorý by stál za pridanú konštrukčnú náročnosť, potenciálnu kazovosť a servisnú nákladnosť.
No mildhybrid to teď není, protože tomu žádný elektromotor nepomáhá. Aspoň myslím. Což pak vůbec nechápu k čemu ta rekuperace je. To se vážně vyplatí přidat takovou zátěž a komplikovanou elektroniku jenom kvůli dobíjení baterky? Mám taky 540i a při dojíždění bez plynu v koloně mě docela otravuje jak to občas brzdí víc a občas míň. Nechávám občas zapnutý start-stop a velmi často motor nevypne. Takže k čemu to proboha je? Každopádně buďme rádi aspoň za to, ten facelift je fakt smutný :/
50d vidím spíš jako motor do X5 a X7 kde kompenzuje velikost a hmotnost, spotřeba už kvůli dojezdu má smysl. Naopak pro mě osobně je do 5er benzín jasná volba :-!:yes:
Za sebe objektivně jsem tento motor nikdy moc v lásce neměl, do 5er jsem si nakonec vybral 40i, jako ideální poměr výkonu, kultivovanosti, spotřeby a spolehlivost...nicméně každý má jiné preference a to, že emisní normy zabíjejí zajímavé motory je prostě smutný fakt.
Co je pro mě šokující - 540i nyní po FL nabízí o 5kw méně, zrychlení na 100 je horší dokonce o 0,4 (evidentně to bude uměle umrtvený motor, obzvlášť ve středních otáčkách + filtr) a o nevypínatelném stop startu ani nemluvě...to je hnus
40d s 250 kW stačí, verze 50d měla o 2 turba víc a přidala jen 44 kw...
Stejně se půjde cestou minimálně částečné elektrifikace - čili přidání pomocného el. motoru, potom stačí klidně motor 30d a dynamika může být ještě lepší než u 50d.
Prý spoustu lidí ruší objednávky, když se nevešli do produkce před FL...to je teda info od dealera bez konkrétních čísel, ale i bych tomu věřil...přesně tak, jsem rád za to, co mám - naprostá spokojenost
Nevím, mild hybrid to byl už do jisté míry teď, alespoň podle palubní infografiky se při sundání nohy z plynu buď dobíjí systém co napájí elekotrniku nebo auto plachtí. Ale nevím detail, asi to teď bude více "propracované"... Každopádně jsem si s hořkým úsměvem vzpomněl na to, když se BMW chlubilo, že mezigeneračně posílilo o cca 10% a hlavně v průměru je tehdy nová pětka o cca 100kg lehčí...no a jsme zase zpátky v historii :(
Čtyřturbo považuju za ne úplně povedený motor - jednak příliš složitý a dalším důvodem je to, že pro podávání plného výkonu potřebuje hodně náporového vzduchu, jinak elektronika sníží výkon - viz. měření výkonu na motorové brzdě.
4.0TDI je jiná písnička, ten reálně dával hodně přes 450k kdykoliv. :yes:
Není náhoda že diesel hybrid nabízí aktuálně jen jeden výrobce. Bez dotování když to zmiňuješ = těch km musí být opravdu hafo
ad PS jak je dotovaná nafta víme a těch až 9 kč na litr je fakt síla. Jak je dotovanej elektromotor = to nevím. Tu část že se vyplatí = tu už zase vím :-!
Kde "tady"? Pro me je kombinace diesloveho vicevalce s elektromotorem (ve vetsim aute, ktere lip snese par set kg navic) vlastne idealni kombinace. Clovek poleti dalnici pod 8L a ve meste, na svetlech v obytnych zonach atd., zkratka vsude kde jsou kolem lidi, se nestydi. :-)
PS: ted me napadlo, takova kombinace je vlastne dotovana ne 0x, ne 1x, ale rovnou 2x! 2x? Ano 2x, jednou hybrid, podruhe naftou! A to se vyplati. :-[]
Místo až 9 kč na každý litr zvýhodněnou naftu = si člověk musí koupit benzín za tržní ceny. Co nám to ta EU dělá. Navíc už 50 let snižuje emise = kam ten svět spěje