Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW se loučí s čtyřikrát přeplňovaným turbodieselem. U nás už M50d ani neobjednáte

Čtyřikrát přeplňovaný vznětový šestiválec jsme považovali za fantastický motor. Bohužel se s ním musíme rozloučit.
Zpět na článek
4. 8. 2020 11:47
4. 8. 2020 12:24
4. 8. 2020 13:07
4. 8. 2020 15:24
4. 8. 2020 12:49
5. 8. 2020 01:15
4. 8. 2020 21:04
4. 8. 2020 22:53
5. 8. 2020 05:18
5. 8. 2020 11:48
5. 8. 2020 14:03
5. 8. 2020 16:44
5. 8. 2020 23:05
7. 8. 2020 14:28
5. 8. 2020 23:01
7. 8. 2020 14:29
Avatar - Hammunasakra
4. 8. 2020 11:36
Kam ten svět spěje
Místo až 9 kč na každý litr zvýhodněnou naftu = si člověk musí koupit benzín za tržní ceny. Co nám to ta EU dělá. Navíc už 50 let snižuje emise = kam ten svět spěje
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dzakobo
4. 8. 2020 11:47
V pohodě
40d s 250 kW stačí, verze 50d měla o 2 turba víc a přidala jen 44 kw...
Stejně se půjde cestou minimálně částečné elektrifikace - čili přidání pomocného el. motoru, potom stačí klidně motor 30d a dynamika může být ještě lepší než u 50d.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Hammunasakra
4. 8. 2020 12:04
Re: V pohodě
To s těmi schopnostmi elektromotoru je sice pravda, ale zrovna tady se to nesetkává s moc příznivými ohlasy

EDIT předpoklám že https://www.e15.cz/…ni-pohon-1371814 vyhraje nějaký osvědčený výrobce s dlouhodobou praxí https://www.auto.cz/…assat-gte-134634
Avatar - fOE
4. 8. 2020 12:24
Re: V pohodě
Kde "tady"? Pro me je kombinace diesloveho vicevalce s elektromotorem (ve vetsim aute, ktere lip snese par set kg navic) vlastne idealni kombinace. Clovek poleti dalnici pod 8L a ve meste, na svetlech v obytnych zonach atd., zkratka vsude kde jsou kolem lidi, se nestydi. :-)

PS: ted me napadlo, takova kombinace je vlastne dotovana ne 0x, ne 1x, ale rovnou 2x! 2x? Ano 2x, jednou hybrid, podruhe naftou! A to se vyplati. :-[]
Avatar - Hammunasakra
4. 8. 2020 12:33
Re: V pohodě
Tady = mezi nemalou částí diskutérů

Není náhoda že diesel hybrid nabízí aktuálně jen jeden výrobce. Bez dotování když to zmiňuješ = těch km musí být opravdu hafo

ad PS jak je dotovaná nafta víme a těch až 9 kč na litr je fakt síla. Jak je dotovanej elektromotor = to nevím. Tu část že se vyplatí = tu už zase vím :-!
Avatar - iudex
4. 8. 2020 13:07
Re: V pohodě
Súhlas, 250 a 294 kW už nebude citeľný rozdiel, rozhodne nie taký, ktorý by stál za pridanú konštrukčnú náročnosť, potenciálnu kazovosť a servisnú nákladnosť.
Avatar - Dzakobo
4. 8. 2020 15:24
Re: V pohodě
Čtyřturbo považuju za ne úplně povedený motor - jednak příliš složitý a dalším důvodem je to, že pro podávání plného výkonu potřebuje hodně náporového vzduchu, jinak elektronika sníží výkon - viz. měření výkonu na motorové brzdě.
4.0TDI je jiná písnička, ten reálně dával hodně přes 450k kdykoliv. :yes:
4. 8. 2020 12:49
Další
Další dobrá zpráva.
Rozbalit vlákno
1
5. 8. 2020 01:15
Re: Další
Eko*** promluvil... ;-\ :no:
4. 8. 2020 21:04
Ach jo
V normalnim svete by jediny duvod toho neco prestat nabizet mel byt fakt, ze zakaznici to nechteji a vyrobci se to nevyplati prodavat/dale vyvijet...
Rozbalit vlákno
2
4. 8. 2020 22:53
Re: Ach jo
Díky za tento komentář a samozřejmě souhlasím :yes:
5. 8. 2020 05:18
Re: Ach jo
Třeba ledničky s freonovou náplní.
5. 8. 2020 11:48
540i
Za sebe objektivně jsem tento motor nikdy moc v lásce neměl, do 5er jsem si nakonec vybral 40i, jako ideální poměr výkonu, kultivovanosti, spotřeby a spolehlivost...nicméně každý má jiné preference a to, že emisní normy zabíjejí zajímavé motory je prostě smutný fakt.
Co je pro mě šokující - 540i nyní po FL nabízí o 5kw méně, zrychlení na 100 je horší dokonce o 0,4 (evidentně to bude uměle umrtvený motor, obzvlášť ve středních otáčkách + filtr) a o nevypínatelném stop startu ani nemluvě...to je hnus
Rozbalit vlákno
6
5. 8. 2020 14:03
Re: 540i
Mildhybrid a více než metrák navíc, to je částečná odpověď.
5. 8. 2020 16:44
Re: 540i
Nevím, mild hybrid to byl už do jisté míry teď, alespoň podle palubní infografiky se při sundání nohy z plynu buď dobíjí systém co napájí elekotrniku nebo auto plachtí. Ale nevím detail, asi to teď bude více "propracované"... Každopádně jsem si s hořkým úsměvem vzpomněl na to, když se BMW chlubilo, že mezigeneračně posílilo o cca 10% a hlavně v průměru je tehdy nová pětka o cca 100kg lehčí...no a jsme zase zpátky v historii :(
5. 8. 2020 23:05
Re: 540i
No mildhybrid to teď není, protože tomu žádný elektromotor nepomáhá. Aspoň myslím. Což pak vůbec nechápu k čemu ta rekuperace je. To se vážně vyplatí přidat takovou zátěž a komplikovanou elektroniku jenom kvůli dobíjení baterky? Mám taky 540i a při dojíždění bez plynu v koloně mě docela otravuje jak to občas brzdí víc a občas míň. Nechávám občas zapnutý start-stop a velmi často motor nevypne. Takže k čemu to proboha je? Každopádně buďme rádi aspoň za to, ten facelift je fakt smutný :/
7. 8. 2020 14:28
Re: 540i
Prý spoustu lidí ruší objednávky, když se nevešli do produkce před FL...to je teda info od dealera bez konkrétních čísel, ale i bych tomu věřil...přesně tak, jsem rád za to, co mám - naprostá spokojenost
5. 8. 2020 23:01
Re: 540i
50d vidím spíš jako motor do X5 a X7 kde kompenzuje velikost a hmotnost, spotřeba už kvůli dojezdu má smysl. Naopak pro mě osobně je do 5er benzín jasná volba :-! :yes:
7. 8. 2020 14:29
Re: 540i
Souhlas... Ostatně i současné 540d není špatný motor...ale benzín je benzín :)