Dostupné SUV nebo crossover už dnes mají téměř všichni velcí výrobci, ale Fordu zatím takový model chyběl. Nápravu má zjednat modelu Kuga, který se ve své předprodukční podobě představil na letošním frankfurtském autosalonu.
No, tak to je rána. Zejména kompozice předních světel, a vůbec celého předku, to je úlek. Je ovšem fajn, že TIGIho doplňuje na trhu konkurenční model, budeme moci alespoň sledovat křivky prodejů. Po shlédnutí videa je myslím zcela zřejmé, že TIGI se namá čeho obávat.
P.S. Neměla by se auta dělat tak, aby jim to šlušelo? 8-s
GTI, mne pripada Kuga krajsi, nez Tiguan. Rozhodne posobi viac dynamicky a modernejsie. Rad ho vyskusam, ked bude prilezitost.
Moje prve stretnutie s Tiguanom (okrem autosalonu) prebehlo tak, ze som ho ani nezaregistroval v rade zaparkovanych aut. Az ked ma nan znamy upozornil.
Tyhle dva se můžou chytit za ruku a zajít si na kapučíno...
Po prvním shlédnutí jsem chtěl psát něco o zaleknutí se vlastních možností, ale pak jsem se podíval na Iosis X a ještě jednou na Kugu a je to on. Neskáču nadšením, předek je definitivně nejslabší částí, z dálky bude Kuga nevýrazný, ale přesto mu palec dolu dát nemůžu.
tak toto mozes tazko porovnavat s tym tvojim TIGIm. ved toto aspon ma niake krivky na rozdiel od nudneho a zastaraleho dizajnu VW. urcite si ho na ulici skor vsimnem ako niaky VW.
Podla mna KUGA ma osobnost, sorry ale Tiguan je nevyrazny a obycajny, KUGA vyzera odvazne, dynamicky a omnoho viacej sa mi paci, inak dost ma prekvapila, neocakaval som az tak nieco odvazne, ale je to SUPER!!! Myslim, ze uspech mat urcite bude, ved vacsine ludom uz ta konzervativita VW ide na mozog a aspon konkurencia posuva design dopredu
Ano, Tiguan je bez chýb. Ale nie každý chce uniformitu. Nie každý túži po niečom, čo je zvládnuté na jednotku, ale vládne v tom chlad. Niekto si ide zajazdiť po dialnici vo Ferrari a druhý ide do hôr. Nie? :-) Pre mňa to síce bola sprcha. Ale tá už panovala aj u aut, ktoré sa mi teraz veľmi páčia. Myslím si, že Kugu bude ešte treba vidieť na živo. Až potom hovoriť. Proste je osobitá, ale každý má svoj vkus. Veď SUV-čiek je veľa, tak načo sa zameriavať na jednu líniu?
Ale no tak...to post scriptum sis mohl odpustit ;-) Z meho pohledu je neutralni design VW proste nudny a ackoli Kuga neni nic designove prevratneho, tak to ma porad vic stavy nez Tiguan...at zije mlada krev >:D
Když už chceš být úderný, buď alespoň originální. Referent je přívlastek, kterým tu častuji roky Yaroukha, referenta, který se tu kdysi svěřoval se svou mzou a s prémiemi... Nazývej mě třeba bezdomovcem, nebo... kašparem, vlastně tím ne, to bych ti fušoval do řemesla. Prostě, vybuď to bláto mezi svějma ušima. Jo a nezapomeň napsat také něco ke KUZE... jestli to dokážeš :-)
som zvedavý aké ódy by si sem písal na Kuga, keby mu na prednú masku dali logo VW a Tiguan by dostal modrý ovál Fordu.
Hneď by to bol dravý moderný dizajn a sviežy vietor od VW a konzervatívne nudná absencia nápadov od Fordu a že ako sa tešíme na predajné výsledky. Ktoré mimochodom neodrážajú kvalitu vozu, ale mieru úspešnosti marketingového oddelenia v masírovaní más...
som zvedavý aké ódy by si sem písal na Kuga, keby mu na prednú masku dali logo VW a Tiguan by dostal modrý ovál Fordu.
Hneď by to bol dravý moderný dizajn a svieži vietor od VW a konzervatívne nudná absencia nápadov od Fordu a že ako sa tešíme na predajné výsledky. Ktoré mimochodom neodrážajú kvalitu vozu, ale mieru úspešnosti marketingového oddelenia v masírovaní más...
Trochu se mi zdá, že v tom vidím črty Ravky, která u mě osobně do vzhledu vítězí, ale to je možná zdání. Jde především o přední část a zadní sloupek. Jinak zezadu podoba na toho Tiguana je velká. Určitě nastane ve třídě malých SUV boj.
Pánové, reaguji na nebývalou horní diskuzní smršť (s výjimkou toho blce, nenadávám, to je jeho nick, na něhož reagovat znamená brodit se jeho bahnem), v níž vystupujete na obranu KUGY.
No, zásadně s vámi nesouhlasím. Pokud kolega na parkovišti při letmém pohledu přehlédl TIGIho, pak volám - BRAVO. O tom to je. Auto, zrovna tak jako žena, dívka tě má strhnout až na druhý pohled... Jde o vyzrálost, o rafinovanost, o jistou estetickou nadstavbu, kterou si uvědomíš mimoděk, až při opakovaném shlédnutí. Tohle platí u aut, jejichž ambicí není být supersportem... Supersport, tedy hra na city se vším všudy, ten naopak má strhnout vše, čím vnímáš, včetně sluchu, a to již při prvním setkání.
Nejhorší varianta je se snažit vytvořit charismatickou tvář v segmentu, který je přece o jisté nenápadnosti, o jistém harmonickém souznění s přírodou. SUV... ano, ten "vetřelec" do přírody přece nemůže vzbuzovat strachy (ostatně, podívej se, jak vypadá například RAV, vše uhlazené, harmonické). Tak i proto je KUGA pro mne sprchou roku.
Prognóza - Ford v dalších letech neudrží přitažlivost svého kinetického designu, který neobratně, až karikaturou, ztvárnil v KUZE (je tam "U") a bude postupně na trhu trumfován novými modely OPEL. Nová Vectra tohle potvrdí jako první. Ostatně už lifting Focusu napověděl, kam Ford designově jde... :-(
A ešte k focusu. To bolo naozaj úbohé kopnutie. Facelift sa nepodaril. Ale pozri sa na Mondeo, S-max, alebo Galaxy. Nemôžeš predsa z auta, ktoré má New Edge styl urobiť poriadne facelift s novým design jazykom.
No veď kto iný robil Forda, než ford? :-)
Ja len som spomínal, že je logické, že focus skončil ako skončil. Pretože je ťažké dokonalo "vtesnať" iný jazyk designu do iného.
Pozri sa na autá 100%kinetického designu. Tie už sú vyvážené. Tie už niesu hrozné , nie?
páni auta su v prvom rade na jazdenie a uzivanie a to ze nieco vyzera mozno skvelo neznamena ze si to kupim na tri a viac rokov. osobne ked porovnam mondeo 2002 a passat 2002 urcite si kupim skor passat a nie je to len o vzhlade
pro nektere pomalejsi ba primo opozdene pseudoodborniky BLBEC S GTi znamena s nickem GTi:)Tak mili hochu nikdy nedosahne vw kvalit Fordu co se tejce podvozku-jasna vec uz dlouha leta:)Jinak pokud jde o motory TDi zprofanovane:)hlavne v ceskych zemich jsou davno prekonane a to jak BMW tak dalsimi jako je toyota a nebo ford:)PDF ma vysoky tlak ale to je tak vsechno takze vitej na castych navstevach v autorizovanych servisech:)Co ze je na vw tak uzasneho???Pouze to ze je pribuzny se skodou a zde plyne jeho velika oblibenost v ceske zemi:)neboj vse se brzo zmeni a ani audi nepomuze:)Ba o audi je toho napsano spousta dokonce ze R8 i RS4 snad neni delano audi jak jsou dobre ale to je tak vsechno takze!!!!!!!!Smir se ford nakope vw jako ostatne v poslednich desetiletich porad:)
Pokud jsi ten nick vymyslel sám, běž se poradit k psychologovi. Svěř se mu se svou motivací, a připrav se na to co se o sobě dozvíš. Asi ti nějak uteklo, že zde to není o tom, abychom si tu nadávali, ale o názorech na auta. Ale tohle tobě vysvětlovat asi ani nemá význam :no::no::no:
K tomu dalšímu se v tvém zájmu ani nebudu vyjadřovat. Kolegové si jistě udělají obrázek sami. Oni ho ostatně mají. Tak jako i já :-)
príklad čisto účelového názoru a obhajoby.
Keby VW bol progresívne zameraný, zneli by tu argumenty typu "segment SUV je nový a má mať dynamický výraz, dnešná doba hľadá únik od uniformity, atd atd"
No, chcel som as spýtať, či si už ako notorický VW-závislák/obhajca/zaslepenec nepripadáš blbo, ale odpoveď poznám vopred. Nepripadáš. To už by si sem také tendenčné veci nepísal. Každopádne by si si mal pripadať blbo, lebo takú excelentnú zaslepenosť len tak nenájdeme. Napadá ma, že keby VW z akéhokoľvek dôvodu proste skrachoval, tak skočíš pod vlak (zmeníš identitu).
Trochu triezvosti ti prospeje.
Aby nedošlo k omylu - nehovorím, že VW je úplne zlý atd., ale vieš - NIE JE DOKONALÝ, NIE JE VO VŠETKOM NAJLEPŠÍ (ani nemôže byť, už len kvôli rozdielnemu vkusu každého).
Ach jo, zase plytvám svojím časom...
Iosis-X byl představen 2006 v Paříži, Qashqai se vyrábí tuším od toho samého roku. To by u Fordu stihli asi těžko. A co jsem viděl skicy Qashqaie, tak na těch bych to auto prostě nepoznal - takže ani tady by toho moc lidi od Fordu neokoukali: [odkaz]
Ford je ten poslední, kdo potřebuje od někoho okoukávat myšlenky pro vzhled jeho modelů (Smith, Callum, Mays...)
Chtelo by to nazor nekoho z branze, nazor fundovany...Zamestnance nejakeho autorizovaneho VW servisu, aby rozlousknul zdejsi famy o poruchovosti/spolehlivosti vozu teto znacky ;-)
ja som fanda fordu a toto autickos i myslim ze sa podarilo...
ford vyplnil dieru v segmente SUV a ked bude pokracovat v kvalitach podvozkou a motorov ford tak to bude super auto.... bude to take sportove SUV.. ktoe vie aj dobre jazdit....
Asi mu (GTI), ked bol este maly chlapcek hodil neake tie korunky do klobuku, a ten "niekto" prisiel na VW, a od tej doby, vsetko co je od VW je svate...
Je milion dovodov preco by som nekupil Tiguana, ale ani ziadny iny VW, zacina to konformitou, komercnostou, atd, nudny design, a tie chromy... jeeezis, zvuk traktora, ale hlavne ludom, ktorym auto zacina a konci VW a Skodou, uboziaci...
P.S. tento ford by som tiez nechcel...
ani ziadneho bastarda z tzv crossover company, a uz ani SUV, Rav4 je dobre auto, 7 rokov sluzi bez chyb, ale napiste mi racionalne dovody, preco by mal clovek kupovat taketo auta?Lebo je to in..., preto je uz na case sa zbavit aj toho nasho Ravu....
Tak teraz pekne trepeš. Prečo je tu zvykom mlieť dookola tú istú pesničku bez poriadneho pohľadu na auto?
Čo naozaj nemožno Tiguanu vyčítať, tak to je nudny dizajn. Myslím, že by bolo vhodnejšie najprv porozmýšľať a potom písať, toto je už trochu trápne, nemyslíš, Beekey? Tiež nie som zástancom značky VW, ani koncernu, ale keď im niečo vyjde, nevidím dôvod nepochváliť. ;-) Osobne sa ešte teším na Škodu Yeti, po Tiguane sa už toľko o jej tvary nebojím...
...s GTI-m, s tou jednou výnimkou, že Tiguana s jeho "vyšklebeným" predkom by som skôr zrovnával s týmto Fordom, ako s jemnejšie tvarovanou konkurenciou. Ber to s rezervou, GTI... >:D
Tiguana som videl naživo, a na vlastné oči vyzerá to auto trochu inak ako fotkách. Predok mi príde dosť prekombinovaný, tvarov a prelisov je na ňom až príliš. Zadná časť, ktorá sa mi na fotkách zdala nudná, v reáli pôsobí veľmi harmonicky, rovnako, ako celé auto. Pri celkovom pohľade padá na zadok aj moja kritika prednej časti. Veď to je ono, presne to, čo sme po VW chceli - viac výrazu a viac svojbytnosti. To auto je celkovo jednoducho vydarené (dizajnovo, pravdaže, iné posudzovať nemôžem). A tak jedninou Acgillovou pätou pre mňa zostáva palubovka z GOlfu+, ktorá, nech sa na mňa niekto hnevá alebo nie, do auta tejto triedy a podoby jednoducho nepatrí. Tak originálny a svojbytný model si podľa mňa vlastnú palubku rozhodne zaslúži. Toto mi príde ako bohapusté šetrenie nákladov s vetou "však sa to bude predávať aj tak" v pozadí. Za to zase :no:.
Ford Kuga. Pre VW silný konkurent. Kráča podobnou cestou, cestou maximálneho výrazu, čo v jeho podaní vyzerá ešte o kvapku divokejšie. Ale je to len dojem, vpodstate sú na tom s VW rovnako, Ford vyzerá drsnejšie väčšími kontrastami na čele, kde má VW na zjemnenie nejaký ten chróm, doplnky Forda sú čierne. Pre zmenu vyššie by som hodnotil zase interiér Forda, tvári sa priateľskejšie a viac športovo. Vidím to na veľmi rovnocenný súboj týchto rivalov.
Tiguan má palubovku z G+,Kuga zase z C-Maxu...schválně jsem čekal jestli na toto zareaguješ,neboť nedávno jsi kritizoval VW za unifikaci těchto dílů,že je jediný výrobce,který toto dělá...a vida,najednou tohle samé provádí Ford a ty ho chválíš za interiér,který se tváří sportovněji,přátelštěji. :-O P.S.Kugu probereme až při ofi-představení.P.S. 2 Jsem zvědav jak obhájíš palubovku z C-maxu ;-)
Áno, máš pravdu. Keby mal Tiguan palubovku z Touranu, ktorý jedine môžeme s C-Maxom zrovnávať, tak nepoviem ani slovo, ale tiež asi pochválim, hoci interiér Forda mi je sympatickejší. C-Max a G+ sú autá určením trochu odlišné a aj interiéry sú dosť odlišné. Ten z Golfu+ mi príde príliš šedý, fádny, plastový, vhodnejší skôr ako praktický do úžitkového auta. Tiguana ako model cením vyššie, ako som už napísal, podľa mňa je vydarený.
V C-Maxe mi palubovka sedí. Síce tvrdé plasty, ktoré obvykle kritizujem, na druhej strane príjemný povrch a príjemné tvary. Teda pre mňa, je to subjektívny pohľad.
Takže keď to zhrniem (a možno sa aj trochu opakujem), svojbytný model ako je Tiguan, by si vlastnú palubovku rozhodne zaslúžil. Keby som mal vybrať G+ alebo Touran, tak potom je lepšia palubka z druhého spomenutého, rozhodne by v Tiguane vyzerala lepšie.
Čo sa týka Fordu Kuga, ostávam pri starom. V porovnaní s Tigim vyzerá interiér jednoducho lepšie. Rozdiel je v tom, že pokiaľ vo Forde Kuga má palubovka z C-Maxu inú prístrojovú dosku a inú architektúru stredového panelu (neviem, či vyobrazenú kombináciu materiálov a farieb používa iba Kuga alebo aj C-max), u Volkswagenov sú palubovky so všetkým vpodstate totožné.
Aby si nepovedal, že iba kritizujem VW, spomeniem jeden príklad iba z Forda. Pri uvedení modelu Fusion som bol zhrozený jeho palubovkou, a hoci auto časom ukázalo svoje kvality, nemal som preň veľa pekných slov. Potom prišiel facelift a ja som sa nestačil diviť. Omladili ho zvonka, ale najmä zvnútra, nový interiér zmenil to auto na nepoznanie.
Príklad z koncernu: Octavia I. Najlepšie výbavy mali inú, krajšiu a kvalitnejšiu palubovku. Tá prvá fakt nebola nič moc. Uvedomili si to aj v Škode. Neskôr mali všetky nové Octavie iba tú lepšiu palubku. A autu to jednoznačne prospelo.
Ford je moje nejoblíbenější značka, každou jízdu s new Mondeem si užívám stejně tak jako s Tranzitem, ale tenhle model mě zatim niajk za srdce nechyt. No uvidíme až dorazí do nejbližšího salonu a budu si ho moct naživo osahat... ;-)