Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat potvrzuje využití techniky od PSA. Končí vývoj platformy pro malá auta

Koncerny FCA a PSA mají v příštím roce vytvořit novou skupinu Stellantis. Logicky to bude znamenat i sdílení techniky.
Zpět na článek
7. 8. 2020 22:03
Re: Figeot
Jo ja doufal také! Bohuzel to samé potká 500X renegade compass i tipo. Pro mě je to obrovské zklamání! S bohem fiate
Avatar - twistedTSD
7. 8. 2020 21:11
Figeot
Smutné, stále jsem doufal ve 100% italské Punto. Navíc to znamená, že další 2 roky bude v modelové řadě Fiatu pusto.
Avatar - Mikesus
8. 8. 2020 10:44
Re: Figeot
Fiat už spáchal sebevraždu dávno. Teď jsou jen poslední křeče a tohle bude poslední hřebík do rakve.
7. 8. 2020 21:06
Fiat
Fiat je tým pádom už úplne v riti. Renault, PSA a VW Group - to je všetko, čo z pestrej mainstreamovej európskej palety de facto ostane.
8. 8. 2020 11:21
super
ja sa celkom tesim, technika PSA je aktualne dost dobra a trend je proste taky, ze regulacia zabija konkurenciu, ktora sa musi pospajat aby vobec prezila a ludia si tak budu moct vybrat medzi technicky identickym autom len v 3-4 dizajnovych prevedeniach...volkswagen to robi uz roky a nikto s tym problem nema, priemernemu zakaznikovi je to dost ukradnute

viac ma zaujima co sa stane s celkom zaujimavym konceptom centoventi, to asi neprezije co?
8. 8. 2020 08:52
Re: Figeot
Tak toto je opravdové italské Waterloo... :-O :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :no:
8. 8. 2020 08:49
Re: Tak přesně toho jsem se nejvíc obával!!!
Přesně, to je konec. Jestli totiž Fiat v něčem vynikal (tedy kromě vesměs velmi líbivého designu), tak to byly prostorově geniálně řešené podvozkové platformy a vynikající motory s velmi nadprůměrnou spolehlivostí. Pokud ovšem nové Punto přijede jen jako znovu překarosované duo 208/Corsa (se stejně ubohou vnitřní prostorností a směšně krátkými zadními dveřmi) a s tříválci PSA pod kapotou, nebude pro příznivce turínské značky jediný důvod něco takového kupovat. Tedy až na ten design, pokud bude mít skutečně italské kvality...
8. 8. 2020 12:23
Re: super
To je právě ono. Průměrnému zákazníkovi to nevadí. Mě ale ano. Nechci 208 předělanou na punto nechci 500X ala 2008 ne ne ne
8. 8. 2020 10:46
Re: Figeot
Nevím, co jste čekali. Doba je těžká. Bylo jasné, že první, po čem Fiat sáhne, bude platforma na malá auta. Zas takhle ušetří peníze, které bude moci investovat do rozvoje Alfy a Mase. A možná se dočkáme i nějakých nových Lancií. Kromě toho nevíte, jak bude nakonec Punto vypadat, jaké bude mít motory, jak bude nastavený podvozek, jestli bude tradičně prostorný interiér, atd. Samotná platforma ještě neznamená, stejná auta.
Avatar - Dzakobo
8. 8. 2020 13:59
Re: Figeot
Všechna Punta byla prostorově nadmíru vydařená. Vzpomínám na 1. gen - sklopila se opěradla zadních sedaček, na horáku jsem sundal přední kolo a to se vešlo úplně s přehledem - a přitom auto měřilo asi jen 377 cm! Motor jel líp, než by člověk od 60k čekal, nicméně jednobodové vstřikování potřebovalo otáčky, jinak benzín v sání kondenzoval a auto cukalo. Ke konci už bylo "dojeté" a žralo masivně olej, ale motor se točil i bez oleje!! :D FIRE :yes:
Avatar - KANKUNEN
7. 8. 2020 14:12
Tak nové Mito bude 208ka
No a mohli by mít u Fiata druhou větev k 500 _ Multipla 100x jinak.
8. 8. 2020 10:11
Re: Figeot
Bude z toho další čínská značka jako PSA..
7. 8. 2020 15:14
Re: Citroen Panda
Toho jsem se obával. Doufám že si aspoň ponechají svoje motory. Velká škoda bude hlavně 500x a renegade. Přijdou o svou robustní konstrukci a víceprvkové napravy atd. Misto toho přijdou další ošizené zbytečné auto na tisící způsob. Ach jo. . .
8. 8. 2020 12:37
Re: super
Nechci čínské motory, platformu, převodovky,.... jako od PSA. Nechci auto od čínského zachránce PSA.
9. 8. 2020 22:20
Re: Re: Re: Figeot
Ok. 500 je hodně specifický model. S puntem je to samozřejmě ostuda!!! Nicméně francouzské punto vážně nikdo nechce. Po náběhu těchto francouzských derivátů je to pro mě konec náklonosti k této značce.
9. 8. 2020 21:52
Re: Re: Figeot
Říkal jsem skoro nic. Něco nového občas je. Ale některé modely jsou na trhu více než 10 let (například 500ka) a některé modely (například Punto, kdysi nejprodávanější auto své třídy) nedostaly nástupce.
9. 8. 2020 21:14
Re: Re: Figeot
10 let nic nevyvíjí? Od roku 2012 druhá generace malé platformy na které přišlo 500L. Od roku 2015 širší verze této platformy(Tipo) uzpůsobena pro 4x4 (500X renagade a compass). Ta samá platforma od roku 2020 plug in. 2020 nová plně Ev platforma pro 500. Jak už jsme se dozvěděli právě byl ukončen vývoj nové platformy B. Tak tady prosim tě napiš takové nesmysly že nic nevyvíjí. P.S kdo má takovou Béčkovou platformu jako fiat? Víceprvek vzadu možnost 4x4 a nyní i plug in 4xe
9. 8. 2020 18:52
Re: super
Jenže koncern má ty platformy modulární. Lze měnit skoro všechny parametry. Ale když se podívám na Peugeot 208 a Opel Corsa, vidím stejná auta. Obávám se, že modularita platforem PSA je na mnohem nižší úrovni.
9. 8. 2020 18:47
Re: Figeot
Problém je v tom, že Fiat byl expert právě na malá auta. Jeho malá auta získala nejvíce cen v soutěži Evropské auto roku, patřila mezi nejprodávanější nebo přímo na první místo nejprodávějších malých aut. A teď je konec. Ano, nemusí to být stejné auto. ale podívejme se, jak vypadá nový Opel Corsa.
9. 8. 2020 18:40
Re: Figeot
Přesně tak. Fiat už 10 let skoro nic nevyvíjí. Těží z koupě Chrysleru (RAM, Jeep, Dodge) a mimoevropských aktivit.
8. 8. 2020 15:26
Re: Figeot
Kéž bys měl pravdu, ale Opel na té platformě taky jenom ladil podvozek, naopak rozvor a rozchod ccca odpovídá nové 208... :-( :no: :no: :no:
8. 8. 2020 15:25
Re: Figeot
Přesně tak, FIRE for ever! :-) :yes: :yes: :yes:
8. 8. 2020 13:13
Re: Figeot
To ale nič neznamená, na tej platforme je postavená aj C4 III a ta ma razvor na úrovni Octavie a je širšia a dlhšia ako Golf mk8 ;-) Cize ak sa s nou vo Fiate pohraju a neodflaknu to nevidím problem
8. 8. 2020 12:10
Re: Figeot
Já bych proti té platformě nebyl, pokud by ovšem nebyla prostorově tak zprasená. Stačí se podívat na směšně krátké zadní boční dveře nové 208 a Corsy... :-( :no: :no: :no: Proti prostorově geniálnímu Puntu III. generace jsou to jak o třídu menší auta! :-( :-( :-( :no:
8. 8. 2020 19:41
Ze se tomu vsichni tak divite
Od pocatku ohlaseni fuze bylo zrejme,ze Fiat postupne prevezme techniku PSA,jinak by ta fuze vubec nemela smysl. Treba ohledne uz toho zminovaneho Punta to vidim tak,ze lepsi Punto jako derivat 208 nez zadne Punto. Pokud bude Fiat stavet auta s jeho designem za pouziti koncernove techniky,nemam s tim problem a opet si ho koupim. Kdyby udelali i derivaty s logem Lancie, byl by to prijemny bonus.
7. 8. 2020 19:41
.........
jeste nebyl vyrobeny ani jeden kus a same moudra tady .. :no: :no: