Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: K mání je Fiat Uno ve stavu nového auta. Dosud najezdil jen 900 km

Model Uno byl pro Fiat hit. S devíti miliony prodanými exempláři jde dokonce o nejúspěšnější vůz italské automobilky.
Zpět na článek
13. 8. 2020 21:38
13. 8. 2020 23:42
15. 8. 2020 20:19
14. 8. 2020 10:02
15. 8. 2020 20:26
14. 8. 2020 10:42
15. 8. 2020 20:30
14. 8. 2020 11:54
14. 8. 2020 12:17
14. 8. 2020 15:09
15. 8. 2020 20:37
Avatar - palix
13. 8. 2020 21:38
UNO
Wau - návrat do minulosti :). Kedysi sa mi UNO veľmi páčilo, ale vtedy som ešte nepracoval. Potom bolo drahé a keď už boli peniaze - bolo nezaujímavé.
V tých časoch by som Fiat kľudne kúpil - boli to nádherné a zaujímavé autá. Dnes sa už Fiat nevyskytuje na zoznamoch mnohých potencionálnych kupcov.
Zaujímavé je, ako kedysi ľudia jazdili so skromnými 33 kW a boli spokojní. Dnes máme auto, ktoré ma výkon 80 kW a viac a stále nám je málo :). Čisto teoreticky, pre mestské autá je jedným zo spôsobov znižovania emisii práve takýto 33 kW motor :). Bolo by to lacné, jazdilo za 3 l/100 km a bolo možno aj ekologickejšie ako elektromobil. Otázkou je, či by dnes niekto dokázal vyrobiť také auto bez toho, aby "obsahovalo" 200 kg zbytočnej výbavy.
Stačilo by v tom mať klímu (to by sme mierne zvýšili výkon-pre istotu), možno elektrické okná a nejaký držiak na mobil, ktorý by nahradil celé multimediálne "centrum" auta.
Rozbalit vlákno
4
13. 8. 2020 23:42
Re: UNO
Dnes je kopec tej vybavy uz povinnej a do buducna jej bude este viac. Takze vyrobit dnes take auto by uz asi nebolo mozne aj z hladiska pasivnej bezpecnosti. Aj najmensie auta dnes maju 900+ kg a najslabsie motorizacie bezne okolo 50 kW. A za 3,xx jazdia asi len hybridne Yarisy a tie zase vazia daleko viac.
Avatar - palix
15. 8. 2020 20:19
Re: UNO
Všetkého som si vedomý. Také auto by sa predalo možno v Indii.
14. 8. 2020 10:02
Re: UNO
Nikdo to tak levně nedokáže vyrobit. Stejně jako ti nikdo levně neookove koně, nebo nevyrobí brnění. Pokud nemáš economy of scale, tak budeš platit vždy víc.
Avatar - palix
15. 8. 2020 20:26
Re: UNO
Problém dnešných áut je, že často sú drahšie a obsahujú lacnejšie veci. Display je dnes lacnejší ako samostatné tlačidlá a komplikovanejšia "mechanika". Auto je aj napriek tomu drahšie.
Rôzne systémy sa rodili kedysi v prémiových autách (BMW, Mercedes...) - vtedy boli tie technológie drahé. Dnes je to už dostupné aj pre autá ako je Fabia... Čím sa toho viac vyrobí, tým je to lacnejšie. Len zákazník bude platiť stále viac.
Ak ale nejaký systém pomôže zachrániť život, tak nič proti.

S modernými zariadeniami je to ako s mobilnými telefónmi. Ešte nedávno boli drahé sj tlačidlové mobily, potom prišli extrémne drahé smartphon-y. Dnes sú telefóny výkonné a za úplne ľudové ceny. Samozrejme autá sa s elektronikou nedajú celkom porovnávať. Na druhej strane oproti rokom 1990, 2000+ sú oveľa dostupnejšie.
14. 8. 2020 10:42
Uno 1.3D
Tohle měl táta, sice v důchodovém věku, ale moc si to liboval. Hlavně spotřebou, v 1.3D to bralo ani ne 4. litry. Při studeným startu v zimě to byl velkej rachot, než se to trochu ohřálo. Problém byl v karoserii, rez si na tom hodně pochutnávala.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - palix
15. 8. 2020 20:30
Re: Uno 1.3D
UNO mala za socializmu aj otcova sesternica. My sme vtedy mali Škodu 110L a keď sme to UNO videli, vyzeralo ako sen :). Potom prišli turbo verzie a ako mladý chalani sme nad tým mohli tak slintať.
Škodu 110L má otec s bratom ešte teraz... UNO vraj kedysi dávnejšie zhorelo.
14. 8. 2020 11:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - beibej
14. 8. 2020 11:54
Letopočty
Punto mělo premiéru v létě 1993. A teď bych rád věděl kdo a proč v roce 1996 registroval Uno jako předváděčku. A už jste viděli někdy předváděčku s igelitama na sedadlech? Nějak nám to do sebe nezapadá co? :no:
Rozbalit vlákno
3
14. 8. 2020 12:17
Re: Letopočty
Nejdřív by sis měl doplnit znalosti o produkci italských značek a až pak tady mudrovat. Potom bys věděl, že pofaceliftovné UNO se po skončení jeho produkce v Itálii ještě řadu let vyrábělo v Polsku (a odtud se pak vyváželo mj. i do Itálie a některých dalších evropských zemí jako levnější alternativa k Puntu I). :-)
Avatar - beibej
14. 8. 2020 15:09
Re: Letopočty
OK to mi dává smysl (rok výroby a místo), ale jak je to s těmi igelity a kilometry na předváděčce?
Avatar - palix
15. 8. 2020 20:37
Re: Letopočty
Čisto teoreticky k tým igelitom...
V 90-tých rokoch boli autá poriadne drahé a ľudia sa na autá pozerali trochu ináč ako dnes (vec dennej spotreby za "pár" peňazí). Možno chcel predajca auto uchrániť pred opotrebením a dal na sedadla igelit, aby ostali ako nové.
V 90-ých rokoch stála aj jazdení polozhnitá Škoda pár platov. Dnes za pár platov kúpime oveľa lepšie auto :). Kto vtedy nežil, ten to asi nepochopí ;).

Otázka pre staršie ročníky :-)
Boli kedysi za socializmu na autá predvádzacie jazdy? Alebo človek bol vôbec rád, keď si mohol auto dovoliť, pritom často neriešil "výbavu" (=nejaký malý detail oproti základnému modelu) a farbu...
Pýtam sa, lebo naši nikdy nekupovali nové auto, tak som to nezažil.