Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

K mání je Fiat Uno ve stavu nového auta. Dosud najezdil jen 900 km

Jan Zajíc Jan Zajíc 13. 8. 2020 • 07:02
13
12
Zobrazit náhledy (13)
Fiat Uno Fiat Uno Fiat Uno Fiat Uno Fiat Uno Fiat Uno Fiat Uno Fiat Uno

Model Uno byl pro Fiat hit. S devíti miliony prodanými exempláři jde dokonce o nejúspěšnější vůz italské automobilky.

Malý hatchback byl oblíbený také v někdejším Československu a později i v České republice. Una se u nás dokonce dala koupit už před rokem 1989, i když to samozřejmě nebylo tak snadné. Byla v nabídce Tuzexu, což podstatně snižovalo šance se k vozu dostat. Většinou šlo také o základní modely bez výbavy. Masivní dovoz ojetin začal až po uvolnění hranic.

Jenže docela rychle Una z tuzemských silnic také mizela. Zatímco mladší a větší Tipo se mohlo pochlubit pozinkovanými plechy, Uno tuto vymoženost postrádalo. Možná většinu vozů sežrala koroze, navíc často ani péče majitelů nebývala ukázková.

Narazit tak na hezký kousek je dnes vzácné. Proto nás zaujala nabídka jednoho německého prodejce, který hledá majitele pro Fiat Uno ve stavu nového vozidla.

Opravdu. Pětidveřový hatchback, poprvé registrovaný v Německu v září roku 1996, dosud najezdil jen 900 kilometrů. Auto sloužilo jako předváděcí vůz, ale většinu života prý strávilo zavřené v garáži, kterou opouštělo jen kvůli prohlídkám a servisu.

Prakticky nový stav hezky podtrhuje skutečnost, že v kabině pořád najdeme ochranné fólie. Není divu, že Fiat vypadá zvenku i uvnitř neuvěřitelně zachovale. Prostě jako nové auto - jen se samozřejmě vidět, že pochází z jiné doby...

Pod kapotou se ukrývá litrový čtyřválec o výkonu 33 kW, spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. A cena? Prodejce žádá 5.900 eur, tedy asi 154 tisíc korun.

Související články

Témata
Avatar - palix
15. 8. 2020 20:37
Re: Letopočty
Čisto teoreticky k tým igelitom...
V 90-tých rokoch boli autá poriadne drahé a ľudia sa na autá pozerali trochu ináč ako dnes (vec dennej spotreby za "pár" peňazí). Možno chcel predajca auto uchrániť pred opotrebením a dal na sedadla igelit, aby ostali ako nové.
V 90-ých rokoch stála aj jazdení polozhnitá Škoda pár platov. Dnes za pár platov kúpime oveľa lepšie auto :). Kto vtedy nežil, ten to asi nepochopí ;).

Otázka pre staršie ročníky :-)
Boli kedysi za socializmu na autá predvádzacie jazdy? Alebo človek bol vôbec rád, keď si mohol auto dovoliť, pritom často neriešil "výbavu" (=nejaký malý detail oproti základnému modelu) a farbu...
Pýtam sa, lebo naši nikdy nekupovali nové auto, tak som to nezažil.
Avatar - palix
15. 8. 2020 20:30
Re: Uno 1.3D
UNO mala za socializmu aj otcova sesternica. My sme vtedy mali Škodu 110L a keď sme to UNO videli, vyzeralo ako sen :). Potom prišli turbo verzie a ako mladý chalani sme nad tým mohli tak slintať.
Škodu 110L má otec s bratom ešte teraz... UNO vraj kedysi dávnejšie zhorelo.
Avatar - palix
15. 8. 2020 20:26
Re: UNO
Problém dnešných áut je, že často sú drahšie a obsahujú lacnejšie veci. Display je dnes lacnejší ako samostatné tlačidlá a komplikovanejšia "mechanika". Auto je aj napriek tomu drahšie.
Rôzne systémy sa rodili kedysi v prémiových autách (BMW, Mercedes...) - vtedy boli tie technológie drahé. Dnes je to už dostupné aj pre autá ako je Fabia... Čím sa toho viac vyrobí, tým je to lacnejšie. Len zákazník bude platiť stále viac.
Ak ale nejaký systém pomôže zachrániť život, tak nič proti.

S modernými zariadeniami je to ako s mobilnými telefónmi. Ešte nedávno boli drahé sj tlačidlové mobily, potom prišli extrémne drahé smartphon-y. Dnes sú telefóny výkonné a za úplne ľudové ceny. Samozrejme autá sa s elektronikou nedajú celkom porovnávať. Na druhej strane oproti rokom 1990, 2000+ sú oveľa dostupnejšie.
Avatar - palix
15. 8. 2020 20:19
Re: UNO
Všetkého som si vedomý. Také auto by sa predalo možno v Indii.
Avatar - beibej
14. 8. 2020 15:09
Re: Letopočty
OK to mi dává smysl (rok výroby a místo), ale jak je to s těmi igelity a kilometry na předváděčce?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud