Srovnávací testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Swordfish76
Jako ProCeed je krásný auto, to jo, a na rozdíl od Fastbacku se v něm dá pohodlně sedět i vzadu při normální výšce. I tak je ten interier v ProCeedu stísněný, myslím na výšku. Ideální je s motorem 1.4 T-GDi a 7DCT, ta 1.6 T-GDi nejede o moc líp a žere i trávu kolem silnice a ten hnusnej umělej zvuk z repráků, to je strašný. Děsivé jsou ale ceny náhradních dílů, třeba za přední LED světlomet po vás bude Kia chtít cca. 53.000 korun. A taky sice vám dají 0% úrok na financování, ale pak vás odrbají na pojistce, kde budou chtít 3.5 tisíce měsíčně, takže se jim ten 0% úrok víc než bohatě vrátí..
Mne tedy ta 1.6TGDi přišla celkem slušně dynamická a 7DCT i čile reagovalo na pádla, není to samozřejmě top srovnatelný s prémií, ale suma sumárum by mne s tím bavilo jezdit.
mně zase přišla strašně dlouhá prodleva, když to nebylo na sport. Na sport to pak zase naopak dost cukalo při řazení.
S pádlama...? mám 1.4tgdi,dct + pádla a lítá to tam v mžiku... :yes:
Pádla jsem nepoužíval. Konkrétní situace byla, jel jsem v obci cca 50, byla tam tuším hozená 4. Na konci obce jsem dal plnej... a nic se nedělo, cca 2 vteřiny než zareagoval a podřadil. To tam hodil dvojku a vylítnul. Tohle mi vadí a pomalé to je. Když chci předjíždět a zjistím, že mám volno, nechci čekat, až si to převodovka rozmyslí.
I při běžném označení si mžik představuji jinak. Ale to je spíše dáno tím, že jsem zvyklý ještě na plynulejší převodovku.
I při běžném označení si mžik představuji jinak. Ale to je spíše dáno tím, že jsem zvyklý ještě na plynulejší převodovku.
Je to bezpečnostní prvek. Já jednou dal na konci vesnice plnej a málem musel na tepování interiéru :-)
Ale povedzme si úprimne, ktorá prevodovka v normál režime vie zareagovať bleskovo a správne, keď pri kľudnej jazde zrazu zadupeš plyn do podlahy? Drvivá väčšina prevodoviek v takomto režime zaváha a potom zúrivo podradí. Ak teda idem prudko zrýchliť, dám prevodovku do sportu alebo ešte lepšie si ťuknem do pádla a podradím.
třeba eCVT? Ale jak jsem psal, jsem zvyklý na okamžitou reakci kdykoliv a kdekoliv. Na horší se pak blbě přesedá.
Tak skúšal som všelijaké prevodovky a ani 8° ZF v bavorákoch s pozdĺžne uloženým motorom, čo je podľa mňa špička, v takomto režime nereaguje bleskovo.
Ale priznám sa, že svojou chválou vo mne vyvolávaš zvedavosť na tú hybridnú Corollu, aj tak sa mi celkom pozdáva a kupovať dnes rodinné kombi, určite by bola horúci kandidát. :-)
Ale priznám sa, že svojou chválou vo mne vyvolávaš zvedavosť na tú hybridnú Corollu, aj tak sa mi celkom pozdáva a kupovať dnes rodinné kombi, určite by bola horúci kandidát. :-)
tak reakce je okamžitá. Samozřejmě, pokud zrovna jedeš v EV, tak menší prodleva než zabere ICE je. Ale pokud je puštěnej, reakce jsou hned.
Když víš, že budeš předjíždět a to tak 2s před tím, než slapnes na plyn asi tusis, tak si před tím připravis rychlost buď padlem a nebo proslapnutim plynu. Pak odpadnou tyhle vahave rozjezdy.
takze neco delat dopredu, protoze to neni schopno zareagovat. To je jako s rozjedem, raději okamžitou reakci, než čekat, jestli se to pohne a z křižovatky zmizím.
EDIT: pak chápu, proč často předjíždím víc aut. Prostě kouknu a najednou je mezera a jedu, ti ostatní mezeru včas vidět nemohli a už jim chybí na rozjetí, protože už jsou přdjížděný.
EDIT: pak chápu, proč často předjíždím víc aut. Prostě kouknu a najednou je mezera a jedu, ti ostatní mezeru včas vidět nemohli a už jim chybí na rozjetí, protože už jsou přdjížděný.
Na sport to reaguje hned, ale prostě jasně, fyzicky to musí preradit, ale reálně pokud budeš mít dvě dynamicky shodná auta a jedno bude hybrid a druhý konvenční automat s dvouspojkou, tak řidič co chce jet dynamicky pojede stejně. Když jedu v klidu, delší čas přemýšlím, jestli chci nebo nechci předjíždět, než že by mě zdrzovala převodovka
Tak dřív se nepředjíždělo jinak, než že si člověk nechal odstup... a když byla vidět mezera, tak se rozjel tak, aby mu to akorát vyšlo.
Rád předjíždím s manuálem... člověk si to hezky nachystá... a pak má pocit dobře odvedené práce :-)
Rád předjíždím s manuálem... člověk si to hezky nachystá... a pak má pocit dobře odvedené práce :-)
tak s odstupem se vždy predjizdi lépe i dnes. Než člověk vyjede do protisměru, už má rychlostní náskok. Výhoda je, ze ma člověk vyšší rychlost a ti, kteří by chtěli zrychlovat a bránit v předjíždění, nemají tolik prostoru. Nevýhodu to, ze lepici na zadek vám tam vyletí před čumák, když už je predjizdite a nejsou vůbec rozjetí, takze je hned krizovka na světě.
Prostě to chce výkon... asi se zeptám Shreka na ten chip.
Většinou na lidech poznáš, co se chystaj provýst... ale taky ne vždycky. Zaznamenal jsi, jak tam Fabka vlítla Chironu :-) ?
Většinou na lidech poznáš, co se chystaj provýst... ale taky ne vždycky. Zaznamenal jsi, jak tam Fabka vlítla Chironu :-) ?
Ne, to jsem nezaznamenal. :D
Muselo to být vtipné.
Muselo to být vtipné.
No toho se dost bojím a musím říct že to zažívám dost často při předjíždění. Jen nemáme takový výkon, abychom už byli vedle tech aut. Párkrát už jsem musel udělat i 3 pruhy, abych zabránil srážce s kopytem co se nepodíval do zrcátka. Když da aspoň smerovku, člověk ještě dokáže zareagovat, ovšem dnes je i taková móda je nepouzit, nebo dat až když dokončuje manévr.
S motorom 1,6TGDi súhlasím tak napoly. Nesúhlasím, že by nešiel, ten výkon tam je a zrýchľuje to primerane objemu a výkonu. Či žerie, to som nemal možnosť zistiť, ale všetky testy to píšu, takže zjavne úsporný nebude. Súhlasím ale s tým, že ten zvuk je nepríjemný, sám mám rád, keď športovejšie auto je počuť, ale toto bolo veľmi neprirodzené, umelo hučí a vadilo mi to dosť.
On ten 1.6 T-GDI jede, ale rozhodně nejede o tolik líp jaký je rozdíl ve výkonech. Je to 140 vs 204 koní, ale pocitově tam není cítit rozdíl těch 64 koní. Navíc v normálních otáčkách, kde se člověk pohybuje nejčastěji, tam je rozdíl minimální, takyje tam jen rozdíl 25 N.m. v krouťáku. Ten vyšší výkon začne to být cítit až ve vyšších otáčkách, a tam to pak je cítit i na spotřebě, kde klidně vyleze na 9l i víc.
Ale tak to je takmer všade, zober si koncernový 1,0TSI vs 1,5TSI, pol litra (a jeden valec)) naviac, 110 vs 150k, ale subjektívne to pri normálnej jazde vôbec nie je cítiť. Takže aj ten Proceed GT musíš trochu pritlačiť, aby si pocítil ten rozdiel. Ale je pravda, že ak nechceš jazdiť ostrejšie, je zbytočné si za tú 1,6ku priplácať, na bežné jazdenie stačí v pohode aj 1,4ka. To ostatne skonštatoval aj Rasťo Chvála, keď tie dve motorizácie porovnával.
Ver mi, ze ten rozdil tam citit je, akorat se nesmis bat poradne slapnout na plyn:
http://www.zeperfs.com/…uel7851-7840.htm
http://www.zeperfs.com/…uel7851-7840.htm
Jezdil jsem to před rokem, tak si nějak extra nepamatuji, že by mne to zvukově obtěžovalo, ale včera jsem ho potkal a z venku při letmé akceleraci zněl dobře :)
U Proceedu GT zadny zvuk z reproduktoru nejde. Zvenku slysis skutecny zvuk dvojiteho vyfuku s aktivni klapkou, uvnitr prenasi vibracni prvek (soundgenerator) vibrace motoru na hranu celniho skla. Odpojeni toho bazmeku je otazkou 10 minut, hodne majitelu to tak dela. Pak uz i uvnitr slysis jenom zvuk vyfuku. Ad zatah, ta 1.6 jede vyrazne lepe nez 1.4 zkousel jsem obe a rozdil je znacny:
http://www.zeperfs.com/…uel7851-7840.htm
Spotreba 1.6T-GDI je podle Spritmonitoru prumerne 8,5l/100/km coz je na motor s 200+ konmi naprosto v pohode. Kdo potrebuje setrit, nebude si kupovat takto vykonny benzin. Ja mam dlouhodobou spotrebu 8,3l/100km a to ho opravdu nesetrim:
https://www.spritmonitor.de/…cht/1095435.html
Ze pri financovani preplatis pojistku neni nic noveho, u jakekoli znacky.
http://www.zeperfs.com/…uel7851-7840.htm
Spotreba 1.6T-GDI je podle Spritmonitoru prumerne 8,5l/100/km coz je na motor s 200+ konmi naprosto v pohode. Kdo potrebuje setrit, nebude si kupovat takto vykonny benzin. Ja mam dlouhodobou spotrebu 8,3l/100km a to ho opravdu nesetrim:
https://www.spritmonitor.de/…cht/1095435.html
Ze pri financovani preplatis pojistku neni nic noveho, u jakekoli znacky.
Ozzman
Ideální kombinace, která neexistuje :D
Fastback se mi líbí, sedanů a tuplem liftbacků v nižší střední najdeme dnes poskrovnu, Oktávka narostla do rozměrů Střední třídy a hezký liftback, jako je Fastback tu docela chyběl. Kdo nepotřebuje kombi, určitě je to zajímavá volba, interiér je slušný, v pořádné výbavě i vypadá k světu, jen mu chybí to, čím mne okouzlil Proceed a to 1.6TGDi. Jasně, je to Nko, ale to je trochu jiná cenová. Já bohužel zkoušel Fastback jen s 1.0TGDi, který je spíš nic, než moc, ale jinak se mi auto docela líbilo.
Proceed pak pořád nevím, jestli se mi líbí, nebo ne. Ze začátku se mi nelíbil, po svezení v GTverzi jsem změnil názor, líbilo se mi, jak jezdí, ale pořád s tím zvláštním druhem karoserie bojuji, to Fastback je pro mne vyváženější. Takže ideální kombinace - Fastback s motorem z Proceedu GT :D
Fastback se mi líbí, sedanů a tuplem liftbacků v nižší střední najdeme dnes poskrovnu, Oktávka narostla do rozměrů Střední třídy a hezký liftback, jako je Fastback tu docela chyběl. Kdo nepotřebuje kombi, určitě je to zajímavá volba, interiér je slušný, v pořádné výbavě i vypadá k světu, jen mu chybí to, čím mne okouzlil Proceed a to 1.6TGDi. Jasně, je to Nko, ale to je trochu jiná cenová. Já bohužel zkoušel Fastback jen s 1.0TGDi, který je spíš nic, než moc, ale jinak se mi auto docela líbilo.
Proceed pak pořád nevím, jestli se mi líbí, nebo ne. Ze začátku se mi nelíbil, po svezení v GTverzi jsem změnil názor, líbilo se mi, jak jezdí, ale pořád s tím zvláštním druhem karoserie bojuji, to Fastback je pro mne vyváženější. Takže ideální kombinace - Fastback s motorem z Proceedu GT :D
Jj, je škoda, že v i30 (všeobecne, nielen Fastback) je veľká medzera medzi 1,4T a N. 103 kW je také dôstojné minimum, kdežto Nko je už ostrý hotheč, chcelo by to taký stred. Uvidíme, ako budú hodnotenia nového 1,5T v pofaceliftovom modeli, predsalen 20 koní navyše by trošku mohlo byť cítiť a ten rozdiel oproti 1,6T v Proceede by už nemusel byť tak veľký.
Ono by to chtělo poladit i trochu auto, jako celek, líbí se mi ten "warm" hatch stylu GT v Ceedu, to je takový hezký střed. Ostatní automobilky mají také své Rpakety,STpakety, kdy to trochu přituhne a opticky vyladí. To i30 chybí, tedy vlastně teď nasazují Npakety, ale nevím, co vše to obsahuje a chybí motor...
No N-line s 1,5TGDi by už mohlo byť fajn, tam je už pritvrdený podvozok. Ale stále to nebude warmhatch ako Ceed GT či donedávna Megane GT. Ale v kontexte toho, že konkurencia tie warm-hatche vypúšťa (Astra, Megane a i.) je 1,5ka so 160 koňmi stále fajn (spomínaný Megane má aktuálne ako maximum 1,3ku a potom až RS a Astra má len tú 1,4ku a koniec).
Arese
...potenciální zákazníky jsou tyto dva modely možná atraktivní, ale já po ničem takovém absolutně netoužím. Když kombík, tak pořádný rodinný, když liftback, tak také pořádně prostorný (oktávka)! ;-)
Každý nepotřebuje co největší auto.
Vidíš, pro mě by to třeba byla přijatelná alternativa, zejména fastback. Není to přerostlé monstrum Octavia, a přitom má větší a hlavně delší kufr, než hatchback. A není v něm málo místa, aby si člověk nutně musel stěžovat, že potřebuje Octavii.
A s ohledem na docela velké počty fastbacků na silnicích si říkám, že to asi byla dobrá trefa.
A s ohledem na docela velké počty fastbacků na silnicích si říkám, že to asi byla dobrá trefa.
OlomoucPrujem
Fajn auta o tom zadna. Jen jsem si myslel ze nafty mohou jezdit bezne za min kdyz ja s benzinem bmw 420i 140kw jezdim za 6,5. Do Rakouska s rodinou za 5,5, tam to dela hodne Rakousko kde jedes po dalnici max 110, ale i kdyz jezdim do prace kazdej den 120 km. Cesta tam 60km v pomeru mesto 15 minut, okresky 20 a dalnice taky 20 minut to mam za 6,5, coz je i dlouhodobej prumer. Nevim ta nafta mi porad nedava smysl.
No ale v takom režime by nafta jazdila pod 5, mimomesto do 120, to je režim, v ktorom má každý motor minimálnu spotrebu.
Vem to auto do opravdového města s provozem a za 6.5 na tom nebudeš ani omylem...
Tak zase v "opravdovych mestech" u nas zije kolik, 1/4 nebo mozna 1/3 populace? Zbytek jsou mesta mensi nebo rovnou venkov. Taky nemam rad kdyz nekdo explicitne napise, ze jezdi Prahu za 6L, ale tak jak to podal OlomoucPrujem s tim nemam problem. V tom jeho rezimu, zvlast pokud je klidnejsi ridic, uz to chce vazne solidni najezd (nad 50k / rok) aby clovek mel duvod vzit naftu.
Me ted klesnul najezd z 45k km nekde k triceti a uz uvazuju jestli vzit zase naftu... :D
Me ted klesnul najezd z 45k km nekde k triceti a uz uvazuju jestli vzit zase naftu... :D
iudex
Z môjho pohľadu tieto autá nie sú moc porovnateľné. Proceed je síce "štýlovejšie kombi a.k.a. shooting break", ale stále má bližšie ku kombi. Fastback je len o trošku predĺžený hatch, ktorý nevyužíva potenciál karosérie liftback (ako napr. Octavia), Teda ako sa píše v závere, Fastback je alternatíva k hatchu, Proceed je ale alternatíva ku kombíku. A celkovo pôsobí Proceed solídnejšie ako i30, najmä v interiéri, hodnotnejšie materiály a kvalitnejšie vypracovanie. Ale nevylučujem, že facelift to zmenil a posunul i30 k lepšiemu, uvidíme.
Kdyz ta dve auta vidim takhle vedle sebe, tak vidim k dokonalosti dotazeny kombik vs. nevyuzity potencial liftu. To te kii clovek rad nejakou tu mensi prakticnost proti beznemu kombiku odpusti, kdezto u fastbacku marne hledam duvod proc ho chtit. A pritom kdyz se o tom aute teprve suskalo to znelo vsechno tak slibne: konecne dasi lift v nizsi stredni, s technikou N (uz tehda chvalenou) a za dobrou cenu (uz tehda znamou). Jen ten vzhled, jen ten vzhled...
Otazka jestli to vubec mohlo dopadnout jinak. Ted v rychlosti si nevybavim jediny lift / sedan nizsi stredni, ktery vychazel z HB a vypadal v triprostorove karoserii dobre. Vsechno to byli mensi nebo vetsi zrudicky.
Otazka jestli to vubec mohlo dopadnout jinak. Ted v rychlosti si nevybavim jediny lift / sedan nizsi stredni, ktery vychazel z HB a vypadal v triprostorove karoserii dobre. Vsechno to byli mensi nebo vetsi zrudicky.
zlysoused
Fastback má nevyvážený poměr předního a zadního převisu a Proceed je zase banán. Ze současných korejských kompaktů se mi nejvíc líbí Ceed kombi. To je opravdu krásné vyvážené kombi.
Mně se designově líbí celá řada ceed, i ten banán má něco do sebe. Proto mně vždy udiví, když novináři design ceedu kritizují. Holt netečou prachy. Zato hyundai je chválen horem dolem. Takovej designovej hnus. :'-(
Něco do sebe má, ale já si nejsem jistý, jestli se mi víc líbí banán, nebo klasický Ceed SW. Beru že je to něco jiného, detaily hezky dotažené a tak... ale úplně mi to nesedí.
Aj bežný kombík od Ceedu je vyvážené auto, ktorému sa nedá moc vytýkať, ale je také všedné, ničím nezaujme. Kdežto za Proceedom sa aj otočíš, najmä ak má výraznejšiu farbu, je to proste iné a vizuálne zaujímavé: https://fra1.digitaloceanspaces.com/…ontent_Porov.jpg
Jsem team banán. Na klasickém SW sice není nic vyloženě špatně, ale těžko si za volantem představuji někoho jiného než padesátníka s plným kufrem cementu cestou na chalupu.
Mne dizajnovo na kii vadi hlavne vzhlad diskov ci uz 17 alebo 18 a u proceedu lacne posobiace koncovky vyfuku a vertikalne diery v zadnom narazniku a u gt halogenove ziarovky v interiery. Ako vodicovi nepritodzene lahky chod pedalov
Ty fake výfuky a zvuk mi vadí taky, ale z nějakého důvodu se to cpe všude. Žárovky bych přežil.
To jsi jeden z mala, za Proceedem se lide otaceji, na pumpe se casto nekdo pristavi a vyptava, take treba na parkovisti pred obchodakem. Ale jasny, je to subjektivni.
chytrak1
To je strašný vidět jak hyundai od nástupu nového vedení cpe do médií prachy horem dolem. Spousta nesmyslnej článků a srovnání, který by novináře normálně nepadlo dělat. Jako třeba toto. Ošklivý liftback srovnají s hezkým sportovním kombi aby na konci řekli že to vlastně auta na srovnání nejsou. WTF?!
Kdyby tohle auto totiž postavili vedle octavie (jeden z mála liftbacků na trhu) tak by museli napsat že Hyundai je jen laciný zatímco v ostatních paramtrech se nechytá. Ale to by se jaksi nehodilo do krámu.
Mohli by to i srovnávat se scalou - rozměrově podobný, i velikostí kufru taky. To by asi dost lidí zajímalo, ale hrozí že by H dostal na zadel. Takže nic.
Kdyby tohle auto totiž postavili vedle octavie (jeden z mála liftbacků na trhu) tak by museli napsat že Hyundai je jen laciný zatímco v ostatních paramtrech se nechytá. Ale to by se jaksi nehodilo do krámu.
Mohli by to i srovnávat se scalou - rozměrově podobný, i velikostí kufru taky. To by asi dost lidí zajímalo, ale hrozí že by H dostal na zadel. Takže nic.
Osobne tiež nie som z Fastbacku nadšený, ľuďom sa to ale zjavne páči a kupujú to, je ich vidieť ako na cestách, tak i na okruhoch (naposledy keď som bol na Slovakiaringu tam bolo asi 8 I30N, z toho väčšina Fastbacky). Jazdí to vraj lepšie ako hatch (neviem, jazdil som len hatch), najmä chvália komfort jazdy. Tam by asi Scala moc nebodovala. Ale inak áno, Scala sa javí ako vhodnejší súper a na takéto porovnanie by som bol zvedavý (nie však od Sveta motorov, tam výsledok viem povedať už teraz).
Jezdil jsem obě auta, mimo lepšího motoru (rozměj mezi slepci jednooký král) v základu (R3 TSI vs R3 TGDi) objektivně nevidím důvod dát Scale přednost, horší utlumení, bouchavá zadní náprava a i interiér mi v Hyundai příjde trochu lepší. Nepřeměřoval jsem kufr, to je fakt :D
Jo, Scala by určite bodovala vo využití priestoru (vzadu, kufor), ale jazdne jej moc nefandím, predstalen platforma o triedu menších áut nebude stíhať plnohodnotnému kompaktu. V motoroch ako píšeš bude lepší 1,0TSI proti 1,0TGDi, pri 1,5ke by som si ale tipol na Kórejca.
S 1.5TSI mám zkušenost v té první verzi a ta mne moc nenadchla, prostě a jednoduše, jízdně (jen jízdně) je pro mne dosud nepřekonám v této objemové kubatuře 1.6EB :D, s 1.5TGDi jsem nejel vůbec a 1.4TGDi jen jako pasažér, ale na pohodlnné cestování v i30kombi stačila s přehledem.
Mám s tou platformou zkušenost z Pola. A je na tom prostě vidět, že je to derivát golfu a ne nějaká laciná platforma pro malý auta (na ceně teda taky). Ale jízdně v normálních situacích plně srovnatelný s golfem. Polo od golfu odlišují jiné detaily, na kterých se šetřilo podvozek normálních verzí ne - myšleno z hlediska uživatele. Konkrétně to znamená že jezdit 160 po dálnici je s Polem naprosto komfortní záležitost. Žádný pocit nejistoty nebo nepohodlí. Scalu nemám najetou ale není důvod aby se chovala zásadně nějak jinak. Takže podvozek by problém být neměl.
Neřídil jsem žádné osobní auto z posledncíh 15ti let, které by bylo ve 160ti na dálnici v s normálním povrchem nějak nekomfortní, nebo nejisté, to snad platilo pro nějaké 120tky ne ? . Co se týká hluku, tak tam můžeme začít od modelů Škodovky...
Tak zkusit jet 160 tím svým Cliem, nad 120 už to v něm fakt nenípříjemné.
Jaké máš? Já mam Clio2 ,jel jsem s ním 172 :D Ale Cliu je 20 ;) A vlastně mimo vytočeného motoru to zas tak příšerné není, když jsou v pořádku tlumiče a podvozek.
Clio 2, 1,2, kupoval jsem ho pro tchána. Do 120ti živé, lehké, úsporné, do města super, na dálnici do 120 prima, nad 120 nejisté, řvoucí. Zkusil jsem po 160 a pokorně se vrátil na 120. Což mezi Lipníkem a Ostravou je fakt očistec...:-)
Přesně vím, proč ho máš na městské pojížďky..:-)
Přesně vím, proč ho máš na městské pojížďky..:-)
on ale mluvil o nových autech posledních 15 let. Jeho clio tohle překonává
A upřímně, taky si nepamatuju nové auto, které by nezvládalo jet komfortně 160. Možná favorit, ale to si fakt moc nepamatuju řízení, to jsem měl jiné starosti. Už Fabia 1 tohle zvládala s přehledem.
A upřímně, taky si nepamatuju nové auto, které by nezvládalo jet komfortně 160. Možná favorit, ale to si fakt moc nepamatuju řízení, to jsem měl jiné starosti. Už Fabia 1 tohle zvládala s přehledem.
Clio 2 se vyrábělo do 2012..:
https://www.idnes.cz/…auto_ojetiny_fdv
Další auta které ve 160 km/h už nejsou ve své kůži:
kolínské trio
500, Ka
Fabia HTP
Tico
Alto
i10
Multivan.... když fouká...:-)
https://www.idnes.cz/…auto_ojetiny_fdv
Další auta které ve 160 km/h už nejsou ve své kůži:
kolínské trio
500, Ka
Fabia HTP
Tico
Alto
i10
Multivan.... když fouká...:-)
500 ani Ka jsem nezkoušel, Clio 2 2012 bych tipoval, že bude trochu lepší, než Clio2 2001.
Fabia HTP - tady nesouhlasím, leda tedy jaká verze, protože dvojková s 51kw kombi to dávala docela dobře, kdyz ji nekdo nezbrzdil :D Absolvoval jsem s tím i výlet na autobahnu a nebylo to nic nebezpečného.
U všech těch aut to bude spíše aerodynamický hluk, než nestabilita, protože nestabilní není ani to moje Clio2 (má nové tlumiče a stabilizátory a tak).
Fabia HTP - tady nesouhlasím, leda tedy jaká verze, protože dvojková s 51kw kombi to dávala docela dobře, kdyz ji nekdo nezbrzdil :D Absolvoval jsem s tím i výlet na autobahnu a nebylo to nic nebezpečného.
U všech těch aut to bude spíše aerodynamický hluk, než nestabilita, protože nestabilní není ani to moje Clio2 (má nové tlumiče a stabilizátory a tak).
Od Scaly? No to nevím v čem :D Možná má lepší ten 1.0TSI, než 1.0TGDi, ale to je asi tak vše, odhlučnění, tyč na zadní nápravě i interiér má I30 trochu lepší. A to korejce nijak nemiluju.
Já říkal hrozí, ne že to tak je. Opravdu bych si rád to srovnání přečetl.
Pokud se podívám na to jak vymysleli interiér lepších verzí v hyundai a škodě, tak je vidět daleko větší smysl pro detail a styl u škody, byť základní principy jsou podobné:
https://www.skoda-storyboard.com/…ala-monte-carlo/
https://d15-a.sdn.cz/…_E_G/4eLk7u.jpeg?…
To nevím jak tě napdalo že hyundai je natom líp.
Pokud se podívám na to jak vymysleli interiér lepších verzí v hyundai a škodě, tak je vidět daleko větší smysl pro detail a styl u škody, byť základní principy jsou podobné:
https://www.skoda-storyboard.com/…ala-monte-carlo/
https://d15-a.sdn.cz/…_E_G/4eLk7u.jpeg?…
To nevím jak tě napdalo že hyundai je natom líp.
Nekoukám na fotky a ty auta jsem řídil a interiéry si osahal.
Tak pak nemáš špatný jen oči ale i ruce. ;-)
Promin, ale tobě opravdu příjdou ty tenké dveře a tvrdé plasty ve Scale lepší, než měkčené v Hyundai? Seděl si v tom... neříkám, že I30 je top v Csegmentu, to vůbec, ale Scala i přes hezký volant a hezky barevný infotainment na tom není o moc lépe a je to spíše takový "načančaný" lowend.
Zrovna Scala má měkčené plasty na vršku předních dveří, výplň buď látka nebo kůže + měkčenou palubovku, takže naprosto stejné místa jako celá nižší střední, včetně např. nové Audi A3, která má vzadu vše tvrdé, stejně jako Scala, Octa, Golf atd. Takže nechápu ty stesky o nekvalitě. Proti Rapidu o 2 třídy dál.
Izolace hluku v pohodě, proti Rapidu opět úplně jinde. Není to jako nová Octa, ale nic hrozného.
Scala / Kamiq komfort a jistota podvozku upět v pohodě. Zejména Kamiq je např. proti Karoqu jako "pohodlná limuzína".
Izolace hluku v pohodě, proti Rapidu opět úplně jinde. Není to jako nová Octa, ale nic hrozného.
Scala / Kamiq komfort a jistota podvozku upět v pohodě. Zejména Kamiq je např. proti Karoqu jako "pohodlná limuzína".
nikdo netvrdí, že je něco nekvalitní. Použítím levnějších materiálů neznamená, že se zhoršujě kvalita, jen je to lacinější. Materiály třeba i vydrží používání, ale je to prostě na nich znát.
Porovnání s i30 se vyhýbám, tam si ten interiér moc nepamatuji. Ale když to vezmu se zbytkem C segmentu, O3 ( O4 nemám moc zájem, vůbec se mi nelíbí ), Focus, Megane, Corolla, G7, Leon, Mazda 3, P308 a Tipo, každý má svůj neduh a nic není dokonalé, ale ve výsledku je Scala opravdu lowcost v porovnání s ostatními, ovšem ne takový jako Tipo, to je ještě horší v interiéru.
Porovnání s i30 se vyhýbám, tam si ten interiér moc nepamatuji. Ale když to vezmu se zbytkem C segmentu, O3 ( O4 nemám moc zájem, vůbec se mi nelíbí ), Focus, Megane, Corolla, G7, Leon, Mazda 3, P308 a Tipo, každý má svůj neduh a nic není dokonalé, ale ve výsledku je Scala opravdu lowcost v porovnání s ostatními, ovšem ne takový jako Tipo, to je ještě horší v interiéru.
Pokud srovnáváš s Rapidem, tak souhlas, ten byl fakt tragický a Scala lowendovou techniku skrývá podstatně lépe, což jsem psal hned po vyzkoušení, rány od podvozku a hluk a to jsem jezdil jak Rapidem z prvních let, tak i tím z posledního roku výroby.
Ono říct, že je to v pohodě, to ano, to takhle obecně můžeme říct skoro o každém autě, ale srovnáváme s konkurencí a I30 je sice né nejlepší, ale pořád plnohodnotný zástupce mainstreamového C segmentu s multilinkem a prumerným interiérem. Že má Scala pár kousků měkčených, jistě, má, mne její interiér vážně neuráží, je slušný a nepřipadal jsem si tam nějak nepatřičně, ale pořád je to ten dobře vypadající lowcost, kdežto i30 je postavena, aby konkurovala Golfu a né Rapidu.
Ad A3 - to, že má kousek plastu na podobném místě, neznamená, že se jí vyrovná, jezdil jsem ji taktéž a ta je odhlučněním ještě nad Golfem, takže to vůbec nejde srovnat.
Ono říct, že je to v pohodě, to ano, to takhle obecně můžeme říct skoro o každém autě, ale srovnáváme s konkurencí a I30 je sice né nejlepší, ale pořád plnohodnotný zástupce mainstreamového C segmentu s multilinkem a prumerným interiérem. Že má Scala pár kousků měkčených, jistě, má, mne její interiér vážně neuráží, je slušný a nepřipadal jsem si tam nějak nepatřičně, ale pořád je to ten dobře vypadající lowcost, kdežto i30 je postavena, aby konkurovala Golfu a né Rapidu.
Ad A3 - to, že má kousek plastu na podobném místě, neznamená, že se jí vyrovná, jezdil jsem ji taktéž a ta je odhlučněním ještě nad Golfem, takže to vůbec nejde srovnat.
tak zrovna u Scaly je poznat, jak se na první pohled snaží vypadat dobře, ale když člověk přijde blíž, zjistí jak se na materiálech šetřilo a ve výsledku je to opravdu takový lowcost.
Seděl jsem v ní, řídil jí a denně kolem ní chodím. A stále je poznat, že to je lowcost, ale chtějí za to jako za normální Csegment
Seděl jsem v ní, řídil jí a denně kolem ní chodím. A stále je poznat, že to je lowcost, ale chtějí za to jako za normální Csegment
Presne, je to pomerne dobre maskovaný lowcost, ale stále lowcost, čo pri detailnejšom pohľade zistíš. Vo výbave dokáže vyzerať fajn, ale potom aj stojí ako plnohodnotná nižšia stredná.
Problém je, že nový Golf išiel čo do vnímanej kvality dolu, ten jeho interiér už nepôsobí tak hodnotne ako v minulosti, takže už sa ani na príklade Golfu (ako doterajšieho etalónu) nedá ukázať na prvý pohľad, kde je tá pridaná hodnota. Čo nahráva tej Scale.
Problém je, že nový Golf išiel čo do vnímanej kvality dolu, ten jeho interiér už nepôsobí tak hodnotne ako v minulosti, takže už sa ani na príklade Golfu (ako doterajšieho etalónu) nedá ukázať na prvý pohľad, kde je tá pridaná hodnota. Čo nahráva tej Scale.
Problém celého koncernu a diskutérů, kteří se ho slepě zastávají je, že moc neznají konkurenci. Jak psal Mikesus výše, každý interiér Cčka z mainstreamu má nějaký fail, všude se dá něco najít, jeden má tohle, další támhleto. Že Golf se zhoršil (já G8 nikdy ještě nezkoušel) neznamená, že se bude o Scale říkat, že je na tom dobře, možná v rámci koncernu, ale né v rámci konkurence.
Ten Golf som dal ako príklad toho, že aj u toho etalónu sa nožnice otvárajú viac, pričom na spodu si plne konkuruje so Scalou a tam sa nejaví Scala ako nejak horšia voľba. Kým pri G7 vs Rapid to bolo jasné na prvý pohľad či posed. Možno lepší príklad je M3, posaď človeka obhajujúceho Scalu do Mazdy 3 a tam nie je o čom, tam to je vidieť na prvý pohľad, čo je lowcost.
To záleží...
Podvozek je torzka vždycky všude... no jenže s motory, co má Scala, má tu torzku i Octavia.
Bezpečnost je bez kompromisů a Scala je komplexně bezpečné auto (na rozdíl třeba od Tipa, kde ty kompromisy jsou).
Interiér je někde na půli cesty mezi O3 a O4... ale mě by možná ta půle cesty celkem vyhovovala a vizuálně se mi to líbí. https://www.vidiauto.com/…e-1.0-TSI-13.jpg
Máš tam schránku na brýle, máš tam bezdrátové nabíjení i s bezdrátovým AndroidAuto, máš LED v základu a BiLED za příplatek, můžeš mít elektrické víko kufru nebo vyhřívaný volant...
Co zbývá? Asi menší šířka, slabší odhlučnění, menší kola, absence 4x4 nebo silnějších motorů. Osobně bych se snažil došetřit pár kaček na Focus nebo třeba Leon, ale zase nemám pocit, že by Scala s litrem a torzkou a Golf s litrem a torzkou byly dva různé světy a jsou i věci, co se mi u Scaly líbí víc (nabídka barev třeba).
Podvozek je torzka vždycky všude... no jenže s motory, co má Scala, má tu torzku i Octavia.
Bezpečnost je bez kompromisů a Scala je komplexně bezpečné auto (na rozdíl třeba od Tipa, kde ty kompromisy jsou).
Interiér je někde na půli cesty mezi O3 a O4... ale mě by možná ta půle cesty celkem vyhovovala a vizuálně se mi to líbí. https://www.vidiauto.com/…e-1.0-TSI-13.jpg
Máš tam schránku na brýle, máš tam bezdrátové nabíjení i s bezdrátovým AndroidAuto, máš LED v základu a BiLED za příplatek, můžeš mít elektrické víko kufru nebo vyhřívaný volant...
Co zbývá? Asi menší šířka, slabší odhlučnění, menší kola, absence 4x4 nebo silnějších motorů. Osobně bych se snažil došetřit pár kaček na Focus nebo třeba Leon, ale zase nemám pocit, že by Scala s litrem a torzkou a Golf s litrem a torzkou byly dva různé světy a jsou i věci, co se mi u Scaly líbí víc (nabídka barev třeba).
Jj, o tom píšem, mainstream šetrí a osekáva materiály i techniku, potom ako píšeš trojvalcový Golf v základe nedáva nijaký pocit nadradenosti nad trojvalcovou Scalou (a to som úplne základný Golf ešte nevidel, predáva sa až od druhého stupňa výbavy a ani ten teda nič moc). Chlieb sa láme až vyššie, tam, kde Golf a spol dostanú silné motory, multilink, štvorkolku, výbavu atď.
Jaké kompromisy máš u Tipa na mysli?
Hodně oranžové - čelní náraz řidič (hlava, hrudník) i zadní cestující (hrudník), whiplash řidič.
A pak špatně dopadly děti v sedačkách, tam je i červená a hnědá... ale tam nemám úplně důvěru v metodiku, pokaždé testujou s jinou sedačkou, to mi přijde o ničem.
Nicméně třeba ta Scala má všude zelenou nebo žlutou.
A pak špatně dopadly děti v sedačkách, tam je i červená a hnědá... ale tam nemám úplně důvěru v metodiku, pokaždé testujou s jinou sedačkou, to mi přijde o ničem.
Nicméně třeba ta Scala má všude zelenou nebo žlutou.
OlomoucPrujem
Tak jeste jednou, pro ty co nechapou. Auto s 30tis km, automat 8 stupnu, benzin. Dalnice rychlost 130-140 km/h, okresky 100 km/h, mesto jak kdy do 70km/h. Mesto s 30tis obyvateli, nez projedu a pak Praha kde to stoji rano do prace, i odpoledne z prace, vypich, zlicin, dejvice, evropska. Kazdej den hodina cesty tam a hodina cesty zpatky, a spotreba s benzinem 140kw je 6,5 litru dlouhodoba. To ze nekdo stoji kazdej den o 30min vic v provozu nez ja je jeho boj. Pisu ze jedu mesto 15minut, tedy skakam z Prahy ven 15 minut a pak dalnice a okresky a zas mesto nez dojedu domu.
tak jestli skáčeš na těhle místech max 15 minut, tak jezdíš, když to je téměř volné. Výjezd z okraje města na dálnici opravdu není městská jízda. Ale moc nechápu příspěvek na toto téma, protože i ten diesel by se spotřebou vylétnul do nehorázných výšin při poskakování v kolonách.
OlomoucPrujem
S rodinou, kocarkem, dnes Plzen, Louny, Roudnice na Labem za 6,1 benzinu. V tom jsou mesta viz uvedeno, prenosny semafory, stojka u Velvar. Kde to slo jet, tak okresky 110 km/h. Slo by to za 5,7 cca s lehci nohou, ale kdyz budu dojizdet auta a furt stat na brzde jako vetsina tataru se sluzebakem tak sem na 7,5 treba. No ale s benzinem 2,0 140kw. Znovu rikam, pro me nafta neni. Dobrou.
S naftou bych tohle jel pod pět, spíš za čtyři a půl. S malým turbobenzinem v nižší střední tohle jde jet za pět. Tak nemachruj, nemáš křídla...
v nizsej strednej triede je dizel stejne uz na ustupe... v tejto triede je benzin dnes uz vacsinova volba ale kto tu chce dizel nadalej ( este uvidime dokedy ) ma tu moznost...
som zvedavy kedy bude test fastbacka s tym novym 1,5tgdi... lebo to bude dokonala kombinacia pre toto auto.. ale da sa povedat ze aj pre pro ceed :yes:
PS: inak kym fastback je jasne najkrajsi derivat i30tky tak proceed sa mi popravde paci uz podstatne menej ako klasicky kombik ceed... je to take uz divne .. taky na kolene robeny shootingbrake akoze stylovka hm ... pritom je disproporcny .... to uz radsej teda klasicky kombik za mna potom .. ale inak fastback je fakt supa .. toto hej :yes:
som zvedavy kedy bude test fastbacka s tym novym 1,5tgdi... lebo to bude dokonala kombinacia pre toto auto.. ale da sa povedat ze aj pre pro ceed :yes:
PS: inak kym fastback je jasne najkrajsi derivat i30tky tak proceed sa mi popravde paci uz podstatne menej ako klasicky kombik ceed... je to take uz divne .. taky na kolene robeny shootingbrake akoze stylovka hm ... pritom je disproporcny .... to uz radsej teda klasicky kombik za mna potom .. ale inak fastback je fakt supa .. toto hej :yes:
Neohromíš, podobné trasy s 2.0 TDI za 4.6-4.8 a rychleji než Ty i ve větším zatížení.
OlomoucPrujem
Tak znovu pro ty, co maji potrebu reagovat pokazde na muj komentar negativne. Zminim ze proc diesel, kdyz ja jezdim za 6,5 s benzinem a v testu taky jezdi za 6 ale s naftou. To potom by asi bud nemeli jezdit jen po Praze a nebo brzda plyn a nebo nevim. Takze prumerna spotreba moje je okolo 6 litru. Ze nejakou podobnou trasu pojede nekdo s naftou, ktera ma motor slozitejsi, narocnejsi na zachazeni, na kvalitu nafty, zimni provoz, poskakovani po meste, atd o litr min, jen hada a jeste se bude snazit aby mi neco dokazal, to mi porad nedava smysl. Takze naposledy. Mam benzin, 140kw, jezdim okolo 6 litru dlouhodobe a to dovoleny, prace, na postu, Praha, a jiny mesta. Me smysl nafta nedava a proto to zminuji a ocekaval jsem kvalitni koment a nebo palce dolu a nebo drzet hubu. Jenze ty co maji naftu tak jsou nasrany a ty co maji benzin a jezdi za 8 jsou nasrany. BMW zdar :D
:D Takže, buď máme kývat, nebo držet hubu? Tak proč sem píšeš? Neumíš ani reagovat ve stromu a zaděláváš diskuzi o Hyundai a Kie naprosto mimo téma. Jezdíš za 6, protože jezdíš jako klobouk, po Praze jedeš akorát někde na kraji ustálenou rychlostí, to má s městskou spotřebou pramálo společného. Moje naftové auto, větší a těžší s podobným výkonem (a další jiných výrobců, které mají podobné parametry, kterými jezdím služebně) jezdí za 7, po Praze za 10 a tímhle stylem, jako popisuješ za 4-5. Benzinové auto s turbomotorem tohle vše zvládně tvým kloboukovým stylem taky za 6 a to i s SUV (tam za 6,5)! Protože kdyby si trochu vytáhl hlavu ze zadku, tak zjistíš, že je vše dáno stylem jízdy a ne tvým BMW! Chápeš ? Já jezdil za 8 i s 2.0d v BMW, protože jsem prostě chtěl a chtěl se svézt... Běž někam do Oktávia TDI klubu, nebo hybrid klubu, tam si můžete podávat ruce, kdo dal nejnižší spotřebu, ale na ty hochy se musíš ještě hodně snažit...
Prostě nejde o spotřebu, ale potřeboval se pochlubit, jaký je to king, když má BMW. A my ostatní jsme socky, protože BMW nemáme.
Tak nejen, že jsi blb, ale ještě ani neumíš číst. Zato ty průjmy z tebe padají ve velkém. Asi bys měl změnit stravování, když ti působí takové potíže.
ProchyTom
Koukám a bavím se. Ten modro sluníčkař je dobře uplakanej. Asi doma nafta jezdi za 6 litru a nebo benzín a za 9. Špatný :D. A to druhy vemeno prej dokážu jet trasu za 4,6-4,8. Ja taky dokážu jet s Mustangem za 8. Chápeš ze průměrná spotreba je u nekoho za 30 tis km? Chápeš ze v tom je vsechno? Jste dobry jelita, jak vás sere ze nekdo hodí do placu koment o smyslu nafty a vás sere ze jezdi s benzinem za stejnou spotrebu. Tvl v testu žrali auta 6,5 nafty. Tak at se na to vybodnou a nepíšou to tam kdyz to neni real ale fejk a nebo proste nafta k hounu, jen to bolí ta pravda :D
No tak bohužiaľ v konfigurácií č dospelí a dva bicykle auto vlečie zadok po zemi, kedy človek musí rozmýšľať nad každou nerovnosťou ako na ňu nadíde, aby nechytil spodok.
@Mikesus no sadnutie nemusí nutne súvisieť s mäkkosťou - p406 bol mäkký ako gauč na kolieskach ale naloženie 5 dospelých sa nijako extrémne neprejavilo ani na sadnutí, ani na pocitových jazdných vlastnostiach.
400 kg a finito.
Po o3 celkom prekvapenie, žeodvezie tak málo. Na skutočné rodinné využitie je to veľmi málo.