Srovnávací testy
Opravdu nechápu, jak může redaktor porovnávat přínos nového litrového tříválce oproti kultovní čtyřválcové dvanáctistovce u aut s různými převodovkami?!!! Něco takového je vůči slavnému FIRE naprostý podraz! Sakra, to by byl takový problém sehnat někde pětistovku 1.2 Fire ještě s manuální převodovkou?!! 😲 😒 😒 :no: :no: :no:
... Tak když to Fiat již nevyrábí tak těžko od redakce čekat že bude prosit majitele nějakého staršího kousku aby jim to půjčil, ne?
Kolik ten 5st. automat mohl na spotřebě přidat? na dálnici asi nic vzhledem k tomu že to točí podobné otáčky na nejvyšší stupeň.... nejvíc se to projeví ve městě při častém řazení a menším počtu kvaltů, tak by ten rozdíl nebyl 1,5 litru ale třeba polovina.... i tak to pro ten litr vyznívá celkem pozitivně, řekl bych....
Kolik ten 5st. automat mohl na spotřebě přidat? na dálnici asi nic vzhledem k tomu že to točí podobné otáčky na nejvyšší stupeň.... nejvíc se to projeví ve městě při častém řazení a menším počtu kvaltů, tak by ten rozdíl nebyl 1,5 litru ale třeba polovina.... i tak to pro ten litr vyznívá celkem pozitivně, řekl bych....
Ježíšmarjá, vždyť poslední kousky 500 1.2 FIRE s manuálem se u českých dealerů doprodávaly někdy v červenci, tak o jakém problému to sakra mluvíš? No kolik by ten automat mohl ve spotřebě přidat, to se právě nedozvíme. Přitom mohli klidně udělat trojtest - tu výše porovnávanou převodovkově neporovnatelnou dvojici a doplnit ji o ten výběhový 1.2 FIRE! ;-\
Porovnání s manuálem dělal Rasto a ve spotřebě tak velký rozdíl nebyl.
Ale tady je robotická převodovka s elektrohydraulicky ovládanou spojkou. Test se beztak soustředí spíš na spotřebu a celkový projev. U spotřeby můžeme uvažovat, jestli by řidič s manuálem dokázal řadit optimálněji, ale v převodovce samotné žádné ztráty nevznikají, není tady měnič a podobně... Dynamické testy jsou samozřejmě už spornější.
No je i divné, že se v testu vůbec nevyjádřili k tak zásadním rozdílům mezi udávanými parametry motorů a tím co naměřili na válcové zkušebně, viz graf v galerii. Vždyť u té dvanáctistovky zjistilii o čtvrtinu vyšší výkon než by měl být a to ještě nedosáhli ani maxima otáček
Jo, ty naměřené parametry jsou zajímavé a autor je kupodivu vůbec nekomentuje. Přitom ty téměř ideální křivky staršího motoru by za rozbor stály, nejen samotné velmi dobré hodnoty.
Na těch naměřených parametrech toho až tak moc zajímavého není. Rozdíl ve výkonu či průběhu výkonu těch dvou motorů přesně odpovídá rozdílů zdvihového objemu. Fiat motory vždy uměl, 1.2 Fire má "doping" skoro půl deci (zdvihový objem 1242 cm3 a kdo ví, jestli to není víc 😄 ) a Italové se nikdy nebáli dávat při akceleraci bohatší směs.
Že to nesedí s papírovými údaji, to věc druhá. Ale to nesedí i u spousty jiných výrobců.
Že to nesedí s papírovými údaji, to věc druhá. Ale to nesedí i u spousty jiných výrobců.
jedině s dieselem
No nevím, disel přece táhne pěkně odspodu a vyniká masivním krouťákem, ten přece elektrickou podporu k překonání slabého "spodku" nepotřebuje. Navíc i bez elektromotoru je diesel principiálně těžší pohonnou jednotkou než benzíňák... ;-\
P.S. Mám dojem, že o hybrid + diesel onehdy usilovat Peugeot, ale nějak to nedopadlo... 😲
P.S. Mám dojem, že o hybrid + diesel onehdy usilovat Peugeot, ale nějak to nedopadlo... 😲
Podle mě ano. Ani jedna variata není průchozí. Elelktrika je pekelně drahá. Hybrid nemá slušný kroutící moment a 1.2 Fire zprznili robotem místo manuální převodovky. Je ještě nějaký důvod kromě designu si ji koupit? Za mě není... A přitom měl v řadě 500 v minulosti i slušné motory a to 1.4 16V 100k a i ten "prdící" 2 hrnek s 86k se k autu docela hodil. No a kdo chtěl ušetřit nebo jezdl jen po městě, tak nesmrtelný 1.2 Fire s manuálem byl k dispozici, dnes už ne 😉
Bohužel má naprostou pravdu. A pachatel této motorové genocidy je snad jasný - odiotské předpisy EU na absurdní limity CO2. Drží automobilkám pistili u hlavy v podobě šílených pokut, no... 😒 :no: :no: :no:
Chyba EÚ, že Kórejci a Japonci malé autá vedia a Fiat nie? Skús si vymyslieť niečo pravdepodobnejšie. Práve Fiat - špecialista na malé autá, mal mať s emisnými limitmi najmenšie problémy.
Moja žena má F500, jazdí na nej len mesto , za 4.5 roka 33.000km, spotrebu má 6,2. Hluk je v tomto strašný, čalúnenie ako Felicia 1998. Ale, keď sa na tom idem previesť a výročím to po max, verím v zrýchlenie 12.5 Keď si dobre pamätám moja prvá nová Felicia 1,3 50 ks šla na 100 za 13.5.
Auto má od nova: 1x brzdové dosky, 2x predné kotúče, 2x odpadli kľučky, 1x batéria
Na SK webe je video porovnávací test týchto áut a má úplne iné závery a tento.
www.garaz.tv
Auto má od nova: 1x brzdové dosky, 2x predné kotúče, 2x odpadli kľučky, 1x batéria
Na SK webe je video porovnávací test týchto áut a má úplne iné závery a tento.
www.garaz.tv
A výkon není v kWh, ale to asi víš
A jako důvod proč by volnoběžné otáčky neměly být tak nízko bych viděl nerovnoměrnost chodu tříválce a s tím spojené namáhání dvouhmoty a dalších kompponent. Klidně se můžu mýlit, ale takhle to prostě cítím
PS: kdybych byl hnidopich, těch otáček by bylo 687,549, tj. máš tam drobnou nepřesnost. Ale hnidopich nejsem
Myslím, že motoru škodí nízké otáčky pod zátěží, pak začne, dunět, drnčet, vibrovat a trpí komponenty motoru, na volnoběh je myslím putička jestli 600, 700 nebo 900. A v tom je ten trik hybridu, při rozjezdu odvede práci elektromotor a od benzínu se začne požadovat práce třeba až někde nad 1000 ot.
Výjimkou může být pomalý rozjezd bez plynu na čistý volnoběh, ale pak je otázkou jestli systém v takovém případě elektromotr vůbec zapne
690 ot. 50 + 40 = 90 Nm
850 ot. 40 + 50 = 90 Nm
1150 ot. 30 + 60 = 90 Nm
1720 ot. 20 + 70 = 90 Nm
3400 ot. 10 + 80 = 90 Nm
3500 ot. 93 Nm. hlavní tíha je už jen na spalováku
Jinak řečeno výrazné zlepšení momentové charakteristiky při rozjezdu, které postupně vymizí někde v oblasti max. točivého momentu spalováku.
O ty volnoběžné otáčky spalováku podle mě vůbec nejde, jestli jsou ve skutečnosti 690, 750 nebo 850 je putýnka, elektromotor je se spalovákem spojený řemenovým převodem, takže sladění otáček je jenom otázka nastavení průměru řemenice na straně elektromotoru a průměru řemenice na straně spalováku.
A protože by se spalovák v provozním režimu neměl pod volnoběžné otáčky vůbec dostat, elektromotor by v takovém případě těch 50 Nm nemohl dávat nikdy. O tomhle přece mluvím od samého začátku.
Jediný případ kdy by těch 50 Nm dal by bylo během spouštění spalováku. Ale pro jízdu by ta hodnota neměla žádný praktický význam.
Převodový poměr motoru do rychla snižuje krouťák.
To ale stejně nemá vliv, hodnota 50Nm se týká kliky motoru, jinak by byla irelevantní
Hodnoty 690 ot. a 50 Nm se týkají kliky, tedy až za převodem
Edit: a našel jsem ještě obrázek toho motoru, průměry řemenic jsou z něj patrné a potvrzují že mám pravdu - 13. obrázek z této galerie
https😐/www.autorevue.cz/…allery/show.aspx?…
Navíc nám Fiat (respektive auto.cz) neřekl, jaké Nm má na mysli. Předpokládejme, že ten elektromotor má svou převodovku. A pak je velký rozdíl, zda jde o Nm "před převodovkou", nebo "za převodovkou". Lze se domnívat, že elektromotor točí uvnitř vyšší otáčky než odpovídá otáčkám klínového řemene.
Nemusíme asi řešit úzký vztah mezi výkonem, momentem a otáčkami, to je fakt primitivní fyzika. Jde o ten údaj 50 Nm, který se nepochybně vztahuje k hřídeli spalováku. Nepochybně proto, že to takhle udávají i ostatní výrobci, za druhé je elektromotor používán i jako generátor a protože je relativně malý, musí být jeho otáčky podstatně vyšší než otáčky kliky spalováku (ostatně je to vidět i na obrázku včetně průměrů řemenic). Jedná se tedy o vysokootáčkový elektromotr/generátor, konstruovaný prakticky jako větší klasický alternátor. A za třetí, kdyby byl moment měřený přímo na elektromotoru tak by jeho zveřejnění nemělo prakticky žádnou vypovídací hodnotu.
No a pokud se bavíme o momentu 50 Nm při výkonu 3,6 kW, tak tomu přísluší těch cca 690 ot./min na klice. Což je velmi málo, prakticky zcela mimo pracovní pásmo spalovacího motoru. Takže není jasné, za jakých podmínek by ten elektromotor měl spalováku přidávat zmíněných 50 Nm. Což jsem napsal hned v úvodu diskuze. Už tomu rozumíš ?
PS. a rozhodně nepředpokládejme, že ten elektromotor má svou převodovku, jak píšeš. Takhle se to v praxi opravdu nedělá. Jediný převod je tam ten řemen. Zkus se v těch systémech napřed trochu zorientovat
Ale OK, řekněme tam jsou jen ty rozdílné počt zubů řemenic a že Fiat uvádí 50 Nm tak, že je to přepočet na otáčky spalovacího motoru. Potom je to při těch 690 ot/min a není co řešit. Asi to slouží pro rozjezd a nebo to umožňuje snížení volnoběžných otáček spalovacího motoru.
a drobnost - ty řemenice nemají zuby, ale obvodové drážky