Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePřipomenutí smutné statistiky. Podívejte se, jak starými auty Češi jezdí
146 komentářů
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Frki16
Taky abychom nejezdili ve starých autech. Ceny nových aut v poměru na naše platy jsou vysoké, nabídky operačních leasingu k smíchu. I “obyčejná” Octavia kolem 9000 Kč měsíčně? Kdo to může dat pokud má další výdaje jako nájem apod? Když jsem bydlel v USA za cenu kolem $300 měsíčně byly k dispozici Audi A3, Mercedes C a jim podobný....
Ceny sly nahoru, tak verim, ze to drive mohlo byt za 300 mesicne. Ale platis za dalsi veci, ktere v CR mas v cene operaku. Az na naproste vyjimky nedostanes leasing v USA bez vysoke prvni splatky. Co jsem se dival, tak v CR je ted C za 15 mesicne pro neplatce DPH, nulova prvni splatka a pojisteni v cene. Cecko v USA je ted 450 dolaru mesicne, 4000 prvni splatka a pojisteni treba 60 mesicne (ale muze byt klidne i kilo, zalezi na mnoha okolnostech). Rocni najezd je podobne limitovany v obou zemich.
len v USA je standardom platit kazde dva tyzdne (a nie raz mesacne) a leasingy tam na taketo "krasne" cisla rozpocitavaju na 6-7 rokov....vseobecne kupovat sukromne auto na dlh je nezmysel (nekupujem nieco na co nemam)
inak suhlasim, ze ceny novych aut su vysoke na nase platy...ludia v CZ/SK este finisuju s konzumaciou bohatstva zo sociku (hlavne cash z predanych nehnutelnosti po babkach) a si nejako zvykli, ze rozbili toto prasiatko a kupili si napr. noveho passata, ktory ma teraz 15-20 rokov a zo sucasneho prijmu uz im to vychadza mozno na logana/sandero, ale na to su uz prilis rozmaznani....preto medzi 40 rocnymi panelakmi casto vidame luxusne znacky
inak suhlasim, ze ceny novych aut su vysoke na nase platy...ludia v CZ/SK este finisuju s konzumaciou bohatstva zo sociku (hlavne cash z predanych nehnutelnosti po babkach) a si nejako zvykli, ze rozbili toto prasiatko a kupili si napr. noveho passata, ktory ma teraz 15-20 rokov a zo sucasneho prijmu uz im to vychadza mozno na logana/sandero, ale na to su uz prilis rozmaznani....preto medzi 40 rocnymi panelakmi casto vidame luxusne znacky
Kupovat sukromne auto pri normalnom financovani nie je nezmysel ale naopak rozumnejsie. PRi aktualnej situacii a vyvoji inflacie za auto, co mam na leas zaplatim asi o 1k menej v case lebo inflacia zozerie cely rozdiel vybavovacej ceny leasu + cca 1k€ podla ifnlacie . Ak by som tu istu sumu co platim leas odkladal po celu dobu ako je leas nastaveny, na konci budem mat sice rovnaku sumu ale s nominalnou hodnotou nizsou, takze odkladanim penazi na auto, ktore si chcem kupit o x rokov ma to iste auto vyjde v konecnom dosledku viac ako ho mat hned a splacat. Uznavam, ze treba tu hranicu nastavit rozumne a tiez dodavam, ze toto nie je univerzalna pravda, pretoze je to silne zavisle od podmienok financovania. Treba si to jednoducho spocitat.
maca02
Fakt je dobře jezdit novýma nebezpečnýma autama s dotykovejma displejema který to má úplně všude? Fakt je dobře jezdit mizernýma kraksnama na kterých se šetřilo i na klíčových dílech?
Co takhle se zaměřit v nějakým článku na to, jak se nemístně šetři na těch plechovkách čím dál víc od jedný generace k druhý?
Já bych spíše řekl, že ta statistika pro nás nedopadla vůbec špatně.
A přestaňte laskavě tvrdit lidem, že jezdit novejma autama je nějaká těžká výhra! PRD
Co takhle se zaměřit v nějakým článku na to, jak se nemístně šetři na těch plechovkách čím dál víc od jedný generace k druhý?
Já bych spíše řekl, že ta statistika pro nás nedopadla vůbec špatně.
A přestaňte laskavě tvrdit lidem, že jezdit novejma autama je nějaká těžká výhra! PRD
Scarab
Tak češi jezdí ve starých autech, no a co má být! 14 let stará auta už dávno nejsou ošumělé stopětky a žigulíky, ale Fabie a Oktávie první generace a to vůbec nejsou špatná auta ani teď (samozřejmě udržovaná). Když se kouknu kolem sebe, co a za kolik se teď prodává, klidně bych si tu jedničkovou fábku koupil raději (kdyby se dala sehnat nová), než složitý (a tudíž nespolehlivý) hybrid za naprosto šílenou cenu s náročným a drahým servisem nižší životností (vzhledem k té Oktávce) a s nesmyslným a nebezpečným ovládáním pomocí dotykového displeje u kterého je i vcelku banální nastavení otáček ventilátoru složitý úkon, který vyžaduje soustředění se na dotykový displej a z toho vyplývající nevěnování pozornosti vlastnímu řízení auta. Vůbec se nedivím, že raději kupujeme a udržujeme starší ojetiny!
Trochu to motáš páté přes deváté.
Aby se u hybridu projevila nespolehlivost, musí tu už nějaký pátek být. Nějaký pátek tu s námi jsou hybridy leda od Toyoty, a to jsou jedny z nejspolehlivějších aut vůbec.
Dost možná, že německý hybridy budou stát za houby, ale to bys musel věštit z křišťálové koule, zatím jsem o žádných problémech větších než s běžnými spalováky neslyšel, na to jsou tu chvilku.
A motat do hybridů patlací displaye? Souhlasím, že je to ergonomický krok zpátky, ale nemá nic, vůbec nic společného s hybridy, naopak. Kdybys chtěl pátrat kdo s tou kravinou přišel, pozdravuj u Peugeotu.
Aby se u hybridu projevila nespolehlivost, musí tu už nějaký pátek být. Nějaký pátek tu s námi jsou hybridy leda od Toyoty, a to jsou jedny z nejspolehlivějších aut vůbec.
Dost možná, že německý hybridy budou stát za houby, ale to bys musel věštit z křišťálové koule, zatím jsem o žádných problémech větších než s běžnými spalováky neslyšel, na to jsou tu chvilku.
A motat do hybridů patlací displaye? Souhlasím, že je to ergonomický krok zpátky, ale nemá nic, vůbec nic společného s hybridy, naopak. Kdybys chtěl pátrat kdo s tou kravinou přišel, pozdravuj u Peugeotu.
To musíš koukat i jinam než k té škodovce, tam opravdu poslední spolehlivé auto byla ta jedničková octavia a fabia.
I dneska je stále možné koupit nová a spolehlivá auta bez dotykových ovládání, resp. s mechanickými tlačítky. Jen ne u té okřídlené slepice.
I dneska je stále možné koupit nová a spolehlivá auta bez dotykových ovládání, resp. s mechanickými tlačítky. Jen ne u té okřídlené slepice.
Však si zatím můžeš koupit třeba Fiat Tipo. Začíná na 300 tisících s atmosférou 1.4 a nepřímým vstřikováním.
Ale ne, klucí v hospě říkali, že Fiat je špatný...
Ale ne, klucí v hospě říkali, že Fiat je špatný...
jj to je celkem zajímavý auto. Problém je že to vůbec nejede. Zrychlení 0-100 skoro 15 vteřin to je velká bída, ale někomu to třeba stačí. Každopádně je to robustní spolehlivé auto.
Problém toho auta je, že je zoufale ošklivé uvnitř, to je snad nejhorší interiér, co je dnes na trhu, ok za 300 tisíc bych to zkousl, ale tam zase není použitelný motor a jak přihazuji nějaké základní věci, jako motor a výbavu, najednou už tak výhodná koupě není.
No krásný vevnitř to taky moc není, ale vyloženě by mě to asi s tou cenovkou neurazilo. Spíš by mi vadil ten zdechlej motor. Jak auto nejede, tak je to pro mě naprosto zásadní nedostatek a jinak může být klidně zlatý, ale nechtěl bych ho.
Seděl si v tom? Je to fakt... no ošklivé 😁. Já jezdil Tipem kombi za cca 550 tisíc s 1.4T, motor ušel, kdyby takové Tipo stálo 350, můžeme jásat, ale to tak není.
A teraz si povedzme, kto narobí viac smradu na cestách? Pán, ktorý sa o auto roky stará a najazdí 10k km ročne, alebo firemná mula, čo stále jazdí na plný kotol a namelie ročne aj 50k km?
A úplne zlé je, keď takéto vymleté autá predajú a potom ešte jazdia do aleluja!
A úplne zlé je, keď takéto vymleté autá predajú a potom ešte jazdia do aleluja!
radohanno
Tak se zase někdo zapotil.Smutné je že platy máme třetinové a to že máme je o tři roky starší vozový park na tu naši bídu je spíše pro nás pochvala..Umímíne uplést z ho.na bič a ještě je to málo..článek o ničem..Ale vytočí...Ovšem co jsem měl možnost ,tak staré káry jsou rozhodně lepší než ty nové..Ono totiž auto na facebook a internet nejezdí.. 😒] 😒] 😒]
Rozhodně platí? Dáš pár příkladů? Golf 8 = souhlas 😁
Nejprodávanější auto světa Corolla = nesouhlas
8. nejprodávanější Camry = dtto
4. nejprodávanější Civic = dtto, Type R mám za totálně fantastický
Z první desítky to dle všeho platí i pro CH-R, RAVku i F-150
Nejprodávanější auto světa Corolla = nesouhlas
8. nejprodávanější Camry = dtto
4. nejprodávanější Civic = dtto, Type R mám za totálně fantastický
Z první desítky to dle všeho platí i pro CH-R, RAVku i F-150
máš pravdu. Na to jaký mají Češi platy je vozový park u nás naprosto supr. Tyhle statistiky o průměrným stáří jsou absolutně nic neříkající a zavádějící. Mnohem zajímavější by bylo uvádět kolik km ročně jak stará auta najezdí. Pak by se možná zjistilo, že ta stará auta jsou sice v evidenci ale najezdí ročně nula nula nic. Nicméně tyhle statistiky mě nechávají naprosto klidným. Jestli je u nás staří vozového parku 15 let je mi úplně ukradený. Tak ať je ničemu to nevadí.
Jj to je tak když o věci co jí nerozumím = mudruju 😄
Statistiky sou naprosto v pořádku = zpracování informací, tam už je to slabší
I statistiky kolik km = exitují
U nás to drží FIREMNÍ auta. Firmy fungují ok = narozdíl od lidí kteří sice už mají o 1000% vyšší příjmy než za komunisty, ale svět co nám utek budeme ještě dalších 30-40 let dohánět
Řeči jako stáří vozového parku mě nechává klidným a 15 let je mi úplně ukradený = to říká ten kdo nikdy nové auto neměl = a naopak to 15ti leté jo. Musí si to okecat = to se dá pochopit. U nás ještě generace nebude na úrovni kde MÁME BÝT bychom bez komunistů a SSSR byli = zhruba v úrovni Rakouska
No aspoň že firemní auta že alespoň tam už je to v pořádku
Statistiky sou naprosto v pořádku = zpracování informací, tam už je to slabší
I statistiky kolik km = exitují
U nás to drží FIREMNÍ auta. Firmy fungují ok = narozdíl od lidí kteří sice už mají o 1000% vyšší příjmy než za komunisty, ale svět co nám utek budeme ještě dalších 30-40 let dohánět
Řeči jako stáří vozového parku mě nechává klidným a 15 let je mi úplně ukradený = to říká ten kdo nikdy nové auto neměl = a naopak to 15ti leté jo. Musí si to okecat = to se dá pochopit. U nás ještě generace nebude na úrovni kde MÁME BÝT bychom bez komunistů a SSSR byli = zhruba v úrovni Rakouska
No aspoň že firemní auta že alespoň tam už je to v pořádku
Tady máš ty přitroublej debílku zajímavej odkaz. Zjevně to není z mý strany jen mudrování.
https😐/www.garaz.cz/…astrofa-21004566#…
Není mi absolutně jasný proč máš pořád potřebu dělat tady ze sebe veřejně debila a ještě si hrát na to, že jsi chytřejší než většina diskutérů.
https😐/www.garaz.cz/…astrofa-21004566#…
Není mi absolutně jasný proč máš pořád potřebu dělat tady ze sebe veřejně debila a ještě si hrát na to, že jsi chytřejší než většina diskutérů.
Tady máš blbečku další odkaz jak to moje mudrování není vlastně vůbec žádný mudrování, ale holý fakt. 15 let je nic neříkající údaj. Na základě průzkumu po silnicích jezdí auta průměrně stará 8,5 roku. tj. žádný problém. Vozí se k nám ze západu auta stará 8-10 let. Tj. žádný problém. To jen ty potřebuješ jako vždycky vyvolávat hysterii. Jedno jestli kolem dálnic, stáří aut, emisí nebo něčeho jinýho. Ty seš prostě blbej a nedokážeš se v problému zorientovat, tak se zděsíš a hysterčíš. Takže jak vychází z článku jsme normálně na evropský úrovni. Ono kdyby si někdy vyjel třeba do Německa nebo do Rakouska, tak by si to na vlastní oči viděl. Jezdí tam totiž stejná auta jako u nás ne staré vraky.
https😐/www.idnes.cz/…357_automoto_fdv
https😐/www.idnes.cz/…357_automoto_fdv
Arese
A může za to hlavně ***ské pseudozelené vedení EU, které dělá vše pro to, aby automobilky nemohly vyrábět taková auta, o které zákazníci opravdu stojí a která jim jsou cenově dostupná. Zájem o zachovalé ojetiny už proto bude jen růst (což samozřejmě povede k silnému růstu jejich cen), a to i v západní Evropě, zatímco automobilky budou muset propouštět desetitisíce zaměstnánců! 😒 😒 😒
Smrt zhoubnému ekoterorismu a zeleným neomarxistickým šmejdům!
Smrt zhoubnému ekoterorismu a zeleným neomarxistickým šmejdům!
Furt neumíš odpovědět? JAK TO že desetiletí nazpět jsou planetárně nejprodávanější nízkoemisní a bezemisní elektro i vodíkové modely MIMO evropského původu
Jak to to vedení EU dokázalo :-!
Jak to to vedení EU dokázalo :-!
Tak to je jednoduché, kdo vzpomíná na plakáty diesel za cenu benzínu a nápis jen 100g sodovkového plynu na km.
Bohužel je to tak. Může za to EU. Jestli si dementi v Bruselu myslí, že když se vlivem jejich požadavků a regulací na emise zdraží auta, tak že si je pak budou lidi víc kupovat, tak to si já teda fakt nemyslím. Podívej např. co stála Oktávka před 10 lety a co stojí podobně vybavená dnes. A rozhodně to není tím, že by na tom měla Škodovka větší marži.
Bohužel nemyslící osoby na ty platí Vaculíkovo pravidlo = buď věci rozumím a není o čem NEBO ne a tam je to zvláštní VĚTŠINOU vyplodí kravinu VĚTŠINOU netrefí atd. Kdyby házeli korunou = měli by vyšší úspěšnost
Vtipné jak NIKDO NIKDY zatím nezvládl odpovědět na známý fakt = že desetiletí nazpět jsou nejprodávanější nízko- a bez-emisní auta planety MIMO evropské provenience 😄
Koukám co stála Oktávka a protože nejsem dement https😐/www.irozhlas.cz/…y_2005201953_ada Podívej se třeba na vývoj cen bytů v Praze = násobně větší nárůst než Oktávka SAKRA JAK to ten Brusel udělal? 😲 :😉 😁 :-!
Vtipné jak NIKDO NIKDY zatím nezvládl odpovědět na známý fakt = že desetiletí nazpět jsou nejprodávanější nízko- a bez-emisní auta planety MIMO evropské provenience 😄
Koukám co stála Oktávka a protože nejsem dement https😐/www.irozhlas.cz/…y_2005201953_ada Podívej se třeba na vývoj cen bytů v Praze = násobně větší nárůst než Oktávka SAKRA JAK to ten Brusel udělal? 😲 :😉 😁 :-!
My nejsme součástí EU?
PS:k jaké diskuzi by tohle vedlo? Není to nejnovější článek ale k té ceně to stačí https😐/www.auto.cz/…ovych-aut-106090
Teď si vem inflaci, bezpečnost, výbavu atd. Ve finále jsou auta levná jako málo kdy.
PS:k jaké diskuzi by tohle vedlo? Není to nejnovější článek ale k té ceně to stačí https😐/www.auto.cz/…ovych-aut-106090
Teď si vem inflaci, bezpečnost, výbavu atd. Ve finále jsou auta levná jako málo kdy.
Právě že je to článek z roku 2017. To se ještě nemusela prodávat auta s 95 g CO2 na km respektive do ceny aut započítávat výpalný, který od roku 2020 EU požaduje za nadlimitní emise CO2. Bezpečnost a výbava zase takový pokrok za 10 let neudělala a inflace zase taková nebyla. Většina navýšení ceny jde na vrub požadavkům EU jak na emise, tak různé asistenční systémy, které v autě musí být.
FURT = jak to že desetiletí nazpět jsou celoplanetárně nejprodávanější nízko- a bez-emisní auta MIMO evropského původu
Emise se snižují 61 let v Evropě 50 let https😐/www.auto.cz/…-roku-1970-94232
PROČ najednou další snížení TAK vadí? Proč najednou TAK hysterčíte? Viz naše diskuze pod končícím Lexusem IS 2,5 litr 164kW = auto téhle úrovně ani výkonu drtivá VĚTŠINA nikdy neměla a mít nebude = s emise nejsou problém. Takže CO KONKRÉTNĚ lidem jako ty tak vadí? Jak to že minulých 50 let rsp. 61 let snižování emisí = ti nevadilo? Jak to že máš problém s EU = když všude jsou emise ca stejné? https😐/www.novinky.cz/…ebu-aut-40320637
Je to jen naprostá neznalost? Spojená s přáním a jak vím tvou ideologií = jsem proti EU?
Emise se snižují 61 let v Evropě 50 let https😐/www.auto.cz/…-roku-1970-94232
PROČ najednou další snížení TAK vadí? Proč najednou TAK hysterčíte? Viz naše diskuze pod končícím Lexusem IS 2,5 litr 164kW = auto téhle úrovně ani výkonu drtivá VĚTŠINA nikdy neměla a mít nebude = s emise nejsou problém. Takže CO KONKRÉTNĚ lidem jako ty tak vadí? Jak to že minulých 50 let rsp. 61 let snižování emisí = ti nevadilo? Jak to že máš problém s EU = když všude jsou emise ca stejné? https😐/www.novinky.cz/…ebu-aut-40320637
Je to jen naprostá neznalost? Spojená s přáním a jak vím tvou ideologií = jsem proti EU?
Vem si dnešní ceny a ceny před 10 lety. Dnes je i přes to co píšeš auto levnější.
PS: Bezpečnost a výbava neudělala za 10 významný pokrok?
PS: Bezpečnost a výbava neudělala za 10 významný pokrok?
Vem si dnešní ceny a ceny bytů v Praze před 10 lety :😉
A nejen v Praze = redakce je na kraji Kralup = cena stoupla za to desetiletí o 100%
V zemích platících € je deflace (pokles cen) = u nás inflace 😲 :-!
A nejen v Praze = redakce je na kraji Kralup = cena stoupla za to desetiletí o 100%
V zemích platících € je deflace (pokles cen) = u nás inflace 😲 :-!
PS: moc nepozoruju. Jakou konkrétní zajímavou výbavu v autech máme a před 10 lety nebyla.
Bezpečnost JEDNOZNAČNĚ včetně detailů typu https😐/www.toyota.cz/…ss-traffic-alert
Nikdo mi zatím nebyl schopen kloudně odpovědět PROČ vám najednou vadí další stupeň emisí? Jak to že vám minulých 50 rsp. 61 let nevadilo dokonce jste to VŮBEC neřešili a najedou úroveň Camry 160kW je vám NAPROSTO NEPŘIJATELNĚ MÁLO?
Je to trochu stejný jako ta nafta = desítky let zvýhodňování podpory dotování ve stovkách miliard NEvadilo nikdo nikdni NIC. A najednou stejná jen nesrovnatelně menší podpora BEZ emisních aut = naprosté šílenství že je nepřijatelné pokřivování trhu 😁
Nikdo mi zatím nebyl schopen kloudně odpovědět PROČ vám najednou vadí další stupeň emisí? Jak to že vám minulých 50 rsp. 61 let nevadilo dokonce jste to VŮBEC neřešili a najedou úroveň Camry 160kW je vám NAPROSTO NEPŘIJATELNĚ MÁLO?
Je to trochu stejný jako ta nafta = desítky let zvýhodňování podpory dotování ve stovkách miliard NEvadilo nikdo nikdni NIC. A najednou stejná jen nesrovnatelně menší podpora BEZ emisních aut = naprosté šílenství že je nepřijatelné pokřivování trhu 😁
Bezepečnost : kromě věcí jako řešení zranění krku při nárazu ze zadní strany např. přední radar s automatickým brzděním. Konstrukce např u té octavie v čase - http😐/firmy.mmspektrum.com/…e-karoserie.html
Prostě za poslední dobu auta nejen v bezpečnosti dospěla. A cena je stejná a nebo nižší.
Prostě za poslední dobu auta nejen v bezpečnosti dospěla. A cena je stejná a nebo nižší.
No vysokopevnostní ocel se používá hlavně kvůli úspoře hmotnosti. Umožní to při zachování pevnosti dělat lehčí konstrukci . Takže to že jí O1 nemá neznamená, že není v případě nárazu bezpečná. To auto je i bez ní přiměřeně bezpečný. Jako prevence zranění krku fungují hlavové opěrky a ty mají auta už několik desítek let. Přední radar v kombinaci s adaptivní tempomatem je příjemný, ale pro mě to nemá co dělat s bezpečností auta. Zvyšuje to pohodlí, kdy v koloně můžeš čudlat s infotainmentem a nemusíš koukat na silnici. Před 10 lety možná nebylo tak běžný mít v autě tolik airbagů, respektive se za ně připlácelo. Dnes má 8 pytlů snad už každý auto.
Díval jsi se na výsledky O1 v ENCAP?
Není hlavová opěrka jako hlavová opěrka - opět odkazuji na ENCAP
Radar hlavně jako asisten před čelní kolizí.
PS: vážím si svého zdraví a investici do auta beru jako věc bezpečnosti - 20 let staré auto není už svým opotřebením do bezpečnosti porovnatelné s novým vozem.
Není hlavová opěrka jako hlavová opěrka - opět odkazuji na ENCAP
Radar hlavně jako asisten před čelní kolizí.
PS: vážím si svého zdraví a investici do auta beru jako věc bezpečnosti - 20 let staré auto není už svým opotřebením do bezpečnosti porovnatelné s novým vozem.
Nejen pasivní bezpečnost kde je to sakra rozdíl ale běžné 20 let staré auto zřejmě zastaví o dost dál než nové
Prostě stará televize https😐/www.novinky.cz/…d-dvere-40293374 vs https😐/www.youtube.com/watch?… a https😐/www.youtube.com/watch?… atd. není o čem. Bohužel je to v diskuzi spíš jen o mám peníze nemám peníze = bez urážky
Prostě stará televize https😐/www.novinky.cz/…d-dvere-40293374 vs https😐/www.youtube.com/watch?… a https😐/www.youtube.com/watch?… atd. není o čem. Bohužel je to v diskuzi spíš jen o mám peníze nemám peníze = bez urážky
Jo vylezly z toho 2 "živý" lehce potlučený figuríny. O zlomeným vazu při nárazovým testu nic nepíšou, takže zřejmě hlavová opěrka a bezpečnostní prvky auta fungují. Vážím si svého zdraví, ale nejsem natolik zblblý reklamama, že bych si naivně myslel, že si zdraví můžu koupit každý rok s novým autem. Nechci diskutovat o tom, že existují bezpečnější auta než O1. To je jasné, ale nepovažuju O1 za natolik nebezpečné auto, abych se v něm měl bát jezdit. Vůbec s ohledem na to, že lidi jezdí v tak nebezpečných autech jako třeba to Citigo nebo třeba Smart. Auto kde první deformační zóna jsou parkovací senzory a pak hned nohy řidiče bych si nekoupil ani nové.
Je to na tobě, odkazy na informace jsi dostal. Jestli si myslíš, že O1 je pohodlný a bezpečný auto a nemá smysl investovat do novějšího, ok.
PS: osobně bych radši boural v tom citigu než v O1..
PS: osobně bych radši boural v tom citigu než v O1..
Já už do novějšího a bezpečnějšího investoval, ale ne proto, že bych se v O1 cítil špatně. Prostě se mi už po 8 letech zachtělo jezdit něčím jiným. Diskuzi jsme ale začali o tom, že ty nechápeš, že takový auta nehází lidi do šrotu a já ti oponoval, že není důvod pokud takový auto spolehlivě slouží a není shnilý 😉
PS. To seš teda blázen. Citigo se svými rozměry, malou deformační zónou a nízkou hmotností tě v případě nehody věru moc neochrání. Zákony akce a reakce stále platí, takže když se srazíš s něčím o velikosti Oktávky, tak si můžeš být jistý, že tě to smete a zahodí do pangejta.
PS. To seš teda blázen. Citigo se svými rozměry, malou deformační zónou a nízkou hmotností tě v případě nehody věru moc neochrání. Zákony akce a reakce stále platí, takže když se srazíš s něčím o velikosti Oktávky, tak si můžeš být jistý, že tě to smete a zahodí do pangejta.
Jak se zvýšila bezpečnost aut za 17 let
https😐/autoweb.cz/…st-aut-za-17-let
Tomu bílýmu si říkal NEBEZPEČNEJ KŘÁP = zatim je v záruce a většinou nejrychlejší nejen na křižovatce = tam až na výjimky vždy :-!
Nemusíš závodit = prostě díky elektromotoru co má v první sekundě 82 koní a 207 Nm a e-cvt = v tý první vteřině jedeš = a jsi často za křižovatkou když se auto za tebou rozjíždí. A na rozdíl od měření na letišti kdy bys spojku svýho auta takhle zanedlouho usmažil, s e-CVT to můžeš dělat roky
Ale teď se bavíme o bezpečnosti = jo nová Corolla na nový platformě TNGA je ještě lepší. Rozdíl víc generaci jako Okta 1 vs něco dnešního třeba ta Corolla = viz úvodní video
Prostě viz odkazy já 13:16 jedno jestli auto nebo televize
https😐/autoweb.cz/…st-aut-za-17-let
Tomu bílýmu si říkal NEBEZPEČNEJ KŘÁP = zatim je v záruce a většinou nejrychlejší nejen na křižovatce = tam až na výjimky vždy :-!
Nemusíš závodit = prostě díky elektromotoru co má v první sekundě 82 koní a 207 Nm a e-cvt = v tý první vteřině jedeš = a jsi často za křižovatkou když se auto za tebou rozjíždí. A na rozdíl od měření na letišti kdy bys spojku svýho auta takhle zanedlouho usmažil, s e-CVT to můžeš dělat roky
Ale teď se bavíme o bezpečnosti = jo nová Corolla na nový platformě TNGA je ještě lepší. Rozdíl víc generaci jako Okta 1 vs něco dnešního třeba ta Corolla = viz úvodní video
Prostě viz odkazy já 13:16 jedno jestli auto nebo televize
Zblbý reklamama?
Ne každý rok = co to je za nesmysl bavíme se o desetiletí. Rsp. bezpečnost Okta 1 tj rok 1996 vs současnost třeba mikesusova Corolla. Co je lepší je snadné v čem bourat jasné
Ne každý rok = co to je za nesmysl bavíme se o desetiletí. Rsp. bezpečnost Okta 1 tj rok 1996 vs současnost třeba mikesusova Corolla. Co je lepší je snadné v čem bourat jasné
el sendador
Jezdim 12 let starym autem,najezd cca 300000km a nemam duvod ho menit. Dokud bude bez vetsich problemu slouzit,tak ho menit nepotrebuju. A k te casto zminovane ekologii - pouzivat auto treba 20 let se mi zda ekologictejsi nez menit kazdych 5 let za nove,byt s nizsimi emisemi.
U prvokupce je přece celkem NORMÁLNÍ auto třeba za těch 5 let prodat = co by se kupovalo jako ojetiny?
Abych si já mohl koupit auto ojeté, tak si ho někdo musí koupit jako nové. Pokud ti auto slouží bez problémů je to fajn, ale časem ho budeš i ty muset vyměnit. Po roce 2008 šla kvalita dolů, začala doba šetření.
Je to pravda. Nejdriv musi byt auto nove, aby nasledne bylo ojete.
Problem je v tom, ze vyrobci dost tlaci na to, aby se cyklus vymeny zkratil na 3-4 roky. Idealni zakaznici jsou leasingovky s operakem.
Pokud si nekdo koupi auto na 10 let, je pro vyrobce ten spatny, protoze si po 3 letech nekoupi nove. Opravdu ma smysl hodnotit lidi podle toho, jak casto si kupuji auto?Nasledne se objevuji tyto statistiky s podtextem, ktera zeme ma nizsi prumerny vek je ta lepsi zeme.
Jenze, nidko nemuze nikoho nutit, aby si koupil nove auto po 3 letech.
Problem je v tom, ze vyrobci dost tlaci na to, aby se cyklus vymeny zkratil na 3-4 roky. Idealni zakaznici jsou leasingovky s operakem.
Pokud si nekdo koupi auto na 10 let, je pro vyrobce ten spatny, protoze si po 3 letech nekoupi nove. Opravdu ma smysl hodnotit lidi podle toho, jak casto si kupuji auto?Nasledne se objevuji tyto statistiky s podtextem, ktera zeme ma nizsi prumerny vek je ta lepsi zeme.
Jenze, nidko nemuze nikoho nutit, aby si koupil nove auto po 3 letech.
Ani ne tak ideální zákazníci (i když to taky dokonce kvůli nim CHYBNĚ některé automobilky nastaVWují servisní intervaly) ale z ekonomických důvodů = u nás se naprostá většina aut prodá na firmy. Člověk jdoucí si koupit nové auto sám pro sebe na sebe = je tady docela anomálie 😁
5 let záruka na nové auto je dnes docela běžná věc (měla i babička na svůj Citroen C3) takže myslím vše postaru = kdo má peníze nové auto třeba za těch 4-5 let (což bylo myslím VŽDY
5 let záruka na nové auto je dnes docela běžná věc (měla i babička na svůj Citroen C3) takže myslím vše postaru = kdo má peníze nové auto třeba za těch 4-5 let (což bylo myslím VŽDY
Je u nás stejnou anomálií vlastně menší anomálií než privátní zákazník kupující nový Passat v Německu.
I v celkových množstvích zas takový rozdíl oproti Německu není, u nás tuším zhruba 75% firemních zákazníků, v D je to 65,5% (2019). Žádný dramatický rozdíl.
I v celkových množstvích zas takový rozdíl oproti Německu není, u nás tuším zhruba 75% firemních zákazníků, v D je to 65,5% (2019). Žádný dramatický rozdíl.
Německo za sebou táhne a dodnes (krom všech zemí socialistického bloku) dotuje svou exNDR část. Správné porovnání je velikostí i počtem obyvatel podobné dřív dokonce společný stát Rakousko = průměrný věk aut ca 8 let u nás 15 let
A je to dáno soukromými osobami = zatímco firmy i u nás už víceméně normálně fungují = mnoho obyvatel poststovětského bloku si nezvládne koupit nejen nové auto, ale ani to po třeba 4 letech od firmy. TO dělá ty rozdíly = u nás je 26% nabízených ojetin starších 10ti let a 28% starších 15ti let = to je realita soukromých osob
Je to až tak moc = že auto po prvním majiteli třeba 4-5 leté se prodá do zahraničí a až pak jako 10ti leté a starší se vrátí sem. Děkujeme komunisti = nikdy nezapomeneme https😐/www.idnes.cz/…11637_domaci_knn :-!
A je to dáno soukromými osobami = zatímco firmy i u nás už víceméně normálně fungují = mnoho obyvatel poststovětského bloku si nezvládne koupit nejen nové auto, ale ani to po třeba 4 letech od firmy. TO dělá ty rozdíly = u nás je 26% nabízených ojetin starších 10ti let a 28% starších 15ti let = to je realita soukromých osob
Je to až tak moc = že auto po prvním majiteli třeba 4-5 leté se prodá do zahraničí a až pak jako 10ti leté a starší se vrátí sem. Děkujeme komunisti = nikdy nezapomeneme https😐/www.idnes.cz/…11637_domaci_knn :-!
Aha? Takže Rakousko za rok 2018. 67% firemní registrace 33% soukromé osoby.
Ono je to spíše tak že koupí firma - následuje privátní osoba a po ní eventuálně e😜ort.
Průměrné stáří aut v našich bazarech je 9,5 roku.
Jinak ano, máme nižší kupní sílu proto jezdíme auty v průměru o pět let staršími než lidé na západ od našich hranic. Pak je také pravdou že u nás je nezřídka více aut na 1.000 obyvatel tudíž se dá předpokládat že jako druhé auto v rodině je nějaký starý pekáč takže pak má rodina třeba 3 roky staré rodinné + 18 let staré auto jako druhé a najednou je průměr 10,5 roku
Ono je to spíše tak že koupí firma - následuje privátní osoba a po ní eventuálně e😜ort.
Průměrné stáří aut v našich bazarech je 9,5 roku.
Jinak ano, máme nižší kupní sílu proto jezdíme auty v průměru o pět let staršími než lidé na západ od našich hranic. Pak je také pravdou že u nás je nezřídka více aut na 1.000 obyvatel tudíž se dá předpokládat že jako druhé auto v rodině je nějaký starý pekáč takže pak má rodina třeba 3 roky staré rodinné + 18 let staré auto jako druhé a najednou je průměr 10,5 roku
Nikoli naopak u nás v ex socialistické části Evropy je přes obří nárůst po revoluci asi 330 aut na 1000 obyvatel. V evropských zemích nepostižených vládou komunistů je to asi 550
Mrkni znova kde sis našel těch 9,5 roku = to se týká JEN 10ti nejprodávanějších. Data zrovna z minulého týdne 26% nabízeny ch ojetin je starších 10 ti let, 28% starší 15 let
Rozdíl v platech znáš = takže je ten ROZDÍL ve věku aut i logický
Zrovna tak se zveřejňuje průměrný věk dovážených ojetin = je přes 10 let. Mě spíš trápí že teď během let konjunktury jsme zaostali. A propadli na předposlední místo v EU v infrastruktuře pro EV. A přes sliby a pro odklady odkladů = zatim ani jedna vodíková čerpačka
EDIT "Víte že auta ve věku nad patnáct se z více než 50% prodávají mezi fyzickými osobami mimo bazary? Nejčastější auto v nabídce bazarů je ve věku okolo 17 let s nájezdem přes 200 tisíc km vyplývá z čerstvé analýzy AAA auto"
Mrkni znova kde sis našel těch 9,5 roku = to se týká JEN 10ti nejprodávanějších. Data zrovna z minulého týdne 26% nabízeny ch ojetin je starších 10 ti let, 28% starší 15 let
Rozdíl v platech znáš = takže je ten ROZDÍL ve věku aut i logický
Zrovna tak se zveřejňuje průměrný věk dovážených ojetin = je přes 10 let. Mě spíš trápí že teď během let konjunktury jsme zaostali. A propadli na předposlední místo v EU v infrastruktuře pro EV. A přes sliby a pro odklady odkladů = zatim ani jedna vodíková čerpačka
EDIT "Víte že auta ve věku nad patnáct se z více než 50% prodávají mezi fyzickými osobami mimo bazary? Nejčastější auto v nabídce bazarů je ve věku okolo 17 let s nájezdem přes 200 tisíc km vyplývá z čerstvé analýzy AAA auto"
Jasne,ze budu muset to auto casem vymenit taky, kilometry i vek stale nabihaji. Akorat podle predstav vyrobcu bych touhle dobou uz mel kupovat tak treti az ctvrte auto, a k tomu opravdu nevidim duvod.
Viz já 8:11
Jak poznáš co si přeje výrobce? Na základě čeho si to napsal?
No a viz já včera 20:41 😉
Jak poznáš co si přeje výrobce? Na základě čeho si to napsal?
No a viz já včera 20:41 😉
Ono se ti to jen nezdá. Používat auto 20 let je ekologičtější než kupovat každých 5 let nové. Nicméně za těch 20 let ho může klidně používat více majitelů 😉
Souhlas. Mám 11 let staré, 205000 km a doufám ze par let vydrží. Jezdí stále perfektně. Ani za nic bych to nevyměnil za nějaký eko 1,0...
Proč ne https😐/www.autoforum.cz/…im-testu-zadrel/ OZZY na tohle NEKLIKEJ :-!
Ne to byl jen vtip = životnost VŮBEC není o počtu válců nebo objemu = milion km najezdí no problem Prius 1.8 i Pažout 1.4 = oboje zdokumentováno. A naopak jsou V8 co nevydrží ani 100 t. km
Co máš 11 let staré = že nové stejné podobné nechceš ani za nic? Ani kdybych ti ho koupil? 😉
Hele VŠICHNI těšíte se https😐/autobible.euro.cz/…as-ale-hysterie/ ? :yes:
Ne to byl jen vtip = životnost VŮBEC není o počtu válců nebo objemu = milion km najezdí no problem Prius 1.8 i Pažout 1.4 = oboje zdokumentováno. A naopak jsou V8 co nevydrží ani 100 t. km
Co máš 11 let staré = že nové stejné podobné nechceš ani za nic? Ani kdybych ti ho koupil? 😉
Hele VŠICHNI těšíte se https😐/autobible.euro.cz/…as-ale-hysterie/ ? :yes:
Mám Volvo C30 2.0 D. To auto je malé do města, vevnitř prostorné a teď jsme v něm dali dovolenou v Chorvatsku. Jezdí za 5,5 l / 100 km. Když šlápnes na plyn, tak vyrazí, je to skvělý auto. Úplně mi stačí, nevidím důvod ke koupi nového
2litr nafta od PSA? Ten je klasika někdo ho označuje za vůbec nej. Sice dotovaný palivo a Babiš (si) chce ještě přidotovat https😐/zpravy.aktualne.cz/…1110cc47ab5f122/ (vitpný kontrast https😐/www.idnes.cz/…35_ekonomika_kop 😄
Co jsem slyšel, tak právě ty fordí diesly ve volvu nebrat. Je jen otázkou času kdy se v nich něco podělá.
Dieselové motory byly ve Volvech od PSA, snad všechny myslím.
Měli jsme v rodině i 2.0 D V50 a XC90 D5 a nikdy žádný problém. S V50 jsme najedli skoro 300 000 km a neskutečný držák.
Měli jsme v rodině i 2.0 D V50 a XC90 D5 a nikdy žádný problém. S V50 jsme najedli skoro 300 000 km a neskutečný držák.
D5 ale není PSA, ale od volva. Právě že mám V50 s timhle motorem a ty fordí byly velice nedoporučovaný.
rohYpnol
Určitě to bude tím, že nová auta jsou dostupnější než kdy dříve jak se tu obvykle prezentuje...
Neustále jen vyvracím tuto lež a stáří vozového parku mi jen dává zapravdu. Pro Čechy jsou zkrátka nová auta méně dostupná než pro naše evropské bratry a sestry. Tak to je a TO je ten důvod, proč se stále propadáme v průměrném stáří vozového parku.
Navíc mezi stará auta se dnes počítají i Octavie I, Golfy IV, Passaty B5 apod. a přesně tohle jsou auta, o které pokud se člověk stará, tak nemá důvod je posílat do šrotu. Takže jejich majitelé si je drží. Sám mám možnost střídat různé modely a různé generace a na rovinu - rozdíl v pohodlí mezi novým a 10 let starým vozem je naprosto minimální. Přibyly jen displaye, asistenty a další nesmysly...
Rozdíl mezi novým a 20 let starým vozem v cestovním komfortu také není nic, co by znamenalo vesmírný rozdíl.
Neustále jen vyvracím tuto lež a stáří vozového parku mi jen dává zapravdu. Pro Čechy jsou zkrátka nová auta méně dostupná než pro naše evropské bratry a sestry. Tak to je a TO je ten důvod, proč se stále propadáme v průměrném stáří vozového parku.
Navíc mezi stará auta se dnes počítají i Octavie I, Golfy IV, Passaty B5 apod. a přesně tohle jsou auta, o které pokud se člověk stará, tak nemá důvod je posílat do šrotu. Takže jejich majitelé si je drží. Sám mám možnost střídat různé modely a různé generace a na rovinu - rozdíl v pohodlí mezi novým a 10 let starým vozem je naprosto minimální. Přibyly jen displaye, asistenty a další nesmysly...
Rozdíl mezi novým a 20 let starým vozem v cestovním komfortu také není nic, co by znamenalo vesmírný rozdíl.
Zajímal by mě argument proč nehodit např octavii 1 do šrotu když na to aspoň trochu finančně mám.
Zajímal by mě spíš argument proč házet do šrotu auto, který ti bez problémů funguje a není shnilý?
Po třeba 20ti letech? No ze STEJNÉHO důvodu jako třeba televizor s katodovou trubicí https😐/it.wikipedia.org/…_a_tubo_catodico#… 😉
Ty tu Oktu 1. furt máš? Případně za kolik a kolikaletou si jí prodal?
Ty tu Oktu 1. furt máš? Případně za kolik a kolikaletou si jí prodal?
Protože se mám trochu rád a nechci jezdit v nepohodlném a nebezpečném aute?
Prodal jsem svoji původní O1 do rodiny a pořád jezdí. Můžu ti říct, že na pohodlí sedaček O1 RS má málokterý auto. Ani můj Superb v plný výbavě nemá tak pohodlný sedačky. No bezpečnost.... má to 4 airbagy a když vidím auta typu Citigo nebo Fabia, tak bych se v tý Oktávce bourat nebál. To radši O1 než Fabii s mrňavou deformační zónou. Takže proč bych takový auto házel do šrotu, když funguje?
No proč by nejezdila = ale to neznamená že nové auto není lepší. Zrovna koncernoVWé nové modely viz Golf 8 tam to fakt nějak skřípe = ale dojdi si zkusit třeba ty mikesusovy auta = Corollu 135kW a Camry 160kW
Jezdí moc příjemně sedí se v tom příjemně a spotřeba a emise ok = bezpečnost velmi vysoká https😐/www.novinky.cz/…-kolony-40326831 prostě JSOU TO LEPŠÍ AUTA než okta 1 a další vozy z té doby.
Jezdí moc příjemně sedí se v tom příjemně a spotřeba a emise ok = bezpečnost velmi vysoká https😐/www.novinky.cz/…-kolony-40326831 prostě JSOU TO LEPŠÍ AUTA než okta 1 a další vozy z té doby.
O1 byla bezpečnostně špatná už v době vzniku. Po 20 letech bych s tím bourat nechtěl.
O1 není pohodlné auto.
O1 není pohodlné auto.
Dobře to je tvůj názor a já ti ho neberu, ale rozhodně bych nezahodil auto, kvůli tomu, že ty by si v něm nechtěl bourat nebo že se ti zdá nepohodlné 😁
Neberu ti tvůj názor. Pokavaď necitíš rozdíl v bezpečnosti a pohodlí mezi O1 a nějakým současným autem nikdo a ani já ti to nemůže nakazovat.
Edit: bezpečnost je testována např. v rámci ENCAP - tam si můžeš najít jak metodiku testování tak výsledky a porovnat.
Edit: bezpečnost je testována např. v rámci ENCAP - tam si můžeš najít jak metodiku testování tak výsledky a porovnat.
No to že Okta 1 nikdy nebyla zrovna vrchol komfortu = to asi není o názoru
Že to s bezpečností nebyl zázrak je ZNÁMO https😐/auto-mania.cz/…padly-moc-dobre/ viz předposlední odstavec textu kde to je správně shrnuto = tak to prostě je
To že 15-20 let stará televize auto cokoliv už většinou nestíhá = dtto
Zkus ty mikesusovy auta = a porovnej s tou Oktou 1 (sám ti říkal že si máš vyzkoušet i to 80-140 km/h https😐/www.auto.cz/diskuse/76534/1?…
Že to s bezpečností nebyl zázrak je ZNÁMO https😐/auto-mania.cz/…padly-moc-dobre/ viz předposlední odstavec textu kde to je správně shrnuto = tak to prostě je
To že 15-20 let stará televize auto cokoliv už většinou nestíhá = dtto
Zkus ty mikesusovy auta = a porovnej s tou Oktou 1 (sám ti říkal že si máš vyzkoušet i to 80-140 km/h https😐/www.auto.cz/diskuse/76534/1?…
NE. Octavia FL měla 4* v NCAP. TO v té době byl výborný výsledek.
Viz já 15:12
Rozdíl mezi 20 let starým a novým prostě JE a docela velký https😐/www.autoforum.cz/…-stovce-a-dalsi/
Realita viz předposlední odstavec https😐/auto-mania.cz/…padly-moc-dobre/ tak to prostě je
Rozdíl mezi 20 let starým a novým prostě JE a docela velký https😐/www.autoforum.cz/…-stovce-a-dalsi/
Realita viz předposlední odstavec https😐/auto-mania.cz/…padly-moc-dobre/ tak to prostě je
Nojo nové auto je pro nás hůř dostupné než pro lidi ze zemí kde nevládli komunisté = to je realita. FURT žiješ v dopadu ekonomiky komunistů = děs běs hrůza žejo? PROTO že tu zdevastovali ekonomiku = máš dodnes nižší plat důchod než třeba vedle rakušák
Co naděláš = můžeš rozbít hubu nějakýmu komunistovi, udělá to dobře ale to že jejich 40 let dolů budeme dohánět ca 70 možná 80 let = to nezmění
Co naděláš = můžeš rozbít hubu nějakýmu komunistovi, udělá to dobře ale to že jejich 40 let dolů budeme dohánět ca 70 možná 80 let = to nezmění
Je jisté, že se máme líp než za komančů, ale co rozkradly porevoluční vlády nás stojí kupní sílu. Nevadí, západní zelení komanči to časem dorovnají.
Ani ne = teda NE že by nekradly a NE že by to nebylo špatně a NE že to byly jen hned porevoluční vlády krade se dodnes. Ale to jsou (skoro bez nadsázky) proti prachům chybějícím z let socialismu drobné
Ty nižší platy a důchody = to není protože krade Babiš a Mynář atp. ale protože socialismus
Blbokraviny typu tvá druhá věta nekomentovat = to opakují lidi co věcem nerozumí (a proč taky ono to JE složité) a asi to CHTĚJÍ takhle vidět
Ty nižší platy a důchody = to není protože krade Babiš a Mynář atp. ale protože socialismus
Blbokraviny typu tvá druhá věta nekomentovat = to opakují lidi co věcem nerozumí (a proč taky ono to JE složité) a asi to CHTĚJÍ takhle vidět
Ham.
proč píšete o tom, že " Asociace evropských výrobců automobilů nedávno zveřejnila přehlednou infografiku, která odhaluje průměrné stáří vozů ve státech EU" a do článku pak prdnete zcela mimoňské fotky a nesouvisející statistiku vývozu nových aut z EU a statistika ACEA průměrného stáří vozových parků v zemích EU zcela chybí. To už neumíte dát ani tu jednu statistiku do článku?
https😐/static.jutarnji.hr/images/slike/2020/08/18/o_8505735_1280.jpg
Navíc by bylo vhodné uvedené číslo průměrného stáří dát do souvislostí. Podstatnou souvislostí je, že u nás je víc osobních aut na 1000 obyvatel než v Německu, UK nebo dalších vyspělých zemích, takže vzhledem ke kupní síle je jasné, že průměrné stáří bude vysoké.
www.acea.be/statistics/tag/category/vehicles-per-capita-by-country
https😐/static.jutarnji.hr/images/slike/2020/08/18/o_8505735_1280.jpg
Navíc by bylo vhodné uvedené číslo průměrného stáří dát do souvislostí. Podstatnou souvislostí je, že u nás je víc osobních aut na 1000 obyvatel než v Německu, UK nebo dalších vyspělých zemích, takže vzhledem ke kupní síle je jasné, že průměrné stáří bude vysoké.
www.acea.be/statistics/tag/category/vehicles-per-capita-by-country
Kvalita a úroveň NEJvětší jízdy na webu se už roky propadá https😐/www.auto.cz/diskuse/76577/1#…
Jenik3
Od redakce bych cekal vice kvality v psani a premysleni.
1 - skutecnost, ze ma nekdo doma 20 let stare auto nelze interpretovat tak, ze to je spatne. Neni to spatne, je to jeho svobodne rozhodnuti. Nekteri jedinci zapominaji, ze jsme svobodni lide.
2 - pokud je prumerne stari 15 let, tak jsme v roce 2005, kdy se vyrabela auta jako Octavia 1 (tour), Octavia 2, Fabia 2 a v EU platila norma EU4. Zadna katastrofa se nekona!
3 - nikdo nikomu nebrani, at si koupi auto vyrobene v roce 2020 a zaroven nikdo nesmi branit poridit si auto starsi. Jake duvody vedou lidi ke koupi auta noveho nebo ojeteho jsou veci osobni a netreba to nikomu dalsimu vysvetlovat.
1 - skutecnost, ze ma nekdo doma 20 let stare auto nelze interpretovat tak, ze to je spatne. Neni to spatne, je to jeho svobodne rozhodnuti. Nekteri jedinci zapominaji, ze jsme svobodni lide.
2 - pokud je prumerne stari 15 let, tak jsme v roce 2005, kdy se vyrabela auta jako Octavia 1 (tour), Octavia 2, Fabia 2 a v EU platila norma EU4. Zadna katastrofa se nekona!
3 - nikdo nikomu nebrani, at si koupi auto vyrobene v roce 2020 a zaroven nikdo nesmi branit poridit si auto starsi. Jake duvody vedou lidi ke koupi auta noveho nebo ojeteho jsou veci osobni a netreba to nikomu dalsimu vysvetlovat.
Souhlas, také v tom nevidím problém. Možná, že auto.cz má za úkol “krmit” veřejnost tím, že je to špatně. Málo se prodává 😉 A proto vychází tyhle hloupé články...
1. to nemá co dělat se SVOBODOU = to jen o tom: NEMÁM na nové prachy
2. Pokud je PRŮMĚR Octa 1 tour a doma stejně stará telka = JE to špatně
3. zvládají to firmy běžný člověk si u nás nové auto nekupuje = stále ještě dopady komunistického ekonomického e😜erimentu = který v roce 1989 vedl k ekonomickému krachu. Ještě dalších 30-40 let se z něj budeme vzpamatovávat
2. Pokud je PRŮMĚR Octa 1 tour a doma stejně stará telka = JE to špatně
3. zvládají to firmy běžný člověk si u nás nové auto nekupuje = stále ještě dopady komunistického ekonomického e😜erimentu = který v roce 1989 vedl k ekonomickému krachu. Ještě dalších 30-40 let se z něj budeme vzpamatovávat
Spíš je to o prioritách, za co ty peníze chceš vydat... Já kupuju třeba hlavní auto jako nové a druhé (malé) jako 3-4 leté 😉
SKAY
A starši auta jezdi v pohode na LPG :yes:
U novych to jde ale cena prestaveb a slozitost.... A Kolik lidi ma doma ruzne žiguly a podobně do ,lesa,...
Azase hold normalni rodina ma sotva na ojetinu ans 700 na slusny kombik
A motorky ješte horší na cestach nove stroje za pulmega ale stodoly plné javv :yes:
U novych to jde ale cena prestaveb a slozitost.... A Kolik lidi ma doma ruzne žiguly a podobně do ,lesa,...
Azase hold normalni rodina ma sotva na ojetinu ans 700 na slusny kombik
A motorky ješte horší na cestach nove stroje za pulmega ale stodoly plné javv :yes:
lordlord
srovnávat nás s D nebo A je zcestné, srovnejte náši průměrnou mzdu s D nebo A, která je cca 100 tisíc...
No MUSÍŠ srovnávat = že my tu měli komunisty a PROTO tu přes obří nárůst od revoluce furt není průměrný plat 100.000 kč = no co naděláš. Nejsi in? https😐/www.idnes.cz/…11637_domaci_knn :-!
celkem je mi to jedno, zase jsme pro západní země pracovně levní, ikdyž následně se to bude přesouvat víc na východ nebo do Afriky
No to dokonce HODNĚ není jedno = ty megagigaprachy co zmizely nejen https😐/www.idnes.cz/…38_ekonomika_hm1 ale tím vším potom co nevzniklo = tu prostě dones CHYBÍ
Prostě když ses narodil mělo tu to být ca jako v Rakousku a dnes bys měl mít plat jako v Rakousku = třeba těch milion a čtvrt ročně, vloni a předloni a celý život = to je ten ROZDÍL
Prostě když ses narodil mělo tu to být ca jako v Rakousku a dnes bys měl mít plat jako v Rakousku = třeba těch milion a čtvrt ročně, vloni a předloni a celý život = to je ten ROZDÍL
Ozzman
Myslel jsem si, že chodím mezi inteligentní lidi a zaráží mne, co tu čtu, tohle bych čekal někde na novinkách.
Fakt se nechci zastávat Hamuny, ale ono to "Může za to EU" je opravdu už trapné klišé. Můžeme si za to sami, ne my tady v diskuzi, ale my jako společnost 21. století v "bohaté Evropě"😒br />
Za 1. my jsme EU, my tam máme naše politiky a vyjednavače, stejně jako jiné země, ale jen o tom to není viz níže.
Za 2. automobilky mají obrovské lobby a potřebují nejen prodávat nám, co máme rádi auta klasická, ale potřebují sehnat nové zákazníky, zaujmout, vymyslet něco nového a když je doba digitální - zkouší to touto cestou, vždyť dnes máte skoro všechno připojené k internetu, od lednice po hodinky. Celá mašinérie, kterou zaměstnávají, jako je vývoj musí mít na dlouhou dobu co "žrát" a proto se musí vymýšlet. Druhá část je, že je teď "in" zdravý způsob života, ekologie, nové technologie, tak se samozřejmě hraje na nótu voličů. Takže nastává winwin situace: Politici (a je jedno jestli jsou to ti v EU, nebo někde jinde, podívejte na Čínu a jejich vývoj elektromobility) dostanou své voliče, protože zlepšují klima, automobilky mají komu prodávat své nové produkty.
K čemu je automobilce spokojený zákazník, co má auto 10 let? Trh je omezený, finance na něm také, takže se mu musí nabídnout něco nového. Podívejte se na elektroniku, jak to dopadlo. Počítače už nejméně 20 let nemá smysl ani opravovat, vyhazují se do elektrošrotu, mobily také, protože je potřeba prodávat nové, živí to nás všechny, jsme konzumní společnost. Kdo nadává na EU, musí nadávat na USA, na kapitalismus a konzumní společnost, jsme stejní, pak doufám, že třeba doma máte CRT televizi, tlačítkový telefon a podobně...
Samozřejmě, že do toho je nutné snižovat emise, já mám názor, že snižovat emise by náš vyspělý Eurosvět mohl akorát lokálně a nepřímo pak tím, že by omezil dovoz ze zemí třetího světa, kde se vypouští zdaleka nejvíce emisí, při výrobě levného zboží, protože se na veškeré ekonařízení z vysoka... o přírodu je třeba se starat, ale když se na jedné straně planety malá oblast zcela zbaví emisí, globálně je to k ničemu.
EU má hodně much, ale dělat z ní nepřítele a svalovat na to vše je krátkozraké, protože drtivá většina věcí, co ti zlí euroúředníci rozhodnou je výsledek politického lobby, protože pořád a vždy v první řadě jde o politickou přízeň = peníze..... a o tom rozhodují zájmové skupiny, tak funguje "demokracie v kapitalismu".
A my ty peníze máme, proto se z nás musí vytáhnout... když budeme žít v Africe, elektromobil a ekolobby pro nás nebude to pravé, čemu budeme věřit, když nemáme co žrát 😉
P.s. Vy si vážně myslíte ,že to vymyslí ten Euroúředník, který škodolibě rozhoduje o tom, že budou všude elektroauta? 😁 Co by z toho sakra měl? 😁
Fakt se nechci zastávat Hamuny, ale ono to "Může za to EU" je opravdu už trapné klišé. Můžeme si za to sami, ne my tady v diskuzi, ale my jako společnost 21. století v "bohaté Evropě"😒br />
Za 1. my jsme EU, my tam máme naše politiky a vyjednavače, stejně jako jiné země, ale jen o tom to není viz níže.
Za 2. automobilky mají obrovské lobby a potřebují nejen prodávat nám, co máme rádi auta klasická, ale potřebují sehnat nové zákazníky, zaujmout, vymyslet něco nového a když je doba digitální - zkouší to touto cestou, vždyť dnes máte skoro všechno připojené k internetu, od lednice po hodinky. Celá mašinérie, kterou zaměstnávají, jako je vývoj musí mít na dlouhou dobu co "žrát" a proto se musí vymýšlet. Druhá část je, že je teď "in" zdravý způsob života, ekologie, nové technologie, tak se samozřejmě hraje na nótu voličů. Takže nastává winwin situace: Politici (a je jedno jestli jsou to ti v EU, nebo někde jinde, podívejte na Čínu a jejich vývoj elektromobility) dostanou své voliče, protože zlepšují klima, automobilky mají komu prodávat své nové produkty.
K čemu je automobilce spokojený zákazník, co má auto 10 let? Trh je omezený, finance na něm také, takže se mu musí nabídnout něco nového. Podívejte se na elektroniku, jak to dopadlo. Počítače už nejméně 20 let nemá smysl ani opravovat, vyhazují se do elektrošrotu, mobily také, protože je potřeba prodávat nové, živí to nás všechny, jsme konzumní společnost. Kdo nadává na EU, musí nadávat na USA, na kapitalismus a konzumní společnost, jsme stejní, pak doufám, že třeba doma máte CRT televizi, tlačítkový telefon a podobně...
Samozřejmě, že do toho je nutné snižovat emise, já mám názor, že snižovat emise by náš vyspělý Eurosvět mohl akorát lokálně a nepřímo pak tím, že by omezil dovoz ze zemí třetího světa, kde se vypouští zdaleka nejvíce emisí, při výrobě levného zboží, protože se na veškeré ekonařízení z vysoka... o přírodu je třeba se starat, ale když se na jedné straně planety malá oblast zcela zbaví emisí, globálně je to k ničemu.
EU má hodně much, ale dělat z ní nepřítele a svalovat na to vše je krátkozraké, protože drtivá většina věcí, co ti zlí euroúředníci rozhodnou je výsledek politického lobby, protože pořád a vždy v první řadě jde o politickou přízeň = peníze..... a o tom rozhodují zájmové skupiny, tak funguje "demokracie v kapitalismu".
A my ty peníze máme, proto se z nás musí vytáhnout... když budeme žít v Africe, elektromobil a ekolobby pro nás nebude to pravé, čemu budeme věřit, když nemáme co žrát 😉
P.s. Vy si vážně myslíte ,že to vymyslí ten Euroúředník, který škodolibě rozhoduje o tom, že budou všude elektroauta? 😁 Co by z toho sakra měl? 😁
No konzultoval jsem s babičkou a i ZA SOCIALISMU (!) bylo normální že lidi co na to měli si kupovali nové auto za těch třeba 5 let = nic se nemění
Jen se nějak zvýšila hysterie nebo co některých lidí = a po 50ti letech najednou vadí další generace emisí a stejnou dobu nevadila podpora vznětových aut proti zážehovým ale zlomek podpory BEZ emisním autům = vyvolá extrémní odpor
Takže prvomajitel nové auto třeba po 5ti letech = VŽDY normálka TEĎ prapodivné reakce
Jen se nějak zvýšila hysterie nebo co některých lidí = a po 50ti letech najednou vadí další generace emisí a stejnou dobu nevadila podpora vznětových aut proti zážehovým ale zlomek podpory BEZ emisním autům = vyvolá extrémní odpor
Takže prvomajitel nové auto třeba po 5ti letech = VŽDY normálka TEĎ prapodivné reakce
Vidíš, tohle je ten důvod, proč tě neberou vážně....pořád dokola dotovaná nafta 😐
Pro automobilku je samozřejmě nejlepší, když si koupíš auto po skončení záruky (a kdyby nebyla záruka, tak ještě dřív) znovu a znovu, v elektronice je to dotaženo do dokonalosti.
Když už mají tvůj výrobek všichni, musíš jim prodat nový...
Pro automobilku je samozřejmě nejlepší, když si koupíš auto po skončení záruky (a kdyby nebyla záruka, tak ještě dřív) znovu a znovu, v elektronice je to dotaženo do dokonalosti.
Když už mají tvůj výrobek všichni, musíš jim prodat nový...
Jako FAKT?
Ano, fakt pořád omíláš o dotované naftě, toho sis nevšiml ? Pak tady párkrát napíšeš trefnou myšlenku a lidi tě neberou vážně, viz diskuze, přitom tohle je prostě tak, jak se věci mají... myslím to s tebou dobře Hamuno..
Ale tady NEpíšu o dotované naftě! Ono nebrat vážně = jen za první měsíc co jsem v reakci na těžkou hysterii z toho že je nějaká podpora BEZ emisních aut zmínil tu naftu = sesbíral sem 2374 urážek nadávek vulgarit výsměchu a JASNÉHO zpochybnění že to je KEC BLBOST NEPRAVDA 😁
Možná by si to mohl přestat opakovat, protože technicky je jen daňově zvýhodněna, ale to je fuk 😊, stejně už to tady všichni víme...
No stejně jako DOTACE zelená nafta = formulace je NAPROSTO NEdůležitá. Dotování to prostě JE https😐/a2larm.cz/…nez-na-vzdelani/ proč to slovo udělalo TAKOVÝ MASAKR netuším https😐/oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit Nevím co myslíš tím technicky prostě tomu se ŘÍKÁ https😐/www.obnovitelne.cz/…osilnich-dotaci/ nebo https😐/oenergetice.cz/…rgeticky-prechod JAK TO že vám to tak vadí? CO vás na tom tak rozpaluje? I jak říkáš JEN daňové zvýhodnění = je dotování https😐/www.e15.cz/…dotacich-1136671
Vlastně nejlíp ve smyslu o co jde to pojmenoval mikesus ZVÝHODNĚNÍ = jestli takovou nebo makovou formou je FUK naprosto JEDNO. Jde o to (jak sem původně napsal) multimiliardové pokřivení trhu. A to kam až to zašlo = že i tobě co máš mozek přijde normální nafta a možná ani ty si nedovedeš představit připustit co všechno ty multimiliardy za desítky let = jak MOC pokřivily vnímání/realitu
Prostě zvýhodnění pro vznětový motory = nevadilo. Zvýhodnění pro BEZ emisní auta navíc daleko MENŠÍ = šíleně VADÍ 😁
EDIT = bez urážení popichování viz odkazy ze solidních ekonomických zdrojů PROČ si teď napsal co si napsal? FAKT mě to ZAJÍMÁ = nerozumím tomu totiž a nemám rád když něčemu nerozumím
Ale FURT O TO NEJDE O TOM NEPÍŠU
Píšu o nesmyslných reakcích = NAJEDNOU ROZDÍLNÉHO chování na stejnou věc. Auta třeba po 5ti letech bohatí prvomajitelé měnili i za socialismu. Je to NORMÁLNÍ běžné = podívej se na dnešní reakce k tématu
To samý reakce na emise = 61 rsp. evropských 50 let to nikomu nevadilo NAJEDNOU další generace = viz reakce
Vlastně nejlíp ve smyslu o co jde to pojmenoval mikesus ZVÝHODNĚNÍ = jestli takovou nebo makovou formou je FUK naprosto JEDNO. Jde o to (jak sem původně napsal) multimiliardové pokřivení trhu. A to kam až to zašlo = že i tobě co máš mozek přijde normální nafta a možná ani ty si nedovedeš představit připustit co všechno ty multimiliardy za desítky let = jak MOC pokřivily vnímání/realitu
Prostě zvýhodnění pro vznětový motory = nevadilo. Zvýhodnění pro BEZ emisní auta navíc daleko MENŠÍ = šíleně VADÍ 😁
EDIT = bez urážení popichování viz odkazy ze solidních ekonomických zdrojů PROČ si teď napsal co si napsal? FAKT mě to ZAJÍMÁ = nerozumím tomu totiž a nemám rád když něčemu nerozumím
Ale FURT O TO NEJDE O TOM NEPÍŠU
Píšu o nesmyslných reakcích = NAJEDNOU ROZDÍLNÉHO chování na stejnou věc. Auta třeba po 5ti letech bohatí prvomajitelé měnili i za socialismu. Je to NORMÁLNÍ běžné = podívej se na dnešní reakce k tématu
To samý reakce na emise = 61 rsp. evropských 50 let to nikomu nevadilo NAJEDNOU další generace = viz reakce
Jenže ty si zapoměl napsat to důležité, že těch bohatých, nebo spíš těch, co na to mělo peníze, je dnes trochu více, obecně je to tím bohatstvím, lidi mají všechno, to všechno zatěžuje planetu, ne provoz, ale výroba, tak se začne ubírat na místech, kde to bolí ekonomiku nejméně. Firmy přesunou výroby jinam, to pro některé bude naopak výhodné a pak se začnou omezovat lidi a menší a hůře konkurenceschopní výrobci skončí. Otázkou je, jestli je to ekologie, nebo důsledek globálního kapitalismu a moci velkých koncernů...... však to řekl už Andrej, za to může Soros a Kalousek 😁 😁 😁
Máš SZ
- nojo naštěstí od ´89 kdy to komanči vzdali protože nezvládali udržet ani tu mrzkou úroveň BOHATNEME = o tom žádná
- počet obyvatel planety jen za těch 30 let silně narostl a komunistická omezení kdy lidi měli tak 10% dostupného skoro všude taky = problém no
- víme že ZA VŠECHNO může Kalousek, Havel, Sóros a EU :-!
Nevtipný černý humor je že shazování něčeho na Kalouse funguje DODNES 😁
No za nedávnou sérii nehod na železnici = taky může opozice :😉
EDIT vidím že tu razantní extrémní ZMĚNU chování názoru na ať koupi nového auta po 5ti letech nebo další emisní normu = taky nechápeš, rsp. asi proto necháváš bez odpovědi 😄
- nojo naštěstí od ´89 kdy to komanči vzdali protože nezvládali udržet ani tu mrzkou úroveň BOHATNEME = o tom žádná
- počet obyvatel planety jen za těch 30 let silně narostl a komunistická omezení kdy lidi měli tak 10% dostupného skoro všude taky = problém no
- víme že ZA VŠECHNO může Kalousek, Havel, Sóros a EU :-!
Nevtipný černý humor je že shazování něčeho na Kalouse funguje DODNES 😁
No za nedávnou sérii nehod na železnici = taky může opozice :😉
EDIT vidím že tu razantní extrémní ZMĚNU chování názoru na ať koupi nového auta po 5ti letech nebo další emisní normu = taky nechápeš, rsp. asi proto necháváš bez odpovědi 😄
Komunistické omezení způsobilo jejich krach 😁
Ne, to nechápu, já koukám na věci ze širších souvislostí, osobně mi taky chybí nějaké věci, co bývaly dříve, ale umím rozlišit osobní pohled a objektivní pohled.
Ne, to nechápu, já koukám na věci ze širších souvislostí, osobně mi taky chybí nějaké věci, co bývaly dříve, ale umím rozlišit osobní pohled a objektivní pohled.
Si si JIST? 😉
Celkem ano, chcí jezdit v naftě, ale nebudu tady brečet, že mi ji zakázala zlá EU 😁
Já jsem pro svobodu = jen jezdi. Ale za TRŽNÍ ceny paliva = to je celý
Klidně, ale ty o tom nerozhoduješ... takže budu mít "dotaci", ale zároveň mi zakážou jezdit 😁
Kdy kdo ti zakáže jezdit? 😐
No vtipný je že už roky se v parlamentech vyspělejších států řeší co s tím dotováním = až 9 korun na litr = jak z toho vycouvat. A tady Andrej vymyslel = udělám OPAK 😁 :-!
Asi jako ukončení https😐/hlidacipes.org/…iopaliv-v-cesku/ :😉
No takže U NÁS budeš na ropu verze nafta asi jezdit = eště hóódně dlouho. Navíc ti (SOBĚ) jí možná andrej zadotuje = eště trochu víc než si zvyklej :yes: :yes: 😲 😁
No vtipný je že už roky se v parlamentech vyspělejších států řeší co s tím dotováním = až 9 korun na litr = jak z toho vycouvat. A tady Andrej vymyslel = udělám OPAK 😁 :-!
Asi jako ukončení https😐/hlidacipes.org/…iopaliv-v-cesku/ :😉
No takže U NÁS budeš na ropu verze nafta asi jezdit = eště hóódně dlouho. Navíc ti (SOBĚ) jí možná andrej zadotuje = eště trochu víc než si zvyklej :yes: :yes: 😲 😁
V zásadě souhlas, blbé jenom je, že ten euroúředník i lokální úředníci v jednotlivých zemích hlásají vodu, ale chlastají víno a to dříve nebo později hrozí nepříjemným střetem, kdy převahu získají extrémisté všeho druhu.
https😐/www.osthessen-zeitung.de/…ug17_CG__013.jpg
https😐/previews.agefotostock.com/…208032-dpai.webp
https😐/www.osthessen-zeitung.de/…ug17_CG__013.jpg
https😐/previews.agefotostock.com/…208032-dpai.webp
To je bohužel pravda, ale to je výsledek té symbiózy "lidi co mají prachy a zájamy" + "lidi co mají politickou moc rozhodovat" .
Fuj :-!
NENÍ problém aby si normální člověk koupil https😐/www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 ale dál navěky stamiliony aut JEN na ropu = prostě NEJDE. Fakt se to učilo už na ZŠ https😐/zs-kaplickeho.cz/…-vyucovani-ropa/ 😉
NENÍ problém aby si normální člověk koupil https😐/www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 ale dál navěky stamiliony aut JEN na ropu = prostě NEJDE. Fakt se to učilo už na ZŠ https😐/zs-kaplickeho.cz/…-vyucovani-ropa/ 😉
Věř, že to není to hlavní, to je jen "vedlejší public good", které se hodí pro agitku 😊
Je to jako, když budeme kácet les, zabijeme zlé vlky, co žerou lidi...přitom nám jde o to dřevo 😁
Je to jako, když budeme kácet les, zabijeme zlé vlky, co žerou lidi...přitom nám jde o to dřevo 😁
Sorry nevěřím = věřím paní učitelce ze ZŠ :-!
Pak buď spokojen v té naivitě, že lidem jde primárně o to dobré a ne o své vlastní zájmy, já už nad nimi zlomil hůl a pár jedinců to nezachrání 😁
tohle je o úhlu pohledu, přesvědčovat tě nebudu, třeba jednou mi dáš za pravdu, třeba ne...
tohle je o úhlu pohledu, přesvědčovat tě nebudu, třeba jednou mi dáš za pravdu, třeba ne...
To ale NEsouvisí = já nezpochybňuju že Andrej estébák RADŠI zvýhodní dál naftu protože mu jde o JEHO VLASTNÍ zájmy a řekne že nemá na podporu bez emisních aut a podporu vodíkové a EV dobíjecí infrastruktury. O tom snad žádná = tak se chovají všichni rsp. drtvá absolutní většina
Já mluvím že pravdu měla paní učitelka na ZŠ = a přes to vlak nejede. S bonusy že my evropani ropu nemáme = ale tohle umíme https😐/www.idnes.cz/…ec_reportaze_kot ropu nevyrobíme tohle jo https😐/oenergetice.cz/…u-vyrobnu-vodiku
A pro nás je to s auty největší problém na světě = chytráci tady se tomu zrovna včera vysmáli když jsem dal i konkrétní čísla ale máme vysokou hustotu obyvatel a nejvíc aut na 1000 obyvatel = prostě všechno dohromady říká JEDNOZNAČNĚ = dej na paní učitelku ze ZŠ a všechno k tomu = a vyjde ti že trubky nejsou v Bruselu, ale spíš.. :😉 :-!
Já mluvím že pravdu měla paní učitelka na ZŠ = a přes to vlak nejede. S bonusy že my evropani ropu nemáme = ale tohle umíme https😐/www.idnes.cz/…ec_reportaze_kot ropu nevyrobíme tohle jo https😐/oenergetice.cz/…u-vyrobnu-vodiku
A pro nás je to s auty největší problém na světě = chytráci tady se tomu zrovna včera vysmáli když jsem dal i konkrétní čísla ale máme vysokou hustotu obyvatel a nejvíc aut na 1000 obyvatel = prostě všechno dohromady říká JEDNOZNAČNĚ = dej na paní učitelku ze ZŠ a všechno k tomu = a vyjde ti že trubky nejsou v Bruselu, ale spíš.. :😉 :-!
No MOHLI by nejvyšší představitelé kterých je PÁR a nehraje roli kdyby přijeli v tanku jezdit třeba Lexusem 500h nebo rovnou Teslou S nebo Taycanem = ale o to přece nejde
Jde o těch ca 2 miliardy aut co jezdí na ropu = a jen protože páníčkové radši SUV než kombi stojí to asi 4 miliony barelů DENNĚ navíc
A i když se tu klasicky včera pár chytrolínů vysmálo = tak je to o hustotě obyvatel Evropy a skutečnosti že nejsme chudí ale máme nejvíc aut na 1000 obyvatel. To dohromady s učivem ZŠ jak vznikala ropa a že jí je proto konečné množství a navíc jí my evropané nemáme vlastní dostatečné zdroje nás NUTÍ = k tomu co se části diskutérů vše výše neznající nebo odmítající nebo já nevim co proč HODNĚ NELÍBÍ
Jde o těch ca 2 miliardy aut co jezdí na ropu = a jen protože páníčkové radši SUV než kombi stojí to asi 4 miliony barelů DENNĚ navíc
A i když se tu klasicky včera pár chytrolínů vysmálo = tak je to o hustotě obyvatel Evropy a skutečnosti že nejsme chudí ale máme nejvíc aut na 1000 obyvatel. To dohromady s učivem ZŠ jak vznikala ropa a že jí je proto konečné množství a navíc jí my evropané nemáme vlastní dostatečné zdroje nás NUTÍ = k tomu co se části diskutérů vše výše neznající nebo odmítající nebo já nevim co proč HODNĚ NELÍBÍ
To právě roli hraje zcela zásadní. Pokud chci do něčeho tlačit lidi, tak sám musím jít příkladem a ne že budu jezdit v benzínové nebo naftové limuzíně. Opak vede jak známo z historie ke společenským krizím, občanským i jiným válkám.
Ano z tohohle pohledu je to vhodné rsp. vhodnější
Ale celkově to má vliv nula nula nula nula... prd
Ale snad si příští limuzíny koupí hybridy, plug-in hybridy nejlíp rovnou EV nebo https😐/www.toyota.cz/…ew-mirai-concept + https😐/www.idnes.cz/…417_automoto_vok ze symbolických důvodů jak píšeš
U nás by bylo fajn aby majitel státu dál nehrabal nepreferoval svoje zájmy a nebyli jsme předposlední v EV dobíjecí infrastruktuře a konečně tu bylo i pár vodíkových čerpaček = sliby opět nenaplněny. Vtipný jak vyhlásil že díky covidu nebude na podporu EV = ale radši to dá https😐/echo24.cz/…dane-nema-logiku 😁
EDIT https😐/www.autoforum.cz/…ich-ani-nehraje/
Ale celkově to má vliv nula nula nula nula... prd
Ale snad si příští limuzíny koupí hybridy, plug-in hybridy nejlíp rovnou EV nebo https😐/www.toyota.cz/…ew-mirai-concept + https😐/www.idnes.cz/…417_automoto_vok ze symbolických důvodů jak píšeš
U nás by bylo fajn aby majitel státu dál nehrabal nepreferoval svoje zájmy a nebyli jsme předposlední v EV dobíjecí infrastruktuře a konečně tu bylo i pár vodíkových čerpaček = sliby opět nenaplněny. Vtipný jak vyhlásil že díky covidu nebude na podporu EV = ale radši to dá https😐/echo24.cz/…dane-nema-logiku 😁
EDIT https😐/www.autoforum.cz/…ich-ani-nehraje/
2bep
V listopadu jsem nahradil 9-letou dailynu novým autem, takže bych si mohl pískat. Ale v garáži stále je a bude víkendovka 1992/11.
Za chvíli to bude zase průměr 15 let a PR naháněče se statistikou v ruce nezajímá, že youngtimerem najezdím třetinu toho co dailynou. :😉
Sory drazí spoluobčané, já se snažil :-!
Za chvíli to bude zase průměr 15 let a PR naháněče se statistikou v ruce nezajímá, že youngtimerem najezdím třetinu toho co dailynou. :😉
Sory drazí spoluobčané, já se snažil :-!
jam2015
v tomto urobili zmenu? Ťažko!
Já myslím, že udělaly a velkou. Ani ne přísnější, ale stačilo by jenom fungující STK. A stejně tak fungující lékaři. Dám příklad přímo ze své rodiny, tchyni je 83, blbě vidí, pajdá, blbě slyší, řidičák už měla dávno odevzdat, přesto jí místní doktor vždycky dá potvrzení. Dtto STK, jezdí 39 let starou Š 120, pravda do okresního města (12 km) nebo do Prahy (30 km) by se neodvážila, ale po nákupech ve městě, na hřbitov, za kamarádkami vesele trajdá. To auto má 30 let staré gumy, brzdí na každé kolo jinak, spodek je totálně rezavý, motor netáhne (s velkým úsilím z něj po 10 minutách vytáhneš 80), prostě troska, která měla být dávno ve šmelcu. Přesto když jednou za dva roky dá místnímu automechanikovi pětikilo, tak jí přiveze auto s technickou prodlouženou o další 2 roky. S manželkou jí prosíme ať už to hodí ze skály a vrátí řidičák (stejně když musí k doktorovi do Kladna nebo do Prahy, tak jí musí odvézt někdo z nás), protože se bojíme, že i v tom malém městě se jí něco stane nebo někoho přejede, ale má svou hlavu, od doktora má potvrzení, auto má technickou a nechce se toho vzdát a hádej se s rodičem. Takže tchyně auto 39 let, já 2 roky, žena 4 roky, to je 45 děleno 3 tedy průměr 15 let. kdyby fungovala STK a doktoři, tak je rázem průměr v naší rodině 3 roky. A musím říci, že v širším okruhu rodiny znám další dva penzisty nad 80 s podobně starými auty, kde ta auta dávno nepatří na silnici stejně jako ti lidé by dávno neměli mít řidičák, ale díky zcela neschopné státní správě to absolutně nefunguje.
Ja by som pokojne zriadil štátne STK v každom okrese.
Tam by som posielal všetky staré kalfasy, čo by sa odchytili na cestách.
A roboty by mali nad hlavu! 😉
Tam by som posielal všetky staré kalfasy, čo by sa odchytili na cestách.
A roboty by mali nad hlavu! 😉
Bych STK typu https😐/www.idnes.cz/…01038_domaci_klu napařil pokutu že..
U nás (i u vás) je bohužel často výše pokut a trestů tak směšná, že se VYPLATÍ..
EDIT být leml a *** bohužel dál a dál prochází https😐/autobible.euro.cz/…ckovani-ulicemi/
U nás (i u vás) je bohužel často výše pokut a trestů tak směšná, že se VYPLATÍ..
EDIT být leml a *** bohužel dál a dál prochází https😐/autobible.euro.cz/…ckovani-ulicemi/
_Karel_
Ona tu spousta lidí operuje s tím, že 15 let starý auto není žádná tragédie. To není. Ale těch 15 let je průměr, a jestliže tu jezdí opravdu hodně mladých aut, musí jezdit opravdu hodně i těch výrazně starších. A auta starý 20-25 let provozovaný u nás jsou povětšinou fakt hrozný plečky. Čest výjimkám v podobě majitelů, kteří jim dopřávají péči, ale podle mě jich bude naprosté minimum (těch opravdu udržovaných "veteránů"). Většina těch, co jezdí starým autem, to dělá z finančních důvodů, a takovej člověk opravuje jen to, co je vážně nezbytný.
Ty statistiky by to chtělo proložit průměrným nájezdem. I ty letitý pelešiny, které to mají tzv. do příští STK většinou najezdí pár tisíc ročně kolem návsi. Ono bohužel mnohem větší vraždy bývaj právě ty 15-letý auta, na relativním cenovém dně. Pořizovačka za hubičku, ale ty banány na opičku už jsou horší...
Tady se sice furt řeší obří nájezdy (co EV nezvládnou http😐/www.hybrid.cz/…ch-do-chorvatska a PROTO je nechceme byť mají levnější provoz a údržbu) ale realita je https😐/www.autoforum.cz/…hned-dva-modely/
Jenže zrovna u EV není vyčítána vysoká, resp. nízká roční porce km, ale jednorázový přejezd. Myslím, že asi nikdo nerozporuje, že režim 50km ráno do práce a 50km večer z práce zvládne skoro každý EV a pokud si člověk nabije auto přes noc na svém pozemku u svého baráku, má vystaráno. Najezdí tak klidně 20tkm ročně a auto se mu zaplatí.
Horší je to u těch, co třeba bydlí v bytě, auta mají v různých typech společného krytého parkování bez zasíťování každého stání či kóje a tedy s nutností nemalých investic do infrastruktůry, aby se takové parkování změnilo v "elektrofriendly". Přes týden auto leckdy nepoužívají, protože MHD, ale o víkendech nebo dovolených jezdí delší přejezdy, kde je nabíjení po trase zdlouhavou komplikací 😉
Horší je to u těch, co třeba bydlí v bytě, auta mají v různých typech společného krytého parkování bez zasíťování každého stání či kóje a tedy s nutností nemalých investic do infrastruktůry, aby se takové parkování změnilo v "elektrofriendly". Přes týden auto leckdy nepoužívají, protože MHD, ale o víkendech nebo dovolených jezdí delší přejezdy, kde je nabíjení po trase zdlouhavou komplikací 😉
lolasea
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
mysfusuc
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ericn
Proč se nad tímto tématem nedokáže redakce auto.cz zamyslet podoběně?
https😐/www.garaz.cz/…astrofa-21004566#…
https😐/www.garaz.cz/…astrofa-21004566#…