Novou generaci géčka jsme zatím vyzkoušeli jen v plnotučné verzi s benzinovým osmiválcem. Jasně, stovka pod šest sekund v autě s aerodynamikou paneláku zní skvěle, ale co takhle něco racionálnějšího?
Diky za fajn test. Pamatuju si kdyz sem dotoho vlez poprvy a tema tlustejma pantama spravnacky flakly dvere pri zavreni. Vzdusna a prehledna kabina a ten pocit jak v tanku. Odchazel sem z autosalonu, ze tohle bylo pro me jediny auto, za ktery bych rad utratil penize kdybych je mel. Takovej ten pocit, ze si udelas radost a ta neskonci po roce jako s jinym autem.
Asi to chce udělat i osobní zkušenost, aby člověk skutečně mohl říct, že radost neskončí po roce. Aktuální vůz jezdím třetím rokem a ještě dva si ho nechám, radost opravdu nekončí a ještě se mi to asi nestalo, jinde už bych dávno koukal po jiném. Ale s Géčkem si nejsem jistý, jestli by to platilo, vizuálně nádhera, jízdní vlastnosti tristní, poplatné určení. Že bych do toho usedal s radostí 12 měsíců v roce si nemyslím... Ale v zimě a do podzimních plískanic - asi ano.
edit: a nový řadový šestiválec jsem ještě nezkusil, mrzí mě, že tam nedávají nějaký benzínový základ.
Chlape, vazne bys v necem podobnem chtel "benzinovy zaklad"? Vzdyt to vazi 2,5t prazdne, aerodynamika cihly, zaklad nezaklad to bude s benzinem vzdycky zrat 20 (tam kde to bude jezdit nejcasteji, Praha-mesto, to temi 20 bude teprve zacinat).
Co si od toho zakladu slibujes?
benzínový základ má dneska bez obtíží 300-400 koní. kolega pořídil dvoulitrový benzín do Wrangleru a říkal, že jezdí míň, než s předchozím 2,8 CRD. přijde mi, že je to hodně podobné auto.
u Géčka je prostě základní benzín osmiválec, to mi nepřijde normální, resp. pasuje to vůz do jiné kategorie. taky bývaly pracovní verze, to už úplně zmizelo... škoda.
chlape:)
Je to jiná generace a i tak je podle majitelů spotřeba o téměř 2l/100km vyšší. Srovnání aktuální nafty pak zvyšuje rozdíl na 3l/100km.
Pokud ho však používá jen jako teréňáka a najede pár tisíc km ročně, je to šumák.
Nojo víc energie v těžším litru nafty = kdyby se stejně jako velkoobchodně i maloobchodně dál paliva prodávaly na hmotnost PŘEDSTAVA že diesel je úspornější by vzala za svý
Téma že by bylo fajn kdyby taky za tržní ceny = prý už nemám zmiňovat
Protože se tak protože tak je to správně obchoduje velkoobchodně = až pro lidi se to překrucuje
No a PROTO máme POCIT že je nafta úspornější = a jak si správně napsal v antiaerodynamický krabici ten rozdíl pěkně roste. Ale je to jen pocit = danej vyšší hmotností litru nafty
Prostě natankuješ plnou nafty třeba o 10 kg víc než benzínu = a PROTO máš v litrech u nafty nižší spotřebu ale reálně ne
Z barelu ropy navíc vyrobíš víc benzínu než nafty = takže ve spotřebě ROPY je to celý úplně naopak :-)
Upřímně si mylím, že kolega Vás tahá za nos. Pokud s benzínem o podobném výkonu jezdí za míň než s dieselem s takovou krabicí, tak jsou jen dvě možnosti. Buď mají "rozbitý" naftový motor, který žere více než ekvivalentní benzínový motor (pak už by se o tom dávno psalo) nebo mají zázračný benzínový motor, který má účinnější spalování než nafťák a pak je to na Nobelovku.
Vsadím svoji roční výplatu, že když se posadím do obou motorizací, projedu se městem, za městem, párkrát zrychlím, tak s benzínem pojedu určitě pojedu s vyšší spotřebou než s dieselem.
Tady je test staršího CRD 2,8 - v testu se píše, že při ustálené stokilometrové rychlosti auto jede za osm, stačí přidat na 130ku a spotřeba vzroste o čtyři litry https://www.auto.cz/…an-terenak-63747
ten nový benzín jezdí za velmi podobná čísla, mezigeneračně se úspornost motorů neustále zvyšuje.
Bavím se samozřejmě o srovnatelných motorech. Tzn. stejně výkonný diesel v současné modelové řadě a stejně výkonný benzín v současné modelové řadě.
Prostě fyzikální zákony neučůráš. V malé zátěži se bude spotřeba přibližovat, ale stačí párkrát šlápnout na plyn (nebo jet rychleji s touto krabicí) a spotřeba benzínu bude výrazně pod zátěží vyšší než u dieselu.
G-cko jsem vždycky chtěl, ale zároveň je pro mě synonymem k “pozvánka pro zloděje” což by mě tu radost asi kazilo. Je dobře, že po těch AMG přišli i s levnějšíma verzema. A stejně to budou prodávat zase dalších 40 let, tak třeba se to image zase nějak zobyčejní, když budou trendy ty tesly a tak.
to bylo na mě? nějak to nepoznám. ano, ne, v terénu samozřejmě umí, ačkoliv to není jisté, protože tam s ním nikdo nikdy nejel:) myslím na cestě, jak charakterizoval jeden šťastný majitel - v přímce to porušuje fyzikální zákony, ale zatáčky :'-(
netuším, jestli to má ještě pořád omezovač na 180 - pro velkou většinu zdejších střelců by to byl zajisté "dealbreaker" - fíha, jak jsem to to slovo naučil používat :yes::yes:
"OlomoucPrujem" - ja by som celkom súhlasil s "Mig_35". Tiež mám auto 3. rok a na jazdu sa vyslovene teším - pritom to nie je vôbec drahé auto, ani nie je najvýkonnejšie, ani najvybavenejšie, za dané peniaze sa dali kúpiť výhodnejšie, aj "oveľa výhodnejšie" autá... Ale keď ono ma chytilo za srdce jazdnými vlastnosťami, dizajnom, technikou... A bude u mňa ešte tak 7 rokov a viac. Vlastne dnes ani veľmi nie je na trhu auto ktoré by bolo tak výrazne lepšie (pre moje potreby) ako to moje. Ceny išli rapídne hore a dnes za podobné peniaze ako pred 3. rokmi nekúpim ani zďaleka také auto.
Asi ste si doteraz nevybral auto, ktoré ste naozaj chcel, ale preferoval ste cenu / zľavu, úžitkovosť, výbavu... a nakoniec z toho vypadla vždy tá naj ponuka (čisto z rozumu), ktorá vám vlastne ani nespravila radosť, prípadne ste už po krátkom čase pozeral po iných - lepších autách.
Na druhej strane - keby sa mi veľmi páčil MB G, tak by som asi zostal tiež nespokojný, lebo jeho cenu by som nedokázal / nebol ochotný zaplatiť.
Takže G od Mercedesu je podla hviezdičiek lepší priemer a v nedávnom teste je Mitsubishi L 200 úplná bomba.Dosť divné.Hm.Ale každopádne tento Medveď je legenda a aj keď sa mi od Mercedesu páčia podstatne viac iné modely to auto je podľa mňa výnimočné. :yes:
Tie hviezdy si nevsimaj to sypu ako stara mama mak ako sa podari a kolko tolko...Nabuduci mesiac je tu nove S ko pocitam tiez dostane 3.5 maximalne 4 hviezdicky :-!
Nové S-ko bude šupa.Každopádne automobilky ako Mercedes,BMW alebo Audi sú podľa mňa špička automobilizmu a keď nedávno dali v ACZ pri teste BMW 3 iba 3 a pol hviezdičky tak to už bolo na smiech.Keby ho mal ten redaktor vo svojej garáži ako svoje súkromné auto tak by bol určite happy takto sa len robí dôležitý aký je odborník.Potom robia test obstarožnej Toyoty Landcruiser a takisto 5 hviezdičiek že akože to je dokonalé auto.Velmi divné hodnotenia.Ja viem že to dávajú v rámci kategórie ale kto je priamy konkurent G-éčka ?Defender alebo Wrangler ?Ak áno tak Wrangler dostal myslím lepšie hodnotenie.
Myslím, že pořád musíš uvažovat i tu cenu. Protože největší síla toho gecka je ten cool faktor, kterém má i Wrangler, možná ještě větší, ale za půl peněz.
Do terénu s tím nikdo nejezdí a jinde je taková krabice k ničemu. Auto za 3 mega a na dálnici aby sis koupil sluchátka jak otik rakosnik.
kdejaká zlatokopka se ti s Wranglerem vysměje.
tady v Brně je /OT/ jeden podnik, kde se tyto ženštiny srocují. říkal kamarád, že do podniku zavítal a jedna se ho otázala, jak se jmenuje. On řekl křestní jméno a ona na něho "ale celým přece!" což mu jeho druhý kolega hned vysvětlit, slečna odběhne na záchod googlovat, jestli má s dotyčným marnit svůj drahocenný čas, nebo ne :D
Tak ten neznám. Troufám si dokonce říct, že za nás, tzn cca 10let zpět, nebyl.
Ale pravda, s rozpočtem cca 5 tis měsíčně bych zlatým kopkam neměl co nabídnout 😀
Do Brna jazdim casto mam tam najlepsieho kamarada vlastni par domov a par hospod v Brne meno radsej nespomeniem ale je to super kolik a je daleko za vodovou a ma rad MB :-!
Tak aspon ze u tohohle auta je to jedno.. onehdy se tu objevil test kabrioletu na konci podzima (!), pricemz z fotek infotainmentu v galerii bylo poznat, ze ten test delali na jare... jestli jim ho tehdy importer pujcil s tim, ze jim to trochu zvedne na leto prodeje, tak musel byt celkem zklamany. :D
je to jak kdy. Někdy jsem dopisoval test v den vracení vozu a vyšel hned, jindy to bohužel na seznamu nenapsaných aut zraje o něco déle. Tohle byl za mě zrovna nejstarší kousek. I proto jsme vedle klasických týdenních zavedli i víkendové minitesty, aby nám to trochu víc odsejpalo. V redakci nás auta testuje čtyři a půl, což je čtyři až pět aut za týden. Proto to někdy trvá o něco déle.