Aut provozovaných na neschválených nebo dodatečně nezapsaných ráfcích v technickém průkazu odhalí prohlídky na STK ročně tisíce. Dá se takové kolo dodatečně zapsat? A vyjde to vždycky?
Takže panáčci hledají homologaci KBA a pak vědí, že je to pro EU v pořádku? KBA je Kraftfahrt Bundes Amt. Spolkový úřad pro motorová vozidla. (Vše EU)
A dále operují TÜV - německé STK?
Samozřejmě, že buzerace okolo kol mi jde krkem.
Ale chtěl bych vidět, jestli se stejnou samozřejmostí budou zapsána i kola které uzná STK v Řecku nebo na Kanárských ostrovech. Nebo lotyšský či rumunský úřad pro motorová vozidla.
..no hlavně že paní asistentka umí najít VIN. Což je blbě, protože Němci používají zkratku FIN (Fahrzeug Indetifikation Nummer). Jak je to možné! WARUM!
Edit:
Koukám, že uznávají i rakouský! Paráda. Natürlich. Anschluss se podařil (díky českému rodákovi ze Stonařova) a koneckonců sám führer byl Rak a ne Skopčák. Bravo!
Pak jsem si přečetl primitivní definici definici ET (hloubka zálisu - klidně lze vykládat jako zastrčení dovnitř, když už meleme kraviny - a většinou je v kladných číslech, čili to tak spíš je) a usoudil jsem, že se článkem nehodlám dál zabývat.
A nevíš jak je to s jiným rozměrem pneu, než je v TP? Prodejce kol nabízí jakési "certifikáty" s kterými by údajně měly jít přihlásit. (chci užší než origo)
Já nevím přesně, protože to neví nikdo.
Náš stát, ministerstvo a STK v tomto totálně selhaly a nejlíp to vidíš na výše popsaném zoufalém a v podstatě nesmyslném přejímáním německých rozhodnutí.
Jediné, co je 100% jisté je "Typový list". Ostatní homologace atd jsou v podstatě na libovůli - od STK, přes policii až po úřad, co provádí zápis. Proces popsaný ve článku je krkolomný a v podstatě jsem popsal co si o tom myslím výše.
Ale to se týká kol. Opravdu s tím rozměrem pneu nevím. Ale podle mě je to docela problém. (myslím jako byrokraticky)
Je to jednoduchý. Vypadá to složitě ale už jsem taky absolvoval zápis disků s pneumatikama do velkýho TP. Většina solidních dovozců a prodejců nabízí alu kola s typovým listem + certifikaci, může být i klidně v němčině...to nevadí. Z té se právě dovíte jaké pneu s diskem pasují na váš vůz. Pozor, typový list je pouze na váš typ auta a je nepřenosný a musí být potvrzený od prodejce. Alu kola s pneu co jste si koupili nesedíte na váš vůz a na technickou, kde po zhlédnutí technikem dá na typový list také razítko. Potom už na úřad kde zapíšou kola do velkého TP. Celá situace je jednodušší než si většina lidí myslí a máte navždy klid. Můžete si dát na auto víceméně jakékoliv kola co jsou schváleny s kódem KBA. Určitě vás to vyjde minimálně o polovinu levněji než u origo dealera Škoda,Ww, BMW atd.