Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Rizika dotykových obrazovek: Nechte nám naše tlačítka!

Ovládání auta nebo nastavování jeho funkcí za jízdy prostřednictvím dotykových displejů je nepraktické a nebezpečné. My to víme dávno, nyní to potvrdil i německý soud v případě nehody elektrické tesly.
Zpět na článek
22. 8. 2020 08:43
22. 8. 2020 09:19
22. 8. 2020 10:47
22. 8. 2020 11:51
22. 8. 2020 16:58
22. 8. 2020 19:20
22. 8. 2020 19:44
22. 8. 2020 20:05
22. 8. 2020 21:22
22. 8. 2020 19:21
22. 8. 2020 19:53
23. 8. 2020 09:25
22. 8. 2020 09:20
22. 8. 2020 09:22
22. 8. 2020 09:25
22. 8. 2020 09:31
22. 8. 2020 09:35
22. 8. 2020 09:39
22. 8. 2020 09:54
22. 8. 2020 09:54
22. 8. 2020 10:06
22. 8. 2020 10:13
22. 8. 2020 12:23
22. 8. 2020 12:27
22. 8. 2020 12:31
22. 8. 2020 16:22
22. 8. 2020 13:26
22. 8. 2020 14:11
22. 8. 2020 19:58
22. 8. 2020 20:02
22. 8. 2020 20:25
22. 8. 2020 20:34
22. 8. 2020 14:58
23. 8. 2020 11:30
22. 8. 2020 20:47
22. 8. 2020 11:07
22. 8. 2020 11:10
22. 8. 2020 11:13
22. 8. 2020 11:49
22. 8. 2020 12:14
22. 8. 2020 11:51
22. 8. 2020 12:23
22. 8. 2020 12:35
22. 8. 2020 15:09
22. 8. 2020 15:18
22. 8. 2020 23:04
23. 8. 2020 09:27
22. 8. 2020 10:53
22. 8. 2020 11:04
22. 8. 2020 11:12
22. 8. 2020 16:27
22. 8. 2020 16:38
22. 8. 2020 22:17
22. 8. 2020 11:56
22. 8. 2020 12:07
22. 8. 2020 12:54
22. 8. 2020 12:57
22. 8. 2020 14:55
22. 8. 2020 11:11
22. 8. 2020 11:13
22. 8. 2020 11:51
22. 8. 2020 11:59
22. 8. 2020 13:40
22. 8. 2020 14:10
23. 8. 2020 10:40
23. 8. 2020 10:50
23. 8. 2020 19:13
24. 8. 2020 08:56
24. 8. 2020 09:23
24. 8. 2020 13:50
24. 8. 2020 13:53
22. 8. 2020 14:51
22. 8. 2020 15:22
22. 8. 2020 15:56
23. 8. 2020 10:47
22. 8. 2020 20:11
22. 8. 2020 09:32
22. 8. 2020 20:02
22. 8. 2020 10:28
22. 8. 2020 20:14
Avatar - Beefcake
22. 8. 2020 08:43
Jednoduche
Tak si tie kramy s blbym ovladanim nekupujte .
Mozno to uz dojde aj tym, co si utahuju z japonskeho funkcne-ergonomickeho ovladania mnozstvom tlacitiek
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Anonym
22. 8. 2020 09:06
Méně aut na silnicích
Já myslím, že k žadnému zásadnímu obratu nedojde.
Automobilky jsou součastí systému a systém potřebuje postupně zredukovat individuální dopravu, protože už to není žádoucí. Proto i přechod k elektromobilitě, kdy je dojezd zhruba za třetině spalovacího motoru a dočerpání nové energie trvá ca. 30-100x déle. To jsou všechno faktory, které řidiče odradí od ježdění (pro radost). K tomu to otřesné ovládání a cíl bude splněn.
Jistě, to nebude hned, ale horizont 20-ti let je reálný.

Navíc žijeme ve světe, jehož hybnou silou je neustálá změna a trvalý vývoj. Takže se často vyvíjí už jenom proto, aby se vyvíjelo a né aby se zlepšovalo. Resp. zadání je spíš takové, aby se dále snížily náklady. Výsledek je dobře vidět na nové generaci O4/G8/L4/A3-4.

Z různých informačních zdrojů také zaznívá, že mladá generace už netouží po autech jako jsme toužili my a naši tátové a dědové. Takovým lidem potom, až jedou auto budou potřebovat, bude jedno, že je celé ovládání vozu dotykové. Nebudou mít s čím porovnat a hlavně se tímhle vůbec nezabývají.

Kéž bych se mýlil a všechno by se vrátilo do starých dobrých časů. Ale i komunisti říkali "Kupředu levá, zpátky ... " a kapitalisti taky krok zpátky nedělají.
Rozbalit vlákno
36
Avatar - Blue Sun
22. 8. 2020 09:21
Re: Méně aut na silnicích
Co není na individuální dopravě žádoucí? Kéž by nežádoucí radši byli lidi s tvými názory.
Avatar - Anonym
22. 8. 2020 10:31
Re: Méně aut na silnicích
Pozor, aby nedošlo k nedorozumění. To, co píšu, není moje přání!
Jen si nelze nevšimnout, že se v Evropě posledních pár let dělá vše pro to, aby se individuální osobní doprava postupně omezila. A jelikož to nemůžou nařídit / zakázkat, tak to jde cestou různých opatření vč. tlaku na elektromobilu (potažmo emise) a automobilky to podporují.
Kdyby to nebylo koordinované, tak bychom to neviděli u všech automobilek.

To, co dost lidí píše v komentářích - "Tak to prostě nekupujte ... a vykašlete se na ně..." - je vlastně žádoucí. Dacii se dobře prodával Duster 1.3 Tce, ale emisně to bylo asi drahé (zřejmě by za každé prodané auto museli platit pokudu za nesplněný limit), tak už se neprodává.
VW Group ukončuje výrobu 2.0 Bi-TDI, ačkoli je to pro Tiguan, Kodiaq i Passat asi nejlepší motor. V8 TDI taky končí. Atd.

Jistě, jednu dekádu to ještě nějak přežijeme, ale horizont 15-ti let už je kritický pro všechny z nás, co máme rádi "normální" auta a nechceme jezdit ve starých pekáčích. A co si potom půjdeme koupit? Co nám zbyde na výběr? Mám z toho obavu a né že tomu fandím!!!
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 10:39
Re: Méně aut na silnicích
Vykládáš si to extrémně

To že končí Bi-tdi nebo V8 tdi = s ničím takovým přece nemá NIC společného :-)

Naopak jsou a budou nové R6 a V8 i V12 = že jeden VWýrobce to s motory moc neumí = to nic neznamená. Poruchovost motorů koncernu byla odvždy spíš nadprůměrná a poslední desetiletí se přidaly problémy s emisemi. Bi-TDi zdá se VELMI DOBŘE nahradil https://autobible.euro.cz/…0-tdi-ea288-evo/ a to je stejně nejprodávanější typ motoru = proč ne V8 nafta je známo desetiletí = hodí se JEN do obřích těžkých autobusů myslím SUV
Při ukončení zvýhodňování nafty proti benzínu = ztratí i tam ekonomický smysl

To že Evropa je hustě zalidněná plus tu je nejvíc aut na 1000 obyvatel = a co padla železná opona je velký nárůst počtu aut i v dřív chudé východní části = to je fakt a je logické že nemůže pokračovat donekončna. Takže ano je LOGICKÁ nebo spíš NUTNÁ snaha část individuální dopravy přenést na vysokorychlostní železnici.

Za 15 let si koupíš zřejmě dál v klidu něco se spalovacím motorem = když budeš chtít. Ale asi SNAD vzroste počet aut na vodík a dál se posune https://fdrive.cz/…em-1-000-km-5717

A dál se bude rozšiřovat transkontinentální vysokorychlostní železnice = máme co dohánět https://www.dovolena-japonsko-go2.cz/…ovlaky-sinkansen je to rychlejší než auto dokonce i než letadlo
Avatar - xxc
22. 8. 2020 12:30
Re: Méně aut na silnicích
Ja neviem, ale elektromobilom jazdím oveľa viac, dáva zmysel aj tam, kde bolo štartovať spaľovacie auto nezmysel l.
22. 8. 2020 23:21
Re: Méně aut na silnicích
Prave naopak, nie je to tvoje prianie, je to len tvoja konspiracia, nic viac, nic menej. Ze to tak "vidis" je len tvoj problem. Koordinovane nie je nic, su tu proste snahy (politika) menit niektore veci. Ze na ne automobilky dekadu a viac z vysoka kaslali nie je "zrazu" o obmedzeni osobnej dopravy a ano pokial chuc predavat, musia sa prisposobit. Zamienas pricinu s nasledkom.
Na margo motorov, 2.0bi-TDI nielenze nie je najlepsi motor pre tebou vymenovane, ale ono je to naopak jeden z najhorsich co si mozes vybrat a konci znovu ako dosledok. V8 podla mna nekonci z dovodu emisii - lebo pokuty aj tak zaplati zakaznik, ale preto, ze ta V8 je uz okrajova zalezitost a tudiz bude vyroba nerentabilna. Emisny dovod to zrejme len urychlil, ale nebude pricinou.

PS: ten zaver o tom ako nebude na vyber mam velmi rad. Ja to spominam vzdy, ze ti, co sa zasekli v minulom tisicroci, budu mat v buducnosti velky problem si nieco vybrat, lebo napriek tomu, ze je ich velmi pocut nerobia takmer ziadne predaje a to potom tazko sa vyrobcovi vyraba pre "puristov" ked si kupuju auta zvecsa z druhej ruky.
Avatar - _Karel_
23. 8. 2020 07:54
Re: Méně aut na silnicích
S tím BiTDI docela plácáš. Já bych ho sice nechtěl, ale fakt je, že se prodává dobře, je o něj zájem.
Takže teorie že končí, protože je nejhorší, je úsměvná.
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2020 08:18
Re: Méně aut na silnicích
Ano plácáš = fatální neznalost. Nepamatuješ snad (ne)vtipné závěry testů že výkon bi-tdi má ale lepší je verze 140 kW a ten má vyšší výkon ale lepší je verze 110kW :D

A víš co je vtip? Že to NENÍ vtip :-!

Bi-tdi má konečně dle všeho KVALITNÍHO nástupce https://autobible.euro.cz/…0-tdi-ea288-evo/ a víc lidí jako ty místo aby :yes: :yes: tak vymýšlí BLBOST viz ty teď. Není to úsměvné je to fakt smutné

Prostě vaculíkovo pravidlo = buď věci rozumíš znáš máš přehled, nebo ne a tam je to zvláštní VĚTŠINOU vymyslíš KRAVINU rsp. většinou řekneš přesný OPAK toho jak to je. Aneb kdybys házel korunou karle.. :*)
23. 8. 2020 09:29
Re: Méně aut na silnicích
Zajimava konspirace. Proc by si zajemce o silny diesel kupoval motor co ma 176 kW kdyz mu muze stacit slabsi co ma 140 kW To zni velice logicky :D
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2020 09:52
Re: Méně aut na silnicích
No a TO je přesně to ono = znalost vs představy

Prostě mraky recenzentů a obecná shoda = vs PŘEDSTAVA (vaculíkovo pravidlo ;)

No nic = dnes už má koncern kvalitní náhradu. To si taky zpochybňoval = tak to vypadá že je to nejen povedený motor ale zatím žádné zprávy že by byly problémy se spolehlivostí. A i s výkonem "jen" 150 kW je lepší než V6 tdi = to k tvé aktuální reakci o logice https://autobible.euro.cz/…0-tdi-ea288-evo/
23. 8. 2020 15:17
Re: Méně aut na silnicích
VW nema zadnou nahradu. 176 kw a 500 kroutak nahradit 150 kw a 400 kroutak neni nahrada. Ten motor je po vsech strankach vyrazne slabsi.
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2020 19:02
Re: Méně aut na silnicích
To ale OPĚT NEsouhlasíš (jako většinou) se znalejšími = zkušenější mu dá přednost dokonce před V6 TDI = viz odkaz probírali sme to dost dlouho. Tys myslel že pro TEBE důležitější to číslo výkonu

Já narozdíl od tebe dieslem stejnýho výkonu jezdil = no NENÍ to špatný, ale to bylo V6. Ta masoVWější dobová shoda mezi recenzentama že místo 176kW radši 140kW a místo nich 110kW že tahle výkonová varianta je nejelepší = je 1. dobrej černej humor ale vzhledem k tý shodě = i pravda

Prostě řešení místo nepovedenýho V6 TDI co neuměl WLTP a chová se až nepochopitelně radši povedených 150 kW 450Nm = to absolutně STAČÍ = jezdil sem tim dlouhý roky
23. 8. 2020 22:26
Re: Méně aut na silnicích
Ne to nesouhlasim jen s tvym okecavanim a vyplodama. Fakt ze bi tdi konci nesouvisi s tim ze jeho slabsi "nastupce" je snad lepsi ackoliv je vyrazne slabsi. Ale co mam cekat za uvahu od cloveka, kterej je urvanej z vykonu stokonovyho aurisu :D

Co si mam predstavit pod vyrokem. Neumel WLTP?
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2020 23:35
Re: Méně aut na silnicích
Nojo smutný, že ani dovysvětlení nefunguje = na to by mohla mít vliv ta mentální úroveň

Já VÍM že to tak je a není náhoda že totéž proběhlo STEJNĚ před lety u PSA. To je ta mentální úroveň + čtení který mi opakovaně a furt vyčítáš = tohle z toho vychází. FURT něco JINÝHO než tobě

To co máš v odkazu v odkazu = chování V6TDi když musel plnit emisní normy = po naběhnutí WLTP. Pokud se ti to nechce číst stučná verze = katastrofa. Žádnej motor za desetiletí dozadu se nechoval takhle strašně. Naopak 2.0tdi evo je zdá se pan motor = dnešní důstojný pokračovatel kolegova 2.2 HDI stejného výkonu = i R4 nafta může být dobrý motor
Avatar - _Karel_
23. 8. 2020 10:03
Re: Méně aut na silnicích
Třeba takovej Vaculík byl z BiTDI úplně zhnusen: https://www.auto.cz/…ojmy-video-83679
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2020 10:39
Re: Méně aut na silnicích
Bojuješ s větrnými mlýny = na tom že celkově je lepší radši 140kW a místo toho radši 110kW verzi TDi = se shodli napříč recenzemi

Prostě konec tohohle v reálu spíš okrajovýho motoru stejně jako V8 nafta = není překvapení a hlavně JE NAHRAZEN LEPŠÍM https://autobible.euro.cz/…0-tdi-ea288-evo/
23. 8. 2020 15:20
Re: Méně aut na silnicích
Hele ja s nim jel v Passatu a libil se mi. Ma neskutecnej zatah a sily na rozdavani. Pravda Hamunovyho 73 kw chcipaka by to sice na krizovatce nedalo ale me by se ten motor v aute libil :D
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2020 19:14
Re: Méně aut na silnicích
Určitě? Ty často bajkaříš = takže fakt nevím
No já 10 let předtím v C5 a jo je to fajn ale narozdíl od tebe VÍM že slabší 2.2 HDI ze stejný doby s výkonem 150 kW 440 Nm v reálu naprosto stačí = v běžnym ježdění a to auto mělo tisíce km po Německu = tak až tak moc rozdíl mezi povedeným R4 150 kW a V6 177kW není

Dokonce to viz Audi = může být dokonce naopak

Není to 73 kW ale 100 = jak VÍŠ. Proč furt klesáš na diskuzní DNO? Najdu ti tu tvoje slova kdy vysvětluješ jak naprosto dostačující je 74?kW v Oktě jedna z 1.9 TDI
Tak CO máš furt dokola za problém s Aurisem hybrid 100 kW? Jo kdysi Ozzy a spol nevěřili na letišti zkusili = a zjistili že jo je tak. Ty s tím máš problém dodnes?
23. 8. 2020 22:38
Re: Méně aut na silnicích
Nemusis nic hledat. Uz si mi ten diskuzni prispevek z roku 2010 jednou prezentoval. Na tom Je podstatny ten rok 2010 kdy byl svet proste trochu jinde nez dnes, ale to s tvou mentalni urovni asi nepochopis vid :D
Za 10 let taky nemusi platit to co dneska ty joudo :D
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2020 23:18
Re: Méně aut na silnicích
Proč furt jen urážíš?

Tak co máš se 100kW hatchbackem za problém? No tak má vyšší spolehlivost než tvoje ojetina = tos věděl už předtím než si jí koupil. No tak má elektromotor odpich lepší než bys čekal = to ví každej kdo si přečet měření z prvního setkání. No tak má lepší zavěšení kol než tvůj Superb a taky lepší těžiště = to že se tomu vysmíváš = na tý skutečnosti nic nemění. Ale když se majitel ojetiny Okty 1.9 80něco kW a pak Superbu 118kW vysmívá novýmu hatchbacky 100kW = působí to stejně trapně jako když volič KSČM říká neobolševiku lidem co nejsou tak striktně PROTI ekologických snahám jako on

EDIT fakt věříš tomu že tvá mentální úroveń je..? Opravdu?
Jak si vysvětluješ TO MNOŽSTVÍ věcí co tvá mentální kapacita po.. plete?

Za 10 let bude i tady asi víc EV = a ty SOU dynamičtější než si zvyklej ze spalovacího motoru o tom žádná. Ale cesty budou furt stejně plný = a dál bude platit realita že většina lidí nepotřebuje a nevyužije nic víc než Prius

Furt platí průměrnej výkon aut v jediný zemi kde je neomezená rychlost = ten už nevyráběnej Auris hybrid 100kW = je z tohohle pohledu v pohodě.

Radši bych Alpinu, Lexusy RC-F nebo LC případně Koenigsegg, ale na tu Prahu a Středočeskej kraj sme se dohodli nakonec takhle. Jaký budou příští auta ještě nevím = ty píšeš že budeš muset odejít od koncernu = my asi dál další RAVku otázka je co bude druhý auto
24. 8. 2020 08:41
Re: Méně aut na silnicích
Protože jen jouda může vytáhnout jako argument k diskuzi 10 let starej příspěvek a nedochází mu že jak mohl změnit postoje pisatel, tak se prostě změnila doba a všechno kolem, takže tímhle způsobem může argumentovat jen totální pako. To neznamená, že je špatně když jsem před 10 lety napsal, že 77 kW a 250 krouťák v autě nižší střední na běžný ježdění stačí. Prostě jsme jen o 10 let dál. Změnila se auta, provoz, požadavky řidičů i moje požadavky na auto. Ono to ve finále stačí asi pořád, ale jak komu. Nenáročnýmu řidiči to bude stačit i dneska a není na tom nic zvláštního. Jen prostě na předjetím musíš víc přemýšlet nebo za tím náklaďákem prostě jet.

Jasně má to odpich jako kráva. To jsem zjistil, když mi Jirka Vejražka půčil Priuse. Na normální ježdění úplně v pohodě auto, ale slovo "přejíždět" v tom musíš zapomenout. On i ten Auris je na normální ježdění v pohodě. Mě jen vadí jak to každýmu cpeš. Kdo neobdivuje Toyotu a neříká jak je nejlepší a jedině auto od Toyoty. To je prostě trapný. Já taky nikomu necpu VW výrobky, ačkoliv jezdím ve Škodovce. Chápu, že každý má jiný preference a to co vyhovuje mě nemusí vyhovovat někomu jinýmu. To ty s tvým postižením autismem neodkážeš pochopit, takže nerozumíš tomu, že někdo by mohl být s Toyotou nespokojen respektive si radši koupí jinou značku.
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2020 09:19
Re: Méně aut na silnicích
A tohle tvoje LHANÍ je ubohý = není to 10 let ale 7 a půl a už rok se vysmíváš v menším autě 100kW. Není to bohužel o tom že se pisatel změnil = ten je viz tenhle tvůj příspěvek FURT STEJNEJ. Prostě Okta 1 77kW :yes: výkon naprosto dostatečný
Nová Toyta hatchback 100 kW = výkon nedostačující

To je celý

ad 2. odstavec = no to je ono = tak jako si kdysi před lety poplet EV a hybridní Toyotu a PROTO si jim začal řikat NEBEZPEČNÝ KŘÁPY (jako majitel Okty 1 aby černýho humoru nebylo málo ;-)

Tak stejně teď motáš PHEV JirkyV. = a asi na základě TOHO si o hybridní Corolle 135kW a Camry 160 kW vymyslel fakt BLBLOST i na tebe = že při předjíždění rsp. 80-140km/h by mohly "vyčichávat". Tupý blekoty o autismu = si strč kam patří. Prostě ti hlava nefunguje = tak si drzej a sprostej = to je celý. Není problém že nejsi žádnej bystroň = ale ty stovky vulgarit = to problém je
24. 8. 2020 09:37
Re: Méně aut na silnicích
Bože ty seš fakt trapák. je to 7,5 roku :D Nepamatuju si kterej příspěvek myslíš. Vybavuju si co si mi posílal a ten byl z roku 2010. Nicméně to je úplně jedno. Neřeším co bylo před lety.

Ano je nebezpečný mít baterku vedle nádrže (případ hybridu) a hořící EV nejde uhasit. To se můžeš snažit okecávat, ale je to prostě tak.

Jen se těším, až v roce 2030 vytáhneš dnešní diskuzi a budeš se divit, že se ti za to budu vysmívat :D Přijď zase s nějakou novinkou x let starou ať se zasměju.

Nicméně mohl by si už pochopit, že já nejsem ten správný zákazník pro koupi Toyoty. Možná někdy změním názor, ale teď mi nemá moc co nabídnout. Se Superbem jsem spokojený ač ty sis mi dovolil pohrdavě napsat. "Podívej se na sebe čím jezdíš" Ty s Aurisem! Já bych se kupříkladu nikdy nikomu neposmíval za to čím jezdí. To je totiž jen další důkaz toho co jsi za namachrovanýho imbecila.
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2020 10:01
Re: Méně aut na silnicích
Boha do toho netahej = tebe čeká nejspíš jiná budoucnost :-!
Navíc komunista na Boha nevěří = a ty co jo po těch tvrdě de = tak pozor odporuješ si ;-)

Ano JE to trapný = protože to NENÍ 7,5 roku = ale ten TVŮJ obrat rozdíl let kdy ve větším autě je 77kW pohoda a 100kW v menším nedostatečnejch = je mnohem míň. Před 7,5 lety si to napsal a už mnoho let se 100kW v hatchbacku vysmíváš jak je to malej výkon = ano radikální otočka během 4 let že 77kW je dost a dost a 100kW je málo = JE TO TRAPNÝ

Prostě stará Okta 77kW je :yes:
Novej hybrid 100kW je :no:
Tak je to jednoduchý = to je celý

EDIT za to že jezdím hybridem ses bohužel přesně naopak = vysmíval taky mu říkáš NEBEZPEČNEJ KŘÁP = napsal sem někdy já něco takovýho o Oktě 1 cos jí donedávna měl?
Chtěl bys při čelním nárazu sedět v tý 20ti letý Oktě nebo tom nebezpečnym křápu ještě v záruce?

EDIT 2 je to s tebou boj, ale jak je to s "vyčicháváním" výkonu mikesusový Corolly nebo Camry = už snad víš. Ano od první do poslední chvíle. V reálu +180 km/h = tj o 50-60 km nad limity všude na týhle planetě = v oblasti kde se pohybuješ ty je to + 90-100 km/h na místní limity
Tady už je to snad jasný = byť bys moh eště sám si vyzkoušet = ale tohle by MOHLO bejt téma kdy po vysvětlení snad chápeš, že BMW V12 kvůli omezení na 250 ve 210ti km/h nevyčichává výkon
23. 8. 2020 22:35
Re: Méně aut na silnicích
To myslis ironicky? Ja si zadnyho zhnuseni totiz v ty recenzi nevsimnul? :D
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2020 23:28
Re: Méně aut na silnicích
Ano to byla ironie = tvá mentální úroveň to snad vidí jinak? To že to je dtto co u PSA jen o generaci pozadu = už víš taky
24. 8. 2020 08:25
Re: Méně aut na silnicích
Ne jen mi tam chyběl smajlík, tak jsem koukal jestli jsem v tý pozitivně vyznívající recenzi něco nepřehlídnul. Takže je to vlastně jak píšeš. Buď dáš na lidi jako Vaculík a nebo si budeš vymýšlet svoje hypotézy a okecávat to. Ta motorizace je povedená a zařízly jí bohužel předčasně nesmyslný požadavky EU na emise CO2.
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2020 09:09
Re: Méně aut na silnicích
Jj ten STEJNEJ přechodd náhrada kdy PSA přešlo před dávnými lety STEJNĚ jako teď o generaci pozdějš VW nahradilo 177kW trochu slabším 150kW = to byl požadavek EU na emise CO2 :yes: :D

Ach jo = víš co je DĚSIVÝ? Že i po vysvětlení + dání odkazů = DÁL opakuješ svoje hypotézy a okecáváš to :-)
24. 8. 2020 09:40
Re: Méně aut na silnicích
Hledáš podobnost tam kde není, ale co od tebe taky čekat. Jak dlouho PSA ten V6 vyrábělo. Důležitý je když pochopíš, že ten motor nebyl špatnej a jeho "náhrada" je ve všech ohledech vyjma normovaný spotřeby horší.
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2020 09:59
Re: Méně aut na silnicích
Fakt to neumíš BEZ napsání že ostatní sou blbí? Na to jak MOC věcí si pomotal a zrovna já ti vysvětlil a dal odkaz jak je to ve skutečnosti = fakt by to nešlo BEZ toho neustálýho urážení?

Nepochopím TEBE = ale ty bys snad MOH pochopit = jak to funguje. Že před lety prostě totéž proběhlo u PSA. A viz odkaz na 2.0tdi EVO = až tak MOC to občas je. A viz MNOHO recenzentů s tím černým humorem než 176kW radši 140 a než 140 tak 110 což není vtip i když vtipný to je to zas jo :-!

Prostě NEní to jen o výkonu jak si to absolutně zjednodušuješ TY = ale..
Normálně se furt dokola vysmíváš že mám víc načteno než ty = tak tady i praxe = reálnej rozdíl v reálnym provozu = oproštěno od tvého IDEOLOGICKÉHO vidění jak to CHCEŠ vidět a přes to vlak nejede = tak jestli jedeš 177kW rsp. kvalitních 150kW není moc rozdíl. Dokonce ani v tvých rychlostech přes 200 km/h. My teda na německý dálnici = ne jako ty po okreskách na Jablonecku

Jak dlouho byl ten V6 177kW? Asi podobně jako Bi-TDi 176kW o desetiletí pozdějš = jo jo tohle sou OKRAJOVÝ motorizace. A černej humor a asi trochu rána pro koncernoVWý fandy = že totéž = ale jen s ca desetiletým zpožděním :-)

Prostě nová generace 2.0tdi je LEPŠÍ motor = tak moc lepší že dokonce dá i to WLTP V6TDi a ty vymýšlíš že to je nedostatečná náhrada za R4
24. 8. 2020 13:21
Re: Méně aut na silnicích
jj pokračuj. To se mi líbí. Tvoje okecávání jak vlastně není potřeba mít výkonný motor, protože lepší než 176 kW motor je vlastně 140 kW, ale daleko nejlepší je ten co má jen 110 kW. To je náhodou celkem prča. Dobrý je že s tím Vaculíkem taky jednou nesouhlasíš. Ty si to můžeš dovolit. Jsi zaručeně větší znalec aut. :D
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2020 13:38
Re: Méně aut na silnicích
Tys to FURT nepochopíl? To není MOJE = to sou závěry mnoha recenzentů = že sou černohumorný to JO :-)

Hele umíš mluvit i vážně = nebo JEN takhle plácat = co tě zrovna napadne a klidně si protiřečit = což se ti taky často stává?

No prostě to co proběhlo před deseti nebo kdy lety u PSA teď probíhá u VW

Mám načteno (což rád kritizuješ ČÍST SE NEMÁ) a v praxi vyzkoušeno = těžko říct co na tom zpochybňuješ = vtipný že nejvyšší výkon auta cos kdy měl je 118kW v ojetém Supu což dle km a péče atd. může být i méně = ale 100kW v novém menším autě = se snažíš vysmívat. To je furt jako když ty volič KSČM mě řikáš s pokusem o urážku = mladej komunisto nebo neobolševiku. Furt jen TVÁ neznalost
24. 8. 2020 13:45
Re: Méně aut na silnicích
Zase lžeš. Pošli mi kde to nějaký recenzent takhle tvrdí.

Výsledky zrychlení mého Superba ve srovnání s tvými nad auty od Toyoty si viděl v tabulce. Zhruba to odpovídá faktu, že se jednalo o dvě výrazně silnější auta.
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2020 13:49
Re: Méně aut na silnicích
Vím že nevíš neznáš a na VŠECHNO co nevíš nerozumíš neznáš = reaguješ TAKHLE debilně = myslím to LŽEŠ. Nemůžeš všechny soudit podle SEBE = víme že často lžeš. Ale jak si to bral jako výsměch = tak Mirkové Dušínové fakt existují. No skoro :-!

A nejde o NĚJAKÝ RECENZENT! Ono to popravdě je docela známá věc = padla už víckrát i tady v diskuzích. Tím že vyplodíš ZASE LŽEŠ = děláš idiota jen sám ze sebe
No tak CO si nepochopil na odkazu = že 2.0 evo je LEPŠÍ než V6?

Najdi si sám = vím co sem četl ale kvůli tobě hledat dobový testy? To že TY nemáš přehled = neznamená že všechno co nevíš je BLBOST = to je asi docela zásadní věta tu by sis měl někam poznamenat ;-)
24. 8. 2020 14:01
Re: Méně aut na silnicích
Takže si jinými slovy přiznal, že zase opět lžeš. Žádný odkaz na recenzenty, kteří tvrdí to co ty prezentuješ. Jen tvoje debilní autistická okecávačka. Idiot? Já snad tvrdím, že 110 kW motor je lepší než 176 kW motor a vymýšlím si že to je všeobecně známý fakt vycházející od spousty recenzentů?
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2020 14:09
Re: Méně aut na silnicích
Takže nejen neznalej a poněkud hloupej = za což nemůžeš, no za to první trochu jo. Ale všechno co není po je ho a co nechápe řešící JEN urážením = těch co odmítají JEHO úroveň znalostí brát za svou

Použiju tvou metodu = tak CO tvá dutá hlava nepochopila na odkazu že 2.0 evo je dokonce lepší než V6 TDI = ne nějakej přeturbovanej R4 ale než V6
22. 8. 2020 11:08
Re: Méně aut na silnicích
Co je to za názor? V úvodu spiknutí s elektromobily a v závěru konstatování, že mladá generace už v auta v dnešní podobě nechce. To tvrzení si podle mě odporuje.
Avatar - Blue Sun
22. 8. 2020 09:19
Řidič
se nevěnoval dostatečně řízení a způsobil nehodu. A je jedno, jestli to bylo kvůli mobilu, spolujezdkyni nebo displeji a stěračům. Naprosto běžná příčina nehod na silnicích celého světa. Za to displej nemůže!
Rozbalit vlákno
26
22. 8. 2020 10:47
Re: Řidič
Ne.... jestli budu ohrabávat spolujezdkyni si můžu vybrat.... ale občas změnit nastavení klimatizace prostě musíš a čím složitější to je, tím se zvyšuje pravděpodobnost že při tom něco přehlédnu a způsobím krizovou situaci.... to samé vyhřívání sedaček a spousta dalších věcí, které prostě denně v autě používám....
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 10:54
Re: Řidič
Takže fyzikářka na střední NEMĚLA pravdu? Neustálé měnění teploty = má smysl něco přináší?

Já doteď myslel že krom extrémních extrémů které zmínil Karel jako je 40°C což víš ještě před vyjetím = to u automatické klimatizace kterou má už dneska všechno https://www.vybermiauto.cz/…-nejmene-1000-km vlastně nemá smysl. Má smysl změna většinou 3stupňového nastavení INTENZITY = to je jiná. Ale změny teplot = to nic nepřináší
22. 8. 2020 11:51
Re: Řidič
... možná je to moje schíza, ale já občas tu teplotu prostě měním.... stejnětak si prostě občas chci nastavit ručně foukání na nohy nebo někam jinam.... možná jsem old-school, ale mám to tak....
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 11:55
Re: Řidič
No tak jednoduchý řešení co tu víckrát padlo = kup si něco kde to je postaru = výběr je dostatečný. Toyota má jednoduchý manuální ovládání = ale když tak měním intenzitu. Vyjíždím z garáže takže netřeba ani chladit ani v extrémní zimě na maximum topit = většinou mám dokonce jen nejnižší stupeň intenzity. Ono když dáš ten střední a dosáhne úrovně tak se stejně přepne na to minimum :-)
Avatar - Ozzman
22. 8. 2020 16:58
Re: Řidič
Tohle je naprostá hovadina a individuální věc. Záleží jak se zrovna citim, jestli do mne přes sklo pari slunko, jestli přijdu vymrzly, nebo mám horečku.... Já třeba používám rozmezí 19-24 cca dle situace.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 19:28
Re: Řidič
Ale používáš 19-24°C během jedné jízdy? Prostě běžně je správně měnit kdyžtak intenzitu = stažení teploty honem dolů že to vychladí rychleji je rozšířený = ale nesmysl

Bavíme se blbosti = když auto nějakou dobu mám tak většinu úkonů dělám automaticky = vyhovují mi snadno ovladatelná tlačítka Toyoty ale myslím že ve 4. roce provozu bych podobně ovládal panel Tesly. Ostatně https://refresher.cz/…ou-lod-Mercedesu

ŽE je rozumné nějaké základní nejčastěji používané funkce dát zřetelně = na displeji třeba VELKOU ikonkou když už ne tlačítkem je stejně jasné jako že při nárůstu funkcí nejde navěky všechno JEN tlačítky. Ostatně to byla nějaká Alfa 164? nebo něco takového a to už je hodně dáávno kdy lidi stejně kritizovali = že těch tlačítek už je MOC :D
Avatar - Ozzman
22. 8. 2020 19:44
Re: Řidič
Dnes jsem zmokl a po cestě jsem postupně přidával, jak mi byla zima :D Takže ano, někdy ano. Říkám, je to individual, každý to k jinak a kecy některých, ze koupi auto, daji tam 20 a nechají to tak 5 let a musí to stačit všem, to neberu
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 19:51
Re: Řidič
To je druhej EXTRÉM = ale základ je ten růst funkcí viz množství tlačítek už v nějaký tý starý Alfě před mnoha lety = nechce se mi hledat co to bylo přesně za model už je to strašně dávno

A jiná cesta není rsp. zatím jí nikdo nezná. Úplně stačí to hlavní udělat.. ale něco jako dotykovou obrazovku viz příští generace S-Klasse prostě mít musíš. Snad jestli jednou posuneme na další level hlasové ovládání nebo myšlenkové? :D

Ale neustálé měnění teploty = viz ta středoškolská fyzika = to by nemělo mít příliš vliv to děláme spíš z hlouposti (pardon neznalosti :)

Prostě furt je to dokola že hodně lidí na všechno nový (dle všeho i v dáááávné historii když auta ještě dááávno nebyly ;) brblá protestuje dokonce ničí = věci na které nejsou zvyklí dle hesla CO JE STARÉ NA CO SEM JÁ ZVYKLÝ TO je správně :-!

Prostě víc používat tlačítko přepínač intenzity než teploty = to je celý. A smysl AUTOMATICKÉ klimatizace = tu byl zpochybněn na to kolik let existuje až překvapivě často

V autě měním OBČAS doma téměř nikdy

Hele DOTAZ PRO VŠECHNY = v zimě taky topíte dle dne na výrazně jiné teploty? Já mám auto systém a nechávám ho snad krom naprosto extrémních extrémů na stejné teplotě
Avatar - Ozzman
22. 8. 2020 20:05
Re: Řidič
V zimě podle toho, v jakem oblečení si sednu do auta :D
22. 8. 2020 21:22
Re: Řidič
Někdy ano, ale je to zas takový problém přiblížit ruku k displeji kde vyskočí okno a na něm zmáčknout +? Zas nebudeme dedove co s tímhle mají nepřekonatelný problem😄
22. 8. 2020 22:13
Re: Řidič
Nejde o to. Ide o to, že ovládanie cez displej proste odpútava vodičovu pozornosť svojim smerom.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 19:29
Re: Řidič
Vždy ve všem = zpátečník :-)
22. 8. 2020 19:53
Re: Řidič
A ty zase vždy a ve všem pošahaný levičácko-zelený progresivista = lidí, kteří jsou pro Západ velkým nebezpečím pro naši svobodu.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 19:59
Re: Řidič
Vzdělání není levičácký = komunisti dokonce byli TVRDĚ PROTI vzdělání = to nevíš https://www.facebook.com/…152963423674009/ drsný co?

Hele UŽ si vymyslel odpověď na otázku: JAK je možné že nízko- a bez-emisní auta jsou už desetiletí nazpět MIMO evropské provenience? Místo opakování těhle hoaxů kterejma se míň znalejm FAKT TREFILI do vkusu :D

Koukal si na budoucí normy Euro 7? Taky ti to nezapadá do NESMYSLŮ co tu šíříš = ale pro začátek zkus tu otázku CO SE JÍ UŽ TÝDNY VYHÝBÁŠ JAK ČERT KŘÍŽI :-O :*) :D :-!
22. 8. 2020 16:20
Re: Řidič
S týmto nekompromisným názorom tu budeš viac-menej asi sám.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 16:46
Re: Řidič
Viz ty 16:34 první a druha věta ;-)
22. 8. 2020 22:07
Re: Řidič
O čom píšeš? Ja som sem 16:34 nenapísal nič. Aspoň som si nevšimol.
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2020 08:46
Re: Řidič
Ale já si všimol = diskuze Majitelé nové Škody Octavia hlásí problémy = viz TY v 16:34
23. 8. 2020 11:26
Re: Řidič
Tak ja si mám vycucať z palca, že ty cituješ niečo z úplne inej diskusie? Áno, je to tak. Píšeš voloviny a mal by si radšej mlčať, ty absolútny korunovaný somár. Ty si tak vypatlaný, že musíš mať v hlave prievan.
Avatar - Blue Sun
23. 8. 2020 09:25
Re: Řidič
To mě ale vůbec netrápí, stejně vím, že mám pravdu. :-)
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2020 11:24
Re: Řidič
Že si přečetl návod ke klimatizaci nebo co konkrétně?
23. 8. 2020 11:32
Re: Řidič
Nereaguj na mňa. Nemám záujem s tebou diskutovať.
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2020 11:39
Re: Řidič
Reaguju protože viz ty včera 16:20 = no není to tak

Minimálně 2-3 jsme ve škole dávali trochu pozor + četli návod
Avatar - _Karel_
22. 8. 2020 09:20
Dotyk
Alespoň klima by měla být vždy tlačítková.

Tesla je fakt vrchol. Evidentní snaha ne dělat něco líp, ale hlavně jinak. Nastavování stěračů nebo otevírání schránky před spolujezdcem přes display je prostě vrcholná debi1ita.
Rozbalit vlákno
64
Avatar - Blue Sun
22. 8. 2020 09:22
Re: Dotyk
Když do toho někdo kouká jak do televize, tak prostě nabourá. Jenže to jde i bez toho...
Avatar - _Karel_
22. 8. 2020 09:25
Re: Dotyk
Co jde bez toho? Nastavit klimu třeba evidentně ne.
Avatar - Blue Sun
22. 8. 2020 09:31
Re: Dotyk
Nemusíš do toho koukat jak do bedny. Stačí letmý pohled na půlsekundu, ťuk. Další, ťuk... Ale ne, lidi jsou jelita a tak se zahledí do obrazovky a čumí, a čumí... A bum.
OK, asi jsem mimozemšťan, mně to takhle funguje. U klasiky jsem taky musel mrknout dolů, jestli sahám na správné točítko, protože byla tři skoro stejná. A šátrání po panelu odvádí pozornost od jízdy stejně jako ten displej.
Avatar - _Karel_
22. 8. 2020 09:35
Re: Dotyk
Pokud vím, seš jedinej, kdo tvrdí, že nastavování přes display je stejný, jako otočit kolečkem. Tak to vem jako fakt.
Avatar - Blue Sun
22. 8. 2020 09:39
Re: Dotyk
Já jen říkám, že to není tak nebezpečné, jak se tu všichni oháníte. Ale co už, tady se s rozumným názorem neprosadím.
Avatar - _Karel_
22. 8. 2020 09:54
Re: Dotyk
Dotykový ovládání je neergonomický. Samozřejmě netvrdím, že to omlouvá nemehla, co do toho čumí půl minuty a vybourají se. Ale horší to je, na tom panuje shoda.
Avatar - spitfirecz
22. 8. 2020 09:54
Re: Dotyk
Vlastně s Blue Sun celkem souhlasím. Klima rozhodně nenastavuju 10x za jízdu, přes zimu teplotu neměním téměř vůbec, v létě občas nastavím na počátku jízdy nižší, což u automatické klimatizace vyburcuje ventilátory na vyšší rychlost.

Každopádně je to věc měnitelná velice rychle a pokud je display ve správné výšce - očí, tak to rozptylující není. Samozřejmě jiná věc je, pokud do toho budu koukat jak na seriál místo jednoduchého kliknutí.

Stejně tak stěrače nastavím na automatiku a nešahám na ně, a pro opláchnutí/setření okna má Tesla tlačítko na páčce u volantu, stejně jako jiná auta, takže zde problém taky nevidím.

Samozřejmě jiná situace je u aut, která tyto technologie nemají(automatická klimatizace), případně jsou to starší modely a nefungují tak dobře jako moderní, nicméně na základě zkušeností například z těchto starších automobilů přeci nemohu hodnotit nové automobily, které budou podstatně jinde z hlediska funkčnosti.
Avatar - _Karel_
22. 8. 2020 10:06
Re: Dotyk
Někdo klimu nastaví jednou ročně, někdo několikrát denně. Tak to prostě je. Potřeby má každý jiné, nic k diskuzi. Totéž stěrače - někdy mě obtěžují příliš častým stíráním při pár kapkách deště, někdy chci naopak intenzitu přidat. To co řešil onen němec. Já na svým autě bez koukání nastavím na páčce, idioti to vymyslí v podmenu na displayi.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 10:13
Re: Dotyk
To není o potřebě ale znalosti = neustálé změny teploty stejně NIC neřeší = vysvětlí ti fyzikář ze střední = my měli babu :-!

Smysl má nastavení INTENZITY výkonu automatické klimatizace = většina aut má nějaký 3 stupně výkonu

Teplotu má smysl měnit jen když je extrém o jakém si psal 40°C = ale to víš než vyjedeš

Navíc když mám auto měsíce a roky = víš co a jak automaticky nemusíš koukat
Avatar - Mikesus
22. 8. 2020 12:23
Re: Dotyk
Já třeba teplotu měním, když svítí přímé slunce, dám ji o 1-2 stupně dolů, protože to prostě víc hřeje přes okna. A naopak když zajde za mrak, vracím na původních 22. Když je ustálené počasí, není potřeba nic měnit po celou dobu jízdy ( když tedy nepočítám vypnutí před koncem trasy )
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 12:27
Re: Dotyk
Vím že to dělá hodně lidí, ale.. viz Hendly 12:31

Jinak taky máš https://moje.auto.cz/?… protisluneční fólie = ochlazování ve stupních nemá (by nemělo mít) moc vliv = změna intenzity naopak jo

Jj vypnutí kousek před dojetím a dát naplno suchý vzduch aby se vyčistil výparník a pozabíjely bakterie = to moc lidí nědělá :yes: :-)
22. 8. 2020 12:31
Re: Dotyk
Tohle snad dělá automatická klimatizace sama...
22. 8. 2020 16:22
Re: Dotyk
Keď ju nastavíš na nižšiu teplotu, tak pridá na výkone. Aj automatická.
Avatar - _Karel_
22. 8. 2020 13:26
Re: Dotyk
Měníš teplotu? Buch palec! Trotlové v akci.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 14:11
Re: Dotyk
I doma furt měníš teplotu?
22. 8. 2020 19:58
Re: Dotyk
A tvůj dům mění polohu vůči slunci jako auto při jízdě? Nebo přejíždí z otrkytého úseku do stinného lesa? Asi máš chaloupku na kuří nožce jako v Mrazíkovi, že? :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 20:02
Re: Dotyk
Kdyby hloupost nadnášela = to je FURT ta středoškolská fyzika + SMYSL automatické klimatizace. OBOJE popíráš? :-)

Asi tě to při tvých znalostech ŠOKUJE = ale nemusí se hýbat dům, hýbe se kolem něj to slunce :-!

Byly doby kdy lidi jako ty lidi jako sem já = za pravdu popravovali :-O :D
22. 8. 2020 20:25
Re: Dotyk
A auto snad neví jestli a jak svítí slunce?
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 20:34
Re: Dotyk
Možná by sme se měli ptát CO si představují pod automatickou klimatizací, když jí všichni mají potřebu ovládat ručně
22. 8. 2020 14:58
Re: Dotyk
Napíšu jak funguje automatická klima a palce dolu taky. Mrzí mě, že to není potvrzeno argumenty.
23. 8. 2020 11:30
Re: Dotyk
Zvádza to. Riziko je vyššie, to hádam nepoprieš. A tam, kde je riziko, by sa malo spraviť niečo, aby to riziko nebolo.
22. 8. 2020 20:47
Re: Re: Dotyk
Není jediný. Na kolečko i displej se každý podívá. Schválně jsem pozoroval kamarády. Nikdo to neudělá s kolečkem poslepu.
23. 8. 2020 21:21
Re: Re: Dotyk
Na kolečko stačí mrknúť raz a máš tam mechanickú väzbu. Na displej musíš pozerať viac, mechanická väzba tam nie je žiadna.
22. 8. 2020 11:07
Re: Dotyk
Mám možnost nastavovat klimu jak klasickými otočnými ovladači a tlačítky, tak přes displej. Na klasiku stačí ta půlsekunda, protože je to velmi přehledné, intuitivní, rychlé, přesné a díky mechanické odezvě má člověk zpětnou vazbu. Displej jsem na nastavení klimy vyzkoušel jednou a od té doby jsem ho nepoužil. Půlsekunda určitě nestačí, trefovat se do posuvníků teploty je za jízdy po městě nebo okresce je skoro nemožné.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 11:10
Re: Dotyk
Otázka PROČ se trefovat do posuvníků teploty = za jízdy po okrsce. Na červené ve městě = to už vůbec nechápu

Jinak viz já 10:13
22. 8. 2020 11:13
Re: Dotyk
Když během jízdy zjistím, že mi původně zvolená teplota (nebo cokoliv jiného, třeba směr proudění, intezita ventilátoru) nevyhovuje, tak mám dělat co? Zastavit na krajnici?
22. 8. 2020 11:49
Re: Dotyk
Co je to za auto? Obecně je fakt klima automatická proto, a si tohle dělat nemusel. To co popisuješ je spíš manuální klima.
22. 8. 2020 12:14
Re: Dotyk
Je to dvouzonová automatická klima koncernu VW. Některé věci nechávám na automatice, zatímco některé si reguluju sám, zejména mám na mysli intezitu foukání, jelikož algoritmy výrobce mi nevyhovují.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 11:51
Re: Dotyk
Jaký máš auto? Viz Hendly 11:49
Dneska rsp. už před 5ti lety https://www.vybermiauto.cz/…-nejmene-1000-km

Co to je nevyhovuje? KOLIK je v tvým autě tvá příjemná teplota? Směr proudění = na mě nebo mimo mě = to nezvládáš? Já jo = kolegova asi 50ti kilová manželka řídící RAV4 taky = čím jezdíš?

Intenzita ta jo = to bejvaj většinou 3 stupně výkonu = to má smysl občas měnit = to jo
22. 8. 2020 12:23
Re: Dotyk
Seat Leon 2017. Co se týče "příjemné" teploty, tak nemám jednu konkrétní hodnotu, na kterou bych jezdil celý rok. Záleží zejména na okolní teplotě a na dalších okolnostech. Když je venku třeba 25°C, nastavím si většinou tak 24. Když je třeba venku 35°C, nastavím si vyšší teplotu, 27 nebo 28. A když během jízdy začnu mít pocit, že je mi zima, tak logicky teplotu zvýším, nedržím tam tu nastavenou při startu :-)
Co se týče intezity výkonu, tak i při nejnižší intenzitě z těch tří a zapnutí ekonomického módu řízení klimatizace to většinou fouká víc, než bych chtěl, proto jsem zvyklý si intenzitu nastavovat sám.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 12:35
Re: Dotyk
KOLIK ti vyhovuje je jedna věc = a trochu jiná teplota když je extrém třeba těch 35°C taky = to je ok

Ale MĚNIT teplotu na klimatizaci = to je spíš nesmysl = viz ta fyzika. Ten pocit se má správně řešit nastavením INTENZITY = ne skákat teplotou sem tam

Nastavení intenzity je taky všude stejný = nějaký většinou 3 přednastavení plus možnost manuálně. Zdá se že u VW/Seatu je všechno špatně = ne příjemně pro uživatele. Ale i tak by tam měl platit PRINCIP = že měněním teploty to moc neovlivním správnější je měnit intenzitu

Hele máš jí v pořádku? Určitě se hodí viz mikesus 12:23 závěrečná závorka a občas (jednou za rok) https://www.sonax.cz/…-343-detail.html?… a občas (jednou za rok) http://www.pneumracek.cz/…rvis-klimatizace

Já osobně mám v naprostý většině 21-2°C = a jak vyjíždím většinou z garáže a snažím se parkovat i v podzemních a ne na ulici když někam jedu, tak teplota je spíš stabilní a nejsou nutné extrémy jako vyvětrávat přehřáté auto nejdřív otevřenými okny atp.
22. 8. 2020 15:09
Re: Dotyk
Mám klimu v pořádku. Něříkám, že Climatronic koncernu VW je špatný. Prostě lidí, co vymýšlejí ty algoritmy řízení klimatizace, mají zřejmě rádi větší průvan než já. Pro mě je důležité, že si to snadno můžu nastavit tak, jak mi to vyhovuje. Co se týče těch extrémních teplot, tak mě napadla jedna chyba. Climatronic umožňuje nastavit maximálně 29°C, pokud se nepletu. Ale když je venku třeba 35°C ve stínu, tak bych si chtěl nastavit řekněme 31°C (vzhledem k tomu, že klima vysušuje vzduch, tak by to byla příjemná teplota), ale to nejde.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2020 15:18
Re: Dotyk
No pokud nelze nastavit aby fungoval jako automatická klimatizace = tak spíš je špatný. Sam to píšeš. Kladně hodnotíš funkci (manuální) klimatizace, to AUTOMATICKÁ sám píšeš že není dobře uděláno

SMYSL automatické je..

Jinak viz Hendly 14:51
Avatar - Blue Sun
23. 8. 2020 09:27
Re: Dotyk
Inu, když VW neumí udělat vhodné rozhraní pro ovládání... Ale se divím, VW a SW...
22. 8. 2020 10:53
Re: Dotyk
A co na ty klimatizací nakonec furt nastavuje? Doma taky nechodím furt točit termostatem. 99% procent funkci co používám mám furt na packach a nebo volantu.
Avatar - _Karel_
22. 8. 2020 11:04
Re: Dotyk
Furt stejně pitomý otázky.
-Vyhřívání sedadel máš na volantu?
-V zimě jezdím v autě někdy ve svetru, někdy v tričku. Pochopitelně chci tedy pokaždé jinou teplotu.
-Když je ráno venku 25st. dám si klimu klidně na 20st., ale když teplota stoupne na 35st. určitě ji na 20st. nenechám.
-Když lezu o půlnoci do auta zmrzlej jak sobolí *** po několika hodinách v mrazu, chci se ohřát a nastavím si vyšší teplotu než běžných 22st.
Tohle jsou jen moje důvody, ostatní mají určitě další.
Proč výrobci vůbec do auta dávají nastavování klimy, stačilo by nastavit natvrdo na 22st., ne?
22. 8. 2020 11:12
Re: Dotyk
Vyhřívání sedadel ok. Ale jinak ty změny teplot jsou spíše výjimečně, nebo spíš jsi výjimečný uživatel. Obecně nemá moc smysl nastavovat aut klimu, stejně teploty nastavuje odlišné od toho co je na display.
22. 8. 2020 16:27
Re: Dotyk
Píšeš nezmysly. Ak automatickú klímu nastavíš na 22 pri vonkajšej teplote 25 alebo 35 stupňov, je to sakra rozdiel. Takže teplotu na klíme nastaviť treba, hoci je automatická. Striktné čísla vždy neplatia, či je klíma manuálna alebo automatická, nastavuješ ju tak či tak podľa pocitu, aby si sa cítil v aute fajn . Je fakt také ťažké to pochopiť? Ako píše Karel, 22°C v lete a v zime proste nie je to isté.