Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

TEST Peugeot 3008 Hybrid 225 a 508 SW Hybrid 225 – Drahé šetření

55 komentářů

CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Frey
Frey
PHEV je fajn auto, ak najazdim dostatocny podiel km v meste. Ak mozem doma nabijat, mestsky presun na elektrinu okolo 50km je do mesta ideal. Kupovat stredne SUV, alebo auto strednej triedy na mestske jazdenie moc zmysel nedava... Na dialnice a dlhe cesty po okreskach je fajn pridavny vykon a krutiaci moment hybridu, ale vyssia hmotnost a samozrejme aj cena auta je za to prilis velka dan ;-\
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A co ti to je platné, dědku? Zasekl ses v pravěku a ovládat auto neumíš.
Avatar - speedfred
speedfred
Nie vždy všetko moderné/nové je aj dobré.
Sám som mal pár Pežotov a nová 508 je nádherná ale nekúpil vy som si ju kvôli kokpitu.
Áno viem, PSA nestojí na jednom zákazníkvi ako som ja.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
k titulku není co dodat :-!
Mr.Murphy
.... mám Supa iV a jsem spokojený, ale do PHEV od Peugeotu bych asi nešel.... jednak teda obě auta stojí +/- to samé co podstatně větší Superb a pak se mi taky nezdá třeba ta doba nabíjení - 8 hodin? Superb má defacto stejnou baterku a zvládne to za 5.... a to je rozdíl, když třeba dojedete do práce, kde chcete nebíjet, ale nejste tam celý den.... Navíc ten Sup ujede na elektřinu přes 50km, Peugeoty jen kolem 40.... Ostatně i srovnávací test 508 PHEV vs. Passat GTE dopadl pro Passat (viz článek tady na auto.cz) a kdyby to srovnávali se Supem tak by Peugeot prohrál ještě výrazněji, už jen kvůli ceně.... Co se podvozku týče, je Sup nic moc - ve standardu se to strašně naklání, ve Sportu už dobrý ale přecejen už je podvozek cítit a slyšet.... ale furt mi to nepřijde jako taková trága jako tady u těch Peugeotů....

Takže nějak nevím, no.... PHEV jsou fajn auta pro určitý typ využití, ale u Peugeotu bych asi zatím nenakoupil.... a to se mi teda 508 fakt líbí....
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ty tomu tak rozumíš, pradědku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
😁 😁 😁
Chtěl jsi říct nejlevnější. A co pak 1 kWh, ta bude ještě min. 😁
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Kolik jsi už najezdil kilometrů chlapečku? Já zhruba 2 miliony...a teď se chyť se za ruce s tím zeleným a kupte si kačera na provázku.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
přístroje jsou umístěny zcela špatně :no:
Mr.Murphy
... tak kdyby u městských taxíků někdo úředně nakázal že prostě můžou jezdit jen s EUR6 a výše, tak si myslím že se fakt nikdo zlobit nebude (teda kromě taxikářů co v těch popelnicích jezdí a rýžují na tom)... a nebo ještě tvrději - buď CNG nebo PHEV/EV.... prostě opravdu není žádoucí aby celý den po velkém městě hrkala taxikářská Octavia druhé generace s rakovinovou naftou....
Šimpanz
No ale to co popisuješ není preference zadku, to je nějaká výpomoc na zadek. Preference zadku znamená, že výkon je trvale rozdělován z větší částí na zadek a menší na předek a to zde z principu není možné. Tohle je prostě koncepční předohrab, kterému umí pomoci elektromotor na zadku, k preferenci zadku to má daleko asi jako DS7 k X5.
Mr.Murphy
jj ten Sup je těžký jak kráva a na jízdních vlastnostech je to dost poznat.... je to prostě eko-auto, žádný vymetač zatáček....
Šimpanz
Jak může preferovat zadní nápravu, když přední nápravu pohání ICE o výkonu 200 koní spolu s elektromotorem 110 koní a zadek pohání jenom elektromotor 110 koní?
Avatar - Anonym
Anonym
Nejlepší je LPG, 9,90 za litr 😄 😄 😄 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jo, je docela s podivem, že je pažout dražší, než škodovka. I když otázkou je výbava a reálná cena po slevě, nevím, jak na tom frantíci jsou v tomto směru, čekal bych větší slevu než u škody.
Mmch, sup má taky +3 metráky? Čekal bych tak dva....
OlomoucPrujem
Tak ze dalnice dokaze zahejbat se spotrebou je znama vec. Pokud uz das mega za auto tak asi dalnici jezdis dost. Teda chces bezpeci, rychlost, teda pruznost a to pak jsi na 9 litrech. Vzdycky si vzpomenu jak na me v praci koukali pres prsty za kolik jezdim s mustangem. Kdyz jsem jim rek ze mam ted 10 litru spotrebu tak je to až sralo. Nesrovnavam jen rikam jak je vzdycky dulezity jak a kde s autem jezdis. Mustang na okreskach je hrozne neohrabanej ale na dalnici super. Rodinnej kočár je proste rodinej kočár a jizdni vlastnosti jdou trochu stranou.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
U Ady nejde jen o kokpit, on je celkově dvacet let v pravěku.
A já zase už naopak nechci nic jiného, než Peugeot, tedy pokud nové generace nepodělají zase nějakou ergonomickou "novinkou" jako třeba nízko umístěným displejem u 508.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
No, nepojedes - musel by se ti vypadek elektriky trefit do doby kdy mas skoro uplne vybitou baterku, a to je celkem nepravdepodobne. Vetsina lidi nejezdi denne stovky km, takze budou mit baterku i v elektromobilu zpravidla nabitou minimalne z poloviny...
Rasto
A tak môže byť celkom veľký rozdiel medzi tvojou jazdou a ich jazdou - na ACZ mávaju celkom často ťažkú nohu...
Avatar - Anonym
Anonym
u Kwh je to otázka jak dlouho, druhá otázka je, jak to nabiješ když náhdou vypadne proud a třetí otázka co když začnou anbíjet všichni, plky o tom jak to rozvodová sít zvládne, když ti v některých obcích nechtěj povolit postavit další barák nebo vyměnit jističe za silnější, protože už to sít nezvládne sou akorát úsměvné
ryccardo
No a to si vezmi, že na výrobu 1 litru benzínu potřebuješ 1,5 kW, takže když to přepočítáš tak 23 kWh je ekvivalent cca 15 litrů benzínu na 100. O ekologickém pohonu bych v tomhle případě vůbec nemluvil.
kesumb
proto jsem si taky nekoupil ds7 ale x5..

kazdopadne pri jizde na elektrinu to jede vetsinu casu na zadni elektromotor a v hybridnim rezimu se to snazi o totez. Umi to jet i jak jsem popisoval. Na okreskach to pokud staci zadni elektromotor jede vetsinu casu jako zadokolka a az prekvapive to funguje. Na dalnici ue to predokolka, coz ale nicemu nevadi. Kazdopadne to funguje podstatne lip nez Volvo XC90 t8
kesumb
tak pokud se na to postavis jak do zeli tak to predkem prohrabne a to i v pohybu. Stejne tak to “umi” na nerovnostech pri rekuperaci odlehcit a ve vzduchu zablokovat zadni kola. Reakce je ale vcelku rychla a netaha to tolik za volant jako silny predokolky. Na prijemny okreskovy vyjeti ze zatacky zadni elektromotor staci, ale mluvim o hybridnim Citroenu ne o sportaku...
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
PHEV dava dost smysl i pro klasicky primestky provoz, kdy rodina bydli kus za mestem a rozvazi deti do skol a skolek. Tam to z vetsi casti nebo uplne zvladne na elektrinu. A na vikendove vylety nebo cesty za rodici (prip. na dovolenou) to bez problemu zvladnou stejnym autem, jen jednou na benzin (prip. naftu pokud je to nahodou naftove PHEV).
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já to měl stejně s 5008 před dvěma lety - líbila se mi, cena ok, velmi vážně bych zvažoval, ale přes kokpit nejel vlak.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak jsem se podíval a podle výbavy je rozdíl 210-260kg (1,5TSI vs. iV)
kesumb
pokud se pamatuju tak ma iv dost pres 1800kg
kesumb
DS7 phev jsem nabijel wallboxem (s limitem daleko presahujicim palubni nabijecku) a i pri cca 3,6kw prikonu se to po pul hodine na slunicku prehralo a prestalo nabijet. Nabijeni se muselo obnovit manualne (vyndat zandat do zasuvky). Pry je to bezne. Sup to nedela. Kazdopadne ten 4x4 phev je po strance pohonu (preference zadni napravy), schopnosti jet v rezimu predniho elektromotoru jako generatoru a pak taky podstatne silnejsi 1,6 motoru lepsi pohon nez v supu. Ovsem z cenu 330e...
Jo a taky je to podstatne vyvazenejsi a lip to zataci.
Arese
Modrý hulvátek, jako vždy... ;-\ ;-\ :no:
_Teddy_
Kde to mozem podpisat? 😄
Avatar - Anonym
Anonym
nebo pokud jim to výrobce nezakáže 😄 😄 😄
pogo26
Pokud to auto někdo nafasuje, tak se ani nedivím. A tak to i většinou je,
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ja vim, to pises vzdy. Precetl sis jeden "vyzkum" a udelal se ti nazor...
pogo26
PHEV většinou nenabíjí nikdo.
Avatar - Frey
Frey
No jo, len takymto trendom budeme casom vsetci jazdit po mestach v SUV, takze uz nebude otazka ze ja sedim v SUV a citim vacsiu bezpecnost ako ti v osobakoch. Vsetci budeme v SUV, a pokial v elektrickych, tak 2 tonovych SUV. Cele to ale ide proti zmyslu setrenia energii, pretoze aj to 1800-2000 kg elektro spotrebuje viac energie ako 1200-1500 kg elektro...
Mr.Murphy
... to určitě, já se neloudám, ale efektivitu si hlídám.... zas u takového auta by při testu spotřeby měla být redakce celkem metodická a precizní, protože to je vlastně nosná vlastnost toho auta.... a ve srovnávačce Peugeotu 508 a Passatu GTE byl Němec taky o dost lepší....
Avatar - Anonym
Anonym
Jak kdy, loni 2x plánovaně, a 2 neplánovaně, ale ten jeden neplánovaný trval 3,5 hodiny 😄 A ten jeden plánovaný 5 😄

Ti co nejvíc plácají o Kwh většinou prosazují čisté elektromobily, tak tam asi nikam nepojedeš, že...
Mr.Murphy
.... holt se jim to asi nepovedlo.... Sup iV ukazuje že i v hybridním režimu umí jezdit fakt velmi úsporně, viz můj blog....https😐/blog.auto.cz/…ybridnim-rezimu/
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Protoze je to naroubovane na klasickou prevodovku, hadal bych. Proto jsem psal, ze jsem zvedavy na test RAV4 PHEV.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Spotřeba na prázdnou baterii mi přijde strašně vysoká. Okresky za 6 na sto čekám od moderního benzínu i bez elektromotoru, výsledek z města už vůbec nechápu. Proč to nevyužije baterii stejně efektivně jako klasický hybrid?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nevtírej se, šášo.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Jak casto ti doma vypadava proud? Kdyz se to nahodou stane, tak proste nenabijes a pojedes na benzin - jsou to PHEV, ne elektromobily.

Navic se PHEV vetsinou nabiji z bezne domaci zasuvky (protoze to staci a je to cenove nejvyhodnejsi). Proc se neptas co se stane, kdyz si okolo Vanoc zacnou vsechny domacnosti zapinat trouby na peceni cukrovi? Ten odber za jednu domacnost je zhruba stejny (aspon podle meho pozorovani).

EDIT: Trochu brzdim - podival jsem se zpet do clanku na deklarovane spotreby a casy dobijeni a najednou to nevidim tak ruzove. Jsem fakt hodne zvedavy na test RAV4 PHEV, protoze ty spoteby u Peugeotu nejsou moc dobre (i kdyz vime, ze spotreby hybridu na auto.cz jsou obcas mirne receno zvlastni). Test PHEV RAV4 nam myslim ukaze jestli je problem ve velikosti auta nebo v tom, ze Peugeot zatim neumi udelat efektivni hybrid.
dr.Remorey
Všechno je to dáno tím, že už i do města chtějí vseci aspoň kompaktní suv kvůli bezpečnosti...
Jednou jsem říkal známýmu, že nechápu, na co má xc90 když jezdí kolem komína. Tak mi řekl, že už do něj zezadu natrvalo auto v cca 50ti, on stal v odbocovacim pruhu. A že kdyby seděl v něčem jiným, už tady nemusel být... Těžko se s takovým člověkem potom hádat. I když já mám stejnej názor jako ty.
Avantime
To sa žiaľ netýka iba tých veksláckych taxikárov, ale aj tých ťažie postihnuteľných. Keď k nám prišiel Uber či Taxify (dnes už Bolt), tak myslím mali celkom striktné podmienky na vek vozidla. Vtedy to navyše bavilo robiť aj tých, čo na to neboli odkázaní, takže som párkrát narazil na celkom zaujímavé autá. Teraz už väčšinou jazdia všelijaké črepy (aj keď teda minule som mal šťastie na Teslu Model 3). No a to sa týka aj rôznych rozvozov jedál. Tí našťastie majú väčšinou malé autá s benzínovým motorom, ale teda často sú staršie, ako ich vodiči.
kesumb
😊 volba byla q7 60tfsi, touareg r nebo x5.

Ale auta mam rad a chtel jsem zkusit ten 4x4 phev...
Adam Grufík
Mě třeba zaráží ta obrovská spotřeba elektřiny. Na 100 km je to u menšího cca 23 kWh. To je už koruna na kilometr a ještě se nepřidal spalovací motor. A deset litrů na dálnici je taky dobrý výsměch. Ok je to výkonné auto, ale nemůže si zároveň hrát i na ekologické.
Avantime
No to je ten absurd. Denne v BA stretávam takéto dymovnice, väčšinou sú to taxíky a dosť ma to irituje. Polícia by takých mala odchytávať.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jo, ty interiéry jsou jinak pěkný, vypadají hodnotně....
Mr.Murphy
Povinné PHEV by samozřejmě byla blbost, pro obchoďáky co lítají po dálnici je diesel lepší.... jinak ale pro obrovskou část populace, která prostě autem dojíždí do práce a párkrát za rok jede někam dál je PHEV ideální volba.... má to jediný problém - Češi na to nemají a proto jsme odsouzeni ještě dlouhé roky fetovat emise jedničkových a dvojkových Octávií a podobných strojů..... 8-s
Avatar - xxc
xxc
Psa ma udajne lepsie splnene emisie, cize nemusia ist s cenou tak nizko, aby splnili limity a predali co najviac aut. VW asi musi plnit ciele, preto ma take vyhodne niektore modely.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já se cítil hrozně dobře v interiéru 5008, i 3008 je fajn. Že ovládání není ideální, je druhá věc.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak to je zvláštní volba - mezi DS7 a X5.
Avantime
Passata GTE si pred pár rokmi tiež málokto kúpil, ale už sa ten vývoj zaplatil, takže tú 1,4 TSI s elektro sústavou môžu cpať do všetkých koncernových áut. Potom sa už nebudeme chytať za hlavu že za DS7 E-Tense chcú 60-tisíc eur. Stačí to osekať, dať bez 4x4 a C5 Aircross je už v najvyššej výbave za 38 500 eur. V novej 3008 to bude o dva roky už zas menej.
Skôr sa desím momentu, keď sa to preklopí a plug-iny budú lacnejšie ako klasické spaľováky alebo nebodaj povinné. Len, aby vychádzali limity emisií.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jednoduše - dokud je to možné, jede jen zadek, pak teprve se připojuje předek.