Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Renesance Borgwardu se nepovedla. Kdysi slavná značka pod vedením Číňanů opět strádá

39 komentářů

Avantime
Trochu sentimentu a čínsky kapitál. Asi tak by sa dala zhrnúť novodobá a veľmi krátka história Borgwardu. Dôvod na nejaké posmešky tu nevidím, urobili kus práce, ale v podstate nemali šancu a to ani nemusela prísť korona.

Toto je možno aj také memento pre tých, čo by radi videli oživenie osobných tatroviek. Už na to nie je vhodná doba, ak má byť výsledkom niečo priemerné.

Som celkom zvedavý, či sa ešte nejakej novej automobilke podarí etablovať v Európe. Vodíková éra by mohla byť výzvou, tuctových SUV tu však už máme dosť.
jiras_
I kdyby výsledkem bylo něco nadprůměrného, tak si osobní Tatru nikdo nekoupí. Čemu by konkurovala, Němcům, Volvu? V téhle kategorii se kupuje podle značky. Alfa uvedla skvělé auto a proti BMW se neprodá nic, co Alfa za rok, to BMW za měsíc. Po 3 dobrých generacích by se to chytlo, ale 15, 20 let to nikdo sponzorovat nebude
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Všechny škaredé auta se špatně prodávaly a samozvané automobilky zkrachovaly. Jsou jen dvě výjimky, Juke a Tesla. Juke nemá vysvětlení a Teslu stvořil geniální šílenec Musk. Bez něj by byla Tesla takový Fisker.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Juke má vysvětlení úplně jednoduché - je natolik jiný, že se lidem prostě líbí. Multipla se taky řadí mezi škaredá auta a přitom se prodávala dobře. Druhá generace nepřišla spíš kvůli změně uvažování ve Fiatu.
A Tesla... prostě přišla ve správnou dobu. Kdyby nebyla poptávka, ani Musk s tím nic nezmůže.
Arese
Hele, o mě je tady známo, že FIATU velmi fandím, ovšem tvrdit, že se "Multipla prodávala dobře" bych si určitě nedovolil. Naopak to byl naprostý komerční propadák. Vždyť za 12 let evropské výroby se prodalo jen cca 220 000 kusů, což je tedy čiré zoufalství... ;-\ ;-\ ;-\ Fiat si tak opět potvrdil, že líbivý design v italském stylu jeho potenciální kupci považují za samozřejmou povinnost a pokud toto nějaký turínský model nesplní, výrobce je "potrestán" jejich nezájmem (viz. např. další propadák Stilo).
Avatar - sorpersa
sorpersa
Mne sa Multipla naopak páči, takmer som ju kúpil kedysi, tá koncepcia bola super, auto s dĺžkou kratšou ako Fabia pre 6 ludí super... myslím do dnes neprekonaná... s výnimkou Hondy FRV. Ach Stilo.... ešte mám otcovu 1,8 atmo... myslím že čo sa týka samotného auta nevadil ani tak design, priestor vnútri, to je je neskutočné oproti Golfu 4 plus posuvná lavica... ale! materiály sedačiek hrôza, neustále hlášky o chybách v systémoch, búchajúci podvozok... toto všetko je fail u Stila. Ale jak dobre hrajú repro v ňom 😃)
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
220 tisíc kusů malého MPV s velmi specifickým interiérm je podle mě dost dobrý výsledek.
Arese
No, ale ne za 12 let! 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Proč by ne? Je to auto, které se zaměřilo na velmi malý segment trhu. Jediné další podobné auto mělo za sedm let čtvrtinu těch počtů, a to bylo designově výrazně povedenější.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Co ještě ti má víc Arese napsat.
Arese
Možná to, že kdyby se jednalo o "uspěšný model", Fiat by přišel s II. generací. Konec konců, ani Honda FR-V se neprosadila. Model 3+3 evidentně nezaujal, resp. ho velmi málo kdo chtěl... 😒
Avatar - kari.laz
kari.laz
Je pravda, že po FL už vypadala normálně, svě přednosti si zachovala, ale zase tak nějak zapadla so "šedi" aut, takž eničím nezaujala (na pohled) a tak to prodeji nehnulo.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nic, protože na mé pravdě se nic nemění. Váš pohled přes absolutní čísla je mimo a spojování s designem je úplný nesmysl.
traveldrive
:yes:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
jako zelený sliz... ten cucák si také myslel že má vždycky pravdu
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zalez, dědku s placatou ***í.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Auto, které se zaměřilo na velmi malý segment trhu? Vždyť v době, kdy přišla Multipla byly MPV velice oblíbeným druhem vozidel. Prostě se neujalo, toť vše. A to i přes "geniálně" řešené využití prostoru a počtu 3 sedadel v předu. Bohužel vzhled evidentně zákazníky nepřesvěčil.
Arese
Řekl bych, že je přímo odradil! 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
MPV jako celek ano, ale jen málokdo má potřebu koncepce 3+3. A s ohledem na tak omezený tržní segment je to uspěšné auto. Navzdory vzhledu. Nebo jak si vysvětlit, že civilněji vypadající FR-V prodalo stěží čtvrtinu?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Auto to bylo geniální, ale odporné, 6 míst byla výhoda.
Avantime
Z Multiply sa predalo 329 328 kusov, ak nerátame ešte licenčnú výrobu v Číne. Na Scénic či Xsaru Picasso to rozhodne nemalo, ale na to, ako to vyzeralo, je to myslím slušný výsledok.
Arese
Mohu vědět, kde jsi k tomuto pozoruhodně optimistickému číslo přišel? 😄
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Byl to hnus jak Avantime
traveldrive
Na hnus sa pozri do zrkadla.
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - SKAY
SKAY
Saab Turbo výkon v každém okamžiku...
ptr078
Tak neviem ci cesta Indov v Jagu je ta spravna, ked uz polozili jednu oceliaren, co stoji britsku vladu 1mil libier denne a jag je pred krachom, minuly tyzden vlada odmietla zadotovat indov, takze bude jag o chvilku na predaj
traveldrive
Značka, ktorá vo svojej dobe šlapala na päty nemeckej prémii. V čase krízy vďaka lobbingu konkurencie nedostal Borgward od bánk ani marku úveru a padol. Akcionári poverili riešením situácie Borgwardu človeka, ktorý bol "náhodou" členom správnej rady BMW... Krach Boegwardu je nikdy nepotrestané svinstvo, jeho úplné potopenie bolo naplánované. Na jeho záchranu v skutočnosti nebolo treba veľa.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
samozřejmě přežít nemůže :-!
Arese
V Evropě určitě ne.
Arese
Ona ta snaha vzkřísit tuto kdysi poměrně slavnou německou značku byla jistě velmi sympatická, ale hned od počátku jsem nevěřil tomu, že by se to tímto způsobem (v čínské režii a čistým zaměřením na SUV) na konzervativním evropském trhu mohlo podařit... ;-\ ;-\ ;-\
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Kdo dnes zná Borgward? Pár nadšenců a vymírající pamětníci. Jenže to je kolik, pět procent populace? A kolik z nich bude ochotno utrati za nejistý produkt? Pět procent z nich?
Už když se o návratu Borgwardu psalo poprvé, tvrdil jsem, že je to nesmysl. Stejně jako je teď nesmysl křísit Delage či jinou dávno zaniklou značku. Maybach - katastrofa v německé režii. Alpine - jeden krásný model s nejistým osudem. DeLorean - ticho po pěšině... a tak můžeme pokračovat dál a dál.
traveldrive
Samozrejme, že nová alebo hoci reinkarnovaná luxusná značka nemá dnes žiadnu šancu. Mainstream sa musí spájať do aliancií a koncernov, aby prežil, luxus v malom už proste nehrozí.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Asi nejlepší důkaz je DS. I přes zázemí silného koncernu se stále stěží drží při životě.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Lidi zkrátka francouzské kreatury vždy kupují jen s krajním odporem...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jasně, když to říká placatá prĐel, tak to musí být pravda...
esenbe
esenbe
16. 10. 2018 14😁6
Mohli mě zaměstnat.Řekl bych jim už před lety, že to bude provar. Ušetřené peníze mohli třeba prohnat nosem nebo v bordelu. A já bych si vzal 10% z jejich investice za tuto moudrou radu.
Arese
A rozhodně jsi tady na auto.cz nebyl sám! 😄
Mig_35
Hele jako vážně legrační. Par herců neustále opakující svoje repliky. Ale hod si je do hejtu a zůstanou ti jenom nadpisy 😄
Nebo jsou to autisti? Tohle rozhodne není můj tapiokový puding! 😒]