Borgward kdysi patřil mezi největší evropské výrobce automobilů. Pak ale v roce 1961 zkrachoval. Po desítkách let se ho noví investoři rozhodli oživit, vůbec se to ale nedaří.
Trochu sentimentu a čínsky kapitál. Asi tak by sa dala zhrnúť novodobá a veľmi krátka história Borgwardu. Dôvod na nejaké posmešky tu nevidím, urobili kus práce, ale v podstate nemali šancu a to ani nemusela prísť korona.
Toto je možno aj také memento pre tých, čo by radi videli oživenie osobných tatroviek. Už na to nie je vhodná doba, ak má byť výsledkom niečo priemerné.
Som celkom zvedavý, či sa ešte nejakej novej automobilke podarí etablovať v Európe. Vodíková éra by mohla byť výzvou, tuctových SUV tu však už máme dosť.
I kdyby výsledkem bylo něco nadprůměrného, tak si osobní Tatru nikdo nekoupí. Čemu by konkurovala, Němcům, Volvu? V téhle kategorii se kupuje podle značky. Alfa uvedla skvělé auto a proti BMW se neprodá nic, co Alfa za rok, to BMW za měsíc. Po 3 dobrých generacích by se to chytlo, ale 15, 20 let to nikdo sponzorovat nebude
Všechny škaredé auta se špatně prodávaly a samozvané automobilky zkrachovaly. Jsou jen dvě výjimky, Juke a Tesla. Juke nemá vysvětlení a Teslu stvořil geniální šílenec Musk. Bez něj by byla Tesla takový Fisker.
Juke má vysvětlení úplně jednoduché - je natolik jiný, že se lidem prostě líbí. Multipla se taky řadí mezi škaredá auta a přitom se prodávala dobře. Druhá generace nepřišla spíš kvůli změně uvažování ve Fiatu.
A Tesla... prostě přišla ve správnou dobu. Kdyby nebyla poptávka, ani Musk s tím nic nezmůže.
Hele, o mě je tady známo, že FIATU velmi fandím, ovšem tvrdit, že se "Multipla prodávala dobře" bych si určitě nedovolil. Naopak to byl naprostý komerční propadák. Vždyť za 12 let evropské výroby se prodalo jen cca 220 000 kusů, což je tedy čiré zoufalství... ;-\ ;-\ ;-\ Fiat si tak opět potvrdil, že líbivý design v italském stylu jeho potenciální kupci považují za samozřejmou povinnost a pokud toto nějaký turínský model nesplní, výrobce je "potrestán" jejich nezájmem (viz. např. další propadák Stilo).
Mne sa Multipla naopak páči, takmer som ju kúpil kedysi, tá koncepcia bola super, auto s dĺžkou kratšou ako Fabia pre 6 ludí super... myslím do dnes neprekonaná... s výnimkou Hondy FRV. Ach Stilo.... ešte mám otcovu 1,8 atmo... myslím že čo sa týka samotného auta nevadil ani tak design, priestor vnútri, to je je neskutočné oproti Golfu 4 plus posuvná lavica... ale! materiály sedačiek hrôza, neustále hlášky o chybách v systémoch, búchajúci podvozok... toto všetko je fail u Stila. Ale jak dobre hrajú repro v ňom :-)))
Proč by ne? Je to auto, které se zaměřilo na velmi malý segment trhu. Jediné další podobné auto mělo za sedm let čtvrtinu těch počtů, a to bylo designově výrazně povedenější.
Možná to, že kdyby se jednalo o "uspěšný model", Fiat by přišel s II. generací. Konec konců, ani Honda FR-V se neprosadila. Model 3+3 evidentně nezaujal, resp. ho velmi málo kdo chtěl... :-(
Je pravda, že po FL už vypadala normálně, svě přednosti si zachovala, ale zase tak nějak zapadla so "šedi" aut, takž eničím nezaujala (na pohled) a tak to prodeji nehnulo.
Auto, které se zaměřilo na velmi malý segment trhu? Vždyť v době, kdy přišla Multipla byly MPV velice oblíbeným druhem vozidel. Prostě se neujalo, toť vše. A to i přes "geniálně" řešené využití prostoru a počtu 3 sedadel v předu. Bohužel vzhled evidentně zákazníky nepřesvěčil.
MPV jako celek ano, ale jen málokdo má potřebu koncepce 3+3. A s ohledem na tak omezený tržní segment je to uspěšné auto. Navzdory vzhledu. Nebo jak si vysvětlit, že civilněji vypadající FR-V prodalo stěží čtvrtinu?
Z Multiply sa predalo 329 328 kusov, ak nerátame ešte licenčnú výrobu v Číne. Na Scénic či Xsaru Picasso to rozhodne nemalo, ale na to, ako to vyzeralo, je to myslím slušný výsledok.
Tak neviem ci cesta Indov v Jagu je ta spravna, ked uz polozili jednu oceliaren, co stoji britsku vladu 1mil libier denne a jag je pred krachom, minuly tyzden vlada odmietla zadotovat indov, takze bude jag o chvilku na predaj
Značka, ktorá vo svojej dobe šlapala na päty nemeckej prémii. V čase krízy vďaka lobbingu konkurencie nedostal Borgward od bánk ani marku úveru a padol. Akcionári poverili riešením situácie Borgwardu človeka, ktorý bol "náhodou" členom správnej rady BMW... Krach Boegwardu je nikdy nepotrestané svinstvo, jeho úplné potopenie bolo naplánované. Na jeho záchranu v skutočnosti nebolo treba veľa.
Ona ta snaha vzkřísit tuto kdysi poměrně slavnou německou značku byla jistě velmi sympatická, ale hned od počátku jsem nevěřil tomu, že by se to tímto způsobem (v čínské režii a čistým zaměřením na SUV) na konzervativním evropském trhu mohlo podařit... ;-\ ;-\ ;-\
Kdo dnes zná Borgward? Pár nadšenců a vymírající pamětníci. Jenže to je kolik, pět procent populace? A kolik z nich bude ochotno utrati za nejistý produkt? Pět procent z nich?
Už když se o návratu Borgwardu psalo poprvé, tvrdil jsem, že je to nesmysl. Stejně jako je teď nesmysl křísit Delage či jinou dávno zaniklou značku. Maybach - katastrofa v německé režii. Alpine - jeden krásný model s nejistým osudem. DeLorean - ticho po pěšině... a tak můžeme pokračovat dál a dál.
Samozrejme, že nová alebo hoci reinkarnovaná luxusná značka nemá dnes žiadnu šancu. Mainstream sa musí spájať do aliancií a koncernov, aby prežil, luxus v malom už proste nehrozí.
esenbe
16. 10. 2018 14:36
Mohli mě zaměstnat.Řekl bych jim už před lety, že to bude provar. Ušetřené peníze mohli třeba prohnat nosem nebo v bordelu. A já bych si vzal 10% z jejich investice za tuto moudrou radu.
Hele jako vážně legrační. Par herců neustále opakující svoje repliky. Ale hod si je do hejtu a zůstanou ti jenom nadpisy :-)
Nebo jsou to autisti? Tohle rozhodne není můj tapiokový puding! :-[]