Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renesance Borgwardu se nepovedla. Kdysi slavná značka pod vedením Číňanů opět strádá

Borgward kdysi patřil mezi největší evropské výrobce automobilů. Pak ale v roce 1961 zkrachoval. Po desítkách let se ho noví investoři rozhodli oživit, vůbec se to ale nedaří.
Zpět na článek
25. 8. 2020 08:44
25. 8. 2020 12:17
25. 8. 2020 09:47
25. 8. 2020 10:05
25. 8. 2020 10:21
25. 8. 2020 19:33
25. 8. 2020 08:44
Klasika
Trochu sentimentu a čínsky kapitál. Asi tak by sa dala zhrnúť novodobá a veľmi krátka história Borgwardu. Dôvod na nejaké posmešky tu nevidím, urobili kus práce, ale v podstate nemali šancu a to ani nemusela prísť korona.

Toto je možno aj také memento pre tých, čo by radi videli oživenie osobných tatroviek. Už na to nie je vhodná doba, ak má byť výsledkom niečo priemerné.

Som celkom zvedavý, či sa ešte nejakej novej automobilke podarí etablovať v Európe. Vodíková éra by mohla byť výzvou, tuctových SUV tu však už máme dosť.
Rozbalit vlákno
1
25. 8. 2020 12:17
Re: Klasika
I kdyby výsledkem bylo něco nadprůměrného, tak si osobní Tatru nikdo nekoupí. Čemu by konkurovala, Němcům, Volvu? V téhle kategorii se kupuje podle značky. Alfa uvedla skvělé auto a proti BMW se neprodá nic, co Alfa za rok, to BMW za měsíc. Po 3 dobrých generacích by se to chytlo, ale 15, 20 let to nikdo sponzorovat nebude
Avatar - KANKUNEN
25. 8. 2020 08:51
Vždy je to stejné,
Všechny škaredé auta se špatně prodávaly a samozvané automobilky zkrachovaly. Jsou jen dvě výjimky, Juke a Tesla. Juke nemá vysvětlení a Teslu stvořil geniální šílenec Musk. Bez něj by byla Tesla takový Fisker.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Blue Sun
25. 8. 2020 09:58
Re: Vždy je to stejné,
Juke má vysvětlení úplně jednoduché - je natolik jiný, že se lidem prostě líbí. Multipla se taky řadí mezi škaredá auta a přitom se prodávala dobře. Druhá generace nepřišla spíš kvůli změně uvažování ve Fiatu.
A Tesla... prostě přišla ve správnou dobu. Kdyby nebyla poptávka, ani Musk s tím nic nezmůže.
25. 8. 2020 10:49
Re: Vždy je to stejné,
Hele, o mě je tady známo, že FIATU velmi fandím, ovšem tvrdit, že se "Multipla prodávala dobře" bych si určitě nedovolil. Naopak to byl naprostý komerční propadák. Vždyť za 12 let evropské výroby se prodalo jen cca 220 000 kusů, což je tedy čiré zoufalství... ;-\ ;-\ ;-\ Fiat si tak opět potvrdil, že líbivý design v italském stylu jeho potenciální kupci považují za samozřejmou povinnost a pokud toto nějaký turínský model nesplní, výrobce je "potrestán" jejich nezájmem (viz. např. další propadák Stilo).
Avatar - sorpersa
25. 8. 2020 11:20
Re: Vždy je to stejné,
Mne sa Multipla naopak páči, takmer som ju kúpil kedysi, tá koncepcia bola super, auto s dĺžkou kratšou ako Fabia pre 6 ludí super... myslím do dnes neprekonaná... s výnimkou Hondy FRV. Ach Stilo.... ešte mám otcovu 1,8 atmo... myslím že čo sa týka samotného auta nevadil ani tak design, priestor vnútri, to je je neskutočné oproti Golfu 4 plus posuvná lavica... ale! materiály sedačiek hrôza, neustále hlášky o chybách v systémoch, búchajúci podvozok... toto všetko je fail u Stila. Ale jak dobre hrajú repro v ňom :-)))
Avatar - Blue Sun
25. 8. 2020 11:21
Re: Vždy je to stejné,
220 tisíc kusů malého MPV s velmi specifickým interiérm je podle mě dost dobrý výsledek.
25. 8. 2020 11:24
Re: Vždy je to stejné,
No, ale ne za 12 let! :-)
Avatar - Blue Sun
25. 8. 2020 11:29
Re: Vždy je to stejné,
Proč by ne? Je to auto, které se zaměřilo na velmi malý segment trhu. Jediné další podobné auto mělo za sedm let čtvrtinu těch počtů, a to bylo designově výrazně povedenější.
Avatar - KANKUNEN
25. 8. 2020 12:03
Re: Vždy je to stejné,
Co ještě ti má víc Arese napsat.
25. 8. 2020 13:04
Re: Vždy je to stejné,
Možná to, že kdyby se jednalo o "uspěšný model", Fiat by přišel s II. generací. Konec konců, ani Honda FR-V se neprosadila. Model 3+3 evidentně nezaujal, resp. ho velmi málo kdo chtěl... :-(
Avatar - kari.laz
25. 8. 2020 14:19
Re: Vždy je to stejné,
Je pravda, že po FL už vypadala normálně, svě přednosti si zachovala, ale zase tak nějak zapadla so "šedi" aut, takž eničím nezaujala (na pohled) a tak to prodeji nehnulo.
Avatar - Blue Sun
25. 8. 2020 14:37
Re: Vždy je to stejné,
Nic, protože na mé pravdě se nic nemění. Váš pohled přes absolutní čísla je mimo a spojování s designem je úplný nesmysl.
Avatar - Ada je zase tady
25. 8. 2020 17:12
Re: Vždy je to stejné,
jako zelený sliz... ten cucák si také myslel že má vždycky pravdu
Avatar - Blue Sun
25. 8. 2020 19:23
Re: Vždy je to stejné,
Zalez, dědku s placatou ***í.
Avatar - kari.laz
25. 8. 2020 13:04
Re: Vždy je to stejné,
Auto, které se zaměřilo na velmi malý segment trhu? Vždyť v době, kdy přišla Multipla byly MPV velice oblíbeným druhem vozidel. Prostě se neujalo, toť vše. A to i přes "geniálně" řešené využití prostoru a počtu 3 sedadel v předu. Bohužel vzhled evidentně zákazníky nepřesvěčil.
25. 8. 2020 13:05
Re: Vždy je to stejné,
Řekl bych, že je přímo odradil! ;-)
Avatar - Blue Sun
25. 8. 2020 14:40
Re: Vždy je to stejné,
MPV jako celek ano, ale jen málokdo má potřebu koncepce 3+3. A s ohledem na tak omezený tržní segment je to uspěšné auto. Navzdory vzhledu. Nebo jak si vysvětlit, že civilněji vypadající FR-V prodalo stěží čtvrtinu?
Avatar - KANKUNEN
25. 8. 2020 15:58
Re: Vždy je to stejné,
Auto to bylo geniální, ale odporné, 6 míst byla výhoda.
25. 8. 2020 12:05
Re: Vždy je to stejné,
Z Multiply sa predalo 329 328 kusov, ak nerátame ešte licenčnú výrobu v Číne. Na Scénic či Xsaru Picasso to rozhodne nemalo, ale na to, ako to vyzeralo, je to myslím slušný výsledok.
25. 8. 2020 13:06
Re: Vždy je to stejné,
Mohu vědět, kde jsi k tomuto pozoruhodně optimistickému číslo přišel? :-)
Avatar - Ada je zase tady
25. 8. 2020 15:29
Re: Vždy je to stejné,
Byl to hnus jak Avantime
25. 8. 2020 23:17
Re: Vždy je to stejné,
Na hnus sa pozri do zrkadla.
Avatar - VDC
25. 8. 2020 09:47
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - SKAY
25. 8. 2020 10:05
Re: Značka
Saab Turbo výkon v každém okamžiku...
25. 8. 2020 10:21
Re: Značka
Tak neviem ci cesta Indov v Jagu je ta spravna, ked uz polozili jednu oceliaren, co stoji britsku vladu 1mil libier denne a jag je pred krachom, minuly tyzden vlada odmietla zadotovat indov, takze bude jag o chvilku na predaj
25. 8. 2020 15:22
Re: Značka
Značka, ktorá vo svojej dobe šlapala na päty nemeckej prémii. V čase krízy vďaka lobbingu konkurencie nedostal Borgward od bánk ani marku úveru a padol. Akcionári poverili riešením situácie Borgwardu človeka, ktorý bol "náhodou" členom správnej rady BMW... Krach Boegwardu je nikdy nepotrestané svinstvo, jeho úplné potopenie bolo naplánované. Na jeho záchranu v skutočnosti nebolo treba veľa.
Avatar - Ada je zase tady
25. 8. 2020 10:14
SUV bez dieselu
samozřejmě přežít nemůže :-!
Rozbalit vlákno
1
25. 8. 2020 10:52
Re: SUV bez dieselu
V Evropě určitě ne.
25. 8. 2020 10:54
Žádné velké překvapení...
Ona ta snaha vzkřísit tuto kdysi poměrně slavnou německou značku byla jistě velmi sympatická, ale hned od počátku jsem nevěřil tomu, že by se to tímto způsobem (v čínské režii a čistým zaměřením na SUV) na konzervativním evropském trhu mohlo podařit... ;-\ ;-\ ;-\
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Blue Sun
25. 8. 2020 11:26
Re: Žádné velké překvapení...
Kdo dnes zná Borgward? Pár nadšenců a vymírající pamětníci. Jenže to je kolik, pět procent populace? A kolik z nich bude ochotno utrati za nejistý produkt? Pět procent z nich?
Už když se o návratu Borgwardu psalo poprvé, tvrdil jsem, že je to nesmysl. Stejně jako je teď nesmysl křísit Delage či jinou dávno zaniklou značku. Maybach - katastrofa v německé režii. Alpine - jeden krásný model s nejistým osudem. DeLorean - ticho po pěšině... a tak můžeme pokračovat dál a dál.
25. 8. 2020 15:24
Re: Žádné velké překvapení...
Samozrejme, že nová alebo hoci reinkarnovaná luxusná značka nemá dnes žiadnu šancu. Mainstream sa musí spájať do aliancií a koncernov, aby prežil, luxus v malom už proste nehrozí.
Avatar - Blue Sun
25. 8. 2020 16:46
Re: Žádné velké překvapení...
Asi nejlepší důkaz je DS. I přes zázemí silného koncernu se stále stěží drží při životě.
Avatar - Ada je zase tady
25. 8. 2020 17:14
Re: Žádné velké překvapení...
Lidi zkrátka francouzské kreatury vždy kupují jen s krajním odporem...
Avatar - Blue Sun
25. 8. 2020 19:23
Re: Žádné velké překvapení...
Jasně, když to říká placatá prĐel, tak to musí být pravda...
25. 8. 2020 12:23
Já jim to říkal
esenbe
16. 10. 2018 14:36
Mohli mě zaměstnat.Řekl bych jim už před lety, že to bude provar. Ušetřené peníze mohli třeba prohnat nosem nebo v bordelu. A já bych si vzal 10% z jejich investice za tuto moudrou radu.
Rozbalit vlákno
1
25. 8. 2020 13:07
Re: Já jim to říkal
A rozhodně jsi tady na auto.cz nebyl sám! :-)
25. 8. 2020 19:33
Komedie
Hele jako vážně legrační. Par herců neustále opakující svoje repliky. Ale hod si je do hejtu a zůstanou ti jenom nadpisy :-)
Nebo jsou to autisti? Tohle rozhodne není můj tapiokový puding! :-[]
Rozbalit vlákno
0