Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Škoda Octavia se bude vyrábět i s 1.6 MPI. U nás se ale netěšte

Octavia čtvrté generace se zatím představila výhradně s přeplňovanými motory. Dostupná však bude i s atmosférickou šestnáctistovkou. Ne však u nás.
Zpět na článek
26. 8. 2020 12:55
26. 8. 2020 13:32
26. 8. 2020 21:13
26. 8. 2020 13:13
26. 8. 2020 13:17
26. 8. 2020 13:33
26. 8. 2020 14:14
26. 8. 2020 15:32
26. 8. 2020 15:42
26. 8. 2020 14:47
26. 8. 2020 15:17
26. 8. 2020 19:35
26. 8. 2020 19:38
26. 8. 2020 22:35
Avatar - Emel
26. 8. 2020 12:55
Rusko
16. nejprodávanější auto, no to zase není žádná hitparáda... na většině evropských trhů na tom je líp.
Rozbalit vlákno
2
26. 8. 2020 13:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
26. 8. 2020 21:13
Re: Rusko
Tak Rusko je proti Evropě specifické, mezi nejprodávanějšími modely jsou primárně Lady a levní Korejci.
26. 8. 2020 13:13
1,0 TSI
Jak je možné, že se u TSI 1,0 udává u nové Oktavie nižší spotřeba než u té starší se stejným motorem?

V čem je ten motor 1,0 TSI jiný mezi novou a odcházející oktávkou?
Rozbalit vlákno
7
26. 8. 2020 13:17
Re: 1,0 TSI
To, že má stejný objem a výkon neznamená, že je to stejný motor.
Typický příklad je 2.0TDI který v novější specifikaci žere o minimálně půl litru méně i v reálu.
Ale přesné konstruční změny u 1.0 nevím.
Ale pozor, může být skoro stejný
Za spotřebu auta není vůbec zodpovědný pouze motor. Obrovskou roly hraje i konstrukce jiných částí od převodového ústrojí, elektroniky až po pneumatiky.
Neméně důležitá je aerodynamika a váha.
A - způsob testování.
26. 8. 2020 13:33
Re: 1,0 TSI
Já si teda myslím, že hlavní důvod je ve výrazně lepší aerodynamice nové generace.
Avatar - Emel
26. 8. 2020 14:14
Re: 1,0 TSI
Taky myslím... plus nějaké optimalizace, reálné i papírové (převody apod.).
26. 8. 2020 15:08
Re: 1,0 TSI
jedná se o inovovaný 1.0 TSI EVO, řada změn, podrobnosti na skoda_home, mimo jiné volnější těsnící kroužky pístů=menší odpor, také jsou optimalizovány náklady=noví majitelé si zahrají na pokusné králíčky, ostatně jako vždy..
Avatar - Ham.
26. 8. 2020 15:32
Re: 1,0 TSI
Stejný ten motor není. Má nižší výkon, místo 85 kW 81 kW a nižší otáčky maxima krout. momentu, nemá turbodmychadlo s pevnými lopatkami ale s proměnlivou geometrií rozváděcích lopatek, má filtr pevných částic, při určitém zatížení pracuje v Millerově cyklu, kdy se sací ventily zavírají až v průběhu kompresního zdvihu pístu ve válci, čímž je z válce vytlačována část nasátého vzduchu – kompresní poměr tak zůstává stejný, ale expanzní je zvýšen na 12,5:1 (to snižuje otáčky max. krout. momentu), na povrchu válců má vrstvu materiálu nanášenou za pomoci plazmatu, jiné těsnící kroužky, jiné ventily, přímé vstřikování pracuje se vstřikovacími tlaky 350 bar (dříve 250 bar). Takže těch změn je docela hromada.
Avatar - wakantanka
26. 8. 2020 16:30
Re: Re: 1,0 TSI
Zjednodušene povedané z pôvodného ostal blok a meno 🙂👍
26. 8. 2020 13:27
Redakce - máte koule?
Námět na nepříjemný článek:
Škoda auto už více než měsíc prodává RS s motorizací iV (1.4TSI+elektro) a nikde neuvádí oficiální dojezd na elektřinu ani EMISE CO2!!! Což v současné době smrdí pomalu oprátkou.
Ani dealerství není schopno oficiální cestou tyto údaje od Boleslavi zjistit.
Každopádně tím hrubě porušuje zákony. Nechcete se v tom pošťourat?
Asi ne, že...
Rozbalit vlákno
9
26. 8. 2020 13:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
26. 8. 2020 13:42
Re: Redakce - máte koule?
Tak ten dojezd je podle toho, jestli tě počítač na palubě nechá dojet, nebo začne stávkovat :D Ale ono je to vlastně fuk, jestli je to elektro, nebo spalovák, protože Oktávie 4 je nová Laguna2 :D Haleluja :D
26. 8. 2020 13:49
Re: Redakce - máte koule?
Ceník a technické údaje budou v tomto týdnu.
26. 8. 2020 14:03
Re: Redakce - máte koule?
Ceník je, auta jsou dávno objednávaná.
Technické údaje jsou pozdě.
V Německu za toto dostane pokutu i Tuek bazarník-když neuvede co2.
Ale moc díky.
26. 8. 2020 14:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 8. 2020 14:12
Re: Redakce - máte koule?
Ceny jsou v konfigurátoru,ale ceník není.Tam má být právě v tomhle týdnu.
26. 8. 2020 16:01
Re: Redakce - máte koule?
Pokud vím tak přijímají zatím pouze před-objednávky. Oficiálně by prodej měl být teprve zahájen.
26. 8. 2020 16:42
Re: Redakce - máte koule?
Víš prd.
26. 8. 2020 17:31
Re: Redakce - máte koule?
Ale no tak, ved maju zverejnene, ze podla WLTP maju dojazd 60 km na baterky a 30 g CO2...
Avatar - Ozzman
26. 8. 2020 13:51
Nostalgická úderka
Tak kde jste, aby jste opěvovali archaickou atmosféru s manuálem? :D To MPI bylo dobrý leda v Golfu a ještě spíš znouzectnost...
Rozbalit vlákno
32
Avatar - Blue Sun
26. 8. 2020 14:00
Re: Nostalgická úderka
Tak jako základ s tímhle motorem... nebylo by to nejhorší. Hyundai má podobně výkonnou patnáctistovku.
Avatar - Emel
26. 8. 2020 14:06
Re: Nostalgická úderka
Jo, to bude něco podobnýho. Rozdíl je, že 1.0TGDI asi není moc povedenej motor, takže tam bych měl asi větší motivaci tu 1.5 zkusit... i za stejnou cenu.
26. 8. 2020 19:30
Re: Nostalgická úderka
A na to jsi přišel odkud, ze 1.0 t-gdi není povedený. Ve Světě motorů je naopak uváděn jako bezproblémový. Navíc oproti větší 1.4 t-gdi netrpí tolik na karbonové zanášení. Výkon je pro běžný provoz naprosto dostatečný a reálná spotřeba 6,5 l/100 u kombi v plném obsazení.
Avatar - twistedTSD
26. 8. 2020 21:20
Re: Nostalgická úderka
Zrovna ve speciálu SM bylo podrobně popsáno, v čem všem zaostává za libovolnou konkurencí. Motor o ničem, ale asi se nekazí, to jo.
27. 8. 2020 07:33
Re: Nostalgická úderka
Z mé zkušenosti to je v porovnání s 1.0eb a 1.0tsi lemra líná a charakteristikou bych ho přirovnal právě k té 1.6mpi.
Měl jsem na tři dny fastback a abych musel ve stoupání, podřazovat z 6 na 5, protože to ve dvou lidech přestávalo jet, to se mi nestalo snad ani s tou atmosférou. Aby to jelo, muselo se to neskutečně točit a spotřeba pak lezla k 7.5.
Asi se nekazí a auta s nim jsou proti konkurenci levná. Ve městě to bylo celkem fajn.
Avatar - Emel
27. 8. 2020 12:58
Re: Nostalgická úderka
Praktickou zkušenost nemám, ale je to shodný závěr snad ze všech testů co jsem četl. Není povedený co do užitných vlastností (dynamika, spotřeba), nemyslím spolehlivost.
Avatar - Ozzman
26. 8. 2020 14:17
Re: Nostalgická úderka
Oproti 1.0TSI 85kw bych to nechtěl, proč taky ? :). U té Hyundaie viz to co píše Emel..
26. 8. 2020 15:10
Re: Nostalgická úderka
Koncern atmosféry nikdy neuměl...
Avatar - Mikesus
26. 8. 2020 17:39
Re: Nostalgická úderka
Já bych to spíš upřesnil. Koncern motory nikdy moc neuměl. Tech trápení a let pokusů na zákaznících, než ty motory oslavili.
26. 8. 2020 16:03
Re: Nostalgická úderka
Tá 1,5 DPI v Hyundai nemusí byť zlá aj čo sa týka spotreby .U nás ju už testovali .https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - _Karel_
26. 8. 2020 14:06
Re: Nostalgická úderka
Byla by to bída, ale asi bych to raději než tříválec.
Avatar - Ozzman
26. 8. 2020 14:16
Re: Nostalgická úderka
Vážně? Já tedy ne, onehdá jsme měli doma Jettu 1.6MPI a ex měla Oktávku s EA111 1.2TSI 77kw a žrala méně, díky turbu si nemusel motor pořád točit a tak se s tím cestovalo trochu příjeměji. Jestliže je 1.0R3 TSI (ja to jezdil jen ve Scale) lepší, než 1.2TSI, pak bych radši vzal ten litr...
Avatar - _Karel_
26. 8. 2020 17:52
Re: Nostalgická úderka
Jel jsem v jediném - Pežotím - tříválci, a ne. Jako jelo to, ale zvuk mi prostě vadil.
Naštěstí tu tahle volba není, takže je to akademická debata, ale kdyby, asi bych 1,6.
Avatar - Stejsn
26. 8. 2020 19:41
Re: Nostalgická úderka
Che, s tím přijel jednou kolega - koupil si novou 301ku s tím tříhrnkem. Znělo to jako HODNĚ HLASITÝ holicí strojek a on tvrdil, že to má "športový zvuk". No, po pár měsících uznal, že to není zrovna terno a zbavil se toho.
26. 8. 2020 14:09
Re: Nostalgická úderka
Ano v golfu. Sak to nejelo, řvalo a zralo 🤦‍♂️
Avatar - Ozzman
26. 8. 2020 14:19
Re: Nostalgická úderka
Tak jako jelo, řvalo a žralo, ale nějak jelo, jako základ dobrý, před dvaceti lety. My to měli v Jettě, ale vyměnit to za TSI, to asi ne..
26. 8. 2020 14:23
Re: Nostalgická úderka
Ja VW nikdy ještě nevlastnil , ale v době, kdy jsem měl focuse I 1,6 , tak můj kamarád měl Golfa IV 1.6 a v přímým srovnání to byla tragédie
Avatar - Ozzman
26. 8. 2020 14:29
Re: Nostalgická úderka
To je pravda....
26. 8. 2020 15:16
Re: Nostalgická úderka
Já mám zase jinou zkušenost ale ještě starší. 1,6 55 kW v Golfu III, ve Ventu dokonce 1,8 se stejným výkonem. Na papíře strašně nízký výkon, jakoby nemoderní motor ale díky super krouťáku (na svou dobu samozřejmě) se s tím jezdilo parádně. Ne sportovně ale v podstatě v každé situaci to auto hned reagoval na plyn, zatímco ostatní řadili a řadili.

Mmchd. ta 1,6 byla i ve felicii, a v tom strašným autě s tím strašným podvozkem to působilo jako raketa. Ale bál jsem se v tom rychle, bál. Felicie je snad nejpřeceňovanější auto historie. Strašnej střep.
Avatar - Ozzman
26. 8. 2020 16:16
Re: Nostalgická úderka
Ja mám na Felicii opačnej nazor. I když jsme ji 8 let měli, tak v době, kdy já neřídíl a když jsem jí po letech jízdy v moderních vozech vyzkoušel, byl jsem mile překvapen, že je to velmi dobře ovladatelné a prostorné autíčko. Naopak nechápu tu šílenost s cenami 120tek a podobných verků, to jsou fakt příšerná auta a ošklivá
Avatar - wakantanka
26. 8. 2020 16:35
Re: Re: Nostalgická úderka
Tú 1,6 som vo Felde kombi nechal mierne čipnúť na nejakých 85 koní + sa trochu vyhladil priebeh krútiaceho momentu. Potom to auto išlo ako z praku a spotreba klesla.
Avatar - Mikesus
26. 8. 2020 17:45
Re: Nostalgická úderka
Pokud to nemá S&S tak to aspoň pojede narozdíl od toho litru. My tu 1.6 MPI měli v O1, nebyl to žádný zázrak, ale na normální ježdění v pohodě. Bral si kolem 6.5 jestli si pamatuji dobre.
26. 8. 2020 15:18
Re: Nostalgická úderka
Prej netěšte se. Proč se těšit na něco tak zastaralýho jako 1,6 atmo???? Nechtěl bych to ani za nic. Nejde a žere. Zaplať pánbůh za TSI.
26. 8. 2020 18:06
Re: Nostalgická úderka
1,6 v Oct si pamatuji dobře a žádná sláva to nebyl (ve Feldě to bylo o něčem jiném). Opravdu nechápu tu nostalgii po tomhle motoru do Octy.
TSI - nevím, mně teda žere jak nezavřený - pravda, mám 280 koníků.
26. 8. 2020 18:50
Re: Nostalgická úderka
To mpi bylo spis dost mizerny. Navic jsem potkal uz 2 okty v mym okoli ktery zacaly zrat vodu.
Avatar - Ozzman
26. 8. 2020 19:38
Re: Nostalgická úderka
No konečně pokrok, oktavka co jezdí na vodu!
Avatar - rosi007
26. 8. 2020 20:39
Re: Nostalgická úderka
Atmosféru s manuálem ocení jen řidiči, kteří umí řadit. Vemena, co zvládnou jen šlápnout na plyn se můžou radovat, že dnešní "pokrokové" benzíny mají stejný charakter jak nafta.
Avatar - _Karel_
26. 8. 2020 20:54
Re: Nostalgická úderka
Jistě, řidiči -entuziaisté budou s 1,6MPI hýkat nadšením a užívat si každého přeřazení :yes:
Avatar - twistedTSD
26. 8. 2020 21:26
Re: Nostalgická úderka
Nesmí mít emisně optimalizované převody, jinak můžeš kvedlat jak chceš, ale sotva se trefíš do max. výkonu.
26. 8. 2020 22:33
Re: Nostalgická úderka
Tohle byl ovsem obycejnej chciplej atmo motor. Zadna ridicska perla. 1.2 Tsi je jednoznacne lepsi jako nastupce.
Avatar - twistedTSD
26. 8. 2020 21:19
Re: Nostalgická úderka
Tohle je úplně jiné MPI, než jaké se kdy prodávalo v EU.
Avatar - palix
27. 8. 2020 15:23
Re: Nostalgická úderka
Čisto teoreticky v oblastiach, kde je benzín lacnejší a menej kvalitný a servis nie je celkom dobre dostupný, je motor 1,6 MPI ďaleko lepší, ako akýkoľvek TSI. Ak ešte vodič presadá z nejakej Lady, tak aj výkon bude dostačujúci. Sú krajiny, kde sa nerieši spotreba, výkon... ale spoľahlivosť a jednoduchá, lacná údržba. Práve tu sa hodí motor 1,6 MPI = Rusko.
Ak by som vyberal jazdenú Octaviu z cca roku 2010, tak MPI by bola isto väčšia istota, ako TSI z danej doby. Ale ako sa tak poznám, vybral by som si namiesto toho Mitsubishi Lancer sedan ;).
26. 8. 2020 14:07
U nás se ale netěšte ...
Ani nemyslím že atmo šestnáctka by měla být nějaký důvod k těšení
Rozbalit vlákno
0
Avatar - VDC
26. 8. 2020 14:47
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Beefcake
26. 8. 2020 15:09
Re: Tak zrovna
Nezmysel. To auto som mal a zralo v priemere tak 7-7.5l.
Ale ked niekto jazdi ako prasa. Aj tak 11 by bol velky problem.
Avatar - SKAY
26. 8. 2020 15:17
Re: Tak zrovna
Žralo to normálně něco kolem 7 L LPG 12 L jen stylem furt plny či na dálnici při v max
26. 8. 2020 15:20
Re: Tak zrovna
Přesně, žralo to 7,5 - 8 litru a nejelo. Dnešní motory s vyšším výkonem berou o 1,5-2 litry míň. Proboha proč to chtít?
26. 8. 2020 22:35
Re: Tak zrovna
Hele to fakt netusim proc chtit tuhle zdechlinu. Jestli se mi po nejakym motoru te doby styska tak je to 1.8 turbo 132 kw co byl v RS. Ten byl supr.
Avatar - twistedTSD
26. 8. 2020 21:27
Re: Tak zrovna
Není to ten motor.
Avatar - Ada je zase tady
26. 8. 2020 15:07
auto bez dieselu
si koupí jen blázen :-!
Rozbalit vlákno
8
26. 8. 2020 15:23
Re: auto bez dieselu
Dnes bych s tebou skoro souhlasil. Mám nový velký auto s 2,0 TDI evo 110 kW, a jezdím s ním normálně dlouhodobě pod 5l. To co doposud bylo za 6 - 6,5. Neuvěřitelný, kdybych to neviděl a neměřil, tak bych sám nevěřil.
Avatar - Ozzman
26. 8. 2020 16:21
Re: auto bez dieselu
To záleží, jak a kde jezdíš :D Vsadím se, že bych to naučil jezdit za 10
Avatar - Mikesus
26. 8. 2020 17:47
Re: auto bez dieselu
nebo vezmu výkonnější benzin a pojedu ještě o litr min. :-[]
26. 8. 2020 22:37
Re: auto bez dieselu
No to rozhodne. A kterej?
Avatar - Mikesus
27. 8. 2020 07:12
Re: auto bez dieselu
třeba ten můj dvoulitr, případně 2,5litru z ještě většího auta.
27. 8. 2020 07:59
Re: auto bez dieselu
To neni vykonejsi benzin ale vykonejsi hybrid. Ty motory by samotny bez baterek zraly mezi 7-10 litrama ne pod 5. Kolik by asi zralo tohle TDI v hybridu?
Avatar - Mikesus
27. 8. 2020 09:48
Re: auto bez dieselu
Jestli to není benzin, tak nevím co do toho tankuju. Nabíjet to nejde, takže jedině co tam dávám je tankování benzinu.
Za kolik by to jezdilo bez baterky nevím, asi tak stejně za kolik by TDI jezdilo v hybridu. Asi ale výrobci moc dobre ví proč nedělají diesel hybrid.
Avatar - _Karel_
26. 8. 2020 17:54
Re: auto bez dieselu
V čem? Oktávka?
Avatar - Stejsn
26. 8. 2020 19:35
1.6 MPI?
Jsme měli v práci v dvojkový oktávce. To byly jízdy: Jedna - hééééén, Dva - hnn-n-n, Tři - smrt. Na trojku a výš to prostě nejelo a žralo to dost nepříjemně.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Beefcake
26. 8. 2020 19:38
Re: 1.6 MPI?
Nahodou na vytocenej dvojke to islo fajn.
Avatar - Jenik3
26. 8. 2020 22:35
Re: 1.6 MPI?
1.4 a 1.6 atmo byla po leta standardni kubatura pro tuto tridu vozidel. Za ty roky leze vykon nahoru, ale jinac je to porad to stejne. Jezdi to svizne a vezme si to 6-7 litru.
26. 8. 2020 22:53
Výše zmiňovaní předřečníci...
tady několikrát motali dohromady dvě zcela odlišné benzínové šestnáctistovky. Teď se mi vůbec nechce vyhledávat jejich interní označení, oba tyto benzinové atmosférické čtyřálce jsou 8V s rozvodem OHC, ale mají odlišný zdvih a vrtání. Jeden z nich známe z Felicie 1.6 i Octavie I., v obou nabízel dosti ubohých 55 kW. Ten druhý, s variabilní délkou sacího potrubí, byl mnohem svižnější a zdařilejší motor, který dával kolem 74 kW. Bohužel své kvality ztrácel při každém přeladění na přísnější emisní normu - jeho elán a chuť do práce se snižoval, zato spotřeba šla nahoru. My jsme v rodině tento motor měli v I. generaci Seatu Toledo (pohotovostní hmotnost 1080 kg), kde byl dokonce ještě plynový pedál spojen se škrticí klapkou bowdenem - a jezdilo to jako vítr a za necelých 7 l/100 km. Byla to EU2 a stejnou verzi měla i Octavia I. Ve verzi EU3 to ještě taky docela ušlo, zato EU4 už byla dost tragédie. Tu první, prehistorickou 1.6 8V jsem zažil ve své Felicii, ve které trpěl nepravidelným volnoběhem (způsobený nepovedeným vstřikováním Magneti-Marelli) a vysokou spotřebou v městském provozu. Vršek to skoro nemělo, zato tah ve středních otáčkách do táhlých dálničních kopců by v takto lehkém autě fenomenální - ani jsem vlastně jako řidič necítil, jestli vezu 2 nebo 4 lidi. Motor to ale byl hodně těžký a Felda s ním byla brutálně nedotáčivá a hodně si v zatáčkách klekala na vnější přední kolo (přestože její přední náprava dostala příčný zkrutný stabilizátor silný jako palec u ruky). No a pak ještě VW vyráběl třetí atmosférickou 1.6 16V/77 kW, tedy s 16V hlavou a rozvodem DOHC. Ani to nebyl příliš povedený motor, byl hodně dlouhozdvihový, takže při vytočení byl až otravně hlučný. Proto jsem pro svou Ibizu raději zvolil zdařilejší 1.4 16V/63 kW. Je otázka, který z výše uvedených motorů je výchozí předchůdce toho agregátu, co teď budou dávat do té ruské Octavie IV. Samozřejmě to určitě nebude ten starý primitivní z Felicie, ale ten 8V s variabilním sáním nebo ten 16V. Určitě ale v posledních letech prodělal další rozsáhlý vývoj (prováděný v posledních letech výhradně v Česaně) a jsem si jistý, že by si i na českém trhu našel své spokojené zákazníky. Jenomže to by se vedení EU nesmělo chovat ekoteroristicky, resp. pseudozeleně-fanaticky.... ;-\ :-( :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - twistedTSD
27. 8. 2020 00:01
Re: Výše zmiňovaní předřečníci...
Stejně je to paradox. Zachraňujeme svět, nebo si to spíše myslíme, mezitím evropské firmy vyvíjí, vyrábí a exportují do zbytku světa normální, nepřetechnizované motorizace.
Avatar - Emel
27. 8. 2020 09:56
Re: Výše zmiňovaní předřečníci...
Ono těch verzí bylo víc... u G5 se objevila 1.6 FSI s 85kW například. White by nás asi poučil :-)
27. 8. 2020 22:33
Re: Výše zmiňovaní předřečníci...
Jasně, na tu 1.6 FSI jsem v tom výčtu koncernových šestnáctistovek úplně zapomněl. Asi proto, že to byla jen taková epizodka (stejně jako větší 2.0 FSI), která zase byla výrobcem velice rychle odejita.... ;-\