To, že má stejný objem a výkon neznamená, že je to stejný motor.
Typický příklad je 2.0TDI který v novější specifikaci žere o minimálně půl litru méně i v reálu.
Ale přesné konstruční změny u 1.0 nevím.
Ale pozor, může být skoro stejný
Za spotřebu auta není vůbec zodpovědný pouze motor. Obrovskou roly hraje i konstrukce jiných částí od převodového ústrojí, elektroniky až po pneumatiky.
Neméně důležitá je aerodynamika a váha.
A - způsob testování.
jedná se o inovovaný 1.0 TSI EVO, řada změn, podrobnosti na skoda_home, mimo jiné volnější těsnící kroužky pístů=menší odpor, také jsou optimalizovány náklady=noví majitelé si zahrají na pokusné králíčky, ostatně jako vždy..
Stejný ten motor není. Má nižší výkon, místo 85 kW 81 kW a nižší otáčky maxima krout. momentu, nemá turbodmychadlo s pevnými lopatkami ale s proměnlivou geometrií rozváděcích lopatek, má filtr pevných částic, při určitém zatížení pracuje v Millerově cyklu, kdy se sací ventily zavírají až v průběhu kompresního zdvihu pístu ve válci, čímž je z válce vytlačována část nasátého vzduchu – kompresní poměr tak zůstává stejný, ale expanzní je zvýšen na 12,5:1 (to snižuje otáčky max. krout. momentu), na povrchu válců má vrstvu materiálu nanášenou za pomoci plazmatu, jiné těsnící kroužky, jiné ventily, přímé vstřikování pracuje se vstřikovacími tlaky 350 bar (dříve 250 bar). Takže těch změn je docela hromada.
Námět na nepříjemný článek:
Škoda auto už více než měsíc prodává RS s motorizací iV (1.4TSI+elektro) a nikde neuvádí oficiální dojezd na elektřinu ani EMISE CO2!!! Což v současné době smrdí pomalu oprátkou.
Ani dealerství není schopno oficiální cestou tyto údaje od Boleslavi zjistit.
Každopádně tím hrubě porušuje zákony. Nechcete se v tom pošťourat?
Asi ne, že...
Tak ten dojezd je podle toho, jestli tě počítač na palubě nechá dojet, nebo začne stávkovat :D Ale ono je to vlastně fuk, jestli je to elektro, nebo spalovák, protože Oktávie 4 je nová Laguna2 :D Haleluja :D
Jo, to bude něco podobnýho. Rozdíl je, že 1.0TGDI asi není moc povedenej motor, takže tam bych měl asi větší motivaci tu 1.5 zkusit... i za stejnou cenu.
A na to jsi přišel odkud, ze 1.0 t-gdi není povedený. Ve Světě motorů je naopak uváděn jako bezproblémový. Navíc oproti větší 1.4 t-gdi netrpí tolik na karbonové zanášení. Výkon je pro běžný provoz naprosto dostatečný a reálná spotřeba 6,5 l/100 u kombi v plném obsazení.
Z mé zkušenosti to je v porovnání s 1.0eb a 1.0tsi lemra líná a charakteristikou bych ho přirovnal právě k té 1.6mpi.
Měl jsem na tři dny fastback a abych musel ve stoupání, podřazovat z 6 na 5, protože to ve dvou lidech přestávalo jet, to se mi nestalo snad ani s tou atmosférou. Aby to jelo, muselo se to neskutečně točit a spotřeba pak lezla k 7.5.
Asi se nekazí a auta s nim jsou proti konkurenci levná. Ve městě to bylo celkem fajn.
Praktickou zkušenost nemám, ale je to shodný závěr snad ze všech testů co jsem četl. Není povedený co do užitných vlastností (dynamika, spotřeba), nemyslím spolehlivost.
Vážně? Já tedy ne, onehdá jsme měli doma Jettu 1.6MPI a ex měla Oktávku s EA111 1.2TSI 77kw a žrala méně, díky turbu si nemusel motor pořád točit a tak se s tím cestovalo trochu příjeměji. Jestliže je 1.0R3 TSI (ja to jezdil jen ve Scale) lepší, než 1.2TSI, pak bych radši vzal ten litr...
Jel jsem v jediném - Pežotím - tříválci, a ne. Jako jelo to, ale zvuk mi prostě vadil.
Naštěstí tu tahle volba není, takže je to akademická debata, ale kdyby, asi bych 1,6.
Che, s tím přijel jednou kolega - koupil si novou 301ku s tím tříhrnkem. Znělo to jako HODNĚ HLASITÝ holicí strojek a on tvrdil, že to má "športový zvuk". No, po pár měsících uznal, že to není zrovna terno a zbavil se toho.
Já mám zase jinou zkušenost ale ještě starší. 1,6 55 kW v Golfu III, ve Ventu dokonce 1,8 se stejným výkonem. Na papíře strašně nízký výkon, jakoby nemoderní motor ale díky super krouťáku (na svou dobu samozřejmě) se s tím jezdilo parádně. Ne sportovně ale v podstatě v každé situaci to auto hned reagoval na plyn, zatímco ostatní řadili a řadili.
Mmchd. ta 1,6 byla i ve felicii, a v tom strašným autě s tím strašným podvozkem to působilo jako raketa. Ale bál jsem se v tom rychle, bál. Felicie je snad nejpřeceňovanější auto historie. Strašnej střep.
Ja mám na Felicii opačnej nazor. I když jsme ji 8 let měli, tak v době, kdy já neřídíl a když jsem jí po letech jízdy v moderních vozech vyzkoušel, byl jsem mile překvapen, že je to velmi dobře ovladatelné a prostorné autíčko. Naopak nechápu tu šílenost s cenami 120tek a podobných verků, to jsou fakt příšerná auta a ošklivá
Tú 1,6 som vo Felde kombi nechal mierne čipnúť na nejakých 85 koní + sa trochu vyhladil priebeh krútiaceho momentu. Potom to auto išlo ako z praku a spotreba klesla.
Pokud to nemá S&S tak to aspoň pojede narozdíl od toho litru. My tu 1.6 MPI měli v O1, nebyl to žádný zázrak, ale na normální ježdění v pohodě. Bral si kolem 6.5 jestli si pamatuji dobre.
1,6 v Oct si pamatuji dobře a žádná sláva to nebyl (ve Feldě to bylo o něčem jiném). Opravdu nechápu tu nostalgii po tomhle motoru do Octy.
TSI - nevím, mně teda žere jak nezavřený - pravda, mám 280 koníků.
Atmosféru s manuálem ocení jen řidiči, kteří umí řadit. Vemena, co zvládnou jen šlápnout na plyn se můžou radovat, že dnešní "pokrokové" benzíny mají stejný charakter jak nafta.
Čisto teoreticky v oblastiach, kde je benzín lacnejší a menej kvalitný a servis nie je celkom dobre dostupný, je motor 1,6 MPI ďaleko lepší, ako akýkoľvek TSI. Ak ešte vodič presadá z nejakej Lady, tak aj výkon bude dostačujúci. Sú krajiny, kde sa nerieši spotreba, výkon... ale spoľahlivosť a jednoduchá, lacná údržba. Práve tu sa hodí motor 1,6 MPI = Rusko.
Ak by som vyberal jazdenú Octaviu z cca roku 2010, tak MPI by bola isto väčšia istota, ako TSI z danej doby. Ale ako sa tak poznám, vybral by som si namiesto toho Mitsubishi Lancer sedan ;).
Dnes bych s tebou skoro souhlasil. Mám nový velký auto s 2,0 TDI evo 110 kW, a jezdím s ním normálně dlouhodobě pod 5l. To co doposud bylo za 6 - 6,5. Neuvěřitelný, kdybych to neviděl a neměřil, tak bych sám nevěřil.
To neni vykonejsi benzin ale vykonejsi hybrid. Ty motory by samotny bez baterek zraly mezi 7-10 litrama ne pod 5. Kolik by asi zralo tohle TDI v hybridu?
Jestli to není benzin, tak nevím co do toho tankuju. Nabíjet to nejde, takže jedině co tam dávám je tankování benzinu.
Za kolik by to jezdilo bez baterky nevím, asi tak stejně za kolik by TDI jezdilo v hybridu. Asi ale výrobci moc dobre ví proč nedělají diesel hybrid.
Jsme měli v práci v dvojkový oktávce. To byly jízdy: Jedna - hééééén, Dva - hnn-n-n, Tři - smrt. Na trojku a výš to prostě nejelo a žralo to dost nepříjemně.
1.4 a 1.6 atmo byla po leta standardni kubatura pro tuto tridu vozidel. Za ty roky leze vykon nahoru, ale jinac je to porad to stejne. Jezdi to svizne a vezme si to 6-7 litru.
tady několikrát motali dohromady dvě zcela odlišné benzínové šestnáctistovky. Teď se mi vůbec nechce vyhledávat jejich interní označení, oba tyto benzinové atmosférické čtyřálce jsou 8V s rozvodem OHC, ale mají odlišný zdvih a vrtání. Jeden z nich známe z Felicie 1.6 i Octavie I., v obou nabízel dosti ubohých 55 kW. Ten druhý, s variabilní délkou sacího potrubí, byl mnohem svižnější a zdařilejší motor, který dával kolem 74 kW. Bohužel své kvality ztrácel při každém přeladění na přísnější emisní normu - jeho elán a chuť do práce se snižoval, zato spotřeba šla nahoru. My jsme v rodině tento motor měli v I. generaci Seatu Toledo (pohotovostní hmotnost 1080 kg), kde byl dokonce ještě plynový pedál spojen se škrticí klapkou bowdenem - a jezdilo to jako vítr a za necelých 7 l/100 km. Byla to EU2 a stejnou verzi měla i Octavia I. Ve verzi EU3 to ještě taky docela ušlo, zato EU4 už byla dost tragédie. Tu první, prehistorickou 1.6 8V jsem zažil ve své Felicii, ve které trpěl nepravidelným volnoběhem (způsobený nepovedeným vstřikováním Magneti-Marelli) a vysokou spotřebou v městském provozu. Vršek to skoro nemělo, zato tah ve středních otáčkách do táhlých dálničních kopců by v takto lehkém autě fenomenální - ani jsem vlastně jako řidič necítil, jestli vezu 2 nebo 4 lidi. Motor to ale byl hodně těžký a Felda s ním byla brutálně nedotáčivá a hodně si v zatáčkách klekala na vnější přední kolo (přestože její přední náprava dostala příčný zkrutný stabilizátor silný jako palec u ruky). No a pak ještě VW vyráběl třetí atmosférickou 1.6 16V/77 kW, tedy s 16V hlavou a rozvodem DOHC. Ani to nebyl příliš povedený motor, byl hodně dlouhozdvihový, takže při vytočení byl až otravně hlučný. Proto jsem pro svou Ibizu raději zvolil zdařilejší 1.4 16V/63 kW. Je otázka, který z výše uvedených motorů je výchozí předchůdce toho agregátu, co teď budou dávat do té ruské Octavie IV. Samozřejmě to určitě nebude ten starý primitivní z Felicie, ale ten 8V s variabilním sáním nebo ten 16V. Určitě ale v posledních letech prodělal další rozsáhlý vývoj (prováděný v posledních letech výhradně v Česaně) a jsem si jistý, že by si i na českém trhu našel své spokojené zákazníky. Jenomže to by se vedení EU nesmělo chovat ekoteroristicky, resp. pseudozeleně-fanaticky.... ;-\ :-(:no:
Stejně je to paradox. Zachraňujeme svět, nebo si to spíše myslíme, mezitím evropské firmy vyvíjí, vyrábí a exportují do zbytku světa normální, nepřetechnizované motorizace.
Jasně, na tu 1.6 FSI jsem v tom výčtu koncernových šestnáctistovek úplně zapomněl. Asi proto, že to byla jen taková epizodka (stejně jako větší 2.0 FSI), která zase byla výrobcem velice rychle odejita.... ;-\