Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
ProchyTom
Dneska mas land rover jeden jak druhej, stejny podobny svetla, i uvnitr a z venku. Defender vypadal vzdycky armadne debilne a to se muselo prevest i na dnesni dobu. Jo, vypada jako kdyby mel vyfasovat posadku na expedici na mars a mel pobrat i amarouny k jídlu na delsi dobu na odvracene strane... Vypada jinak a to se dneska ceni. Zeptej se panu, jestli chteji mit podobny auto jako si muze poridit lůza z druhé ruky..evoque a pod. Povedlo se jim to. Design je plus
esenbe
Nevím proč, ale připadá mi to jako nová generace škody Yeti.
Prostě další generické SUV, které se do terénu nepodívá. Nádstavec na penis.
Možná se konstruktéři měli zamyslet, proč se původní generace přes všechny bolesti co to mělo, prodávala bez výraznějších změn více než 50 let.
Sami jednoho defíka máme a znám dost lidí co je tady okolo mají taky, viděl jsem toho momentálního a všichni jsme se shodli, že ty naše budeme ještě nějakej pátek udržovat. Dokud někdo nenabídne normální pracovní auto, který něco vydrží a nebude to pick up.
Prostě další generické SUV, které se do terénu nepodívá. Nádstavec na penis.
Možná se konstruktéři měli zamyslet, proč se původní generace přes všechny bolesti co to mělo, prodávala bez výraznějších změn více než 50 let.
Sami jednoho defíka máme a znám dost lidí co je tady okolo mají taky, viděl jsem toho momentálního a všichni jsme se shodli, že ty naše budeme ještě nějakej pátek udržovat. Dokud někdo nenabídne normální pracovní auto, který něco vydrží a nebude to pick up.
Avantime
Jazda s novým Defenderom je jeden z mojich top zážitkov tento rok. Sadal som doň poučený nariekajúcimi majiteľmi starých Land Roverov, že to už nie je ono. Jeden z nich sa mi priznal, že on svoje staré upravené Discovery už ani nemá kam zobrať do terénu. A presne o tom to je.
Je absolútne zbytočné fňukať, že už pomaly nikto nevyrába poriadny off-road keď sa doba zmenila a oveľa viac spoločnosť myslí (žiaľ často len myslí) na ochranu prírody.
Napriek tomu nový Defender si vie s terénom hravo poradiť a v podstate som ho nevedel dostať na limity. Jasné, asi nik to nebude každý deň trápiť v lese, ale keď raz za čas treba, nie je problém.
Za mňa sa to auto mohlo volať Discovery, lebo to čo je skutočne Discovery je podľa mňa už moc Range Rover. Čiže s problémom identity súhlasím, ale 90 percent rečí pochádza od tých, ktorí sa v tom nikdy neviezli, ale už vedia ako to nie je ono.
Najhoršie je, že hoci som tým autom celkom fascinovaný a všetko v ňom dobre funguje, kvôli povesti Land Roverov by som doňho nikdy nešiel. Uvidíme, ako ho preverí čas, ale teda prišla perfektná možnosť poskladať si Defendera podľa vlastných predstáv s kopou doplnkov aj štýlovými plecháčmi.
Jednoznačne palec hore, zatiaľ podobný koncept ponúklo len Suzuki Jimny, žiaľ veľmi krátko a už je aj fuč.
Je absolútne zbytočné fňukať, že už pomaly nikto nevyrába poriadny off-road keď sa doba zmenila a oveľa viac spoločnosť myslí (žiaľ často len myslí) na ochranu prírody.
Napriek tomu nový Defender si vie s terénom hravo poradiť a v podstate som ho nevedel dostať na limity. Jasné, asi nik to nebude každý deň trápiť v lese, ale keď raz za čas treba, nie je problém.
Za mňa sa to auto mohlo volať Discovery, lebo to čo je skutočne Discovery je podľa mňa už moc Range Rover. Čiže s problémom identity súhlasím, ale 90 percent rečí pochádza od tých, ktorí sa v tom nikdy neviezli, ale už vedia ako to nie je ono.
Najhoršie je, že hoci som tým autom celkom fascinovaný a všetko v ňom dobre funguje, kvôli povesti Land Roverov by som doňho nikdy nešiel. Uvidíme, ako ho preverí čas, ale teda prišla perfektná možnosť poskladať si Defendera podľa vlastných predstáv s kopou doplnkov aj štýlovými plecháčmi.
Jednoznačne palec hore, zatiaľ podobný koncept ponúklo len Suzuki Jimny, žiaľ veľmi krátko a už je aj fuč.
Ano, u vás na Slovensku je to problém. Ale Land Rover neprodává jen na Slovensku, a třeba v Austrálii, v USA, na celém africkém kontinentu, tento problém nemají a tam se mohl prodávat. Místo toho vzniklo další SUV.
Proto drží Toyota v portfoliu pořád ty 30-40 let konstrukčně staré LC.
Proto drží Toyota v portfoliu pořád ty 30-40 let konstrukčně staré LC.
Beriem, ale aj tak si myslím, že väčšina majiteľov Defendera či Bronca nesiahne na limity v teréne. To nie je o tom, že by tie autá neboli schopné, ale jednoducho ich nechceš ničiť v drsných podmienkach.
Rozumiem kam mieriš, ale tak to už je teraz zbytočné riešiť, prečo nie je Defender ako LC. Posledné roky sa aj starý Defender kupoval ako Gečko - v luxusnej výbave a do mesta.
Rozumiem kam mieriš, ale tak to už je teraz zbytočné riešiť, prečo nie je Defender ako LC. Posledné roky sa aj starý Defender kupoval ako Gečko - v luxusnej výbave a do mesta.
Jel jsi v nem? Středověk. To si nikdo jako lakyrku nekoupil. Nejčastější pohled - loket z okýnka - nebyl kam dat vevnitř.
Edit : nedosáhne na limity? To znamená ze projedes všude? To určitě ne:)
Edit : nedosáhne na limity? To znamená ze projedes všude? To určitě ne:)
v skutocnom terene ti nejaky ranger ci hilux spravi daleko lepsiu sluzbu.... bude nakoniec aj spolahlivejsi --- lacnejsi na servis..... a nakoniec aj za polovicnu cenovku... tento defik je uz skor idealny na ukazovanie solventnosti a prestize ....niekde vedla cayenne a Gecka pred kaufom sa bude pekne vynimat ... je to fakt masivny kvader ktory sa v tomto nezlakne prave ani Gecka .... :yes:
Vôbec to nespochybňujem, hoci teda majú prísť aj lacnejšie pracovné verzie. Defender je taká zaujímavá skladačka. Môžeš mať luxusnú verziu, ale čoskoro aj nákladnú bez zadných okien.
Otázne je, prečo off-roady vymierajú. Keďže v Európe sa to dialo už pred sprísňovaním emisií, tak zjavne o ne prestal byť záujem. Niet divu, keď im základné prednosti vie ponúknuť veľké SUV. To len tu panuje predstava ako všetky off-roady nekompromisne zdolávajú ťažký terén.
Otázne je, prečo off-roady vymierajú. Keďže v Európe sa to dialo už pred sprísňovaním emisií, tak zjavne o ne prestal byť záujem. Niet divu, keď im základné prednosti vie ponúknuť veľké SUV. To len tu panuje predstava ako všetky off-roady nekompromisne zdolávajú ťažký terén.
Díky za srovnávací test :yes: :-)
iudex
Auto ako také ide mimo mňa, ale zaujal ma motor. Konečne sa do praxe dostáva dlho očakávaný radový šesťvalec Ingenium. 400 koní z trojlitra, to už je pekné číslo, ktoré by viac než ťažkému offroadu svedčalo športiaku. A popradve sa divím, že tento motor nedali do faceliftovaného F-type a namiesto toho podľaďovali osemvalec 5,0. Z môjho pohľadu je totiž práve R6 ideálny motor do F-type, menší a ľahší ako 5,0 V8, mohol by byť aj cenovo dostupnejší, pritom vďaka menšej hmotnosti mohol byť podobne dynamický ako V8 a hlavne agilnejší.
Hm, motor.... taky si k motoru přisadím něco. Je zajímavé, jak všichni frfňají nad 120 koni z litrového tříválce, ale více než trojnásobný výkon vyhnaný z třílitrového šestiválce považují za správný a ideální... Přitom je to výkon spíš na nějakých pět až šest litrů objemu.
Tých 120PS z litra budeš využívať daleko častejsie ako 400PS z 3L. Keď budeš jazdiť so 400PS autom na tých 120PS (keby aj 200) tak sa motor ani nezadýcha ako v tom litry.
No jo, jenže těch 400 koní tady má za úkol rozpohybovat dvouapůltunový tank (a to se bavíme o prázdném autě), už neřeším nějaký přívěs nebo cokoli podobného. U lehkého auta s tříválcem taky nejezdíš pořád naplno, ve skutečnosti se ten motor obvykle převaluje kolem dvou, dvouapůl tisíce otáček a to není žádná zátěž.
Prostě mě to jen baví.
Prostě mě to jen baví.
no nevim oktavka 1,0tsi ma neco jako 1200kg a taky se za ni da dat karavan a uveze urcite 600kg. A realne ten motor tam dres porad, navic to ma prisernej prubeh, takze tomu porad stojis na krku. Tady vyuzijes 400hp jednou za tyden na par vterin, zatimco litr se bude drit kazdej den. A pak tohle si umi pomoct prokluzem menice, zatimco litr si “pomaha” silenej dlouhejma kvaltama tak mozna k papirovy spotrebe.
Sorvanat litrovej vykon litru a trilitru jsou opravdu ve vsech smerech jablka s hruskama.
Sorvanat litrovej vykon litru a trilitru jsou opravdu ve vsech smerech jablka s hruskama.
Když se za 1.0TSI dá karavan, může to dopadnout jako v tom Rapidu, co se půjčil čtenáři na dovolenou a zůstal někde na Železné Rudě :D
Tam ale prdla spojka( pak se dala inovovana) motor se dožil 100 tkm na rozdil od eco bostu ve fieste :D kde selhalo mazani :-(
No jo, tak vybereme extrémní případ a srovnáme s prázdným Defenderem, OK. Nemá cenu se dál bavit.
Neviem kto frfle nad 120 koní z litra, keď už pekných pár rokov (možno 10?) je tu litrový Ecoboost so 125k a v praxi sa ukázal ako veľmi spoľahlivý motor bez vád. A fakt neviem, čo je na 400k z trojlitrového fúkaného benzínu nezvyčajné, ak by sa niekto zamýšľal nad 410k z dvojlitra (205k/l) pri Mercedese A45, OK, ale 400k z trojlitra je dnes úplne normálne. Len pre porovnanie, X3M (tiež trojliter) má 480k v štandarde a 510k v Competiton.
3_diamanty
ale uz to nie je ten defik ako by som si zelal.... velky podiel elektroniky plastov aj vysoka cenovka uz z toho spravili skor imidzovku ako nieco co si skutocny horal kupi do terenu.... vidim to tak ze na teren uz dnes ostavaju snad len pickupy hilux L200 navara ranger a pod... pripadne este nejake spartanske male kusky suzuki jimny lada niva uaz patriot a pod ... ale tento defik nahana aj cenou a imidzom uz skor Gecko ako nejaky realny teren .. samozrejme nepopieram ze nie je terenny... je urcite super aj v terene ( vid rozne videotesty na nete ) .. ale rovnako ako range rover ci Gecko uz to nebude asi to idealne pracovne auto pre farmara ani lesnika ale skor uz viac imidzovka a ukazka solventnosti a stylu a prestize ... proste farmar s rukami od blata uz stareho 20 rocneho defika asi skor vymeni za L200 alebo hiluxa ci navaru .. ako za nejakeho 2 milionoveho navonaneho 400 konoveho defendera ktory aj tak uz pri sebemensom suchnuti v terene pride o vsetky tie pekne plasty ktorymi je oblepeny... ( a pripadna oprava asi tiez nebude lacna ) nuz nevadi... predaje pickupov aspon nadalej porastu a upevnia si poziciu nma trhoch... a to ma aj celkom tesi nakolko pickupom fandim... hold z defika je uz terenna hracka pre milionarov ( kusok som to aj cakal ze to takto dopadne ... priznavam) ... snad este keby prisiel casom aj 5 dverak jimny do eu ( ale to nehrozi jasne ) ... tak by to mohlo nahradit povodneho defika aj svojim ucelom ... aj cenou aj jednoduchostou a pouzitelnostou v realnom terene ale inak sucasny land rover uz skutocne dostupne jednoduche auto do tvrdeho terenu dnes ani nema... uvidime aj v com budu jazdit za par rokov nasi horski zachranari u nas v tatrach ci fatre ... ked im sucasne stare defiky raz vypluju dusu ... ale dam krk ze uz to nebude ziadny novy defik .. ale nejaky uz daleko pouzitelnejsi pickup ( za polovicnu cenu voci novemu defiku )
Co je na tomhle luxusního, naleštěného nebo imageového vyjma jména?
https://buildyour.landrover.cz/…a-l663_sp0/n-1dj
https://buildyour.landrover.cz/…a-l663_sp0/n-1dj
rohYpnol
Ano, testovaný Defender je hodně jinde než předchůdce.
Jenže stejně jak tu mnozí žehrají nad schopnostmi v terénu, jednoduchosti atp ... Defender se hodně změnil a hodně rozšířil cílovou skupinu. Testovaná verze byla v podstatě luxusním offroadem. Ale Defender má i jiné tváře, které jsou výrazně odlišné od Range-Roverů.
Za mě nový Defender nemohl dopadnout lépe. Ano, nejde o ten puristický pracovní nástroj, kterým kdysi na počátku byl. Defender se s postupem času stal legendou a právě tu složitě vydobytou pozici legendy se Land-Rover rozhodl uchopit a na té pozici výrazně zapracovat.
Pěšák, který se vypracoval na krále, nikdy nebude chtít být pěšákem. Proto Defender nemohl přijít s tím, čím byl na prvopočátku. Za mě asi nejlepší offroad jako pracovní nástroj pro vyšší vrstvu. Pro koňáky, expedice, myslivce, psí milovníky, na tahání lodí, lyžaře, horaly a dobrodruhy naprostá pecka.
Jako služební auto pro EON asi už úplně nee... Ale vadí to? Za mě ani omylem.
Jenže stejně jak tu mnozí žehrají nad schopnostmi v terénu, jednoduchosti atp ... Defender se hodně změnil a hodně rozšířil cílovou skupinu. Testovaná verze byla v podstatě luxusním offroadem. Ale Defender má i jiné tváře, které jsou výrazně odlišné od Range-Roverů.
Za mě nový Defender nemohl dopadnout lépe. Ano, nejde o ten puristický pracovní nástroj, kterým kdysi na počátku byl. Defender se s postupem času stal legendou a právě tu složitě vydobytou pozici legendy se Land-Rover rozhodl uchopit a na té pozici výrazně zapracovat.
Pěšák, který se vypracoval na krále, nikdy nebude chtít být pěšákem. Proto Defender nemohl přijít s tím, čím byl na prvopočátku. Za mě asi nejlepší offroad jako pracovní nástroj pro vyšší vrstvu. Pro koňáky, expedice, myslivce, psí milovníky, na tahání lodí, lyžaře, horaly a dobrodruhy naprostá pecka.
Jako služební auto pro EON asi už úplně nee... Ale vadí to? Za mě ani omylem.
No tobě to nevadí, protože nejsi kupec. Ale ten EON ty auta reálně kupoval a ne právě málo. A majitelé předchozího modelu si pro nový nepůjdou.
Stejně jako si takové auto už nevybere třeba armáda, přitom by to byl potenciální zájemce (nákup nových aut probíhá letos).
Nebuď analyzér jako Topper. :D
Pájo, já jsem to nechtěl komentovat, ale tvoje zkušenost s terénními vozy na sněhu a na polygonu, jeden den s prodejcem, který to všechno přichystá tak, aby nedošlo k nějakému omylu a aby se na manažery udělal dojem, že mají hardcore off-road tank, je opravdu k nezaplacení...
zatím jsem se necítil tak nemohoucí abych na Balkán a do Afriky jezdil na čtyřech kolech, na dvou mi to přijde o dost zábavnější. Ale protože se s klukama z LR klubu potkávám pravidelně v písku, tak vím, jak se na tyhle nové elektronikou nabité auta dívají a taky vidím, jak to jednotlivým modelům v takových podmínkách jde...
zatím jsem se necítil tak nemohoucí abych na Balkán a do Afriky jezdil na čtyřech kolech, na dvou mi to přijde o dost zábavnější. Ale protože se s klukama z LR klubu potkávám pravidelně v písku, tak vím, jak se na tyhle nové elektronikou nabité auta dívají a taky vidím, jak to jednotlivým modelům v takových podmínkách jde...
Kolem mě pár lidí podobná vozidla má. Nejezdí s nimi žádný hardcore, přesto pro ně využití mají. Píšu tmo dole, co v autě není, to se nerozbije. Doba je jaká je a výrobci se přizpůsobují legislativě, ale taky požadavkům zákazníků. Připravovat x-let model, vyzkoušet na zákaznících, jak působí a následně ho podle jejich připomínek ještě předělat (právě nový Def) znamená, že naslouchali kupcům. nebo alespoň relevantní části.
A vidíš, Toyota má pro tohle řešení, pro trhy, kde nic plnit nemusí, pořád prodávají model LC70. Ineos se snažil domluvit na licenci s LR ale neuspěl, proto vyvíjejí Grenadier.
Stačí se bavit s lidmi, co jezdí na expedice, nikdo z nich by si takovéhle auto do terénu nevzal. Jednak je ti líto samozřejmě ničit lakýrku v terénu, druhak v tuniské poušti nikdo nemá diagnostiku na takové auto, kladivo tam ale mají...
Stačí se bavit s lidmi, co jezdí na expedice, nikdo z nich by si takovéhle auto do terénu nevzal. Jednak je ti líto samozřejmě ničit lakýrku v terénu, druhak v tuniské poušti nikdo nemá diagnostiku na takové auto, kladivo tam ale mají...
Ono to samozřejmě souvisí s tím, že Toyota je zcela jiný druh automobilky než JLR. A jestli si měli vybrat mezi technicky bezproblémovým jednoduchým řešením s malou marží nebo přiblížení se k G-Klasse s vyšším ziskem, pak rozumím této generaci.
Na vývoj obou variant evidentně nebyly peníze. Třeba low-cost pracant s minimem elektroniky přijde, ale to hádám a píšu o něčem, co nevím.
Na vývoj obou variant evidentně nebyly peníze. Třeba low-cost pracant s minimem elektroniky přijde, ale to hádám a píšu o něčem, co nevím.
A nestačilo dat do starého novější motor?
Ty myslíš, že když se nový přestaví tak, jako ty staré v tvých videích, bude o tolik horší? Pořád je vidět, že největší rozdíl je velikost gum, proto přejede lépe kameny..
Hele, měl jsem Discovery a absolvoval jsem s ním i nějaký ten Balkán. Jako jo, starý Defender vydržel víc, Discovera projela ale to samý. To brblání staromilců tu bude vždycky. Ono je hezké, že se Defender pravděpodobné v terénu neposere a když ano, spravíš to kladivem, ale i na ten Balkán musíš dojet. A to je 1000 km po dálnicích a tam se starým Defem trpíš, kdyžto v Discovery se vezeš.
webpaja
...vyzkoušel co paleta modelů LR umí. Jednou v létě na polygonu a podruhé v zimě celý den v Alpách. Auta celou dobu dostávala zabrat, žádné nezkolabovalo, jak by se z reakcí některých mohlo zdát. Co bylo ale důležitější...všechno co zvládl Defík, kde se člověk nejen kvůli nepohodlnému posazuj opravdu nadřel, zvládl bez mrknutí oka taky velký RR. Druhou akci jsem se střídal celý den za volantem s chlapíkem, který jezdí off-road vytrvalostní závody, poměrně dost jsem se od něj naučil a i z jeho slov bylo patrné překvapení ohledně schopností velkých luxusních verzí.
Mimochodem, i nový Def nabídne verzi pro lesáky, či ČEZ jak někdo zmiňoval. Ceníkově krátká verze za 1,3 s daní, dlouhá pak za 1,5. Více kusů bude znamenat zajímavou cenu bez daně pod milion minimálně u krátké verze. 110 pak lehce nad, ale automaticky na vzduchu. To mi přijde celkem fér.
Mimochodem, i nový Def nabídne verzi pro lesáky, či ČEZ jak někdo zmiňoval. Ceníkově krátká verze za 1,3 s daní, dlouhá pak za 1,5. Více kusů bude znamenat zajímavou cenu bez daně pod milion minimálně u krátké verze. 110 pak lehce nad, ale automaticky na vzduchu. To mi přijde celkem fér.
Zrovna ten vzduchový podvozek je z dlouhodobého hlediska dost rizikový. Klasická mechanika je v tom ohledu rozhodně lepší a odolnější. A servisně jednodušší, což taky pro mnohé nasazení bude hrát roli.
Ačkoliv máš pravdu, že co tam není se nerozbije. Tak vzduchové podvozky mají armádní Tatry, obrněnci Titus taky. Takže se s nějakými náklady počítá.
No, taky s těmi vzduchovými podvozky není moc velká spokojenost. Jo, v mírovém provozu to vydrží, jenže stačí dva týdny rasoviny při opravdu tvrdém výcviku a ta auta strašně trpí. Na výsledky Titusů si zatím počkáme, ještě nejsou v provozu.
Navíc u Tatry je vzduchový podvozek nutnost kvůli konstrukci náprav. Jistě si sám vzpomeneš na starší Tatry, které prázdné jezdily jen po jednom kole z dvojmontáže nebo po jedné půlce pneumatiky. Už třeba Tatra 810 má klasiku a je odolnější.
Navíc u Tatry je vzduchový podvozek nutnost kvůli konstrukci náprav. Jistě si sám vzpomeneš na starší Tatry, které prázdné jezdily jen po jednom kole z dvojmontáže nebo po jedné půlce pneumatiky. Už třeba Tatra 810 má klasiku a je odolnější.
Tak zrovna LR má vzduchový podvozek navržený do terénu. Mechanicky vydrží hodně, občas odejde nějaké čidlo. Obecně kluci na LR fóru nevidí důvod přestavovat ho pro expedice na pružiny.
Běžky jsou běžky a sjezdové lyže jsou sjezdové lyže.
A že se dá na běžkách sjet kopec neznamená, že jsou k tomu stejně dobré.
A že se dá na běžkách sjet kopec neznamená, že jsou k tomu stejně dobré.
A když si ten kopec chci nejdříve vyšlápnout a pak sjet, tak si neberu běžky i sjezdovky, ale něco univerzálního, třeba Back country. A s těma autama je to stejný.
×
Sdílení komentáře
×
Stačí se dívat od 50. minuty
Není problém v tom, že Land Rover udělal další SUV. Jen je škoda, že s ním nahradil jediný opravdový terénní automobil ve svém portfoliu. Všichni s napětím očekávají Grenadier.
Jinak ty tvoje osobní zkušenosti jsou evidentně posvátné a i kdyby sto lidí řeklo, že je to jinak, přijde tvoje "osobní zkušenost" a všechno je vzhůru nohama...
pisal som o tvojej zrovnavacke s tam tym textom...
A naviac miestni poznaju teren.
Nikto, kto do toho aspon trochu vidi, tomu neuveri. Technika a parametre nepustia. Ze je lahke auto na blate a snehu dost vyhoda, to my s Forestermi dobre vieme.
Kde Duster bude na bruchu, co v OFF hrozi casto, LR bude mat skoro 10cm este k dobru. Najazdove uhly vyrazne lepsie LR a brodivost ani nespominam.
Ale kludne si ver, comu chces.
A musi to byt napriek kratkej 1 zabava kvedlat v Dusteri a palit spojku.
A to s tym gumami som nepochopil.
prostě to, co se klasicky řešilo třemi bytelnými uzávěrami diferenciálu, se dnes přenechává elektronice a SW. ten vyhodnocuje, co chce řidič, jaké jsou adhezní a jiné podmínky a pak nějak zareaguje. SW může být odladěný v 1000 situacích, v reálném životě se objeví 1001. a elektronika ji špatně vyhodnotí. do divočiny landroverem, zpátky uazem :-)
Tady je pěkně vidět rozdíl mezi starým a novým
https://www.youtube.com/watch?…
starý napoprvé, nový za desetkrát takovou dobu...
Ten odkaz je legrační, krátký def na nesériových (podstatně větších) kolech, pravděp. i zvýšeném podvozku, proti dlouhému v silniční verzi.
Radši se podívej se na ten ukrajinský test, opravdu stojí za to, i když chápu není to tak efektní a netrvá to pět minut.
https://www.youtube.com/watch?…
to je prostě srovnání digitální vs analogové auto... projede totéž, ale trápí se a může to dělat chvilku, ale ne den co den jako ty staré off-roady.
V čem prověřil ten ukrajinský test výdrž? Auto vyjelo do kopce a elektronika zkolabovala...
edit: i kdybys s tím novým dělal co chtěl, křižitelnost náprav bude pořád stejná... prostě nevhodná konstrukce.
https://m.youtube.com/watch?…
No ty si fakt uplne mimo, operaovat tu nejakymi nasobkami casu.
Stary zdvihnuty ako svina s riadnymi gumami.
A novy naproti tomu uplne v pohode s v podstate cestnymi gumami, pohon pracoval vyborne, tie pauzy v ziadnom pripade neboli kvoli autu. Skor ho nechceli nechtiac opriet.