Mladoboleslavská automobilka věří, že 1.6 TDI v nabídce nahradí benzinové agregáty nebo motorizace s alternativním pohonem. Z Kodiaqu RS se pak má stát plug-in hybrid.
Konec 1,6TDI mi docela smysl dává. Pokud je možné mít místo něj v oktávce podladěný 2,0TDI, není důvod ke stížnostem. A souhlasím, že v menších lehčích autech dává smysl benzín.
Vrcholná verze (Kodiaqu) coby PHEV je i u ostatních výrobců čím dál častějším jevem, budiž, ale přece jen by mi tam víc seděl 2,0TSI, než 1,4TSI. Řekl bych, že ten bude v tak velkým autě častěji ždímanej.
A hlavně opět jen samé lži ze strany výrobce. Spotřeba TSI motorů je vyšší než u TDI. A rozdíl je tím vyšší, čím více člověk tráví času na dlouhých trasách a dálnicích. A Scala, Octavia, Karoq či Kamiq jsou stále vozy, které toto využití mívají.
Takže za mě to vnímám jako nepříjemné omezení nabídky. Navíc 1,6 TDI bylo často cenově porovnatelné s benziny. A vzhledem k nástupu 1,0 TSI 3válcového mrzáka to byla dost zajímavá nabídka, jak získat za slušný peníze 4 válce a navíc opravdu zajímavou spotřebu.
U nás Evropě už se skoro nikomu pracovat nechce, diesel v Číně neumí, tak nám tu budou dovážet svoje EV a na to se musíme připravit. Za pár let nikdo neuvěří, že kdysi byly auta, měly 200 koní a jezdily za 5,5 litru. Automobilky vydělaly a z každého litru šlo 15 Kč do státní kasy.
Máš vybitou baterku a plně naloženýho Kodiaqa. Duoneš na olyn v kopci...a pod kapotou kvílí jednačtyřka.
Přitom Bi2.0TDi je za mě prostě jeden z nejlepších motorů poměrem reálná spotřeba na výkon.Jede v Tiguanu jako třílitr v Q5.
Ještě, že jsem stihl objednat jednoho Koudyho BiTDI a jedno T6.1. I když tam v nabídce pořád je.
Jo já bych si do Fabie naftu taky nekoupil, jen mi defenzivní jízda nejde moc dohromady s těma obchoďákama, co dostanou Scalu na přelety přes D1. A že je jich dost, Scalu potkávám v barvách pivovaru Bernard, Kofoly,...
Prius II. generace ma 1,5 v Atkinsonove cyklu a na dalnici se pri rychlostech nad 120km/h trapi. Je staveny na Japonsko a USA, kde jsou vetsinou dalnicni limity okolo 110 km/h.
Novejsi Priusy maji 1,8 (taky Atkinson) a v legalnich dalnicnich rychlostech jsou v pohode.
No Scalu 1.6 TDI docela začali fasovat obchoďáci místo Octávek, uvidíme jestli fleet manažeři uvolní kačky na Octavie, začnou brát benzíny nebo půjdou jinam.
Jenže 1.0 TSI žere při defenzivní jízdě skoro jako 1.6TDI. Vzhledem k rozdílu pořizovací ceny je pak návratnost dieselu nic moc. Mě to smysl dává, pro menší lehčí auta Fabia/Scala benzín.
Souhlas. Prostě úředník v Bruselu nařídí, automobilky sklapnou krovky a zákazník trpí.... ;-\ Kua to je svět.... :-[] A přitom moderní diesely jsou prakticky "čisté"......
Hele ja myslim ze to mozna bude spis strategie vw. Budou pouzivat jen jeden motor 2.0 tdi a budou si ho ladit na ruzny vykony. Z pohledu vyroby idealni.
Nechápu proč by byly ve střední třídě nepřípustné??? Já třeba doteď jezdil jen s benzíny, ale teď co mi nabořili na totálku auto budu kupovat Peugeota 308 s naftovým motorem ... Nejen kvůli tomu že se mi zvyšuje roční nájezd, ale HDI motory jsou velice úsporné ale taky hlavně spolehlivé oproti benzínům a do auta jako 308 - což je přímí konkurent Scaly se perfektně hodí .... Ať si to stupidní koncern klidně zruší a zabije, naštěstí v PSA mají ještě stále rozum ...
Přitom to není žádná novinka, už starší TDI 2.0 se nabízel s 85kw, podobné motorizace nabízelo PSA či Ford, nebo Opel a to do aut střední třídy, sám jsem měl TDCi 85kw, nebyl to žádný sprinter, ale díky slušnému kroutícímu momentu to jezdilo velmi slušně do 130-140ti to nebylo o moc pomalejší, než silnější dvoulitry, jelo to i naložené a hlavně to jezdilo za pár. Ostatně, třeba zrovna i Ford nasazuje jeho 2.0Ecoblue s 88kw zpět do Mondeí místo 1.5TDCi, další snad budou následovat.
Rozdiel okolo 1 litra na 100 km je rozhodujúci, ak najazdím veeeeľa km. Pre človeka, ktorý spraví do 20 000 km ročne a nepozerá len na spotrebu sa to až tak nevyplatí, pokiaľ nebude ten diesel niečím zaujímavejší.
Ak človeku záleží na každom deci paliva, mal by si kúpiť auto ktoré je ľahké, aerodynamické, NIE SUV, bez 4x4... Samozrejme ak niektorú vlastnosť zvyšujúcu spotrebu naozaj nepotrebuje. Na druhej strane, spotreba nie je všetko, čo by nám vytiahlo peniaze z peňaženky.
Záleží, aké auto predávame a ako dlho si ho necháme, prípadne aké je to auto. Ak mám auto 10 až 15 rokov, tak jeho zostatková cena je skôr závislá od stavu auta a nie od pohonu. Na trhu sú aj autá, ktoré sa trochu vymykajú štandardu. Napr jazdené Mazdy s benzínovými motormi sú drahšie ako diesle - niekedy výrazne.
N druhej strane zohnať benzínové auto z koncernu VW vo veku cca 10 rokov je trochu väčší problém ako diesel.
Dôvod je ale jasný - TDI je oproti TSI považovaný za spoľahlivejší, na druhej strane naftová Mazda tiež nebolo terno.
Cast baterie (u meho auta je to cca 15%) je rezervovana pro jizdu v hybridnim rezimu. Tj. 85% baterky muzu spotrebovat ciste elektrickou jizdou a kdyz mi zbude poslednich 15%, naskoci spalovak at chci nebo ne. A pak dal pokracuje auto jako by to bylo HEV (a tech 15% kapacity baterky zhruba odpovida tomu, jakou baterku dava stejny vyrobce do HEV modelu).
Té 1,6ky je veliká škoda. I přes nedostačující a skoro tragicky použitelnou 5ikvaltovku se jednalo o velmi úsporný agregát s rozumnými dynamickými vlastnostmi. Bylo úúúúúplně jedno, jak se s tím jelo, ale přes 5,5L/100km se prostě dostat nedalo.
Co mi dál není jasné je to, proč se stále používá motor 1,4TSI (navíc k hybridu a do RSky), když se již dávno vyrábí 1.5ka? Že by ten starší model byl přeci jen konstrukčně vyzrálejší a nezprasený ekošílenostma....?
Už jsem to napsal, ale speciálně pro tebe - oktávka má místo 1,6TDI 2,0TDI 85kw. Stojí o 38t víc, než litr a stejně, jako 1,5TSI. U Karoqa se dá čekat v brzké době totéž.
Většina uživatelů tu psala, že 1,5TSI (výrazně silnější) umí jezdit okolo 6l. Vzhledem k tomu, že Scala ani Kamiq nejsou typické dálniční křižníky, přijde mi benzín s šestilitrovou spotřebou jako ideální pohon.
Máme ho v octavii3, predfaceliftova a faceliftová verze má lehce rozdílné naladění, motor věčně podtočený, duní, na normální ježdění nepoužitelný, trvá to než začne turbo foukat, spotřeba 5,2 až 7,4
Jo, že ten 2.0 TDI 85kw stojí stejně, já bych mu dal před TSI přednost :) Jak jsem psal výše, když to vezmu uživatelsky, tak mne takový motor naprosto stačil, uměl jezdil plynule 150 na dálnici, žral prd a i naložený jel, protože měl objem a krouťák. Jasně, že silnější je lepší, ale onehdá se tu řešilo, kolik kw stačí pro běžnou jízdu a já jsem na této hodnotě 85kw z naftového dvoulitru :)
Minule som rozprával s kamošom a on nechápal, prečo Toyota dáva do hybridov také veľké objemy - napr Corolla 1,8 / 2,0... Povedal som mu na to, že práve Toyota isto na 100% vie, aký motor má u hybridu použiť. Z nejakého dôvodu tam nechcú 1,0 turbo, aj keď by to asi fungovalo.
Aj Mazda používa "veľké" motory, ktoré reálne majú o niečo málo vyššiu spotrebu (alebo ani nie?), ako porovnateľne výkonné turbomotory. Ide aj o to, či porovnáme Scalu, alebo Octaviu.
Mazda 3 BN / 2,0 / 88 kW / manuál / počet - 431 ks https://www.spritmonitor.de/…Mazda/250-3.html?…
Škoda Octavia 1,0 TSI / 85 kW / manuál / počet - 203 ks https://www.spritmonitor.de/…399-Octavia.html?…
Noooo, vlastne 1,0 TSI podobného výkonu ani nie je úspornejšie... Octavia je ale asi o niečo ťažšia, aby som bol spravodlivý.
Scala je na tom lepšie https://www.spritmonitor.de/…/1746-Scala.html?…
ale je tu len 25 áut, čo štatisticky veľa o spotrebe nevypovedá - oproti 203 a 431 autám...
V každom prípade je atmosféra 2,0 v nižších otáčkach príjemnejšia ako 1,0 T - tá neide pokiaľ sa neroztočí turbo.
2,0 85kw tdi v oktavce je podle meho nejlepsi soucasnej r4 diesel od VW. Vubec nic to nezere a oproti 1,6 to i nejak lip jede. Pokud teda nevadi manual, v dsg bych to nevzal.
On by ten 1,6 TDI taky prošel nějakým vývojem. Porovnávat spotřebu 1,6 TDI o generaci starší s 2,0 TDI EVO nic neříká o vydařenosti s úměrnosti spotřeby jako takové. Je to jen čistě uživatelský pohled.
Odkazované spotřeby co jsi uvedl jsou statisticky s nulovou vypovídací hodnotou.
Ano, přidušené 2.0 TDI jsem označil za "dejme tomu". Protože se prostě nedostane do všech modelů a (možná se v tomhle pletu ale nechce se mi to hledat) 1,6 TDI byla levnější.
Mimochodem - už jen to, že 1,6 TDI nahradili podladěnou 2,0 TDI evidentně znamená, že 1,6 TDI prostě nezanedbatelnou cílovou skupinu měla že.
Ne. Jestli mi Octavie dají uměle přidušené 2.0 TDI tak dejme tomu. Jenže do Scaly nebo Kamiqa nebo Fabie prostě 2.0 TDI nepůjde. SOuhlasím, že to nejsou typické dálniční křižníky, ale zvlášť u nás stáje je docela neopomenutelná skupina, kteří i tyhle vozy jezdí na delší trasy ať se to komu líbí nebo ne.
Takže znovu a speciálně pro tebe - vnímám to opravdu jako nepříjemné omezování nabídky.
Co se 1,5 TSI a spotřeby týká - ano, není zlá. Ale na TDI prostě nemá. Zvlášť na delší trasy nebo dálnice. TDI je stále v tomto režimu znatelně úspornější.
Ale jo presne ty. Zadnou recenzi kde by se nejaky novinar rozplyval nad tim jak je vyrazne slabsi motor lepsi nez silnejsi jsem necetl. Hod odkaz. A nemotej do toho v6 tdi. Bavime se o R4 turbo a R4 bi turbo.
Proc tady nekdo brečí nad EU, ze se neco nařizuje. Jako ze misto 1,6 bylo lepsi 2,0 a v benzinu 1,4 špatný oproti 2,0. Dyt je to z blata do louže. To je jako tvrdit ze tyhle modrý trendy bych chtel tmavě modrý ale nemaji a nedělají. Mate tu motory z USA v6, v8, jeste nedávno byli jednoduchy jak kafemlejnek. Muzete si to koupit, pokud jste autoři. Pokud ne, mate lepsi kabinu a infotaiment. Ale ta volba tu je. Jenom chtit.
S 1,6 TDI by to za 4,5 nedali, ten motor je dost nenažraný. Ale 2,0 TDI je motor, který nemá problém jezdit s opravdu malou spotřebou. Ve Scale je lepší TSI, rozdíl ve spotřebě v reálném provozu je kolem jednoho litru a to se za životnost auta ani nezaplatí.
a cca 150 koní nemá co nabídnout.
Konkurence má motory lepší. Nejlépe je na tom Renault, kde s 1.3 TCe překonává hlavně ve zrychlení, pružností i reakci na plyn 1.0 TSI a 1.5 TSI, a to o dost.
Místo do pořádné techniky pro spalováky tlačí peníze do elektromobilů, elektroniky a infotainmentů, které zatím umí vyrobit, ale ne vyvinout, aby fungovaly.😐
Opravdu špatné, že i když s námi (nedejbože za volantem) ještě pár let budou jejich tříválce vibrovat a DSG cukat, tak závratné novinky pro ICE auta se od nich nejspíš nedočkáme...
Asi to bude pravda ;-\. Ospravedlňujem sa. Triedenie podľa výkonu asi nie je celkom ideálne :-!
Pozeral som ešte raz a stále je tom väčšinový podiel 1,0 TSI ;-). 6L priemer je na tak veľké auto stále super.
Nicméně pravdou je že moderní TSi na dlouhých trasách zase tak moc nežerou. Jestli to udělá 1-1,5 litru na sto tak to mě fakt nezabije. Zase se nemusím rozčilovat s EGR ventilem a DPF.
No on podotýká i mnou pozorovaný fakt, že to bitdi vlastně v běžných rychlostech nejede o tolik lépe, než slabší 140kw (já tedy znám ty starší verze motoru s 125 a 130kw) TDI, výraznějši rozdíl je pak někde nad dálničním limitem, ale to vlastně i u té 110kw verze. Do stovky tahajá slušně, v Německu na dálnici pak ten rozdíl cítíš, ale s BITDI jsem toho tolik nenajel.A jelikož Hamuna jezdí do 140ti, jak psal, tak pak asi poměrem cena výkon ten 110kw bohatě stačí :D Měl by se přejmenovat na HamunaTDI :D
Jel si někdy to třílitrové TDI? Notak Fosteku, myslel jsem, že máš najeto, to BiTDi není špatné, ale na 3.0V6TDI to trochu nemá. Do 130ti to jede jako jednoturbová R4, ale jezdil jsem jí jen v Passatu.
Tak je to asi logický krok , osobně jsem teda čekal podíl alespoň u Scaly mírně větší, ale tak jsou to čísla jen z českého trhu, kde je hlavně rozhodující cena a ta se bohužel u dieselových motorů dostává na docela neúprosnou mez. Když si zkouším v konfigurátech ceny aut tak rozdíly jsou občas víc jak 50 000 a to už se prostě opravdu nevyplatí naprosté většině lidí + teď ten diktát EU a nejistota dost lidí taky asi ovlivní ...
Na druhou stranu VW mě naštěstí vůbec nezajímá, ať si zruší klidně všechno. Tříválce TSI jsou opravdový šunt, tak ať je lidi kupují. To co teď VW předvádí, to je na palici ...
Rozdíl mezi 2,0 TDI a 1,6 TDI vychází dle uživatelů na 0,5l/100 km cca ve prospěch 1,6 TDI. Není to velký rozdíl, ale rozdíl to je. TSI vychází další cca 1l/100 km navíc proti 2,0 TDI.
Kdyby někdo neuměl počítat, 1,6 TDI je cca o 1,5 l úspornější proti TSI (nebavím se o dynamice). Takže jestli někdo chce tvrdit, že 1,6 TDI nemělo smysl, tak to tvrdit může. ALE LŽE :-!
minimalne ten koniec dizla v scale .. v nizsej strednej su dizle fakt za mna nepripustne a je fajn ze sa to uz konecne dostava do zmysluplnejsich kolaji ... aj ked je jasne ze tych predoslych 20 rokov commonrailovej biznis tlacenky vsade od miniauta az po luxusne kabrio len tak lahko nevymizne zo dna na den .... ale je to uz na dobrej ceste
Šetrenie je individuálne. Ak má človek viac áut, alebo je to firma, je to ma mieste. My máme doma len 1 auto a čast osa pohybujeme po meste, krátke trasy, takže niekedy idem radšej dlhšou trasou, aby sa motor aspoň lepšie ohrial...
Z môjho súčasného pohľadu a potrieb je 1l zanedbateľný rozdiel, hlavne ak viem, že diesel nepotrebujem a sú benzíny s o málo nižšou spotrebou (reálne asi nie viac ako liter), ale tie autá akosi nechcem, preto si to málo naviac rád zaplatím :-).
Aj keď má človek viac áut, kľudne môže mať jedno také, u ktorého veľmi nezáleží na spotrebe ;-).
Aha takže pičus si vymyslel recenzenty, který tvrdí jak je 2,0 TDI lepší než 2,0 BiTurbo :D Nikdo nic takovýho netvrdí. To je zase tvůj výmysl. Oba motory jsou dobrý, jen ten jeden má VÝRAZNĚ větší výkon. Jsem rád, že jsem tě zase nachytal ty lháři ulhanej :-[]:-[]
V čem je tedy nejlepší? Tak to rozveď když to nejsou jízdný výkony tak co? Já neříkám, že je 2,0 TDI špatný to ty pliveš na všechno co jezdí na naftu, ale říct, že je lepší než výrazně silnější 2,0 BiTDI to chce kuráž.
A kde máš ty odkazy kde to recenzenti tvrdí? Koukej je nakulit. Co jsem viděl Vaculíkovu recenzi, tak byl z BiTDI nadšený.
Ryccardo se přes ten fakt co lidi znají z vyzkoušení a já z víc recenzi a není to až TAKová anomálie ze nejVÝKONNĚJŠÍ není nejlepší = asi nedostane
POTŘEBA zpochybňovat to PROTOŽE sem to napsal já = je silnější :-O:-)
Hele těch 140 km/h platí PO ČESKU = je MOŽNOST že tam kde se smí za sebou mam i vyšší maximálkY než ty ;-)
Nevadí mi POVEDENÝ 2.0TDI evo ani 2.2 HDI ani R6 300kW z nafty Alpiny = vadí mi dotování ceny ZVÝHODŇOVÁNÍ stovkama miliard vůči benzínu TO JE na hlavu
Furt dokola to samý = stěžuješ si jak ze ji ni čtou víc a pak na to ze ty si něco nečet
Ale ŽE je R4 2.R4 2.0 lepší než V6 si četl + to si PŘEDSTAVUJEŠ že sem si to vymyslel? Proč bych to proboha měl dělat? To ze nejvýkonnějš motor neni nejlepší = to neni až tak nezvyklé = tos ještě NIKDY nečetl čtenáři? Hele to ti fakt FURT nedošlo = že si narozdil od tebe NEVYMÝŠLÍM?
Navíc téma tý absurdity že nej- je z těhle 3 verzi ta nejslabší tu zná četlo víc lidí = a probiralo se to vickrát i tady v diskuzich. Ty mrkni na vynikající seroš Dark (alespoň jeho recenzi na kinoboxu) a tam vícekrát opakovaný: KAPKU VÍŠ OCEÁN NEVÍŠ ;-)
Je na čase vyměnit zbylá benzinová auta za nafťák.. ještě by naftová auta mohla dostat ekoznačky na modrou zónu, to bych tomu Andymu snad hodil hlas....... ba ne, nehodil :-[]
Nulová vypovídací hodnota konkrétních spotřeb konkrétních uživatelů :yes:
1,6TDI byla levnější :yes:https://www.auto.cz/…icka-data-102259
Byla dražší vůči litru i vůči 1,4TSI.
Samozřejmě, že 1,6TDI měla svou cílovku - a tahle cílovka dostala moderní, úspornější lepší levnější motor.
Ty jsi mistr světa v pletení ho.en z bičů a v lámání prstů v pr.eli, jen abys obhájil svou "pravdu".
Presne tak - štatisticky je to nanič. Dieslov je iba 5 ks, benzínov 25. Pri 5 ks áut je štatistika spotreby zavádzajúca. Ideálne je, keď čo najviac áut v porovnaní.
V každom prípade je spotreba TSI blízka dieslom.
„Zákazníci u modelů Scala a Kamiq preferují převážně moderní zážehové motory s přímým vstřikováním, jejichž spotřeba v současné době klesla na úroveň, které bylo dříve možné dosáhnout pouze u vznětových motorů.” Tak ale tady kluci říkali, ze kdyz nekdo jede s benzinem 140kw 2,0 litru v BMW dlouhodobě za 6, tak oni by to dali za 4,5-4,8. Takze management ve Škodovce nema pravdu a prodělaji. Meli by víc chodit sem do diskuze. No a jinak ta 1,6 tdi je hrůza, neohreje se to snadno, furt se spoušti regenerace filtru a to ze to umí ukázat ze jedes za 4 litry, tak jakmile výjezdem na dalnici tak si tam za 5,5. Chrochta to, nejede to a smrdí jak bolava noha. Pa pa, diky žes byl.
To není přeci vůbec pravda, že je Bi TDI 2,0 jeden z nejlepších motorů. Hamuna pravil, že Bi TDI 176 kW je zbytečnej motor, protože mnohem lepší a zákazníkama požadovanej je 2,0 TDI 110 kW.