Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

dva litry na sto
neregistrovaný "nextrom"
| 5. 12. 2007 09:47
Skoda, ze Scania nedela take mensi auta. Kdyby se soustredili takovou silou na mensi autombily stejne jako na nakladaky, jezdili by jsme s jejich technikou za 2l na 100km uz davno. Jsou nekde dosazitelne technicke udaje o motorech?

Takovy maly nakladacek ktery by pri stopadesati tocil jen 15ti set otackami... ;-)
parametry motoru
anonym
| 5. 12. 2007 12:07
www.scania.cz a taky starsi clanky na auto.cz
Scania
| 5. 12. 2007 12:18
Okrem ekologickejších motorov by to chcelo ešte zamakať si na aerodynamike vozu. Tie veľké plechové škatule hrubých, akoby neotesaných tvarov, s kolmým predkom, veď len na prekonanie odporu vzduchu každé také auto spotrebuje kus výkonu. Zaobliť trochu hrany a doplniť nejaký ten difúzor, to je slabá náplasť. A aká je aerodynamika dôležitá, ukázal už pekných pár rokov dozadu Luigi Colani, so svojím experimenálnym aerodynamickým truckom dokázal ušetriť až 25% paliva. A to je už niečo, to by bol bod pre ekológiu.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Scania
neregistrovaný "nextrom"
| 5. 12. 2007 12:28
Ano ano, to mas urcite pravdu, jen to nesmi jit do extremu, tam kde je diky aerodinamice potreba trojice klimakompresoru aby se zaskleny prostor budky nezahral jak trouba v kuchyni, kdyz v ni peces husu, tam dava aerodinamika smysl. Pak je otazkou prostor budky, kde krabicovy tvar stale jeste zda se byt nejlepe vyuzitelny...

Ale pravda je, ze zlepsit by se to dalo, protoze celni plocha dnesnich nakladaku je dosti velka.
Scania
| 5. 12. 2007 16:14
Asi tak. Colaniho výtvory ukazujú, že niečo s tým robiť ide. Netvrdím, že trucky musia vyzerať tak, Colani napríklad, ak si si všimol, neriešil spaciu kabínu. Ale inšpirácia by to bola. Ja skôr, žiaľ, vnímam opačný trend. Aj menšie autá (užitkáče) naberajú črty a línie truckov. Napríklad VW Crafter. Ten trend sa mi nezdá byť dobrý.
Spomínaný priestor - v tom máš pravdu. Na druhú stranu väčšinu času šofér presedí za volantom, alebo spí. Takže obývačka a´la Renault Magnum mi príde až zbytočná megalománia a "vozenie vzduchu"...
Scania
neregistrovaný "nextrom"
| 6. 12. 2007 00:53
Davam ti za pravdu, ale vim, ze trucky jsou nekdy dlouhou dobu na ceste a vim take, ze ridici musi v nich travit nekdy i mesice. Opravdu neprehanim, vim to, protoze tato branze je mi znama. Na ruske hranici, napr., cekaji nekdy ridici kvuli sikanovani celniku nekolik dni a jizda ze Svedska do Recka a nebo Turecka je take docela narocna a ne neobvykla. Nektere spedice posilaji ridice s truckem na cestu Evropou a hledaji pro ne zakazky po vylozeni v jinych zemich a tak truck s ridicem pendluje nekdy tydny celym svetem. Ja osobne bych nekterym majitelum truckingu neco sprosteho musel rict, za to, jak ze svymi zamestnanci zachazi, ale to je jine tema...
Scania
neregistrovaný "*TRUCKER*"
| 8. 12. 2007 18:38
A to jako proč bys jim něco sprostého řekl. Pokud se jedná o ježdění, kdy jsou šoféři venku měsíc i déle...oni tam s tímhle taky nastupují. A proč ne, pokud Tě tahle práce baví a doma Tě nic nedrží....je pravdou možná už to je trochu extrém, já sám nevím, jestli bych do něčeho takového šel, ale jsou za to taky královské výplaty, o nichž se šoférům na vnitru může jen zdát a taky vyšší než třeba u mě, když sice jezdím mezinárodku, ale jsem každý víkend doma. Takže říkám, kdo na to má žaludek, doma ho nikdo a nic nedrží a chce rychlé prachy, jde na pár let jezdit unii a pak, jak si vydělá na to co chce si najde klidnější flek třeba na vnitru nebo nějakou stabilku apod. A pokud se jedná o skutečně špatné zacházení se šoféry u některých dopravců, v tom bych neviděl ani nejmenší problém. Dnes má šofér a hlavně ten dobrý možnost volby. Je jich málo a dopravci se o ně doslova perou. Takže pokud s někým jeho šéf vymetá a ten dotyčný nad tím dokáže pouze ubekovat při pivu, je to jeho problém či lenost či já nevím co. Možnost volby tu je a v této profesi větší než kdekoli jinde.
Scania
neregistrovaný "*TRUCKER*"
| 8. 12. 2007 18:19
Co se týče toho prostoru, dovolím si nesouhlasit. Místa není nikdy dost. V prvé řadě je zapotřebí dostatečně velká lůžka, ale ani ostatní hlavně odkládací prostory nelze zanedbávat, zejména jedná-li se o truck jezdící unii, v němž šofér stráví měsíc i více v kuse. To už je potom přechodné bydliště a tomu odpovídá i množství bagáže, kterou s sebou vozíš.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku