Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Enyaq vs. Škoda Kodiaq: Co všechno (ne)dostanete za 1,2 milionu?

Příjezd prvního elektrického crossoveru Škodovky rozvířil debaty o jeho ceně. Na poměry mladoboleslavské automobilky je vysoká, mezi elektromobily však vcelku přijatelná. Pro zajímavost jsme jej porovnali s nadupaným Kodiaqem.
Zpět na článek
Avatar - Emel
5. 9. 2020 11:37
Re: Tesla je již mimo - na Enyaq a sourozence od Saeatu, VW,
Test si nepamatuju... ale je mi jasný, že "tam" ještě nejsme. Ale nepřijde mi to jako scifi, třeba za nějakých 5-10 let...
4. 9. 2020 15:17
Re: Tesla je již mimo - na Enyaq a sourozence od Saeatu, VW,
Váš příspěvek mi připomíná bědování na začátku 90. let, že tady nemůže být víc jak 4 miliony aut, protože by to stávající síť čerpaček neunesla. A máme jich tady dnes přes 5 milionů a nějak jsem si dlouhých front na pumpách nevšiml.
Tak snad jak bude stoupat poptávka po nabíjení, tak bude stoupat nabídka, ne?
Nebo Vy byste jako podnikatel investoval do nabídky pro poptávku ve vzdálené budoucnosti? Jak byste chtěl, aby se vám investice vracela?
4. 9. 2020 14:39
Re: Především nedostanete
Jo, ale za sebe musím říct, že kdyby Enyaq byl aspoň plug-in, tak po Kodiaqu neštěkne pes, tohle je hezčí, rozměrově akorát mezi Kodiaqem a Karoqem,...
4. 9. 2020 14:36
Re: HUD
No bez klimy se dá žít podstatně hůř :-) Mně vyloženě vadí HUD na těch průhledných destičkách co vyjíždějí z palubovky, i když je to průhledný plast, tak mi ty okraje vadí a působí to rušivě, klasický HUD je OK. Ve městě jsem se dost naučil používat tempomat.
Avatar - iudex
4. 9. 2020 14:08
Re: HUD
To by ma tak zaujímalo, ako pocitovo odhaduješ rýchlosť. Ja v meste naopak stále pozerám na rýchlomer, v trošku silnejšom aute ľahko pošteklíš plyn a ideš ďaleko nad limit, tiež ak to nie je starý vrak, tak ani podľa hluku moc rýchlosť neodhadneš, moderné auto tú rýchlosť dosť maskuje. Takže rýchlosť na HUD je veľmi užitočná vec. Detto rýchlostný limit, u nás je národný šport cestárov dávať na jednom rovnom úseku tri obmedzenia rýchlosti, takže častokrát netušíš, v akom úseku zrovna si a údaj na HUD je potom moc fajn.
Ako dá sa bez toho žiť, ale to sa dá aj bez klímy či elektrických okien a napriek tomu si ich do auta dáš, lebo ti výrazne spríjemnia či uľahčia jazdu v aute.
4. 9. 2020 14:04
Re: Tesla je již mimo - na Enyaq a sourozence od Saeatu, VW,
tak dobijecka, cestou do Chorvatska je na odpocivadle na dalnici v Mariboru.. je tam asi 6 stojanu Tesla a jeden nomalni.. v hlavni sezone si tohle nedokazu predstavit, ikdyby bylo 5% elektroaut
Avatar - iudex
4. 9. 2020 14:00
Re: Tesla je již mimo - na Enyaq a sourozence od Saeatu, VW,
Pamätáš si nedávny test hybridnej Kugy? Ako hľadali dostupné nabíjačky, ale napriek označeniu v aplikácii dostupné neboli? To by som nerád po tej Budapešti blúdil hľadajúc druhú či tretiu fungujúcu nabíjačku. A potom je problém, ak na nabíjačku príde pred tebou jedno auto, to potom čakáš nie 40 minút, ale 80. Kúsok od mojej práce sú 3 stojany, chodím okolo skoro denne a málokedy sa stane, že sú voľné. A aj pri tých nabíjačkách pred obchodnými centrami mi vždy napadne, či ten majiteľ príde vždy hneď po tom, ako sa auto dobije, alebo si proste vybaví v kľude celý svoj nákup. Potom darmo má nabité, ty musíš čakať, kým sa vráti z nákupu a nabíjačku uvoľní. Opäť niečo, čo na pumpe nikdy neriešiš.
Avatar - iudex
4. 9. 2020 13:06
Re: HUD
Súhlas, ak moderné dotykové ovládanie je až nebezpečné a ovládanie auta komplikuje, tak naopak HUD je výrazným bezpečnostným prvkom, keď ako píšeš máš informácie v zornom poli, nepotrebuješ odvracať pohľad a ak aj preostríš zrak na HUD, periférne stále vidíš dianie pred sebou. Ak to znázorňuje hoci len rýchlosť, už to je užitočné, ale aj tie bežné už toho vedia dnes oveľa viac a s tou rozšírenou realitou to bude ešte lepšie. Sám by som HUD v aute nepriplácal, ale bolo to v cene a zistil som, že je to fakt užitočná vec a pochvaľujem si to nielen ja, ale aj polovička.
Avatar - xxc
4. 9. 2020 11:55
Re: Tesla je již mimo - na Enyaq a sourozence od Saeatu, VW,
na dlhe cesty to nebude vhodne este dlho
Avatar - xxc
4. 9. 2020 11:54
Re: Tesla je již mimo - na Enyaq a sourozence od Saeatu, VW,
pri takom rychlom nabijani by nebolo treba inde nabijat, ako popri nakupovani :-)
4. 9. 2020 11:17
Re: Tesla je již mimo - na Enyaq a sourozence od Saeatu, VW,
Dobíjení.
Je nutné, aby to bylo u obchodňáků s nabíjením 1 minuta 10 km.

U těch lamp to nebude tak jednoduché, ta lampa má mizerný příkon a těch aut je hodně.
Avatar - Emel
4. 9. 2020 11:16
Re: Tesla je již mimo - na Enyaq a sourozence od Saeatu, VW,
Taky jezdím i 1500km během 15 hodin... ale beru to spíš jako výjimku. A jasně, pořád to je hodně omezující, spousta hotelů nebo třeba firemních parkovišť možnost dobíjení nemá.
4. 9. 2020 10:57
Re: HUD
Tak nejlepších bych rozhodně neřekl. Možná nejlevnějších.
4. 9. 2020 10:04
Re: Tesla je již mimo - na Enyaq a sourozence od Saeatu, VW,
No pořád nevím jak s cestou k moři,nebo na lyže - naložené auto a 4 členná rodina ten dojezd asi taky zkrátí.
Navíc my jezdíme bez velkých pauz - střídáme se, proto mi vadí i délka toho nabíjení.
Ale souhlasím, že to už není zas úplný fail.
Ještě by mě zajímalo jestli už je nějaký plán na hromadné dobíjení, řekněme po práci v paneláku? Vím, že Praha startuje pilotní projekt na dobíjení z lamp, ale unese to infrastruktura (kabeláž)? Na tohle jsem ještě nikde neviděl jasnou odpověď.
Jako teda ne, že by se dalo čekat masové rozšíření takových aut, aspoň u nás :-[]
Avatar - Emel
4. 9. 2020 09:55
Re: Tesla je již mimo - na Enyaq a sourozence od Saeatu, VW,
No - už se to tam skoro dostává. Z Prahy někam před Budapešť, tam si dát na 40min pauzu, pak jet dalších 400... akorát by tam musela být zrovna vhodná nabíječka a musela by být zrovna volná a nesměl bych po cestě spotřebovat víc než normu... no, ještě tam nejsme, ale už to není řádově špatně.
Avatar - Emel
4. 9. 2020 09:51
Re: Především nedostanete
To je samozřejmě pořád hlavní limitace... resp. ani ne tak ten dojezd, jako možnost za 5 minut prakticky kdekoli "dobít" dalších 500. Holt si každý musí zvážit, jak moc je to pro něj omezující.
4. 9. 2020 09:50
Re: Tesla je již mimo - na Enyaq a sourozence od Saeatu, VW,
Za mě bude s dobíjením problém dokud to nebude rychlostí srovnatelné s tankováním. Tohle se nabije na 80% za 38 minut (a to jen někde) a pak ti to dá dojezd max 408km a to jen podle WLTP.
Neříkám, že je to slepá ulička, ale zatím to má do použiteného rodinného auta pro mě daleko.
Avatar - Emel
4. 9. 2020 09:49
Re: Tesla je již mimo - na Enyaq a sourozence od Saeatu, VW,
Jak už jsem tu parkrát psal, je ta cena nejspíš umožněná jen nastavením emisních pokut, které je ale dočasné. Až se trh nějak narovná, tak si nemyslím, že tohle bude tržně udržitelná cena.
Avatar - Emel
4. 9. 2020 09:07
Re: HUD
HUD souhlas, to je fajn. Tlačítka na volantu... myslíš jako nějakej uni volič s tím, že menu ti běží na tom HUDu? No... to by se muselo zkusit, přečudlíkovaný volanty nemusím a lovit teplotu v menu na HUD mi taky nepřijde optimální, i když u toho můžu koukat na silnici.
4. 9. 2020 08:52
Tesla je již mimo - na Enyaq a sourozence od Saeatu, VW, Aud
Cena se se vzrůstající produkcí upravuje, prostě Tesla je se svýma cenama výš, než je zde udávaná cena 1,2 milionu. Podařilo se cenově podrazit Teslu.
Jaká je plánovaná produkce Enyaqu a jeho sourozenců od VW, Audi, Seatu?

Časem budou nabíječky i u obchodňáků, takže s dobíjením nebude problém.
4. 9. 2020 07:29
Re: HUD
To s Citigo-e iV sa dalo čakať, hoci teda škoda, lebo to je jeden z najlepších malých elektromobilov.
4. 9. 2020 07:28
Re: HUD
ja si ho treba do novyho auta neobjednal, ikdyz jsem s tim najezdil dost km. Nakonec jsem se totiz pristihl, ze me informace zobrazovane autem nezajimaji. Jezdim pocitove a nepotrebuju vedet na kolik je omezena rychlost a nebo kolik jedu. A navigaci moc nepouzivam, vetsinu tras si zapamatuju napoprve. Naopak mi to v zornem poli vadi.
Ale vetsina ridicu je z toho nadsena, jen co je pravda
3. 9. 2020 22:14
Re: HUD
myslim si, ze nejazdis na aute, ktore by HUD malo ... inak by si nieco take nenapisal. HUD je jedna z TOP veci v zaujme bezpecnosti a komfortu vodica. HUD nie je len o navigacii a rychlosti, ale aj prepinani stanic radia, zobrazovani rychlostnych limitov a pod. ked mas HUD nepotrebujes pocas jazdy ziadny iny dispej v aute a oci mas stale na "vozovke"
Avatar - Ham.
3. 9. 2020 21:49
Re: HUD
Naopak, mě dává HUD jako jediný smysl. Když koukáš na budíky, na středový displej nebo jakýkoliv další displej, tak nekoukáš na silnici. Když koukáš na HUD, tak stále koukáš na silnici a na HUD můžeš mít cokoliv.
Avatar - rohYpnol
3. 9. 2020 21:48
Re: HUD
Jako ano, představit si to také umím. Ale opravdu tohle už mi přijde jako naprostá zbytečnost. Stejně jako dalších X desítek povinných vyfikundací.
3. 9. 2020 21:45
Re: HUD
HUD jako takový nedává mi moc smysl, vše co k jízdě potřebuješ máš na budíkách, rychlost a otáčky. Navigaci potřebuješ jen když něco hledáš ve městě nebo v zahraničí, navíc na tebe mluví ;-)
Avatar - Ham.
3. 9. 2020 21:28
Re: HUD
Výhoda HUD je, že stále koukáš na silnici a nečučíš do navigace, což odvádí pozornost. Já si dovedu představit HUD s rozšířenou realitou, tlačítka na volantu a vyházení všech šmatlacích i nešmatlacích displejů z auta.
3. 9. 2020 21:19
Re: HUD
Hmmm za chvilku se lidi bez toho ani nebudou umět na silnici orientovat :no:
Avatar - rohYpnol
3. 9. 2020 21:16
Re: HUD
Ano, přesně toto je podle mě jediný chvályhodný přínos pokud to bude umět. I přesto ale za mě zastávám názor, že tyto technologické možnosti jsou vysoce za běžnou využitelností a potřebností. Prostě už se to přehání... Opravdu nevím, kdy jsem nebyl schopný správně odbočit podle běžné navigace, zvlášť pokud má křižovatky a jízdy v pruzích.
3. 9. 2020 21:10
Re: Především nedostanete
No za ty peníze je Kodiaq lepší volbou ;-)
Avatar - Ham.
3. 9. 2020 21:07
Re: HUD
Tak vedle kravin, kterých tam jistě bude hodně, bych hlavní přínos viděl v tom označování různých výjezdů, nájezdů a v případě, že má auto radary a infra tak třeba to zviditelnění chodce nebo cyklisty kterého ještě nevidíš (v noci, v mlze, v dešti), ale ARHUD ti ho zobrazí přesně tam kde je a kde se ti po pár sekundách objeví.
Avatar - _Karel_
3. 9. 2020 21:00
Re: HUD
Dík. To video by mě nenalákalo, žít se bez toho asi dá, ale do budoucna by to mohlo mít zajímavý potenciál.
Avatar - rohYpnol
3. 9. 2020 21:00
Především nedostanete
Především nedostanete dalších +500 km dojezdu. Jinými slovy - s Enyaqem nedostanete svobodu pohybu.

Takže to je jako kdyby jste se rozhodovali, jestli si za stejný prachy koupíte jednopokojáč nebo dvoupokokojáč...
Avatar - rohYpnol
3. 9. 2020 20:45
Re: Kde vzali ...
Asi už se SW chyba dostala i do konfiguráturu :-[]
3. 9. 2020 20:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
3. 9. 2020 20:32
Re: HUD
AR HUD nepromítá jenom standardní informace do přesně určeného místa (na dolní část předního skla před řidičem), ale promítá symboly kamkoliv do zorného pole řidiče (na silniční pruhy, na budovy, na cyklisty, na auto před tebou v mlze etc.). Takže třeba když podle navigace odbočuješ na nějaké složité křižovatce doleva a je možnost doleva jet třeba do třech různých směrů, tak ti nesvítí jenom symbol odbočení doleva (který je ti v tu chvíli platný jak mrtvému zimník, protože máš 3 možnosti) ale šipky ti ukazují přesně do pruhu, který máš zvolit, nebo když zadáš POI a navigace tě k němu dovede, tak ti AR HUD do toho místa zapíchne velkou vlajku abys věděl která budova je ta co jsi zadal, nebo kde přesně je ta pošta co jsi zadal a další.
https://www.youtube.com/watch?…

Off-topic, nový šéf Škody zařízl CitiGo, vývoj nástupce byl s okamžitou platností zastaven a nebudeme mít nástupce a ani neopočítá s jiným modelem ve třídě mini.
3. 9. 2020 20:24
Kde vzali ...
... výhřev zadních sedadel v balíku za 110 000 ? Ať hledám v konfigurátoru jak chci, tak paket Klima (výhřev zadních sedadel a čelního skla) je za 10 000 Kč. A naopak nějak nemůžu najít ten balík Komfort, pod pojmem paket komfort to nabízí za 16 000 Kč el. páté dveře s virtuálním pedálem. I to el. sedadlo řidiče jde připlatit samostatně.
Avatar - VDC
3. 9. 2020 20:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - jpor (RSKa)
3. 9. 2020 20:00
Balík "Funkčný softvér"
By som ešte poprosil do toho Enyaqu. A inak by som volil Enyaq.
Avatar - twistedTSD
3. 9. 2020 19:17
Re: HUD
Např. navi promítaná na silnici, předpokládám.
Avatar - _Karel_
3. 9. 2020 19:13
HUD
Co si mám představit u Head-Up pod "rozšířená realita?