Škoda Enyaq vs. Škoda Kodiaq: Co všechno (ne)dostanete za 1,2 milionu?
Příjezd prvního elektrického crossoveru Škodovky rozvířil debaty o jeho ceně. Na poměry mladoboleslavské automobilky je vysoká, mezi elektromobily však vcelku přijatelná. Pro zajímavost jsme jej porovnali s nadupaným Kodiaqem.
Automobilka Škoda předevčírem oficiálně představila elektrické SUV Škoda Enyaq iV, což je po Citigoe iV druhý sériově vyráběný elektromobil značky, avšak první posazený na koncernové modulární platformě MEB. Společnost informovala o ceně 1.059.900 Kč pro variantu 60 s výkonem 132 kW a akumulátorem o kapacitě 62 kWh. Ta se však v prodeji objeví až na podzim, do té doby je v nabídce jen vyspělejší verze.
Konkrétně jde o provedení s označením 80, které má elektromotor vzadu, výkon 150 kW a baterii s kapacitou 82 kW. Doporučená prodejní cena činí 1.189.900 Kč a samozřejmostí je bohatá základní výbava. Pro zajímavost jsme vedle takového Enyaqu postavili Škodu Kodiaq za podobnou částku a zjišťovali, co které auto nabízí. Nejblíže jsme se nakonec dostali s Kodiaqem 2.0 TDI (140 kW), automatem a pohonem všech kol, jenž ve výbavovém stupni Laurin & Klement přijde na 1.202.900 Kč.
Srovnání rozměrů | Škoda Enyaq | Škoda Kodiaq | Škoda Octavia Combi | VW ID.3 |
Délka [mm] | 4649 | 4697 | 4689 | 4261 |
Šířka [mm] | 1879 | 1882 | 1829 | 1809 |
Výška [mm] | 1616 | 1660 | 1468 | 1552 |
Rozvor [mm] | 2765 | 2791 | 2686 | 2765 |
Objem kufru [l] | 585/1711 | 835/2065 | 640/1700 | 385/- |
A co na pohled do ceníků obou aut říká námi vybraný vzorek příplatkové výbavy? Oba vozy přijíždějí v daných výbavách na devatenáctipalcových kolech. Připlatit si můžete za dvacítky, v případě Enyaqu stojí 15.000 Kč, Kodiaq je dá o tři tisíce levněji.
Z našeho výčtu tu máme jen parkovací senzory vpředu a vzadu a zadní parkovací kameru, které oba vozy dostávají ve standardní výbavě. Ve zbytku prvků už se z různých důvodů nepotkávají. Někdy hraje jednodušší ceník ve prospěch Kodiaqu, jinde se zase dostává do popředí Enyaq, protože přijíždí na modernější architektuře a s lepší standardní výbavou. Ale pojďme popořadě.
Například adaptivní tempomat má Kodiaq L&K ve standardu, zatímco u Eynaqu připlácíte 21.000 Kč za celý balíček jménem Asistovaná jízda 1.0. Vyhřívání předních sedaček mají oba vozy v základu, jenže zatímco Kodiaq standardně vyhřívá i zadní, u Enyaqu připlácíte 10.000 Kč.
Třízónovou klimatizaci dostanete v Enyaqu standardně, zatímco u Kodiaqu se připlácí 7000 Kč. Matrix-LED světlomety jsou novinkou až od Octavie a Kodiaq jimi vůbec nedisponuje, kdežto Enyaq toto řešení dostává standardně. Obdobná je situace s head-up displejem, jenž sice stojí citelných 43.000 Kč, jde však o moderní řešení s promítáním na sklo a rozšířenou realitou.
Pokud si chcete dopřát výhled na hvězdy panoramatickým střešním oknem, připlácíte v obou případech. Enyaq jej dá za 25.000 Kč, v Kodiaqu stojí 39.000 Kč. Na závěr našeho výčtu tu máme nabíjecí box pro smartphone. Kodiaq jej “umí” za 6000 Kč, Enyaq má tento prvek standardně a ještě zvládne pojmout až dva chytré telefony. Níže najdete přehled o jednotlivých položkách v tabulce. Tak kterému autu za podobnou cenovku byste dali přednost?
Srovnání cen a výbav | Škoda Enyaq iV 80 | Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW DSG L&K |
Základní cena [Kč] | 1.189.900 | 1.202.900 |
Kola | 19” | 19” |
20” kola | 15000 | 12000 |
Parkovací senzory/zadní parkovací kamera | S/S | S/S |
Panoramatický kamerový systém | - (až pro verzi Founders) | S |
Adaptivní tempomat | 21.000 (paket Asistovaná jízda 1.0) | S |
Vyhřívání sedadel vpředu/vpředu a vzadu | S/10.000 (paket Klima) | S/S |
Head-up displej | 43.000 (s rozšířenou realitou) | - |
Matrix-LED světlomety | S | - |
Třízónová klimatizace | S | 7000 |
Adaptivní podvozek | 24.000 | S |
Panoramatické střešní okno | 25.000 | 39.000 |
Nabíjecí box pro smartphone | S (2x telefon) | 6000 |