Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Enyaq vs. Škoda Kodiaq: Co všechno (ne)dostanete za 1,2 milionu?

Stanislav Kolman
Diskuze (45)

Příjezd prvního elektrického crossoveru Škodovky rozvířil debaty o jeho ceně. Na poměry mladoboleslavské automobilky je vysoká, mezi elektromobily však vcelku přijatelná. Pro zajímavost jsme jej porovnali s nadupaným Kodiaqem.

Automobilka Škoda předevčírem oficiálně představila elektrické SUV Škoda Enyaq iV, což je po Citigoe iV druhý sériově vyráběný elektromobil značky, avšak první posazený na koncernové modulární platformě MEB. Společnost informovala o ceně 1.059.900 Kč pro variantu 60 s výkonem 132 kW a akumulátorem o kapacitě 62 kWh. Ta se však v prodeji objeví až na podzim, do té doby je v nabídce jen vyspělejší verze.

Video se připravuje ...

Konkrétně jde o provedení s označením 80, které má elektromotor vzadu, výkon 150 kW a baterii s kapacitou 82 kW. Doporučená prodejní cena činí 1.189.900 Kč a samozřejmostí je bohatá základní výbava. Pro zajímavost jsme vedle takového Enyaqu postavili Škodu Kodiaq za podobnou částku a zjišťovali, co které auto nabízí. Nejblíže jsme se nakonec dostali s Kodiaqem 2.0 TDI (140 kW), automatem a pohonem všech kol, jenž ve výbavovém stupni Laurin & Klement přijde na 1.202.900 Kč.

Srovnání rozměrů Škoda Enyaq Škoda Kodiaq Škoda Octavia Combi VW ID.3
Délka [mm] 4649 4697 4689 4261
Šířka [mm] 1879 1882 1829 1809
Výška [mm] 1616 1660 1468 1552
Rozvor [mm] 2765 2791 2686 2765
Objem kufru [l] 585/1711 835/2065 640/1700 385/-

A co na pohled do ceníků obou aut říká námi vybraný vzorek příplatkové výbavy? Oba vozy přijíždějí v daných výbavách na devatenáctipalcových kolech. Připlatit si můžete za dvacítky, v případě Enyaqu stojí 15.000 Kč, Kodiaq je dá o tři tisíce levněji.

Z našeho výčtu tu máme jen parkovací senzory vpředu a vzadu a zadní parkovací kameru, které oba vozy dostávají ve standardní výbavě. Ve zbytku prvků už se z různých důvodů nepotkávají. Někdy hraje jednodušší ceník ve prospěch Kodiaqu, jinde se zase dostává do popředí Enyaq, protože přijíždí na modernější architektuře a s lepší standardní výbavou. Ale pojďme popořadě.

Například adaptivní tempomat má Kodiaq L&K ve standardu, zatímco u Eynaqu připlácíte 21.000 Kč za celý balíček jménem Asistovaná jízda 1.0. Vyhřívání předních sedaček mají oba vozy v základu, jenže zatímco Kodiaq standardně vyhřívá i zadní, u Enyaqu připlácíte 10.000 Kč.

Třízónovou klimatizaci dostanete v Enyaqu standardně, zatímco u Kodiaqu se připlácí 7000 Kč. Matrix-LED světlomety jsou novinkou až od Octavie a Kodiaq jimi vůbec nedisponuje, kdežto Enyaq toto řešení dostává standardně. Obdobná je situace s head-up displejem, jenž sice stojí citelných 43.000 Kč, jde však o moderní řešení s promítáním na sklo a rozšířenou realitou.

Pokud si chcete dopřát výhled na hvězdy panoramatickým střešním oknem, připlácíte v obou případech. Enyaq jej dá za 25.000 Kč, v Kodiaqu stojí 39.000 Kč. Na závěr našeho výčtu tu máme nabíjecí box pro smartphone. Kodiaq jej “umí” za 6000 Kč, Enyaq má tento prvek standardně a ještě zvládne pojmout až dva chytré telefony. Níže najdete přehled o jednotlivých položkách v tabulce. Tak kterému autu za podobnou cenovku byste dali přednost?

Srovnání cen a výbav Škoda Enyaq iV 80 Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW DSG L&K
Základní cena [Kč] 1.189.900 1.202.900
Kola 19” 19”
20” kola 15000 12000
Parkovací senzory/zadní parkovací kamera S/S S/S
Panoramatický kamerový systém - (až pro verzi Founders) S
Adaptivní tempomat 21.000 (paket Asistovaná jízda 1.0) S
Vyhřívání sedadel vpředu/vpředu a vzadu S/10.000 (paket Klima) S/S
Head-up displej 43.000 (s rozšířenou realitou) -
Matrix-LED světlomety S -
Třízónová klimatizace S 7000
Adaptivní podvozek 24.000 S
Panoramatické střešní okno 25.000 39.000
Nabíjecí box pro smartphone S (2x telefon) 6000
Stanislav Kolman
Diskuze (45)

Doporučujeme

Avatar - Emel
5. 9. 2020 11:37
Re: Tesla je již mimo - na Enyaq a sourozence od Saeatu, VW,
Test si nepamatuju... ale je mi jasný, že "tam" ještě nejsme. Ale nepřijde mi to jako scifi, třeba za nějakých 5-10 let...
5. 9. 2020 09:24
4. 9. 2020 15:17
Re: Tesla je již mimo - na Enyaq a sourozence od Saeatu, VW,
Váš příspěvek mi připomíná bědování na začátku 90. let, že tady nemůže být víc jak 4 miliony aut, protože by to stávající síť čerpaček neunesla. A máme jich tady dnes přes 5 milionů a nějak jsem si dlouhých front na pumpách nevšiml.
Tak snad jak bude stoupat poptávka po nabíjení, tak bude stoupat nabídka, ne?
Nebo Vy byste jako podnikatel investoval do nabídky pro poptávku ve vzdálené budoucnosti? Jak byste chtěl, aby se vám investice vracela?
4. 9. 2020 14:39
Re: Především nedostanete
Jo, ale za sebe musím říct, že kdyby Enyaq byl aspoň plug-in, tak po Kodiaqu neštěkne pes, tohle je hezčí, rozměrově akorát mezi Kodiaqem a Karoqem,...
4. 9. 2020 14:36
Re: HUD
No bez klimy se dá žít podstatně hůř :-) Mně vyloženě vadí HUD na těch průhledných destičkách co vyjíždějí z palubovky, i když je to průhledný plast, tak mi ty okraje vadí a působí to rušivě, klasický HUD je OK. Ve městě jsem se dost naučil používat tempomat.