Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prohlédněte si do detailu nafocený interiér nejlevnější Octavie. Opravdu je to holátko?

Nabídku nové generace Škody Octavia před pár dny rozšířila základní výbava Active, respektive výhodnější edice 125 let. Teď se můžeme podívat, jak takové auto vypadá na denním světle.
Zpět na článek
9. 9. 2020 08:22
9. 9. 2020 09:32
9. 9. 2020 09:46
9. 9. 2020 10:53
9. 9. 2020 11:04
9. 9. 2020 11:06
9. 9. 2020 11:16
9. 9. 2020 11:30
9. 9. 2020 11:55
9. 9. 2020 12:10
9. 9. 2020 12:28
9. 9. 2020 13:21
9. 9. 2020 13:35
9. 9. 2020 13:58
9. 9. 2020 14:18
9. 9. 2020 14:40
9. 9. 2020 19:04
9. 9. 2020 19:35
9. 9. 2020 20:09
9. 9. 2020 20:38
10. 9. 2020 09:17
9. 9. 2020 14:40
9. 9. 2020 14:44
9. 9. 2020 09:41
9. 9. 2020 10:03
9. 9. 2020 09:57
9. 9. 2020 10:02
9. 9. 2020 11:37
9. 9. 2020 13:48
9. 9. 2020 17:10
10. 9. 2020 11:15
9. 9. 2020 10:03
9. 9. 2020 10:19
9. 9. 2020 10:40
9. 9. 2020 10:51
9. 9. 2020 11:33
9. 9. 2020 11:45
9. 9. 2020 11:58
9. 9. 2020 12:15
9. 9. 2020 12:36
9. 9. 2020 12:44
9. 9. 2020 13:01
9. 9. 2020 14:27
9. 9. 2020 14:34
9. 9. 2020 14:45
9. 9. 2020 14:48
9. 9. 2020 14:59
9. 9. 2020 15:30
9. 9. 2020 15:43
9. 9. 2020 12:57
9. 9. 2020 13:01
9. 9. 2020 11:14
9. 9. 2020 11:42
9. 9. 2020 15:30
9. 9. 2020 10:32
9. 9. 2020 11:05
9. 9. 2020 11:47
9. 9. 2020 12:40
10. 9. 2020 11:23
9. 9. 2020 10:51
9. 9. 2020 11:42
9. 9. 2020 11:48
9. 9. 2020 08:17
parkovaci kamera
Nejvetsi gol je, ze auto nema parkovaci kameru v tehle vybave .Je to velky prvek bezpecnosti.Budete odjizdet z parkoviste od obchodu a vbehne vam tam dite,na kamere ho vidite,senzory nepipaji.Tehle Active bude ve fleetu jezdit spoustu
Rozbalit vlákno
44
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 08:19
Re: parkovaci kamera
V které základní výbavě je parkovací kamera? Dítě navíc zaregistruje i senzor, zaregistruje i trávu, natožpak dítě.
Avatar - Mikesus
9. 9. 2020 08:52
Re: parkovaci kamera
Třeba corolla. Já vím, tuhle vymozenost, která se dává i do neořezaného ( rozuměj uplne holatko Active ) yarise neznají některé značky ani ve vyšších vybavach.
Avatar - Hammunasakra
9. 9. 2020 09:10
Re: parkovaci kamera
Po dlouhých letech se v tichosti loučíme www.autorevue.cz/…esku-cena-vybava
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 09:15
Re: parkovaci kamera
No, takže Corolla bude jediná, nebo ještě někdo další z Csegmentu? Taky začíná na trochu jiné ceně, než třeba Mégan, i30, takže je to něco za něco a navíc s hodně slabou atmo 1.6.... A v Bčku v základu? Tam to bude Yaris jediný... nebo si myslel ,že to tam lze připlatit? Tak to určitě jde i do jiných aut, ale bavíme se v základu.
Avatar - Hammunasakra
9. 9. 2020 09:20
Re: parkovaci kamera
Yaris to má podobně jako nová Okta = 5 výbav VŠUDE krom základní Active parkovací kamera v ceně
Avatar - Mikesus
9. 9. 2020 09:53
Re: parkovaci kamera
yaris kromě úplného zakladu ( v minule gen mel i tam ) ma kameru bez priplatku.
Avatar - twistedTSD
9. 9. 2020 18:16
Re: parkovaci kamera
No dobře a kolik aut ze třídy to má stejně? Osobně mi stačí senzory.

EDIT: Tak kameru nemá v základu ani Corolla, takže nechápu smysl stížnosti.
Avatar - iudex
9. 9. 2020 09:36
Re: parkovaci kamera
Tak ono je dosť dôležité, ako kvalitná je tá kamera, aké má rozlíšenie. Moja skúsenosť je taká, že tie kamery v mainstreame sú ako prvé fotomobily, slabé rozlíšenie a hrubý obraz, čo mnohokrát robí tie kamery nepoužiteľné na precízne parkovanie. Proste vidím nejakú nejasnú zdeformovanú prekážku, čo mi zrovna moc nepomôže. Mám v aute vyšší level parkovacej kamery, a to 360°pohľad z vtáčej perspektívy, ale nie je to zrovna veľká pomoc. Keď mi pred autom prebehne pes, tak vidím len nejakú farebnú šmuhu.
Takže osobne by som parkovaciu kameru (mimo Mercedesu a spol.) ako nejaký extra bonus nebral a rozhodne by som si za to nepriplácal.
Avatar - fOE
9. 9. 2020 11:34
Re: parkovaci kamera
Za sebe napisu ze i ta nejhorsi kamera jakou jsem kdy zazil je furt lepsi nez senzory. Nepotrebuju mit obraz ze zadu ve full HD na to abych poznal ze se k necemu blizim, ale narozdil od senzoru neresim steblo travy, rosu/spinu o ktere nevim atd.
Jedine kde bych byl ochoten o tom ze kamera neni vzdy vyhra diskutovat by bylo v pripade kdy ji nejaky vyrobce osadi nevhodne zvolenym uhlem zobrazeni, resp. ji natoci spatne, tak ze je tezke poznat kde zacina/konci naraznik. Ze by ale nekdo tyhle dve zakladni veci zvrzal, s tim jsem se osobne nepotkal.
9. 9. 2020 11:45
Re: parkovaci kamera
ty si to asi nepochopil, prekazka v kamere je preto zdeformovana, lebo je obraz sirokouhly niekde az rybie oko, aby si toho videl co najviac, cez cuvaciu kameru nepotrebujes citat knihy ani noviny, potrebujes len vediet, ze tam je prekazka alebo vybehlo nejake dieta a na to zdeformovana machula dostatocne staci.
Okrem toho je pridana vyhoda, ze pri parkovani vies zastat na milimetre od prekazky, co pri senzoroch nieje mozne kedze poslednych 20 cm pipaju suvisle, a vodic musi len odhadnut, kolko je tych 20 cm ktore este moze cuvat.
Avatar - iudex
9. 9. 2020 12:52
Re: parkovaci kamera
Mne nič vysvetľovať nemusíš, ja tú parkovaciu kameru mám a práve na základe skúsenosti píšem, že to pre mňa nie je extra prínos. A o parkovaní na milimetre si môžeš nechať akurát tak zdať.
Avatar - Emel
9. 9. 2020 12:56
Re: parkovaci kamera
Insi má kameru tak průměrnou... slušný obraz, parkování na milimetry docela i jo, vidíš celej nárazník v obraze. Horší je, že není zajížděcí a nemá ostřik, takže v zimním počasí je občas k ničemu. Jinak se mi ale kamera líbí a je pro mě důležitější než senzory.
Avatar - iudex
9. 9. 2020 14:50
Re: parkovaci kamera
Keby to bolo kamera vs senzory, tiež si vyberiem kameru. Dnes ale senzory máš v aute veľkosti Octavie už asi všade (tak od druhej výbavy v nižšej strednej a v základe v strednej). Teda tie senzory máš vždy a ide o to, či si k nim pridáš ešte kameru.
Ako píšu ostatní, senzory niekedy robia falošný poplach aj pri tráve a pípajú tak od 20 cm, takže parkovanie na milimeter sa s nimi nedá. Ale ani tá kamera (s širokým uhlom záberu mierne deformujúca skutočnosť) nie je zázrak, plus ako píšeš je náchylná na špinenie (ak nie je sklopná), takže trochu špiny a moc nevidíš.
Byť to za príplatok k senzorom v základe, nepriplácam za ňu (ja som ju mal ale v cene).
Avatar - twistedTSD
9. 9. 2020 18:24
Re: parkovaci kamera
Tohle nechápu u více značek, když vidím kameru trčící kdesi ze znaku. V zimě musí být strašně otravné přijet na parkoviště a vidět prd.
9. 9. 2020 13:55
Re: parkovaci kamera
Na milimetre sice neparkujem ale kludne ozeliem parkovacie senzory, ale kamera musi byt 360stupnova. Idealne ked je obraz zo 4och kamier a nie z 2 a obraz potom dopocitava. Hej rozlisenie trochu mrzi, ale stale lepsie ako spoliehat sa na senzory.
Avatar - palix
9. 9. 2020 15:07
Re: parkovaci kamera
Tiež sa prikláňam k tomu, že kamera je lepšia ako senzory. Mám auto r.v. 2017 a od výroby tam kamera nebola. Kúpil som nejakú za 40€, "zapojil" priamo do systému (bez nejmenšieho problému - všetko bolo pripravené)... Možno by niekto povedal, že nemá super rozlíšenie, ale je na nej vždy všetko vidieť - k autu v zadu sa kľudne priblížim na 2 cm (pri priamej jazde). S kamerou zaparkujem do miest, kde by som sa bez nej neodvážil :-).
Okrem toho - ak má človek malé zadné okno, je niekedy ťažko odhadnúť koniec auta.
Avatar - _Karel_
9. 9. 2020 12:53
Re: parkovaci kamera
A v jakém autě máš tak špatnou kameru? Ve škodovce je obraz opravdu pěknej, o dost horší máme v 10let staré Audi, tak už to za tmy fakt moc neukáže, ale v moderním mainstreamu vidět jen šmouhy? Proti kamaře ve škodovce, resp. rozlišení, nemůžu říct ani popel.
Avatar - iudex
9. 9. 2020 14:52
Re: parkovaci kamera
V tom najnovšom (japonskom). A aby som bol presný, hovorím o tom 360°pohľade z vtáčej perspektívy, to je skutočne len také orientačné.
Avatar - _Karel_
9. 9. 2020 15:37
Re: parkovaci kamera
To souhlasím, tam díky tomu, že je obrazovka rozdělena na různé pohledy a tudíž více malých obrázků, to není nic extra. Ale to je spíš dané velikostí než špatným rozlišením. Ani nevím, jestli to nějak jde přepnout jen na obraz ze zadní kamery?
9. 9. 2020 12:43
Re: parkovaci kamera
Corolla má kameru až od výbavy Comfort. Nebo Active s paketem Business. Ale základní Active kameru taky nemá. Nemá ani display, na kterém by mohl výstup z kamery zobrazit.
Avatar - Mikesus
9. 9. 2020 13:20
Re: parkovaci kamera
Tak to nevím kam koukáš. priste si to zjisti než si zacnes vymýšlet.
https://pdf.sites.toyota.cz/…olla_ts_2020.pdf
Zadní parkovaci kamera standard ve všech vybavach.
Edit: i sedan to ma v základu
https://pdf.sites.toyota.cz/…a_sedan_2020.pdf
Avatar - iudex
9. 9. 2020 14:53
Re: parkovaci kamera
Jj, aj u nás je od základnej výbavy.
9. 9. 2020 15:15
Re: parkovaci kamera
Kouká správně, příště si to zjisti než si začneš vymýšlet.
https://pdf.sites.toyota.cz/…la_hatchback.pdf
Avatar - Mikesus
9. 9. 2020 19:17
Re: parkovaci kamera
Tak to je hustý. Z HB kameru vyndali. Automaticky koukám na SDN, který má orezanou výbavu v porovnání s HB a TS a tyhle dva měli vždy totožnou vybavou. Tak to už taky neplatí.
Takze TS a SDN kamery mají v zakladu a HB ne. To musí být změna s MY2021
10. 9. 2020 07:50
Re: parkovaci kamera
Máš pravdu, je v základu. Ale je to nový ceník od 1.9.2020 pro MR2021. Když jsem Corollu kupoval v dubnu 2020, tak na 100% výbava Active kameru neměla. Neměla ani ten 8" tablet, jen základní rádio. Tehdy jsem ceníky docela studoval, teď na ně nekoukám každý druhý den, takže změnu pro nový modelový rok jsem ještě nezachytil.
Avatar - Mikesus
10. 9. 2020 10:15
Re: parkovaci kamera
Ja ji kupoval v dubnu 2019 a tam byla kamera všude. Ale kupoval jsem TS, a jestli byla v HB nebo ne nejsem schopen říct.
Avatar - speedfred
9. 9. 2020 09:08
Re: parkovaci kamera
Asistenti sú fajn vec, ale to už fakt ľudia nevedia žiť bez nich? 😕
Avatar - JirkaVejrazka
9. 9. 2020 09:29
Re: parkovaci kamera
Ale jo, umi. Ale s nimi je to brezpecnejsi. Mozna to souvisi s tim, ze dnes je z auta videt dozadu o dost hur nez byvalo ze Skody 120.
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 10:02
Re: parkovaci kamera
Ti někdy půjčim aby si zmanévroval s Mondeem mezi kužely a ideálně popředu s vyplým asistentem :D
Avatar - Mikesus
9. 9. 2020 10:07
Re: parkovaci kamera
tvoje mondeo je určitě specifické. Ale couvání s nim taky není zrovna vyhra. K tomu dvouspojka...
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 10:19
Re: parkovaci kamera
Tak co si budeme povídat, ani z Corolly není výhled zrovna ideální a to u všech moderních nízkých a velkých aut.
Avatar - Hammunasakra
9. 9. 2020 10:37
Re: parkovaci kamera
Kdepak viz testy a měření NEJHORŠÍ výhled je z SUV = lidi si PŘEDSTAVUJÍ spíš OPAK :-)

Nejlepší sou malá auta, nižší střední hned za nima
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 11:32
Re: parkovaci kamera
To taky není vždy a všude... některá SUV mají přehednou karoserii a vidíš, některá naopak.
Avatar - Hammunasakra
9. 9. 2020 11:38
Re: parkovaci kamera
Jako ze jsou VÝJIMKY potvrzující obecnobecný naměřený pravidlo? Asi jo

Nicméně PŘEDSTAVA lidi je že typ karoserie SUV je nejlepší = no a on je ve všem nejhorší = včetně toho reál výhledu
Avatar - Mikesus
9. 9. 2020 14:38
Re: parkovaci kamera
To netvrdím, ale taky je tam kamera v zakladu u všech verzí. Tak i kdyby tam byl plech misto okna, je ti to jedno.
9. 9. 2020 09:28
Re: parkovaci kamera
Hele, ono je to ošidné. Se senzory couvám a přitom koukám kolem sebe nebo do zrcátek. S kamerou čumím někam dolů a nekoukám kolem sebe, což není extra bezpečné. Osobně mi pro štěstí úplně stačí zadní čidla.
Avatar - Mikesus
9. 9. 2020 09:56
Re: parkovaci kamera
Jestli clovek čumí jen do kamery, tak jeho problém. Já ji používám jako rozšířené střední zrcátko. Takže při couvání léta pohled mezi všemi zrcátka a až při dojíždění na milimetry koukám do kamery.
Avatar - zaplosak
9. 9. 2020 10:10
Re: parkovaci kamera
jasně že máš pravdu, když ale couvám do ulice tak kamera zabírá daleko větší prostor vlevo vpravo než co vidíš v zrcátkách,je to něco jako rybí oko - navíc po tmě vidíš přes ní krásne dozadu (jako ve dne) takže většinou mrknu i na displej - to ale jistě víš... ( kia ceed)
Avatar - Hammunasakra
9. 9. 2020 10:18
Re: parkovaci kamera
Jj ideální je kamera ve spojení s www.toyota.cz/…ss-traffic-alert
Avatar - Mikesus
9. 9. 2020 13:04
Re: parkovaci kamera
Uplne nejlepší je pri vyjizdeni ze sikmeho stani. Clovek vidí naprosto dokonale, jestli se něco blíží.
9. 9. 2020 12:09
Re: parkovaci kamera
proboha proč? měl jsem auta i vyšší třídy a bez kamery, ta mi vibec nechyběla. Odřenej zadní nárazník jsem neměl již několi dlouhých let, spíš desetiletí.
Naopak nejhorší jsou auta který mají ranec výbavy a ta je polofunkční. Už jsem viděl několik auta kde obraz kamery se sekal, měl zpoždění. S tím se pak bezva parkuje. Ale v ceníku to vypadá dobře. to jo.
10. 9. 2020 10:46
Re: parkovaci kamera
JJ do teď byla parkoviště plná těch přejetých dětí . Upřímně neznám nikoho ani jsem o něm neslyšel komu by se to stalo. A senzory pochopitelně pípají, pípají i kvůli vysoké trávě proč by nesignalizovaly dítě?
9. 9. 2020 08:22
ale jo
Budou zas vsude, ale zkratka za ty penize mas uz i u kratky verze velkej kufr, kde se ani bezny suv nechytaji. To je proste fakt, mista je v aute dost a tak mas za pul mice auto se solidni spotrebou. Nic vic ale necekat.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 08:24
Tablet v základu
Je to vlastně docela fajn, ještě jsem v ní neseděl, umím si představit ze zkušenosti z ostatních Škodovek, že to nebude top v třídě, ale rozhodně né dno, ale tady je vidět, že moc nefuguje ten vytrčený tablet v sociální verzi. Ve vyšší výbavě ten větší vypadá dobře ale tohle je jako pěst na oko a klasické obyčejné rádio, které bylo zapuštěno ve středovém tunelu předchozích Oktávií nepůsobilo tak nepatřičně a navíc, šlo vyměnit za chytřejší rádio :D Nutno podotknout, že to není jen problém Škodovky, ale i dalších aut jiných výrobců... třeba namátkou můj oblíbený Fokus v trend verzi...
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Mikesus
9. 9. 2020 08:50
Re: Tablet v základu
Zase ten fokus. Ho za chvili das i do diskuze o ledničkách co? :D
Avatar - Hammunasakra
9. 9. 2020 08:56
Re: Tablet v základu
Buď rád že nikdo nezmiňuje obří pokřivení trhu aut způsobené zvýhodňováním nafty proti benzínu :-)
Avatar - Mikesus
9. 9. 2020 14:40
Re: Tablet v základu
:-[] :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 09:11
Re: Tablet v základu
Tak zrovna ten má stejně řešený interiér s tabletem, který je v nitží výbavě o velikosti dotykového telefonu, ošklivý a plastový, podobně, jako u té Škodovky. Navíc už jsem o něm pár týdnů mlčel :D

http://d19-a.sdn.cz/…H_Z/xGSBVGY.jpeg?…
Avatar - Hammunasakra
9. 9. 2020 09:15
Re: Tablet v základu
FoFo má zadní kameru ve verzi ACTIVE za příplatek 7000kč
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 10:01
Re: Tablet v základu
To se mi nezdá, že by to bylo tak jednoduché, ale když chceš kameru, musíš si koupit i větší display, protože na téhle digihře z 80tek si myslím moc kameru nezobrazíš :D Ale co.. když to dnes umí i display na hodinkách, tak třeba to má Ford taky tak, ale spíš ne... :D
Avatar - Mikesus
9. 9. 2020 09:52
Re: Tablet v základu
Loool co to tam je? To vypadá jak kdyz vyndali display pred řidičem a dali ho doprostřed
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 10:01
Re: Tablet v základu
Je to hnusny :D
Avatar - Mikesus
9. 9. 2020 10:04
Re: Tablet v základu
Ze by display z gameboye? :D
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 10:21
Re: Tablet v základu
Spíš z takové té ruské digihry... ale zase to by se mohlo líbit Barikovi, on má k těm retro a ruským věcem vztah :D
9. 9. 2020 12:47
Re: Tablet v základu
U Octavie se to ještě dá pochopit, trochu smutný je, když stejný problém s vyteleným displejem má i Lexus ES. Tam je velký displej až ve výbavách, které už nedávají smysl cenově, a jinak dostaneš obrovské plastové sloní ucho s malým displejíčkem uprostřed. Nepochopím, jak to mohlo projít.
Avatar - Jenik3
9. 9. 2020 08:31
Honza jednou kralem
Inu Honza- vyrazil do světa, dostal buchty na cestu a pořídil si Octavii. Přejme mu, aby byl spokojený...
Rozbalit vlákno
2
9. 9. 2020 09:55
Re: Honza jednou kralem
Třeba si k tomu pořídil i běžný byt za 6 000 000.
Vypádá to, že Ti, co nemusí pořizovat byt (třeba ho dostanou od města), tak tady poučují.
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 10:21
Re: Honza jednou kralem
To by me zajímlo, kolik lidí dostalo byt od města.. jakože dostalo :D Když nepočítám výhodné odkupy politiků, tak tady mezi námi takových asi moc nebude, že ?
Avatar - AurisHSD
9. 9. 2020 09:32
Proč ne
Interiér vypadá hezky proti minulým Activům, motor 81kW na ježdění kolem komína bude stačit. :yes:
Rozbalit vlákno
25
Avatar - iudex
9. 9. 2020 09:46
Re: Proč ne
Jo, nie je to zlé, v minulosti boli základy väčšie holobyty. A aj ten liter je dôstojná motorizácia, o maximálke 208 kmh a stovke za 10,8s sa v časoch atmo 1,4 a 1,6 mohlo len snívať. Ako taký rozumný stred sa javí 1,5 96 kW, ale tá je aktuálne len na plyn, takže ďalší benziňák nad litrom je až 110 kW TSI a to už je väčší odskok.
Avatar - Hammunasakra
9. 9. 2020 10:08
Re: Proč ne
Rozdíl byl cena = holobyt Okta stál 269.900 Kč a 299 v naftě
Avatar - Missouri
9. 9. 2020 10:53
Re: Proč ne
Lidi, prosím vás, vzpamatujte se! Litrový tříválec je důstojný motor? Až tak jste už zdegenerovali? Důstojný motor je vidlicový osmiválec. Nebo jste už sakra zapomněli? Já se fakt nestačím divit, jak se necháte zmanipulovat. :-O

P. S. Mimochodem, to je jako byste tvrdili, že důstojným reprezentantem britského království není královna, ale její dvorní šašek.
Avatar - Emel
9. 9. 2020 11:04
Re: Proč ne
To je asi o názvosloví. Důstojný tady není jako nějaký superlativ, je to spíš synonymum pro "dostatečný"... prostě něco, z čeho sice nebudu mít v denním provozu nějakou velkou radost, ale zase to nebude brzda provozu ani trápení pro řidiče. A to motor s parametry starších atmo dvoulitrů určitě je.
Avatar - iudex
9. 9. 2020 11:06
Re: Proč ne
Tak ja sám si síce na výkonný motor potrpím, ale teraz sa bavíme o základe. Teda 1,0TSI 81 kW ako dôstojná základná motorizácia. Opakujem, treba si uvedomiť, čo bolo základným motorom v Octavii v minulosti, či už 1,4 16v 55 kW alebo 1,2TSI 66 kW. Tak z tohto pohľadu je 81 kW solídny základ, čo ostatne potvrdzujú aj dynamické parametre. A je to slušný základ aj v aktuálnej konkurencii, väčšina má základ s nižším výkonom.
Avatar - _Karel_
9. 9. 2020 11:16
Re: Proč ne
Kdyby to psal fostek se svojí R8, tak neřeknu. Ale zrovna ty...
Avatar - Missouri
9. 9. 2020 11:30
Re: Proč ne
Řeč je o významu pojmů. Slovo důstojný se vztahuje k něčemu, co si zasluhuje úctu. Že to připomínám já, i když ve svém autě osmiválec nemám, je irelevantní. Měli bychom slova používat v duchu jejich skutečných významů. Jinak se nikdy nedohodneme. Takže opakuji, litrový tříválec je úlitba ekologickým restrikcím. Něco, co jsme nikdy nechtěli, ale bylo nám to vnuceno. Tvrdit, že je to důstojné, je zcestné. Třeba jako tvrdit, že Kryšpín je stejně důstojné jméno jako Karel... :*)
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 11:55
Re: Proč ne
Důstojný - "tolik jako stálý, věrný (kdo dostojí svému slovu), dále vážný, zasloužilý, hodný něčeho vůbec a cti zvláště".

To je právě to, že jako základ nedostaneš auto, s kterým nemůžeš předjet ani kamion.. myslím, že to k označení základní motorizace je přesné a to ví i ten Fostek s AudiR8 (pokud není vymyšlená).

Osmiválec rozhodně není důstojný, ale spíš top motor, víc už moc neexistuje.
Avatar - Emel
9. 9. 2020 12:10
Re: Proč ne
Možná by pomohlo se odpíchnout od antonyma. Co je nedůstojný motor? Podle mě takový, který dělá autu ostudu, který není přiměřený tomu, co to auto představuje. Být 1.0TSI v Porsche, tak by to důstojný motor nebyl (vím že to je extrémní příklad... tak si tam dej Audi A6, to je fuk).

My tři jsme možná nikdy litrový tříválec nechtěli, trh ho ale chtěl - chtěl motor, který bude úsporný, dostatečně dynamický, uživatelsky příjemný. Taky kompaktní a levný. Taky takový, který nebude nadměrně otravovat vzduch kolem sebe (tohle možná není požadavek zákazníka, kterému je často jedno, co vypouští, ale společnosti jako celku). 1.0TSI je podle mě naopak přesně produkt mainstreamové tržní poptávky.
Avatar - _Karel_
9. 9. 2020 12:28
Re: Proč ne
Asi by bylo přesnější, kdyby Iudex napsal "důstojný základ" , ale jinak - i když bych si tříválec nekoupil, dynamicky je to podle čísel docela v pohodě, jsou daleko horší.
Avatar - iudex
9. 9. 2020 13:21
Re: Proč ne
Tak som to presne myslel, dôstojný základný motor. Nie som tiež moc fanúšik extrémneho downsizingu, trojvalce principiálne nemusím a vyčítam im všeličo, ale z hľadiska výkonu a dynamiky objektívne ten 1,0TSI je slušný motor, určite živší, ako 1,6 75 kW (ktorý sme svojho času mali v Octavii II a to bol považovaný vtedy za dostatočne výkonný motor). Ešte raz, 208 kmh maximálka a 10,8s na stovku sú na základ veľmi slušné hodnoty. Máloktorý konkurent to vie v základe lepšie.
Avatar - Missouri
9. 9. 2020 13:35
Re: Proč ne
Podívejte, nechtěl jsem si tady hrát se slovy. Jen chci poukázat na vývoj, který je jaksi typický. Pamatuji se na článek, který tu vyšel před lety a oslavoval jakýsi nový motor 1.2 TSI. Autor se v něm podivoval, že s ním ta oktávka docela jede a vůbec že jde o téměř zázrak. Tak jsem si ten motor pořídil do malého seata. Fakt to jelo, ale přišla ta ostuda z rozvodovým řetězem. A pak saze ve výfuku. Karbonizace. Postupně vycházelo najevo, že ten zázrak sice jede, ale... Těch komentářů, jaký je to shit, vždyť si je najděte! A najednou je to tu samý fanoušek tříválců TSI. Dokud jsem ten motor měl, dotud jsem ho hájil. To je přirozené. Ale měnit olej co 8 tisíc km, aby se to nezakarbonovalo, dejte mi pokoj. Naučil jsem se s ním zacházet, ale stejně už bych to nechtěl. Pak přišel úžasný tříválec. Prý taky zázrak. Tak určitě... :-(
Avatar - iudex
9. 9. 2020 13:58
Re: Proč ne
Opakujem, som posledný, kto by protežoval trojvalcové malorážky. Ale aj ako ich odporca som musel uznať, že 1,0TSI je výkonovo a dynamicky solídny motor, dostatočný základ pre Octaviu a pre menšie modely je to dokonca nadpriemerne dynamické. Kamoš kúpil žene Ibizu s 85 kW TSI a hoci má o dve triedy väčšie auto, dynamiku litra si veľmi pochvaľuje.
Spoľahlivosť je druhá vec, problémy so spoľahlivosťou sa ale nedajú generalizovať. Prvý 1,2TSI bol nepodarený motor, to bez debaty. Ale napr. Fordov 1,0EB šliape už cca. 10 rokov bez problémov. Obdobne nie sú zvesti o problémoch s trojvalcom PSA.
Samozrejme komu nevonia dosnsizing a trojlvalce, stále má na výber aj atmosférické R4, napr. Mazda 3 či Hyundai i30.
Avatar - Missouri
9. 9. 2020 14:18
Re: Proč ne
Trvám na tom, že důstojný motor nemůže být "malorážka". Malorážka je malorážka a s důstojností nemá nic společného. Jinak, nikomu neberu, co se mu líbí a zkušenosti mohou být různé, protože lidé jsou různí a používají svá auta taky různě. Věřím tomu, že mít toho seata dodnes, ten motor bych pečlivou a láskyplnou údržbou zachoval ve skvělé kondici. To auto jsem měl rád i s jeho chybami, protože bylo krásné. Ale to je už jiný příběh. ;-)
Ostatně, je se mnou na fotce s tulipánem.
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 14:40
Re: Proč ne
A co je tedy důstojný motor v nižší střední třídě jako základ ? Mazdí 2.0 atmo, která je na tom dynamicky shodně, jako tato malorážka?
Avatar - Missouri
9. 9. 2020 19:04
Re: Proč ne
Já se fakt divím, nikdo se mě nezastane. Prostě jste si nechali nadiktovat stříkací tříválce s turbem a jste spokojení. Až tak moc spokojení, že to bez uzardění nazvete důstojným motorem. Je toto možné?

Ve střední třídě jako základ by mohl být, dle mého, startovacím motorem 1.5 TSI. Nic menšího. Jestli je to důstojné, o tom se můžeme hádat. Ale 1.0 se třemi špalky? Já vím, je to drahé. Takže říkáte, že levné je i důstojné? No a dvoulitr od Mazdy o sto padesáti koních znám. Ano, tohle je rozumný motor. Co je důstojný motor jsem zmínil výše. Dynamika je jen jeden z parametrů.

Nemůžu nevzpomenout bonmot Jeremyho Clarksona z Top Gearu: Jak to ti Američani dělají, že z tak velkého motoru dostanou tak malý výkon? Smích. No, já bych se nesmál, protože mám s malým motorem o velkém výkonu osobní zkušenost. Mít ty prachy, určitě bych měl v garáži atmosférický osmiválec HEMI. Oni totiž ti Američani vědí, co dělají. :D
Avatar - _Karel_
9. 9. 2020 19:35
Re: Proč ne
Oktavka není střední třída. Dvoulitr Mazdy znám taky, ale základem v trojce donedávna byla 1,5.
Avatar - Emel
9. 9. 2020 20:09
Re: Proč ne
Ne, nenechali... nikdo nás nenutí kupovat základ. Pro mě tam je 2.0TSI 180kW s manuálem a samosvorem, děkuji pěkně.

Ve střední třídě (Superb) je to jak píšeš, základ 1.5TSI. V nižší střední 1.0TSI. Dvoulitr o 150k je opět základní motor až ve střední třídě (Mazda 6).
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 20:38
Re: Proč ne
Oktavie je C segment a ne D... Je to možná smutné ale tyhle trihrnky strčí do kapsy dynamikou a spotřebou r4 1.6tky a mnohé 1.8..je to jen fakt
Avatar - Missouri
10. 9. 2020 09:17
Re: Proč ne
K tomu můžu přispět vlastní zkušeností. Měl jsem 1.2 TSI 105 koní v Ibize SC, to je segment malých aut. Spotřeba při ustálené jízdě kolem devadesáti podle palubního počítače do pěti litrů. Spotřeba na dálnici při jízdě na rychlostním limitu sedm a půl litru. Kombinovaná spotřeba se pohybovala kolem pěti a půl litru. Dynamika velmi příjemná. Teď mám 1.6 VVTI 132 koní od Toyoty s manuální převodovkou. Vůz nižší střední, pohotovostní hmotnost 1350 kg, asi o 200 kg těžší než Ibiza. Spotřeba při ustálené jízdě kolem devadesáti více méně pět litrů. Spotřeba na dálnici při jízdě na rychlostním limitu do šesti a půl litru. Ale většinou kolem šesti. Dynamika uspokojivá. Není to sportovec. Takže mám větší auto s větším motorem a nižší spotřebou. Motor nekarbonuje a neprská saze. Je naprosto spolehlivý a olej v něm za rok, za který najedu cca 11 000 km, jen mírně zežloutne. Olej v TSI byl černý po tisíci km. Moje priorita není dynamika, ale spolehlivost. :-!
Avatar - Emel
9. 9. 2020 14:40
Re: Proč ne
Teď jsi trošku utekl k tématu spolehlivosti... což není úplně fér. Byly i velké motory s problémy, to není žádné specifikum "malorážek". I u VW se problémy týkaly stejně 1.2TSI jako 1.8TSI... byly problémy s 1.6THP... ale i atmosferickými 2.0IDE u Renaultu třeba.

Pokud se bavíme o důstojné motorizaci, tak to chápu jako diskusi o uživatelských vlastnostech - dynamika, kultura chodu apod.
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 14:44
Re: Proč ne
A můžeme pokračovat.... 2.5TDI, 2.0TDI, 1.9Dci, 1.5DCi, 1.2TCe, 1.6 a 2.0Ecoboost.....
Avatar - twistedTSD
9. 9. 2020 18:39
Re: Proč ne
Paradox je, že problémy se poslední dobou týkají převážně větších turbomotorů a těm základním se spíše vyhýbají. Hospodské teorie o tříválcích, co najedou 100 tisíc km maximálně, se stále nenaplňují.
Avatar - Hammunasakra
10. 9. 2020 08:39
Re: Proč ne
Není to paradox = prostě přímý vztah mezi počtem válců a životností rsp. nájezdem km NENÍ

Tuhle sem Barikovi dával i odkazy = tuctové R4 s no problem nájezdem milion km dokonce milion mil. A naopak prémiové V10 a V8 od BMW, Porsche, Audi co...
9. 9. 2020 09:41
Nie zle
Škoda bola známa vysokými cenami.
Ale doba sa mení.
Už keď som kupoval o3 tak po zľave sa dostala takmer na zľavnené ceny konkurencie. Žiaľ, kvalita nebola ideálna, viac ako 1000eur v opravách mimo bežné údržby na 200000 km nie sú dobrá známka.

Keď však pozrieme na aktuálnu situáciu na trhu, tak sa zdá, že ceny súčasných modelov vôbec nie sú vyššie ako majú iní - a to dokonca aj bežné akciové ceny.

To v minulosti nebyvalo.

Pomer ceny a hodnoty u škody je veľmi konkurenčný. Už ani korejci nevychádzajú lepšie - a to je teda prekvapenie.

Francúzska konkurencia je úplne mimo a Japonci so svojou zaostalou technikou majú špecifickú klientelu masochistov.

VW to skrátka robí dobre. :yes:
A to rozhodne nie som VW fanúšik. Lenže money talks :))
Rozbalit vlákno
32
9. 9. 2020 09:57
Re: Nie zle
Jo, zvláště japonské hybridy jsou tak zaostalé, že je VW už vůbec nepoužívá. Dokonce je ani nestihl nasadit.
Opravdu taková i30 Style nevychází cenově lépe? Tedy o hodně lépe?
Avatar - iudex
9. 9. 2020 10:03
Re: Nie zle
Jasne že vychádza, viď ja 10:02.
9. 9. 2020 09:57
Re: Nie zle
Tak je uplne jedno kolko to stoji, ked to zatial trpi detskymi chorobami a je to nekupitelne
Avatar - iudex
9. 9. 2020 10:02
Re: Nie zle
Já ti neviem. Ak si zoberiem aktuálne faceliftovaný i30, tak kombi (aby sme neporovnávali hatch a lift) začína na 14690 eur (1,5DPi 81 kW), kdežto Octavia kombi začína na 18750 eur (1,0TSI 81 kW). To je 4000 eur, dramatický rozdiel. Keď si vybavím autá podľa svojho gusta, mám i30 kombi 1,5TGDi 118 kW s dvojspojkou a 18" vo výbave N-line (priplatím za full LED a červenú metalízu) za 24330 eur. Porovnateľná Octavia kombi 1,5TSI 110 kW Ambition je za 24700 eur s manuálom - DSG ešte nie je dostupné, ak bude, bude to +2700 eur, teda 27400 eur. Čiže opäť značný rozdiel.
Avatar - fOE
9. 9. 2020 11:37
Re: Nie zle
Cenik.
Vubec nevim jak se daji vyjednat slevy u Korejcu a co lze realne ocekavat na octavii v CR (predpokladam ze se taky u soukromniku nepretrhnou)... ?
Avatar - iudex
9. 9. 2020 13:48
Re: Nie zle
Posledná skúsenosť ma vyliečila z predstavy, že "domáca" Škoda to zľavami istí, ochota dať nejakú zľavu na Superb bola minimálna, jedinú zaujímavú zľavu som dostal na L&K s 200 kW TSI, ale tam bola proste už základná cena nabitej predvádzačky tak uletená, že ani 20% zľava to nespravila. Takže by som si moc nefandil, že na novú Octaviu pre FO bude zľava, ktorá z cenníkovky spraví niečo zaujímavé.
Ale samozrejme to je SR, ČR či Nemecko môže byť na tom úplne inak.
9. 9. 2020 17:10
Re: Nie zle
3% max zlava v Bratislave pre FO, stale v podobnej vybave vychadzala o 3500€ drahsie ako i30 kombi (zhruba rok splacania priemernej hypoteky...vcelku dost;)
Avatar - fOE
10. 9. 2020 11:15
Re: Nie zle
Prumerna hypo pod 300E/mesic? :-O
Avatar - Mikesus
9. 9. 2020 10:03
Re: Nie zle
Nissan, mitsubishi ( i když tam mají PHEV ) bych možná k té zaostalosti i zařadil. Mazda je taková, no jak to rict, value for money zrovna neni nejlepší, ale jejich sky-x bych zaostalosti nenazval. Honda mozna nenabídne nejlepsi techniku, ale porad tu máme typeR. No a pak Toyota, ty jejich hybridy jsou zaostale minimálně 20 let, vůbec je nevyvíjí a mají nejhorší účinnost ze všech motorů, že?
Avatar - iudex
9. 9. 2020 10:19
Re: Nie zle
Len k tej Mazde a value for money: pri 6ke a CX5 tá value for money je aktuálne parádna. Zober si, koľko vybavených áut strednej triedy s trochu slušným motorom dostaneš pod 800t. Reálne len 2: Mazdu 6 2,5G a Subaru Outback 2,5i. Superb, Passat a i. sú niekde inde. Dtto CX5 v rámci stredných SUV, tiež veľmi konkurenčná cena.
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 10:40
Re: Nie zle
Ceníkově je Mazda 2.5G ale 918 tisíc, nejlevnější skladovka pak 813, tak dejme tomu :) Passat 140kw TSI pak skladovka za 860 tisíc akorát nevím, jestli je to pořádnej motor :D
Avatar - iudex
9. 9. 2020 10:51
Re: Nie zle
Ešte pár dní dozadu som videl skladovky za 799t. 140 kW TSI samozrejme je slušný motor, myslel som mimo tých základov 110 kW a pod. (teda Mazda 2,0G či Superb 1,5TSI).
Btw. pre Teba ako nafťáka by mohla byť zaujímavá 6ka s 2,2D za 750t: https://www.sauto.cz/…mazda/6/18777098?…
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 11:33
Re: Nie zle
No, toho motoru bych se bál, když tu začaly běhat zkazky o tom, že má závažné problémy, i když to byl troll, někde jsem četl, že nebyl ojedinělý.
Avatar - twistedTSD
9. 9. 2020 18:43
Re: Nie zle
Ojedinělý nebyl. Ale byla by ostuda, kdyby to ještě neměli vyřešeno.
Avatar - fOE
9. 9. 2020 11:45
Re: Nie zle
Ja mel mazdu 6 s mondeem ve finalnim vyberu a volit podle projevu / motoru, beru mazdu. U me to tehda rozhodli jine veci, ale pokud jde o motor tak ten nejzasadnejsi poznatek byl, ze i to 150k biturbo z mazdy jede minimalne steje nebo dokonce lepe nez 180k v mondeu. Tu novou 190k naftu jsem nejel, ale docela bych se divil kdyby v tom byl nejak zasadni rozdil, nakonec, hmotnost mondeu zustala.
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 11:58
Re: Nie zle
Já vzal Mondeo hlavně z duvodu toho, že tam byl motor HDI od PSA, což při delším používání a jeho relativní spolehlivosti pro mne byla taková sázka na jistotu. Čert vem dynamiku, jasně, že jsou lepší motory :) Mimochodem, kolik máš najeto? Já se blíží 100 tisícům a příjde mi, že motor začíná jezdit lépe a lépe, starší TDCi (HDI) jezdilo nejlépe, než jsem ho prodal, cca v 270 tisících :D Nejlépe zajetý motor... Jak jsem psal výše, trochu bych se bál toho 2.2D, byť je Mazda 6 krásné auto a eventuálně bych o něm uvažoval jako o nástupci, protože Mondeo 6 zdá se asi nebude.
Avatar - fOE
9. 9. 2020 12:15
Re: Nie zle
165k km, takze uz melo byt na ceste z domu , diky korone ale v posledni dobe spis stoji nez jezdi, takze tak trochu preslapuju a vymyslim co dal. :-)
Ze by se motor nejak s casem / najezdem rozjizdel nepozoruju.
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 12:36
Re: Nie zle
Pokud měníš auta s takto malým najezdem, pak je ti asi fuk, co se stane po 200 či 300 tis km :). Osobně bych teď sám taky nevěděl, co si případně v mainstreamu vybrat jiného. Facelift je stejné auto , ten má aktuálně i passat a superb,ale i ta 6tka , takže možno Insi? Nebo počkat na další generace
Avatar - Emel
9. 9. 2020 12:44
Re: Nie zle
Za mě ve střední aktuálně Insi nebo Ma6, pokud by byla slušná nabídka tak Superb, jako outsider 508 s jejím iCockpitem. Nicméně spíš bych šel o třídu níž - Focus ST Combi, případně Cupra ST, Octavia RS Combi.
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 13:01
Re: Nie zle
No ono je důležité se na to koukat trochu jinak, tedy o čem mluvím. Pokud bych neměl auto, beru jednoznačně Mondeo, protože prostě mi vyhovuje, ale pokud ho mám i když předfacelift, tak pak se na to koukám jinak. U tebe je to stejná situace, pokud by si měl teď vyměnit svojí Insi, koupíš si zase tu stejnou generaci, defakto stejné auto ?

Já jsem aktuálně nad výměnou přemýšlel ( i když né za nové, ale spíš zánovní trochu novější) a vlastně jsem skoro nic nevybral.

Passat ani Superb mne neoslovují, leda v nějaké top verzi, ale to už hraničí i mírně ojeté s mým fin. limitem. A jsou to stejně stará auta, jako Mondeo. Jen opět facelifty.

MA6 - bál bych se 2.2D a na 2.5bych nedosáhl

Insi - ty se dají lehce ojeté sehnat za hodně pěkné peníz a to i 4x4 s 2.0dieslem a AT
508 - nová generace pro mne drahá a za ty peníze jen FWD, navíc icockpit a přišla mi taková stísněnější, jel jsem nýbrž jen sedanem, ale jízdně naprosto v pořádku :)


Fokus, ST mimo můj limit, takže ST line či Active a TDCi, to se mi hodně líbí, (1.5R3 bych asi zatím nechtěl), ale zase nemá 4x4.. což je věc, kterou absolutně nepotřebuji, ale zase když už bych to měl měnit něco, co funguje a má nějaký standart, tak proč jít do horšího.

Astra - nezajímavá pro mne, i motoricky

i30/Ceed chybí v kombíku motor, zajímavá je teď nová Nline s 1.5TGDi, ale pořád je to Hyundai no :D

308 - absolutně pro mne nezajímavé auto

Corolla - buď 1.2T a jinak drahá jak čert pro mne :D

Pak Golf a Oktávka (ale jen starší generace, nové zatím jako ojetiny nejsou), což mne stejně neláká, takže bych asi za cca 5-6 stovek skončil u zas dvouletého Mondea :D
Avatar - Emel
9. 9. 2020 14:27
Re: Nie zle
Insi znovu - hele třebas i jo... jako měním v práci jeden notebook za druhý skoro stejný... sice rád zkouším nové věci, ale výměnu Insi za Insi fl taky nevylučuju, vzhledem k tomu, že se v té třidě zatím nic nového lepšího neobjevilo.

Superb se mi líbí designem, je v tom spousta místa... kombíka v benzínu bych mohl, úplně nezatracuju ani to PHEV. Horší podvozek, lepší dynamika+spotřeba... kdyby stál stejně jako Insi tak by to bylo dilema.

Jinak ale jsou pro mě ty výdobytky střední třídy vč. 4x4 a automatu něco, co bych klidně oželel... když jsem o tom tak přemýšlel, tak by mi u staré Octy nejvíc chybělo AndroidAuto... a kamera, abych udělal radost místním diskutérům :-)
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 14:34
Re: Nie zle
Notebook taky beru na jistotu ale tam I za rok či dva dostaneš výkonnější verzi, kdežto u těch suť v jednom období modelu málokdy , většinou je to podobně. Ja bych taky awd a automat ozelel , ale cíleně měnit vlastně aktuální model co funguje za horší a slabší mi moc smysl nedava. Až to bude hodně ojeté a peníze nebudou, nepohrdnu ani slabším autem s manuálem :)
Avatar - Emel
9. 9. 2020 14:45
Re: Nie zle
Jo jasně... tys psal, "pokud bych měl vyměnit", tak jsem to bral tak, že by mě k tomu něco tlačilo - třeba změna práce, bouračka, krádež apod. Jinak mám v plánu si ji nechat aspoň pět let třeba.
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 14:48
Re: Nie zle
Jo, tak, to jsme si asi špatně rozuměli... myslel jsem za situace, že to auto funguje a prostě jen chceš něco nového. Pro někoho může být morálně zastaralé i auto po 2-3 letech. Ale i při té bouračce bych hodně přemýšlel nad "downgradem" čistě mým pocitovým na Csegment, nebo jestli vzít to stejné auto.... Škoda, že se mi Insi až na GSI tak moc nelíbí, protože jinak je to value-money skvělá volba i jako mladá ojetina.
Avatar - Emel
9. 9. 2020 14:59
Re: Nie zle
Mě se Insi líbí dost - v liftbacku. Ale liftback je holt zase prostorový kompromis...
Ty máš výhodu, že chceš naftu... tam je i ten základ 120kW slušná volba.
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 15:30
Re: Nie zle
Lift GSI je super, ten bych si líbit nechal, to né, že né a je to jedno z mála aut, kde bych zase bral černou barvu, kterou jsem se zřekl, že už nechci :D

Jo, tady by se mohlo říct i podle pravidel Missouriho, že to má důstojnou motorizaci :D
Avatar - Emel
9. 9. 2020 15:43
Re: Nie zle
Tím GSI si nejsem úplně jistej... nehledě na praktickou stránku věci typu škrtání spodkem. Ale je fakt že jich moc nejezdí a i na těch 20" kolech to jezdí hezky.

Černá za mě určitě ne. Standardní barvy jsou bída, odstíny šedé a pak pastelky bílá modrá červená. Facelift byl prezentovaný v zajímavé modré metalíze, ale je otázka, jestli to zase není exclusive barva za 65t.
9. 9. 2020 12:57
Re: Nie zle
Já bych počkal na nový Outback, otázka je, jaké nasadí ceny...
Avatar - _Karel_
9. 9. 2020 11:14
Re: Nie zle
Dokonce jsem na CX-5 dostal - 10% (do výroby), řekl bych docela rekord v rámci Mazdy. Tiguan by v podobné konfiguraci stál o statisíce víc.
Avatar - iudex
9. 9. 2020 11:42
Re: Nie zle
Ja viac, ale na skladovku.
Avatar - palix
9. 9. 2020 15:30
Re: Nie zle
"Meky"... na tvrdenie - "Japonci so svojou zaostalou technikou majú špecifickú klientelu masochistov. " by som odpovedal - ako mi raz niekto povedal - "Japonec dá do auta len to, čo na 100% funguje". Ak chcem kvalitné auto, kúpim "Japonca". Japonci si nedovolia robiť si zo zákazníkov "betatesterov".
Záver: Hovorte si o japonských autách a jej technike čo chcete, ja už iné nechcem a rád budem tým "masochistom". Či už budem jazdiť Toyotou, Hondou, Mazdou... Verím tomu, že počas 10+ rokov života môjho auta (u mňa) strávim v servisoch minimum času na rozdiel od majiteľov iných super-mega-moderných elektronických SCI-FI áut s najvyspelejšou technikou na svete :-!.

Vlastne na aute potrebujem "iba":
- čo najlepší podvozok (vzhľadom k cene auta)
- čo najviac spoľahlivú techniku
- klímu
- obstojné audio (dá sa dorobiť dodatočne)
- airbagy + nejakú bezpečnosť (ABS, ESP) - bez asistentov
- dizajn, ktorý sa mi bude páčiť
A nejakú extra výbavu naviac akosi nepotrebujem. V duchu hesla "Čo v aute nie je, to sa nepokazí".
Problém je, že také auto už dnes nekúpim. Moje 3 ročné auto je ale skoro presne podľa mojich požiadaviek (+ niečo navyše).
9. 9. 2020 09:52
Honzo - čekáme na další informace (po dodání)
Kolik ten motor 1l u nové Oktávky žere?
Zatím jsem viděl recenzi nové Oktávky pouze s 1,5l TSI a se silnějším nafťákem 2,0.

Chtělo by to recenzi i základního benzínového a naftového motoru u nové Oktávky.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
9. 9. 2020 18:48
Re: Honzo - čekáme na další informace (po dodání)
6 litrů dle spritmonitoru OIII.
Avatar - Emel
9. 9. 2020 10:32
Active
Klasicky vidím jako největší odrbávku absenci loketní opěrky. Jinak to vypadá celkem solidně... materiály, budíky... zřejmě asi koženej volant, byť bez čudlíků.

Mám pocit, že úplně perfektně nelícujou čudlíky v té liště, konkrétně dvojité blinkry...
https://img2.auto.cz/…ull/6538080_.jpg
Ale v autě ve kterém jsem seděl jsem si toho nevšiml.

EDIT: podle ceníku je koženej volant až od Active Plus...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - wakantanka
9. 9. 2020 11:05
Re: Active
Auto C segmentu bez lakťovej opierky? To vážne? Akože chápem, že základný holobyt nebude mať komfortnú výbavu, ale nedať tam lakťovú opierku, tak toto mi hlava neberie.
Avatar - fOE
9. 9. 2020 11:47
Re: Active
Tak to radeji nekoukej do ceniku premiantu, takove Audi A3 se dalo v klidu vyskladat k 50tis E a bez operky. :-)
Avatar - wakantanka
9. 9. 2020 12:40
Re: Active
No ja to neporovnávam v kontexte ceny, skôr vzhľadom k primárnemu zameraniu. U základnej A3 vzhľadom k rozmerom a určeniu je predpoklad, že bude tráviť najviac času v meste, kde človeku tá opierka až tak nechýba. Ale u auta veľkosti Octavie sa dá očakávať, že vo väčšine prípadov bude tráviť svoj život skôr mimo mesta a tam už tá opierka chýba. Mne to pripadá tak, že Škodovka ťa tak šikovne núti ísť do niektorej z leších/drahších výbav.
Avatar - fOE
10. 9. 2020 11:23
Re: Active
Audi A3 je auto velikosti oktavie. Par lidi v okoli s nizsi stredni premiovou mam a pro vsechny je to jedine auto na vse. Nekupovali si "male auto do mesta", ale "premii na kterou dosahli".
Jinak me operka chybi vzdy a vsude, ve meste snad i vic protoze kdyz jsem mimomesto a nestojim treba na svetlech, tak mam ruce na volantu.
A ano, samozrejme ze se Skodovka snazi 1) prodat a 2) prodat draz. To je prece uplne prirozene, stejne jako prirozene je ze nekomu, treba tobe, to neni po chuti. Nic proti nicemu, ale divit se tak tomu?
9. 9. 2020 10:51
Chudinka
Zvenku nijaky, interier jako vzdy ubohej a nepomuze tomu ani ta nej vybava. V tomhle sedet a bejt spokojenej muze leda duchodce. Mnoho cechu ma nudnej mozek a je v duchodu uz od mladi. Proto ta fascinace touhle filozofii.
Rozbalit vlákno
0
9. 9. 2020 11:05
proc to ma takovou
nepohodlnou a uzkou "bouli" mezi sedady ve druhe rade. pro 3 (deti) prakticky nepouzitelne..
Rozbalit vlákno
0
9. 9. 2020 11:42
takze
uplne stejnej pohrebni interier jak ta nejvyssi vybava... akorat mensi display s otocnymi ovladaci (to je ale naopak klad) a klasicke budiky misto displeje (coz je taky klad).

Tedy pokud bych nutne potreboval oktavku (napr. mi ve firme nedaji na vyber), tak bych klidne bral holatko a jen doplatil za triramenny volant... jeste bych teda prozkoumal konfigurator, jestli tam nejsou nejaky dalsi dulezity priplatky (u jinych znacek v zakladu), jako napriklad vnitrni zpetne zrcatko nebo sklapeci sedacky...

edit: jeste loketni operku... za priplatek? Srsly?
Rozbalit vlákno
0
9. 9. 2020 11:48
Vzhled
K výbavě active škoda nedává chrom kolem boćních oken, navíc úděsná kola. A bez toho to auto vypadá mizerně i z boku. Jediná vzhledově akceptovatelná výbava je tak až style. A to je už zase drahota.
Rozbalit vlákno
0
9. 9. 2020 12:46
Škoda Octavia
Proboha kde to jsme půl mega za tři válce.Co řešíte výbavu a jiný sracky okolo . Podívejte na Toyotu Mazdu Kdo umí umí.Tyto věci nechte pro autoanalfabety a důchodce
Rozbalit vlákno
10
Avatar - _Karel_
9. 9. 2020 12:50
Re: Škoda Octavia
Nevšiml jsem si pane Bukáčku, že by Mazda měla auto odpovídající oktávce za půl milionu.
Avatar - iudex
9. 9. 2020 13:37
Re: Škoda Octavia
Tak Mazda 3 len začína na 21340 eur, čo je ďaleko viac ako Octavia (fakticky je Ma3 jedno z najdrahších áut v triede), za čo ponúka porovnateľne dynamický motor ako základná Octavia (197 kmh, 10,4s).
Avatar - palix
9. 9. 2020 15:35
Re: Škoda Octavia
Mazda v poslednej dobe išla cenami poriadne hore. Nie je ale sama.
Ak by sme čisto teoreticky postavili vedľa seba Mazdu 3 sedan a Octaviu (obe v základe) a vybrali 10 ľudí, ktorí by nevedeli o daných autách vôbec nič... Predpokladám, že lepší výsledok by dosiahla Mazda.
Auto kupuje srdcom málokto = reálne bude na tom Octavia podstatne lepšie.
10. 9. 2020 07:01
Re: Škoda Octavia
Srdcom si ani ty auto nekupoval, ale kupoval si ho penazenkou. Odvolavam sa na to, ze si sam niekolkokrat povedal, ze za auto viac ako 20k nedas. Takze ak postavime 10 ludi vedla seba a dame im do ponuky tieto auta aj s cenami, tak 9 odide z octavkou a desiaty si povie, ze keby bola ta mazda lacnejsia, tak ju vezme.
Avatar - palix
10. 9. 2020 11:50
Re: Škoda Octavia
Dobre, súhlasím "Reco"... :-)
Ak by som mal kupovať auto čisto pre potešenie srdca, tak kúpim asi Mazdu MX5 (jazdenú). Už akosi nie som ochotný zarábať peniaze na to, aby som ich vyhadzoval za veci ako autá. Na svete sú aj lepšie a krajšie veci, ktoré si často nevyžadujú toľko peňazí, ale skôr času. Ani extrémny výkon nepotrebujem - stačí radosť z jazdy.
Mazda 3 má s MX5 spoločné DNA - minimálne niektoré verzie volant, display, logiku ovládania, znak na kapote... :-).

Ak by som dnes kupoval auto ja, tak tiež neodídem s Mazdou 3 (za tú cenu). Išiel by som naprázdno, lebo ani Octaviu by som nevzal (nič proti, len ja ju nechcem). A zamieril by som si to pravdepodobne do Toyoty, zaťal zuby, dvíhol si o málo limit a kúpil Corollu sedan hybrid :-). To je podľa mňa auto, ktoré aspoň technologicky stojí za tie peniaze. A je nádherné.
Avatar - twistedTSD
9. 9. 2020 18:52
Re: Škoda Octavia
A Toyota umí co? Půl mega za 1.2 T se stejným výkonem. Wow. O Mazdě nemluvě.
Avatar - Mikesus
9. 9. 2020 20:16
Re: Škoda Octavia
Ale aspoň 4 válce. Tohle bylo asi myšleno. Navic jako bonus nemas S&S, který likviduje baterku.
Avatar - twistedTSD
9. 9. 2020 20:57
Re: Škoda Octavia
Baterku likviduje hlavně inteligentní dobíjení. To Toyota nemá?
Avatar - Mikesus
9. 9. 2020 22:52
Re: Škoda Octavia
Ne. Inteligentní dobijeni nema. Protože nemusí snižovat emise o 2g na papíře na úkor spolehlivosti.
9. 9. 2020 16:13
Počkat, počkat...
...to mi fakt chcete tvrdit, že je tam místo loktový opěrky díra? :-O tak to překonává svýho času fabii junior nebo jak se to jmenovalo, která neměla dvířka od kaslíku. :D
Rozbalit vlákno
0
9. 9. 2020 16:37
Octavia 4 😤
Ten volant jak u škodovky nebo Favotita a motory ubohost co takhle dělat čistě atmosférické motory a ne motory co vydrží 3 roky a určitě bych nekupoval nový auto minimálně 2 roky když furt slyším jak chodí od výrobců nekvalitní díly atd. Za mě byla nejhezčí Octavia 2 po faceliftu ale to je jenom můj názor 😉 :
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 17:23
Re: Octavia 4 😤
No jasně, chceme zpět 1.6mpi!!
Avatar - twistedTSD
9. 9. 2020 18:53
Re: Octavia 4 😤
Což byl motor o ničem. Nejel, žral a s*al se.
Avatar - Ozzman
9. 9. 2020 20:52
Re: Octavia 4 😤
Byl docela spolehlivý, jen někdy zral víc oleje :)
12. 3. 2021 17:21
něco na fotkách přeci jen chybí...
Projel jsem všechny fotky, z nichž mi cca třetina přišla skoro zbytečná, ale tu jednu jedinou, kterou jsem hledal, jsem nenašel. Ví tady někdo, zdali je ve verzi Active ve standardu zdířka USB-C u středového zrcátka? Díky někomu za info.
Rozbalit vlákno
0