Znáte to s tím štírem a žábou? Mám dojem, že jde o to prodat technicky jednodušší auto za několika násobnou cenu. Dva štíři spolupracují a my jsme ty žáby.
Toyota nic neukázala a dlouhé roky popírala baterkáče jako alternativu ke spalovákům aby se nyní přidala k davu těch co narychlo baterkáče vyvíjí a přijde s nimi jako poslední z posledních.
Toyota se puvodne chtela pustit do elektromobility az s dalsi (vlastni solid state... :-O ) generaci baterek. To je rozdil oproti ostatnim zaostalym automobilkam.
Jj, Toyota původně nechtěla žádný baterkáč a její představitelé to hlásali do světa všude kde mohli a tlačili vodíkový pohon, pak zpoždění zakrývala čekáním na solid state a nakonec přiznala barvu a narychlo přebopuchala spalovák UX na elektru s žalostnými parametry.
Misto vzajemnyho lizani si kouli by se oba meli snazit, aby jejich vyrobky nebyly pouze napul pouzitelny popelnice. Jeden aby udelal z elektromobilu uz konecne auto bez kompromisu aspon po strance podvozku a ovladani a druhej aby se uz konecne naucili naladit prevodovku, zfunkcnit soft a hlavne udrzet auta co chce vetsina.
Místní hejtři neumí snést že dvě automobliky se pustili naplno do něčeho co ostaní zatím nechápou a nestíhají. Nevím jestli to bude megaúspěch, ale je fakt že tesla už asi své nejhorší obdoí přežila, a VW taky vidí světlo na konci tunelu. Když člověk vidí jak jede výroba taycanu, jak vypadá enyaq a jeho cenovka, tak sám začínám věřit tomu že to byl krok správným směrem. Extra rizikový, ale asi OK.
Samozřejmě že ještě není vyhráno, takový NSU dojelo na svůj nejpokrokovější model v historii, Opel taky v jisté éře podcenil spolehlivost svých hezkých a moderních aut a dnes je polomrtvej, na druhou stranu o dětských nemocech takových legend jako MB W123 a W124 se dnes už neví skoro nic a jak to byly na začátku výroby extra problematický.auta.
Uvidíme, ale držím palce. Minimálně za tu odvahu.
Hlavne toto vsechno je teprve zacatek.
S novou (novymi) generaci (generacemi) baterek bude vetsina vyrobnich kapacit klasickych platforem resp. spalovacich pohonnych retezcu k nicemu.
Naopak vyroba EV nebude stihat.
Tak jako nestiha uz ted - Model 3,Y, Kona, Niro, Citigo, Taycan atd.
A jiste nebude stihat Enyaq.
Elektromobil jehoz zakladni verze je na urovni vyssich dieselovych verzi Kodiaqu.
Uz to neni dvojnasobek ceny. :-O
Tesla a VW budou mit podstatny naskok, diky sve odvaze (Tesla) /maslu na hlave za dieselgate (VW)...
Ano, dnesni EV hateri maji v leccems pravdu, cena, dojezd atd. Akorat nepocitaji s klicovym faktorem - RAPIDNIM technologickym vyvojem. :-O
Uvidime 22. zari.
Tesla battery day. Ocekavam dalsi zlom ve vyvoji elektromobility. :yes:
Zijeme v uzasne dobe, kdy se velkym pricinenim Tesly podarilo zlomit nadvladu fosilnich imperii.
Levna (TCO), spolehliva a hlavne CISTA auta uz jsou blizko.
Výrobci nemají až tak problém srovnat ceny elektra a spalováků u vysoko postavených modelů.
Jejich zásadní problém je cena lidového vozu, nebo nákupní tašky pro nejširší masy. Tamto je ten dvojnásobek stále
Jak dlouho jsou už ty nové úžasné baterie "blízko"? Výroba Cíga iV nestíhá, zřejmě proto byla bez náhrady ukončena. Škodovka údajně na jedné e-škatulce prodělávala 200.000 (a dotovala je tedy prodejem těch zastaralých smradlavých aut). Vůbec celá e-mobilita je zatím postavená na dotacích ať už pozitivních nebo negativních (jako v Norsku). Bez dotace je návratnost limitně blízká nekonečnu.
Což mi připomíná ranní článek, že našemu státu už došly peníze na podporu e-vozítek a další se už vzhledem k mohutně zaťaté sekeře ani neplánují.
Souhlas, musim rict, ze z hlediska fandy aut obecne je ted opravdu siroka nabidka. Chces V12? Kup si ho, a mimochodem treba mamut v12 stal v roce 1992 skoro jako dva cinzaky na Zizkove, takze je dnes 760 podstatne dostupnejsi. Porad je na trhu 340i stejne jako M2 v manualu. A k tomu hromada PHEV a v podobe Enyaqu dostupny EV.
Za me jediny, dodelavejte ty auto sakra cely a nepoustejte na trh neodzkouseny zmetky.
:D A teraz tu o krachu.. neskutocne ako to niektori stale nevedia pochopit.. Nechapete co je strata a co je investicia, neviete citat detailne financne reporty, nechapete preco je strata par stoviek milionov za kvartal nepodstatna ak si Tesla v ten isty kvartal navysila hotovost o miliardu.. snad ti toto video vysvetli preco Tesla neskrachovala, neskrachuje a preco jej model nasleduju vsetky velke automobilky.. https://www.youtube.com/watch?…
Re: Neznalost, nepochopeni a nevzdelanost je problem
No to su tie komentare ludi co su by default proti EV nech si fakty hovoria co chcu :D Proste je to ich presvedcenia a kazdy clickbait clanok ktory len v nadpise ma nieco proti EV je ich vykupenim a konecne mozu v sebe utuzit ten nezmyselny EV hate :) Taki ludia si vacsinou po prvej akceleracii v Tesle alebo v Taycane zaseru trenky a uvedomia si ze roky zasierali diskusie svojimi prvoplanovymi teoretickymi hejtami zbytocne..
Re: Neznalost, nepochopeni a nevzdelanost je problem
Je opravdu vtipné, jak teslomilové neustále šermují "drtivou akcelerací" těchto nedodělaných samohybů. Tu přece nikdo nepopírá, ale v kontextu vlastností, které musí úspěšné rodinné auto splňovat je to málo, zoufale málo! :D
Model Y bude kazdopadne svetovy bestseller z techto duvodu:
1. Jedna se o popularni styl SUV
2. Technice pohonu se nikdo prilis nepriblizuje
3. Bude mit dostatek vlastnich baterek
4. Revolucni technologie vyroby (napr. odlevana zadni cast karoserie), automatizace
5. Revolucni kabelove svazky
6. Full self driving
7. Remote updates
8. AC V2G a moznost dynamickeho obchodovani s energii
9. Pouziti nove revolucni technologie baterii (2022?)
:-!:yes::-!
Je videt, ze Diess vi o cem mluvi.
Narozdil od nekterych zdejsich diskuteru.
Oproti dosavadnim lzim koncernu o "cistem dieselu" je to prijemna zmena.
Ja by som som nejaké malé EV do mesta a okolo komína kúpil, ale za normálnu cenu a kľudne aj s dotáciou. Máme tam niečo v ponuke? Není, EV nezlacnejú nejako ale ceny sa dorovnávaju zdražovaním spaľovákov.
Na diaľničné presuny bude stále najlepší nejaký 3L R6/V6 dizel, sorry.
Vývoj ve VW bohužel přesně zapadá do úpadku Západu
Je strašně smutné, vidět šéfa největší evropské automobilky, jak leze někam představiteli jiné firmy, místo aby byl hrdým šéfem VW... :-(:no: Ale tak je to dnes v západním světě se vším - všichni tam ustrašeně ustupují agresivní progresivistické levici, uprchlíkům, menšinám, agresivnímu islámu, grétistům a podobné svoloči. Pokud se rozumná část západní společnosti co nejdříve nevzbouří, bude s námi ámen. A zde nejnovější příklad totohoto tragického vývoje: https://www.novinky.cz/…-oscara-40335761
Re: Vývoj ve VW bohužel přesně zapadá do úpadku Západu
Jako ten nápad s Oscarama to je fakt znamení silnýho úpadku západní civilizace. Já doufám, že tohle "nařízení" způsobí zavržení Oscara jako ocenění za filmovou tvorbu a ne že se jím budeme řídit. To ať dělají idioti za Atlantikem.