Hyundai Tucson se představuje v nové generaci. Automobilka zdůrazňuje jeho zcela nový design a nabídku motorů, která má být v segmentu kompaktních SUV ta nejvíce elektrifikovaná.
Multimediální obrazovka netlabletového stylu, jednoúčelové tlačítka - stále ještě myslí na řidiče. Trochu se obávám jak bude fungovat přístrojová deska, když ho nestíní kaplička. Interiér působí docela prémiově. Pro mě je zajímavý mildhybrid 1.6 T-GDI se 132 kW. Zdá se, že klidně budu tou kun*dou a asi si ho koupím. Stávající CX-5 mě v mnoha ohledech zklamala a Tucson bude levnější.
Tak dlouho se kreslí nudná auta bez zásadních změn až se hyundai utrhne.
Kdo by to byl řekl ještě před pár lety, že hyundai bude dělat sportovní a odvážná auta.
Moc pěkné.
Neokouká se design, který stojí na proporcích a eleganci a nikoli na detailech. Peugeot 406 Coupe například. Ale zase... není potřeba designovat auto na 20 let.
Jsem tu podruhé během pár dní po vícero měsících, a tebe, respektive tvoje namachrované invektivy tloukly do očí ihned ... A nestydíš se, křupane stupidní, šlapat bosou nohou na ocas hada nacionalismu ...
Používat velké písmena při oslovení takového mentálního mrzáka jako ty by bylo rouháním, a zločinem proti rodnému jazyku.
Kdysi se zde i rozmíšky, názorové třenice, řešily vcelku dospěle, s jistou úrovní...
Nějak příliš se množí a otravují prostředí, všude, agresívní, narcistická, arogantní vemena, jako ty ...
A přesně kvůli odpadu tvého kalibru je čím dál vzácnější v diskuzích narazit na lidi znalé, zasvěcené, zdravě zvědavé, inteligentní, decentní, společenské - utíkají před stejnými či podobnými deprivanty jako jseš ty, tukane.
Jde vlastně o okupaci veřejného prostoru uřvanými, drzými, hulvátskými hovady alá Řeporyjská, věčně sjetá smažka ...
Je potřeba protitlak ...
Ale mám já zapotřebí ve svém věku se nějak déle zahazovat s odrzlým mentálem ?
Mám auto se zrychlením za deset a jezdím v něm bez problémů (skoro) každý den. Do háje, jsou to rodinná auta, ne supersporty, na co v tom honit sekundy a setinky...
Tohle uz neni pro řidiče. mildhybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Zrychleni 0-100 za 10 sekund, v tom nechces jezdit kazdej den. Teda se chces přesouvat do prace po ucpaný dalnici. Kdyz chces aby to jelo tak musíš vzít 170kw, ale stejnak nedavas často podlahu, šetříš si to aby ti to chvíli fungovalo, a tak si stejnak na 10s a přitom za to vysolíš mega. Pružnost je otázka, kilogramy jsou porad vysoko. Rodina se v tom odveze, chvíli budeš mít radost, že mas neco jinyho oproti šedi vw grup, ale to vše. Tvar volantu je dobrej chytit v poloze 5:30 a od mekace s čízem dokorzovat domu. Nevidím rozdíl mezi srovavanymi auty v tabulce, je fakt jedno co poridis, záleží jen na vzhledu a vkusu, pokud tam neni treba prodleva 2sekundy na sešlápnutí plynu, jako to dela posledni audi, tak je prd jestli mas kufr 600 nebo 620 a budiky jak v merglu.
Určitě je dobře alespoň to, že když už plně dotakové, alespoň jsou tam jednoúčelová "tlačítka". Nicméně jsou evidentně docela malá, mechanická vystouplá by se trefovala líp, kór když zřejmě není jak si opřít ruku.
Ne, koncernu je vytýkáno, že přešel na nesmyslné řešení dotykové displeje "na všechno", kdy je nutné listovat kvůli kdejaké kravině v menu. Tady jsou jednoúčelové plošky, které trefí i důchodce.
Meky před 4 dny: "Kto vyťahuje osobne invektivy bez dôvodu je úbohý mamľas.".
Navíc evidentně nevíš, co znamená "rasismus", kdybys vychodil celou základní školu, asi by jsi napsal "prašivý nacionalistický..". No nic, seš prostě tupan, ostatní bys rád vychovával, ale začni sám u sebe, osle.
No... za mě kontroverzní... celkově taková dvojka jako průměr z mnoha jedniček a pár čtyřek :-)
Přední maska určitě zajímavá, i když by možná lépe seděla na větší auto. Taky hezký volant... a středový panel s dostatkem čudlíků a zajímavě zakomponovaným displejem. A celý vnitřek vypadá vymakaně.
Na druhou stranu - "budíky" pláclé za volant se mi nelíbí. Z boku nebo zadoboku je to trošku overkill, samá hrana a kudrlinka. Možná naživo to nebude tak bít do očí jako z těch načančaných fotkách / renderech.
Mercedes ma klasicku masku a len svetla trcia do boku. Tu tvoria svetla samotnu sucast masky. A ze je tvar trochu podobny? Ved dnes sa kopa aut na seba podoba. Masky maju podobne tvary, pretoze vymyslat vselijake patvary len aby to bolo nieco uplne ine, je kontraproduktivne.
V úpadku jsou spíš tebou vyjmenované tvé oblíbené úchylky, které praktikuješ s tvým přítelem... to si nech večer někam do ústřice, nebo kam to s ním chodíš, tady to nikoho nezajímá ;-)
No že z těch vašich pěti milionů jsou dva miliony Rytmusů, dva miliony Maďarů a milon zbytek. A tam je holt jiný vkus, s tím rasismus nemá nic, tak si ty invektivy laskavě nech a vychladni. :)
vyzera to ako z boku dvakrat naburane. Nieco podobne urobili aj americkej elantre. Mam rad moderny dizajn, predok, zadna cast, ale ta nezmyselne poohybana bocna cast...
Až teď jsem si na jejich snímcích všiml toho "položeného" tabletu místo kapličky přístrojů. To že je dnaska vše digitální už si člověk pomalu zvyká, ale tenhle trend je odporný. Když to má nějaký tvar a je to zakomponované do palubovky, tak budiž, ale postavit tam tablet na ležato je odporný trend.
...musím příznat, že nový Tucson je po designové stránce neuvěřitelná pecka, což říkám přesto, že celkově jsem designově spíše konzervativní. Vlastně je to vůbec poprvé, co se mi nějaké auto této značky opravdu líbí! Nejvíc oceňuju ty hranaté, mírně stoupající lemy blatníků ve stylu Alfy 75 a pak zadní svítilny, ty jsou přímo nádherné. Ani divoké boční prolisy mě kupodivu neiritují a i na předek si určitě časem zvyknu. Bravo, Hyujdai, je to odvážné a přesto líbivé a velmi, velmi stylové!
I kabina vypadá designově velmi působivě (uživatelská přívětivost, resp. ergonomie pracoviště řidiče je ovšem úplně jiná věc, ale ta se teprve uvidí).
A ještě jedna poznámka k vnějšími designu - sice je na první pohled jasné, že designéři Hyundai si brali inspiraci u Lamborgini Ursus, ale to jim zákazníci určitě vyčítat nebudou! :D
Neuspokojivá situace ale zatím panuje na poli pohonných jednotek. Dokud tento působivý stroj nedostane pořádný silný dvoulitrový turbodiesel, jeho uplatnění v Evropě bude silně limitované.... :-( Zvláště pak, když benzinový přeplňovaný čtyřválec 1.6 nevyniká dynamikou a úsporností už vůbec ne... :-(:-(:no:
No a pak tu máme ceníky, jízdní vlastnosti a jízdní komfort, ale na tyto informace si musíme ještě chvíli počkat.
Jedno z nej aut, které jsem za poslední roky řídil, byla aktuální generace Outbacku se zrychlením 10,2 a v pohodě mi stačilo. Drtivé zrychlení nevyužiju. Město, dálnice, kolona, město, kolona, ucpané okresky,... Už jsem z toho vyrostl.
Hlavně Hyundai disponuje motory 2.0 a 2.2 CRDI, které by tomu seděli podstatně lépe a stejně tak 2.0T který v nějaké podladěné variantě okolo 150 KW by byl naprosto ideální pro takové auto. Popravdě i 2.0T 132KW by byl lepší než 1.6T 132KW do Tucsonu.
těšil jsem se na ofiko předtsavení, ale je nakonec mě to spíše zklamalo. Je to už zbytečně přkombinované. Navíc i přes to to působí, jak kdyby člověk každou část toho auta už někde viděl. Takové jak když se DS spustí s Lexusem UX. Počkám si na živé setkání, ale zatím za mě tedy spíše zklamání.
Co je ale opravdové zklamání jsou motory. 1,6 a basta. Minimálně v tom dieselu je dost značná díra. motor 2.0 CRDI tam byl vyloženě ideální.
zvláštní ale několik elementů to strašně zabíjí. Takže nakonec nelíbí, ale hlavně si neumím představit že bych v něčem takovém jezdil. Přesto :yes: za odvahu designérovy. Tohle je jiný a přitom to není apriory hnusný či opticky rozbitý auto. Má to styl. Ale mně nesedí.
V závanu stereotypních klíšé ostatních automobilek, které se bojí vyklonit hlavu z davu, je tohle konečně pořádné sousto!
Netvrdím, že se každému bude líbit. Ale nedá se upřít že je velmi zajímavý. Samozřejmě se zajímavostí vzrůstá riziko, že linie rychleji zestárnou a okoukají sem a že vzhled bude polarizovat. Ale o to víc si toho cením, že Hyundai do toho šel.
Největší překvapení za mě je ovšem interiér. Natolik nevšední svojí koncepcí, že se přiznám budu muset zvykat si. Jsem hrozně zvědavý, jak se tato koncepce displayů a dotykového ovládání odlišná od ostatních osvědčí, jestli bude mít středový panel haptickou odezvu... Interiér mi trochu připomíná mix toho s čím přišla A8 a s čím přišla A/B-třída. Konečně ale někdo kdo pochopil, že trčící plazma nad palubkou není budoucností.
No, za mě první dojem nový Tucson rozhodně udělal hodně dobrý. Škoda jen že se zase klasický odrb se žárovkama dostal do výroby :-(
Tak Tucson má proti EQC trošku jiné úhly a hlavně rádiusy. ;-) Takže üplně stejné to není, jedině že nemáš žádný smysl pro detail.
Jinak v hrubých rysech maska sjednocená se světly byla použita u Ioniqu a ten byl představen v lednu 2016 (produkční verze,žádný concept).
tak toto sa mi lubi... celkove zahranatenie aj kasne aj blatnikov je za mna velkym krokom vpred... toto bude mat grady aj o 10 rokov.. zatial co sucsny tucson je uz teraz aj po slabych 6 rokoch okukana knedla...
hyundai spravil nie krok dopredu v pripade tucsonu.. ale hotovy skok.. razom aj nova RAVka posobi vedla neho ako nejaka zastarana napodobenina jeepu... bravo tucson ( a to mam inak toyoytu rad .. moc rad ) ...
uvidime kam sa posunie novy sportage ale mam taky citak ze karta sa tam uz obracia a hyundai zacina mat uz krajsie a sofistikovanejsie kusky.. rovnako aj nova i20 je za mna uz daleko krajsia ako rio ...
Na ekonomiku prevadzky si musime pockat. Ten 1.6 Turbo je novy, s novou technologiou CVVD, mal by byt uspornejsi, aj ked vykonove parametre zostali rovnake. 2.0 CRDi v prezentacii uvedeny bol, len neviem, ci bude aj pre Europu.
Ano, není to čouhající tablet, ale normálně zapuštěná obrazovka jak tomu bylo v dřív. A tlačítka jsou dotyková jednoúčelová. Pokud máš problém trefit víceméně poslepu nebo s letmým pohledem dotykovou plochu, tak možná není vhodné, aby jsi řídil auto.
Tak ale 0-100 je údaj pro tabulkový kovboje. Znám nespočet příkladů, kdy auto, které má klidně o víc jak sekundu rychlejší tohleto tabulkové čísílko reálně jezdí hůř.
Úplně typické je to pro auta s dvojspojkou, která díky launch controlu mají tohle zrychlení "z nuly na kilo" často opravdu za skvělé časy, ale vůbec to nevypovídá o tom, jak to auto reálně jezdí, pokud nechceš závodit na semaforech.
To ohnusení hyunai byla planovaná strategie, to proto odtamtud už odešel. Akorát nečekal, že se tím degenerujícím patvarem zrovna trefí do vkusu tolika lidí v nenáročných Horních Uhrách, kde je stesk po TAZ 1203 s bizarním aerodynamickým kšiltem nad čelním sklem. A pak taky místním voličům bratislavského rodáka, eštébáka Bureše :D
Vzhled je sice odvažny a modernějši oproti součastne generaci, ale oproti te vypada divně a nevzhledně. Jsem zvědavy jak to bude v realu. Každopadně ten bočni profil je dost hrozny, ty anti dynamicke proti sobě ležici vyrazne prolisy to fest zabijeji. Ale možna to byl zaměr, aly tato "krabice" byla designově přikovana misto toho, aby pusobila lehčeji a jako by za pohybu.
Ono ani nemusí být extra výkonné, al epřiměřeně výkonné ano a to 1,6 CRDi není a 1,6 benzín je zase zbytečně malý a bude žravý. Dvoulitr b ybyl optimální a hybrid nechci ani za zlatý prase.
To bych úplně neřekl. Nové Kie jsou hrozně hezké. Ale ve srovnání s Hyundaiem bych řekl dnes více konzervativní. Hyundai se podle mě stále tak trochu hledá. Kia docela jde předvídatelným směrem.
Každopádně nový Tucson fakt velmi zajímavý v tom správném významu. Není jen hezká, je to prostě sexbomba co na vás valí vnady. Ne každý o to stojí, ale o tom to zkrátka je. Kdo chce průměrnost, může jít jinam.
v tomto nevidim problem ... stejne vw dnes uz nema nic vhodne pre mna... vsetko uz predrazene a motoricky aj divne posadene kusky... proste treba ist inam ked clovek uz vidi ze nie je tam nic co by mu vyhovovalo...
Na tu dvojspojku jsem zvědavý. Jsem zvyklý na měnič a v poslední době na CVT, které užiju v kolonách a městech asi nejvíc a po přesednutí do trojkové oktávky to byla tvrdá rána. Naštěstí to bylo náhradní auto... Horší výsledek předvedl jen postarší megane.
Je uplne jedno kam svetla trcia. Svetla v maske tiez nie su ziadna novinka, ameriky to mali uz v 70. rokoch. Fakt je ten, ze kompletny vzhlad okopcili od Mercedesu a to sa nerobi :no:
Jenže zapomínáš, že to navrhli dávno před 68. rokem, kdy se toto moc neřešilo. TAZ Trnava přešla z výroby praček na dvanáctsetrojky už v roce 1973 a až do 85. si tam ten kšilt nechali a pak to vydrželo až do roku 2000 :-!
Nikto nikoho nebije. Na zaciatku bolo jednoduche konstatovanie, ze ukradli masku Mercedesu EQC. Len niekto potrebuje za kazdu cenu vyvracat zjavny fakt :) Samemu mi pred domom jeden Hyundai stoji a naozaj nemam za potrebu tu na nieco hadzat hnoj. Nevadi mi inspiracia dizajnom, robia to do urcitej miery vsetci. Ale to ze Hyundai az prilis okato vykrada dizajnove prvky je vsak fakt.
Hyundai chcu zamerat dizajnovo trochu zazivnejsie (aj ked zrejme kontroverznejsie), klasicky dizajn bez vystrelkov zostane zachovany pre Genesis - najnovsie Genesisy navrhol tiez Donckerwolke. Uvidime, kam sa vyberie Kia. Tu dostal od 2019 pod palec Karim Habib, ktory predtym pracoval pre BMW.
Nikdo nemá problém trefit dotykovou plochu poslepu. Problém je, že ta dotyková plocha bez odezvy dělá věci, které nechceš, aby dělala. U stojícího auta ti problém nevznikne, u jedoucího se musíš více soustředit. Tohle nahromadění všech funkcí na jedné ploše je na škodu, lepší je rozdělit všechno ovládání do sekcí, kde budou ovládací tlačítka větší. Ale to jde jen displejem.
se mi uvnitř, nelíbí se mi zvenku. Maska je strašný úlet, boční prolisy zběsilé, nakonec to zachraňuje povedená záď. To je snad první auto posledních deseti let, které mi zezadu přijde hezké. Tady to není tak moc rozepsané, ale přehlídka asistenčních systémů je tedy... jak to říci slušně?
Teda :-O ani se mi tu nekonečnou snůšku hysterických dramatizujících výmyslů, tvým mimořádně zoufalým pokusem o nařčení z nacionalismu, nechce nějak číst. Že neumíš brát nic s rezervou je jen tvůj problém. Nemůžu za to, že když například napíšu slovo Rytmus, hned se objeví invektivy, protože Rytmusův krajan dostane amok. A přesto jsem mu navíc slušně odpověděl i přes jeho urážky.
A ty si laskavě nejdříve zameť před vlastním prahem, frustráte. Ten, kdo tu vzhledem ke své omezenosti používá přemíru nenávistných vulgarismů, seš právě ty a tvůj kolega, tak si to scestné moralizování nech hezky pro sebe a koukej se všem omluvit. :-)
Koncept Le Fil Rouge ju mal podstatne inu :) minimalne proporcne bola podstatne uzsia a tvar tych svetiel bol viac skryty. Mercedes s nou prisiel vo svojom koncepte EQ uz v 2016, teda o 2 roky skor ako Hyundai.
Je to jak píšeš a navíc každý může vidět, jak Hyundai a KIA nabízejí více líbivá a stále velmi dobře naceněná auta. Docela bych se nedivil pokud přejdeš ke svému předešlému nicku ;-)
Absolutní souhlas, a vnější design budu hodnotit až naživo, ale zatím bych řekl, že můžu být už jen příjemně překvapen, já jsem docela konzerva, takže tohle budu muset teprve dostat do oka.
To se šeredně mýlíš. Peugeot nemá všechno na jedné ploše, jako je to tady. Všechno má svou sekci v centrálním systému, takže se ti do navigace neplete klima a do klimatizace zase nastavení auta. Tlačítek je na téměř stejnou plochu minimální množství. Navíc jsou vzhledem k umístění blíže zornému poli řidiče, tedy i bezpečnější na ovládání.
Mě se líbí. Nelepší na něm je zabudovaný displej, néééé pádlo na palubovce.
Super je také vyparkování, možná se dočkáme i doparkování, rozparkování apod. funkcí není nikdy dost.
Design se povedl, zvlášť interiér je opravdu parádní. Jako slabiny vidím stále ještě menší velikost oproti dvěma nejprodávanějším konkurentům - CR-V i RAV4 jsou o 10 cm delší, otázka je, jak se to projeví na vnitřním prostoru. A jednak tomuhle autu strašně chybí hybrid.
Edit: Teď koukám, že ta top motorizace je hybrid... Co dodat, opravdu parádní.
I30N ma 2.0 275 k, ale proslycha sa, ze buduca generacia prejde na 2.5 T a s dvojlitrom sa uz do buducna pocitat nebude. Ale to je zatial rovina spekulacii. Ked si spominam na nejaky clanok tu na auto.cz, tak nejaky Porsche inzinier sa vyjadril, ze s prichodom normy Euro7 sa budu musiet motory zvacsit cca o 20% a budu musiet klesnut litrove vykony. Takze z tohto hladiska by to strategicky zmysel davalo.
A? Nikdo netvrdí, že bude rychlejší. Ale o průběhu a linearitě si ta 1,6 může oproti podstatně větší atmo 2,5 nechat jen zdát a jako alternativa by to bylo vyloženě zajímavé.
Netabletového stylu? Tlačítka? Já tam vidím jednu velkou dotykovou plochu s popisky, žádná tlačítka. Bez fyzického rozlišení se to bude ovládat dost špatně.
A co by měla jako udělat v případě špatného dotyku? Vyhodit auto do povětří? Když už se to z nějakého důvodu nepovede, tak holt kliknu znova a je to. Třeba v Subaru je jich sice podstatně méně, ale jejich ovládání je zcela v pohodě. Nikdy jsem neminul. Nové rencky mají dotykové tlačítka pod hlavním displejem a taky jsem s tím nikdy neměl problém. Všechny nové vozy budou mít dotykáče a Tucson předvedl skvělý kompromis.
Niekedy menej je viac.VW group sa vyčíta že vo vnútri prešiel na dotykové ovládanie a tu to vyzerá že aj Hyundai pomaly ale isto prechádza na dotykové ovládanie.Zvonku sa mi absolútne nepáči ale vo vnútri je pekný.Samozrejme všetko bude závisieť od ceny.