Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeDálnice D3 povede přes Posázaví, levnější alternativa není řešení, říká ministr Havlíček
23 komentářů
topten
at pocitam jak pocitam, vychazi mi to 1km za 1mld
nejak mi to nehraje se 150mega/km jak tvrdi StBak babis
zlatej dabel kalousek s 350mega/km
obavam se, ze odpor proti dalnici skrz posazavi bude bude tak velkej, ze se v tomhle desetileti stavet nezacne.
ja se priklanim spis pro dalnici kolem soucasne I/3, ale tam je problem, ze by to vedlo kolem capiho hnizda a StBakoj by to rusilo jeho narocny hosty ...
nejak mi to nehraje se 150mega/km jak tvrdi StBak babis
zlatej dabel kalousek s 350mega/km
obavam se, ze odpor proti dalnici skrz posazavi bude bude tak velkej, ze se v tomhle desetileti stavet nezacne.
ja se priklanim spis pro dalnici kolem soucasne I/3, ale tam je problem, ze by to vedlo kolem capiho hnizda a StBakoj by to rusilo jeho narocny hosty ...
Upřímně, ať už je to hotové. Tahle dálnice se táhne už od roku 86 a chybí jako sůl. Mám posázaví rád a nějaký most na tom nic nezmění, v Rakouských Alpách jsou mosty přes kdejaké údolí a nikomu to nevadí, naopak. Jakmile se dostaví D3, uleví se D1, D4 a hlavně staré benešovské. Její zkapacitnění nic neřeší, naopak jsou to vyhozené peníze.
Často jezdím trasu do ČB a téměř pokaždé jedu Píseckou stranou, protože ta Táborská je o nervy - Benešov, Olbramovice, Votice, MIličín je brutální úsek, vždy se tam stojí v obou směrech a je skoro jedno v jaký čas... Takže už aby ten most přes Posázaví byl hotov a cesta do Budějek se zkrátí o půl hodinky a odvede spoustu dopravy z ostatních silnic 😉
Často jezdím trasu do ČB a téměř pokaždé jedu Píseckou stranou, protože ta Táborská je o nervy - Benešov, Olbramovice, Votice, MIličín je brutální úsek, vždy se tam stojí v obou směrech a je skoro jedno v jaký čas... Takže už aby ten most přes Posázaví byl hotov a cesta do Budějek se zkrátí o půl hodinky a odvede spoustu dopravy z ostatních silnic 😉
rakousko ma udoli a hor tolik ze to nekudy vest musej. ty nejcenejsi oblasti si ale chranej. u nas je jedna z poslednich prirodne cenych oblasti posazavi. navic ti rakusaci maj ty dalnice desitky let stary, kdy se na prirodu jeste tolik nehledelo.
D3 pres posazavi ti proti variande kolem I/3 cestu zrychli jestlize jsi ze zapadni casti prahy nebo na zapad od phy, ten kdo je z vychodni casti phy nebo na vychod od phy, tak mu to zase prodlouzi.
jedina potiz D3 kolem soucasne I/3 je usek z modletic do mirosovic, kde 3 pruhy ve spicce nestaci, jinak D3 po trase I/3 soucasne nekonecne kolony od benesova po milicin resi.
kolony na vypadovkach do a z phy, hlavne na tom useku do mirosovic, vyresi velky okruh stredoceskym krajem, kterej odvede dopravu z plzne na vychod republiky dalnici z plzne k humpolci.
kdyby se stavetlo 50km dalnic rocne, tak se tahle spojka mezi plzni a humpolcem muze zacit stavet za 10 roku. realne pochybuju, ze se D3 dokonci do 15 let, jestlize kyborg havlicek bude dal trvat na D3 posazavim, takze budeme dal travit hodiny v kolonach mezi morosovicemi a milicinem...
D3 pres posazavi ti proti variande kolem I/3 cestu zrychli jestlize jsi ze zapadni casti prahy nebo na zapad od phy, ten kdo je z vychodni casti phy nebo na vychod od phy, tak mu to zase prodlouzi.
jedina potiz D3 kolem soucasne I/3 je usek z modletic do mirosovic, kde 3 pruhy ve spicce nestaci, jinak D3 po trase I/3 soucasne nekonecne kolony od benesova po milicin resi.
kolony na vypadovkach do a z phy, hlavne na tom useku do mirosovic, vyresi velky okruh stredoceskym krajem, kterej odvede dopravu z plzne na vychod republiky dalnici z plzne k humpolci.
kdyby se stavetlo 50km dalnic rocne, tak se tahle spojka mezi plzni a humpolcem muze zacit stavet za 10 roku. realne pochybuju, ze se D3 dokonci do 15 let, jestlize kyborg havlicek bude dal trvat na D3 posazavim, takze budeme dal travit hodiny v kolonach mezi morosovicemi a milicinem...
Stavět D3 přes posázaví má jednu zásadní vadu. Dokud nebude hotová celá až do Miličína nepůjde moc používat. Přeci jen snažit se kopírovat původní I3 a dělat ji po třeba 10 km úsecích, který se budou v době stavby holt objíždět by mě přišlo schůdnější řešení, ale je to jen můj laický pohled. Podstatný teď vidím další úseky kolem a pod ČB, tam by bylo potřeba intezivně pracovat, ať se konečně spojíme s těma Rakušákama.
Z Rakušákama jsme mohli být spojeni už dávno, kdyby Praha neházela stavbě D52 klacky pod nohy. Žádní ekoteroristé a zpackané plány. Čistá sabotáž ze strany pragocentristů, kteří spojení Brno - Vídeň nemůžou spolknout. Tečka!
Hele NEKECEJ už = stavbu dálnic PODĚLAL ministr dopravy BRŇÁK
A probírali sme i další jména moraváci jasně dominujou = tak NEKECEJ
Sou věci co mě dovedou na.rat = chápu že si tuhle BLBOST řikal kdysi = ideologie. Ale probrali sme to do detailu kdy kdo jak co podělal = a sorry jako ale MORAVA nám všem podělala
A probírali sme i další jména moraváci jasně dominujou = tak NEKECEJ
Sou věci co mě dovedou na.rat = chápu že si tuhle BLBOST řikal kdysi = ideologie. Ale probrali sme to do detailu kdy kdo jak co podělal = a sorry jako ale MORAVA nám všem podělala
Morava podělala? Tak proč se od Moravy Čechy neodtrhnout? :-! Protože ji už 1000 let vyžírají, voe...... 😒]
Nemám rád ideologické ani nacionalistické BLÁBOLENÍ
Ministry moraváky jsme probrali a počet km dálnic na km2 taky = tak NE blábol !
TEN viník za kterého přišel STOP rychlejší výstavbě a dodnes jsme se z toho nedostali je BRŇÁK
Nejdéle sloužící ministr dopravy taky MORAVÁK Uherské Hradiště = jeho předchůdce TAKÉ Uherské Hradiště jeho předchůdce a ZASE MORAVA Valašské Meziříčí a jeho předchůdce ZASE MORAVA Opava
Tupost úrovně "1000 let vyžíraji" nekomentuji = to je fakt úroveň VOE 😐
Ministry moraváky jsme probrali a počet km dálnic na km2 taky = tak NE blábol !
TEN viník za kterého přišel STOP rychlejší výstavbě a dodnes jsme se z toho nedostali je BRŇÁK
Nejdéle sloužící ministr dopravy taky MORAVÁK Uherské Hradiště = jeho předchůdce TAKÉ Uherské Hradiště jeho předchůdce a ZASE MORAVA Valašské Meziříčí a jeho předchůdce ZASE MORAVA Opava
Tupost úrovně "1000 let vyžíraji" nekomentuji = to je fakt úroveň VOE 😐
Jasně budeme jezdit z Prahy po D1 do Brna a pak D52 do Vídně, super nápad 😉 Rakousko není jen Vídeň, jde hlavně o transit sever-jih a evropskou cestu E55. Upřímně D52 je významem vedlejší záležitost 😉
D52 vedlejší záležitost pro Pražáky......dobře si to napsal. Co neslouží Praze je vedlejší záležitost....právě proto se Slováci už podruhé osamostatnili.
Kopírovat I3 myslíš jezdit z Prahy po D1? 3ku před nedávnem (dle mě ŠPATNĚ) opravili na 3 pruhy = tzn že ráno i v odpolední špičce je tam KOLAPS. Takže teď to předělávat ze 3 na 4 pruhy? Navíc zůstane ten problém přetíženýho části D1 z/do Prahy je to nejvytíženější úsek dálnic u nás = kterýmu D3 snad časem uleví = o pár desítek tisíc aut denně
Arese
...že ani po 30 letech od Sametové revoluce nemáme dobujdovanou páteřní síť dálnic a že Praha nemá dobudovaný vnější dopravní okruh. Na co ti naši politici a úředníci čekají? Až ***ská EU zakáže auta? No, možná už to nebude dlouho trvat.... ;-\ ;-\ ;-\
je ostudne a neuveritelne, ze v 1989 jsme nemeli komplet dodelanou ani jednu dalnici, mnohe byly jen v naznacich a vetsina byla sotva na papire.
v ty dobe mela vetsina Zapadnich zemi dalnicni sit vpodstate postavenou.
nebyt EU, ktera dalnicni sit u nas od roku 2004 z velke casti financuje, tak se nepostavilo skoro nic. snad jedina dalnice po 1989 postavena bez prispeni EU, je dokonceni D5 od berouna na hranice s D, ktera se az na vrch valik postavila behem par let v druhe pulce devadesatek. to zni dneska skoro jako sen, ze to slo tak rychle ...
v ty dobe mela vetsina Zapadnich zemi dalnicni sit vpodstate postavenou.
nebyt EU, ktera dalnicni sit u nas od roku 2004 z velke casti financuje, tak se nepostavilo skoro nic. snad jedina dalnice po 1989 postavena bez prispeni EU, je dokonceni D5 od berouna na hranice s D, ktera se az na vrch valik postavila behem par let v druhe pulce devadesatek. to zni dneska skoro jako sen, ze to slo tak rychle ...
Proč taky stavět dálnice, když klíčovým prvkem přepravy těžkých a velkých komodit byla železnice? Nepočítalo se s tím, že přes nás musí lítat milióny kamiónů sem a zase tam. Nebylo to nutné.
Proč teda komunisti v první polovině 60. let když si uvědomili jak moc jim ujel vlak VČETNĚ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY přijali vlastní Usnesení o nutnosti stavět dálnice? Nebo pak v polovině 70. let plamenně k tématu hovořil soudruh předseda vlády na XV. sjezdu strany? Prostě už na začátku 60. let když se po zrůdnejch 50. trochu uvolnilo = zjistili jak MOC sme najednou pozadu. Dobře sme to tehdy dohnali kulturně apod. = ale nějaký výraznější zlepšování bylo ukončeno 21. srpna 1968 vpádem vojsk spřátelených komunistických vlád a následnou NORMALIZACÍ = ekonomická KATASTROFA a přes perestrojky už jen volný páááááád až to sami pustili do čela poslali blba Jakeše a třetinu firem privatizovali sami komunisti = dnes úspěšní kapitalisti
To je KOMUNISTICKÁ priorita už z roku 1963 = mj stavba dálnice D0 = Pražského okruhu
A trochu pomatené kousky staveb české dálniční sítě = fakt tu kus tam kus DODNES často není hotovo pak začaly 1967
Hodně POZADU je tak bohužel jak dopravní infrastrukturu dodnes nemáme ani https😐/www.novinky.cz/…zal-nku-40059028
Ovšem TO SAMÉ platí pro (vysokorychlostní) železnici = tam je to stejná katastrofa. V National Geographic byl před časem pěkný přehled počtu km vysokorychlostních tratí = i země jako Turecko sou desetiletí před námi
To je KOMUNISTICKÁ priorita už z roku 1963 = mj stavba dálnice D0 = Pražského okruhu
A trochu pomatené kousky staveb české dálniční sítě = fakt tu kus tam kus DODNES často není hotovo pak začaly 1967
Hodně POZADU je tak bohužel jak dopravní infrastrukturu dodnes nemáme ani https😐/www.novinky.cz/…zal-nku-40059028
Ovšem TO SAMÉ platí pro (vysokorychlostní) železnici = tam je to stejná katastrofa. V National Geographic byl před časem pěkný přehled počtu km vysokorychlostních tratí = i země jako Turecko sou desetiletí před námi
Nicméně stavba D3 konkrétně obchvat Č.B. nabral během posledního (prvního) roku stavby rok + rok a půl = 2,5 roku zpoždění. Takže jestli fakt komplet 2028 je to ŠÍLENĚ pomalu a pozdě, ale DÍKY za to
PS: Radši budu počítat 2030 😲 😁
EDIT Pražský okruh zatím vychází na 1 km za 1 rok = plán a PRIORITNÍ stavba státu 1963 = snad by to 2043 mohlo být HOTOVO :😉 :-! 😒]
od ty doby 10 roku ani kilometr
Dobu kdy se stavěly dálnice a byla menší hustota osídlení a šlo to snáz = sme budovali socialismus = takže h.ovno, z toho nic nemáme jen skrytý dluh v infrastruktuře v řádu bilionů. Teda i v důchodovém systému atd ale to už pak sou dohromady stovky bilionů = to už (nekomu) hlava nebere. To že se v tě správně době ne(po)stavilo tak nemáme = to snad jo. To že nám to de jak psovi pastva a Babišovi čeština i teď = to je další hodně smutná skutečnost
Viz aktuálně 2stupňové zpoždění Budějovice (během 1 roku stavby nabrali 2 a půl roku zpoždění a samozřejmě i zdražení a tak to tu chodí = asi spíš hotovo nebude). Roky kdy bohatší nekomunistický státy byly ochotný a CHTĚLI nám zaplatit až 90% ceny staveb proto jde o trans-kontinentální trasy a dalnice chybí na trase napříč kontinentem jen pár km na našem území pomalu končí. Trestuhodně jsme je promrhali
A dotační peníze dávali na totální kraviny (ne podle smyslu a kde to nejvíc pomůže ale kde se nejvíc napakuju) nebo přímo konkrétním lidem (ministr zemědělství, předseda vlády)
Tak jsme mohli mít kompletní páteřní síť asi i hotovou = navíc za zlomek reálně ceny. Místo toho máme.. zprávu NKÚ že timhle tempem nebude ani páteřní síť hotová ani 2050
Už sem jel Miličín- ČB nevím 50-60 km v kuse VELKÝ ZLEPŠENÍ. Ale přes Budějovice dál KATASTROFA a stavba okruhu se za první rok o 2,5 protáhla. Dál na hranice furt blbý okreska teď s velkou objížďkou jak jim při opravách spadl most ale tam by to snad mohlo za 8 let být = je to nevím 40 km rovně