Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dálnice D3 povede přes Posázaví, levnější alternativa není řešení, říká ministr Havlíček

ČTK
Diskuze (23)

Směřování dálnice D3 přes turisticky atraktivní Posázaví se místním nelíbí, úprava stávající silnice I/3 však podle ministra dopravy i průmyslu a obchodu Karla Havlíčka není řešení.

Ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) si stojí za tím, že nová dálnice D3 ve Středočeském kraji by měla vést přes Posázaví. Řekl to na dnešním jednání středočeských starostů v Praze. Alternativní řešení v podobě zvýšení kapacity silnice I/3 by podle něj bylo sice levnější, ale vznikly by problémy mimo jiné na dálnici na D1. Z I/3 by se navíc nikdy nedala udělat dálnice, dodal ministr. Podle Havlíčka by D3 měla být hotová do roku 2028.

Podle Havlíčka se nyní jedná o pěti úsecích D3, které jsou v režimu odvolacího řízení na ministerstvu životního prostředí. „V každém případě chceme začít stavět v roce 2024 a v roce 2028 by mohlo být hotovo,“ uvedl.

Premiér Andrej Babiš (ANO) se počátkem září sešel s odpůrci takzvané západní varianty D3 a prodiskutoval s nimi možné jiné silniční alternativy. K žádným závěrům strany nedospěly, další schůzka by se měla uskutečnit v říjnu. „Budu o tom, co oni říkají, ještě přemýšlet,“ řekl Babiš na dnešním setkání se starosty. Připomněl, že trasa D3 se několikrát měnila a doprava je ve Středočeském kraji hlavní problém.

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, středočeská část by měla měřit 60 kilometrů. Kritikům vadí, že povede turisticky atraktivním Posázavím. Dálnice podle nich nevyřeší dopravní problémy regionu a bude sloužit pouze tranzitní dopravě. Projektu navíc vyčítají velkou ekonomickou zátěž. Doporučují proto spíše zvýšit kapacitu silnice I/3 a vybudovat obchvaty měst.

Havlíček dnes poukázal na to, že napojení na D1 u Mirošovic by vedlo k dopravním zácpám. Z D3 by navíc nebylo možné udělat plnohodnotnou dálnici a šlo by o jediný evropský úsek mezinárodní silnice E55, který by nebyl dálničního typu.

Premiér loni k výstavbě dálnice řekl, že o ní rozhodla vláda už před 20 lety a že nelze vyhovět všem. Obcím tehdy ale slíbil, že se jejich připomínky budou prioritně řešit. Týkat by se to mělo například vody a hluku.

V pořadí již sedmé setkání středočeských starostů, na které jsou zváni všichni primátoři a starostové z regionu, se opět koná v Clarion Congress Hotelu v Praze Vysočanech. Na setkání bývá zváno kolem 1140 zástupců obcí, účast jich podle krajského úřadu tentokrát přislíbilo kolem 350. Kromě Havlíčka a Babiše na jednání dorazili i ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO) a ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová (za ANO).

ČTK
Diskuze (23)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
17. 9. 2020 21:59
Re: 60km za 60mld
Nemám rád ideologické ani nacionalistické BLÁBOLENÍ

Ministry moraváky jsme probrali a počet km dálnic na km2 taky = tak NE blábol !
TEN viník za kterého přišel STOP rychlejší výstavbě a dodnes jsme se z toho nedostali je BRŇÁK
Nejdéle sloužící ministr dopravy taky MORAVÁK Uherské Hradiště = jeho předchůdce TAKÉ Uherské Hradiště jeho předchůdce a ZASE MORAVA Valašské Meziříčí a jeho předchůdce ZASE MORAVA Opava

Tupost úrovně "1000 let vyžíraji" nekomentuji = to je fakt úroveň VOE :-|
Avatar - pradeda777
17. 9. 2020 17:53
Re: 60km za 60mld
D52 vedlejší záležitost pro Pražáky......dobře si to napsal. Co neslouží Praze je vedlejší záležitost....právě proto se Slováci už podruhé osamostatnili.
Avatar - pradeda777
17. 9. 2020 17:41
Re: 60km za 60mld
Morava podělala? Tak proč se od Moravy Čechy neodtrhnout? :-! Protože ji už 1000 let vyžírají, voe...... :-[]
16. 9. 2020 18:59
Re: 60km za 60mld
Jasně budeme jezdit z Prahy po D1 do Brna a pak D52 do Vídně, super nápad ;-) Rakousko není jen Vídeň, jde hlavně o transit sever-jih a evropskou cestu E55. Upřímně D52 je významem vedlejší záležitost ;-)
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2020 18:06
Re: Je prostě ostudné a neuvěřitelné,...
Proč teda komunisti v první polovině 60. let když si uvědomili jak moc jim ujel vlak VČETNĚ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY přijali vlastní Usnesení o nutnosti stavět dálnice? Nebo pak v polovině 70. let plamenně k tématu hovořil soudruh předseda vlády na XV. sjezdu strany? Prostě už na začátku 60. let když se po zrůdnejch 50. trochu uvolnilo = zjistili jak MOC sme najednou pozadu. Dobře sme to tehdy dohnali kulturně apod. = ale nějaký výraznější zlepšování bylo ukončeno 21. srpna 1968 vpádem vojsk spřátelených komunistických vlád a následnou NORMALIZACÍ = ekonomická KATASTROFA a přes perestrojky už jen volný páááááád až to sami pustili do čela poslali blba Jakeše a třetinu firem privatizovali sami komunisti = dnes úspěšní kapitalisti

To je KOMUNISTICKÁ priorita už z roku 1963 = mj stavba dálnice D0 = Pražského okruhu

A trochu pomatené kousky staveb české dálniční sítě = fakt tu kus tam kus DODNES často není hotovo pak začaly 1967

Hodně POZADU je tak bohužel jak dopravní infrastrukturu dodnes nemáme ani https://www.novinky.cz/…zal-nku-40059028

Ovšem TO SAMÉ platí pro (vysokorychlostní) železnici = tam je to stejná katastrofa. V National Geographic byl před časem pěkný přehled počtu km vysokorychlostních tratí = i země jako Turecko sou desetiletí před námi