Je tomu teprve pár hodin, co automobilka Nissan představila vizi nástupce ikonického “zetka” v podobě konceptu Z Proto. Pro evropské zájemce však nemáme dobré zprávy.
No vyjádřil to velice kulantně. Jinak mohl říct, že kvůli přehnaným emisím limitům, které nám tak moudře nadělili soudruzi v Bruselu máme v EU prostě smůlu. Sice Hamuna tvrdí, že ten boj proti emisím CO2 je celoplanetární a trvá už přes 60 let, ale kdyby to tak bylo, tak se normální auta s pořádným motorem nevyrábějí vůbec a ne že se prodávají všude v Asii i Americe ale bohužel jen v EU ne, protože tady si hrajeme na auta s emisema CO2 do 95g/km a naivně si Brusel myslí, že tím zastavíme globální změnu klimatu.
Rozhodne si tak nejak nevybavuju ze by byl nekdo chytrejsi nez on nebo ze by treba nekdy nemel pravdu. On se nikdy nemyli a kdyz s nim diskutujes tak ce citi byt vzdycky mentalne nad tebou a snazi se ti to dat patricne najevo. Proste zakomplexovanej idiot.
Idioti po motají všechno = proč CO2 ti tu vysvětlovalo už vícekrát víc lidí = Kjótský protokol kde je 23 let starý = vím že si pozadu ale TOLIK?
Tu blbost o přehnaných nesplnitelných emisních limitech si říkal už při Dieselgate = tam už víš co málem do roka a do dne bylo = NEUVĚŘITELNĚ ČISTÉ DIESLY
Není to konfekce, takže se to prodává relativně málo všude po světě. Argumentace, že by to tady moc lidí nekoupilo, tak vlastně nevadí když to tady Nissan nemůže kvůli restrikcím EU prodávat je trošku praštěná.
Limity na flotilové emise CO2 ti asi nic neříkají, že? A že jsou tyto limity v EU zdaleka nejpřísnější na celém světě, to taky nevíš? Proč ze sebe děláš b.l.b.a.? :D
Likvidační? Tak si za takové auto připlatíš 15% ceny. Je to pro tebe rozhodující částka jestli si to auto koupit a nebo ne? Mnohdy je to výše slevy kterou dostaneš při nákupu z ceníku.
Kdyby to bylo tak jednodouché, tak proč tedy jako pára nad hrncem z trhu EU mizí všechny zajímavé motorizace (tedy ty silné, víceválcové a nehybridní)? :-(:-(:-( Kvůli nezájmu zákazníků to určitě není! :-(
A kvůli čemu jinému? Ty pořád žiješ ve své bublině toho, že všichni jsou nadšenci do aut a zajímají se jen o to nejlepší a špičkové. Takových je pět z tisíce, zbytku je to dokonale u prĐele.
Nevím jak ty, ale ať mluvím s jakýmkoliv známým či třeba vzdálenějším příbuzným, naprosto všichni nadávají na idiotskou automobilovou politiku EU, která zločinně deformuje trh! Lidi v Česku většinou nejsou automobilovými analfabety ani kreténskými grétisty!
Tak v evropě se nabízejí i více než 8válce.
Zajímavé motorizace - ještě nedávno se prodala víc jak polovina aut s dieslovým motorem - co je na dieslu v osobním autě zajímavého?
Tak znemoznila prodej nastavenim nesmyslne vysokeho vypalneho. V principu je to stejny. Proste ty auta se tady prodavat nebudou a to diky politice Bruselu.
Ne, není to opravdu politikou Bruselu, ta na zájem lidí fakt nemá vliv. Kdyby za to mohl Brusel, neprodávalo by se tu nic většího jak nižší střední třída, protože by to neprošlo přes emise. A stále se prodává, auta rostou více a více... takže to fakt není emisema.
Ten článek má v sobě několik zásadních rozporů:) Třeba " Celosvětový enormní zájem o tento model ovšem způsobil, že poptávka výrazně převyšuje možnosti výrobního závodu v Japonsku. S nedostatkem vozů se nepotýká pouze Česká republika, ale čekací doby delší než jeden rok jsou dokonce i v mateřské zemi." Takže asi nejde o emise.
Ty si ten článek asi moc nečetl viď? Suzuki ho kvůli EU bylo nucený stáhnout, ovšem následně s těma hajzlama v Bruselu vydrbali, když ho homologovali jako užitkový auto (na který se nevztahuje emisní limit 95g/km), aby se vyhnuli placení výpalnýho za nadlimitní emise. To že se ojetá auta prodávají dráž než před tím nová s tím nemá souvislost. Poptávka po tom autě převyšuje nabídku.
V tom článku je podstatná věc to, že ty auta sem nedodají tak jako tak, protože je zájem jinde ve světě. Koukni na parametry toho motoru. Je to motor dělaný primárně pro jiné trhy než je evropa. Ty parametry jsou na dnešní dobu děs.
A teď trochu zamyšlení. Stále se zde kritizuje EU za to, že limitama zničí automotiv průmysl v EU, ale já vidím opak. Konkurenční automobilky naopak trh vyklízejí, protože limity na rozdíl od EU automobilek nezvládají. Zároveň ale je tu volání po levných motorech a autech které by ale zase konkurovala EU automobilkám. Taková hlava 22. Ať udělá EU co chce, vždy se najde důvod pro kritiku.
Co tam dávali 1,5 atmo ne? Co je na tom motoru parametrově děs? Úplně by stačilo kdyby nedávali limit 95g/km ale třeba 120 g/km. Za to by žádnou kritiku EU neschytávala. Že to záměrně nastavili, tak aby to ryzí spalovák nedal je jejich rozhodnutí. Hybridy jsou tudíž nutností. A neřekl bych, že to narozdíl od EU automobilek jiné nezvládají. Průkopník je v tomhle Toyota. Ostatní automobilky se spíš snaží hybridizovat narychlo svoje modely, aby bylo co prodávat.
Podívej se na parametry toho motoru. To je prostě motor pro nenáročné trhy.
Takže s limity souhlasíš, jen nesouhlasíš s nastavenou hodnotou? Zřejmě je ta hodnota nastavena na nutnost vývoje, což je přesně to co evropský automotiv může zachránit. Stejně tak se podívej na prohlášení automobilek v roce 2015. Tam samotné automobilky prohlašují budoucí přechod k elektro.
PS: Zajímavost - " Na japonském trhu si můžete koupit Jimny s turbodmychadlem přeplňovaným tříválcem o objemu 0,66 litru"
Samozřejmě takto explicitněnení uvedena nikde. O to se nepřímo starají nesmyslně přísné flotilové limity na emise nejedovatého CO2, za jejichž překročení ekofašisti chtějí automobilky trestat miliardovými pokutami! P.S. Hele, ty si sem spadl z nějaké jiné planety, nebo jsi se po letech probudil z komatu? :D:D:D
Demagogii tu předvádíš jen ty sám. Já se tě zcela věcně zeptal na to, kde EU zakázala prodej takových aut, když mluvíš o unijních restrikcích. A ty ses sám usvědčil z toho, že lžeš. Tak mě přestaň obviňovat a napadat, když jsi demagog sám.
Možná jede v nějakém "progresivisticko-levičáckém" žoldu. Modrý hřejivý rosol, pod kterým ovšem prosvítá ekoteroristická zelená... Donekonečna ti tady bude lhát, jaké že automobilový průmysl i jeho zákazníci zažívají skvělé svobodné časy, a jak automobilky mohou plnit skutečná přání zákazníků, jako tomu bývalo dřív.... :-(:no:
Proč opět lžeš a píšeš věci, které jsem nikdy neřekl? Jsi opravdu tak ubohý, že si musíš už vymýšlet? A nebo už tak zoufalý, protože jsem tě jednou jedinou prostou otázkou opět odhalil jako bezpáteřního lháře?
Tim ze stanovuje limit emisi co2 na km nesmyslne nizko a pozaduje vypalny za nadlimitni emise. Je jasny ze sportovni auta, kterych se proda par jsou tim hlavnim hybatelem zmeny klimatu
Sorry, ale tahle argumentace, co stále opakujete s Hamunou a spol., je vyloženě stupidní. Ne, EU nevydala nařízení, které zakazuje prodej Nissanu Z. Ale vydala nařízení, které nutí výrobce připočítávat k výkonnějším modelům vysoké pokuty a vyrovnávat flotilové emise elektromobily bez ohledu na zájem zákazníků, i se zápornou marží, což dále zvyšuje náklady. To si může dovolit prémie, kde cena nehraje takovou roli, ale ne mainstreamový výrobce crossoverů. To se radši na ideu imagemakera a vlajkové lodi nabídky vykašle a zůstane u těch obyčejných, nudných a pomalých crossoverů s vysokými prodeji. A já, petrolhead, tomu mám tleskat?
Kolik dělá pokuta % ceny? Max 15% a to není u takového auta důvod jestli koupit nebo ne. Ale problém je, kolik se těch aut v jednotlivých státech prodá. Pro ČR mas nějaký náklady na uvedení do prodeje a když jich tu prodas 30 tak budeš rád. A to ti nepokreje investice.
Podívej se kolik se prodalo u nás BRZ a to je super auto za ty peníze. Prostě trh pro tyhle auta není a nemůže za to EU.
No tak třeba to důvod je. Třeba pokuta zvýší cenu natolik, že to za Nissan nedává smysl a prodeje klesnou pod úroveň, která jim pokryje homologaci a logistiku. To ty nevíš. Navíc mě už z principu štve, že bych měl platit výpalné.
BRZ že je super auto za ty peníze? Pořád je to dvoudveřové atmosférické kupé se spartánským interiérem za 800+ tisíc. Zrovna 370Z je vedle něj mnohem zajímavější value for money volba, a taky tu máš třeba BMW 2 s ne tak puritánským zaměřením.
Tak to že emisní limity brání evropské automobilky před konkurencí není nic nového a překvapivého. Podívej se na stav prodeje motorek kde je limit jen EURO4.
Nissan a menší automobilka?
...že je na Evropském trhu pořád k mání nádherný Ford Mustang 5.0V8, s manuálm a ručkou! :*):*):*):yes::yes::yes: A až za pár let nebude, pořád jich v Evropě bude mnoho tisíc v nabídce ojetin. :-):yes:
Taky se tomu vlastně divím a blahořečím Fordu, že zatím v případě mustoše nepodlehl tlaku ekoteroristické EU. Ale neboj, příští generace prý už bude pro trhy EU pouze hybridní! :-(:-(:-(:no:
ale opat neprekvapujuci scenar... ti zaujimavejsi uz nas radsej obchadzaju ... europan si musi vystacit s microu s motorom z renaultu.. asi takyto fantasticky nissan tu dnes v eu mame no .. boze kde su tie casy primery patrola maximy QX ci terrana..