Nejnižší nehodovost na dálnicích z evropských zemí (počty mrtvých, počty lehce a těžce raněných po přepočtu na ujeté km) mají v Německu. V tom Německu, kde na drtivé většině dálnic je neomezená rychlost. https://cdn.statcdn.com/…ormal/16725.jpeg
A btw. tam zrovna minulý týden z těchto důvodů neprošel návrh na omezení z pera tamních dobros€rů. https://www.focus.de/…id_12439545.html
Říká ti něco termín "salámová metoda"? Její výhody znal už G. Husák při zavádění "normalizace". Tak právě tu se snaží "nenápadně" aplikovat západoevropští neomarxisté. :-(:-(:-(:no: A naivkové jako ty jim na to skáčou! :-(
A což teprve, kdyby se dálniční rychlost snížila nikoli O, ale NA 16 km/hod!
Ty statisíce životů zachráněných každou minutu, toho hmyzu, který by ta fujškaredá auta nemasakrovala, těch ptáčků, čolků a larev vrtichvosta skákavého :D
Těch peněz, co by se ušetřilo nejen na nehodách, ale i na dotované naftě :D:D:D
Motoristé jsou silná volební skupina. Záleží jen šikovnosti politického subjektu, jak si získat jejich hlasy. Nejde jen o nesmyslné rychlostní limity ale i o řadu dalších věcí, které by motoristům usnadnily život a žalostný stav silnic a dálnic je tady na prvním místě....
Snížení nejvyšší povolené rychlosti na dálnici o 16 km, není to málo, Antone Pavloviči?
Nemělo to být NA 16 km/hod?
To by bylo alespoň takové hezké, ekologické ;-);-);-);-);-)
Severoamerický kontinent USA + Kanada podle teritoria 100-110 km/h to samý Australie
Čína 120 km/h ale měli ještě nedávno plošně 110 km/h někde jen jako Japonsko 100 km/h
To samé Jižní Amerika Kolumbie 100 km/h
Ve většině Evropy je nižší max než tady
100 km/h Černá Hora, Norsko, Nizozemí, Finsko
110 km/h od Albánie přes Dánsko, Lotyšsko po třeba Rusko
I v Německu je doporučeno 130 km/h a obrovský úseky dálnic mají jen 120 km/h
V Rakousku se hodně používá inteligentní řízení = už při mírném nárůstu emisí je na dálnicích snížená rychlost často právě na 100 km/h
Protože přes místní výkřiky KAŽDÝ VÍ že vyšší rychlost znamená vyšší spotřeba = i tvoje auto má výrazně jinou spotřebu jestli jedeš plynule třeba 100-110 km/h nebo opakovaně zrychluje na třeba 210 km/h
Pro tebe je běžný na okresce předjíždět ve 140 a jezdit tam přes 200 km/h jak svoje ježdění tady v diskuzích popisuješ = ale to bylo a je na celý týhle planetě striktně zakázaný a řeší se to dokonce odebráním řidičského oprávnění. Na hodně místech planety taky pokutou ve výši hodnoty tvýho auta
Popravdě větší rozdíl než povolený maximum udělá plynulost jízdy = prostě lepší víceproudu volná dálnice 100-110 km/h než naše D1 furt samá uzavírka ale s vyšší maximálkou
Testy jakej rozdíl udělá jízda v limitech vs to jak popisuješ jak jezdíš ty možná znáš. Rozdíl v minutách naprosto zanedbatelný i na delší trase. Sakra velkej rozdíl ve spotřebě
Všude na planetě s rezervou stíhá Prius = neujedeš mu. Jen mas vyšší poruchovost a vyšší spotřebu a vyšší emise. Nárůst počtu aut už dávno překonal nárůst km dálnic a silnic = překlad UŽ SE TO BUDE JEN ZHORŠOVAT
Matematické modely pro plynulost dopravy = mluví taky jasně
:D:D:D
To už snad není ani vtipný. Už ta stovka v Nizozemsku je spíše srandovní.
Tak kdo bude další a tumfne je?
Za chvíli budeme na sedmdesátce :D:D:D
.....zároveň vzniká příležitost pro některou z politických stran k získání cenných volebních hlasů, pokud dají do svého volebního programu slib, že upraví max. rychlost na dálnicích na 130km/hod, jak tomu je ve většině evropských zemích.
Včera ve 20 minutách radiožurnálu Havlíček jasně uvedl, že na vzniku emisí se doprava podílí celými 15%. Daleko větší emise vypouští energetika nebo právě ony kotle, jak nějaký nevzdělaný trotl uvedl výše.
A taky docela vysvětlil, resp. vyšlo najevo, proč ČR zatím velkou podporu elektronesmyslů nědělá, snížení emisí dokáže splnit i tak, protože se porovnává její produkce z doby, kdy jsme měli obrovskou produkci díky zastaralé energetice a průmyslu...
Každopádně toto povede k rozpadu celé evropské energetiky. Všichni budou platit pokuty, z pokud se budou dělat dotace a někde uprostřed se peníze ztratí...
Njn, tak Londýn už je plně multi-kulti městem :D
Starostou je muslim, člen labour party a zastánce "nové levice" (IMHO nevím, co z toho je horší), bílí Britové jsou ve vlastním hlavním městě již minoritou - ještě upravit zbytek Spojeného Království do podoby Londonistanu a už to bude "dokonalé" ;-\
Tak nejezděte na dálnici, když se rychlosti bojíte. Nejel jste dnes odpoledne po D11, v nějakým SUV od Lexusu s vozíkem za sebou? 100 km/h a neopustil levý od 10. do 39. km, had aut za ním nezájem, prostě bezohledný šnek.
Kdy by to tam zaslo tak ano jinak dostanes on line pokutu jak za rychlost tak eko chováni atd ferari nebude potřeba bude stacit standartizovaný produkt schválený CML :D .... na vyblbnuti nebude prostor bezhlava sterilní společnost řízena uskupením kde jakakoliv odlišost nebude tolerována :no::D
No at se nam to libi nebo nelibi, v delsim casovem horizontu rekneme 30 let uz bude rizeni pekna nuda. Hodne zautomatizovane, plocha vyrovnana krivka rychlosti optimalizovana pocitacem a synchronizovana s ostatnimi ucastniky provozu vcetne chodcu na prechodech, useky s plne automatizovanym rizenim zpestrene ctenim na mobilu nebo displeji auta, danove znevyhodnena auta nebo alespon nektere jejich pohony, mensi zajem a prechod chudsich na hromadnou dopravu zdrazi auta ... jen neumim domyslet, co automobilky jako Porsche nebo Ferrari. Budou se jejich ridici take plizit mezi temi zoombie elektromobily propojenymi nejakou wifi?
Vážně nechápu k čemu se teda ty dálnice pak staví, když se na nich nesmí jezdit rychle? To postrádá logiku. Pricip dálnice je dostat se daleko (spojit velká města a státy) vyšší rychlostí a ušetřit čas při cestování. Při 100km/h na dálnici nebude nikdo dávat pozor. Lidi začnou čumět do mobilu nebo palubního systému, protože se budou nudit. Za mě blbost. Ideální rychlost na dálnici je 150km/h, rychle to utíká a člověk je pořád ve střehu ;-)
Ještě štěstí, že za 30 let už budu buď pod drnem, nebo někde dožívat v domově důchodců! :-) Strašlivý svět z mrazivého filmu Demolition Man se totiž asi opravdu v budoucnu naplní v praxi! :-O:-O:-O
Ty jejich dálnice většinou mají k našemu standartu dost daleko, takže se ani moc nedivím. Aut je všude jako s.r.....ček, takže se stejně nijak rychleji bezpečně nedá jet.
Ve vetsine Evropy at si delaji co chteji. Ze jsou na tom nektery staty i hur neznamena, ze musime jejich nesmysly a chyby opakovat taky. Muzeme si vzit priklad treba z Nemecka.
Kdy se politici poučí? Stačí se podívat co se děje v Rakousku když sníží kvůli emisím rychlost. Dálnice se totálně ucpe a emise letí v kolonách nahoru. A co je horší v té chvíli navigace přesměrují auta do na vedlejší cesty a do vesnic na objízdných trasách.
Zanedbáváš úsporu času, úplně ignoruješ faktor zábavnosti řízení. Evidentně nemáš moc najeto. Ovšem jak se mají chovat ostatní víš moc dobře.
Ale máš příspěvek naplněný fakty, bez urážek ostatních, bez capslocku, bez demagogie. Dobrý posun.
My, co rádi řídíme, chceme mít limit spíše vyšší a rozhodovat se svobodně, jestli se budu koncentrovat na řízení a pojedu rychleji, dorazím dříve, nebo budu relaxovat a možná něco řešit v pravém pruhu, na tempomat.
Nevadí mi, že někdo chce jezdit pomaleji, nebo rychleji. Vadí mi lidi, kteří mi nutí svůj způsob života jako jediný správný.
Presne tak. Cirkularka je pocas skoro celeho dna zapchata, vela usekov sa opravuje, kopec kamionov, kvalita povrchu hrozna, sviznejsie sa da jazdit nad ranom a hore m6 nad lancasterom. Takze anglani si to ani nevsimnu.
Autor článečku píše, že doufáme ve zvýšení rychlosti a tiše závidíme Němcům ... ať prosím mluví za sebe.
Naopak už dlouho doufám, že dojde ke snížení rychlosti na 100 km/h, jako třeba v uváděném Nizozemsku či Japonsku. A oproti nesmyslům typu povinných výměn kotlů, snížení rychlosti ze 130 na 100 km/h, by mělo význam. A samozřejmě i v nehodovosti, snížení počtu mrtvých a těžce raněných ...
Až tak špatný pochopení textu? Asi jo = uteklo ti i to o úspoře času jinak bys nenapsal takovej nesmysl. Je vidět že o problematice nic nevíš = takže machruješ a urážíš = to je u lidi bez znalostí a bez praxe běžný
Vadí mi když někdo plácá = tak se snažím vysvětlovat a uvádět věci na pravou míru. Bohužel na ty největší plácaly to má efekt = jako na TEBE
Tak jakou nejvyšší rychlosti si jel? :-)
Tak kolik máš najeto?
Jet o pár km rychleji rovně po dálnici TO máš zábavnost? Já zas když ti ujedu v zatáčce = hele zkus se soustředit = a přečti si to ešte jednou = dle svý hloupý nabubřelý reakce si zjevně si nechápal a nepochopil co se tam píše
Co třeba zlepšit veřejnou dopravu. Všichni víme jak je špatné spojení z Prahy do Brna. Škoda že to nejede stejně rychle jako do Ostravy, Nebo Brno - Budějovice.
V Evropě existuje jedno velmi jednoduché řešení jak snížit emise. Jen se o něm nesmí mluvit, protože je prakticky zdarma a nikdo by na něm nevydělal balík.
Stačí zavést povinně tempomaty do všech aut a stejně tak zavést výuku jízdy s tempomatem v autoškolách. Plynulá jízda je nejlepší z hlediska spotřeby a emisí.
přizpůsobení vozového parku této změně. Zákaz motorů větších než 3 válcové litry bez turba. Elektromobily max 50kw. Vše víc je stejně zbytečné a potencionálně zločinné!
Inak na M25 sa casto neda valit viac ako 80 mph. Povolenych 70 mph malo kto nedodrzuje je tam dovolena rezerva 10 % a tacho tiez ukazuje menej. Ja to mam nastavene bezne na 80 mph a nemam za 15 rokov ani jednu pokutu. Obmedzenie v cervenom kruhu treba dodrzovat to bere kamera nekompromisne inak policajti prebliknu ak mas nej 90 mph ale nezastavia pokial pribrzdis a nezavods dalej. Obmedzenie 0 10mph nie je prijemne ja som o tom este nic nepocul a nevidim to tragicky miesto 80 mph nastavim 70 mph a nemusim zavodit ako nej zbesnilec na Oktavke :-!