Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Škoda Fabia dorazí v roce 2021, potvrzuje nový šéf automobilky

Škoda Fabia už vyhlíží nástupce. Dorazí v příštím roce, byť zatím stále není jasné, zda pětidveřový hatchback opět doplní také kombi.
Zpět na článek
25. 9. 2020 16:42
25. 9. 2020 19:03
25. 9. 2020 21:29
25. 9. 2020 21:40
26. 9. 2020 12:27
26. 9. 2020 20:15
26. 9. 2020 20:32
25. 9. 2020 17:47
25. 9. 2020 19:05
25. 9. 2020 14:47
25. 9. 2020 15:55
25. 9. 2020 16:41
25. 9. 2020 17:28
26. 9. 2020 12:01
26. 9. 2020 20:17
Avatar - Ada je zase tady
25. 9. 2020 13:02
bez dieselu?
a proč? Volí snad VW raději vyšší korporátní emise CO2? :no:
Rozbalit vlákno
28
25. 9. 2020 13:23
Re: bez dieselu?
To aby ťa špeciálne nasrdili ;-)
Avatar - 3_diamanty
25. 9. 2020 15:10
Re: bez dieselu?
ze konecne male auto od skody bez dizlu... ;-) .. dockali sme sa

ada .. dizel v L200 iste bude ok.. aj v navare.. ale vo fabii to chce urcite benzin :yes:
25. 9. 2020 15:15
Re: bez dieselu?
1, dieselová fabie se už pěkně dlouho nedělá. Teď už ani kamiq a Scala. Dočkal ses dávno. Pochopil jsi až teď?
2. Není lepší si každýho nechat vybrat, jakej motor chce? Jinak jasný, že do městskýho auta je lepší benzín a do mastodonta nafta. Tak to vidíme stejně.
Avatar - Mikesus
25. 9. 2020 15:45
Re: bez dieselu?
Bohužel dost lidi neni soudných a budou cpát diesel i do městského auta, pokud se bude nabízet.
Avatar - twistedTSD
25. 9. 2020 16:06
Re: bez dieselu?
Tak jednak bych to přesto nechal na soudnosti každého z nich, a jednak diesely do Fabie necpali ani tak lidi, jako firmy, a ty je nekupovaly výhradně do města.
25. 9. 2020 16:42
Re: bez dieselu?
Přesně tak, dodnes je spusta Fabiií, co se pohybuje hodně po dálnicích, takže ten diesel by se některým zákazníkům (hl. firmám) určitě hodil! ;-\ ;-\ ;-\
Avatar - Blue Sun
25. 9. 2020 18:50
Re: bez dieselu?
Fabia na dálnici... neznám horší trest.
25. 9. 2020 19:03
Re: bez dieselu?
S 1.9 TDI, popř. 2.0 MPI v kombíku to zase nebylo tak hrozné - na tu dobu. ;-)
Avatar - Blue Sun
25. 9. 2020 19:29
Re: bez dieselu?
Honil jsem po dálnicích dvojkové a trojkové Fabie v dieselu i benzinu, ale že bych si to užíval? To fakt ne. Přeci jen, vždycky radši sáhnu po Octavii, když je k dispozici. Fabka tak do 50 km, pak už to auto nenávidím.
25. 9. 2020 21:29
Re: bez dieselu?
Nikdo netvrdí, že Fabka na dálnici je o "užívání si"! Jen jsem si dovolil vyjádřit názor, že s nejsilnějšími motory to nebylo zase tak příšerné... ;-\
25. 9. 2020 21:40
Re: bez dieselu?
No nejde asi ani o motor, F1 Combi v TDi jsem měl a jezdila pěkně, ale stabilita na dálnici při vyšších rychlostech byla slabší i citlivost na boční vítr. Po přesednutí do OII TDi to bylo jako nebe a dudy ;-)
Avatar - Blue Sun
25. 9. 2020 23:18
Re: bez dieselu?
Nemůžu soudit jedničkové Fabie, ty jediné jsem neměl možnost řídit. Ale dvojka byla nepohodlná a taky ne moc stabilní kvůli té výšce. Každý kamión s ní strašně zacvičil, oproti tomu zlaté Clio, aneb co dovede 8 cm šířky navíc (a lepší tvarování). Trojka je divná, uskákaná koza.
Avatar - chetoos
26. 9. 2020 11:31
Re: bez dieselu?
Upřímně na ACZ již hodně málo píšu komentare, protože to nemá smysl. Hlavně mě baví chytraci co ví vše a vlastne nic. Spousta lidi si kupuje auta typu Fabia, Rio, Sandero atd jako druhé auto do rodiny ale u velké části se jedna o jediné auto, které zastupuje vše. Napsat blbost typu ze jezdit max do 50 km a pak je to za trest. Lidi probudíte se nekdy… tohle píše typicky snob a zhyckany clovek. My máme doma Kii rio a Fabii 1. Gen. A jezdíme s tím na dovolenou, proste vsude a nemůžu si stezovat. Jinak Fabia moc pekna a absence dieselu bude hlavně pro firmy velkou ztrátou.
Avatar - Blue Sun
26. 9. 2020 12:24
Re: bez dieselu?
Máš pravdu, jsem snob a zhýčkaný člověk, protože jsem si vyzkoušel i jiná auta, než jen jedničkovou Fabii. I Clio III bylo lepší, než Fabia II a o Octaviích nebo jiných autech nižší střední ani nemluvím, tam se Fabia může jít zakopat.
Já na tu dovolenou radši dojedu v klidu a pohodlí, než se trápit ve Fabii.
26. 9. 2020 12:27
Re: bez dieselu?
Bohužel v tomto směru je pravda na druhé straně. Fabia byla je a bude malé městské auto. V rámci toho je velmi dobrá. Dělat z ní cokoliv jiného (hlavní rodinné auto, dálniční křižník obchoďáků a pod) je vždy jen znouzecnost a zcela logicky to naráží na limity. To že fabii považuje za cokoliv jiného než za malé městské auto čím dál méně lidí je právě patrné z dlouhodobého propadu prodeje kombi verzí (a obecně dnes už totální vyklizení tohoto segmentu napříč trhem), zkrátka za rodinné auto nebo dálnični křižník to považuje jen zcela okrajové spektrum lidí. A to ze zcela logických důvodů a nikoliv z žádného snobství - dopřát rodině alespoň kompakt opravdu není známka žádného snobství ale naopak stále nižší kupní síly oproti západu - tam se za rodinné auto bere alespoň střední třída. A zaplaťpánbůh to postupně přichází i sem. Zbytek je o vnímaní reality - jasně, dřív se jezdilo škodou 100 k jadranu a šlo to, doba ale je jinde a tvrzení že jízda fabií nad 50km je za trest je zcela bezpečně blíž pravdě než tvrzení že se s tim dá jezdit na dovolenou a je to v pohodě. Zhruba tak ;)
Avatar - Emel
26. 9. 2020 20:15
Re: bez dieselu?
Hele to je trošku germánský pohled. Tady jasně, tady rodina jezdí kompaktní kombík a cokoli menšího se bere jako kompromis. Ale Francie, Itálie apod... tam ty subkompakty často jezdí jako hlavní rodinné auto. Já teda souhlasím s naším přístupem, jen že je i jiná varianta.
26. 9. 2020 20:32
Re: bez dieselu?
Ani ne tak germánský jako západoevropský. To že segment malých kombi vyklidili postupně všichni výrobci není náhoda a ani věc germánského pohledu - i těch italů nebo francouzů co takhle používají nákupní tašku zkrátka povážlivě ubylo a stalo se to okrajovou záležitostí.
25. 9. 2020 17:25
Re: bez dieselu?
nechť je to jejich volba. A nechť tu možnost mají. Nevidím nic proti dieselové firemní Fabii kombi co kroutí 40 ročně. Navíc bude velká jak 4ka golf i ta krátká. Proč nejezdit za reál 4-5 litrů než vymyšlený 2 u PHEV.
25. 9. 2020 17:47
Re: bez dieselu?
Přesně! :-)
Avatar - _Karel_
25. 9. 2020 18:41
Re: bez dieselu?
No jo, ale za mě - chudáci zaměstnanci, co tu mr.dku s tříválcem nafasovali na 40tkm ročně. Sice je to správná volba pohonu, ale nesprávná volba auta - z mýho pohledu.
25. 9. 2020 19:05
Re: bez dieselu?
S 1.2 HTP určitě. Však ho taky pak tito dálniční frustráti většinou utavili... :-[]
25. 9. 2020 19:32
Re: Re: bez dieselu?
Hruuuza bola aj trojvalcova 1.4 TDI. Kultura chodu a odhlucnenie boli neskutocne mizerne. Ked som pridal plyn, tak cele auto sa rozvibrovalo, ze som myslel, ze tomu dvere odpadnu. Ked som porovnal s benzinovou taktiez trojvalcovou Corsou 1.0 Turbo, tak som mal pocit, ze je tam zamatovy sestvalec (samozrejme prehanam). Ale za mna bola Fabka 1.4 TDI drzost, za ktoru nemali pravo pytat peniaze, resp. mali ti za to este zaplatit.
25. 9. 2020 21:30
Re: Re: bez dieselu?
Naprostý souhlas, taky jsem si jednu kdysi vyzkoušel... :-O :-O :-O :no:
26. 9. 2020 09:34
Re: Re: bez dieselu?
Jj, 1.4 TDI byla motorová tragédie jak ve FII, tak i později v Rapidu :no:
26. 9. 2020 10:33
Re: Re: Re: bez dieselu?
Montovali ju aj do FIII. Na tej som mal tu cest parkrat.
Avatar - idam.i
25. 9. 2020 21:09
Re: bez dieselu?
Necháš ľuďom volbu a máte Babiša.
Myslíš,že je to dobrý nápad? :-!
26. 9. 2020 10:52
Re: bez dieselu?
Zákazník už si přece dávno vybral... Když by se diesel ve Fabii kupoval tak tam je.
25. 9. 2020 13:18
ACZ..pekelná jízda na webu
ve Volkswagenu Ibiza, :-[]
Ne, nestojí jim to za to ani si to po sobě přečíst.
Já bych radši chválil...ale nejde to.
Kombi bude.
Fabka povyroste, Panují obavy s kanibalismu na Scale.
Rozbalit vlákno
15
25. 9. 2020 16:44
Re: ACZ..pekelná jízda na webu
No, pokud příští Fabia opravdu výrazně povyroste, tak si přiznejem, že takové úvahy o kanibalismu Fabie Combi a Scaly nejsou úplně od věci.... :'-( Možná se tomu budou bránit tím, že Fabii nedopřejí ani 1.5 TSI, a to by byla opravdu škoda.... :-( :no:
Avatar - _Karel_
25. 9. 2020 18:43
Re: ACZ..pekelná jízda na webu
Tak jak to píšeš to skoro vypadá, jako by u Fabie měli náhle zrušit 1,5TSI. A on tam ten motor není.
25. 9. 2020 19:06
Re: ACZ..pekelná jízda na webu
Není, ale u současného Pola i Ibizy je. Nebo už jenom byl? V poslední době jsem se nedíval na jejich ceníky. V každém případě je ta platforma na jeho instalaci připravena.
Avatar - twistedTSD
25. 9. 2020 19:17
Re: ACZ..pekelná jízda na webu
Na ceníky se radši nedívej, protože zjistíš, že Polo se prodává s litrovými tříválci do 70 kW a v Ibize dávno žádná 1.5 není.
25. 9. 2020 21:32
Re: ACZ..pekelná jízda na webu
No to mě ani nepřekvapuje. Výběr na evropském automobilovém trhu pod náporem bruselských ekoteroristů zažívá neuvěřitelný sešup.... :-( :-( :-( :no:
Avatar - twistedTSD
25. 9. 2020 21:56
Re: ACZ..pekelná jízda na webu
U toho Pola je to katastrofa, když si vzpomeneš, s čím začínalo.
25. 9. 2020 19:02
Re: ACZ..pekelná jízda na webu
Povyroste určitě, protože trojková Fabie je dnes jedno z nejužších aut a s nejmenším rozvorem na trhu v segmentu B. Prostě přidají 10cm na rozvoru a 5cm na šířce a bude to na úrovni aut, které konkurence nabízela cca od roku 2016 - tedy Fobie se přihlásí o slovo s křížkem po funuse, kdy budou nastupovat už další generace béčkových aut, které budou zase o kus dál. Scala bude díky rozvoru o dost větší v kubině a hlavně bude mít větší kufr díky celkové délce auta (Fabie určitě nebude mít 4,4 metru), takže pochybuju, že bude na evropském trhu nějaká velká kanibalizace.
25. 9. 2020 19:07
Re: ACZ..pekelná jízda na webu
U hatchbacku určitě nebude, ale zapomínáš na kombi. ;-)
Avatar - twistedTSD
25. 9. 2020 19:13
Re: ACZ..pekelná jízda na webu
Tak zase nemám pocit, že by konkurence byla významně prostornější. Spíš se FIII vrátila do třídního průměru.
26. 9. 2020 08:32
Re: ACZ..pekelná jízda na webu
Tak třeba Polo a Ibiza na mě uvnitř působí jako o třídu větší auto - místa je v nich cca stejně jako ve dvojkové oktávce. Trojková Fabie na ně už dlouho ztrácí a představit nástupce 5 let po uvedení koncernových bratříčků považuju za pěkný trapas Škodovky. Na druhou stranu má Škoda Scalu - auto, které VW ani Seat nemá. Prostě levnou nižší střední, která může konkurovat cenou korejcům. Třeba už se ty hrátky udělat ze Škody konečně konkurenci automomobilkám, které poslední roky v EU zásadně sílí, odehrávají roky a jen se to "šikovně" tutlá.
Avatar - twistedTSD
26. 9. 2020 12:39
Re: ACZ..pekelná jízda na webu
Ano, Polo a Ibiza jsou vnitřní prostorností špička třídy. Možná ještě Jazz může být lepší.
25. 9. 2020 21:55
Re: ACZ..pekelná jízda na webu
Nebude, fabka je defacto jen jiná karosářská varianta scaly, samozřejmě tedy povyroste tak jako ibiza/polo/scala. Pro kombi není prakticky prostor - odlišit jej od scaly by byl problém.
Avatar - Emel
26. 9. 2020 20:16
Re: ACZ..pekelná jízda na webu
A dneska s F3 to problém není?

Fabia kombi by právě měla větší kufr...
26. 9. 2020 20:37
Re: ACZ..pekelná jízda na webu
Právě že je, proto to končí stejně jako skončil rapid/scala liftback, protože poptávka po vlekém kufru je v segmentu malých aut silně omezená a při vytíženosti výrobních kapacit nebylo možné dál držet 4x karosářské verze když gró zákazníků uspokojí bohatě ty dvě a vznikne prostor pro Kamiq... To že se to nestalo hned v jeden okamžik ale postupně v rámci modelových obměn je jen bežná praxe jak pracovat s trhem.
Avatar - caliban
12. 10. 2020 13:23
Re: ACZ..pekelná jízda na webu
Scala je mrtvá, nikdo ji nechce.
25. 9. 2020 13:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
25. 9. 2020 14:47
tento typ
zadnych svetiel na sirku a la scala/kamiq sa mi na skode paci... aj novej fabii by to podla mna sedelo... tak uvidime.. nova fabia bude ale urcite opat megahit pre skodu :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - SKAY
25. 9. 2020 15:55
Re: tento typ
Ješte byty svetla o vypadaly jak na sedmicy :D
Tady možna ,ale v mém okoli než fabku kombi, tak ted sam Hi30 3 ks znami pořidili, Škodarna pry drahá. Tak se uvidi...
25. 9. 2020 15:58
další hřebíček do rakve
No jestli to bude stejný klumpr jako nová Octavia, tak potěš koště. Aneb jak z průměrného vozítka, které mělo slušnou spolehlivost a celkem normální cenu, udělat předražený počítač na kolečkách.
Rozbalit vlákno
5
25. 9. 2020 16:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
25. 9. 2020 16:33
Re: další hřebíček do rakve
nova octavia je na predok uz za mna divna.. pricupena ulizana.. naladi to.. aj tvar masky ... des... :'-( .. dnes uz tu z koncernovej trojice vedie leon
25. 9. 2020 17:36
Re: další hřebíček do rakve
Co na tom vozítku (Octavia) nesnáším:
- nejdou trvale vypnout asistenti (udržování jízdného pruhu, S&S...) a nefungují
- v zrcátku se odráží chromový rámeček výdechu
- nejde sklopit sedadlo spolujezdce do polohy umožňující převoz dlohých předmětů
- každou chvíli něco nefunguje (např. parkovocí senzory, ovládání )
- dotykové ovládání je horor (např. zapnutí vnitřné cirkulace je na tři kroky)
- navigace nepoužitelná (nezná č.p., je pomalá, každou chvíli zaseklá)
- gumové řazení
Avatar - twistedTSD
25. 9. 2020 19:08
Re: další hřebíček do rakve
Netuším, jak funguje navi v OIV, ale není to jako dřív, že musíš přesnou adresu s ČP zadávat v jiném režimu, než klasické cíle, nebo hlasem?
25. 9. 2020 19:09
Re: další hřebíček do rakve
Tak tomu říkám "pokrok". Můj 4 roky starý Leon netrpí ani jedním z výše uvedených problémů! :-)
25. 9. 2020 16:41
deja vu
Nebol tu cirou nahodou presne tento clanok uz tak pred 2 mesiacmi?
Rozbalit vlákno
1
25. 9. 2020 17:28
Re: deja vu
To je teprve druhej? O jednom z nejprodávanějších aut...
O nedávno přicházející Supře (prodává se v jednotkách kusů) jich tiu byby haldy.
25. 9. 2020 16:46
Tak nejdůležitější bude...
...aby alespoň levnější verze Fabie nebyly zamořeny dotykovými tlačítky a tabletovým ovládáním všeho, a samozřejmě aby jí taky zůstala pořádná mechanická P brzda!!! :-O :-O :-O ;-\ ;-\ ;-\ Pokud chce Škoda konkurovat levnějším značkám, tak právě tímto by měla začít!!! :*)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - twistedTSD
25. 9. 2020 16:55
Re: Tak nejdůležitější bude...
Mechanická parkovací brzda asi bude, ale obávám se, že stejně jako u OIV přijdou ovladače klimatizace výhradně přes displej bez ohledu na výbavu. V takovém případě by pro mě FIV byla přijatelná jedině s pokročilejší autoklimou za nízký příplatek.
25. 9. 2020 17:26
Re: Tak nejdůležitější bude...
Německý soudy...asi to víš.
BTW neauto klima v OC4 je na zastřelení vývojáře.
Avatar - _Karel_
25. 9. 2020 19:04
Re: Tak nejdůležitější bude...
Na zastřelení vývojářů je víc věcí. Třeba nový volanty VW. Za některý věci bych jim fakt nakopal prd... :-(
25. 9. 2020 19:10
Re: Tak nejdůležitější bude...
No jo, no. Rozkaz zněl jasně - ušetřit za každou cenu... :-( :-( :-(
Avatar - _Karel_
25. 9. 2020 19:32
Re: Tak nejdůležitější bude...
Ani si nejsem jistej, jestli je nový volant levnější, podle mě je dražší.https://www.auto.cz/…si-jeste-pockame?… Je jen horší na ovládání, se.re mě asi nejvíc na celým autě, spolu s nemožností vypnout asistenty. Podle mě je novej aby byl novej, ale je to prostě horší. Všema deseti bych bral třeba volant z Pola GTI.
Avatar - SKAY
25. 9. 2020 18:06
Re: Tak nejdůležitější bude...
Aje i pro důchodce, ati dotykové ovladani moc nechťejí jako rozumní lidé.
25. 9. 2020 18:14
Re: Tak nejdůležitější bude...
A zdaleka ne jen pro ně! ;-\
25. 9. 2020 23:12
Nic moc ...
Z malých aut dnes považuji za nejpovedenější nového Yarise, tahle krabice se mu nevyrovná ani náhodou ...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Blue Sun
25. 9. 2020 23:19
Re: Nic moc ...
Z malých aut jednoznačně Clio.
Avatar - twistedTSD
25. 9. 2020 23:42
Re: Nic moc ...
Clio dobrý, ale prostorný interiér Pola má taky něco do sebe. FIV bude to samé.
26. 9. 2020 12:01
Re: Nic moc ...
No jde jen o to, že to Polo je nehorázně drahé a nijak designově nevyniká. Clio je výrazné, moderní, prostorné a dá se koupit za slušné peníze i se slušnou výbavou. Ne nadarmo vládne segmentu malých aut ;-)
Avatar - twistedTSD
26. 9. 2020 12:36
Re: Nic moc ...
Ano, ale když přijde FIV na stejné platformě, s nižšími cenami a aktuálnějším designem, tak to může stát za to.
Avatar - Emel
26. 9. 2020 20:17
Re: Nic moc ...
To záleží, na jaká čísla koukáš...
https://www.focus2move.com/…lling-cars-2019/
26. 9. 2020 16:28
Ponuka motorov je pestra, neviem si vybrat 😀
Sa divim ze neostrihli este jeden valec a nespravili z toho 0.6L dvojvalec s dvoma turbami, vacsimi ako je blok motora. Mozna nabuduce 😀
Rozbalit vlákno
0