1, dieselová fabie se už pěkně dlouho nedělá. Teď už ani kamiq a Scala. Dočkal ses dávno. Pochopil jsi až teď?
2. Není lepší si každýho nechat vybrat, jakej motor chce? Jinak jasný, že do městskýho auta je lepší benzín a do mastodonta nafta. Tak to vidíme stejně.
Tak jednak bych to přesto nechal na soudnosti každého z nich, a jednak diesely do Fabie necpali ani tak lidi, jako firmy, a ty je nekupovaly výhradně do města.
Přesně tak, dodnes je spusta Fabiií, co se pohybuje hodně po dálnicích, takže ten diesel by se některým zákazníkům (hl. firmám) určitě hodil! ;-\ ;-\ ;-\
Honil jsem po dálnicích dvojkové a trojkové Fabie v dieselu i benzinu, ale že bych si to užíval? To fakt ne. Přeci jen, vždycky radši sáhnu po Octavii, když je k dispozici. Fabka tak do 50 km, pak už to auto nenávidím.
No nejde asi ani o motor, F1 Combi v TDi jsem měl a jezdila pěkně, ale stabilita na dálnici při vyšších rychlostech byla slabší i citlivost na boční vítr. Po přesednutí do OII TDi to bylo jako nebe a dudy ;-)
Nemůžu soudit jedničkové Fabie, ty jediné jsem neměl možnost řídit. Ale dvojka byla nepohodlná a taky ne moc stabilní kvůli té výšce. Každý kamión s ní strašně zacvičil, oproti tomu zlaté Clio, aneb co dovede 8 cm šířky navíc (a lepší tvarování). Trojka je divná, uskákaná koza.
Upřímně na ACZ již hodně málo píšu komentare, protože to nemá smysl. Hlavně mě baví chytraci co ví vše a vlastne nic. Spousta lidi si kupuje auta typu Fabia, Rio, Sandero atd jako druhé auto do rodiny ale u velké části se jedna o jediné auto, které zastupuje vše. Napsat blbost typu ze jezdit max do 50 km a pak je to za trest. Lidi probudíte se nekdy… tohle píše typicky snob a zhyckany clovek. My máme doma Kii rio a Fabii 1. Gen. A jezdíme s tím na dovolenou, proste vsude a nemůžu si stezovat. Jinak Fabia moc pekna a absence dieselu bude hlavně pro firmy velkou ztrátou.
Máš pravdu, jsem snob a zhýčkaný člověk, protože jsem si vyzkoušel i jiná auta, než jen jedničkovou Fabii. I Clio III bylo lepší, než Fabia II a o Octaviích nebo jiných autech nižší střední ani nemluvím, tam se Fabia může jít zakopat.
Já na tu dovolenou radši dojedu v klidu a pohodlí, než se trápit ve Fabii.
Bohužel v tomto směru je pravda na druhé straně. Fabia byla je a bude malé městské auto. V rámci toho je velmi dobrá. Dělat z ní cokoliv jiného (hlavní rodinné auto, dálniční křižník obchoďáků a pod) je vždy jen znouzecnost a zcela logicky to naráží na limity. To že fabii považuje za cokoliv jiného než za malé městské auto čím dál méně lidí je právě patrné z dlouhodobého propadu prodeje kombi verzí (a obecně dnes už totální vyklizení tohoto segmentu napříč trhem), zkrátka za rodinné auto nebo dálnični křižník to považuje jen zcela okrajové spektrum lidí. A to ze zcela logických důvodů a nikoliv z žádného snobství - dopřát rodině alespoň kompakt opravdu není známka žádného snobství ale naopak stále nižší kupní síly oproti západu - tam se za rodinné auto bere alespoň střední třída. A zaplaťpánbůh to postupně přichází i sem. Zbytek je o vnímaní reality - jasně, dřív se jezdilo škodou 100 k jadranu a šlo to, doba ale je jinde a tvrzení že jízda fabií nad 50km je za trest je zcela bezpečně blíž pravdě než tvrzení že se s tim dá jezdit na dovolenou a je to v pohodě. Zhruba tak ;)
Hele to je trošku germánský pohled. Tady jasně, tady rodina jezdí kompaktní kombík a cokoli menšího se bere jako kompromis. Ale Francie, Itálie apod... tam ty subkompakty často jezdí jako hlavní rodinné auto. Já teda souhlasím s naším přístupem, jen že je i jiná varianta.
Ani ne tak germánský jako západoevropský. To že segment malých kombi vyklidili postupně všichni výrobci není náhoda a ani věc germánského pohledu - i těch italů nebo francouzů co takhle používají nákupní tašku zkrátka povážlivě ubylo a stalo se to okrajovou záležitostí.
nechť je to jejich volba. A nechť tu možnost mají. Nevidím nic proti dieselové firemní Fabii kombi co kroutí 40 ročně. Navíc bude velká jak 4ka golf i ta krátká. Proč nejezdit za reál 4-5 litrů než vymyšlený 2 u PHEV.
No jo, ale za mě - chudáci zaměstnanci, co tu mr.dku s tříválcem nafasovali na 40tkm ročně. Sice je to správná volba pohonu, ale nesprávná volba auta - z mýho pohledu.
Hruuuza bola aj trojvalcova 1.4 TDI. Kultura chodu a odhlucnenie boli neskutocne mizerne. Ked som pridal plyn, tak cele auto sa rozvibrovalo, ze som myslel, ze tomu dvere odpadnu. Ked som porovnal s benzinovou taktiez trojvalcovou Corsou 1.0 Turbo, tak som mal pocit, ze je tam zamatovy sestvalec (samozrejme prehanam). Ale za mna bola Fabka 1.4 TDI drzost, za ktoru nemali pravo pytat peniaze, resp. mali ti za to este zaplatit.
ve Volkswagenu Ibiza, :-[]
Ne, nestojí jim to za to ani si to po sobě přečíst.
Já bych radši chválil...ale nejde to.
Kombi bude.
Fabka povyroste, Panují obavy s kanibalismu na Scale.
No, pokud příští Fabia opravdu výrazně povyroste, tak si přiznejem, že takové úvahy o kanibalismu Fabie Combi a Scaly nejsou úplně od věci.... :'-( Možná se tomu budou bránit tím, že Fabii nedopřejí ani 1.5 TSI, a to by byla opravdu škoda.... :-(:no:
Není, ale u současného Pola i Ibizy je. Nebo už jenom byl? V poslední době jsem se nedíval na jejich ceníky. V každém případě je ta platforma na jeho instalaci připravena.
Povyroste určitě, protože trojková Fabie je dnes jedno z nejužších aut a s nejmenším rozvorem na trhu v segmentu B. Prostě přidají 10cm na rozvoru a 5cm na šířce a bude to na úrovni aut, které konkurence nabízela cca od roku 2016 - tedy Fobie se přihlásí o slovo s křížkem po funuse, kdy budou nastupovat už další generace béčkových aut, které budou zase o kus dál. Scala bude díky rozvoru o dost větší v kubině a hlavně bude mít větší kufr díky celkové délce auta (Fabie určitě nebude mít 4,4 metru), takže pochybuju, že bude na evropském trhu nějaká velká kanibalizace.
Tak třeba Polo a Ibiza na mě uvnitř působí jako o třídu větší auto - místa je v nich cca stejně jako ve dvojkové oktávce. Trojková Fabie na ně už dlouho ztrácí a představit nástupce 5 let po uvedení koncernových bratříčků považuju za pěkný trapas Škodovky. Na druhou stranu má Škoda Scalu - auto, které VW ani Seat nemá. Prostě levnou nižší střední, která může konkurovat cenou korejcům. Třeba už se ty hrátky udělat ze Škody konečně konkurenci automomobilkám, které poslední roky v EU zásadně sílí, odehrávají roky a jen se to "šikovně" tutlá.
Nebude, fabka je defacto jen jiná karosářská varianta scaly, samozřejmě tedy povyroste tak jako ibiza/polo/scala. Pro kombi není prakticky prostor - odlišit jej od scaly by byl problém.
Právě že je, proto to končí stejně jako skončil rapid/scala liftback, protože poptávka po vlekém kufru je v segmentu malých aut silně omezená a při vytíženosti výrobních kapacit nebylo možné dál držet 4x karosářské verze když gró zákazníků uspokojí bohatě ty dvě a vznikne prostor pro Kamiq... To že se to nestalo hned v jeden okamžik ale postupně v rámci modelových obměn je jen bežná praxe jak pracovat s trhem.
zadnych svetiel na sirku a la scala/kamiq sa mi na skode paci... aj novej fabii by to podla mna sedelo... tak uvidime.. nova fabia bude ale urcite opat megahit pre skodu :yes:
Ješte byty svetla o vypadaly jak na sedmicy :D
Tady možna ,ale v mém okoli než fabku kombi, tak ted sam Hi30 3 ks znami pořidili, Škodarna pry drahá. Tak se uvidi...
No jestli to bude stejný klumpr jako nová Octavia, tak potěš koště. Aneb jak z průměrného vozítka, které mělo slušnou spolehlivost a celkem normální cenu, udělat předražený počítač na kolečkách.
nova octavia je na predok uz za mna divna.. pricupena ulizana.. naladi to.. aj tvar masky ... des... :'-( .. dnes uz tu z koncernovej trojice vedie leon
Co na tom vozítku (Octavia) nesnáším:
- nejdou trvale vypnout asistenti (udržování jízdného pruhu, S&S...) a nefungují
- v zrcátku se odráží chromový rámeček výdechu
- nejde sklopit sedadlo spolujezdce do polohy umožňující převoz dlohých předmětů
- každou chvíli něco nefunguje (např. parkovocí senzory, ovládání )
- dotykové ovládání je horor (např. zapnutí vnitřné cirkulace je na tři kroky)
- navigace nepoužitelná (nezná č.p., je pomalá, každou chvíli zaseklá)
- gumové řazení
...aby alespoň levnější verze Fabie nebyly zamořeny dotykovými tlačítky a tabletovým ovládáním všeho, a samozřejmě aby jí taky zůstala pořádná mechanická P brzda!!! :-O:-O:-O ;-\ ;-\ ;-\ Pokud chce Škoda konkurovat levnějším značkám, tak právě tímto by měla začít!!! :*)
Mechanická parkovací brzda asi bude, ale obávám se, že stejně jako u OIV přijdou ovladače klimatizace výhradně přes displej bez ohledu na výbavu. V takovém případě by pro mě FIV byla přijatelná jedině s pokročilejší autoklimou za nízký příplatek.
Ani si nejsem jistej, jestli je nový volant levnější, podle mě je dražší.https://www.auto.cz/…si-jeste-pockame?… Je jen horší na ovládání, se.re mě asi nejvíc na celým autě, spolu s nemožností vypnout asistenty. Podle mě je novej aby byl novej, ale je to prostě horší. Všema deseti bych bral třeba volant z Pola GTI.
No jde jen o to, že to Polo je nehorázně drahé a nijak designově nevyniká. Clio je výrazné, moderní, prostorné a dá se koupit za slušné peníze i se slušnou výbavou. Ne nadarmo vládne segmentu malých aut ;-)