Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Fabia dorazí v roce 2021, potvrzuje nový šéf automobilky

David Bureš David Bureš 25. 9. 2020 • 01:50
21
71
Zobrazit náhledy (21)
skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni

Škoda Fabia už vyhlíží nástupce. Dorazí v příštím roce, byť zatím stále není jasné, zda pětidveřový hatchback opět doplní také kombi.

Aktuální třetí generace Škody Fabia je na trhu už od roku 2014, a tak je nejvyšší čas na příchod nástupce. Ostatně v klíčovém segmentu malých automobilů dnes Fabia patří mezi nejstarší zástupce, a tak je mezigenerační proměna už nutná, aby se vůz vyrovnal modernější konkurenci. Už konečně víme, kdy Fabia 4 dorazí.

„Už se těším, až v příštím roce uvedeme na trh nový model Fabia. Bude to skvělé auto, má očekávání jsou tedy velká,“ uvedl sám nový předseda představenstva automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer pro značkový portál Škoda Storyboard. Tím oficiálně potvrdil, že čtvrtá generace Fabie dorazí v roce 2021, jak se už dosud v zákulisí spekulovalo.

Bližší informace o novince ale Schäfer neuvedl, snad jen to, že cenová relace zůstane zachována. „Určitě nesměřujeme k tomu, aby se Škoda stala levnou značkou. Soustředíme se na korejské, japonské a francouzské výrobce, to jsou naši hlavní konkurenti a s nimi budeme soupeřit a společně využijeme potenciál značky,“ říká německý manažer.

V tuto chvíli tak pořád nevíme, jaké karosářské verze nová Škoda Fabia nabídne. V minulosti přímo z vývojového oddělení zaznělo, že už se nepočítá s karosářskou verzí kombi. Poslední zprávy ze zákulisí ale hovoří o tom, že Fabia Combi nakonec přece jen dorazí. Ostatně být jediné malé kombi na trhu může mít pro automobilku své výhody. A to přestože obecně o tento segment v Evropě není takový zájem, a tak konkurence Fabie Combi postupně vymizela. Naposledy se spolu s ukončením výroby čtvrté generace Clia loučí Renault Clio Grandtour.

Jisté je však to, že Fabia čtvrté generace bude z designérského pohledu už kompletně navržená týmem Olivera Stefaniho. Ten sice do automobilky Škoda nastoupil už v září roku 2017, kdy nahradil Jozefa Kabaně, až dosud představené vozy však ještě rozpracovával jeho předchůdce.

Co však přesně čekat, není jasné. Náš zdroj, který už viděl hliněný model novinky, pouze neurčitě říká: „Nová Fabia je krásná, opravdu atraktivní. Jak proporčně, tak hlavně vzhledově.“ Auto má přitom dále rozvíjet myšlenky uvedené na Scale nebo Octavii čtvrté generace. Čekat tudíž můžeme výraznější masku, diodové světlomety nebo nápis Škoda místo loga výrobce na zádi.

Naopak jistá je technika v útrobách. Základním stavebním kamenem se stane modulární platforma MQB ve verzi A1 sdílená se Seatem Ibiza a Volkswagenem Polo. Nabídka motorů bude primárně postavena na zážehovém tříválci 1.0 TSI, pravděpodobný je také příchod verze 1.0 TGI na CNG. Naopak s turbodiesely nepočítejme, vyloučena naopak není elektrifikace v podobě nějakého mildhybridního provedení.

Více se každopádně dozvíme v příštím roce. Kdy přesně to bude, zatím ale není potvrzeno. Zatímco prvotní informace hovořily o premiéře až ke konci roku 2021, poslední zprávy naznačovaly prezentaci již v první polovině roku. Pandemie koronaviru ale mohla přípravy pozdržet, a tak se opět přikláníme spíše k odhalení až v druhém pololetí příštího roku.

Související články

Témata
Avatar - caliban
12. 10. 2020 13:23
Re: ACZ..pekelná jízda na webu
Scala je mrtvá, nikdo ji nechce.
26. 9. 2020 20:37
Re: ACZ..pekelná jízda na webu
Právě že je, proto to končí stejně jako skončil rapid/scala liftback, protože poptávka po vlekém kufru je v segmentu malých aut silně omezená a při vytíženosti výrobních kapacit nebylo možné dál držet 4x karosářské verze když gró zákazníků uspokojí bohatě ty dvě a vznikne prostor pro Kamiq... To že se to nestalo hned v jeden okamžik ale postupně v rámci modelových obměn je jen bežná praxe jak pracovat s trhem.
26. 9. 2020 20:32
Re: bez dieselu?
Ani ne tak germánský jako západoevropský. To že segment malých kombi vyklidili postupně všichni výrobci není náhoda a ani věc germánského pohledu - i těch italů nebo francouzů co takhle používají nákupní tašku zkrátka povážlivě ubylo a stalo se to okrajovou záležitostí.
Avatar - Emel
26. 9. 2020 20:17
Re: Nic moc ...
To záleží, na jaká čísla koukáš...
https://www.focus2move.com/…lling-cars-2019/
Avatar - Emel
26. 9. 2020 20:16
Re: ACZ..pekelná jízda na webu
A dneska s F3 to problém není?

Fabia kombi by právě měla větší kufr...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku