Když se řekne litrový tříválec a k tomu ještě hybrid, automobilovému fandovi většinou naskočí husí kůže. O jednotce 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW od Fordu si však Martin Vaculík myslí pravý opak a ve dnešním videu zkusí přesvědčit i vás.
Čím dál častěji auta vypínají motor při jízdě a tomu bude asi docela problém se vyhnout. Pokud je na to motor dimenzovaný a mazaný elektrickým čerpadlem, tak by to asi nemuselo zas tolik vadit.
Navíc to špatně nabíjí a ničí baterky, kdo jezdí na startstop a má to zapojený vše jak je to z fabriky, tak u Fabie mění baterku každé 2-3 roky. Testovali jsme to a když jede auto pod plynem, nic to nedobíjí (12V) až když volně plachtíš (14V) :-)
Tak start-stop je idální nechat softwarově vypnout. To je taky hovadina zavedená do aut kvůli nařízením EU a ve finále úspora paliva zanedbatelná a umí to dělat jen problémy a motoru to škodí.
...že by někteří občas za hrst buráků metali kozelce. Proto už z principu na tato videa radši nekoukám. Po článku o buranech v ojetých bavorácích a stolařích s novými Fabiemi, nasadil korunu u F30 a srovnáním s Octavií...ten má u mě posekáno ;-)
Ako ja obvykle Fordov liter obhajujem s tým, že 92 kW verzia je na trhu už veľmi dlho a nemá žiadne chronické problémy (ako to potvrdzuje aj Vaculík), ale posunúť výkon ešte o hodne ďalej, na 114 kW papierovo (a 129 kW reálne), to už by som mal isté obavy o životnosť.
Hlavne ale neakceptujem, že ten liter má nahradiť 1,5EB. Už tá bola downsizovanou náhradou za 1,5 R4 (a tá downsizovanou náhradou za 1,6EB), ale toto už je pre mňa príliš. Litrový R3 do segmentu B, no problem. Ako spodok ponuky v nižšej strednej, OK. Ale ako faktický vrchol? Topmodel pre 4,7m dlhé rodinné kombi? Nie, neprosím. :no:
Koncepce tříválců je nová a rozporná. Pravdou je, že vzbuzují skepsi těch, kteří jezdili v jiných typech a tříválcům nevěří a věští jim katastrofu. Tu předpovídají od r. 2012 a už se těší, až se jejich prognóza naplní. Nejdříve předvídali zhroucení motorů při nájezdu 100 000km, teď už své prognózy posunují na krach při nájezdu 200 000km ( motory při 100 000km se ukazují v pohodě při dané údržbě). Zřejmě tito škarohlídi budou muset opět posunout katastrofický nájezd na 300 000km...ale tím se se tento motor neliší v životnosti od těch klasických.
Nechci se tříválců zastávat, sám bych to doma nechtěl, ale tenhle problém přece vůbec nesouvisel s počtem válců nebo s tím, že by byl vyhoněný na vysoký výkon (74kw). Takže pod článkem "Jsou tříválce zlo?" trochu střelba vedle.
No jasně :D Pane Vaculíku. Nikdo nerozporuje jak to jede. Rozporujeme jak to zní a jak bude motor vypadat při 200.000km (pokud se jich vůbec tahle hračka dožije).
Zrovna od Vás bych čekal trochu vyváženější žurnalistiku. Například srovnání s 1.5EB 118kw, 1.8TSI nebo třeba s 2.0 atmosférou Mazdy s 121kw. A říct si, co bude uživatelsky příjemnější, co bude mít lepší projev a co bude mít nejnižší servisní náklady.
To je naprostá kravina, mám původní baterii a stále funguje jízdami po Praze na SS a stále bude fungovat.
Baterie na dva roky to říkají v jaké hospodě? :-)
Co se týče životnosti, tak při dnes dostupných technologiích je to dáno je tím, jak moc chce výrobce auta osekat výrobní náklady. I tenhle turbomotorůrek může mít velkou životnost. Jak už vyplývá z článku, předchozí generace Ecoboostu by vydržela víc, kdyby výrobce přihodil pár korun na hydraulická zdvihátka, pár korun na rozvodový mechanismus a tak by se dalo pokračovat. A u té současné to bude podobné, jsem schválně zvědavý na to, zda se například ten řetěz bude natahovat, nebo ne. Na příkladu HTPéčka jsme viděli, že i z naprosto jednoduchého atmosferického motoru s nízkým specifickým výkonem lze osekáním nákladů až na kost udělat zmetek s malou životností.
Vypadl čep z držáku napínáku řemínku pohonu olejového čerpadla. Čep zničil řemen a poškodil systém mazání. Jeden válec byl vydřený. Celkem bylo postiženo asi 5 aut (kombinace 1.0 první generace a šestikvaltového automatu).
Mezitím je už nová generace. V podstatě to ani nemá s tříválcem jako takovým co do činění. Oproti "řetězovým" TSI se správným počtem válců to pořád ještě ujde. Mírně řečeno.
Tento problém na motoru (nebo spíše několik problémů, viz prasklé těsnění pod hlavou, vadný termostat, kolabující olejové čerpadlo) souvisí se spolehlivostí 1.0 EB. Ano, kdyby to byl čtyřválec tak skončí totálkou úplně stejně, ale tady jde o to, že autor rozvíjí teorie nad novým autem o spolehlivosti, což je asi tak stejně přínosné jako nad kolébkou novorozeněte predikovat, že z něj vyroste Einstein.
Viz statistiky = životnost motoru NEMÁ (téměř ŽÁDNOU ) souvislost s objemem ani počtem válců
Viz R4 s nájezdy milion km ale i milion mil = a V8 a V10 audi, porsche, bmw = s katastrofální poruchovostí včetně destrukce celé jednotky v řádu 100-400 t. km
Plno litrovych trivalcu s turbem jezdi po silnicich a nikoho to nezdrzuje. Naopak vas mozna prave oni predjizdeji a ani si toho nevsimnete. Ja bych jim spis trochu ubral vykonu. Jedou pres 200km/h a pod 10s maji stovku. Tomu se tezko da jen uverit, ale muzu mluvit z vlastni zkusenosti je to masakr do kopcu zrychlovat na peti rychlostni stupen a spotreba skoro naftoveho motoru. Dlouhodob 5,6 L
P.S. Ako bonus ten nový liter je o hodne drahší ako 1,5ka, ktorú nahrádza (Focus 1,5EB ST-line stojí 22.190 eur a 1,0EB mHEV stojí 23.590 eur). A to se vyplatí. ;-\
1.8 TSI EA111 byl mnohem horší. U 1.2 odcházely jen rozvody, což se řešilo pravidelnou výměnou řetězu (skoro s každou druhou nebo třetí výměnou oleje). U 1.8 byly špatně navržené pístní kroužky a motor extrémně karbonizuje. Blbě pak maže a kroužky vydřou válce. I místní novináři psali, že tento motor někdy trošku více bere olej. V záruce se to řešilo výměnou motoru, po záruce - nijak. Oprava je naprosto nerentablní a výrobce dělal mrtvého brouka.
Dobrý den,
mám několik dotazů, za jejich zodpovězení děkuji.
1) Proč kombík o celkové váze 2 015 Kg a výkonu 155 koní může táhnout pouze přívěs
o hmotnosti 1 000 kg? I. a II. generace Fordu Focus s motorem 1.6 Duratec s výkonem 100 koní zvládly bržděné přívěsy o váze 1 200 kg. Z mého pohledu tahle skutečnost hodně tohle auto sráží dolů, protože nejčastěji se tahají bržděné vozíky nebo karavany s váhou kolem 1 300 kg. Tahle věc
v Golf-Klasse mimo jiné deklasuje i Škodu Scalu.
2) Kolik stojí nová 48V baterie pro tohohle forda? Předpokládám, že po 8 letech a 120 tis. km
asi nebude dávat takový proud, aby Focus měl tak rychlý náběh točivého momentu
z volnoběžných otáček.
3) U takhle motorizovaného Focusu, zvláště ve verzi kombi, je předpoklad, že se s ním budou
často jezdit dlouhé trasy v obsazení ve 3 až 5 lidech, proto by mě zajímalo jestli i přes baterii
pod sedadlem spolujezdce jdou podsunout pod sedačku celá chodidla a tedy natažením dolních končetin si odlevit při dloouhém sezení?
Slušná poloviční úspěšnost = současnej hradní kancléř je fakt KATASTROFA. Až neskutečný co všechno na něj už prasklo = neuvěřitelný ze všechno mu zatím prošlo
A neuvěřitelný jak FURT odmítáš SVOU jednoznačnou chybu = v tak jasný věci = a radši roky a pomlouváš a urážíš
Sází na to, že po dobu záruky to bude nějak fungovat a pak "sorry jako"... Samozřejmě jediný důvod je CO2, snad každý řidič (a majitel) by dal přednost objemu 1.5, ideálně čtyřválci.
Souhlasím, tříválce nebrat. S jednou výjimkou, ale tohle to není. V Triumphu nebo třeba Yamaha má zajímavý tříválec. Ale v jedné stopě to začíná i končí. 3 válce jsou v autě omyl.
Tohle je trapný kam až to jde = prostě menší vs větší díl komponent podvozku
Že ten levnější na prémiovém BMW a ten dražší na Škodovce je smutný
Proč se roky chováš jak bez mozku = nevím. Probrat to větu po větě = jsem ti opakovaně nabizel = vždy si ODMÍTL. Ale dál opakuješ nesmyslný urážky = postavené na tom že TY si nepochopil
1.2 TSI bych rozhodně nejhorším nenazval.
Už jen proto, že rozvody jsou vyměnitelné a pokud majitel není vyložený idiot a ignorant, tak ty rozvody prostě zavčasu vyměnil. Stejně tak ostatní známé neřesti.
Nebudu tu hrát hru o nejhorší motor, ale 3hrnky obecně za nic nestojí.
A bude papouškovat něco o čem nemá ani ponětí, protože o tom burákovi mu někdo nakukal jak má vždy pravdu. Kdyby tu zmínil cokoliv, třeba gumové řízení, standardní až mercedesovský podvozek...ale takhle tu bude tvrdit, jak Octa napráská F30 v první zatáčce.
Ale přijde mi že tady pan Vaculík ne že nemá pravdu. Ale jeho názory působí bez dalšího vysvětlení v rovině teorie a předpokladů, někdy dokonce docela absurdní.
1) Stávající (starý) 1,0 EB
- nikdy jsem neslyšel o problémech s rozvody
- rozvodový řemen navíc máčený v olejové lázni byl naopak prezentován jako výrazná konkurenční výhoda a díky tomu byl právě předpoklad dlouhé životnosti
x
- naopak tady je opět vynášen řetěz jako lepší řešení (nikdo neudělal u těchto motorů dobré řetězové rozvody, snad všichni s tím měli problémy)
2) Kritika výkonu těchto nových nízkoobjemových motorů
- podle mě většina nekritizuje výkon jako takový, ten tam skutečně je
- na kritiku je především průběh výkonu a reakce motoru (ano, to se tady mohlo podařit vyladit díky MH)
- ale především kritika směřuje na ŽIVOTNOST a ta nevěstí nic dobrého. Tohle prostě nemá předpoklad na dlouhověký motor, věcí na pokažení je hodně, navíc velké turbo... kolik tlačí atmosfér na takový výkon?? Ten výkon se nevezme jen tak z ničeho, fyzika prostě platí i v roce 2020)... Ano, technologie pokročily, to určitě, ale i přesto...
Podle mě životnost těchto motorů bude hodně daná zatížením a režimem, v jakém pracují. Tady navíc vypínání válce...?! Pro prvního majitele a na záruku ok, ale co pak?
Ne, je mi líto. Nevidím jediný důvod, proč bych měl chtít 3válec místo 4válce. Že mi ten 3válec vnutí emisní politika, to je věcí jinou. 4 válce budou vždy lepší než 3 válce. 6 válců bude vždy lepší než 4 válce. 8 válců bude vždy lepších než 6. Tak to bylo, je a bude dokud země bude kulatá a obloha modrá,
Dobrá a SPRÁVNÁ byla i kritika použitých (poddimenzovaných) dílů podvozku = co připomíná pája
Nevím proč se to dodnes snaží otočit = bohužel pravdu měl samozřejmě Martin Vaculík = ne
webpaja
EDIT za 15 minut = mohl by autor :no: napsat proč? Na 100% má pravdu Vaculík a na 100% se myli a křivě obviňuje = pája
Dneska už úmyslně křivě = vysvětlení opakovaně odmítl :no::-|
Píšem to sem xtý krát. V už bývalom zamestnaní sme mali vo flotile trošku viac 1,2 tsi 1.generácie od fabie, cez roomstre po octavie (nie moc, cca 50 kusov, rôznych rokov výroby od zaČiatku po koniec tých motorov) Rozvody neboli ani zďaleka najzásadnejším problémom. Áno, prvé rozvody sa menili skôr ako olej, niektoré autá potrebovali na 200k km 4 sady rozvodov, viac menej, tých motorov čo na rozvody padli bolo minimum. Väčšina sa proste zadrela, dôvodom bol kolaps olejového čerpadla, bola to tichá smrť, žiadne upozornenie, žiadne kontrolka tlaku, stav oleja normálny a jedného dňa po príjazde od niekadiaľ len divný plechový zvuk podobný vyťahanej reťiazke. Zároveň tie autá "žrali" škrtiace klapky, niektoré mali vymené dva až tri kusy, prejavilo sa to len stratou výkonu, opätovne žiadna kontrolka. I cez vyššie uvedené sa veľa kusov dožilo 250-300k km, lepšie na tom boli kusy, čo boli naháňané po diaľniciach. Tým, že bola k dispozícií štatistická vzorka a prvé fatálne závady, vedelo sa ako predísť, alebo na čo dať pozor.Tie čo sa šúchali po meste často končili so stratou kompresie. Úplné posledná poznámka, všade sa písalo o modifikovanej reťazy, bola to kopa kecov. Áno, fatálnym chybám potom nedochádzalo (to ale v našom prípade ani predtým), ale aj na posledných kusoch z posledných rokov výroby servis pri prvej výmene oleja menil na záruku hodne natiahnutú reťaz...
Odpověď mě napadá jen na 1. otázku, pro zodpovězení ostatních si budeš muset dojít do showroomu.
Tažná schopnost vozu velmi závisí především na rozjezdových podmínkách. Točivý moment motoru v nejnižších otáčkách je i přes elektrickou výpomoc dost nízký. Taky může být poměrně dlouhá jednička, takže vytočený 1.0EB, zřejmě s nevelkou spojkou, by ji hodně pálil - když si představím rozjezd auta s připojeným těžkým přívěsem do prudšího svahu...
To už jsou hodonoty pomalu litrových motorek. Ano ty mají vysoké otáčky bez turba, ale stejně vyžadují pravidelný servis, což si u auta nedovedu představit. Tam by ten motor měl vydržet řekněmě 200 000 bez nějakého zásahu, kromě výměny oleje a filtrů...
Tohle b yměl být výkon klidně z dvoulitru a bylo by to příjemnější, lepší, trvanlivější a v reálu nejspíše i s podobnou spotřebou
To co vždy = nadstandardní technické znalosti a přehled
Bohužel ROKY i to samé od autora pomluv = protože nepochopil, tak uráží. Místo aby ocenil nadprůměr a objektivitu a nebojácnost psát fakta
Přitom je to jen menší levnější díl na podvozku BMW vs větší dražší na Škodovce = to cos díky téhle OPRÁVNĚNÉ kritice dokázal napsat = fakt se styď pájo
To ste s pájou hnedle dva co to DODNES nepochopili ;-)
EDIT za 20 minut = máte KOULE? Myslim autoři :yes: a :no:
Jak to je a KDO plácá a jak to je = se dá snadno ověřit. Tak proč dáváte ty palce OBRÁCENĚ?
Víte že realitu to nezmění = prostě Martin V. to napsal BOHUŽEL po pravdě. Webpaja a iudex to BOHUŽEL dodnes (asi) nepochopili?
Jasně... a proto existovalo tolik problémových a nespolehlivých velkoobjemových motorů...
A nebo tříválce, takový problém... a nejhorší motor všech dob byl... tramtadadá... čtyřkýbl jednadvojka TSI.
Převody u menších turbobenzínů bývají dost podobné.
Např. můj Focus 1.5EB a otcův Rapid 1.2TSI při 1000 ot. jedou na tyto převody cca (v km/h):
1) 8,5
2) 15,5
3) 24
4) 32
5) 40
6) 48 (Rapid 50)
Krom toho, že to zní jako sekačka na trávu bych se ale životnosti nebál. Je potřeba dbát na údržbu a zacházet s motorem slušně. Většina mechanických problémů s motory jde za špatným používáním a zanedbanou údržbou.
Star stop tu není desítky let, ale právě těch 10 let. Samotný nápad chcípat na pár vteřin motor je špatně. Jestli něco motoru škodí, tak to když ti to při popojíždění v koloně neustále chcípe a zase startuje. U hybridu, kde dokážeš jet po tu dobu na elektřinu, takže se ti motor nahodí, až když se zase kolona rozjede a ty potřebuješ i výkon spalováku je to něco jiného. U čistého spalováku je to zlo, který je nutný nechat softwarově vypnout. Na koho hodíš, že se to montuje do aut, a všichni to pak houfně vypínají, je tvoje věc.
Já netvrdím že to je primárně o objemu jako takovém. I třeba dvoulitr 300d dnes tlačí enormní tlaky a o životnosti pochybuju. Spíše jde o to, že u maloobjemu prostě výrobci musejí sahat k řešením, které nebudou mít dlouhověkost vepsanou do osudu.
Takže litrový výkon je reálně 175 koní (= 129 kW)....
Dvoulitry ve sportovních autech jsou laděné zpravidla níž, např. Civic Type - R. Výjimkou je AMG 45 (až 420k), ale to je motor za těžký prachy a s pořádnou výrobní péčí.
Určitě je zde předepsaný olej, spíš vodička - 0W-20... Kdo bude využívat výkon a nebude měnit po 10000 km, tak KO motoru je brzy tutovka.
Životnost? A proč by neměla věstit nic dobrého? Čím se liší nároky na tenhle motor od třeba vychvalovaného a oslavovaného Bi-TDI? Těch motorů jezdí statisíce, ne-li milióny, a nikde nečteme o hromadných selháních a zkázách při 150 000 nebo méně, jak tady s oblibou prohlašujete. Tak proč by to neměl být spolehlivý motor? Že nemá obří objem?
Nakonec, co byly oblíbené a spolehlivé motory? Velkoobjemové diesely s malým výkonem. Kdo dneska chce v autě TDI 66 kW nebo mercedesovský diesel ze starého Piána?
Tak jestli menis olej jednou za rok tak je to v poradku. Ja s mym najezdem to vetsinou stihnu i dvakrat. Nicmene bezny doporuceni a nejen vw je 30 tis km, coz motor nici.
Jsem odpurce vseho co pod zastitou boje proti emisim skodi motoru. Vcetne oleju s nizkou teplotni odolnosti. Co nevadi motoru proti tomu nic nemam. To je pak krok spravnym smerem.
Je to naprosto odlisna situace. V kolone ti u cistyho spalovaku motor chcipne pri kazdym zastaveni a pri kazdym rozjezdu se zase nastartuje a tak klidne nekolikrat do minuty coz je pro motor i baterku zlo. Hybrid v takovym pripade proste prepne na baterku a popojizdis na elektrinu takze se ti furt jak u kretenu nestartuje nekolikrat za minutu motor, coz neumerne zatezuje baterku.
No to ale není o ne poslouchat rady výrobCŮ = ty mluvíš hlavně o VW
Jinak muj tvůj Barikuv KAŽDEJ olej se hodí měnit při běžnym nájezdu zjednodušeně jednou za rok. BEZ ohledu na to jestli mu říkáš (nesmyslně) eko Vodička nebo ho máš za špičkovej = to má na termín výměny vliv NULA
Když něčemu nerozumíš = plus si toho ODPŮRCE = říkáš tomu MÓDA
No a on je to výsledek vývoje = tvůj celoživotní boj PROTI snižování emisí, který světově začal PŘED tvým narozením a trvá CELÝ tvůj život je fascinující
Fakt věříš ze všichni kdo se jakkoli podíleli podílí nebo jen chápou = jsou Mimoni a ty vysoce NAD?
Zkus už třeba ten 2,5 litr 160 kW v Camry = přečti si viz citát toho Vaculíka = buď si fakt tak NAD = nebo to správně vidí on
No vo tom to přece není = každej motor je na jinej olej a benzín
Starej motor na olovnaté palivo a 87 oktanů fakt neocení 102 oktanů bezolovnatého
Stejně tak olej
EDIT zdroj SPECIÁL TECHNIKA 3/2020 "Přes skepsi k politice EU ohledně individuální mobility musím uznat: Nebýt tlaku na snižování množství a zlepšování čistoty emisí nikdy bychom v autech neměli tak dobré motory" MARTIN VACULÍK
A pokračuje to dal konkrétně = taky ho mj NAPROSTO NADCHLO 2.0 tdi EVO
Sám sis odpověděl = Evropa je POZADU. Jedno jestli v zavádění vypínání válců nebo celých motorů
Někdy před těmi 10 lety to opožděně ale hlavně HRUBĚ ŠPATNĚ začaly do svých NE NA TO KONSTRUOVANÝCH motorů zavádět evropské automobilky = to kritizuješ (správně)
Není to o chvála bohu NE = ale o uděláno dobře nebo ála VW = viz třeba ten fotr pevných částic. Start stop není problém = JE to PROBLÉM v podání NĚKTERÝCH výrobců
Nevim jak tyhle hybridni ecoboosty ale soucasne 1.5eb r3 a asi i 1.0eb maji remen pro olejovou pumpu. Takze stale davat bacha na specifikaci oleje a nelit tam nic co muze byt vuci remenum agresivni. Verze od 2018 do cca dubna 2019 tento remen nemaji a maji ozubena kola. Ale verze 1.5eb r3 od dubna 2019 maji pumpu a vyvazovaci hridel pohanene remenem. Tyhle novejsi motory poznate podle toho, ze maji o cca 1.5 litru vetsi olejovou napln. Pouze odhaduji ze tento remen se meni pri cca 200km protoze narozdil od rozvodoveho remene neni tolik namahan a vydrzi dlouho...ale to je pouze moje spekulace...
Videa od pana Vaculíka se mi vždy líbí. Je to určitě odborník a moto nadšenec. Překvapuje mě ale, jak se mu líbí vypínání motoru start stop systémem již při jízdě na neutrál!? Když v jednom starší videu radí start stop vypínat, protože to nemá pro řidiče využití a ničí to motor. Kdybych si koupil auto, které mi vypne motor po vyřazení za několikakilometrovým prudkým stoupáním, tak bych asi dostal srdeční příhodu.
Dbat na udrzbu myslim prave to neposlouchat ***sky rady vyrobcu a nedat na jejich napady typu interval vymeny 30 tis nebo 2 roky a menit olej pob15 tis a max roce. A nepouzivat zadny nekvalitni longlife smejdy. To se snazim tvrdit.
Mimo jine pak netocit studeny motor a nepodtacet motor ve snaze snizovat jakoze emise.
To ti rekne kazdej servis ze do starsiho motoru je nesmysl lit ridky olej 0w a je treba prejit na 5w nebo 10w. Ono je to ale nejlepsi nelit tam nekvalitni sragory s malym teplotnim rozsahem uz od zacatku, ale to je kazdyho volba
A kde si přišel na to, že hustotu oleje určuje POUZE viskozní třída?
SLožení oleje nic?
Hele 5W30 long life je taky voda, přinesu ti americkej 5W30 čistej minerál nebo polosyntetiku, budeš jukat na rozdíl....Stačí to nechat stkat po skle a uvidíš co stéká pomaleji.
to jeee právě zažitej omyl zdejších lidí, že když je na víčku 5W30, můžou tam nalejt první olej z pumpy. Není 5w30 jako 5W30 a hodně napoví i třída API. Kde je SN atd je řidší než starší SJ, SL....
Ktery auta maji prosim te uz desitky let start stop u spalovaku? Myslim nejaky konkretni modely? Tuhle bezcennou hovadinu fakt nesleduju, takze registruju jen to kdy se to zacalo aplikovat do aut v Evrope. S ohledem na fakt ze muj superb to chvala bohu jeste nema, tak je to v EU fakt zalezitost poslednich max 10 let.
Ozz pocuval si pozorne ? vsetky stare ecoboosty maju mechanicke vymedzenie ventilovej vole ako ford 2.0hybrid..... takze uz ani 1,0 neodporucis ako drziaky ? ;-):-!
No to je právě to "osobně". Každý na to má jiný pohled. Na turbolitr s šestikvaltem je ten druhý i třetí převod zbytečné dlouhé. Jednak to dělá problémy při manévrování ve městě (málokomu se chce třeba při 20 km/h do kopce podřazovat na jedničku, když motor na dvojku bezmocně duní) a neumožňuje to využít maximální výkon motoru při předjíždění kamionu na trojku.
Ty jenž SÁM SEBE považuješ za znalce = si to zase trochu pomotal :-O:-!
Ten řídkej olej a ono jestli OW20 nebo 16 nebo 5W30 kterej se líbí tobě to až TAK velkej rozdíl neni! Tak ten olej má s životností motoru asi takovou souvislost = jako počet válců, odborníku ;-)
Jen ten OW16/20 motor dřív a rychleji TO je celý = už sem to psal v dnešním uvodním příspěvku. NEznalost = a nejen ty VYMÝŠLÍŠ tohle. Ale tak to není = když je na to motor udělanej ŽÁDNEJ problém. Samozřejmě když do starýho motoru dáš tenhle olej = je to jako... viz ten PŘÍKLAD s motorem vyžadujícím olovnatý benzín
Olovnatý palivo což byl JEN PŘÍKLAD = do toho jinak netahej a že sme tu zaostali a eště v roce 2000 tu byly auta co potřebují olovnatý = no to je ten socialismus a jeho následky. Ale byl to jen PŘÍKLAD = samozřujmě svět komunistům UTEKL = a teď se soustřeď PROTO to sami pustili. Oni to VĚDĚLI = PROTO strčili do čela idiota Jakeše = a sami šli privatizovat třetinu firem. A z komunistů se stali (dodnes úspěšní) kapitalisti = viz jeden v čele státu, co si zrovna navrhuje zvýšit podíl složky co ON dodává do místního benzínu na 10% https://domaci.ihned.cz/…-pritom-agrofert
Na olejích není už co vymýšlet. Všechno už bylo vymyšleno. Navíc čím má motor víc najeto a leje se do něj řídkej olej, tím hůře.
Olovnatý paliva Západ ani USA nepoužívaly už dávno. Už starý pekáče měly nápisy na víčku nebo palubovce Unleaded fuel only :-)
Tady, kde výstavba chemičky a rafinerie trvala 10 let a po dokončení už byla zastaralá a mohlo se začít ihned s inovací to holt trvalo dýl.Lajdácká práce a flákání našich i zahraničních firem, které to stavěly (jako západní tak socialistické) znamenala že všechno trvalo mco dlouho.
Navíc to znamenovalo inovovat i motory a palivovou soustavu.
Nemachruj trapně = šlo o PŘESNEJ OPAK = že se eště nedávno používaly olovnatý paliva. A byl to jen PŘÍKLAD = prostě tenhle olej NENÍ PROBLÉM. Problém je většinou Z NEZNALOSTI vyplývající odpor k novinkám rsp. změnám. Jo přechody BEJVAJ dlouhý. PROTO je tak trapnej boj ZPÁTEČNÍKŮ třeba proti EV = do konce života i kdyby ti bylo jen tolik kolik tvrdíš = se to nestihne
Jo japonci bejvaj napřed = my na východě Evropy zas pozadu
Japonci používaj různý věci co nikdo další nepoužívá :-)
O tom, že byl dnešní Natural 98 předepsanej pro auta už před 40 lety zas nemáš páru ty vid.
A velký motory sou nepolehlivý, jojo.
Profláklý německý enžajny a z amerických akorát Northstar, kdy se GM snažil být inovativní až příliš.
Jinak klasické HEMI, smallblocky nebo Fordí V8 nemaj při dodržování předepsaných oeljů a výměnných intervalů problém, protože sou předepsané rozumné intervaly a rozumné oleje. ne řídká voda , tzv. lehkoběžné oelje, aby motor ušetřil 5 gramů emisí a 0,007 L paliva :-)
No a proč ne = funguje oboje. Otázka PROČ bojovat proti něčemu = co neznám
Nejsem si jistej = ale netety C5 V6 = mám dojem používal 5W30
Bohužel japonsko rsp. asie jsou PŘED náma = a viz třeba ten 2,5 litr Toyoty kde se 0W16 používá a motory Hondy kde to nevím z hlavy který konkrétně = ani to není problém. Jen se díky tomu motor dřív promaže rychlejš zahřeje. Nájezdy ve statisících dokonce milion km = žádnej problém
No hybrid je furt normální spalovací motor (není výjímka že ten se prodává i samostatně) plus elektromotor. Že špičkovej hybrid dokáže i http://www.hybrid.cz/…ede-na-elektrinu to je jiná
Bohužel křápy vyžadující oktanovej benzín = tu v díky komunistům zaostalém českuy byly eště na přelomu tisíciletí. Už to chápeš?
Už chápeš to dotování? Že tvá představa že to je socialistickej výmysl = je blbost kravina nesmysl?
Už chápeš že tvý řešení na záchranu socialismu = zavřít milion lidí nahoře = je totální blbost. Že šlo o chybu SYSTÉMU? ˇ
Že zavíráním dalších a dalších lidí to NEŠLO vyřešit?
Už chápeš že protože socialismus je SYSTÉMOVEJ problém SYSTÉMOVĚ NEMŮŽE fungovat = tak to ani tisíc Čubů ani Jakešů FAKT ale FAKT nemůže spasit?
Tvoje nulový znalosti o technice sou faaakt vipné, už 1980 Rolls Royce Silver Spur/Spirit měl předepsaný Natural 97 a to byl ještě karburátorový motor :-)
Di do p-r-d-e-l-e s marxistou = to si ty = tak SVOJI mentální zaostalost neházej na svůj opak
Už ti došlo že dotování = tu je stovky let?
Už ti došlo že v tržním prostředí bez dotování/zvýhodňování byl Čuba = nikdo?
Už ti došlo že socialismus nefungoval z PRINCIPU? Že žádnej čuba a jakeš = nemohli desítky let zaostávající socialistickej blok zachránit? Že zaostal tak moc = že přes dohánění už 30 let = sme furt eště pozadu?
Aspoň už nevymýšlíš že je vztah mezi počtem válců a objemem a životností rsp. kilometrovým nájezdem. Popravdě těch malérů velkých motorů bylo tolik že on je = snad maličko i OBRÁCENÝ :-!
Ty zas plácáš chlape = viz ty 8:16 tyhle oleje nejsou ekovodička ale efektivnější rychlejší promazání. Evropa je POZADU ale používají se desítky let = naprosto BEZ problémů. Má ho třeba ta Camry 2,5 litr 160kW
Je to něco jako vývoj benzínu = do starýho křápu kterej potřebuje olovnatý palivo = prostě +100 oktanovej OMV fakt nepasuje = ale to neznamená že je horší než to starý oktanový nevim kolik oktanů 87? palivo
Místní řeči o vodičce apod. = sou jen neznalost. Prostě do starejch motorů samozřejmě NE = do modrnějších samozřejmě JO
Ty máš na mysli EVROPSKÉ zavádění = i do motorů kam se vůbec nehodí. To je to co furt opakuju evropa je POZADU = a občas to pak evropské automobilky takhle tupě dohání ABY nahonem dohnali emise. Stejně jeden VWýrobce dodělal nahonem filtry pevných částic = jak to dopadlo asi víš
Sme pozadu = ale část lidí co nemá o problematice moc přehled BOJUJE aby to tak zůstalo a je OSTŘE PROTI snahám to desítky let trvající manko kdy jsme šli chybným směrem dotování nafty a TAK to chtěli oblafnout a totálně se nám to v multi-miliardách vymklo z ruky + měli reálně šílený emise = zatímco za tržní cenu už dááávno šly daleko menší. Ale když tady napíšeš fakta schytáš stovky a tisíce nadávek. Ostatně Vaculík od páji za PRAVDU o poddimenzovaném dílu podvozku BMW = schytává dodnes
Start-stop funguje no problem = není problém ve věci jako takový = problém je v konkrétní aplikaci některých povětšinou evropských výrobců
Prostě desítKY = je to jako ty hybridy 3. desetiletí = když jsme před 4-5 lety začali zvažovat, v oboru zabývajícím se technikou už hodně firem hybridy mělo a dneska mají další generaci. Ostatně Jirka V. má taky druhou nebo třetí generaci? Myslím že říkal že měl druhou generaci Priusu = tj od roku 2003 (teď pomalu končí 4.) Ale místně do většího podvědomí vstoupily až viz tvůj odkaz
Hybridy Toyoty sme vzali právě proto = že všude sou kolony a popojíždění a furt se to vypíná a zase startuje = a vydrží to v pohodě statisíce i milion kilometrů
a za řídkými vodovými longlife oleji a dodržováním intervalů výrobce cca 20-30 000 na výměnu oleje. Ty tisíce zadřených a zakarbonovaných motorů jsou jako fake nebo co se to tady snažíš tvrdit?
Koncepce 3 valcu je nova? To určite nie! Autá ako Daihatsu Mira L60 (1980) a L80 (1985).. Pre info, prvý menovaný mal 500-600cc I2 motor a druhý 900cc I3. Vratane turba. Motor mal okolo 60 kil. Inak u nás určite poznáš 1.2 HTP, 3 valec, určite poznáš Daewoo Tico alebo v 1950 Saab mal tiež 3 valec, a chuťovka je napr Detroit Diesel 1.2L 3 valec.
Takže nie, 3 valce su tu už veľmi dlho, takisto nesuhlasím s tým že su to malé motory, napr ford 1.5 3 valec mal objem valcov vačší ako napr standardna 1.6 atmosfera so 4 valcami..
Spolahlivosť motora nezaleží na počte valcov alebo množstva objemu, ale na tom ako kvalitne je vyhotovený a následne na kvalite a periodicite servisu. Tu už len ostáva spomenúť legendárne (ne)spolahlivú V10 v BMW M5 E60 alebo Toyotu Celicu a jej 2L. Alebo akykoľvek boxer od Subaru. Tie veru raritne došli k 200+ tisic km bez pretesnenia alebo generalky..
3 valce, pokiaľ je spravený kvalitne, sa dožije uplne rovnako km, ako identicky kvalitne vyhotovený 4 valec.
Pane Vaculíku, nevím jestli došlo konečně na Jarově ke kalibraci brzdy, ale není žádným tajemstvím, že tam ta brzda ukazuje o 10% vyšší výkon. Byl jsem tam před rokem a změřený výkon rozhodně neodpovídal dynamice, při měření u konkurence byla tato teorie potvrzena! Měření 4x4 také není nejlepší řešení. Přes OBD jde zapnout alepoň u koncernových aut mód DYNAMO.
Ale vubec ne. Duvod jejich pouziti je nizka viskozita a tim nizsi treci ztraty a tudiz spotreba motoru tj emise. To je hlavni duvod. S ohledem na to ze se ted honi na papire kazdy gram to vede i zoufalym pokusum pouzivat oleje 0w20 apod. 0w20 se ma lit do kde ceho. Je to ted moda. To ale neznamena ze to tam lit musis. Klidne muzes prejit na kvalitnejsi 5w40, ktery ma vetsi teplotni rozsah.
Ne neni a i fungovani a provoz start stopu je u hybridu jiny. To proste nejde srovnavat. Takze argumentovat ze v hybridnim aurisu mu po par letech baterka neodesla je argumentace uplne mimo misu.
Jasně máš pravdu. Do 1.8 TSI je vhodný. Jednak je hustější, takže ho motor výrazně méně kozumuje a za druhé vydrží vysoké teplotní namáhání, takže má menší náchylnost ke karbonování a degradování. Ani v tom BMW M nebo Porsche nemáš běžnou pracovní teplotu výrazně vyšší, takže pracovní teplota kolem 100 stupňů je pro něj v pohodě.
Když čtu zdejši diskuzi tak mam dojem, že je tu řada minimalně poloprofi motorařu. No spiš si myslim, že je tu plno teoretiku žvanilu, kteři snad jedou na kavove sedlině, věštecke kouly či tahaji "rozumy" pomoci vykladani karet.
Jinak diesel vubec neznam, ale napsat, že si jel 1.0EB ve focusu a ten ma absurdně dlouhe převody tak co si o tom myslet. Buď si z nějakych duvodu vymyšliš a nebo si jednoduše s tim autem nejel. To jake jsou převody se jistě daji na netě dohledat. Ja jen napišu, že 2st nejde přes 95 tacho a 3 přes 145 tacho. Takže prvni tři kvalty jsou rozhodně spiš kratši oproti zvyklostem a osobně to považiji za velice dobre zpřevodovani.
Nějak mi ovšem uniká smysl používat takovou vodu, která nesnese moc velký teplotní zatížení. Osobně leju do Superba závodní olej 10W-60, který je doporučovaný pro vysoce výkonné a namáhané motory ;-)
Přesně tak, známý má teď nový litrový ecoboost, předtím měl korejskou atmosféru. Vadí mu právě ten turboefekt, který dříve neznal, všechno bylo plynulé a hladké. Teď má sice výkonnější motor, ale s turbem. Takže trochu přidá plyn - nic, přidá trochu víc a auto se škubnutím vystartuje, jak začně turbo foukat.
Když vidím tu křivku točivého momentu, tak první věc, co mě napadne při pohledu na tu "rostoucí skálu", je turboefekt, respektive turbolag. Prostě sešlápnu plyn v nižších otáčkách na podlahu ... a musím chvíli čekat, než pocítím plný zátah. Pan redaktor ale důrazně říká "žádný turboefekt". Jemže pokud by tam turboefekt a turbolag nebyl, musela by křivka točivého momentu vypadat jako u atmosféry ... hned od začátku by bylo dostupných cca 80 % točivého momentu a pak by to jen velmi mírně stoupalo až k otáčkám maxima točivého momentu.
Myslím si, že vnímání tohoto jedu závisí na tom, kdo jakými motory jezdí. Kdo najezdil statistíce kilometrů s atmosférou, ten si turboefektu všimne snáz, než kdo najezdil statisíce kilometrů turbodieselem. Z mého úhlu pokledu jsou tyhle oturbené tříválce vhodné právě pro ty, co jezdili turbodiesely. Turboefektu si nevšimnou a naopak ocení tišší a klidnější chod. A spotřeba je leckdy stejná, jakou mívali.
To je zase další eko hovadina v podobě odpojitelného alternátoru, který prostě nedobíjí, aby zbytečně nežral výkon tj. snižoval jakože spotřebu. Co na tom, že baterka tím trpí.