Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Video: Martin Vaculík proklepnul 1.0 EcoBoost mHEV. Jsou tříválce zlo?

145 komentářů

Avatar - Barrichello
Barrichello
Tady na týhle židli sem jim to říkal, nekupuju tříválce, nekupuj třválce ale je to marný, je to marný :-):-)

V8 rulezzz :-)
Avatar - _Karel_
_Karel_
Napsat po doporučení "tříválce nebrat" V8 rulezzz, v ČR, v r.2020, může jen někdo mdlého rozumu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak ho nech, mne by taky štvalo, že ty třívalce by ujeli mému starému šestiválci... tak si to alespoň může vyříkat v diskuzi...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ešte hůř on je ten Toyota R3 GR už na stovku rychlejší než nedávný V12 v BMW 850 v nejsilnější verzi CSi

A to je Toyota = R3 Koenigseggu má 600 koní
Agentczech
Plno litrovych trivalcu s turbem jezdi po silnicich a nikoho to nezdrzuje. Naopak vas mozna prave oni predjizdeji a ani si toho nevsimnete. Ja bych jim spis trochu ubral vykonu. Jedou pres 200km/h a pod 10s maji stovku. Tomu se tezko da jen uverit, ale muzu mluvit z vlastni zkusenosti je to masakr do kopcu zrychlovat na peti rychlostni stupen a spotreba skoro naftoveho motoru. Dlouhodob 5,6 L
Avatar - Barrichello
Barrichello
10 s je super hodnota, to měly přestižní dvoutunové limuzíny už před 40 lety ještě s karburátorovými V8 :-):-):-)

Nebo váš oblíbený žigul - Lada 110 s 1,8 atmosférou někdy před 25 lety :-):-)

Já vím, že některým se to zdá super hodnota, ve světle Oktávky SDI a zrychlení za 23 s je to luxus, to je fakt :-):-):-):-):-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
Mdlého rozumu si možná leda ty :-)

Já sem dneska tankoval zas za 9,90 LPG a jsem naprosto v pohodě :-)
Avatar - CHerokee
CHerokee
Souhlasím, tříválce nebrat. S jednou výjimkou, ale tohle to není. V Triumphu nebo třeba Yamaha má zajímavý tříválec. Ale v jedné stopě to začíná i končí. 3 válce jsou v autě omyl.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Fakt bys nechtěl 3válec Koenigsegg 600 koní? ;-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
Já teda fakt nee. :-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Radši pomalejší horší? No není problém = výběr je VELKÝ ;-)

Já rozhodně jo https://www.youtube.com/watch?…

Aspoň už nevymýšlíš že je vztah mezi počtem válců a objemem a životností rsp. kilometrovým nájezdem. Popravdě těch malérů velkých motorů bylo tolik že on je = snad maličko i OBRÁCENÝ :-!
Avatar - Barrichello
Barrichello
Maléry velkých motorů mělo jenom profláklé BMW a Porsche o nikom dalším nevím :-):-):-)

Bentley montovalo 6,75 V8 asi 60 let a žádný maléry neměl, zajímavé vid bolševickej kecale
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Fakt nevíš? V tom případě viz ty 14:32 úvodní věta :-)
oratory
Tříhrnek a Stopstart mě do auta nesmí. To raději budu jezdit hromadnou dopravou :D
Vono už i zkušení redaktoři jsou nakažení či co?
ryccardo
Tak start-stop je idální nechat softwarově vypnout. To je taky hovadina zavedená do aut kvůli nařízením EU a ve finále úspora paliva zanedbatelná a umí to dělat jen problémy a motoru to škodí.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Čím dál častěji auta vypínají motor při jízdě a tomu bude asi docela problém se vyhnout. Pokud je na to motor dimenzovaný a mazaný elektrickým čerpadlem, tak by to asi nemuselo zas tolik vadit.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Navíc to špatně nabíjí a ničí baterky, kdo jezdí na startstop a má to zapojený vše jak je to z fabriky, tak u Fabie mění baterku každé 2-3 roky. Testovali jsme to a když jede auto pod plynem, nic to nedobíjí (12V) až když volně plachtíš (14V) :-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 15:33

Jo vwerzi ála tu nejprodávanější VWýrobce = bych TAKY nechtěl = jinak viz já 15:33

EDIT Sem RÁD že už po odkazech netvrdíš ze životnost malejch motorů je problém = viz já 15:26 není

Nic proti větším motorům a víc válcům = ale o spolehlivosti nebo životnosti to fakt není
Avatar - Ozzman
Ozzman
To není o vw Fordy to dělají taky..
Avatar - Barrichello
Barrichello
Ale samozřejmě milánku, že velký motor vydrží víc jak slavný Ecoboost, na kterých jsou na západě tisíce žalob a stovky svolávaček :-):-)

Něco si o tom naštuduj nejdřív, abys zas nedopadl jak s Toyotou u Lotusu :-):-)
mrazik
A doapdla nejaka zaloba uspesne nebo to bylo jen placnuti do vody ? Ford problem s motory EB priznal a byla svolavacka - i na muj 1.6 EB.
brk77
Yeti 1.2 TSI od modelového roku 2016 to dělá taky. Starší Euro 5 varianta měla alternátor v provozu vždy.
ryccardo
To je zase další eko hovadina v podobě odpojitelného alternátoru, který prostě nedobíjí, aby zbytečně nežral výkon tj. snižoval jakože spotřebu. Co na tom, že baterka tím trpí.
Avatar - AurisHSD
AurisHSD
To je naprostá kravina, mám původní baterii a stále funguje jízdami po Praze na SS a stále bude fungovat.
Baterie na dva roky to říkají v jaké hospodě? :-)
ryccardo
V jakým autě?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
ryccardo
Teď nevím jestli mám ten jeho příspěvek chápat jako vtip nebo nepochopil rozdíl mezi hybridem a čistým spalovákem.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No hybrid je furt normální spalovací motor (není výjímka že ten se prodává i samostatně) plus elektromotor. Že špičkovej hybrid dokáže i http://www.hybrid.cz/…ede-na-elektrinu to je jiná
ryccardo
Ne neni a i fungovani a provoz start stopu je u hybridu jiny. To proste nejde srovnavat. Takze argumentovat ze v hybridnim aurisu mu po par letech baterka neodesla je argumentace uplne mimo misu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne není?

A jak je jiný?
ryccardo
Je to naprosto odlisna situace. V kolone ti u cistyho spalovaku motor chcipne pri kazdym zastaveni a pri kazdym rozjezdu se zase nastartuje a tak klidne nekolikrat do minuty coz je pro motor i baterku zlo. Hybrid v takovym pripade proste prepne na baterku a popojizdis na elektrinu takze se ti furt jak u kretenu nestartuje nekolikrat za minutu motor, coz neumerne zatezuje baterku.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Změr si to, my jsme to měřili za jízdy. S vypojením kabelem a deaktivním starstopem 14 V nabíjí i pod plynem, se zapojeným jen 12 V.

Jestli jsme jak s klasickým měřákem, tak s diagnostikou přes OBDII konketor. Obojí ukazovalo stejné hodnoty lišící se 0,1 V :-):-)
ryccardo
A nejde tahle eko hovadina softwarove vyblokovat a donutit auto normalne baterku dobijet a nenechat ji zkurvit?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj kdyby nebylo Kalouska, EU a Havla = SPOUSTA lidi by byla fakt nešťastná = že nemá na koho
VŠECHNO co si myslí že je špatně = házet :-O :*) :D :-!

Start-stop tu je desítky let a no problem = motory vydrží milion kilometrů

Ty chceš kritizovat NE princip, NE eu, ale výrobce který ho dělaj BLBĚ. Jo sou takový
ryccardo
Star stop tu není desítky let, ale právě těch 10 let. Samotný nápad chcípat na pár vteřin motor je špatně. Jestli něco motoru škodí, tak to když ti to při popojíždění v koloně neustále chcípe a zase startuje. U hybridu, kde dokážeš jet po tu dobu na elektřinu, takže se ti motor nahodí, až když se zase kolona rozjede a ty potřebuješ i výkon spalováku je to něco jiného. U čistého spalováku je to zlo, který je nutný nechat softwarově vypnout. Na koho hodíš, že se to montuje do aut, a všichni to pak houfně vypínají, je tvoje věc.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Prosím neopravovat na chybný údaj!

Ty máš na mysli EVROPSKÉ zavádění = i do motorů kam se vůbec nehodí. To je to co furt opakuju evropa je POZADU = a občas to pak evropské automobilky takhle tupě dohání ABY nahonem dohnali emise. Stejně jeden VWýrobce dodělal nahonem filtry pevných částic = jak to dopadlo asi víš
Sme pozadu = ale část lidí co nemá o problematice moc přehled BOJUJE aby to tak zůstalo a je OSTŘE PROTI snahám to desítky let trvající manko kdy jsme šli chybným směrem dotování nafty a TAK to chtěli oblafnout a totálně se nám to v multi-miliardách vymklo z ruky + měli reálně šílený emise = zatímco za tržní cenu už dááávno šly daleko menší. Ale když tady napíšeš fakta schytáš stovky a tisíce nadávek. Ostatně Vaculík od páji za PRAVDU o poddimenzovaném dílu podvozku BMW = schytává dodnes
Start-stop funguje no problem = není problém ve věci jako takový = problém je v konkrétní aplikaci některých povětšinou evropských výrobců
Prostě desítKY = je to jako ty hybridy 3. desetiletí = když jsme před 4-5 lety začali zvažovat, v oboru zabývajícím se technikou už hodně firem hybridy mělo a dneska mají další generaci. Ostatně Jirka V. má taky druhou nebo třetí generaci? Myslím že říkal že měl druhou generaci Priusu = tj od roku 2003 (teď pomalu končí 4.) Ale místně do většího podvědomí vstoupily až viz tvůj odkaz
Hybridy Toyoty sme vzali právě proto = že všude sou kolony a popojíždění a furt se to vypíná a zase startuje = a vydrží to v pohodě statisíce i milion kilometrů
ryccardo
Ktery auta maji prosim te uz desitky let start stop u spalovaku? Myslim nejaky konkretni modely? Tuhle bezcennou hovadinu fakt nesleduju, takze registruju jen to kdy se to zacalo aplikovat do aut v Evrope. S ohledem na fakt ze muj superb to chvala bohu jeste nema, tak je to v EU fakt zalezitost poslednich max 10 let.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Sám sis odpověděl = Evropa je POZADU. Jedno jestli v zavádění vypínání válců nebo celých motorů

Někdy před těmi 10 lety to opožděně ale hlavně HRUBĚ ŠPATNĚ začaly do svých NE NA TO KONSTRUOVANÝCH motorů zavádět evropské automobilky = to kritizuješ (správně)

Není to o chvála bohu NE = ale o uděláno dobře nebo ála VW = viz třeba ten fotr pevných částic. Start stop není problém = JE to PROBLÉM v podání NĚKTERÝCH výrobců
ryccardo
To neni pozadu. Ss je zbytecnost a tahle zbytecnost se proste v Evrope zavedla teprv pred par lety.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Další perla zelenýho marxisty - prej desítky let

Já to měl ve Smartu a XF a okamžitě po startu jsem to vypínal. Jinde to naštěstí nebylo

:-):-):-):-):-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Di do p-r-d-e-l-e s marxistou = to si ty = tak SVOJI mentální zaostalost neházej na svůj opak

Už ti došlo že dotování = tu je stovky let?

Už ti došlo že v tržním prostředí bez dotování/zvýhodňování byl Čuba = nikdo?

Už ti došlo že socialismus nefungoval z PRINCIPU? Že žádnej čuba a jakeš = nemohli desítky let zaostávající socialistickej blok zachránit? Že zaostal tak moc = že přes dohánění už 30 let = sme furt eště pozadu?
Avatar - Barrichello
Barrichello
Ty si zelenej prounijní soudruh, neboli zelený bolševik a do *** táhni laskavě ty :-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Fakt si trapnej = fanda komunistů někomu řiká soudruh = jako urážku :yes: :*)

Jinak viz já 14:13
Avatar - SKAY
SKAY
Když neumí autorizák servisovat ani tři válce co teprve 4..6.......
webpaja
...že by někteří občas za hrst buráků metali kozelce. Proto už z principu na tato videa radši nekoukám. Po článku o buranech v ojetých bavorácích a stolařích s novými Fabiemi, nasadil korunu u F30 a srovnáním s Octavií...ten má u mě posekáno ;-)
Avatar - SKAY
SKAY
Atak s buchankou to bylo dobre ne. :-)
webpaja
To jsem upřímně už ani nesledoval.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dobrá a SPRÁVNÁ byla i kritika použitých (poddimenzovaných) dílů podvozku = co připomíná pája

Nevím proč se to dodnes snaží otočit = bohužel pravdu měl samozřejmě Martin Vaculík = ne
webpaja

EDIT za 15 minut = mohl by autor :no: napsat proč? Na 100% má pravdu Vaculík a na 100% se myli a křivě obviňuje = pája
Dneska už úmyslně křivě = vysvětlení opakovaně odmítl :no: :-|
Avatar - iudex
iudex
Jj, "bavoráka F30ku podvozkovo vycvičí hocijaká Octavia". To sa nedá zabudnúť, tým sa pán odpísal nadobro. ;-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To ste s pájou hnedle dva co to DODNES nepochopili ;-)

EDIT za 20 minut = máte KOULE? Myslim autoři :yes: a :no:
Jak to je a KDO plácá a jak to je = se dá snadno ověřit. Tak proč dáváte ty palce OBRÁCENĚ?
Víte že realitu to nezmění = prostě Martin V. to napsal BOHUŽEL po pravdě. Webpaja a iudex to BOHUŽEL dodnes (asi) nepochopili?
webpaja
Ale tak obhájce tu má, dokonce takové, kteří by za jakýchkoliv jiných okolností tvrdili o Octě to nejhorší. ;-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tohle je trapný kam až to jde = prostě menší vs větší díl komponent podvozku

Že ten levnější na prémiovém BMW a ten dražší na Škodovce je smutný

Proč se roky chováš jak bez mozku = nevím. Probrat to větu po větě = jsem ti opakovaně nabizel = vždy si ODMÍTL. Ale dál opakuješ nesmyslný urážky = postavené na tom že TY si nepochopil
webpaja
A bude papouškovat něco o čem nemá ani ponětí, protože o tom burákovi mu někdo nakukal jak má vždy pravdu. Kdyby tu zmínil cokoliv, třeba gumové řízení, standardní až mercedesovský podvozek...ale takhle tu bude tvrdit, jak Octa napráská F30 v první zatáčce.

Tyhle hlouposti může cpát áčkovým hýkalům ;-)

Ať žijí buráky :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 19:01 styd se za tvé lhaní + teď už jednoznačně úmyslné

Nepochopit původní text budiž

A teď už opravdu HODNĚ trapné vylhavání SE :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 15:13 = a tobě jsemto OPAKOVANĚ nabízel vysvětlit = když si to nedal sám

A ty to VÍŠ = místo tohoopakuješ radši tuhle KRAVINU a dál a dál a dál = urážíš? ;-\
kesumb
Ano, články tohodle autora rovnou přeskakuju, stejně jako tříválce v nabíkách automobilek...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tvoje škoda = fundovanějš v češtině nepíše snad NIKDO :-!
SuperElektro. cz
No a za 2 až 5 let se uvidí, jestli to ještě jede.....
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz statistiky = životnost motoru NEMÁ (téměř ŽÁDNOU ) souvislost s objemem ani počtem válců

Viz R4 s nájezdy milion km ale i milion mil = a V8 a V10 audi, porsche, bmw = s katastrofální poruchovostí včetně destrukce celé jednotky v řádu 100-400 t. km

Bravo Koenigsegg R3 a 600 koní rsp 1700 hybridních koní :yes:
prvk
Ale v roce 2012 se psalo, za 2-5 let se ukáže. Takže zklamání vizionářů, tak budeme čekat dalších 2-5 let :-)
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Takže litrový výkon je reálně 175 koní (= 129 kW)....
Dvoulitry ve sportovních autech jsou laděné zpravidla níž, např. Civic Type - R. Výjimkou je AMG 45 (až 420k), ale to je motor za těžký prachy a s pořádnou výrobní péčí.
Určitě je zde předepsaný olej, spíš vodička - 0W-20... Kdo bude využívat výkon a nebude měnit po 10000 km, tak KO motoru je brzy tutovka.
Avatar - iudex
iudex
Ako ja obvykle Fordov liter obhajujem s tým, že 92 kW verzia je na trhu už veľmi dlho a nemá žiadne chronické problémy (ako to potvrdzuje aj Vaculík), ale posunúť výkon ešte o hodne ďalej, na 114 kW papierovo (a 129 kW reálne), to už by som mal isté obavy o životnosť.
Hlavne ale neakceptujem, že ten liter má nahradiť 1,5EB. Už tá bola downsizovanou náhradou za 1,5 R4 (a tá downsizovanou náhradou za 1,6EB), ale toto už je pre mňa príliš. Litrový R3 do segmentu B, no problem. Ako spodok ponuky v nižšej strednej, OK. Ale ako faktický vrchol? Topmodel pre 4,7m dlhé rodinné kombi? Nie, neprosím. :no:
Avatar - speedfred
speedfred
Už v mojej 1.5 EB mi príde ako 118kW celkom dosť, ale pozerám že oni to posunuli ešte o další level ďalej. Snáď vedia čo robia.🤔
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Sází na to, že po dobu záruky to bude nějak fungovat a pak "sorry jako"... Samozřejmě jediný důvod je CO2, snad každý řidič (a majitel) by dal přednost objemu 1.5, ideálně čtyřválci.
Reco
Nedal, hovor len za seba.
Avatar - iudex
iudex
P.S. Ako bonus ten nový liter je o hodne drahší ako 1,5ka, ktorú nahrádza (Focus 1,5EB ST-line stojí 22.190 eur a 1,0EB mHEV stojí 23.590 eur). A to se vyplatí. ;-\
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Při papírové spotřebě skoro odpovídající full hybridu se nedivím, že jej tak tlačí.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No vidíš, a Toyota zatím přechází na 0W16. To už je asi plynné skupenství.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Ale Toyota nabízí povětšinou atmosférické motory, kde měrný výkon bývá do 80k/l, tedy ani ne poloviční...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
V Japonsku se 0W16 používá už 20 let = Honda a Toyota
ryccardo
Nějak mi ovšem uniká smysl používat takovou vodu, která nesnese moc velký teplotní zatížení. Osobně leju do Superba závodní olej 10W-60, který je doporučovaný pro vysoce výkonné a namáhané motory ;-)
Avatar - speedfred
speedfred
To sú ale oleje ktoré sa dávajú dajme tomu do M baworakov a neviem či sú vhodne na normálne jazdenie pretože ho ani poriadne neohreješ.
ryccardo
Jasně máš pravdu. Do 1.8 TSI je vhodný. Jednak je hustější, takže ho motor výrazně méně kozumuje a za druhé vydrží vysoké teplotní namáhání, takže má menší náchylnost ke karbonování a degradování. Ani v tom BMW M nebo Porsche nemáš běžnou pracovní teplotu výrazně vyšší, takže pracovní teplota kolem 100 stupňů je pro něj v pohodě.
Avatar - speedfred
speedfred
Keď tomu trocha dáš tak kľudne lezie u ”emka” cez 130 C.
ryccardo
Tomu věřím. Z toho důvodu je potřeba tam lít pořádnej olej a ne ty ekovodičky co se dávají oficiálně do civilních aut - 0W-20 apod.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty zas plácáš chlape = viz ty 8:16 tyhle oleje nejsou ekovodička ale efektivnější rychlejší promazání. Evropa je POZADU ale používají se desítky let = naprosto BEZ problémů. Má ho třeba ta Camry 2,5 litr 160kW

Je to něco jako vývoj benzínu = do starýho křápu kterej potřebuje olovnatý palivo = prostě +100 oktanovej OMV fakt nepasuje = ale to neznamená že je horší než to starý oktanový nevim kolik oktanů 87? palivo

Místní řeči o vodičce apod. = sou jen neznalost. Prostě do starejch motorů samozřejmě NE = do modrnějších samozřejmě JO
Avatar - Barrichello
Barrichello
Samozřejmě jo, pokud ti nevadí že motor je do 150 tis KM totálně KO.

Mam fotek těhle rozebraných motorů tuny, všude karbon nebo přidřený, prosakující nafta do DPF atd atd

Američani tyhle vody mimo závodní motory zásadně nepoužívaj, intervaly sou 10-15 tis km a všechno funguje.
Zajímavé vid
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Boha ty si ŽVANIL = to fakt nemá hranice

Tak OK https://global.toyota/en/powertrain/engine/ už se pár let prodává = a po 150.000 km totálně k.o. :-O :D :-!

To NENÍ vtip bariku NEznalej = ten olej se používá Toyota a Honda skoro 2 desetiletí!

Zajímavý TOBĚ přijde asi dost věcí
Avatar - Barrichello
Barrichello
Japonci používaj různý věci co nikdo další nepoužívá :-)

O tom, že byl dnešní Natural 98 předepsanej pro auta už před 40 lety zas nemáš páru ty vid.

A velký motory sou nepolehlivý, jojo.

Profláklý německý enžajny a z amerických akorát Northstar, kdy se GM snažil být inovativní až příliš.
Jinak klasické HEMI, smallblocky nebo Fordí V8 nemaj při dodržování předepsaných oeljů a výměnných intervalů problém, protože sou předepsané rozumné intervaly a rozumné oleje. ne řídká voda , tzv. lehkoběžné oelje, aby motor ušetřil 5 gramů emisí a 0,007 L paliva :-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nemachruj trapně = šlo o PŘESNEJ OPAK = že se eště nedávno používaly olovnatý paliva. A byl to jen PŘÍKLAD = prostě tenhle olej NENÍ PROBLÉM. Problém je většinou Z NEZNALOSTI vyplývající odpor k novinkám rsp. změnám. Jo přechody BEJVAJ dlouhý. PROTO je tak trapnej boj ZPÁTEČNÍKŮ třeba proti EV = do konce života i kdyby ti bylo jen tolik kolik tvrdíš = se to nestihne

Jo japonci bejvaj napřed = my na východě Evropy zas pozadu
Avatar - Barrichello
Barrichello
Na olejích není už co vymýšlet. Všechno už bylo vymyšleno. Navíc čím má motor víc najeto a leje se do něj řídkej olej, tím hůře.

Olovnatý paliva Západ ani USA nepoužívaly už dávno. Už starý pekáče měly nápisy na víčku nebo palubovce Unleaded fuel only :-)

Tady, kde výstavba chemičky a rafinerie trvala 10 let a po dokončení už byla zastaralá a mohlo se začít ihned s inovací to holt trvalo dýl.Lajdácká práce a flákání našich i zahraničních firem, které to stavěly (jako západní tak socialistické) znamenala že všechno trvalo mco dlouho.

Navíc to znamenovalo inovovat i motory a palivovou soustavu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty jenž SÁM SEBE považuješ za znalce = si to zase trochu pomotal :-O :-!

Ten řídkej olej a ono jestli OW20 nebo 16 nebo 5W30 kterej se líbí tobě to až TAK velkej rozdíl neni! Tak ten olej má s životností motoru asi takovou souvislost = jako počet válců, odborníku ;-)
Jen ten OW16/20 motor dřív a rychleji TO je celý = už sem to psal v dnešním uvodním příspěvku. NEznalost = a nejen ty VYMÝŠLÍŠ tohle. Ale tak to není = když je na to motor udělanej ŽÁDNEJ problém. Samozřejmě když do starýho motoru dáš tenhle olej = je to jako... viz ten PŘÍKLAD s motorem vyžadujícím olovnatý benzín

Olovnatý palivo což byl JEN PŘÍKLAD = do toho jinak netahej a že sme tu zaostali a eště v roce 2000 tu byly auta co potřebují olovnatý = no to je ten socialismus a jeho následky. Ale byl to jen PŘÍKLAD = samozřujmě svět komunistům UTEKL = a teď se soustřeď PROTO to sami pustili. Oni to VĚDĚLI = PROTO strčili do čela ***a Jakeše = a sami šli privatizovat třetinu firem. A z komunistů se stali (dodnes úspěšní) kapitalisti = viz jeden v čele státu, co si zrovna navrhuje zvýšit podíl složky co ON dodává do místního benzínu na 10% https://domaci.ihned.cz/…-pritom-agrofert
Avatar - Barrichello
Barrichello
A kde si přišel na to, že hustotu oleje určuje POUZE viskozní třída?

SLožení oleje nic?

Hele 5W30 long life je taky voda, přinesu ti americkej 5W30 čistej minerál nebo polosyntetiku, budeš jukat na rozdíl....Stačí to nechat stkat po skle a uvidíš co stéká pomaleji.

to jeee právě zažitej omyl zdejších lidí, že když je na víčku 5W30, můžou tam nalejt první olej z pumpy. Není 5w30 jako 5W30 a hodně napoví i třída API. Kde je SN atd je řidší než starší SJ, SL....
ryccardo
To ti rekne kazdej servis ze do starsiho motoru je nesmysl lit ridky olej 0w a je treba prejit na 5w nebo 10w. Ono je to ale nejlepsi nelit tam nekvalitni sragory s malym teplotnim rozsahem uz od zacatku, ale to je kazdyho volba
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No vo tom to přece není = každej motor je na jinej olej a benzín

Starej motor na olovnaté palivo a 87 oktanů fakt neocení 102 oktanů bezolovnatého

Stejně tak olej

EDIT zdroj SPECIÁL TECHNIKA 3/2020 "Přes skepsi k politice EU ohledně individuální mobility musím uznat: Nebýt tlaku na snižování množství a zlepšování čistoty emisí nikdy bychom v autech neměli tak dobré motory" MARTIN VACULÍK

A pokračuje to dal konkrétně = taky ho mj NAPROSTO NADCHLO 2.0 tdi EVO
Avatar - Barrichello
Barrichello
Tvoje nulový znalosti o technice sou faaakt vipné, už 1980 Rolls Royce Silver Spur/Spirit měl předepsaný Natural 97 a to byl ještě karburátorový motor :-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tobě ten mozek fakt nefunguje = ale hezká snaha

Bohužel křápy vyžadující oktanovej benzín = tu v díky komunistům zaostalém českuy byly eště na přelomu tisíciletí. Už to chápeš?

Už chápeš to dotování? Že tvá představa že to je socialistickej výmysl = je blbost kravina nesmysl?

Už chápeš že tvý řešení na záchranu socialismu = zavřít milion lidí nahoře = je totální blbost. Že šlo o chybu SYSTÉMU? ˇ
Že zavíráním dalších a dalších lidí to NEŠLO vyřešit?

Už chápeš že protože socialismus je SYSTÉMOVEJ problém SYSTÉMOVĚ NEMŮŽE fungovat = tak to ani tisíc Čubů ani Jakešů FAKT ale FAKT nemůže spasit?
ryccardo
Ale vubec ne. Duvod jejich pouziti je nizka viskozita a tim nizsi treci ztraty a tudiz spotreba motoru tj emise. To je hlavni duvod. S ohledem na to ze se ted honi na papire kazdy gram to vede i zoufalym pokusum pouzivat oleje 0w20 apod. 0w20 se ma lit do kde ceho. Je to ted moda. To ale neznamena ze to tam lit musis. Klidne muzes prejit na kvalitnejsi 5w40, ktery ma vetsi teplotni rozsah.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Když něčemu nerozumíš = plus si toho ODPŮRCE = říkáš tomu MÓDA

No a on je to výsledek vývoje = tvůj celoživotní boj PROTI snižování emisí, který světově začal PŘED tvým narozením a trvá CELÝ tvůj život je fascinující

Fakt věříš ze všichni kdo se jakkoli podíleli podílí nebo jen chápou = jsou Mimoni a ty vysoce NAD?

Zkus už třeba ten 2,5 litr 160 kW v Camry = přečti si viz citát toho Vaculíka = buď si fakt tak NAD = nebo to správně vidí on
ryccardo
Jsem odpurce vseho co pod zastitou boje proti emisim skodi motoru. Vcetne oleju s nizkou teplotni odolnosti. Co nevadi motoru proti tomu nic nemam. To je pak krok spravnym smerem.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Zlatá polosyntetika 5W20 nebo 5W30 :-):-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nic proti 5W30 = ale 0W16 prostě prokazatelně téměř 2 desítky let FUNGUJE

Nic nenaděláš = tak to je. NOVÝ to může bejt pro některý zaostalý evropany = to JO
Avatar - Barrichello
Barrichello
To 5W30 funguje taky 35 let :-) Taky prokazatelně, zvláště když je minerální nebo polosyntetické, že to Evropa už skoro nezná je věc druhou :-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No a proč ne = funguje oboje. Otázka PROČ bojovat proti něčemu = co neznám

Nejsem si jistej = ale netety C5 V6 = mám dojem používal 5W30

Bohužel japonsko rsp. asie jsou PŘED náma = a viz třeba ten 2,5 litr Toyoty kde se 0W16 používá a motory Hondy kde to nevím z hlavy který konkrétně = ani to není problém. Jen se díky tomu motor dřív promaže rychlejš zahřeje. Nájezdy ve statisících dokonce milion km = žádnej problém
Avatar - kari.laz
kari.laz
To už jsou hodonoty pomalu litrových motorek. Ano ty mají vysoké otáčky bez turba, ale stejně vyžadují pravidelný servis, což si u auta nedovedu představit. Tam by ten motor měl vydržet řekněmě 200 000 bez nějakého zásahu, kromě výměny oleje a filtrů...
Tohle b yměl být výkon klidně z dvoulitru a bylo by to příjemnější, lepší, trvanlivější a v reálu nejspíše i s podobnou spotřebou
Avatar - skejpa
skejpa
No jasně :D Pane Vaculíku. Nikdo nerozporuje jak to jede. Rozporujeme jak to zní a jak bude motor vypadat při 200.000km (pokud se jich vůbec tahle hračka dožije).
Zrovna od Vás bych čekal trochu vyváženější žurnalistiku. Například srovnání s 1.5EB 118kw, 1.8TSI nebo třeba s 2.0 atmosférou Mazdy s 121kw. A říct si, co bude uživatelsky příjemnější, co bude mít lepší projev a co bude mít nejnižší servisní náklady.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zni to úplně stejně nijak = jako dřív podobnej R4 = prostě normálka evoluce

Dnešní R3 v Toyotě má větší výkon než relativně nedávný BMW 840i
webpaja
Od Vaculíka? Vyváženější? Tak to jako si myslet, že hradní kancléř je férový člověk s kulturním vychováním. ;-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Slušná poloviční úspěšnost = současnej hradní kancléř je fakt KATASTROFA. Až neskutečný co všechno na něj už prasklo = neuvěřitelný ze všechno mu zatím prošlo

A neuvěřitelný jak FURT odmítáš SVOU jednoznačnou chybu = v tak jasný věci = a radši roky a pomlouváš a urážíš
ryccardo
Krom toho, že to zní jako sekačka na trávu bych se ale životnosti nebál. Je potřeba dbát na údržbu a zacházet s motorem slušně. Většina mechanických problémů s motory jde za špatným používáním a zanedbanou údržbou.
Avatar - Barrichello
Barrichello
a za řídkými vodovými longlife oleji a dodržováním intervalů výrobce cca 20-30 000 na výměnu oleje. Ty tisíce zadřených a zakarbonovaných motorů jsou jako fake nebo co se to tady snažíš tvrdit?

:-):-):-)
ryccardo
Dbat na udrzbu myslim prave to neposlouchat ***sky rady vyrobcu a nedat na jejich napady typu interval vymeny 30 tis nebo 2 roky a menit olej pob15 tis a max roce. A nepouzivat zadny nekvalitni longlife smejdy. To se snazim tvrdit.

Mimo jine pak netocit studeny motor a nepodtacet motor ve snaze snizovat jakoze emise.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No to ale není o ne poslouchat rady výrobCŮ = ty mluvíš hlavně o VW

Jinak muj tvůj Barikuv KAŽDEJ olej se hodí měnit při běžnym nájezdu zjednodušeně jednou za rok. BEZ ohledu na to jestli mu říkáš (nesmyslně) eko Vodička nebo ho máš za špičkovej = to má na termín výměny vliv NULA
ryccardo
Tak jestli menis olej jednou za rok tak je to v poradku. Ja s mym najezdem to vetsinou stihnu i dvakrat. Nicmene bezny doporuceni a nejen vw je 30 tis km, coz motor nici.
cudzinec111
ked je to taky super motor, teda ak sa toho najazdu dozije ten motor...

Take predpodeve do buducna... ja som pozeral test fiesty, kde sa im ten trojvalec pred koncom testu zadrel...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Životnost viz já 15:26
Horst Fuchs
Vypadl čep z držáku napínáku řemínku pohonu olejového čerpadla. Čep zničil řemen a poškodil systém mazání. Jeden válec byl vydřený. Celkem bylo postiženo asi 5 aut (kombinace 1.0 první generace a šestikvaltového automatu).
Mezitím je už nová generace. V podstatě to ani nemá s tříválcem jako takovým co do činění. Oproti "řetězovým" TSI se správným počtem válců to pořád ještě ujde. Mírně řečeno.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo ale to už je úroveň "vyšší dívčí" = takže hlavách mnoha (chlapů) zůstane "R3 nízký životnost motoru" nebo tak něco :-)
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Šimpanz
praxe vypadá úplně jinak.
https://www.autobild.de/…st-17144713.html
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nechci se tříválců zastávat, sám bych to doma nechtěl, ale tenhle problém přece vůbec nesouvisel s počtem válců nebo s tím, že by byl vyhoněný na vysoký výkon (74kw). Takže pod článkem "Jsou tříválce zlo?" trochu střelba vedle.
Šimpanz
Tento problém na motoru (nebo spíše několik problémů, viz prasklé těsnění pod hlavou, vadný termostat, kolabující olejové čerpadlo) souvisí se spolehlivostí 1.0 EB. Ano, kdyby to byl čtyřválec tak skončí totálkou úplně stejně, ale tady jde o to, že autor rozvíjí teorie nad novým autem o spolehlivosti, což je asi tak stejně přínosné jako nad kolébkou novorozeněte predikovat, že z něj vyroste Einstein.
webpaja
A co jsi od toho autora čekal?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To co vždy = nadstandardní technické znalosti a přehled

Bohužel ROKY i to samé od autora pomluv = protože nepochopil, tak uráží. Místo aby ocenil nadprůměr a objektivitu a nebojácnost psát fakta

Přitom je to jen menší levnější díl na podvozku BMW vs větší dražší na Škodovce = to cos díky téhle OPRÁVNĚNÉ kritice dokázal napsat = fakt se styď pájo
Šimpanz
Tak zázraky jsem nečekal, ale co je moc, to je příliš.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je = to co pája dlouhé roky dodnes převádí dík oprávněné kritice použítí poddimenzovaného dílu u BMW 3er = je MOC :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Video zajímavé, jsme za to rád.

Ale přijde mi že tady pan Vaculík ne že nemá pravdu. Ale jeho názory působí bez dalšího vysvětlení v rovině teorie a předpokladů, někdy dokonce docela absurdní.

1) Stávající (starý) 1,0 EB
- nikdy jsem neslyšel o problémech s rozvody
- rozvodový řemen navíc máčený v olejové lázni byl naopak prezentován jako výrazná konkurenční výhoda a díky tomu byl právě předpoklad dlouhé životnosti

x
- naopak tady je opět vynášen řetěz jako lepší řešení (nikdo neudělal u těchto motorů dobré řetězové rozvody, snad všichni s tím měli problémy)

2) Kritika výkonu těchto nových nízkoobjemových motorů
- podle mě většina nekritizuje výkon jako takový, ten tam skutečně je
- na kritiku je především průběh výkonu a reakce motoru (ano, to se tady mohlo podařit vyladit díky MH)
- ale především kritika směřuje na ŽIVOTNOST a ta nevěstí nic dobrého. Tohle prostě nemá předpoklad na dlouhověký motor, věcí na pokažení je hodně, navíc velké turbo... kolik tlačí atmosfér na takový výkon?? Ten výkon se nevezme jen tak z ničeho, fyzika prostě platí i v roce 2020)... Ano, technologie pokročily, to určitě, ale i přesto...

Podle mě životnost těchto motorů bude hodně daná zatížením a režimem, v jakém pracují. Tady navíc vypínání válce...?! Pro prvního majitele a na záruku ok, ale co pak?

Ne, je mi líto. Nevidím jediný důvod, proč bych měl chtít 3válec místo 4válce. Že mi ten 3válec vnutí emisní politika, to je věcí jinou. 4 válce budou vždy lepší než 3 válce. 6 válců bude vždy lepší než 4 válce. 8 válců bude vždy lepších než 6. Tak to bylo, je a bude dokud země bude kulatá a obloha modrá,
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak s těmi řetězy jsi vedle, zrovna Ford s nimi problémy historicky neměl a Vaculík je chválil už u Mondeí 3. generace.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Životnost? A proč by neměla věstit nic dobrého? Čím se liší nároky na tenhle motor od třeba vychvalovaného a oslavovaného Bi-TDI? Těch motorů jezdí statisíce, ne-li milióny, a nikde nečteme o hromadných selháních a zkázách při 150 000 nebo méně, jak tady s oblibou prohlašujete. Tak proč by to neměl být spolehlivý motor? Že nemá obří objem?
Nakonec, co byly oblíbené a spolehlivé motory? Velkoobjemové diesely s malým výkonem. Kdo dneska chce v autě TDI 66 kW nebo mercedesovský diesel ze starého Piána?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Já netvrdím že to je primárně o objemu jako takovém. I třeba dvoulitr 300d dnes tlačí enormní tlaky a o životnosti pochybuju. Spíše jde o to, že u maloobjemu prostě výrobci musejí sahat k řešením, které nebudou mít dlouhověkost vepsanou do osudu.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jasně... a proto existovalo tolik problémových a nespolehlivých velkoobjemových motorů...
A nebo tříválce, takový problém... a nejhorší motor všech dob byl... tramtadadá... čtyřkýbl jednadvojka TSI.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1.2 TSI bych rozhodně nejhorším nenazval.
Už jen proto, že rozvody jsou vyměnitelné a pokud majitel není vyložený *** a ignorant, tak ty rozvody prostě zavčasu vyměnil. Stejně tak ostatní známé neřesti.

Nebudu tu hrát hru o nejhorší motor, ale 3hrnky obecně za nic nestojí.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jen v tvé hlavě.
kyklop
Píšem to sem xtý krát. V už bývalom zamestnaní sme mali vo flotile trošku viac 1,2 tsi 1.generácie od fabie, cez roomstre po octavie (nie moc, cca 50 kusov, rôznych rokov výroby od zaČiatku po koniec tých motorov) Rozvody neboli ani zďaleka najzásadnejším problémom. Áno, prvé rozvody sa menili skôr ako olej, niektoré autá potrebovali na 200k km 4 sady rozvodov, viac menej, tých motorov čo na rozvody padli bolo minimum. Väčšina sa proste zadrela, dôvodom bol kolaps olejového čerpadla, bola to tichá smrť, žiadne upozornenie, žiadne kontrolka tlaku, stav oleja normálny a jedného dňa po príjazde od niekadiaľ len divný plechový zvuk podobný vyťahanej reťiazke. Zároveň tie autá "žrali" škrtiace klapky, niektoré mali vymené dva až tri kusy, prejavilo sa to len stratou výkonu, opätovne žiadna kontrolka. I cez vyššie uvedené sa veľa kusov dožilo 250-300k km, lepšie na tom boli kusy, čo boli naháňané po diaľniciach. Tým, že bola k dispozícií štatistická vzorka a prvé fatálne závady, vedelo sa ako predísť, alebo na čo dať pozor.Tie čo sa šúchali po meste často končili so stratou kompresie. Úplné posledná poznámka, všade sa písalo o modifikovanej reťazy, bola to kopa kecov. Áno, fatálnym chybám potom nedochádzalo (to ale v našom prípade ani predtým), ale aj na posledných kusoch z posledných rokov výroby servis pri prvej výmene oleja menil na záruku hodne natiahnutú reťaz...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kolaps olejového čerpadla?? Nevím že by se o tom někde psalo.

Ano, problémy s karbonováním, ředěním oleje, nutné podložky pod turbo atp. tohle vše je známé. Ale závady na olejkovém čerpadle tedy ne.
Horst Fuchs
1.8 TSI EA111 byl mnohem horší. U 1.2 odcházely jen rozvody, což se řešilo pravidelnou výměnou řetězu (skoro s každou druhou nebo třetí výměnou oleje). U 1.8 byly špatně navržené pístní kroužky a motor extrémně karbonizuje. Blbě pak maže a kroužky vydřou válce. I místní novináři psali, že tento motor někdy trošku více bere olej. V záruce se to řešilo výměnou motoru, po záruce - nijak. Oprava je naprosto nerentablní a výrobce dělal mrtvého brouka.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Co se týče životnosti, tak při dnes dostupných technologiích je to dáno je tím, jak moc chce výrobce auta osekat výrobní náklady. I tenhle turbomotorůrek může mít velkou životnost. Jak už vyplývá z článku, předchozí generace Ecoboostu by vydržela víc, kdyby výrobce přihodil pár korun na hydraulická zdvihátka, pár korun na rozvodový mechanismus a tak by se dalo pokračovat. A u té současné to bude podobné, jsem schválně zvědavý na to, zda se například ten řetěz bude natahovat, nebo ne. Na příkladu HTPéčka jsme viděli, že i z naprosto jednoduchého atmosferického motoru s nízkým specifickým výkonem lze osekáním nákladů až na kost udělat zmetek s malou životností.
Avatar - SKAY
SKAY
Vs specialu Sm litry tam ecobost tlacil neco kolem 2,4 a dost to melo trhavy vykon. Kvuli zamezeni lps atd...
Avatar - Tycoon
Tycoon
Když vidím tu křivku točivého momentu, tak první věc, co mě napadne při pohledu na tu "rostoucí skálu", je turboefekt, respektive turbolag. Prostě sešlápnu plyn v nižších otáčkách na podlahu ... a musím chvíli čekat, než pocítím plný zátah. Pan redaktor ale důrazně říká "žádný turboefekt". Jemže pokud by tam turboefekt a turbolag nebyl, musela by křivka točivého momentu vypadat jako u atmosféry ... hned od začátku by bylo dostupných cca 80 % točivého momentu a pak by to jen velmi mírně stoupalo až k otáčkám maxima točivého momentu.
Myslím si, že vnímání tohoto jedu závisí na tom, kdo jakými motory jezdí. Kdo najezdil statistíce kilometrů s atmosférou, ten si turboefektu všimne snáz, než kdo najezdil statisíce kilometrů turbodieselem. Z mého úhlu pokledu jsou tyhle oturbené tříválce vhodné právě pro ty, co jezdili turbodiesely. Turboefektu si nevšimnou a naopak ocení tišší a klidnější chod. A spotřeba je leckdy stejná, jakou mívali.
Horst Fuchs
Přesně tak, známý má teď nový litrový ecoboost, předtím měl korejskou atmosféru. Vadí mu právě ten turboefekt, který dříve neznal, všechno bylo plynulé a hladké. Teď má sice výkonnější motor, ale s turbem. Takže trochu přidá plyn - nic, přidá trochu víc a auto se škubnutím vystartuje, jak začně turbo foukat.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Tak aspoň mu to kompenzuje ten vyšší výkon.
Modrý blesk
Dobrý den,
mám několik dotazů, za jejich zodpovězení děkuji.

1) Proč kombík o celkové váze 2 015 Kg a výkonu 155 koní může táhnout pouze přívěs
o hmotnosti 1 000 kg? I. a II. generace Fordu Focus s motorem 1.6 Duratec s výkonem 100 koní zvládly bržděné přívěsy o váze 1 200 kg. Z mého pohledu tahle skutečnost hodně tohle auto sráží dolů, protože nejčastěji se tahají bržděné vozíky nebo karavany s váhou kolem 1 300 kg. Tahle věc
v Golf-Klasse mimo jiné deklasuje i Škodu Scalu.

2) Kolik stojí nová 48V baterie pro tohohle forda? Předpokládám, že po 8 letech a 120 tis. km
asi nebude dávat takový proud, aby Focus měl tak rychlý náběh točivého momentu
z volnoběžných otáček.

3) U takhle motorizovaného Focusu, zvláště ve verzi kombi, je předpoklad, že se s ním budou
často jezdit dlouhé trasy v obsazení ve 3 až 5 lidech, proto by mě zajímalo jestli i přes baterii
pod sedadlem spolujezdce jdou podsunout pod sedačku celá chodidla a tedy natažením dolních končetin si odlevit při dloouhém sezení?

Ještě jednou děkuji za odpovědi.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Odpověď mě napadá jen na 1. otázku, pro zodpovězení ostatních si budeš muset dojít do showroomu.

Tažná schopnost vozu velmi závisí především na rozjezdových podmínkách. Točivý moment motoru v nejnižších otáčkách je i přes elektrickou výpomoc dost nízký. Taky může být poměrně dlouhá jednička, takže vytočený 1.0EB, zřejmě s nevelkou spojkou, by ji hodně pálil - když si představím rozjezd auta s připojeným těžkým přívěsem do prudšího svahu...
Avatar - SKAY
SKAY
co jsem jezdil loni fordy tak měli až absurdně dlouhe převody 1,6 D turnero a 1,0 fikus
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Převody u menších turbobenzínů bývají dost podobné.
Např. můj Focus 1.5EB a otcův Rapid 1.2TSI při 1000 ot. jedou na tyto převody cca (v km/h):
1) 8,5
2) 15,5
3) 24
4) 32
5) 40
6) 48 (Rapid 50)
Avatar - miromen
miromen
Když čtu zdejši diskuzi tak mam dojem, že je tu řada minimalně poloprofi motorařu. No spiš si myslim, že je tu plno teoretiku žvanilu, kteři snad jedou na kavove sedlině, věštecke kouly či tahaji "rozumy" pomoci vykladani karet.
Jinak diesel vubec neznam, ale napsat, že si jel 1.0EB ve focusu a ten ma absurdně dlouhe převody tak co si o tom myslet. Buď si z nějakych duvodu vymyšliš a nebo si jednoduše s tim autem nejel. To jake jsou převody se jistě daji na netě dohledat. Ja jen napišu, že 2st nejde přes 95 tacho a 3 přes 145 tacho. Takže prvni tři kvalty jsou rozhodně spiš kratši oproti zvyklostem a osobně to považiji za velice dobre zpřevodovani.
Avatar - Tycoon
Tycoon
No to je právě to "osobně". Každý na to má jiný pohled. Na turbolitr s šestikvaltem je ten druhý i třetí převod zbytečné dlouhé. Jednak to dělá problémy při manévrování ve městě (málokomu se chce třeba při 20 km/h do kopce podřazovat na jedničku, když motor na dvojku bezmocně duní) a neumožňuje to využít maximální výkon motoru při předjíždění kamionu na trojku.
prvk
Koncepce tříválců je nová a rozporná. Pravdou je, že vzbuzují skepsi těch, kteří jezdili v jiných typech a tříválcům nevěří a věští jim katastrofu. Tu předpovídají od r. 2012 a už se těší, až se jejich prognóza naplní. Nejdříve předvídali zhroucení motorů při nájezdu 100 000km, teď už své prognózy posunují na krach při nájezdu 200 000km ( motory při 100 000km se ukazují v pohodě při dané údržbě). Zřejmě tito škarohlídi budou muset opět posunout katastrofický nájezd na 300 000km...ale tím se se tento motor neliší v životnosti od těch klasických.
EpicWin
Koncepce 3 valcu je nova? To určite nie! Autá ako Daihatsu Mira L60 (1980) a L80 (1985).. Pre info, prvý menovaný mal 500-600cc I2 motor a druhý 900cc I3. Vratane turba. Motor mal okolo 60 kil. Inak u nás určite poznáš 1.2 HTP, 3 valec, určite poznáš Daewoo Tico alebo v 1950 Saab mal tiež 3 valec, a chuťovka je napr Detroit Diesel 1.2L 3 valec.

Takže nie, 3 valce su tu už veľmi dlho, takisto nesuhlasím s tým že su to malé motory, napr ford 1.5 3 valec mal objem valcov vačší ako napr standardna 1.6 atmosfera so 4 valcami..

Spolahlivosť motora nezaleží na počte valcov alebo množstva objemu, ale na tom ako kvalitne je vyhotovený a následne na kvalite a periodicite servisu. Tu už len ostáva spomenúť legendárne (ne)spolahlivú V10 v BMW M5 E60 alebo Toyotu Celicu a jej 2L. Alebo akykoľvek boxer od Subaru. Tie veru raritne došli k 200+ tisic km bez pretesnenia alebo generalky..

3 valce, pokiaľ je spravený kvalitne, sa dožije uplne rovnako km, ako identicky kvalitne vyhotovený 4 valec.
Avatar - lordlord
lordlord
Problém s chlazením už není?
Author007
Pane Vaculíku, nevím jestli došlo konečně na Jarově ke kalibraci brzdy, ale není žádným tajemstvím, že tam ta brzda ukazuje o 10% vyšší výkon. Byl jsem tam před rokem a změřený výkon rozhodně neodpovídal dynamice, při měření u konkurence byla tato teorie potvrzena! Měření 4x4 také není nejlepší řešení. Přes OBD jde zapnout alepoň u koncernových aut mód DYNAMO.
Avatar - lamal
lamal
Ozz pocuval si pozorne ? vsetky stare ecoboosty maju mechanicke vymedzenie ventilovej vole ako ford 2.0hybrid..... takze uz ani 1,0 neodporucis ako drziaky ? ;-) :-!
Radek Kamil
Videa od pana Vaculíka se mi vždy líbí. Je to určitě odborník a moto nadšenec. Překvapuje mě ale, jak se mu líbí vypínání motoru start stop systémem již při jízdě na neutrál!? Když v jednom starší videu radí start stop vypínat, protože to nemá pro řidiče využití a ničí to motor. Kdybych si koupil auto, které mi vypne motor po vyřazení za několikakilometrovým prudkým stoupáním, tak bych asi dostal srdeční příhodu.
Freddka
Tam je hromada termoregulace. Kdyz se potrebuje chladit, proste se nevypne. Kdyz je po startu, a venku mraz taky se nevypne atd.
bonzour
Nevim jak tyhle hybridni ecoboosty ale soucasne 1.5eb r3 a asi i 1.0eb maji remen pro olejovou pumpu. Takze stale davat bacha na specifikaci oleje a nelit tam nic co muze byt vuci remenum agresivni. Verze od 2018 do cca dubna 2019 tento remen nemaji a maji ozubena kola. Ale verze 1.5eb r3 od dubna 2019 maji pumpu a vyvazovaci hridel pohanene remenem. Tyhle novejsi motory poznate podle toho, ze maji o cca 1.5 litru vetsi olejovou napln. Pouze odhaduji ze tento remen se meni pri cca 200km protoze narozdil od rozvodoveho remene neni tolik namahan a vydrzi dlouho...ale to je pouze moje spekulace...