Může a nemusí, samotná nízká cena funguje v dobách hojnosti, kdy si nové levné auto mohou dovolit i chudší vrstvy, dnes je krize a právě ty chudší vrstvy jako první ztratily schopnost kupovat nová auta a utečou do bazarů. Na prodejích Dacie je to letos vidět, přes 40% propadu v Evropě je jeden z nejhorších propadů mezi automobilkami a konec krize v Evropě je v nedohlednu.
Hm, tá tvoja teória trošku kríva, si spomeň na rok 2008-2009 v čase ekonomickej krízy všetci padali a Dacia s jedným modelom Logan nestíhala vyrábať a dodávať. Len ekonomickou silou to nebude.
o tom by sa dlo polemizovať, čo ja mám informácie, tak je pravda že zčasti pomohlo šrotovné, ale na SK väčšina čo dala auto zošrotovať išla po niečo iné, čo ja viem tak si dosť pomohol Opel, ale aj Kia, Hyundai či Renault.
Nedávno všade písali, že autá budú mať nejaké MEGA zľavy a že ceny pôjdu dole... Akokoľvek pozerám, vidím len značne veľké navyšovanie cien áut. Nová povinná výbava, pokuty za emisie... ako by bolo možné, žeby išla cena dole?
Dacia má veľa zákazníkov, ale pochybujem, že si ju pôjde kúpiť človek, ktorý jazdil na niečom lepšom. To si radšej kúpi niečo zánovné a zaujímavé. Možno Duster je tak trochu iná káva...
Samozrejme niekto ide dole a niekto veľmi nie. O MEGA zľavách už počúvam mesiace a nikde nič nevidím, prípadne nepočujem. Možno zľavu dá Dacia, Škoda... ale napr Mazda toho veľa nezľavni. Vlastne išla poriadne hore - možno aby mohli ponúkať zľavy, ale v podstate na tom nič neprerobia. Kto nesledoval ceny áut nejaký dlhý čas, ten sa poteší peknej zľave, ktorá je vlastne len pôvodnou cenou.
Bohužel nemáš pravdu a vidíš jen zdálky na hrnec, je třeba se kouknout pod pokličku jak se vaří. V dobách krize se budou malé auta zdražovat, protože jejich výrobní cena je vyšší než prodejní a tato cena se v dobách blahobytu dotuje z prodeje větších modelů. Pokud nastane propad trhu, což nastal, tak se malá auta zdraží jako první (už se stalo) do toho emisní povolenky + větší bezpečnost, která taky něco stojí. Předpoklad výrobců je ten, že se z auta zase stane drahá záležitost a ne každý si ho bude moct dovolit. Podle predikcí má být v roce 2025 každý 5tý prodaný vůz elektrický. Takže doba kdy jsou auta dostupná pro všechny se krátí a ne všechny značky to přežijí....
Tak redaktorovi postačí dle pěti dalších fotek bez technických údajů ani ceny k hodnocení za celou redakci slovem hit. :yes:
Nyní trochu reality, kterou bych od objektivního článku očekával.
Na fotkách je vrcholná verze a i tam z toho auta čpí absolutní lacinost řešení, kterou se snaží skrýt efektním pruhem textilního vzhledu na přístrojovce nebo led pruhy v high verzi světel a příplatkovým sklopným kusem plastu na sedačkách, která na redaktora tolik zapůsobila, přesně tak, jak bylo záměrem tohoto haló efektu. Celkově zůstal neforemný tvar, obzvláště zezadu to vypadá i nadále jako sedan pro trhy méně rozvinutých zemí, kde v kufru vozí ovce, kličkují mezi dírami v asfaltu a koňskými povozy.
Doby těchto mimořádně laciných aut, zde supluje už naštěstí pouze rumunská automobilka, která uspokojí absolutně nenáročné uživatele, bez jakékoliv hrdosti a nevadí jim ani její letitá tradice okupování konce tabulek spolehlivosti i přes zmíněná triviální, maskotem světa motorů tolik vyzdvihované řešení. Je potěšující, že ostatní značky posouvají úroveň zbylých aut někam dál a pouze tato ukazuje, co už v civilizovaném světě nechceme.
Přesně. :yes: Já osobně jsem strašně pyšnej na všechny hrdé občany, co se nenechají obalamutit vějičkou nového rumunského šrotu a raději si pořídí vůz prestižní značky, sotva zajetý a se skvělou historií v ryze českém autobazaru Monte Karlo. 18 let přece není žádný věk a trochu poladit to umí každej. ;-)
Minule som niečo riešil s jedným "inštalatérom" a dostali sme sa k tomu, že aké super skvelé auto kúpil (jazdené), koľko má výbavy, za akú super cenu bolo, ako dobre jazdí... - jednoducho samá chvála. Nakoniec z neho vyšlo, že má nejakú Daciu (Sandero, alebo Logan)... Vraj nechápe, ako môže človek utratiť také veľké peniaze za nejaké Mazdy (presne túto značku spomenul ;-)...). Síce ma trochu "ranil", ale jemu by som aj tak nedokázal nejako vysvetliť rozdiel medzi lacnou Daciou a aspoň priemerným autom...
Šťastný to človek, keď má takú radosť zo svojho auta. Predpokladám, že autá ho absolútne nezaujímajú a aj jeho vzťah k autu je asi len ako k pracovnej pomôcke...
Nejvíc ovšem lituji tento příklad omezeně smýšlejícího obdivovatele Dačie, který jako jedinou možnou alternativu k rumunskému zázraku vidí pouze autobazar. :yes::yes:
Okrem Dacie je tu ešte jedna značka, ktorá má hádam ešte menej zaujímavé autá - LADA. Síce už predaje pravdepodobne u nás skončili, ale tak lacno pôsobiace autá s relatívne nie najlepšou technikou a dizajnom sa u iných značiek nevyskytujú. Kedysi som pozeral test na nejakú Ladu kombi a malo to na dnešnú dobu obrovskú priemernú spotrebu.
....když Dacia už nebude nabízet verzi MCV (kombi)?! Nepochopitelné, neodpustitelné a hlavně hloupé.... Sedana si v Evropě koupí málokdo, to už bude určitě mnohonásobně žádanější nový hatchback Sandero.
Nemyslím že by to nutně musel být problém. MCV první generace taky nebyl úplně čistě kombi. Až s druhou generací se jednalo vyloženě o kombi.
Pokud přijdou s rozumnou obdobou Dokkeru nebo Lodgy, tak absenci kombi až tak dramaticky nevnímám. I když pohledem na co jsme zvyklí u nás to škoda nepochybně je.
Nemáš tak docela pravdu, MCV první generace bylo auto spíš pro řemeslníky, než pro rodinu. A právě rodiny budou klasický kombík v řadě Logan strašně postrádat. A český importér samozřejmě taky! :-(:-(:-(:no:
Kombi je tak strašně populární, že i samotná Dacia rozhodla o jeho zrušení. Na českém trhu je možná zajímavé, ale jak je vidět, zbytek Evropy vůbec nezajímá.
Predpokladám, že pozícia sedanu v Európe sa pomaly mení. Pracuje na to Mazda s 3-kou, Toyota s Corollou... Kupovať auto dnes, tak hybridná Corolla sedan by bola na zozname.
No... nejsem si jistý. Trojku v sedanu jsem viděl zatím jednou, nějaké Corolly nebo Tipa v sedanu jezdí, ale zrovna ta Corolla je spíš důkaz dominance kombíku, co tak kolem sebe vidím.
Corolla sedan se v dobách Aurise vyšvihla mezi nejprodávanější kompakty v ČR. Díky luxusním cenám, ale to je minulost. Trojka žádný bestseller není bez ohledu na karoserii. Tipo se prodávalo v sedanu hlavně před příchodem HB.
Tipo v sedane malo tuším celkom výhodnú cenu.
V mojom okolí vidím asi porovnateľné množstvo hybridných Coroll vo verzii sedan / kombi / hatchback. Osobne by som si vybral sedan. Akurát včera som videl Corollu hatchback a z istého uhla má značne "nevyvážený" zadok. Oproti nej je sedan opticky dokonalejší.
Co to je za dekor na té palubce? Mám pocit, že takovéhle sako nosil můj děda někdy v osmdesátkách.
Jinak asi jo, celkové proporce jsou pořád klasický lowcost (malá kola a tak), ale třeba světla vypadaj fajn a zbytek interiéru vesměs taky - sedačky i opěrky hlavy, středový tunel, budíky (držák na mobil už je ale trošku oldschool, zrcadlení na větší plochu displeje by mělo znamenat, že matlat na mobil ani mít ho v zorném poli není potřeba).
Tak... já bych tohle čekal maximálně u gauče z Mobelixu, ale fajn, i minulý Logan to měl takhle, tak asi je to status quo. Třeba 301/C-Elysee tam ale žádnou pružinu nemají...
Jestli tam jsou pružiny, táhla nebo co je už celkem jedno. Nezakryté zavěšení a mechanismus zadního víka měly i mnohé mnohem výše postavené modely.
Když jsi u toho P301/C-Elyseé, mnohem horší za mě je nekrytý plech víka kufru zevnitř. Takže je hodně nasnadě, že při zavření nebo posunu zavazadel při jízdě poškodíš víko nárazem zevntř.
Víš co... mně to je asi jedno. Já svůj názor řekl, pružiny na volno v kufru mě v dnešní době překvapujou a z tohohle pohledu to vidím tak, že se žádný posun mimo lowend nekoná. Ale jestli to někomu připomíná S-Klasse, tak nic proti.
Predpokladám, že kupec Dacie nerieši, či v kufri má nejaké pružiny. Je to síce z použivateľského pohľadu podstatnejšie ako plynová vzpera na prednej kapote, ale aj tak to plno ľudí nerieši.
Jednoducho by som to vyjadril takto, že asi nebudete cieľova skupina na kúpu podobnej Dacie ;-)
Jak se to vezme, ono zase ty plynokapalinovky po nějakých deseti letech...
Ale tohle mě na pohled docela šoklo, až pak jsem našel, že to tak měl starej logan taky, nebo třeba Thalia... no, ale pořád mi to nepřijde ok.
Samozrejme plynové vzpery sa po čase "oslabia", ale práve sedan by nemal mať nejako extra ťažké veko kufra. Kombi, alebo hatchback tam toho má viac v 5. dverách.
Na auto, ako je Thalia, Logan... je to úplne v poriadku.
Hezké. Ale za mě hlavně nepřestřelit. Dacia má být levná a praktická. Samozřejmě, že nová generace musí být lepší než předchozí, ale já hlavně doufám, že Dacia neuteče původní myšlence. A celkem jí v tom věřím. Nový Duster je celkově o hodně hodnotnější, a přesto zůstal s cenou na svém.
I když s tím Dusterem to také není tak černobílé. Nová generace nepokazila původní myšlenku, ale změny ve výrobě a obměna modelové nabídky docela ano. Pryč je Duster coby laciná pracovní čtyřkolka, místo toho tu máme Duster jako laciný městský crossover...
Zvenku levný a praktický sedan, nic překvapivého. Uvnitř to vypadá slibně, ale držák na mobil může být znamení, že Android Auto se nekoná. Což by byla docela škoda.
Držiak na mobil padol do oka aj mne - hlavne ten namiesto veľkého displaya. Zatiaľ niečo podobné nemá asi nikto. Pritom by to mohla byť celkom super vec.
Mohla to být super věc tak před pěti lety. Nebo nakonec i USB nabíjecí port na vršku palubky by stačil. Dneska už je to asi out... zrcadlení mobilu je řešení, ideálně bezdrátově s bezdrátovým nabíjením, ale nakonec klidně přes kabel...
Otázka je, či dokáže byť mobil odzrkadlený kompletne, alebo iba niektoré aplikácie (Waze, Sygic...). V každom prípade nie pre všetkých je takáto konektivita podstatnou vlastnosťou auta pri výbere.
Prý nebudou koncipovat jako protiváhu Dácie.
Jenom aby jim brzy Rumun neukázal jak vypadá zezadu. Škoda jsou jen pořád dokola velkohubé nesmysly o které většina lidí ani nestojí a jen to je celé předražené. Viz blbost Elektroauto totálně k ničemu.
Vypadá to celkem pěkně. Když to vidím, automaticky mi vyskočí "jihoamerickej minisedan". V Uruguayi jsem viděl pickupy na bázi Dusteru s logem Renault, napadá mě, jestli takhle zároveň Dacia nepřipravuje modely mateřské firmě pro trhy, kde Dačka sama nemůže být. Já jsem tam měl jakési Hyundai i10 taky v sedanu, to byl odvaz :-[]:D
mne to vyzerá ako učesaná Lada Vesta čo dáva zmysel. S minimálnymi nákladmi bude mať Renault zástupcu známej značky v Rusku, inde to bude mierne pozmenená Dacia a vo zvyšku sveta zase vymenia znaky a bude z toho Renault. Koncernové riešenie ako lusk. Sa čudujem Fiatu,
že niečo podobné neaplikoval na modely, ktoré vo veľkom vyrába a predáva napr. v južnej amerike.
Predpokladám, že tie modely z južnej Ameriky by u nás Fiat nepredal, keďže by nesplnili emisné normy a zrejme by neprešli ani nárazovými testami. Predsa len južná amerika je iný svet. Tam by sa predala aj Fabia 1.
Nenadchne, ani neurazí. Proste lacné auto. Pozitívom bude, ak to neprepchajú elektronickými volovinami, ktoré tam nutne nemusia byť. Nenápadný pracant, ktorý spraví svoju prácu za menší balík Eur ako konkurencia, a nikto ti ho nebude závidieť. S kompromismi sa počíta.
Spoustu elektronických hraček tam budou muset dávat povinně, takže cena půjde rozhodně vzhůru. Je otázkou, jaký odstup si udrží od konkurence, aby to ještě dávalo smysl.
ano ceny se obecně zvednou a tam kde bylo 200 000 a konkurence 300 000 bude nyní Dacia 250 000 a konkurence 325 000 ...
nůžky se sevřou, cena bude vyšší, konkurence bude blíž a bazary jsou a budou na každém rohu ... možná Dacii zachráni LPG
Problém je, že základ třeba u Clia nebo i20 je za 280 000 a to je už od té Dacie na krůček. Uvidíme, s jakou cenou přijde Fabia, aktuální je taky od 280 000.
Až na to, že trebárs to základné Clio má litrovú atmosféru 48 kW, na auto s prázdnou hmotnosťou cez 1100 kg to je teda terno. Tiež tomu chýba klíma, a dokonca rádio... Hyundai i20 je na tom prakticky rovnako, naviac má nízku cenu len vďaka akcii, ktorá nebude trvať večne. Ale má o 14 kW viac, aspoň papierovo. Voči nim je cena súčasného Sandera hlboko hlboko podladená a nepredpokladám, že cena nového stúpne tak razantne, aby atakovala ceny týchto vozítiek.
A tahle základní Dacia bude mít... litrovou atmosféru se 48 kW... A rozhodně nebude výrazně lehčí než Clio, když využívá jeho základ. A naopak, oproti stávajícímu Sanderu přidává nový model spoustu výbavy navíc, kterou někdo musí zaplatit. Takže pokud bude Sandero stát jen o dvacet tisíc více, než současný model, je to auto, které bych nikdy ani nezařadil do úvah, protože nechci vidět, co tam všechno bude ojebané na kost.
O čom pletieš? Však som ti napísal hneď, že základné Clio má úbohých 48 kW a nedisponuje ani len rádiom. Porovnávaj použiteľné výbavy, nie nejaký papierový základ. Tam Dacia rozhodne má čo povedať.
A? Myslíš, že to bude diametrálne odlišné voči tomu, ako Dacia skladala výbavy? Dajú tam, čo je povinné, potom to, čo mal predchádzajúci model a k tomu niečo navyše. V prvom rade si ale strážia cenu, len hlupák môže čakať, že tam naflákajú kde-čo a budú to predávať za ceny konkurujúce Cliu...
Vypadá to jako facelift Lady Bunda, nebo jak se ten vůz ze země, kde je zítra pozítří jmenuje... Bunda je možná dokonce o něco hezčí.
Jinak mě tak napadá - budou hlavní podvozkové díly vyrobené z adamantia? Byla by to nesporně konkurenční výhoda.
Myslím že cena bude hodně dobrá. A cením, že Dacia nabídla i nové systémy. Těším se až se na něj půjdu podívat osobně. Super auto a opět obrovský krok vpřed.