Novinky
....když Dacia už nebude nabízet verzi MCV (kombi)?! Nepochopitelné, neodpustitelné a hlavně hloupé.... Sedana si v Evropě koupí málokdo, to už bude určitě mnohonásobně žádanější nový hatchback Sandero.
Nemyslím že by to nutně musel být problém. MCV první generace taky nebyl úplně čistě kombi. Až s druhou generací se jednalo vyloženě o kombi.
Pokud přijdou s rozumnou obdobou Dokkeru nebo Lodgy, tak absenci kombi až tak dramaticky nevnímám. I když pohledem na co jsme zvyklí u nás to škoda nepochybně je.
Pokud přijdou s rozumnou obdobou Dokkeru nebo Lodgy, tak absenci kombi až tak dramaticky nevnímám. I když pohledem na co jsme zvyklí u nás to škoda nepochybně je.
Nemáš tak docela pravdu, MCV první generace bylo auto spíš pro řemeslníky, než pro rodinu. A právě rodiny budou klasický kombík v řadě Logan strašně postrádat. A český importér samozřejmě taky! 😒 😒 😒 :no:
Kombi je tak strašně populární, že i samotná Dacia rozhodla o jeho zrušení. Na českém trhu je možná zajímavé, ale jak je vidět, zbytek Evropy vůbec nezajímá.
Predpokladám, že pozícia sedanu v Európe sa pomaly mení. Pracuje na to Mazda s 3-kou, Toyota s Corollou... Kupovať auto dnes, tak hybridná Corolla sedan by bola na zozname.
No... nejsem si jistý. Trojku v sedanu jsem viděl zatím jednou, nějaké Corolly nebo Tipa v sedanu jezdí, ale zrovna ta Corolla je spíš důkaz dominance kombíku, co tak kolem sebe vidím.
Corolla sedan se v dobách Aurise vyšvihla mezi nejprodávanější kompakty v ČR. Díky luxusním cenám, ale to je minulost. Trojka žádný bestseller není bez ohledu na karoserii. Tipo se prodávalo v sedanu hlavně před příchodem HB.
Tipo v sedane malo tuším celkom výhodnú cenu.
V mojom okolí vidím asi porovnateľné množstvo hybridných Coroll vo verzii sedan / kombi / hatchback. Osobne by som si vybral sedan. Akurát včera som videl Corollu hatchback a z istého uhla má značne "nevyvážený" zadok. Oproti nej je sedan opticky dokonalejší.
V mojom okolí vidím asi porovnateľné množstvo hybridných Coroll vo verzii sedan / kombi / hatchback. Osobne by som si vybral sedan. Akurát včera som videl Corollu hatchback a z istého uhla má značne "nevyvážený" zadok. Oproti nej je sedan opticky dokonalejší.
Co to je za dekor na té palubce? Mám pocit, že takovéhle sako nosil můj děda někdy v osmdesátkách.
Jinak asi jo, celkové proporce jsou pořád klasický lowcost (malá kola a tak), ale třeba světla vypadaj fajn a zbytek interiéru vesměs taky - sedačky i opěrky hlavy, středový tunel, budíky (držák na mobil už je ale trošku oldschool, zrcadlení na větší plochu displeje by mělo znamenat, že matlat na mobil ani mít ho v zorném poli není potřeba).
Ale co je jako tohle, to hned za světlem? Není to doufám nezakrytá pružina zvedající víko kufru??
https😐/img2.auto.cz/…ull/6576203_.jpg
Jinak asi jo, celkové proporce jsou pořád klasický lowcost (malá kola a tak), ale třeba světla vypadaj fajn a zbytek interiéru vesměs taky - sedačky i opěrky hlavy, středový tunel, budíky (držák na mobil už je ale trošku oldschool, zrcadlení na větší plochu displeje by mělo znamenat, že matlat na mobil ani mít ho v zorném poli není potřeba).
Ale co je jako tohle, to hned za světlem? Není to doufám nezakrytá pružina zvedající víko kufru??
https😐/img2.auto.cz/…ull/6576203_.jpg
Nezakrytá pružina to bude. A ničemu to nevadí. Jestli čekáš od nejlevnějšího vozu propracovaný kufr, tak se vzpamatuj.
Tak... já bych tohle čekal maximálně u gauče z Mobelixu, ale fajn, i minulý Logan to měl takhle, tak asi je to status quo. Třeba 301/C-Elysee tam ale žádnou pružinu nemají...
Jestli tam jsou pružiny, táhla nebo co je už celkem jedno. Nezakryté zavěšení a mechanismus zadního víka měly i mnohé mnohem výše postavené modely.
Když jsi u toho P301/C-Elyseé, mnohem horší za mě je nekrytý plech víka kufru zevnitř. Takže je hodně nasnadě, že při zavření nebo posunu zavazadel při jízdě poškodíš víko nárazem zevntř.
Když jsi u toho P301/C-Elyseé, mnohem horší za mě je nekrytý plech víka kufru zevnitř. Takže je hodně nasnadě, že při zavření nebo posunu zavazadel při jízdě poškodíš víko nárazem zevntř.
Slušný standard pro sedan je, že je celý mechanismus v kufru schovaný.
https😐/i0.cz/…9/1263676095.jpg
Levnější řešení, které jsem měl třeba na staré Almeře z roku 96, byly panty zasahující do kufru
https😐/img6.hyperinzerce.cz/…era-2-2di-15.jpg
Primera jako lepší auto to měla řešené ještě jinak, pantem a plynokapalinovou vzpěrou
https😐/www.nissanclub.cz/…140ps-158743.jpg , stejně to měla i RX-8
Že by přímo v kufru takhle čouhala pružina jsem teda ještě neviděl... ale je fakt, že nejsem typický jezdec Dacie ani sedanu.
https😐/i0.cz/…9/1263676095.jpg
Levnější řešení, které jsem měl třeba na staré Almeře z roku 96, byly panty zasahující do kufru
https😐/img6.hyperinzerce.cz/…era-2-2di-15.jpg
Primera jako lepší auto to měla řešené ještě jinak, pantem a plynokapalinovou vzpěrou
https😐/www.nissanclub.cz/…140ps-158743.jpg , stejně to měla i RX-8
Že by přímo v kufru takhle čouhala pružina jsem teda ještě neviděl... ale je fakt, že nejsem typický jezdec Dacie ani sedanu.
No tos toho viděl málo...měla to kdysi i S Klasse.
Takže asi tak.
Už toho nech.
Takže asi tak.
Už toho nech.
Víš co... mně to je asi jedno. Já svůj názor řekl, pružiny na volno v kufru mě v dnešní době překvapujou a z tohohle pohledu to vidím tak, že se žádný posun mimo lowend nekoná. Ale jestli to někomu připomíná S-Klasse, tak nic proti.
Klasická W124 z osmdesátek to měla takhle😒br />https😐/lh3.googleusercontent.com/…J3uNLvjvggf3Le9g
Pagoda ze sedmdesátek takhle:
https😐/images.herando.com/…581/cimg2298.jpg
Klasická W124 z osmdesátek to měla takhle😒br />https😐/lh3.googleusercontent.com/…J3uNLvjvggf3Le9g
Pagoda ze sedmdesátek takhle:
https😐/images.herando.com/…581/cimg2298.jpg
Najideálnejšie riešenie je práve toto😒br />https😐/www.nissanclub.cz/…140ps-158743.jpg
Predpokladám, že kupec Dacie nerieši, či v kufri má nejaké pružiny. Je to síce z použivateľského pohľadu podstatnejšie ako plynová vzpera na prednej kapote, ale aj tak to plno ľudí nerieši.
Jednoducho by som to vyjadril takto, že asi nebudete cieľova skupina na kúpu podobnej Dacie 😉
Predpokladám, že kupec Dacie nerieši, či v kufri má nejaké pružiny. Je to síce z použivateľského pohľadu podstatnejšie ako plynová vzpera na prednej kapote, ale aj tak to plno ľudí nerieši.
Jednoducho by som to vyjadril takto, že asi nebudete cieľova skupina na kúpu podobnej Dacie 😉
Jak se to vezme, ono zase ty plynokapalinovky po nějakých deseti letech...
Ale tohle mě na pohled docela šoklo, až pak jsem našel, že to tak měl starej logan taky, nebo třeba Thalia... no, ale pořád mi to nepřijde ok.
Ale tohle mě na pohled docela šoklo, až pak jsem našel, že to tak měl starej logan taky, nebo třeba Thalia... no, ale pořád mi to nepřijde ok.
Combi bych zvážil ale sedan je pro socky z východu
Hezké. Ale za mě hlavně nepřestřelit. Dacia má být levná a praktická. Samozřejmě, že nová generace musí být lepší než předchozí, ale já hlavně doufám, že Dacia neuteče původní myšlence. A celkem jí v tom věřím. Nový Duster je celkově o hodně hodnotnější, a přesto zůstal s cenou na svém.
I když s tím Dusterem to také není tak černobílé. Nová generace nepokazila původní myšlenku, ale změny ve výrobě a obměna modelové nabídky docela ano. Pryč je Duster coby laciná pracovní čtyřkolka, místo toho tu máme Duster jako laciný městský crossover...
I když s tím Dusterem to také není tak černobílé. Nová generace nepokazila původní myšlenku, ale změny ve výrobě a obměna modelové nabídky docela ano. Pryč je Duster coby laciná pracovní čtyřkolka, místo toho tu máme Duster jako laciný městský crossover...
Zvenku levný a praktický sedan, nic překvapivého. Uvnitř to vypadá slibně, ale držák na mobil může být znamení, že Android Auto se nekoná. Což by byla docela škoda.
Držiak na mobil padol do oka aj mne - hlavne ten namiesto veľkého displaya. Zatiaľ niečo podobné nemá asi nikto. Pritom by to mohla byť celkom super vec.
Mohla to být super věc tak před pěti lety. Nebo nakonec i USB nabíjecí port na vršku palubky by stačil. Dneska už je to asi out... zrcadlení mobilu je řešení, ideálně bezdrátově s bezdrátovým nabíjením, ale nakonec klidně přes kabel...
Prý nebudou koncipovat jako protiváhu Dácie.
Jenom aby jim brzy Rumun neukázal jak vypadá zezadu. Škoda jsou jen pořád dokola velkohubé nesmysly o které většina lidí ani nestojí a jen to je celé předražené. Viz blbost Elektroauto totálně k ničemu.
Jenom aby jim brzy Rumun neukázal jak vypadá zezadu. Škoda jsou jen pořád dokola velkohubé nesmysly o které většina lidí ani nestojí a jen to je celé předražené. Viz blbost Elektroauto totálně k ničemu.
Vypadá to celkem pěkně. Když to vidím, automaticky mi vyskočí "jihoamerickej minisedan". V Uruguayi jsem viděl pickupy na bázi Dusteru s logem Renault, napadá mě, jestli takhle zároveň Dacia nepřipravuje modely mateřské firmě pro trhy, kde Dačka sama nemůže být. Já jsem tam měl jakési Hyundai i10 taky v sedanu, to byl odvaz 😒] 😁
mne to vyzerá ako učesaná Lada Vesta čo dáva zmysel. S minimálnymi nákladmi bude mať Renault zástupcu známej značky v Rusku, inde to bude mierne pozmenená Dacia a vo zvyšku sveta zase vymenia znaky a bude z toho Renault. Koncernové riešenie ako lusk. Sa čudujem Fiatu,
že niečo podobné neaplikoval na modely, ktoré vo veľkom vyrába a predáva napr. v južnej amerike.
že niečo podobné neaplikoval na modely, ktoré vo veľkom vyrába a predáva napr. v južnej amerike.
Nenadchne, ani neurazí. Proste lacné auto. Pozitívom bude, ak to neprepchajú elektronickými volovinami, ktoré tam nutne nemusia byť. Nenápadný pracant, ktorý spraví svoju prácu za menší balík Eur ako konkurencia, a nikto ti ho nebude závidieť. S kompromismi sa počíta.
Spoustu elektronických hraček tam budou muset dávat povinně, takže cena půjde rozhodně vzhůru. Je otázkou, jaký odstup si udrží od konkurence, aby to ještě dávalo smysl.
ano ceny se obecně zvednou a tam kde bylo 200 000 a konkurence 300 000 bude nyní Dacia 250 000 a konkurence 325 000 ...
nůžky se sevřou, cena bude vyšší, konkurence bude blíž a bazary jsou a budou na každém rohu ... možná Dacii zachráni LPG
nůžky se sevřou, cena bude vyšší, konkurence bude blíž a bazary jsou a budou na každém rohu ... možná Dacii zachráni LPG
Problém je, že základ třeba u Clia nebo i20 je za 280 000 a to je už od té Dacie na krůček. Uvidíme, s jakou cenou přijde Fabia, aktuální je taky od 280 000.
Až na to, že trebárs to základné Clio má litrovú atmosféru 48 kW, na auto s prázdnou hmotnosťou cez 1100 kg to je teda terno. Tiež tomu chýba klíma, a dokonca rádio... Hyundai i20 je na tom prakticky rovnako, naviac má nízku cenu len vďaka akcii, ktorá nebude trvať večne. Ale má o 14 kW viac, aspoň papierovo. Voči nim je cena súčasného Sandera hlboko hlboko podladená a nepredpokladám, že cena nového stúpne tak razantne, aby atakovala ceny týchto vozítiek.
A tahle základní Dacia bude mít... litrovou atmosféru se 48 kW... A rozhodně nebude výrazně lehčí než Clio, když využívá jeho základ. A naopak, oproti stávajícímu Sanderu přidává nový model spoustu výbavy navíc, kterou někdo musí zaplatit. Takže pokud bude Sandero stát jen o dvacet tisíc více, než současný model, je to auto, které bych nikdy ani nezařadil do úvah, protože nechci vidět, co tam všechno bude ojebané na kost.
Základný model sa do úvah obvykle nezaraďuje. 😉
Najednou. U Clia ti to nevadilo. Taky si to kroutíš, jak se zrovna hodí...
O čom pletieš? Však som ti napísal hneď, že základné Clio má úbohých 48 kW a nedisponuje ani len rádiom. Porovnávaj použiteľné výbavy, nie nejaký papierový základ. Tam Dacia rozhodne má čo povedať.
A ty víš, co bude v základní Dacii? Já tedy zatím žádný oficiální soupis výbavy neviděl.
A? Myslíš, že to bude diametrálne odlišné voči tomu, ako Dacia skladala výbavy? Dajú tam, čo je povinné, potom to, čo mal predchádzajúci model a k tomu niečo navyše. V prvom rade si ale strážia cenu, len hlupák môže čakať, že tam naflákajú kde-čo a budú to predávať za ceny konkurujúce Cliu...
Vypadá to jako facelift Lady Bunda, nebo jak se ten vůz ze země, kde je zítra pozítří jmenuje... Bunda je možná dokonce o něco hezčí.
Jinak mě tak napadá - budou hlavní podvozkové díly vyrobené z adamantia? Byla by to nesporně konkurenční výhoda.
Jinak mě tak napadá - budou hlavní podvozkové díly vyrobené z adamantia? Byla by to nesporně konkurenční výhoda.
Ukáže hlavně cena. Jestli bude cenou atakovat například nejlevnější verze i30 a pod, tak asi moc smysl dávat nebude.
Dacia má veľa zákazníkov, ale pochybujem, že si ju pôjde kúpiť človek, ktorý jazdil na niečom lepšom. To si radšej kúpi niečo zánovné a zaujímavé. Možno Duster je tak trochu iná káva...
pád prodejů je strmý a až dojde na lámání chleba, budou mega slevové akce
Dacie může jít díky benzínovým m.r.d.k.á.m hodně dolů s cenou, wo tom to je, kámo.
Nyní trochu reality, kterou bych od objektivního článku očekával.
Na fotkách je vrcholná verze a i tam z toho auta čpí absolutní lacinost řešení, kterou se snaží skrýt efektním pruhem textilního vzhledu na přístrojovce nebo led pruhy v high verzi světel a příplatkovým sklopným kusem plastu na sedačkách, která na redaktora tolik zapůsobila, přesně tak, jak bylo záměrem tohoto haló efektu. Celkově zůstal neforemný tvar, obzvláště zezadu to vypadá i nadále jako sedan pro trhy méně rozvinutých zemí, kde v kufru vozí ovce, kličkují mezi dírami v asfaltu a koňskými povozy.
Doby těchto mimořádně laciných aut, zde supluje už naštěstí pouze rumunská automobilka, která uspokojí absolutně nenáročné uživatele, bez jakékoliv hrdosti a nevadí jim ani její letitá tradice okupování konce tabulek spolehlivosti i přes zmíněná triviální, maskotem světa motorů tolik vyzdvihované řešení. Je potěšující, že ostatní značky posouvají úroveň zbylých aut někam dál a pouze tato ukazuje, co už v civilizovaném světě nechceme.
PS: https😐/images-na.ssl-images-amazon.com/…._AC_UL1200_.jpg
Šťastný to človek, keď má takú radosť zo svojho auta. Predpokladám, že autá ho absolútne nezaujímajú a aj jeho vzťah k autu je asi len ako k pracovnej pomôcke...
PS dřevěný aliene
https😐/encrypted-tbn0.gstatic.com/images?…
co je špatnýho na tom že Tvoje máme jezdí v Citroënu Cactus?