Novinky

Zpět na článek

Nová Dacia Logan nafocena v detailech. Něco nám říká, že tohle bude hit!

76 komentářů

PepeST
Isteže to bude hit, lebo to bude lacné. Komu ide o lacné auto, tak si to kúpi ale nič iné v tom nebude...
Šimpanz
Může a nemusí, samotná nízká cena funguje v dobách hojnosti, kdy si nové levné auto mohou dovolit i chudší vrstvy, dnes je krize a právě ty chudší vrstvy jako první ztratily schopnost kupovat nová auta a utečou do bazarů. Na prodejích Dacie je to letos vidět, přes 40% propadu v Evropě je jeden z nejhorších propadů mezi automobilkami a konec krize v Evropě je v nedohlednu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jediný aktuálnější model je Duster a ten přišel o nejzajímavější motorizaci. Takže se nedivím, jestli prodeje klesají.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Hm, tá tvoja teória trošku kríva, si spomeň na rok 2008-2009 v čase ekonomickej krízy všetci padali a Dacia s jedným modelom Logan nestíhala vyrábať a dodávať. Len ekonomickou silou to nebude.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
jen díky šrotovnému !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar - wakantanka
wakantanka
o tom by sa dlo polemizovať, čo ja mám informácie, tak je pravda že zčasti pomohlo šrotovné, ale na SK väčšina čo dala auto zošrotovať išla po niečo iné, čo ja viem tak si dosť pomohol Opel, ale aj Kia, Hyundai či Renault.
Avatar - palix
palix
Nedávno všade písali, že autá budú mať nejaké MEGA zľavy a že ceny pôjdu dole... Akokoľvek pozerám, vidím len značne veľké navyšovanie cien áut. Nová povinná výbava, pokuty za emisie... ako by bolo možné, žeby išla cena dole?
Dacia má veľa zákazníkov, ale pochybujem, že si ju pôjde kúpiť človek, ktorý jazdil na niečom lepšom. To si radšej kúpi niečo zánovné a zaujímavé. Možno Duster je tak trochu iná káva...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
na to co je v oficiálních cenících, nekoukej
pád prodejů je strmý a až dojde na lámání chleba, budou mega slevové akce

Dacie může jít díky benzínovým m.r.d.k.á.m hodně dolů s cenou, wo tom to je, kámo.
Avatar - palix
palix
Samozrejme niekto ide dole a niekto veľmi nie. O MEGA zľavách už počúvam mesiace a nikde nič nevidím, prípadne nepočujem. Možno zľavu dá Dacia, Škoda... ale napr Mazda toho veľa nezľavni. Vlastne išla poriadne hore - možno aby mohli ponúkať zľavy, ale v podstate na tom nič neprerobia. Kto nesledoval ceny áut nejaký dlhý čas, ten sa poteší peknej zľave, ktorá je vlastne len pôvodnou cenou.
Spei
Bohužel nemáš pravdu a vidíš jen zdálky na hrnec, je třeba se kouknout pod pokličku jak se vaří. V dobách krize se budou malé auta zdražovat, protože jejich výrobní cena je vyšší než prodejní a tato cena se v dobách blahobytu dotuje z prodeje větších modelů. Pokud nastane propad trhu, což nastal, tak se malá auta zdraží jako první (už se stalo) do toho emisní povolenky + větší bezpečnost, která taky něco stojí. Předpoklad výrobců je ten, že se z auta zase stane drahá záležitost a ne každý si ho bude moct dovolit. Podle predikcí má být v roce 2025 každý 5tý prodaný vůz elektrický. Takže doba kdy jsou auta dostupná pro všechny se krátí a ne všechny značky to přežijí....
_Teddy_
Samotna nizka cena nic neznamena. Toto bude hit vtedy, ak to stale bude mat slusny pomer ceny k uzitkovej hodnote.
Avatar - JFK
JFK
Tak redaktorovi postačí dle pěti dalších fotek bez technických údajů ani ceny k hodnocení za celou redakci slovem hit. :yes😒br />
Nyní trochu reality, kterou bych od objektivního článku očekával.

Na fotkách je vrcholná verze a i tam z toho auta čpí absolutní lacinost řešení, kterou se snaží skrýt efektním pruhem textilního vzhledu na přístrojovce nebo led pruhy v high verzi světel a příplatkovým sklopným kusem plastu na sedačkách, která na redaktora tolik zapůsobila, přesně tak, jak bylo záměrem tohoto haló efektu. Celkově zůstal neforemný tvar, obzvláště zezadu to vypadá i nadále jako sedan pro trhy méně rozvinutých zemí, kde v kufru vozí ovce, kličkují mezi dírami v asfaltu a koňskými povozy.

Doby těchto mimořádně laciných aut, zde supluje už naštěstí pouze rumunská automobilka, která uspokojí absolutně nenáročné uživatele, bez jakékoliv hrdosti a nevadí jim ani její letitá tradice okupování konce tabulek spolehlivosti i přes zmíněná triviální, maskotem světa motorů tolik vyzdvihované řešení. Je potěšující, že ostatní značky posouvají úroveň zbylých aut někam dál a pouze tato ukazuje, co už v civilizovaném světě nechceme.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Přesně. :yes: Já osobně jsem strašně pyšnej na všechny hrdé občany, co se nenechají obalamutit vějičkou nového rumunského šrotu a raději si pořídí vůz prestižní značky, sotva zajetý a se skvělou historií v ryze českém autobazaru Monte Karlo. 18 let přece není žádný věk a trochu poladit to umí každej. 😉

PS: https😐/images-na.ssl-images-amazon.com/…._AC_UL1200_.jpg
Avatar - palix
palix
Minule som niečo riešil s jedným "inštalatérom" a dostali sme sa k tomu, že aké super skvelé auto kúpil (jazdené), koľko má výbavy, za akú super cenu bolo, ako dobre jazdí... - jednoducho samá chvála. Nakoniec z neho vyšlo, že má nejakú Daciu (Sandero, alebo Logan)... Vraj nechápe, ako môže človek utratiť také veľké peniaze za nejaké Mazdy (presne túto značku spomenul 😉...). Síce ma trochu "ranil", ale jemu by som aj tak nedokázal nejako vysvetliť rozdiel medzi lacnou Daciou a aspoň priemerným autom...
Šťastný to človek, keď má takú radosť zo svojho auta. Predpokladám, že autá ho absolútne nezaujímajú a aj jeho vzťah k autu je asi len ako k pracovnej pomôcke...
Avatar - JFK
JFK
Pro tyhle uživatele ideální volba, nemá smysl vysvětlovat
Avatar - JFK
JFK
Nejvíc ovšem lituji tento příklad omezeně smýšlejícího obdivovatele Dačie, který jako jedinou možnou alternativu k rumunskému zázraku vidí pouze autobazar. :yes: :yes:

PS dřevěný aliene
https😐/encrypted-tbn0.gstatic.com/images?…
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - JFK
JFK
Tady ale nikoho nezajímá, že tě tímhle pokřikem šikanovali spolužáci, vyhledej spíš odbornou pomoc
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
tys nudnej kámo a on občas pobaví .... :yes:
co je špatnýho na tom že Tvoje máme jezdí v Citroënu Cactus?
Avatar - JFK
JFK
Netuším proč to na něj pokřikovali KÁMO, ale v té době byla Xsara novinka, tak to s PSA souviset určitě nebude..
Avatar - palix
palix
Okrem Dacie je tu ešte jedna značka, ktorá má hádam ešte menej zaujímavé autá - LADA. Síce už predaje pravdepodobne u nás skončili, ale tak lacno pôsobiace autá s relatívne nie najlepšou technikou a dizajnom sa u iných značiek nevyskytujú. Kedysi som pozeral test na nejakú Ladu kombi a malo to na dnešnú dobu obrovskú priemernú spotrebu.
Arese
....když Dacia už nebude nabízet verzi MCV (kombi)?! Nepochopitelné, neodpustitelné a hlavně hloupé.... Sedana si v Evropě koupí málokdo, to už bude určitě mnohonásobně žádanější nový hatchback Sandero.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nemyslím že by to nutně musel být problém. MCV první generace taky nebyl úplně čistě kombi. Až s druhou generací se jednalo vyloženě o kombi.

Pokud přijdou s rozumnou obdobou Dokkeru nebo Lodgy, tak absenci kombi až tak dramaticky nevnímám. I když pohledem na co jsme zvyklí u nás to škoda nepochybně je.
Arese
Nemáš tak docela pravdu, MCV první generace bylo auto spíš pro řemeslníky, než pro rodinu. A právě rodiny budou klasický kombík v řadě Logan strašně postrádat. A český importér samozřejmě taky! 😒 😒 😒 :no:
traveldrive
A v prvej generácii to bolo čo? Kupé?
Avatar - woody-alien
woody-alien
LUV-coupé. 😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Dokker se špatně prodává, to nebude to pravé řešení ...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Kombi je tak strašně populární, že i samotná Dacia rozhodla o jeho zrušení. Na českém trhu je možná zajímavé, ale jak je vidět, zbytek Evropy vůbec nezajímá.
Avatar - palix
palix
Predpokladám, že pozícia sedanu v Európe sa pomaly mení. Pracuje na to Mazda s 3-kou, Toyota s Corollou... Kupovať auto dnes, tak hybridná Corolla sedan by bola na zozname.
Avatar - Emel
Emel
No... nejsem si jistý. Trojku v sedanu jsem viděl zatím jednou, nějaké Corolly nebo Tipa v sedanu jezdí, ale zrovna ta Corolla je spíš důkaz dominance kombíku, co tak kolem sebe vidím.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Corolla sedan se v dobách Aurise vyšvihla mezi nejprodávanější kompakty v ČR. Díky luxusním cenám, ale to je minulost. Trojka žádný bestseller není bez ohledu na karoserii. Tipo se prodávalo v sedanu hlavně před příchodem HB.
Avatar - palix
palix
Tipo v sedane malo tuším celkom výhodnú cenu.
V mojom okolí vidím asi porovnateľné množstvo hybridných Coroll vo verzii sedan / kombi / hatchback. Osobne by som si vybral sedan. Akurát včera som videl Corollu hatchback a z istého uhla má značne "nevyvážený" zadok. Oproti nej je sedan opticky dokonalejší.
Avatar - Emel
Emel
Co to je za dekor na té palubce? Mám pocit, že takovéhle sako nosil můj děda někdy v osmdesátkách.

Jinak asi jo, celkové proporce jsou pořád klasický lowcost (malá kola a tak), ale třeba světla vypadaj fajn a zbytek interiéru vesměs taky - sedačky i opěrky hlavy, středový tunel, budíky (držák na mobil už je ale trošku oldschool, zrcadlení na větší plochu displeje by mělo znamenat, že matlat na mobil ani mít ho v zorném poli není potřeba).

Ale co je jako tohle, to hned za světlem? Není to doufám nezakrytá pružina zvedající víko kufru??
https😐/img2.auto.cz/…ull/6576203_.jpg
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nezakrytá pružina to bude. A ničemu to nevadí. Jestli čekáš od nejlevnějšího vozu propracovaný kufr, tak se vzpamatuj.
Avatar - Emel
Emel
Tak... já bych tohle čekal maximálně u gauče z Mobelixu, ale fajn, i minulý Logan to měl takhle, tak asi je to status quo. Třeba 301/C-Elysee tam ale žádnou pružinu nemají...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jestli tam jsou pružiny, táhla nebo co je už celkem jedno. Nezakryté zavěšení a mechanismus zadního víka měly i mnohé mnohem výše postavené modely.

Když jsi u toho P301/C-Elyseé, mnohem horší za mě je nekrytý plech víka kufru zevnitř. Takže je hodně nasnadě, že při zavření nebo posunu zavazadel při jízdě poškodíš víko nárazem zevntř.
Avatar - Emel
Emel
Slušný standard pro sedan je, že je celý mechanismus v kufru schovaný.
https😐/i0.cz/…9/1263676095.jpg
Levnější řešení, které jsem měl třeba na staré Almeře z roku 96, byly panty zasahující do kufru
https😐/img6.hyperinzerce.cz/…era-2-2di-15.jpg
Primera jako lepší auto to měla řešené ještě jinak, pantem a plynokapalinovou vzpěrou
https😐/www.nissanclub.cz/…140ps-158743.jpg , stejně to měla i RX-8

Že by přímo v kufru takhle čouhala pružina jsem teda ještě neviděl... ale je fakt, že nejsem typický jezdec Dacie ani sedanu.
Anonym
No tos toho viděl málo...měla to kdysi i S Klasse.
Takže asi tak.
Už toho nech.
Avatar - Emel
Emel
Víš co... mně to je asi jedno. Já svůj názor řekl, pružiny na volno v kufru mě v dnešní době překvapujou a z tohohle pohledu to vidím tak, že se žádný posun mimo lowend nekoná. Ale jestli to někomu připomíná S-Klasse, tak nic proti.

Klasická W124 z osmdesátek to měla takhle😒br />https😐/lh3.googleusercontent.com/…J3uNLvjvggf3Le9g
Pagoda ze sedmdesátek takhle:
https😐/images.herando.com/…581/cimg2298.jpg
Avatar - palix
palix
Najideálnejšie riešenie je práve toto😒br />https😐/www.nissanclub.cz/…140ps-158743.jpg

Predpokladám, že kupec Dacie nerieši, či v kufri má nejaké pružiny. Je to síce z použivateľského pohľadu podstatnejšie ako plynová vzpera na prednej kapote, ale aj tak to plno ľudí nerieši.
Jednoducho by som to vyjadril takto, že asi nebudete cieľova skupina na kúpu podobnej Dacie 😉
Avatar - Emel
Emel
Jak se to vezme, ono zase ty plynokapalinovky po nějakých deseti letech...
Ale tohle mě na pohled docela šoklo, až pak jsem našel, že to tak měl starej logan taky, nebo třeba Thalia... no, ale pořád mi to nepřijde ok.
Avatar - palix
palix
Samozrejme plynové vzpery sa po čase "oslabia", ale práve sedan by nemal mať nejako extra ťažké veko kufra. Kombi, alebo hatchback tam toho má viac v 5. dverách.
Na auto, ako je Thalia, Logan... je to úplne v poriadku.
Avatar - BecquerelV8
BecquerelV8
ta palubka, to je karbon ne? 😄
Avatar - JFK
JFK
To jsou tesilový kalhoty značky Nicolae Ceaușescu, pro Logan Dictator Edition
Petriso
Combi bych zvážil ale sedan je pro socky z východu
Avatar - wakantanka
wakantanka
jasne preto najbohatší ľudia sveta sa vozia v hatchbackoch či kombíkoch 😁
Kto chce sedan, kúpi sedan, kto nechce, tak ho nekúpi.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hezké. Ale za mě hlavně nepřestřelit. Dacia má být levná a praktická. Samozřejmě, že nová generace musí být lepší než předchozí, ale já hlavně doufám, že Dacia neuteče původní myšlence. A celkem jí v tom věřím. Nový Duster je celkově o hodně hodnotnější, a přesto zůstal s cenou na svém.

I když s tím Dusterem to také není tak černobílé. Nová generace nepokazila původní myšlenku, ale změny ve výrobě a obměna modelové nabídky docela ano. Pryč je Duster coby laciná pracovní čtyřkolka, místo toho tu máme Duster jako laciný městský crossover...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
ale je to podstatné: kombi, diesel, manuální převodovka, ruční brzda!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zvenku levný a praktický sedan, nic překvapivého. Uvnitř to vypadá slibně, ale držák na mobil může být znamení, že Android Auto se nekoná. Což by byla docela škoda.
Wolfalack
Přesně, držák na mobil vedle displeje, to je paráda 😁 😁
Avatar - palix
palix
Držiak na mobil padol do oka aj mne - hlavne ten namiesto veľkého displaya. Zatiaľ niečo podobné nemá asi nikto. Pritom by to mohla byť celkom super vec.
Avatar - Emel
Emel
Mohla to být super věc tak před pěti lety. Nebo nakonec i USB nabíjecí port na vršku palubky by stačil. Dneska už je to asi out... zrcadlení mobilu je řešení, ideálně bezdrátově s bezdrátovým nabíjením, ale nakonec klidně přes kabel...
Avatar - palix
palix
Otázka je, či dokáže byť mobil odzrkadlený kompletne, alebo iba niektoré aplikácie (Waze, Sygic...). V každom prípade nie pre všetkých je takáto konektivita podstatnou vlastnosťou auta pri výbere.
soucasny pametnik
Prý nebudou koncipovat jako protiváhu Dácie.
Jenom aby jim brzy Rumun neukázal jak vypadá zezadu. Škoda jsou jen pořád dokola velkohubé nesmysly o které většina lidí ani nestojí a jen to je celé předražené. Viz blbost Elektroauto totálně k ničemu.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
extrémní názor na Fkodu, tu si nikdy nekoupím ale musím uznat že Fkoda je v očích mnoha lidí jediná volba
Avatar - CountachSV
CountachSV
Vypadá to celkem pěkně. Když to vidím, automaticky mi vyskočí "jihoamerickej minisedan". V Uruguayi jsem viděl pickupy na bázi Dusteru s logem Renault, napadá mě, jestli takhle zároveň Dacia nepřipravuje modely mateřské firmě pro trhy, kde Dačka sama nemůže být. Já jsem tam měl jakési Hyundai i10 taky v sedanu, to byl odvaz 😒] 😁
Avatar - wakantanka
wakantanka
mne to vyzerá ako učesaná Lada Vesta čo dáva zmysel. S minimálnymi nákladmi bude mať Renault zástupcu známej značky v Rusku, inde to bude mierne pozmenená Dacia a vo zvyšku sveta zase vymenia znaky a bude z toho Renault. Koncernové riešenie ako lusk. Sa čudujem Fiatu,
že niečo podobné neaplikoval na modely, ktoré vo veľkom vyrába a predáva napr. v južnej amerike.
Avatar - palix
palix
Predpokladám, že tie modely z južnej Ameriky by u nás Fiat nepredal, keďže by nesplnili emisné normy a zrejme by neprešli ani nárazovými testami. Predsa len južná amerika je iný svet. Tam by sa predala aj Fabia 1.
traveldrive
Nenadchne, ani neurazí. Proste lacné auto. Pozitívom bude, ak to neprepchajú elektronickými volovinami, ktoré tam nutne nemusia byť. Nenápadný pracant, ktorý spraví svoju prácu za menší balík Eur ako konkurencia, a nikto ti ho nebude závidieť. S kompromismi sa počíta.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Spoustu elektronických hraček tam budou muset dávat povinně, takže cena půjde rozhodně vzhůru. Je otázkou, jaký odstup si udrží od konkurence, aby to ještě dávalo smysl.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ano ceny se obecně zvednou a tam kde bylo 200 000 a konkurence 300 000 bude nyní Dacia 250 000 a konkurence 325 000 ...
nůžky se sevřou, cena bude vyšší, konkurence bude blíž a bazary jsou a budou na každém rohu ... možná Dacii zachráni LPG
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Problém je, že základ třeba u Clia nebo i20 je za 280 000 a to je už od té Dacie na krůček. Uvidíme, s jakou cenou přijde Fabia, aktuální je taky od 280 000.
traveldrive
Až na to, že trebárs to základné Clio má litrovú atmosféru 48 kW, na auto s prázdnou hmotnosťou cez 1100 kg to je teda terno. Tiež tomu chýba klíma, a dokonca rádio... Hyundai i20 je na tom prakticky rovnako, naviac má nízku cenu len vďaka akcii, ktorá nebude trvať večne. Ale má o 14 kW viac, aspoň papierovo. Voči nim je cena súčasného Sandera hlboko hlboko podladená a nepredpokladám, že cena nového stúpne tak razantne, aby atakovala ceny týchto vozítiek.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A tahle základní Dacia bude mít... litrovou atmosféru se 48 kW... A rozhodně nebude výrazně lehčí než Clio, když využívá jeho základ. A naopak, oproti stávajícímu Sanderu přidává nový model spoustu výbavy navíc, kterou někdo musí zaplatit. Takže pokud bude Sandero stát jen o dvacet tisíc více, než současný model, je to auto, které bych nikdy ani nezařadil do úvah, protože nechci vidět, co tam všechno bude ojebané na kost.
traveldrive
Základný model sa do úvah obvykle nezaraďuje. 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Najednou. U Clia ti to nevadilo. Taky si to kroutíš, jak se zrovna hodí...
traveldrive
O čom pletieš? Však som ti napísal hneď, že základné Clio má úbohých 48 kW a nedisponuje ani len rádiom. Porovnávaj použiteľné výbavy, nie nejaký papierový základ. Tam Dacia rozhodne má čo povedať.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A ty víš, co bude v základní Dacii? Já tedy zatím žádný oficiální soupis výbavy neviděl.
traveldrive
A? Myslíš, že to bude diametrálne odlišné voči tomu, ako Dacia skladala výbavy? Dajú tam, čo je povinné, potom to, čo mal predchádzajúci model a k tomu niečo navyše. V prvom rade si ale strážia cenu, len hlupák môže čakať, že tam naflákajú kde-čo a budú to predávať za ceny konkurujúce Cliu...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
je to rendlík a ne auto...
Horst Fuchs
Vypadá to jako facelift Lady Bunda, nebo jak se ten vůz ze země, kde je zítra pozítří jmenuje... Bunda je možná dokonce o něco hezčí.
Jinak mě tak napadá - budou hlavní podvozkové díly vyrobené z adamantia? Byla by to nesporně konkurenční výhoda.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
bude to uděláno z carbon-zipu 😁
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ukáže hlavně cena. Jestli bude cenou atakovat například nejlevnější verze i30 a pod, tak asi moc smysl dávat nebude.
Avatar - chetoos
chetoos
Myslím že cena bude hodně dobrá. A cením, že Dacia nabídla i nové systémy. Těším se až se na něj půjdu podívat osobně. Super auto a opět obrovský krok vpřed.
Avatar - Stejsn
Stejsn
předek to má jako lacinější Tipo.
MMAARREEKK
NEVÍTE NĚKDO, NA CO JE TEN ,,HÁČEK" NA STRANĚ 83?